PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie legt mij de vroegere sympathieke teksten uit van buurtbewoner Med B.



Ron Haleber
14-11-04, 10:50
Een buurtbewoner (en webmaster): "Deze geschriften van Mohammed B. zijn verplichte kost voor wie iets van dit drama wil begrijpen".

Gisteren werden in het NOS-journaal een paar teksten van Mohamed B. getoond.

Het gaat blijkbaar om een groot taboe want verder werd er geen enkele aandacht meer aan besteed.


Wie kan mij vertellen hoe mO b. deze teksten als sympathieke, positief ingestelde buurtactivist heeft kunnen schrijven...?:loog:


Het lukte me OM OOK 3 foto's ervan op het net te zetten (via de rtl moeilijk vindbaar/leesbaar - ik kan de teksten niet los uit hun jpg-fotoformaat krijgen, anders had ik het wel gedaan.


DE ORIGINELE SYMPATHIEKE TEKSTEN VAN MOHAMMED B. BOUYERI - EEN JAAR VOOR ZIJN MOORD OP THEO VAN GOGH:

----------------------------------------------

Hallo beste lezers
Ik ben een nieuw redactielid van dit blad en zal mezelf in het kort voorstellen. Mijn naam is Mohammed B[.] en ik ben 24 jaar. Ik ben opgegroeid in het Overtoomse Veld Noord en woon daar sinds 1985. Mijn doel als redactielid bij deze buurtkrant is om een beeld te schetsen van de jongeren in dit stadsdeel en met name van diegenen die in de Werkgroep Jongeren actief zijn.
Hierbij doe ik dan ook een oproep aan alle jongeren om vooral hun mening te geven, zend dus vooral je mening naar ons toe."

[/IMG] ]foto1[/URL]

http://members.lycos.nl/harun6/medb/medb3.jpg


http://members.lycos.nl/harun6/medb/medb4.jpg


http://members.lycos.nl/harun6/medb/medb5.jpg


-----------------------------------


Op een buurtsite schreef ik:

Ik stel voor dat de redactie de korte teksten van de Amsterdamse buurtbewoner Mohamed B. hier neerzet en Astrid Kuiper van het project BUUF vraagt ons die te verklaren! Mij lukt dat in elk geval niet…

Maar Mevrouw Kuiper is daar reuzegoed in voor de televisie. En met haar grote kennis van Marokkaanse hangjongeren en 30.000 euro subsidie op zak, moet zij daar toch wel toe instaat zijn!

Ze kan dan ook op initiatief van de Marokkaanse jongeren uit A’dam West hun steunbetuiging aan Mohamed B. hier ter ondertekening aanbieden!

-----------------------------------

mijn vriend, de chistenfundamentalist Rogier reageerde al alsvolgt:

"Ik word niet vrolijk van de geschriften van Mohammed B. inclusief de einduitslag. Hij lijkt mij een serieuze en integere jongen die in zijn leven voor de enorm moeilijke keuze gesteld wordt te kiezen tussen de islam en de Nederlandse samenleving. Er lijkt geen middenweg te zijn. De uiteindelijke keuze van Mohammed is bekend.

Hij is er niet in geslaagd zijn islamitische identiteit en zijn Nederlandse identiteit op één lijn te krijgen. Ik heb wel zo’n beetje een idee van wat er met hem gebeurd is.

Wat een drama allemaal. Deze geschriften van Mohammed B. zijn verplichte kost voor wie iets van dit drama wil begrijpen."

Gepost door Rogier Schravendeel on 13/11/04 at 10:56 PM

Mijn reactie daarop:

Rogier, ik gaf jou de link omdat ik vooruitlopend op jouw mening, al hetzelfde dacht. Ook ik was verbaasd over Mohamed B. als positieve buurtbewoner.

Met name jij als “christenfundamentalist” zult je kunnen realiseren dat aan een Nederlandse Islam dus veel meer haken en ogen zitten dan simplist Jan (Mahmoud) Beerenhout ons doet voorkomen.

http://www.indischebuurt.nl/index.php/weblog/comments/1162/

Ron

Orakel
14-11-04, 11:05
Geplaatst door Ron Haleber
Een buurtbewoner (en webmaster): "Deze geschriften van Mohammed B. zijn verplichte kost voor wie iets van dit drama wil begrijpen".

Wie kan mij vertellen hoe hij deze teksten als sympathieke, positief ingestelde buurtactivist heeft kunnen schrijven...?

mijn vriend, de chistenfundamentalist Rogier reageerde al alsvolgt:

Hij is er niet in geslaagd zijn islamitische identiteit en zijn Nederlandse identiteit op één lijn te krijgen. Ik heb wel zo’n beetje een idee van wat er met hem gebeurd is.

Ron

Wat een gelul van Rogier. Als je't mij vraagt spingt uit de text de frustratie naar voren.
De gast is verzopen in andermans en eigen ongenoegen. Zie met name het eerste artikel.
Organiseer zus, organiseer zo en nog is het niet genoeg. Heb je het één voor mekaar, beginnen ze over de vrouwen. Ga je daarmee bezig, beginnen de buurtbewoners weer. Daarna de politici....

Hoe heet dat Hollandse jochie ook alweer dat met z'n vingers in de dijk zat en probeerde een doorbraak te voorkomen?

The boy snatched.

Wizdom
14-11-04, 11:05
Misschien kwam het wel uit frustratie omdat hij al zijn energie en goede wil had gestopt in het verbeteren van de omstandigheden voor iedereen in de maatschappij vanuit zijn Islamitische overtuiging en dat werd beantwoordt met een beledigende en ondermijnende uitingen op de bron van zijn inspiratie... terwijl hij meelijdend moest toekijken hoe dat door de maatschappij die hij wilde verbeteren oogluikend toestaat...

Het is een soort dweilen van de gang uit overtuiging van het goede terwijl omstaanders er al lachend en schamperend de schone vloer bekladden...

Mark
14-11-04, 11:10
Geniaal hoe die gast jarenlang de rol van aardige vrijwilliger gespeeld heeft :duim:

Wizdom
14-11-04, 11:12
Geplaatst door Mark
Geniaal hoe die gast jarenlang de rol van aardige vrijwilliger gespeeld heeft :duim:

Dat heeft hij niet gespeeld... Dat heeft ie uit overtuiging gedaan...

Spoetnik
14-11-04, 11:19
Geplaatst door Mark
Geniaal hoe die gast jarenlang de rol van aardige vrijwilliger gespeeld heeft :duim:

Hulde.. maar vlak ook de geniale rol van Theo van Gogh niet uit die jarenlang een anti-moslim fundamentalist speelde, maar ondertussen wel zijn moslimbuurvrouw hielp om de tandarts te betalen. :duim:

Goodnight
14-11-04, 11:21
Hallo Ron,

ik snap eerlijk gezegd niet wat je bedoelt met een verklaring van deze teksten.

Jij als ingeburgerde in de Marokkaanse samenleving zou juist toch moeten begrijpen dat veel van deze jongeren zich uitgekakt voelen?
Enerzijds willen en doen de meesten hun best om iets te betekenen voor de samenleving.Hierbij maken ze veelvuldig gebruik van zowel hun islamitisch/marokkaanse als hun nederlandse identiteit.

Die Rogier stelt dat deze jongen een keuze moest maken tussen zijn islamitisch zijn en de Nederlandse samenleving.....
Vind ik een bullshit opmerking ,maar goed ik heb wel meerdere gehoord de afgelopen dagen.
Als men hier beter mee was omgegaan ( inplaats van de boel te sussen met tonnen subsidies) en echt bereid was de belevingswereld van deze jongeren te onderzoeken, dan was het waarschijnlijk nooit zover gekomen.Wat houdt hen bezig, wat drijft hen in de armen van deze radicalen?Waarom draait zo'n jongen als M.B als een blad aan een boom en doet iets wat zoveel consequenties heeft?

Het is uiteindelijk zijn keuze om een moord te plegen.
Hij is de enige die voor de daad verantwoordelijk kan worden gehouden.

Maar ik geloof wel dat het klimaat dat door veel mensen is geschapen hem hiertoe hebben gesterkt.

taouanza
14-11-04, 11:27
Mohammed B had zich meer ingezet voor de maatschappij en integratie dan al die moslimbashers bij elkaar en wat krijgt hij stank voor dank!
Terwijl de andere die constant zijn werk teniet doen kamerzetels krijgen.
Als dit mensen niet aan het denken zet dan weet ik het ook niet.

