PDA

Bekijk Volledige Versie : Moord op Kamerleden beraamd



mark61
13-11-04, 12:55
Door onze redacteuren Jaco Alberts en Steven Derix

ROTTERDAM, 13 NOV. De moordaanslagen die justitie afgelopen woensdag meent te hebben verijdeld, waren gericht tegen het leven van de Tweede-Kamerleden Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders.

Dit hebben diverse bronnen bevestigd. Justitie arresteerde woensdag, na een beleg van een dag, Jason W. en Ismail A. in de Antheunisstraat in Den Haag. Zij zouden moorden hebben beraamd op beide Kamerleden die zich regelmatig zeer kritisch uitlaten over de islam.

In Amsterdam en Amersfoort zijn die dag nog vijf mannen opgepakt op verdenking van deelname aan dezelfde terroristische organistatie waartoe ook de Haagse arrestanten zouden behoren. Onder hen bevindt zich een broer van Jason W. Een van hen wordt, naar nu blijkt, ook verdacht van betrokkenheid bij de moord op Theo van Gogh.

Gisteravond maakte het landelijk parket bekend dat het op zoek is naar meer leden van de zogenoemde 'Hofstadgroep', waartoe de arrestanten zouden behoren. Volgens de veiligheidsdienst AIVD moet die groep worden beschouwd als een terroristisch netwerk, waarvan ook de vermoedelijke moordenaar van Theo van Gogh, Mohammed B., deel uitmaakte.

Justitie heeft de Syriėr Redouan al I., alias Abu Khaled op de internationale opsporingslijst geplaatst. Hij wordt door justitie beschouwd als de ,,ideoloog'' van de groep die de ,,strijd tegen ongelovigen'' zou uitdragen. Het is justitie opgevallen dat Abu Khaled contacten onderhield met diverse leden van de groep. Na een eerdere arrestatie, in oktober vorig jaar, werd hij uitgezet naar Duitsland waar hij eerder asiel had aangevraagd.

Justitie verwacht nog meer arrestaties te verrichten. Recente contacten met medestanders in het buitenland zijn nog niet vastgesteld, aldus justitie. Bij eerder onderzoek naar de Hofstadgroep, vorig jaar, waren wel contacten met een Marokkaan in Spanje vastgesteld, die wordt verdacht van betrokkenheid bij de bomaanslagen in Casablanca.

De arrestaties van woensdag hadden plaats na een tip van veiligheidsdienst AIVD die op dinsdag bij justitie binnenkwam. Jason W. en Samir A. gooiden bij hun aanvankelijk mislukte arrestatie twee handgranaten naar de politie. Daarbij raakten vier agenten gewond. Bij de latere inrekening raakte Jason W. gewond. In het huis werden nog drie handgranaten gevonden.

Welke plannen de groep beraamde om Hirsi Ali en Wilders te doden, is niet duidelijk. Hirsi Ali maakte samen met Theo van Gogh de film Submission, over mishandeling van moslimvrouwen, die in islamitische kring als beledigend wordt ervaren. Hirsi Ali is sinds de moord op Theo van Gogh niet meer in het openbaar verschenen. Zij ontbrak dan ook bij het Kamerdebat, donderdag, naar aanleiding van de moord en het overheidsoptreden hierna. Zowel Hirsi Ali als Wilders wordt sinds de moord op Van Gogh streng beveiligd.

Op het lichaam van Van Gogh liet de dader een bedreiging achter aan het adres van Hirsi Ali. De tekst hiervan is ondertekend door ene 'Saifu Deen alMuwahhied'. Deze krant vond vorige week op internet een vergelijkbare bedreiging tegen Wilders van dezelfde auteur.

http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1100271511538.html

vlegeltje
13-11-04, 13:04
Ik was eerst :vlammen:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=117662

mark61
13-11-04, 13:04
Geplaatst door vlegeltje
Ik was eerst :vlammen:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&threadid=117662

solly. slopen maar.

ooo jij hebt geen bronvermelding.

vlegeltje
13-11-04, 13:14
Geplaatst door mark61
solly. slopen maar.

ooo jij hebt geen bronvermelding.

