PDA

Bekijk Volledige Versie : Donner vindt dat er actiever moet worden opgetreden tegen psychopate beledigers...



Wizdom
13-11-04, 13:04
Op RADIO 1 hoorde ik vanmorgen dat minister Donner actiever wil optreden tegen mensen die het een gewoonte maken om andersdenkenden structureel te beledigen...

Dat lijkt me een wijze beslissing die dit voortreffelijke land behoedt van nog meer anarchie en disrepekt voor elkaar...

"het 'vrije' beledigende woord" is iets anders als "Het vrije Woord"...

Het ligt in het verlengde als beledigingen ten aan zien van het koningshuis en beledigingen ten aanzien van erkende geloven als het Christendom, Jodendom etc...

Pytaghoras
13-11-04, 13:59
Geplaatst door Wizdom
Op RADIO 1 hoorde ik vanmorgen dat minister Donner actiever wil optreden tegen mensen die het een gewoonte maken om andersdenkenden structureel te beledigen...

Dat lijkt me een wijze beslissing die dit voortreffelijke land behoedt van nog meer anarchie en disrepekt voor elkaar...

"het 'vrije' beledigende woord" is iets anders als "Het vrije Woord"...

Het ligt in het verlengde als beledigingen ten aan zien van het koningshuis en beledigingen ten aanzien van erkende geloven als het Christendom, Jodendom etc...

En de Islam dan? Mag je die blijven beledigen?

~Panthera~
13-11-04, 14:09
Geplaatst door Pytaghoras
En de Islam dan? Mag je die blijven beledigen?
------

Ja, dat mocht al ver voor 6 mei 2002. :moe:
Ongelegetimeerd.

TonH
13-11-04, 14:11
Geplaatst door Pytaghoras
En de Islam dan? Mag je die blijven beledigen?

111 Teletekst za 13 nov
***************************************
Donner wil godslastering aanpakken

***************************************
HILVERSUM Minister Donner van Justitie
onderzoekt of meer gebruik kan worden
gemaakt van het strafwetartikel tegen
'ergerlijke godslastering'.Momenteel
leidt godslasterlijk taalgebruik zelden
of nooit tot vervolging.

Donner zei op een congres van het CDA
in Utrecht dat je mensen niet tot in
het diepst van hun overtuiging en op
grove wijze mag beledigen.Hij voegde er
aan toe dat hij daarmee niet wil zeggen
dat Theo van Gogh te ver is gegaan.

Het CDA roept in een resolutie iedereen
op tot eendracht.In het stuk staat dat
agressieve,beledigende meningsuitingen
heilloos polariserend kunnen werken.
***************************************

Donner gaat het OM opdragen eens een keer de al bestaande wet te gebruiken tegen "ergerlijke godslastering"
Islam valt daar gewoon onder.

Volgens mij is dat in de ijskast gegaan in de 60s toen Reve (?) God liet optreden als een ezel. Ook het beroemde proces tegen W.F. Hermans, waarbij hij de rechter kon overtuigen dat niet hij, maar zijn romanfiguur beledigingen had geuit zal hier wal debet aan zijn geweest.

et_2000nl
13-11-04, 14:13
Beseft ie wel dat straks de halve 2de kamer leeg is met dit soort voorstellen....

~Panthera~
13-11-04, 14:14
Geplaatst door et_2000nl
Beseft ie wel dat straks de halve 2de kamer leeg is met dit soort voorstellen....
------------------


:haha: Jij bent nog cynischer dan ik.
Tering.:moe:

TonH
13-11-04, 14:19
Geplaatst door et_2000nl
Beseft ie wel dat straks de halve 2de kamer leeg is met dit soort voorstellen....

Dat besefte hij in ieder geval bij dat debat. Daar diende Bos een voorstel in dat de meerderheid zou halen, waarin "extremistische imams" het land uit zouden moeten. Donner wees er op dat er in het dictum een discriminatoir element zat en dat het dan voor álle geestelijken moet gelden dien over de schreef zijn gegaan.

Daarop werd de motie snel aangehouden...

Met zo'n voorstel komen noem ik politiek vandalisme... :moe:

et_2000nl
13-11-04, 14:23
Geplaatst door ~Panthera~
------------------


:haha: Jij bent nog cynischer dan ik.
Tering.:moe:

Ik stem niet meer, heb besloten anti-politiek te zijn.... Ik klink nostalgisch als ik terug denk aan de jaren 70 en 80 en de politiek. Wat een loosers zijn het tegenwoordig.

Rode Smurf
13-11-04, 14:24
Nou, gefeliciteerd hoor!

