PDA

Bekijk Volledige Versie : Waar ben ik geboren....



et_2000nl
13-11-04, 22:29
Waar ben ik geboren?

Amsterdam, 13 november 2004, gepubliceerd op maroc.nl

[email protected]

Je leven is waardeloos geweest, als je dood waardeloos was. Op mijn luxe computer kamer zit ik te tikken. Denken dat mijn mening er toe doet. En gelukkig, ik ben niet de enige. Prikbroeders discussieren over onderwerpen. Gesterkt door anonimiteit bevechten zij elkaar met woorden. Relaxed over de meest vreselijke zaken praten. De sterkste emotie die het oproept is woede en frustratie. Maar iets te vrezen heb ik niet. Slechts een scherpe tong van een gelijkgezinde, hij/zij die het debat kiest. Getogen in Adam west mag ik mij ervaringsdeskundige noemen. En die ervaring stemt mij droevig.

Je zult maar geboren zijn in een achterstands wijk. Zo'n wijk waar iedereen over praat, van alles aan doet, en de goedbedoelde energie in het putje ziet verdwijnen, omdat de materie te complex is om door goedbedoelende mensen te worden opgelost. Er word nu zelfs op de hele wereld over gesproken. Mensen vallen met oplossingen over elkaar heen. Politieke belangen zijn belangrijker dan wat dan ook. De geschiedenis heeft gefaald om de oplossing te vinden. Bij het uitblijven van resultaten vallen er doden, en er zullen er nog meer vallen. De controle over je eigen leven is je ontglipt. De machteloosheid slaat toe. Verantwoordelijke lullen met elkaar over elkaar. De prestige is belangrijker dan het lot. Inderaad, we praten over De Westbank, De Gazastrook, Dafur, Israel, Irak, ga maar door.... Waar mensen sterven door falend wereld beleid. Het falen van politiek "Leiders". Nee het gaat niet om "De Profeet van het Vrije Woord". De dood van 1 heeft een complete massa hysterie teweeg gebracht. Het gaat om de dood van duizenden, in sommige gevallen zelfs miljoenen. En de massa hysterie blijft achterwege. Het kind dat sterft in Ramallah, heeft een waardelose dood ondergaan. Het leven is waardeloos geweest. De postume volksheld TvG heeft een waardevol leven gehad. Zelfs een waardevolle dood. Waarom zou ik "Mea Culpa" moeten zeggen. Waarom zou ik inzage geven in het beleid en diensten van een Moskee. Waarom zou ik wat moeten verantwoorden. Waarom zou ik uberhaupt iets moeten omdat er een gek in ons midden leeft. Terwijl er dagelijks duizenden sterven, onder het juk van onverschilligheid.

Sou
13-11-04, 22:36
Om maar niet te beginnen over de kinderen die we hier zullen opgevoeden en hier moeten opgroeien.






Thalla,
Sou

Orakel
13-11-04, 23:05
Geplaatst door et_2000nl
Waar ben ik geboren?

Amsterdam, 13 november 2004, gepubliceerd op maroc.nl

[email protected]

Je leven is waardeloos geweest, als je dood waardeloos was. Op mijn luxe computer kamer zit ik te tikken. Denken dat mijn mening er toe doet. En gelukkig, ik ben niet de enige. Prikbroeders discussieren over onderwerpen. Gesterkt door anonimiteit bevechten zij elkaar met woorden. Relaxed over de meest vreselijke zaken praten. De sterkste emotie die het oproept is woede en frustratie. Maar iets te vrezen heb ik niet. Slechts een scherpe tong van een gelijkgezinde, hij/zij die het debat kiest. Getogen in Adam west mag ik mij ervaringsdeskundige noemen. En die ervaring stemt mij droevig.