De beste schippers staan aan wal.

taouanza
14-11-04, 11:28
Geplaatst door Mark
Geniaal hoe die gast jarenlang de rol van aardige vrijwilliger gespeeld heeft :duim:

:kotsen:

Joesoef
14-11-04, 11:37
Geplaatst door Wizdom
Dat heeft hij niet gespeeld... Dat heeft ie uit overtuiging gedaan...

Wat hij gedaan heeft is nooit goed te praten. Maar het zou mij niets verbazen dat hij de stap naar het fundamentalisme heeft genomen omdat ondanks zijn inzet de Marokkaanse jongeren problematiek, en dus ook hij, niet begrepen dan wel geaccepteerd werd.

taouanza
14-11-04, 11:40
Geplaatst door Joesoef
Wat hij gedaan heeft is nooit goed te praten. Maar het zou mij niets verbazen dat hij de stap naar het fundamentalisme heeft genomen omdat ondanks zijn inzet de Marokkaanse jongeren problematiek, en dus ook hij, niet begrepen dan wel geaccepteerd werd.

Wat is dit nou voor opmerking wie heeft het over goed praten?!

Joesoef
14-11-04, 11:43
Geplaatst door taouanza
Wat is dit nou voor opmerking wie heeft het over goed praten?!


Figuren zoals Rogier. Dit zijn juist de mensen die jongeren zoals MB frustreren.

Ron Haleber
14-11-04, 11:44
Geplaatst door Goodnight
Hallo Ron,

ik snap eerlijk gezegd niet wat je bedoelt met een verklaring van deze teksten.

Jij als ingeburgerde in de Marokkaanse samenleving zou juist toch moeten begrijpen dat veel van deze jongeren zich uitgekakt voelen?
Enerzijds willen en doen de meesten hun best om iets te betekenen voor de samenleving.Hierbij maken ze veelvuldig gebruik van zowel hun islamitisch/marokkaanse als hun nederlandse identiteit.

Die Rogier stelt dat deze jongen een keuze moest maken tussen zijn islamitisch zijn en de Nederlandse samenleving.....
Vind ik een bullshit opmerking ,maar goed ik heb wel meerdere gehoord de afgelopen dagen.
Als men hier beter mee was omgegaan ( inplaats van de boel te sussen met tonnen subsidies) en echt bereid was de belevingswereld van deze jongeren te onderzoeken, dan was het waarschijnlijk nooit zover gekomen.Wat houdt hen bezig, wat drijft hen in de armen van deze radicalen?Waarom draait zo'n jongen als M.B als een blad aan een boom en doet iets wat zoveel consequenties heeft?

Het is uiteindelijk zijn keuze om een moord te plegen.
Hij is de enige die voor de daad verantwoordelijk kan worden gehouden.

Maar ik geloof wel dat het klimaat dat door veel mensen is geschapen hem hiertoe hebben gesterkt.

Grosso modo ben ik het met je eens. Maar het fenomeen dat zo'n aardig actief joch tot geweld komt, snap ik niet.

Ook ik ben verscheurd geweest in identiteit. Religie hoorde daarbij. En ook ik werd "uitgekakt" op geen sympathieke wijze... In Rome zal ik wel als excommunicado te boek staan veroordeeld tot de hel! Mars zal 't er mee eens zijn :jeweetog:

Maar moet je daar echt bij stil blijven staan? Ik heb me eruit gered door de weg van de vrijdenkers in mijn religie in te slaan als Bernard Delfgaauw. Dat raadde mijn "biechtvader" op het "Groot-Seminarie Warmond", een voor mij laffe kardinaal - die wel beter wist maar de waarheid niet mocht zeggen - mij dat trouwens aan. :fuckit2:

Om me tegenover het establisment met soorten fundamentalisme te verzetten, kwam nooit bij me op. Ook al probeerden protestantse fundamentalisten mij aan hun zij te krijgen.

Er zijn genoeg mogelijkheden in NL om je uit te leven en positief in te zetten.

Kijk als Med b. een heel erg felle AEL-er had geworden, dat lag m.i. voor de hand. :ninja2:

taouanza
14-11-04, 11:45
Geplaatst door Joesoef
Figuren zoals Rogier. Dit zijn juist de mensen die jongeren zoals MB frustreren.

Maar je reageerde op Wizdom.

Joesoef
14-11-04, 11:59
Geplaatst door taouanza
Maar je reageerde op Wizdom.


Het was dan ook ter aanvulling op wizdom. Ik zal proberen de volgende keer wat duidelijker te zijn.

freya
14-11-04, 12:04
Geplaatst door Ron Haleber
Grosso modo ben ik het met je eens. Maar het fenomeen dat zo'n aardig actief joch tot geweld komt, snap ik niet.

Ook ik ben verscheurd geweest in identiteit. Religie hoorde daarbij. En ook ik werd "uitgekakt" op geen sympathieke wijze... In Rome zal ik wel als excommunicado te boek staan veroordeeld tot de hel! Mars zal 't er mee eens zijn :jeweetog:

Maar moet je daar echt bij stil blijven staan? Ik heb me eruit gered door de weg van de vrijdenkers in mijn religie in te slaan als Bernard Delfgaauw. Dat raadde mijn "biechtvader" een voor mij laffe kardinaal - die wel beter wist maar de waarheid niet mocht zeggen - mij dat trouwens aan. :fuckit2:

Om me tegenover het establisment met soorten fundamentalisme te verzetten, kwam nooit bij me op. Ook al probeerden protestantse fundamentalisten mij aan hun zij te krijgen.

Er zijn genoeg mogelijkheden in NL om je uit te leven en positief in te zetten.

Kijk als Med b. een heel erg felle AEL-er had geworden, dat lag m.i. voor de hand. :ninja2:

Je kan nooit je eigen leven als standaard voor anderen nemen.

Elk mens is uniek en er zullen naast een aantal overeenkomsten tussen jou en M.B nog veel meer verschillen te ontdekken zijn.

Ron Haleber
14-11-04, 12:05
Geplaatst door Orakel
Wat een gelul van Rogier. Als je't mij vraagt spingt uit de text de frustratie naar voren.
De gast is verzopen in andermans en eigen ongenoegen. Zie met name het eerste artikel.
Organiseer zus, organiseer zo en nog is het niet genoeg. Heb je het één voor mekaar, beginnen ze over de vrouwen. Ga je daarmee bezig, beginnen de buurtbewoners weer. Daarna de politici....

Hoe heet dat Hollandse jochie ook alweer dat met z'n vingers in de dijk zat en probeerde een doorbraak te voorkomen?

The boy snatched.

Je hebt groot gelijk. :knipoog:

Met die christenfundamentalist Rogier (EO) voerde ik zulke felle discussies over moslims dat ik voor her GL-PvdA- stadsdeel een zwart schaap werd.

Rogier vindt "de islam een groot gevaar"... Theater, disco's, dansen etc. zijn des duivels. Hij besteed zijn tijd aan bidden en bijbellezen..

lees: http://www.ronhaleber.nl/grondwet.html "DE GRONDWET TER DISCUSSIE: rechten van vrouwen / religie / verbod van websites "

en http://www.zeeburgnieuws.nl/integratie/kruistocht-00.html "Een discussie met christenfundamentalisten over multiculturalisme: overzicht van de discussies "

Toen Rogier er nog een valse dominee bijsleepte, kreeg ik zijn website zelfs een half jaar uit de lucht gehaald. N.b dat is mij met Maroc.NL overigens nog niet gelukt!


Ik noem hem toch "vriend" omdat je als buurtactivist nu eenmaal samen moet werken met de meest vreemde vogels. :boer:


Orakel, jij zult ook wel Marokkanen kennen waarmee je het grondig oneens bent? Maar we moeten onze "vijanden" - zeker als het moslims zijn - wel altijd een hand blijven geven! Kijk daar gaat het nu momenteel juist mis in NL - men verhardt! :motorzaag

Goodnight
14-11-04, 12:12
Geplaatst door Ron Haleber
Grosso modo ben ik het met je eens. Maar het fenomeen dat zo'n aardig actief joch tot geweld komt, snap ik niet.

Ook ik ben verscheurd geweest in identiteit. Religie hoorde daarbij. En ook ik werd "uitgekakt" op geen sympathieke wijze... In Rome zal ik wel als excommunicado te boek staan veroordeeld tot de hel! Mars zal 't er mee eens zijn :jeweetog:

Maar moet je daar echt bij stil blijven staan? Ik heb me eruit gered door de weg van de vrijdenkers in mijn religie in te slaan als Bernard Delfgaauw. Dat raadde mijn "biechtvader" een voor mij laffe kardinaal - die wel beter wist maar de waarheid niet mocht zeggen - mij dat trouwens aan. :fuckit2:

Om me tegenover het establisment met soorten fundamentalisme te verzetten, kwam nooit bij me op. Ook al probeerden protestantse fundamentalisten mij aan hun zij te krijgen.