Nog maar 5% van de bevolking, en de contouren van een Islamitische dictatuur worden al zichtbaar.

Je zou denken dat moslims met lange tenen respect zouden moeten hebben voor onze tradities.

Maar nee hoor, nou moeten wij ons gaan aanpassen.

et_2000nl
13-11-04, 14:27
Geplaatst door TonH
Dat besefte hij in ieder geval bij dat debat. Daar diende Bos een voorstel in dat de meerderheid zou halen, waarin "extremistische imams" het land uit zouden moeten. Donner wees er op dat er in het dictum een discriminatoir element zat en dat het dan voor álle geestelijken moet gelden dien over de schreef zijn gegaan.

Daarop werd de motie snel aangehouden...

Met zo'n voorstel komen noem ik politiek vandalisme... :moe:

En toch ben ik het op principiele gronden met Donner eens. Wetten die ingediend worden voor slechts een groep kunnen gewoon niet. Het was ook naief van Bos. Je kunt Imams ook omschrijven als "geestelijke voorgangers". Terug naar het buitenland gaan heeft alleen betrekking op Imams. Politiek correct opgelost en toch je doel bereikt.....

Dutchguy
13-11-04, 14:28
Religie wordt mijns inziens voldoende beschermd met art. 23. Het is juist het geval dat je onder het mom van religie opmerkingen kunt plaatsen over andere bevolkingsgroepen en daar nog mee weg komen ook.
Laat Donner dan niet hypocriet zijn ALLE uitingen van haat even zwaar laten wegen, de domme gristenfundie. :mad:

TonH
13-11-04, 14:34
Geplaatst door et_2000nl
En toch ben ik het op principiele gronden met Donner eens. Wetten die ingediend worden voor slechts een groep kunnen gewoon niet. Het was ook naief van Bos. Je kunt Imams ook omschrijven als "geestelijke voorgangers". Terug naar het buitenland gaan heeft alleen betrekking op Imams. Politiek correct opgelost en toch je doel bereikt.....

Ik ben het hier ook helemaal met Donner eens. En dat geldt ook voor het principiële punt rond gebedshuizen...

et_2000nl
13-11-04, 14:41
Geplaatst door TonH
Ik ben het hier ook helemaal met Donner eens. En dat geldt ook voor het principiële punt rond gebedshuizen...

We gaan de meerderheid halen met de op maroc.nl voorgestelde wijzigingen op het voorstel van Bos.

Iedereen weet dat het CDA op generlij wijze wil toornen aan de grodwettelijke bepaling van Godsdienst vrijheid. Gebeurd dat wel dan is de volgende stap de inperking van christelijke vrijheden. Ze willen te allen tijde behouden dat een af andere leipe monsignuer uitlatingen kan doen over condoom gebruik en homsexualiteit....

stavast
13-11-04, 15:02
Geplaatst door Rode Smurf
Nou, gefeliciteerd hoor!

Nog maar 5% van de bevolking, en de contouren van een Islamitische dictatuur worden al zichtbaar.

Je zou denken dat moslims met lange tenen respect zouden moeten hebben voor onze tradities.

Maar nee hoor, nou moeten wij ons gaan aanpassen.

Ik vond onze Nederlandse cabaretiers altijd zo fris van de lever uit de hoek komen.

Ach ja, de goede oude tijd......

Voortaan moet alles vooraf voorgelegd worden aan de Groot-Moeftie van het Kalifaat Holland.

Hoeveel moslims zouden er in Ijsland zijn?

_h4T3D_sE7eN
13-11-04, 15:16
Geplaatst door Rode Smurf
Nou, gefeliciteerd hoor!

Nog maar 5% van de bevolking, en de contouren van een Islamitische dictatuur worden al zichtbaar.

Je zou denken dat moslims met lange tenen respect zouden moeten hebben voor onze tradities.

Maar nee hoor, nou moeten wij ons gaan aanpassen.


Stel je niet zo aan, man. Valt reuze mee allemaal.

Mark
13-11-04, 15:33
het liefst zou die fundi de brandstapels weer invoeren

gelukkig wordt het Cda vernietigd in de komende verkiezing als ik de polls mag geloven

_h4T3D_sE7eN
13-11-04, 15:57
Geplaatst door Mark
het liefst zou die fundi de brandstapels weer invoeren

gelukkig wordt het Cda vernietigd in de komende verkiezing als ik de polls mag geloven

Wat krijgen we er voor terug ?

Mark
13-11-04, 16:37
een beetje wilders en een heleboel pvda...