PDA

Bekijk Volledige Versie : Kabinet: Radicale moskeeën sluiten



Marsipulami
13-11-04, 16:29
Kabinet: Radicale moskeeën sluiten

DEN HAAG | Moskeeën waar haat wordt gepredikt of opgeroepen tot strijd tegen het Westen worden gesloten. De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst wordt uitgebreid. Er komt geld om personen en gebouwen beter te beveiligen. En iemand met een dubbele nationaliteit kan het Nederlanderschap worden afgenomen.


Dit zijn de belangrijkste maatregelen die het kabinet woensdagavond laat heeft afgekondigd. Het is nog onduidelijk of het voldoende is om het politieke lot van minister Remkes (Binnenlandse Zaken) te redden tijdens het Kamerdebat vandaag over de moord op Theo van Gogh.

In de brief aan de Tweede Kamer schrijven Remkes en zijn collega Donner (Justitie) dat Nederland zich niet kan neerleggen bij het gegeven dat 'kleine minderheden met moord en geweld een klimaat scheppen waarin anderen hun eigen overtuiging en mening niet meer zouden durven uiten'.

De nationale recherche wordt uitgebreid met een eenheid terrorisme. De AIVD zal intensiever zoeken naar geradicaliseerde of extremistische personen. Behalve politici zullen ook publieke personen, zoals opiniemakers, beter worden beschermd. Daarvoor worden extra agenten aangetrokken. Leraren, ideologen en imams die oproepen tot radicalisering zullen strenger worden vervolgd. Als zij geen Nederlander zijn, worden ze het land uitgezet. Als ze een dubbele nationaliteit hebben, wordt hun Nederlandse paspoort afgenomen. Daarvoor is spoedwetgeving in voorbereiding.

Om de voedingsbodem voor radicalisering onder allochtone jongeren weg te nemen, zal meer moeite worden gedaan om hen hun schooldiploma te laten halen en aan een baan te helpen. Ook zal strenger worden opgetreden tegen discriminatie.

Marsipulami
13-11-04, 16:30
Het sluiten van radicale moskeeën is het allerdomste wat men kan doen. Maar goed, de rationaliteit is dezer dagen wel vaker ver te zoeken in NL.

Zwarte Schaap
13-11-04, 16:35
Geplaatst door Marsipulami
Het sluiten van radicale moskeeën is het allerdomste wat men kan doen. Maar goed, de rationaliteit is dezer dagen wel vaker ver te zoeken in NL.

Het meest radicale wat wordt verkondigd komt naast de media, van de tweede kamer zelf vandaan.

Zie de vele branden en aanslagen op islamitische organisaties en moskeen.

Marsipulami
13-11-04, 16:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het meest radicale wat wordt verkondigd komt naast de media, van de tweede kamer zelf vandaan.

Zie de vele branden en aanslagen op islamitische organisaties en moskeen.

Dat ben ik het met je eens. De gedachte om gebedshuizen te sluiten is bovendien bij mijn weten de afgelopen 500 jaar ook niet meer geopperd door een overheid in Europa. Van radicaal gesproken dus.

Maar mijn overweging was eigenlijk de volgende. Volgens mij bestaan er geen radicale moskeeën. Hooguit moskeeën die de islam op een fundamentalistische (ja sorry voor het woord maar ik weet ook niks beter te bedenken) benaderen.

Dat er zulke moskeeën bestaan is een goede zaak. Het zijn precies zulke moskeeën die kunnen voorkomen dat er zich sektarische groepjes vormen die ondergronds een gewelddadige interpretatie van de islam gaan cultiveren. Een moskee -hoe fundamentalistisch ook- is een plek van geloofscommunicatie en communicatie is het enige zinnige effectieve middel dat kan werken tegen extremisme.

Met communicatie gaat het zoals met de wet van de communicerende vaten. Je krijgt een grotere concensus waar door de meest liberale en de meest extreme opvattingen elkaar vanzelf corrigeren.

sienia
13-11-04, 16:55
Stel ik wil van mn dubbele nationaliteit af. Hoe gaat dat dan in zn werk?
De Marokkaanse wel te verstaan.


EN dan vraag me ook nog steeds af wat we met mensen doen, die hier geboren en getogen zijn, extremistisch zijn, maar 'toevallig' geen dubbele nationaliteit hebben.

oraetlabora
13-11-04, 17:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het meest radicale wat wordt verkondigd komt naast de media, van de tweede kamer zelf vandaan.