Er zijn genoeg mogelijkheden in NL om je uit te leven en positief in te zetten.

Kijk als Med b. een heel erg felle AEL-er had geworden, dat lag m.i. voor de hand. :ninja2:

Ik denk dat het merendeel de frustraties over het gebrek aan acceptatie verschillend uit.De een gaat keihard studeren, de ander vervalt in crimineel gedrag, weer een ander trekt zich er niets van aan en laat het helemaal langs zich heen gaan.
Maar we moeten ons ook beseffen dat er een groep ( hoe klein ook) overblijft wat een willige prooi is vor bepaalde fanatici.

Jij hebt je weg gevonden los van religie.Maar deze jongens hebben juist hun toevlucht genomen tot iets waar ze blijkbaar wel werden geaccepteerd.
je zou kunnen zeggen dat Mohammed B totaal gedesullisioneerd is en geen vertrouwen meer heeft in wie dan ook.

Ik ben in principe niet voor als men bepaald gedrag probeert te bagataliseren aan de hand van een moeilijke jeugd en levensomstandigheden etc.
Maar ik denk wel voor de aanpak van dit soort zaken moet men echt het probleem bij de wortel aanpakken.Voor Mohammed B is het te laat, hij heeft zijn keuze al gemaakt.
Maar er zijn nog meer opgroeiende jongeren in deze buurten.Nog meer jongeren die zich totaal niet geaccepeteerd voelen.Die zich nog meer dan hun ouders tweede rangs burgers voelen.
Dit moet echt serieus genomen worden en zoals ik al zei niet door tonnen subsidies in zogenaamde projecten te storten.

Ik zit zelf in het welzijnswerk in die buurt.En ik kan je verzekeren, al die zogenaamde projecten hebben niets opgeleverd behalve voor de stichtingen zelf.

Nu zijn we bezig met het voorbereiden van een project voor de probleemjongeren in Amsterdam en je mag het gerust weten: ik houd mijn hart vast en probeer niet in woede te ontaarden omdat ik weet dat de initiatief nemers absoluut niet het welzijn van die jongeren voor ogen hebben.De subsidies die uitgekeerd gaan worden daar is het om te doen.
En achteraf kan men dan weer zo'n project met 'succes'afsluiten en met allerlei mooie cijfers aan komen zetten waarin staat hoeveel jongeren er zijn gered.
Het is echt allemaal bullshit!
En ik ben bang dat over vijf jaar er meer Mohamed B's zullen zijn.

Marsipulami
14-11-04, 12:16
Mohamed B. was blijkbaar iemand die hard zijn best gedaan heeft. Hoe het is kunnen gebeuren dat hij zozeer in de knoop geraakt is met zichzelf is de grote vraag. Wellicht spelen meerdere factoren mee, de lantete en manifeste maatschappelijke uitsluiting van moslims/allochtonen, de dood van zijn moeder,.. Mohamed B. is een product van de Nederlandse samenleving, een Hollandse jongen. Zeker is dat heel de samenleving mee verantwoordelijkheid draagt voor het feit dat hij is afgegleden naar religieuze waanzin.

Dutchguy
14-11-04, 12:21
Geplaatst door Marsipulami
Mohamed B. was blijkbaar iemand die hard zijn best gedaan heeft. Hoe het is kunnen gebeuren dat hij zozeer in de knoop geraakt is met zichzelf is de grote vraag. Wellicht spelen meerdere factoren mee, de lantete en manifeste maatschappelijke uitsluiting van moslims/allochtonen, de dood van zijn moeder,.. Mohamed B. is een product van de Nederlandse samenleving, een Hollandse jongen. Zeker is dat heel de samenleving mee verantwoordelijkheid draagt voor het feit dat hij is afgegleden naar religieuze waanzin.

Er zijn duizenden mensen met een moeilijk en zwaar leven. Die glijden echt niet allemaal af naar religieus extremisme. Mohammed B. heeft op een gegeven moment gekozen voor extremisme, dat maakt hem schuldig.

Ron Haleber
14-11-04, 12:25
Geplaatst door Goodnight

Ik zit zelf in het welzijnswerk in die buurt.En ik kan je verzekeren, al die zogenaamde projecten hebben niets opgeleverd behalve voor de stichtingen zelf.

Nu zijn we bezig met het voorbereiden van een project voor de probleemjongeren in Amsterdam en je mag het gerust weten: ik houd mijn hart vast en probeer niet in woede te ontaarden omdat ik weet dat de initiatief nemers absoluut niet het welzijn van die jongeren voor ogen hebben.De subsidies die uitgekeerd gaan worden daar is het om te doen.
En achteraf kan men dan weer zo'n project met 'succes'afsluiten en met allerlei mooie cijfers aan komen zetten waarin staat hoeveel jongeren er zijn gered.
Het is echt allemaal bullshit!
En ik ben bang dat over vijf jaar er meer Mohamed B's zullen zijn.

Kijk daar wordt ik nou zo woedend over. Ik heb dat ook zo vaak gezien. En als er eens een prima vent was, als bij ons Mostafa Filali en ik bij het stadsdeel eistte dat die coördinator werd van het Marokkaanse jongerenwerk, dan werd het afgewezen! Ik scheld de PvdA er nog steeds over uit! :fplet:

Met mijn Turkse vriend F.E. deed ik hetzelfde omdat ik toen in zijn moskee werkte met actieve Turken. Zelfs Stichting Welzijn kreeg ik plat, maar DB Stadsdeel liet het afweten.

Mijn vriend kreeg toen de functie van landelijk secretaris van de Grijze Wolven aangeboden, hetgeen hij accepteerde... Vergelijk dat maar met Mohamed B....! :auw2:

freya
14-11-04, 12:29
Geplaatst door Dutchguy
Er zijn duizenden mensen met een moeilijk en zwaar leven. Die glijden echt niet allemaal af naar religieus extremisme. Mohammed B. heeft op een gegeven moment gekozen voor extremisme, dat maakt hem schuldig.

Niemand ontkent zijn schuld!

Men probeert alleen er achter te komen waarom hij die keus heeft gemaakt. Lijkt me handig om te weten als je wilt voorkomen dat nog meer mensen diezelfde keus zullen maken.

Goodnight
14-11-04, 12:35
Geplaatst door freya
Niemand ontkent zijn schuld!

Men probeert alleen er achter te komen waarom hij die keus heeft gemaakt. Lijkt me handig om te weten als je wilt voorkomen dat nog meer mensen diezelfde keus zullen maken.

Begrijp eerkijk gezegd niet dat men in de politiek helemaal niet over de oorzaak heeft.
men bestrijdt alleen het resultaat.
of het moet mij zijn ontgaan in de informatiegolf van de afgelopen dagen??

Overigens lees ik net iets grappigs op het Viva forum: men is daar zeer verontwaardigd dat Bea een bezoekje heeft gebracht aan 'Marokkaanse randgroepjongeren'.......:rolleyes:

Marsipulami
14-11-04, 12:35
Geplaatst door Dutchguy
Er zijn duizenden mensen met een moeilijk en zwaar leven. Die glijden echt niet allemaal af naar religieus extremisme. Mohammed B. heeft op een gegeven moment gekozen voor extremisme, dat maakt hem schuldig.

Iedereen is schuldig. De samenleving moet lessen trekken uit dit gebeuren. Dat doet men niet door Mohamed B. tot de grote zondebok te maken waarin je alle kwaad dat de samenleving treft kan opsluiten. Het verhaal is ingewikkelder dan dat. Als de samenleving wil voorkomen dat er volgende week een nieuwe Mohamed B. het nieuws haalt moet ze proberen te begrijpen wat er aan de hand is en haar eigen verantwoordelijkheid niet ontkennen.

Dutchguy
14-11-04, 12:35
Geplaatst door freya
Niemand ontkent zijn schuld!

Men probeert alleen er achter te komen waarom hij die keus heeft gemaakt. Lijkt me handig om te weten als je wilt voorkomen dat nog meer mensen diezelfde keus zullen maken.

Het is zeker belangrijk om erachter te komen waarom hij deze keuze gemaakt heeft. Wat Mars suggereerde is dat de maatschappij hier verantwoordelijk zou zijn en dat bestrijdt ik. Ergens onderweg heeft B. voor een bepaalde richting gekozen, dat was ZIJN fout.