Je zult maar geboren zijn in een achterstands wijk. Zo'n wijk waar iedereen over praat, van alles aan doet, en de goedbedoelde energie in het putje ziet verdwijnen, omdat de materie te complex is om door goedbedoelende mensen te worden opgelost. Er word nu zelfs op de hele wereld over gesproken. Mensen vallen met oplossingen over elkaar heen. Politieke belangen zijn belangrijker dan wat dan ook. De geschiedenis heeft gefaald om de oplossing te vinden. Bij het uitblijven van resultaten vallen er doden, en er zullen er nog meer vallen. De controle over je eigen leven is je ontglipt. De machteloosheid slaat toe. Verantwoordelijke lullen met elkaar over elkaar. De prestige is belangrijker dan het lot. Inderaad, we praten over De Westbank, De Gazastrook, Dafur, Israel, Irak, ga maar door.... Waar mensen sterven door falend wereld beleid. Het falen van politiek "Leiders". Nee het gaat niet om "De Profeet van het Vrije Woord". De dood van 1 heeft een complete massa hysterie teweeg gebracht. Het gaat om de dood van duizenden, in sommige gevallen zelfs miljoenen. En de massa hysterie blijft achterwege. Het kind dat sterft in Ramallah, heeft een waardelose dood ondergaan. Het leven is waardeloos geweest. De postume volksheld TvG heeft een waardevol leven gehad. Zelfs een waardevolle dood. Waarom zou ik "Mea Culpa" moeten zeggen. Waarom zou ik inzage geven in het beleid en diensten van een Moskee. Waarom zou ik wat moeten verantwoorden. Waarom zou ik uberhaupt iets moeten omdat er een gek in ons midden leeft. Terwijl er dagelijks duizenden sterven, onder het juk van onverschilligheid.

Er is een film, waarvan ik de naam ff kwijt ben, die handelt over goede daden. Als wederdienst voor hulp vraagt de één de ander om op zijn beurt 2 anderen te helpen en van hen hetzelfde te vragen.
Bij tijd en wijle vraag ik me af of de oplosing daarin besloten ligt.

Dan maakt het niet uit waar je geboren bent, maar waar je ziel zich thuis voelt.
Of mag voelen. Van de demonen.

et_2000nl
13-11-04, 23:14
Geplaatst door Orakel
Er is een film, waarvan ik de naam ff kwijt ben, die handelt over goede daden. Als wederdienst voor hulp vraagt de één de ander om op zijn beurt 2 anderen te helpen en van hen hetzelfde te vragen.
Bij tijd en wijle vraag ik me af of de oplosing daarin besloten ligt.

Dan maakt het niet uit waar je geboren bent, maar waar je ziel zich thuis voelt.
Of mag voelen. Van de demonen.

Ik ben het met je eens dat mensen altijd denken dat de oplossing van complexe problemen automatisch complexe oplossing vereist. Da's absoluut niet waar.

Inderdaad, mijn artikel beschrijft dat het ontbreken van een thuis, om wat voor een rede dan ook, een diepere impact heeft dan wat dan ook. Een ding weet ik echter zeker. Daar waar je geboren bent zou je je thuis moeten voelen. Als zelfs dat ontbreekt....

BTW, Ik voel me heel erg thuis in Nederland.

et_2000nl
13-11-04, 23:21
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik kan met je meevoelen maar je verhaal is wel erg pessimistisch. De wereld is maakbaar en wij mensen kunnen hem maken zoals we hem willen hebben. Wij allemaal moeten 'mea culpa' zeggen voor de zaken die door onze eigen schuld zijn misgegaan. Een ieder kan dat het best voor zichzelf beoordelen. En daarna weer opnieuw beginnnen! Elk 'mea culpa' kan leiden tot dieper inzicht in onszelf en de mogelijkheden die we hebben om de wereld beter te maken.

OK, ik vind dat jij Mea Culpa moet roepen voor de wandaden van Sharon, Bush, Blair, enz.... Ga je gang, the floor is yours....

BTW, laat me niet lachen, "Mea Culpa", zijn dat niet de gevleugelde woorden die de paus soms met moeite na 3 eeuwen over iemand uit kan spreken. Als elke christen "Allah ah akbar" over zijn lippen krijgt, we spreken immers over de zelfde God, zal ik overwegen Mea Culpa te zeggen....

~Panthera~
13-11-04, 23:23
Geplaatst door et_2000nl
OK, ik vind dat jij Mea Culpa moet roepen voor de wandaden van Sharon, Bush, Blair, enz.... Ga je gang, the floor is yours....