Voila, de bron:

http://www.scrollsaw.com/SF53.jpg

mark61
13-11-04, 13:16
Geplaatst door vlegeltje
Voila, de bron:

http://www.scrollsaw.com/SF53.jpg

Nope. Das een put. :moe:

Is dat wel FSChout daar in jouw achtertuin?

vlegeltje
13-11-04, 13:48
Geplaatst door mark61
Nope. Das een put. :moe:

Is dat wel FSChout daar in jouw achtertuin?

NL media is ook een beerput :cheefbek:

Ik doe niet aan dat soort hout. veels te duur. :wtf:

mark61
13-11-04, 13:56
Geplaatst door vlegeltje
Ik doe niet aan dat soort hout. veels te duur. :wtf:

Fascist!

Media? Medinee!

vlegeltje
13-11-04, 14:54
Geplaatst door mark61
Fascist!


Vuile hippie :mad:

mark61
13-11-04, 17:02
Geplaatst door vlegeltje
Vuile hippie :mad:

Stranglers-fan!

vlegeltje
13-11-04, 17:22
Geplaatst door mark61
Stranglers-fan!

Hollander!

mark61
13-11-04, 17:27
Geplaatst door vlegeltje
Hollander!

Oei, die doet pijn!

Migrant!

vlegeltje
13-11-04, 19:10
Geplaatst door mark61
Oei, die doet pijn!

Migrant!

http://home.zonnet.nl/boerenleidsekaas/kaasmerk.gif

mark61
13-11-04, 19:19
Geplaatst door vlegeltje
[B] [censuur]

Ik blief geen kaas. Die boeren, die houden we ons wel van het lijf. Ze mogen er eens per jaar in, en dan krijgen ze klop van de stadsjeugd. En passant doen we meteen corpsballen.

vlegeltje
13-11-04, 19:59
Geplaatst door vlegeltje
[censuur]

Jah, hij was hard.

Keihard :tik:

mark61
13-11-04, 21:26
Geplaatst door vlegeltje
Jah, hij was hard.

Keihard :tik:

Psaw daar sta ik boven.

vlegeltje
13-11-04, 21:31
Geplaatst door mark61
Psaw daar sta ik boven.

Ach, hij heeft een 'gouden' strafpunt.

Hij staat nu boven ons gewone prikkers: :ego:

mark61
13-11-04, 22:01
Geplaatst door vlegeltje
Ach, hij heeft een 'gouden' strafpunt.

Hij staat nu boven ons gewone prikkers: :ego:

Pas maar op, voor je het weet heb ik er twee. Altijd dat paapse beneden-de-rivieren-slachtofferschap ook weer.

vlegeltje
13-11-04, 22:17
Geplaatst door mark61
Pas maar op, voor je het weet heb ik er twee. Altijd dat paapse beneden-de-rivieren-slachtofferschap ook weer.

Hoezo?

Dit is gewoon het gezonde protestantse "kop boven het maaiveld uitsteken? Dan afhakken" principe.

mark61
14-11-04, 01:09
Geplaatst door vlegeltje
Hoezo?

Dit is gewoon het gezonde protestantse "kop boven het maaiveld uitsteken? Dan afhakken" principe.

Je bent gewoon jaloers dat de Verlichting Limbabwe heeft overgeslagen. :duivels:







Kijk dames en heren, dit is nou het betere demoniseren. U dacht dat die ellendige Hollanders dat niet onder elkaar konden? Demoniseren is my middle name!

vlegeltje
14-11-04, 02:50
Geplaatst door mark61
Je bent gewoon jaloers dat de Verlichting Limbabwe heeft overgeslagen. :duivels:

Kijk dames en heren, dit is nou het betere demoniseren. U dacht dat die ellendige Hollanders dat niet onder elkaar konden? Demoniseren is my middle name!

De verlichting?

Excuse me?

Via maastricht, blariacum en noviomagum heeft de beschaving jullie pas bereikt.

Kanninefaat :fpuh:

en dat durft mij een hollander te noemen...