Joesoef
14-11-04, 12:37
Geplaatst door Dutchguy
Er zijn duizenden mensen met een moeilijk en zwaar leven. Die glijden echt niet allemaal af naar religieus extremisme. Mohammed B. heeft op een gegeven moment gekozen voor extremisme, dat maakt hem schuldig.

Iedere groep heeft zo zijn randgroep. Hij had ook tankstations kunen gaan overvallen, heroine kunnen gaan spuiten of vrouwen aanranden. Dan heb ik nog liever een extremistisch bidvlek met een hoogwaterbroek en een vlasbaardje.

Dutchguy
14-11-04, 12:41
Geplaatst door Joesoef
Iedere groep heeft zo zijn randgroep. Hij had ook tankstations kunen gaan overvallen, heroine kunnen gaan spuiten of vrouwen aanranden. Dan heb ik nog liever een extremistisch bidvlek met een hoogwaterbroek en een vlasbaardje.

Wordt er in die gevallen de maatschappij ter verantwoording geroepen? Als B. bijvoorbeeld een tankstationovervaller was?

Ron Haleber
14-11-04, 12:42
Geplaatst door freya
Niemand ontkent zijn schuld!

Men probeert alleen er achter te komen waarom hij die keus heeft gemaakt. Lijkt me handig om te weten als je wilt voorkomen dat nog meer mensen diezelfde keus zullen maken.

Daar draait de hele zaak om...! En het zal niet te verhelpen zijn met nog een stel welzijnsprojekten van NL-ers...

p.s. jammer dat hij niet zijn toevlucht nam tot "jouw" NPK... :Iluvu:

Ik ergerde me er vroeger altijd rot aan dat er geen Marokkanen/Arabieren samen met mij in het NPK zaten. Ik heb Rachid Jamari er als eerste bij meegenomen.




:zwaai:

Joesoef
14-11-04, 12:44
Geplaatst door Dutchguy
Wordt er in die gevallen de maatschappij ter verantwoording geroepen? Als B. bijvoorbeeld een tankstationovervaller was?


Ja. En er is dan WEL begrip voor de achtergrond van zo een jongen. Het hele welzijnswerker en nagenoeg het halve reintergratie circuit draait op dit soort jongeren.

Ron Haleber
14-11-04, 12:46
Geplaatst door Joesoef
Iedere groep heeft zo zijn randgroep. Hij had ook tankstations kunen gaan overvallen, heroine kunnen gaan spuiten of vrouwen aanranden. Dan heb ik nog liever een extremistisch bidvlek met een hoogwaterbroek en een vlasbaardje.

Toch komen die jongens van jou - neem die van de laptops en dat illegaal AHA-dissen - toch nog heel aardig terecht hoor! Vraag het Rabiah:student:

freya
14-11-04, 12:47
Geplaatst door Dutchguy
Wordt er in die gevallen de maatschappij ter verantwoording geroepen? Als B. bijvoorbeeld een tankstationovervaller was?

Over tankstationovervallers ontstaan over het algemeen geen maatschappelijke discussies, die halen de voorpagina's meestal niet.

Zou dat wel zo zijn, dan zou er zeker ook over de invloed van de maatschappij gesproken worden. Sociaal economische omstandigheden spelen bij alles in de samenleving een grote rol.

Elk mens maakt keuzes onder invloed van de omgeving, niemand leeft alleen op een eilandje.

~Panthera~
14-11-04, 12:49
Geplaatst door freya
Over tankstationovervallers ontstaan over het algemeen geen maatschappelijke discussies, die halen de voorpagina's meestal niet.

Zou dat wel zo zijn, dan zou er zeker ook over de invloed van de maatschappij gesproken worden. Sociaal economische omstandigheden spelen bij alles in de samenleving een grote rol.

Elk mens maakt keuzes onder invloed van de omgeving, niemand leeft alleen op een eilandje.
-----------


DAT had je nou niet moeten zeggen.
Valt hier altijd vrij slecht. :hihi:
Vooral dat laatste.

mark61
14-11-04, 12:50
Geplaatst door Orakel
Hoe heet dat Hollandse jochie ook alweer dat met z'n vingers in de dijk zat en probeerde een doorbraak te voorkomen?

Mohammed Brinker.

Ron Haleber
14-11-04, 12:52
Geplaatst door mark61
Mohammed Brinker.

Onder die naam sta je toch ingeschreven bij de Burg. Stand, of vergis ik me, was het Mehmet Mark? :confused:

Joesoef
14-11-04, 12:55
Geplaatst door Ron Haleber
Toch komen die jongens van jou - neem die van de laptops en dat illegaal AHA-dissen - toch nog heel aardig terecht hoor! Vraag het Rabiah:student:


:moe:

mark61
14-11-04, 12:57
Geplaatst door Ron Haleber
Onder die naam sta je toch ingeschreven bij de Burg. Stand, of vergis ik me, was het Mehmet Mark? :confused:

Nee, das Mark Püskülsüz.

mark61
14-11-04, 13:00
Fanta discussie.

MB heeft precies zo'n Werdegang als Volkert: de weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens.

Nog zo'n aforisme: Jeder Konsequenz führt zum Teufel. Dit speciaal voor onze germanistisch ingestelde prikkers. (et?)

Er is dus een klimaat. Waarin een extreme 'oplossing' kan gedijen.

En er is het zeldzame individu, dat die keuze maakt. Al of niet bewust.

Blijft de conclusie: geestelijke stoornis.

Simpel.

Ja valt u maar over mij heen. Ik kan het in ieder geval korter dan vele anderen.

Dutchguy
14-11-04, 13:03
Geplaatst door mark61

Ja valt u maar over mij heen. Ik kan het in ieder geval korter dan vele anderen.

LOL :D

~Panthera~
14-11-04, 13:13
Geplaatst door Dutchguy
LOL :D
------------

Genoeg gelachen ja ?


:D

Dutchguy
14-11-04, 13:15
Geplaatst door ~Panthera~
------------

Genoeg gelachen ja ?


:D

Ik vond 'm wel grappig ja. :)

mark61
14-11-04, 13:20
Geplaatst door Dutchguy
LOL :D

Nou ja, soms dan.

In dit geval nog commentaar?

Dutchguy
14-11-04, 13:22
Geplaatst door mark61
Nou ja, soms dan.

In dit geval nog commentaar?

Nee hoor.

Klaar. :cool:

mark61
14-11-04, 13:30
Geplaatst door Dutchguy
Nee hoor.

Klaar. :cool:

Dat rijmt. Ben je al in de ban van Sinterklaas? Weer s wat anders dan ZS.

Dutchguy
14-11-04, 13:43
Geplaatst door mark61
Dat rijmt. Ben je al in de ban van Sinterklaas? Weer s wat anders dan ZS.

Ik geloof niet in Sinterklaas. O shit, zit daar nog religie achter? Mag dit van Donner? :eek:

oraetlabora
14-11-04, 13:45
Geplaatst door taouanza
Mohammed B had zich meer ingezet voor de maatschappij en integratie dan al die moslimbashers bij elkaar en wat krijgt hij stank voor dank!
Terwijl de andere die constant zijn werk teniet doen kamerzetels krijgen.
Als dit mensen niet aan het denken zet dan weet ik het ook niet.

De beste schippers staan aan wal.

alleen spoort mohammed .b niet of wel volgens jou???

Seif
14-11-04, 13:48
Iemand de analyse van Haffid Bouazza in de NRC van gisteren gelezen?

Volgens hem wordt het extremisme niet gevoed door de Islam, of het beleid van de regering.

Hij zoekt de oorzaak in de ondergang van het patriarchaat.

Fundamentalisten vrezen dus eigenlijk de superioriteit van de vrouw, en zijn bang om hun mannelijkheid te verliezen.

Zo gek vind ik die verklaring nog niet.

mark61
14-11-04, 13:56
Geplaatst door Dutchguy
Ik geloof niet in Sinterklaas. O shit, zit daar nog religie achter? Mag dit van Donner? :eek:

Je mag niet zeggen dat hij schimmel tussen zijn benen heeft. Je mag wel aan zijn baard trekken. Komt die niet los, dan is dat een Godsoordeel. Dus ik zou maar oppassen.

Zwarte Schaap
14-11-04, 13:56
Geplaatst door Wizdom
Misschien kwam het wel uit frustratie omdat hij al zijn energie en goede wil had gestopt in het verbeteren van de omstandigheden voor iedereen in de maatschappij vanuit zijn Islamitische overtuiging en dat werd beantwoordt met een beledigende en ondermijnende uitingen op de bron van zijn inspiratie... terwijl hij meelijdend moest toekijken hoe dat door de maatschappij die hij wilde verbeteren oogluikend toestaat...