BTW, laat me niet lachen, "Mea Culpa", zijn dat niet de gevleugelde woorden die de paus soms met moeite na 3 eeuwen over iemand uit kan spreken. Als elke christen "Allah ah akbar" over zijn lippen krijgt, we spreken immers over de zelfde God, zal ik overwegen Mea Culpa te zeggen....
-------------


Don't push it. :haha:

et_2000nl
13-11-04, 23:24
Geplaatst door ~Panthera~
-------------


Don't push it. :haha:

Je kent me, ik push nooit :ego: behalve in L & O.... En geval van GJ is het O.

mulan
13-11-04, 23:28
Ik durf het bijna niet te vragen......ik weet het,alleen ook weer niet.....mea culpa :nerveus:

~Panthera~
13-11-04, 23:32
Geplaatst door et_2000nl
Je kent me, ik push nooit :ego: behalve in L & O.... En geval van GJ is het O.
-----------------


*pak alvast de popcorn* :D

Orakel
13-11-04, 23:33
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik kan met je meevoelen maar je verhaal is wel erg pessimistisch. De wereld is maakbaar en wij mensen kunnen hem maken zoals we hem willen hebben. Wij allemaal moeten 'mea culpa' zeggen voor de zaken die door onze eigen schuld zijn misgegaan. Een ieder kan dat het best voor zichzelf beoordelen. En daarna weer opnieuw beginnnen! Elk 'mea culpa' kan leiden tot dieper inzicht in onszelf en de mogelijkheden die we hebben om de wereld beter te maken.

Mwoahh. met dat gemeaculpa kwam de politiek niet weg. DIe werd afgerekend op de sorry-cultuur.
Als mea-culpa inhoudt dat men de eigen fouten erkent én er lering uit trekt, ist wat anders.
Dan hoeft men niet iedere keer opnieuw te beginnen zoals nu gebeurt.
Zie de parallel met gastarbeiders toen en Polen nu.

et_2000nl
13-11-04, 23:37
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------


*pak alvast de popcorn* :D

Ik eet liever eenheidsworst. Die kotst zo lekker uit....

et_2000nl
13-11-04, 23:39
Geplaatst door Orakel
Mwoahh. met dat gemeaculpa kwam de politiek niet weg. DIe werd afgerekend op de sorry-cultuur.
Als mea-culpa inhoudt dat men de eigen fouten erkent én er lering uit trekt, ist wat anders.
Dan hoeft men niet iedere keer opnieuw te beginnen zoals nu gebeurt.
Zie de parallel met gastarbeiders toen en Polen nu.

Ff latijn ophalen.... "Mea culpa" Betekend toch letterlijk vertaald "Ik heb berouw"?

Orakel
13-11-04, 23:39
Geplaatst door et_2000nl
Ik ben het met je eens dat mensen altijd denken dat de oplossing van complexe problemen automatisch complexe oplossing vereist. Da's absoluut niet waar.

Werkelijk waar. Als je mensen soms hoort brallen over hoe ze problemen gaan aanpakken?
Was een keer bij een 'seminar' (bijeenkomst is passé) dat ging over werkgelegenheid voor jongeren.
Zo'n gesjeesd maatpak rukte es stoer aan z'n stropdas en begon over jobengeneering.
:fplet:


Inderdaad, mijn artikel beschrijft dat het ontbreken van een thuis, om wat voor een rede dan ook, een diepere impact heeft dan wat dan ook. Een ding weet ik echter zeker. Daar waar je geboren bent zou je je thuis moeten voelen. Als zelfs dat ontbreekt....

BTW, Ik voel me heel erg thuis in Nederland.

Sad but true. Een huis is niet alijd een thuis.

~Panthera~
13-11-04, 23:40
Geplaatst door et_2000nl
Ff latijn ophalen.... "Mea culpa" Betekend toch letterlijk vertaald "Ik heb berouw"?
------


mijn schuld.
letterlijk vertaald.

Orakel
13-11-04, 23:40
Geplaatst door et_2000nl
Ff latijn ophalen.... "Mea culpa" Betekend toch letterlijk vertaald "Ik heb berouw"?