Zie de vele branden en aanslagen op islamitische organisaties en moskeen.


ach...die pubers hebben nog geen granaten gegooid en zijn voor het merendeel al opgesloten!!!

Marsipulami
13-11-04, 17:05
Geplaatst door sienia
Stel ik wil van mn dubbele nationaliteit af. Hoe gaat dat dan in zn werk?
De Marokkaanse wel te verstaan.


EN dan vraag me ook nog steeds af wat we met mensen doen, die hier geboren en getogen zijn, extremistisch zijn, maar 'toevallig' geen dubbele nationaliteit hebben.

Haha, die dubbele nationaliteit afschaffen is de zoveelste pseudo-oplossing die de NL overheid zit te bedenken. Het was Mohamed B. die van Gogh heeft vermoord, niet het paspoort van Mohamed B. Daar zit wel enig verschil tussen.

Verder is Mohamed B. een product van de Nl samenleving. Geen enkele van de honderduizenden Marokkanen die naar Nederland migreerden pleegde ooit een moord geïnspireerd door religieus fanatisme. De eerste die het wel doet is een Marokkaan die geboren en getogen is in Nederland. In Nederlandse scholen zat, enz.

Zwarte Schaap
13-11-04, 17:14
Geplaatst door Marsipulami
Dat ben ik het met je eens. De gedachte om gebedshuizen te sluiten is bovendien bij mijn weten de afgelopen 500 jaar ook niet meer geopperd door een overheid in Europa. Van radicaal gesproken dus.

Maar mijn overweging was eigenlijk de volgende. Volgens mij bestaan er geen radicale moskeeën. Hooguit moskeeën die de islam op een fundamentalistische (ja sorry voor het woord maar ik weet ook niks beter te bedenken) benaderen.

Dat er zulke moskeeën bestaan is een goede zaak. Het zijn precies zulke moskeeën die kunnen voorkomen dat er zich sektarische groepjes vormen die ondergronds een gewelddadige interpretatie van de islam gaan cultiveren. Een moskee -hoe fundamentalistisch ook- is een plek van geloofscommunicatie en communicatie is het enige zinnige effectieve middel dat kan werken tegen extremisme.

Met communicatie gaat het zoals met de wet van de communicerende vaten. Je krijgt een grotere concensus waar door de meest liberale en de meest extreme opvattingen elkaar vanzelf corrigeren.

Ik hoef er niets aan toe te voegen.

sienia
13-11-04, 17:15
Precies Mars. We gaan wéér symptoom bestrijden ipv ons af te vragen waarom het extremisme hier heeft kunnen ontstaan. :hihi:



Queen of Holland Visits center of young Moroccans



RABAT, Nov.13 – Queen Beatrice of Holland visited on Friday a group of young Moroccans in a center in Amsterdam to reassure the Moroccan community following a fierce anti-Moroccan campaign after the murder on Nov.2 by a Moroccan-Born Dutch national of director Theo Van Ghog.

The queen, whom the local media blamed for her silence following the attacks against Moroccans, went to the center where she could inquire about integration success stories of migrants, in a symbolic visit meant to restore calms in a country known for its values of co-existence and peace.

A European commissioner, the Dutch Frits Bolkestein, had recently made remarks playing down Moroccan involvement in the fight against terrorism. Morocco rejected these remarks and invited the European commissioner to contribute instead to the reflection on the objectives, conditions and system effectiveness of foreign communities integration in European societies and to wonder about the reasons why radical Islam, which is alien to the culture and values of Morocco, developed, in his country.
Morocco also welcomed “the lucid and responsible” stand of the Dutch government.

“How can Mr. Bolkestein, member of the European Commission, be unaware of Morocco’s constant and firm position on terrorism, and its resolved and unambiguous engagement in this field, which is subject, moreover, of thorough and fruit-bearing dialogue with the European Union and its Member States?” wondered Morocco’s delegate minister of foreign affairs and cooperation, Taib Fassi Fihri.

How can the European commissioner “be unaware that it is a global threat, transcending nationalities?” he went on.

The European commission had also distanced itself from the remarks made by European commissioner as a spokesman made it clear that the statement were made at a “personal level” and do not reflect the European Commission stand.

These remarks do not reflect the opinion of the EC chairman, Romano Prodi, said Marco Vignudelli, assistant-spokesman of the commission.


MAP 2004

mark61
13-11-04, 17:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het meest radicale wat wordt verkondigd komt naast de media, van de tweede kamer zelf vandaan.