Het is een soort dweilen van de gang uit overtuiging van het goede terwijl omstaanders er al lachend en schamperend de schone vloer bekladden...

Ik heb dergelijke ervaringen ook gehad en ben op tijd verkast voordat ik verbitterd zou geraken. Je werkt keihard en met al je inzet om op microniveau zaken te proberen te verbeteren.

Ben je een half jaar bezig, komt er weer zo een politici/media sessies op tv die allerlei haatzaaiende zaken blérren waarbij je het gevoel krijgt dat al je werk voor niets is. Wordt je weer een aantal maanden terugggegooid. Kun je weer op nieuw beginnen.

freya
14-11-04, 13:58
Geplaatst door Seif
Iemand de analyse van Haffid Bouazza in de NRC van gisteren gelezen?

Volgens hem wordt het extremisme niet gevoed door de Islam, of het beleid van de regering.

Hij zoekt de oorzaak in de ondergang van het patriarchaat.

Fundamentalisten vrezen dus eigenlijk de superioriteit van de vrouw, en zijn bang om hun mannelijkheid te verliezen.

Zo gek vind ik die verklaring nog niet.

:haha: staat dat ergens online?

Seif
14-11-04, 13:59
Geplaatst door freya
:haha: staat dat ergens online?

Mischien dat iemand met toegang tot de digitale editie van de NRC het stuk wil plaatsen.

Ik weet alleen niet of dat wel legaal is.

Spoetnik
14-11-04, 14:08
Geplaatst door Seif
Iemand de analyse van Haffid Bouazza in de NRC van gisteren gelezen?

Volgens hem wordt het extremisme niet gevoed door de Islam, of het beleid van de regering.

Hij zoekt de oorzaak in de ondergang van het patriarchaat.

Fundamentalisten vrezen dus eigenlijk de superioriteit van de vrouw, en zijn bang om hun mannelijkheid te verliezen.

Zo gek vind ik die verklaring nog niet.

Dus je beweert nu dat ook Nederlandse autochtonen die de vrouwelijke overheersing van de samenleving niet accepteren ook zullen vervallen tot extremisme?

Wellicht wel waar, gezien bijvoorbeeld de stappen die vaders bereid zijn om hun kinderen te zien, ondanks het tyrannieke haatvolle beleid van de moeder en de staat die 100% achter de moeder gaat staan.

Seif
14-11-04, 14:42
Geplaatst door Spoetnik
Dus je beweert nu dat ook Nederlandse autochtonen die de vrouwelijke overheersing van de samenleving niet accepteren ook zullen vervallen tot extremisme?

Ik denk dat maar weinig Nederlandse mannen moeite hebben met de feminisering van onze samenleving. Veel buitenlanders vinden zelfs dat Nederlandse mannen extreem verwijfd zijn.

Het viel mij wel altijd op, dat juist die koranverzen die voordelig uitpakken voor de man, het meeste gewicht in de schaal leggen.

Dit is trouwens niet uniek voor de Islam. Het Westen heeft zich gelukkig grotendeels kunnen ontworstelen aan het patriarchale juk van het Christendom.

Zwarte Schaap
14-11-04, 14:55
Geplaatst door Seif
Ik denk dat maar weinig Nederlandse mannen moeite hebben met de feminisering van onze samenleving. Veel buitenlanders vinden zelfs dat Nederlandse mannen extreem verwijfd zijn.

Het viel mij wel altijd op, dat juist die koranverzen die voordelig uitpakken voor de man, het meeste gewicht in de schaal leggen.

Dit is trouwens niet uniek voor de Islam. Het Westen heeft zich gelukkig grotendeels kunnen ontworstelen aan het patriarchale juk van het Christendom.

Dan vraag ik me nog steeds af waarom 55 % van de autochtone vrouwen volgens de meest recente onderzoek van het ministerie van Justitie klappen thuis krijgt en heeft gekregen. Waarom Nederland nog steeds het minste aantal vrouwelijke hoogleraren heeft van de moderne wereld, zelfs nog minder dan veel derde wereld landen, waarom er nog steeds nog nooit een vrouwelijke premier is geweest, waarom vrouwen systematisch minder verdienen...etc...?

Seif
14-11-04, 15:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dan vraag ik me nog steeds af waarom 55 % van de autochtone vrouwen volgens de meest recente onderzoek van het ministerie van Justitie klappen thuis krijgt en heeft gekregen. Waarom Nederland nog steeds het minste aantal vrouwelijke hoogleraren heeft van de moderne wereld, zelfs nog minder dan veel derde wereld landen, waarom er nog steeds nog nooit een vrouwelijke premier is geweest, waarom vrouwen systematisch minder verdienen...etc...?

Alle vooruitgang is moeilijk.

Bovendien blijkt uit onderzoek dat mensen die mishandelen vaak zelf ook mishandeld zijn. En dat het minder te maken heeft met de feminisering van de samenleving. Kan me ook niet voorstellen dat er vroeger minder huishoudelijke drama's plaatsvonden.

Uit cijfers van de OVSE blijkt dat 8 van de 20 beste Europese universiteiten in Nederland staan. Dit wordt mede veroorzaakt omdat er wordt geselecteerd op kwaliteit. En het spijt me dat ik het moet zeggen, maar vrouwen zijn gewoon slechte wetenschappers, uitzonderingen daargelaten.

Maar Schaap, weet je waarom ik soms ontzettend moe wordt van jou? Mijn diepste motivatie is om dingen te begrijpen. Mijn verwijzing naar koranverzen moet je dan ook in dat ligt bezien.

Bij jou lijkt het wel of je motivatie is om elke kritiek te smoren. Zodra je ook maar iets kritisch zegt over allochtonen, dan ga jij op zoek naar tegenvoorbeelden waar je het Westen op kunt pakken.

Het is toch veel vruchtbaarder om constructief op mijn kritiek in te gaan?

Spoetnik
14-11-04, 15:41
Geplaatst door Seif
Ik denk dat maar weinig Nederlandse mannen moeite hebben met de feminisering van onze samenleving. Veel buitenlanders vinden zelfs dat Nederlandse mannen extreem verwijfd zijn.

Volgens mij gaat er een sterke tegenreactie komen in een jaartje over 20. Je hebt nu al dat de Nederlandse werknemer het minst ondernemend is van alle Europeanen (dus verwijfd, want wijven willen zekerheid en zulen dus minder snel iets ondernemen omdat dit de zekerheid zal wegnemen). Dit zal uiteraard leiden tot economische neergang, wat weer tot armoe zal leiden.

Bovendien wordt de man zwaar gediscrimineerd tegenwoordig, zeker ind e gezinssituatie, maar in de toekomst waarschijnlijk ook op de werkvloer. Dit zal uitermate negatieve effecten hebben op onze samenleving!

Dit is overigens allemaal onderdeel van het plan van de NWO om de wereldbevolking te onderwerpen aan hun fascistische dictatuur!

Zwarte Schaap
14-11-04, 15:57
Geplaatst door Seif
Alle vooruitgang is moeilijk.

Bovendien blijkt uit onderzoek dat mensen die mishandelen vaak zelf ook mishandeld zijn. En dat het minder te maken heeft met de feminisering van de samenleving. Kan me ook niet voorstellen dat er vroeger minder huishoudelijke drama's plaatsvonden.

Uit cijfers van de OVSE blijkt dat 8 van de 20 beste Europese universiteiten in Nederland staan. Dit wordt mede veroorzaakt omdat er wordt geselecteerd op kwaliteit. En het spijt me dat ik het moet zeggen, maar vrouwen zijn gewoon slechte wetenschappers, uitzonderingen daargelaten.

Maar Schaap, weet je waarom ik soms ontzettend moe wordt van jou? Mijn diepste motivatie is om dingen te begrijpen. Mijn verwijzing naar koranverzen moet je dan ook in dat ligt bezien.

Bij jou lijkt het wel of je motivatie is om elke kritiek te smoren. Zodra je ook maar iets kritisch zegt over allochtonen, dan ga jij op zoek naar tegenvoorbeelden waar je het Westen op kunt pakken.

Het is toch veel vruchtbaarder om constructief op mijn kritiek in te gaan?