Wollah ksweerut kweetnie.
TOen ik dat voor het eerst hoorde, knoopte ze ook haar bloes los dus ik ben bevooroordeeld.

mulan
13-11-04, 23:41
Geplaatst door et_2000nl
Ff latijn ophalen.... "Mea culpa" Betekend toch letterlijk vertaald "Ik heb berouw"?

Oh ja...dat wist ik :zozo:

ZbaqZbaq
13-11-04, 23:44
Geplaatst door et_2000nl
Waarom zou ik "Mea Culpa" moeten zeggen. Waarom zou ik inzage geven in het beleid en diensten van een Moskee. Waarom zou ik wat moeten verantwoorden. Waarom zou ik uberhaupt iets moeten omdat er een gek in ons midden leeft. Terwijl er dagelijks duizenden sterven, onder het juk van onverschilligheid.

moet ik even een paar zijstraten noemen ? en de bij behorende gevolgen als je hier niet aan toegeeft ?

et_2000nl
13-11-04, 23:50
Geplaatst door ZbaqZbaq
moet ik even een paar zijstraten noemen ? en de bij behorende gevolgen als je hier niet aan toegeeft ?

Brand los....

et_2000nl
13-11-04, 23:52
Geplaatst door mulan
Oh ja...dat wist ik :zozo:

Is dat niet gebaseerd op de RK traditie dat je je aardse zonde kunt wegkopen door berouw te tonen. De bekende biechtstoel. Iets zegt me dat dat net iets te veel gevraagd is....

vlegeltje
14-11-04, 00:00
Geplaatst door et_2000nl
Is dat niet gebaseerd op de RK traditie dat je je aardse zonde kunt wegkopen door berouw te tonen. De bekende biechtstoel. Iets zegt me dat dat net iets te veel gevraagd is....

De katholieke mis staat geheel in het teken van de verzoeningsleer. De mis begint met een collectieve schuldbekentenis:

Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.
(Door mijn schuld, door mijn schuld, door mijn grote schuld.)
Meteen volgt een smeekbede om vergeving:

Kyrië eleison, Christe eleison, Kyrië eleison.
(Heer, ontferm u over ons, Christus, ontferm u over ons, Heer, ontferm u over ons.)
Daarna viert men het zoenoffer in de eucharistie. Het brood is symbool van het lichaam van Christus, de wijn is symbool van zijn bloed. Men zingt vervolgens:

Agnus Dei, qui tollis peccata mundi, miserere nobis, dona nobis pacem.
(Lam van God dat de zonden van de wereld wegneemt, ontferm u over ons, geef ons vrede.)

~Panthera~
14-11-04, 00:06
Dat je dat allemaal nog weet, Vlegeltje :D

et_2000nl
14-11-04, 00:07
Geplaatst door vlegeltje
De katholieke mis staat geheel in het teken van de verzoeningsleer. De mis begint met een collectieve schuldbekentenis:

Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.
(Door mijn schuld, door mijn schuld, door mijn grote schuld.)
Meteen volgt een smeekbede om vergeving:

Kyrië eleison, Christe eleison, Kyrië eleison.
(Heer, ontferm u over ons, Christus, ontferm u over ons, Heer, ontferm u over ons.)
Daarna viert men het zoenoffer in de eucharistie. Het brood is symbool van het lichaam van Christus, de wijn is symbool van zijn bloed. Men zingt vervolgens:

Agnus Dei, qui tollis peccata mundi, miserere nobis, dona nobis pacem.
(Lam van God dat de zonden van de wereld wegneemt, ontferm u over ons, geef ons vrede.)

Justum, heb dit verdrongen, voeger zelf op RK scholen gezeten. Het komt allemaal weer boven.... :moe: Maar ik heb geen slechte schooltijd gehad, zelfs het tegendeel.

De tegenstrijdigheid zit hem juist in het feit dat de Islam als nieuwe zuil als bedreigend gezien word. Wandaden van moslims gezien als collectief, en om dit op te lossen moeten we ons bekeren tot RK tradities. Oftewel. Je kunt nu de subsidie hoeren van de nederlandse moslims scheiden. Een moslim zou dit nl nooit doen, net zo min als een christen "Allah Ah Akbar" zou roepen.

et_2000nl
14-11-04, 00:08
Geplaatst door ~Panthera~
Dat je dat allemaal nog weet, Vlegeltje :D

Trauma's blijven lang hangen....