Ik stel voor dat we de tweede kamer sluiten. Er wordt haat gepredikt en opgeroepen tot strijd tegen de islam.

Marsipulami
13-11-04, 17:23
Geplaatst door sienia
Precies Mars. We gaan wéér symptoom bestrijden ipv ons af te vragen waarom het extremisme hier heeft kunnen ontstaan. :hihi:

Wat wil je nou eigenlijk zeggen ?

mark61
13-11-04, 17:23
Geplaatst door sienia
Stel ik wil van mn dubbele nationaliteit af. Hoe gaat dat dan in zn werk? De Marokkaanse wel te verstaan.


EN dan vraag me ook nog steeds af wat we met mensen doen, die hier geboren en getogen zijn, extremistisch zijn, maar 'toevallig' geen dubbele nationaliteit hebben.

Hè, niet weer van die rare vragen stellen. Er zullen massale publieke Maropaspoortverbrandingen op de Dam worden georganiseerd. Komt je naam de volgende dag op de voorpagina van de Telegraaf en de Staatscourant: 'heden waarachtig en met goed gevolg ingeburgerd:...' Misschien krijg je een ov-jaarkaart kado, of een starterspakket energiezuinige Verlichting.

In het tweede geval wordt ook het paspoort ingenomen, het Grenshospitium verruimd tot aan de transitzone van Schiphol, en de statenloze vriendelijk doch beslist uitgenodigd zo lang in de wachtkamer plaats te nemen tot enig land zich bereid verklaart een paspoort te verstrekken.

Zo, ik hoop dat ik je zorgen heb kunnen wegnemen.





:vreemd:

oraetlabora
13-11-04, 17:25
ach het is weer nederland ten voeten uit....ik intrepeteer het zo dat als een moskee...een radicale imam laat prediken die zegt dat alle kafirs iets ergs moeten krijgen....de moskee wordt gesloten en de imam een enkeltje richting koning mohammed krijgt!
neem aan dat een moskee een bestuur heeft...dus een beetje voorzichtig zijn wie je laat prediken of niet?

mark61
13-11-04, 17:25
Geplaatst door Marsipulami
Wat wil je nou eigenlijk zeggen ?

Dat ze het met je eens is, opdepikgetrapte Belg. :koppel:

mark61
13-11-04, 17:27
Geplaatst door oraetlabora
ach ..

Als jij nou eindelijk eens ging bidden en werken, dan had je geen tijd voor geleuter.

nard
13-11-04, 17:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik hoef er niets aan toe te voegen.

Dat zegt me extreem veel over Mars ....

;)

oraetlabora
13-11-04, 17:34
Geplaatst door mark61
Als jij nou eindelijk eens ging bidden en werken, dan had je geen tijd voor geleuter.


het is weekend man!!!! zondag zal ik bidden voor je zielerust....

sienia
13-11-04, 17:37
Geplaatst door mark61
Hè, niet weer van die rare vragen stellen. Er zullen massale publieke Maropaspoortverbrandingen op de Dam worden georganiseerd. Komt je naam de volgende dag op de voorpagina van de Telegraaf en de Staatscourant: 'heden waarachtig en met goed gevolg ingeburgerd:...' Misschien krijg je een ov-jaarkaart kado, of een starterspakket energiezuinige Verlichting.

In het tweede geval wordt ook het paspoort ingenomen, het Grenshospitium verruimd tot aan de transitzone van Schiphol, en de statenloze vriendelijk doch beslist uitgenodigd zo lang in de wachtkamer plaats te nemen tot enig land zich bereid verklaart een paspoort te verstrekken.

Zo, ik hoop dat ik je zorgen heb kunnen wegnemen.





:vreemd:

Gratis internet zit er niet in?

Ik probeer te zeggen dat het geen probleem van Marokko is. Daarom heb ik ook dat bericht van de MAP geplaatst.
We doen er alles aan om iedereen in te laten burgeren (althans....), hebben de mond vol over volwaardig burgerschap, participatie, naturalisatie als een manier om dit alles te bereiken. Wat wil het parlement zeggen door ineens te gaan 'dreigen' met het afnemen van het Nederlanderschap? Wat is de impliciete betekenis daarvan?
Probleem is gewoon niet die dubbele nationaliteit.

Zie dat Mark al uitleg heeft gegeven. :D

oraetlabora
13-11-04, 17:39
Geplaatst door Marsipulami
Dat ben ik het met je eens. De gedachte om gebedshuizen te sluiten is bovendien bij mijn weten de afgelopen 500 jaar ook niet meer geopperd door een overheid in Europa. Van radicaal gesproken dus.