Ik schuw de discussie niet. Ik geloof alleen dat de discussie niet oprecht is. Het is zo eenzijdig en zo constant negatief dat ik concludeer dat het errop gerricht is om de Allochtoon, Moslim en Marokkaan in het bijzonder af te breken, te beledigen, te vernederen, stigmatiseren en uit te sluiten. Dit voor allerlei complexe factoren zoals de autochtone minderwaardigheidscomplex, afschuiven van maatschappelijke problemen en assimilatiebeleid.

Daarbij is het goed om zaken die zo eenzijdig bekeken worden een spiegel voor te houden zodat men een evenwichtigere mening krijgt. Ik kan bijvoorbeeld bijbelteksten voor je houden en dan zeggen dat het het hoge percentage van de autochtone vrouwen dat mishandelt wordt voortvloeit uit de stukken uit de bijbel zoals:



Efeziërs 5:

22 Gij vrouwen, weest aan uw eigen mannen onderdanig, gelijk aan den Heere;

23 Want de man is het hoofd der vrouw, gelijk ook Christus het Hoofd der Gemeente is; en Hij is de Behouder des lichaams.

24 Daarom, gelijk de Gemeente aan Christus onderdanig is, alzo ook de vrouwen aan haar eigen mannen in alles.


1 Timothëus 2:

9 Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren, niet in vlechtingen des haars, of goud, of paarlen, of kostelijke kleding;

10 Maar (hetwelk de vrouwen betaamt, die de godvruchtigheid belijden) door goede werken.

11 Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid.

12 Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar wil, dat zij in stilheid zij.

13 Want Adam is eerst gemaakt, daarna Eva.

14 En Adam is niet verleid geworden; maar de vrouw, verleid zijnde, is in overtreding geweest.

15 Doch zij zal zalig worden in kinderen te baren, zo zij blijft in het geloof, en liefde, en heiligmaking, met matigheid.


Exodus 22:

7 Wanneer nu iemand zijn dochter zal verkocht hebben tot een dienstmaagd, zo zal zij niet uitgaan, gelijk de knechten uitgaan

Anyhow men discusseert tegenwoordig niet, het is een hypocriete onfatsoenelijke bedoening geworden. Daarbij is het goed om de spiegel voor te houden en hopelijk ziet men de balk in de eigen oog. Zo leer je nog eens wat over jezelf, dat is mijn constructieve bijdrage.

Seif
14-11-04, 16:01
Geplaatst door Zwarte Schaap
Anyhow men discusseert tegenwoordig niet, het is een hypocriete onfatsoenelijke bedoening geworden. Daarbij is het goed om de spiegel voor te houden en hopelijk ziet men de balk in de eigen oog. Zo leer je nog eens wat over jezelf, dat is mijn constructieve bijdrage.

Nou, bedankt! :duim:

Inderdaad fijn als je iets over jezelf leert. Dacht dat ik toch altijd probeerde om op basis van argumenten te discusieren.

Zwarte Schaap
14-11-04, 16:06
Geplaatst door Seif
Uit cijfers van de OVSE blijkt dat 8 van de 20 beste Europese universiteiten in Nederland staan. Dit wordt mede veroorzaakt omdat er wordt geselecteerd op kwaliteit. En het spijt me dat ik het moet zeggen, maar vrouwen zijn gewoon slechte wetenschappers , uitzonderingen daargelaten.

Dat geloof ik niet direct, ik denk dat vrouwen andere (en mischien meer) verantwoordelijkheden en een andere aanleg hebben waarbij het huidige wetenschappelijke klimaat daartoe niet echt uitnodigt. Wetenschapelijkonderzoek moet je toch wel een beetje een freak zijn, vrouwen zijn veel socialer en opgesloten zitten in een hokje met je pctje en je boeken is niet iets wat vrouwen en de meeste mannen nu direct aantrekt denk ik.

In koeweit bijvoorbeeld is ruim 65% van de afgestuudeerden vrouw (Bron: Oprah).

Anyhow als ik jouw reaktie geschreven had had ik nu het halve autochtone prikbord over mij heen gehad, dat is een voorbeeld van de zo een balk in de eigen oog.

Zwarte Schaap
14-11-04, 16:07
Geplaatst door Seif
Nou, bedankt! :duim:

Inderdaad fijn als je iets over jezelf leert. Dacht dat ik toch altijd probeerde om op basis van argumenten te discusieren.

Mijn spiegel is geconstrueerd met behulp van logische argumenten en noemenswaardige feitelijkheden.

Eke
14-11-04, 16:59
Timotheus 5 vers 1 en 2. uit de Bijbel.
"Word niet heftig tegen een ouden man,maar vermaan hem als een vader; doe het jonge mannen als broeders, oude vrouwen als moeders en jonge vrouwen als zusters, in alle reinheid"

Zwarte schaap, je houd van discussie, he.Mag ik er vanuit gaan dat je ook best wel met mij, een vrouw, wilt praten ?

Die teksten van Timotheus (waar jij ook naar verwees) zijn uit een gepubliceerde eerste brief van Paulus(een volgeling van Jezus Christus en een geestelijk leider) die op reis was naar Macedonie,gericht aan Timotheus, die met een groep gelovigen achtergebleven is in Efeze.Wie weet de precieze datum ? Ik schat zo'n 50 jaar na de dood van Christus.
Hij schrijft een mooie, hartelijke brief en geeft Timotheus een handleiding voor het omgaan met zijn gemeente (groep gelovigen).

Denk hier over na, Zwarte Schaap....

Ik las dat jij hebt gelezen dat 55% van de autochtone vrouwen klappen krijgt..of heeft gekregen ooit eens. Als kind mogelijk ?Hoe zit dat.

.Dat klinkt ernstig en verdient uitgezocht te worden.

Met alle respekt voor jouw opmerking...je zult beslist niet zo maar wat opschrijven...Je moet het gehoord of gelezen hebben.Op wat voor manier en door wie is dat onderzocht op het Ministerie van Justitie.En heeft het in kranten gestaan.Welke??Is het op TV geweest dan ?

Bedankt , Zwarte Schaap,als je de moeite wilt nemen voor deze oudere vrouw (als het ware je moeder... :wink:--zie eerste citaat) )om jouw Bron voor mij op te zoeken en hier te vermelden,

en..uh.....er staat toevallig niet in of ook mannen zelf wel eens..uh..billenkoek :tranen: ...nee,he.?Gelukkig maar !!! Eke

Mark
14-11-04, 17:25
Geplaatst door taouanza
:kotsen:

sorry ik had een cynische bui :nerd:

Seif
14-11-04, 17:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mijn spiegel is geconstrueerd met behulp van logische argumenten en noemenswaardige feitelijkheden.

Wil je dan eindelijk eens ingaan op Bouazza's argument dat het extremisme z'n voedingsbodem vindt in de teloorgang van het patriarchaat?

Zwarte Schaap
14-11-04, 17:56
Geplaatst door Seif
Wil je dan eindelijk eens ingaan op Bouazza's argument dat het extremisme z'n voedingsbodem vindt in de teloorgang van het patriarchaat?

Dat heb ik al gedaan, zie mijn stukje over de positie van de vrouw in Nederland. En hafidje is mij te dom om op elke commerciele schreeuw van aandacht van hem in te gaan.

Zwarte Schaap
14-11-04, 17:59
Geplaatst door Eke
Timotheus 5 vers 1 en 2. uit de Bijbel.
"Word niet heftig tegen een ouden man,maar vermaan hem als een vader; doe het jonge mannen als broeders, oude vrouwen als moeders en jonge vrouwen als zusters, in alle reinheid"

Zwarte schaap, je houd van discussie, he.Mag ik er vanuit gaan dat je ook best wel met mij, een vrouw, wilt praten ?

Die teksten van Timotheus zijn uit een gepubliceerde eerste brief van Paulus(een volgeling van Jezus Christus en een geestelijk leider) die op reis was naar Macedonie,gericht aan Timotheus, die met een groep gelovigen achtergebleven is in Efeze.Wie weet de precieze datum ? Ik schat zo'n 50 jaar na de dood van Christus.
Hij schrijft een mooie, hartelijke brief en geeft Timotheus een handleiding voor het omgaan met zijn gemeente (groep gelovigen).

Denk hier over na, Zwarte Schaap....

Ik las dat jij hebt gelezen dat 55% van de autochtone vrouwen klappen krijgt..of heeft gekregen ooit eens. Als kind mogelijk ?Hoe zit dat.

.Dat klinkt ernstig en verdient uitgezocht te worden.

Met alle respekt voor jouw opmerking...je zult beslist niet zo maar wat opschrijven...Je moet het gehoord of gelezen hebben.Op wat voor manier en door wie is dat onderzocht op het Ministerie van Justitie.En heeft het in kranten gestaan.Welke??Is het op TV geweest dan ?