~Panthera~
14-11-04, 00:11
Geplaatst door et_2000nl
Trauma's blijven lang hangen....
-----------

das waar.

et_2000nl
14-11-04, 00:14
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

das waar.

T'is een harde les, ik zal mezelf voor de rest van mijn leven mee moeten zeulen.... En ik hoop dat dat heel lang gaat zijn....

~Panthera~
14-11-04, 00:17
Geplaatst door et_2000nl
T'is een harde les, ik zal mezelf voor de rest van mijn leven mee moeten zeulen.... En ik hoop dat dat heel lang gaat zijn....
------------

Zeul ze ! :hihi:

et_2000nl
14-11-04, 00:22
Geplaatst door ~Panthera~
------------

Zeul ze ! :hihi:

Dank je....

~Panthera~
14-11-04, 00:27
Geplaatst door et_2000nl
Dank je....
-------

Ik bespeur enige neerslachtigheid hier.....
:wtf:

et_2000nl
14-11-04, 01:20
Geplaatst door ~Panthera~
-------

Ik bespeur enige neerslachtigheid hier.....
:wtf:

Ben mezelf aan het trainen in korte antwoorden.... :blij:

vlegeltje
14-11-04, 01:32
Geplaatst door ~Panthera~
Dat je dat allemaal nog weet, Vlegeltje :D

Dat zit ingebrand in me geheuge.

net als: Sinterklaas kapoentje, gooi wat in me schoentje

Toen ik een jaar of acht was kwam ik tot de conclusie dat God niet bestaat.

Net als Sinterklaas :)

~Panthera~
14-11-04, 01:35
Geplaatst door vlegeltje
Dat zit ingebrand in me geheuge.

net als: Sinterklaas kapoentje, gooi wat in me schoentje

Toen ik een jaar of acht was kwam ik tot de conclusie dat God niet bestaat.

Net als Sinterklaas :)
------------

O jee. heftig.
Dus eigenlijk Katholiek afgericht en later het licht gezien ? :D

vlegeltje
14-11-04, 02:03
Geplaatst door ~Panthera~
------------

O jee. heftig.
Dus eigenlijk Katholiek afgericht en later het licht gezien ? :D

Nope, kheb mezelf afgericht.

Selfmade man :duivels:

mark61
14-11-04, 02:22
Dat Mars nog niet op dit in-roomse topic is gedoken als een hongerige jakhals op een gnoe.

Rabi'ah.
14-11-04, 21:43
Geplaatst door et_2000nl
Ff latijn ophalen.... "Mea culpa" Betekend toch letterlijk vertaald "Ik heb berouw"?

"Mea culpa" betekent letterlijk "door mijn schuld". (you were wrong Panth :p )

@ ET: Pessimistisch, maar desalniettemin goed stuk. Vooral heel écht en eerlijk, met gevoel verteld, mooi taalgebruik. Alleen een beetje een abrupt einde naar mijn smaak.

Come to think of it, je bent best cool, als je niet over de AEL aan het zeiken bent. :p

~Panthera~
14-11-04, 21:47
Geplaatst door Rabi'ah.
"Mea culpa" betekent letterlijk "door mijn schuld". (you were wrong Panth :p )


-------------

Mea culpa http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c016.gif

Rabi'ah.
14-11-04, 22:01
Geplaatst door ~Panthera~
-------------

Mea culpa http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c016.gif

:hihi:

et_2000nl
14-11-04, 22:02
Geplaatst door Rabi'ah.
"Mea culpa" betekent letterlijk "door mijn schuld". (you were wrong Panth :p )

Ik zat hier ook mis....


@ ET: Pessimistisch, maar desalniettemin goed stuk. Vooral heel écht en eerlijk, met gevoel verteld, mooi taalgebruik. Alleen een beetje een abrupt einde naar mijn smaak.

En dat terwijl mijn omgeving mij toch een geboren optimist noemt...
Abrupt eind. Mijn vorige stukken waren lang. Die werden dus niet gelezen, behalve door die-hards. Nu wat korter gemaakt, daardoor het einde misschien wat abrupt....