Maar mijn overweging was eigenlijk de volgende. Volgens mij bestaan er geen radicale moskeeën. Hooguit moskeeën die de islam op een fundamentalistische (ja sorry voor het woord maar ik weet ook niks beter te bedenken) benaderen.

Dat er zulke moskeeën bestaan is een goede zaak. Het zijn precies zulke moskeeën die kunnen voorkomen dat er zich sektarische groepjes vormen die ondergronds een gewelddadige interpretatie van de islam gaan cultiveren. Een moskee -hoe fundamentalistisch ook- is een plek van geloofscommunicatie en communicatie is het enige zinnige effectieve middel dat kan werken tegen extremisme.

Met communicatie gaat het zoals met de wet van de communicerende vaten. Je krijgt een grotere concensus waar door de meest liberale en de meest extreme opvattingen elkaar vanzelf corrigeren.

geweldig!!!!!!!
werkt ook heel goed met israeliers en palestijnen......
gooi het maar in de vuilnisbak!!!

mark61
13-11-04, 17:48
Geplaatst door sienia
Gratis internet zit er niet in?

De eerste zes maanden gratis, wel met fundifilter. Daarna 19,95 per maand, eea ter beoordeling van de Staatsimam.


Ik probeer te zeggen dat het geen probleem van Marokko is. Daarom heb ik ook dat bericht van de MAP geplaatst.

Je kan de NLregering hardly 'lucid' noemen. 'Lunatic' is een betere. Die MAPers moeten s fatsoenlijk Engels leren.


... Wat wil het parlement zeggen door ineens te gaan 'dreigen' met het afnemen van het Nederlanderschap?

Het is vooralsnog de regering, dear. Niet dat ik enige illusie koester over het parlement bij de invoering van deze patriot act.


Wat is de impliciete betekenis daarvan?

Dat weet ik niet. De expliciete boodschap is: jelui blijven rare snijbonen. Tis maar dat je het weet.

God, wat schaam ik me opeens voor mijn land. Sorry Sien. Nu pas.

Marsipulami
13-11-04, 17:49
Geplaatst door oraetlabora
geweldig!!!!!!!
werkt ook heel goed met israeliers en palestijnen......
gooi het maar in de vuilnisbak!!!

De Palestijnse kwestie is hier niet ter zake, er worden ook oorlogen gevoerd in landen waar geen enkele moskee staat.

Maar dacht jij nou werkelijk dat je door het sluiten van een gebouw mensen op andere ideeën kan brengen ? Radicalisering kan je bestrijden met dialoog en niet met repressieve maatregelen. Zelfs in de meest medogenloze mensenrechtenschendende dictaturen lukt het nog niet om met repressie mensen op andere gedachten te brengen.

mark61
13-11-04, 17:50
Geplaatst door oraetlabora
het is weekend man!!!! zondag zal ik bidden voor je zielerust....

Ik geloof dat jouw zielerust momenteel meer aandacht nodig heeft. Ritalin doet ook wonderen.

Zwarte Schaap
13-11-04, 17:52
Geplaatst door sienia
Stel ik wil van mn dubbele nationaliteit af. Hoe gaat dat dan in zn werk?
De Marokkaanse wel te verstaan.

Je kunt niet van je Marokkaanse nationaliteit afkomen. Je zou wel een afstandsverklaring kunnen tekenen maar die erkent de Marokkaanse staat niet. Turken moeten bijvoorbeeld bij een dubbele nationaliteit een afstandsverklaring inleveren binnen twee jaar anders raken ze hun Nederlandse nationaliteit kwijt. Bij Marokkanen is dit niet mogelijk.

(Turkije heeft het overigens de Turken makkelijkker gemaakt om afstand van hun nationaliteit te kunnen doen, ze hebben sinds kort een wet aangenmomen die het de Turken toestaat om weer Turk te worden als ze afstand van hun Turkse nationaliteit hebben gedaan.)

Wat je wel kunt doen is als je kinderen geboren worden ze niet aangeven bij de Marokkaanse vertegenwoordiging. Dan zijn ze onbekend en hebben ze maar één nationaliteit.


EN dan vraag me ook nog steeds af wat we met mensen doen, die hier geboren en getogen zijn, extremistisch zijn, maar 'toevallig' geen dubbele nationaliteit hebben.