Bedankt , Zwarte Schaap,als je de moeite wilt nemen voor deze oudere vrouw (als het ware je moeder... :wink: )om jouw Bron voor mij op te zoeken en hier te vermelden,

en..uh...piep..piep..er staat toevallig niet in of ook mannen zelf wel eens..uh..billenkoek :tranen: ...nee,he.?Gelukkig maar !!! Eke

Sorry jufrouw Eke, ik ga nu bij mijn mama op bezoek. Over een paar uur kom ik terug en zal ik u een antwoord geven.

Orakel
14-11-04, 18:17
Geplaatst door mark61
Blijft de conclusie: geestelijke stoornis.

Geloof het ook. De man liep op straat religieuze texten van zich af te schreeuwen en als mensen hem tegenspraken konden ze een beuk krijgen.
Lijkt een beetje op een antisociale persoonlijkheidsstoornis.

Maar daarmee ben je d'r nog niet, Mohammed Brinker. Is it nature or nurture?
:fplet:

Eke
14-11-04, 19:17
'mevrouw' Eke, graag, als je aan aanspreektitels gaat doen :blij:

En...waren de koekjes van je moeder lekker ???

Natuurlijk ga ik op tijd naar mijn bedje, maar ik zie uit naar je posting, Zwarte Schaap! Eke

mark61
14-11-04, 19:36
Geplaatst door Orakel
Geloof het ook. De man liep op straat religieuze texten van zich af te schreeuwen en als mensen hem tegenspraken konden ze een beuk krijgen.
Lijkt een beetje op een antisociale persoonlijkheidsstoornis.

Maar daarmee ben je d'r nog niet, Mohammed Brinker. Is it nature or nurture?
:fplet:

Ik zou zeggen dat het reasonable is om aan te nemen dat iets altijd nature EN nurture is. Over de verhoudingen kunnen we praten.

Zwarte Schaap
14-11-04, 21:57
Geplaatst door Eke
'mevrouw' Eke, graag, als je aan aanspreektitels gaat doen :blij:

En...waren de koekjes van je moeder lekker ???

Natuurlijk ga ik op tijd naar mijn bedje, maar ik zie uit naar je posting, Zwarte Schaap! Eke

Hallo mevrouw Eke,

Ik heb geen koekjes bij mijn mama gegeten. Mijn moeder kan trouwens niet van die lekkere koekjes maken. Wij zijn maar van eenvoudige komaf en daarom kennen wij al die moderne stedelijke kookkunsten niet.

Als eerste ik heb geen problemen met de bijbelteksten en weet er gewoon te weinig van af om dat goed te kunnen beoordelen. Ik geef ze aan als voorbeeld hoe de media en de politici hypocriet met de feiten omgaan.

Door de bijbelteksten en het onderzoek van het ministerie van justitie aan elkaar te koppelen doe ik precies wat de autochtone politici en media doen bij moslims. Alleen kunnen ze maar weinig vinden in de Koran en echte onderzoeken kunnen ze ook niet overleggen.

Hiermee toon ik aan dat het gewoon een smerige propaganda circus is. Want dat is wat men precies met de moslims doet, men tovert ergens wat teksten vandaan en gaat daar allerlei theorien op los laten die aansluiten bij de assimilatiepolitiek.

Oke nu het onderzoek waaruit zou blijken dat totwel 55 % van de autochtone vrouwen met huiselijk geweld te maken heeft of heeft gehad.

De getallen die ik gebruikt heb komen van het volgende
rapport:

HUISELIJK GEWELD ONDER SURINAMERS, ANTILLIANEN EN
ARUBANEN, MAROKKANEN EN TURKEN IN NEDERLAND
Aard, omvang en hulpverlening

Uitgevoerd door: Intomart Beleidsonderzoek
Tom van Dijk, Erik Oppenhuis
m.m.v.
Marleen Abrahamse en Astrid Meier

In opdracht van: Ministerie van Justitie
Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum
Hilversum, oktober 2002

je kunt het rapport direct hier downloaden (adobe acrobat reader noodzakelijk) :

http://www.ministerievanjustitie.nl/b_organ/nhg/onderzoek/rapphga.pdf

groetjes,

Zwarte Schaap

Ron Haleber
15-11-04, 00:22
Geplaatst door Seif
Mischien dat iemand met toegang tot de digitale editie van de NRC het stuk wil plaatsen.

Ik weet alleen niet of dat wel legaal is.

Het artikel van Hafid Bouazza geeft een indrukwekkende stellingname over de huidige crisis in Nederland, zowel tegenover de Nederlanders die in wezen niet weten waar ze het over hebben als de islam in het geding is, als tegenover zijn gemigreerde landgenoten en hun nakomelingen die qua mentaliteit de repressie van perifeer Marokko nog niet ontgroeid zijn.

Hafid en andere Marokkaanse schrijvers van formaat als Laroui (tijdens het VU-debat waar hij fel de niqaab afwees) reageren op de stand van zaken in hun gemeenschap als volwassen Europese intelectuelen met een geheel andere boodschap dan men uit die gemeenschap hoort.

Of ik nu en persoonlijke vriend van ze ben of niet, dat speelt voor mij momenteel even geen enkele rol wanneer ik zeg ze geweldig te bewonderen om hun grote kennis van zaken en hun moed om juist nu misstanden aan de kaak te durven stellen.

Het woord van elke Cliteur of Scheffer verschrompelt voor mij als rimpelig appeltje onder de woorden van deze Marokkanen die de geschriften van de intellectuelen die in het klassiek arabisch geschreven werden, beter kennen dan wie dan ook in dit land. Zij zijn de enigen in Nederland die echt weten waar het over gaat.

Hafid vertaalde zijn eigentijdse Marokkaanse dichters en middeleeuwse tractaten. Laroui loopt rond met Ibn Ruchd in zijn vestzak. In dit soort mensen heb ik vertrouwen al zijn ze in NL marginaal.

Hun sinds de jaren tachtig gefundamentaliseerde gemeenschap is echter geen klankbord voor ze. Integendeel die veracht ze diep als nestbevuilers, bounties en wat en niet voor stupide invectiva deze ongeletterde ongeëmancipeerde groep voor ze gebruikt. Elke zelfkritiek die deze intellectuelen verwoorden stuit af op een muur van beton.

Een volk dat zijn intellectuelen niet eert en bewondert is geen knip voor de neus waard. Of het nu Eskimo's of Marokkanen zijn maakt dan geen verschil. Het maakt enkel maar duidelijk dat men hier hoogstens van Marokkanen kan spreken in zeer secundaire afgeleide zin, gratuit inwisselbaar voor welk ongeletterd volk op aarde dan ook.

Waar is dat aan te wijten? Dat met grote nadruk het ontvangende land de schuld zou zijn, is na veertig jaar toch wel een afgesleten thema. Hun overwegende afkomst uit het - door Bouazza prachtig bezongen - Rifgebergte kan ook de oorzaak niet zijn. De islam is een godsdienst met een historie die men er ook niet verantwoordelijk voor kan stellen.

Het wordt toch wel eens tijd dat de Marokkaanse gemeenschap zich op zijn eigen conservatieve oriëntatie bezint. Of het wel juist is dat men dezelfde oer-conservatieve mentaliteit die zich afschermt tegen de buitenwereld generatie op generatie blijft doorgeven met een verstarde onbegrepen manier van geloven als fetisch die men aanbidt. Een versteende fetisch hoe mooi ook, die hoe langer hoe meer terroristen als dienaren zal verwekken.

Ik vind dat ik dit namens mijn intellectuele vrienden, hier en in Marokko ook wel eens mag zeggen.

Ron


p.s. Seif het artikel van hafid staat in jpg-formaat. Ik kan het je toesturen als jij het kan omzetten - geef even een mailtje waar naar toe.

Seif
15-11-04, 00:30
Geplaatst door Ron Haleber
p.s. Seif het artikel van hafid staat in jpg-formaat. Ik kan het je toesturen als jij het kan omzetten - geef even een mailtje waar naar toe.

Zover ik weet is er geen methode om tekst uit een JPEG te extraheren. Althans, niet zonder te typen. :D

Maar op de site van de NRC kun je toch ook kiezen voor een tekstversie? Dan kun je door te klikken op rechtermuisknop alles selecteren, en dan hier plakken.

Onder Firefox werkte dat laatst wel. Weet niet of dat werkt onder IE als je die gebruikt. Had toen maar een proefabbo van twee dagen.