Come to think of it, je bent best cool, als je niet over de AEL aan het zeiken bent. :p [/B]

Ik zeik niet over de AEL, slechts over de leiders.

Rabi'ah.
14-11-04, 22:09
Geplaatst door et_2000nl


Ik zeik niet over de AEL, slechts over de leiders.

Ja, nou, dan ben je dus onuitstaanbaar. :p

Veel mensen hier op pb hebben al aan den lijve ondervonden wat het betekent om leiders van de AEL ten onrechte te bekritiseren in mijn bijzijn. :hihi:

Maar anyways, ik lees wel lange stukken en ik vind dat je goed schrijft, dus ik zou het errug leuk vinden als je ook wat langere stukken zou posten...........

Kattekwaadx2
14-11-04, 22:17
Even over het begintopic:

Je leven is waardeloos als je dood waardeloos is.

vervolgens koppel je dit aan de ruchtbaarheid die eraan wordt gegeven door de media.

Omdat het kind dat sterft in Ramallah, niet in de krant komt, is haar dood en haar leven dus waardeloos geweest.

Dit lijkt me wat kort door de bocht. ieder leven is waardevol, en slechts te beoordelen op grond van de erfenis die hij/zij achterlaat in de wereld en de betekenis die hij/zij had voor zijn/haar omgeving. Hoe veel je kop in de krant heeft gestaan is volledig onbelangrijk, mijns inziens.

Hoeveel mensen hebben nu zo'n ruchtbare dood dat daar 1 of meer krantenartikelen aan gewijd worden: Zijn al die levens waardeloos geweest? Lijkt mij toch niet.... :wat?!:


gr. K.

et_2000nl
14-11-04, 22:26
Ja, nou, dan ben je dus onuitstaanbaar. :p

Da's jouw waarde oordeel.


Veel mensen hier op pb hebben al aan den lijve ondervonden wat het betekent om leiders van de AEL ten onrechte te bekritiseren in mijn bijzijn. :hihi:

Zonder bronnen te vermelden, heb tevens geprobeerd om mijn constructieve kritiek via een omweg bij de oprichter te krijgen. T'is meer dan constructieve kritiek op maroc.nl. Maar mensen die niet luisteren willen, luisteren niet. Als er een organisatie is die op een goede manier onze belangen kan behartigen, is het de AEL. Maar met ander leiderschap. BTW dat hoeven niet de personen te zijn, slechts de vorm....


Maar anyways, ik lees wel lange stukken en ik vind dat je goed schrijft, dus ik zou het errug leuk vinden als je ook wat langere stukken zou posten...........

Ik ben geinspireerd door omstandigheden. Al heb ik slechts een lezer dan zal ik schrijven. BTW lengte zegt niets over kwaliteit :ego:

et_2000nl
14-11-04, 22:28
Geplaatst door Kattekwaadx2
Even over het begintopic:

Je leven is waardeloos als je dood waardeloos is.

vervolgens koppel je dit aan de ruchtbaarheid die eraan wordt gegeven door de media.

Omdat het kind dat sterft in Ramallah, niet in de krant komt, is haar dood en haar leven dus waardeloos geweest.

Dit lijkt me wat kort door de bocht. ieder leven is waardevol, en slechts te beoordelen op grond van de erfenis die hij/zij achterlaat in de wereld en de betekenis die hij/zij had voor zijn/haar omgeving. Hoe veel je kop in de krant heeft gestaan is volledig onbelangrijk, mijns inziens.

Hoeveel mensen hebben nu zo'n ruchtbare dood dat daar 1 of meer krantenartikelen aan gewijd worden: Zijn al die levens waardeloos geweest? Lijkt mij toch niet.... :wat?!:


gr. K.

Dank voor de input. Het was slechts beeldspraak om het collectieve en selctieve rouwbeklag dat we in Nederland mogen aanschouwen. In die zin meer een vraag dan een stelling.

Rabi'ah.
14-11-04, 22:31
Geplaatst door et_2000nl


Zonder bronnen te vermelden, heb tevens geprobeerd om mijn constructieve kritiek via een omweg bij de oprichter te krijgen. T'is meer dan constructieve kritiek op maroc.nl. Maar mensen die niet luisteren willen, luisteren niet. Als er een organisatie is die op een goede manier onze belangen kan behartigen, is het de AEL. Maar met ander leiderschap. BTW dat hoeven niet de personen te zijn, slechts de vorm....