Ik denk dat Nederland die niet kan uitzetten omdat ze je verblijfsvergunning moeten intrekken. Daar maakt men gebruik van een oplopende schaal. Des te langer je in Nederland woont des minder snel men je verblijfsvergunning mag intrekken bij bepaalde delicten. Bijvoorbeeld je woont net 2 jaar in Nederland en je vermoord iemand dan kunnen ze je verblijfsvergunning intrekken en uiitzetten, want op moord staat er een maximale straf van 20 jaar. En 2 jaar wonen in Nederland mag je niet een misdaaad plegen waartop een straf staat van maximaal 2 jaar of zo. Maar als je meer als 20 jaar in Nederland woont dan mag men je verblijfsvergunning niet intrekken.

Men mag wel je verblijfsvergunning intrekken als je meer als een halfjaar (ik weet het niet precies maar dat is wat ik denk) niet in Nederland gewoond hebt.

Mijn verblijfsvergunning is trouwens ingetrokken omdat men onterecht geconcludeerdt heeft dat ik niet meer in Nederland zou wonen. Ik ben nu bijna een jaar illegaal terwijl ik hier langer dan een kwart eeuw woon.

mark61
13-11-04, 17:57
Geplaatst door Zwarte Schaap
...Ik denk dat Nederland die niet kan uitzetten omdat ze je verblijfsvergunning moeten intrekken. ...

Ow ik had het opgevat als vraag naar auto's. Een Maroc met verblijfsvergunning eruitgooien is ongetwijfeld veel makkelijker. En anders maken we het wel makkelijk. Leuker kunnen we het niet maken...


Mijn verblijfsvergunning is trouwens ingetrokken omdat men onterecht geconcludeerdt heeft dat ik niet meer in Nederland zou wonen. Ik ben nu bijna een jaar illegaal terwijl ik hier langer dan een kwart eeuw woon.

Ik vin eigenlijk dat jij een NLpaspoort moet aanvragen zodat je kan stemmen. Maar on second thought, ik weet eigenlijk niet eens op wie je zou moeten stemmen. Damn.

Marsipulami
13-11-04, 18:01
Geplaatst door mark61
Maar on second thought, ik weet eigenlijk niet eens op wie je zou moeten stemmen. Damn.

Een Marokkaan die in Nederland moet stemmen is als een vegetariër die voor zijn middagmaal mag kiezen tussen kalfsgehakt, schapenragout of beefsteak provençaal. :p

mark61
13-11-04, 18:06
Geplaatst door Marsipulami
Een Marokkaan die in Nederland moet stemmen is als een vegetariër die voor zijn middagmaal mag kiezen tussen kalfsgehakt, schapenragout of beefsteak provençaal. :p

Ja ja, rub it in. Ellendige vijfregeringige.

oraetlabora
13-11-04, 18:21
Geplaatst door Marsipulami
De Palestijnse kwestie is hier niet ter zake, er worden ook oorlogen gevoerd in landen waar geen enkele moskee staat.

Maar dacht jij nou werkelijk dat je door het sluiten van een gebouw mensen op andere ideeën kan brengen ? Radicalisering kan je bestrijden met dialoog en niet met repressieve maatregelen. Zelfs in de meest medogenloze mensenrechtenschendende dictaturen lukt het nog niet om met repressie mensen op andere gedachten te brengen.

volgens mij gaat het erom dat een moskee niet meer toelaat om een radicale moslim een haatzaaiende mening te verkondigen.
aangezien een moskee een bestuur heeft lijkt het me vrij gemakkelijk om een radicale imam de toezegging te ontzeggen waarmee ze dus ook geen gevaar lopen dat de moskee gesloten wordt.

oraetlabora
13-11-04, 18:23
Geplaatst door mark61
Ik geloof dat jouw zielerust momenteel meer aandacht nodig heeft. Ritalin doet ook wonderen.

dit is de laatste keer dat ik op je reageer..of het moet echt iets zinnigs zijn..wat ik betwijfel.

Marsipulami
13-11-04, 18:31
Geplaatst door oraetlabora
volgens mij gaat het erom dat een moskee niet meer toelaat om een radicale moslim een haatzaaiende mening te verkondigen.

Ik geloof niet in haatzaaiende moskeeën, integendeel volgens mij zijn het vooral de moskeeën die zich dezer dagen inspannen om de boel bij elkaar te houden.

Hoe dacht je dan dat het werkte ? Dacht je dat imams in moskeeën opriepen om Nederlanders te vermoorden die erge dingen zeggen over de islam ? Dat geloof je toch zelf niet.