Waarom word je dan niet lid en probeer je van binnenuit een bijdrage te leveren aan de AEL? Da's beter dan aan de zijlijn steeds dezelfde kritiek te leveren.

mark61
14-11-04, 22:35
Geplaatst door Rabi'ah.
Waarom word je dan niet lid en probeer je van binnenuit een bijdrage te leveren aan de AEL? Da's beter dan aan de zijlijn steeds dezelfde kritiek te leveren.

Net als ronnie zeker? :haha:

Rabi'ah.
14-11-04, 22:38
Geplaatst door mark61
Net als ronnie zeker? :haha:

Ja.

Alleen is ET een stuk intelligenter, redelijker en meer recht-door-zee dan Ron.

et_2000nl
14-11-04, 22:38
Geplaatst door Rabi'ah.
Waarom word je dan niet lid en probeer je van binnenuit een bijdrage te leveren aan de AEL? Da's beter dan aan de zijlijn steeds dezelfde kritiek te leveren.

Ben jij van de leden werving? :zozo:

Misschien wel te vaak van binnenuit bijdrages proberen te leveren. Als de fundamenten wankelen stort het gebouw in.

En dat ik dus van de zijlijn kritiek lever betekent dus wel dat het me iets doet.

Laten we het er maar op houden dat ik potentieel lid ben. BTW, ben op en aan op maroc.nl, wat is die ZZ ten positieve veranderd in het afgelopen jaar.... Maar nog nietgenoeg!!!! ;)

et_2000nl
14-11-04, 22:41
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja.

Alleen is ET een stuk intelligenter, redelijker en meer recht-door-zee dan Ron.

Zat net in een dip, heb net een film gezien, zal ik zo topic over openen. Ik ben in ene trots op mezelf (en gemakkelijk te paaien).

Ik ben geen wetenschapper. Ron wel, ik snap er geen hout van waar ie het over heeft. En dat wil ik ook zo houden....

Rabi'ah.
14-11-04, 22:43
Geplaatst door et_2000nl
Ben jij van de leden werving? :zozo:

Nee, ik geef geheel onafhankelijk en belangeloos mijn eerlijke mening. :p

Nouja wat heet onafhankelijk tegenwoordig nog. :hihi:


Geplaatst door et_2000nl

Misschien wel te vaak van binnenuit bijdrages proberen te leveren. Als de fundamenten wankelen stort het gebouw in.

De inhoud, waarvan jij vindt dat er niks mis mee is, vormt het fundament.


Geplaatst door et_2000nl

En dat ik dus van de zijlijn kritiek lever betekent dus wel dat het me iets doet.

Dat had ik allang door hoor. :wink:


Geplaatst door et_2000nl

Laten we het er maar op houden dat ik potentieel lid ben. BTW, ben op en aan op maroc.nl, wat is die ZZ ten positieve veranderd in het afgelopen jaar.... Maar nog nietgenoeg!!!! ;)

Ik vind zeker dat er in het werk en de houding van bepaalde vooraanstaande activisten van de AEL een stijgende lijn waar te nemen is. :)

Nabil wordt idd steeds beter. :duim:

et_2000nl
14-11-04, 22:54
Geplaatst door Rabi'ah.
Nee, ik geef geheel onafhankelijk en belangeloos mijn eerlijke mening. :p

Nouja wat heet onafhankelijk tegenwoordig nog. :hihi:



Ik wil je integriteit niet in twijfel trekken, maar onafhankelijk en belangeloos bestaat niet....


De inhoud, waarvan jij vindt dat er niks mis mee is, vormt het fundament.

Slechts een van de fundamenten.


Dat had ik allang door hoor. :wink:

Is it that obvious....


Ik vind zeker dat er in het werk en de houding van bepaalde vooraanstaande activisten van de AEL een stijgende lijn waar te nemen is. :)

Nabil wordt idd steeds beter. :duim:

Chapeaux!!!!

Waarom ontkent ZZ altijd op het forum dat ie Nabil is?