Ron Haleber
15-11-04, 00:47
Geplaatst door Seif
Zover ik weet is er geen methode om tekst uit een JPEG te extraheren. Althans, niet zonder te typen. Etc.


Seif je hoeft mij niet copy-paste te leren - dat kent de domste prikker hier. Maar de digitale editie waar je om vroeg - en die de enig beschikbare voor Hafid is - staat in jpg...! Firefox ken ik niet.

Seif
15-11-04, 00:52
Geplaatst door Ron Haleber
Seif je hoeft mij niet copy-paste te leren - dat kent de domste prikker hier. Maar de digitale editie waar je om vroeg - en die de enig beschikbare voor Hafid is - staat in jpg...!

Maar toen ik dat proefabbo van 2 dagen had op de digiNRC, kon ik kiezen om de artikelen in JPEG, TXT of PDF formaat te zien.

Publiceert de digiNRC zijn artikelen tegenwoordig alleen nog maar in JPEG-formaat dan?

Zwarte Schaap
15-11-04, 00:53
Geplaatst door Ron Haleber
Het artikel van Hafid Bouazza geeft een indrukwekkende stellingname over de huidige crisis in Nederland, zowel tegenover de Nederlanders die in wezen niet weten waar ze het over hebben als de islam in het geding is, als tegenover zijn gemigreerde landgenoten en hun nakomelingen die qua mentaliteit de repressie van perifeer Marokko nog niet ontgroeid zijn.

Hafid en andere Marokkaanse schrijvers van formaat als Laroui (tijdens het VU-debat waar hij fel de niqaab afwees) reageren op de stand van zaken in hun gemeenschap als volwassen Europese intelectuelen met een geheel andere boodschap dan men uit die gemeenschap hoort.

Of ik nu en persoonlijke vriend van ze ben of niet, dat speelt voor mij momenteel even geen enkele rol wanneer ik zeg ze geweldig te bewonderen om hun grote kennis van zaken en hun moed om juist nu misstanden aan de kaak te durven stellen.

Het woord van elke Cliteur of Scheffer verschrompelt voor mij als rimpelig appeltje onder de woorden van deze Marokkanen die de geschriften van de intellectuelen die in het klassiek arabisch geschreven werden, beter kennen dan wie dan ook in dit land. Zij zijn de enigen in Nederland die echt weten waar het over gaat.

Hafid vertaalde zijn eigentijdse Marokkaanse dichters en middeleeuwse tractaten. Laroui loopt rond met Ibn Ruchd in zijn vestzak. In dit soort mensen heb ik vertrouwen al zijn ze in NL marginaal.

Hun sinds de jaren tachtig gefundamentaliseerde gemeenschap is echter geen klankbord voor ze. Integendeel die veracht ze diep als nestbevuilers, bounties en wat en niet voor stupide invectiva deze ongeletterde ongeëmancipeerde groep voor ze gebruikt. Elke zelfkritiek die deze intellectuelen verwoorden stuit af op een muur van beton.

Een volk dat zijn intellectuelen niet eert en bewondert is geen knip voor de neus waard. Of het nu Eskimo's of Marokkanen zijn maakt dan geen verschil. Het maakt enkel maar duidelijk dat men hier hoogstens van Marokkanen kan spreken in zeer secundaire afgeleide zin, gratuit inwisselbaar voor welk ongeletterd volk op aarde dan ook.

Waar is dat aan te wijten? Dat met grote nadruk het ontvangende land de schuld zou zijn, is na veertig jaar toch wel een afgesleten thema. Hun overwegende afkomst uit het - door Bouazza prachtig bezongen - Rifgebergte kan ook de oorzaak niet zijn. De islam is een godsdienst met een historie die men er ook niet verantwoordelijk voor kan stellen.

Het wordt toch wel eens tijd dat de Marokkaanse gemeenschap zich op zijn eigen conservatieve oriëntatie bezint. Of het wel juist is dat men dezelfde oer-conservatieve mentaliteit die zich afschermt tegen de buitenwereld generatie op generatie blijft doorgeven met een verstarde onbegrepen manier van geloven als fetisch die men aanbidt. Een versteende fetisch hoe mooi ook, die hoe langer hoe meer terroristen als dienaren zal verwekken.

Ik vind dat ik dit namens mijn intellectuele vrienden, hier en in Marokko ook wel eens mag zeggen.

Ron


p.s. Seif het artikel van hafid staat in jpg-formaat. Ik kan het je toesturen als jij het kan omzetten - geef even een mailtje waar naar toe.

Lang geleden was er een immigrantenkindje die eigenlijk een ongelukkige jeugd heeft gehad waarhij vaak ineengedoken in de hoek zat. weinig vriendjes en altijd een buitenbeetje. Vroeg begon hij zijn eigen cultuur te haten want hij gaf die de schuld dat hij zo vreemd en eenzaam was. Hij keek op tegen de stoere jongens en hij bewonderde ze ook maar aan de andere kant leek het alsof het omsloeg in jaloezie.

Moeizaam die enge puberteit door totdat hij opzichzelf ging wonen. Daar ontdekte hij de drugs, drank en de homosex. Even leek het alsof hij er kapot aan ging, want hij raakte een lange tijd helemaal in de war. Maar net op tijd hervond hij zichzelf een beetje. Gezien de media aandacht voor homosexualiteit en meneers ontdekte mogelijkheid voor surrogaat meisjes las hij eens dat er ook oud arabische homodichters waren.

Hij vond herkenning en hij wist wel dat hij niet gek was. Hij dacht hiermee ga ik mijn hatelijke achtergrond de oren mee slaan. De afkomst die hem eenzaam maakte en daarom zich zelf ging haten. Hij zag het als zijn taak om de homosexuele en bizarre literatuur uit het arabisch te vertalen.

Aan een kant wil hij wraak nemen op zijn stoere culturele landgenoten die hem maar een mietje vinden voor zijn bi-sexuele geheim/voorkeur en aan de andere kant wil hij zichzelf een plaats geven in zijn culturele achtergrond.

Intellectueel nee, gekwetste vogeltje wat zijn zelfvertrouwen en legitimatie wil door aandacht voor zijn bijzonderheid, Ja!

Seif
15-11-04, 00:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Intellectueel nee, gekwetste vogeltje wat zijn zelfvertrouwen en legitimatie wil door aandacht voor zijn bijzonderheid, Ja!

Jouw respect voor andersdenkenden is echt bewonderenswaardig. :duim:

mark61
15-11-04, 01:02
Geplaatst door Seif
Zover ik weet is er geen methode om tekst uit een JPEG te extraheren. Althans, niet zonder te typen. :D

? Kan toch met n OCRprog? OmniPage doet dat wel.

Ron Haleber
15-11-04, 01:03
Geplaatst door Seif
Jouw respect voor andersdenkenden is echt bewonderenswaardig. :duim:

Seif, het geeft een grappige zeer toepasselijke illustratie bij het stuk wat ik schreef, vind je niet? ZS heeft talent als columnist!:wow:

Zwarte Schaap
15-11-04, 01:04
Geplaatst door Seif
Jouw respect voor andersdenkenden is echt bewonderenswaardig. :duim: Daar is onze grote vriend ook goed in.

Seif
15-11-04, 01:07
Geplaatst door Ron Haleber
Seif, het geeft een grappige zeer toepasselijke illustratie bij het stuk wat ik schreef, vind je niet? ZS heeft talent als columnist!:wow:

Jouw woorden schoten me inderdaad meteen te binnen.

mark61
15-11-04, 01:08
Geplaatst door Ron Haleber
Seif, het geeft een grappige zeer toepasselijke illustratie bij het stuk wat ik schreef, vind je niet? ZS heeft talent als columnist!:wow:

TvG is er niks bij.

Zwarte Schaap
15-11-04, 01:16
Geplaatst door Ron Haleber
Seif, het geeft een grappige zeer toepasselijke illustratie bij het stuk wat ik schreef, vind je niet? ZS heeft talent als columnist!:wow:

Ik heb er meer aan als je nou eens bij al je vriendjes, kennissen, kameraden, collegas ..etc gaat kijken of er een vacature vrij is. Ik ben bereid om voor een goede vergoeding ''bomaanslagen'' met letters te plegen (geen chocoladeletters, dat doet zwarte piet).

Seif
15-11-04, 01:16
Here you go...


Angstige mannen, afvallige vrouwen en het voorbeeld van de profeet – een gevaarlijke combinatie
Hafid Bouazza

Islamitische landen hebben geen Theo ibn Khokh nodig als excuus Als Theo van Gogh Thea had geheten, was zij allang uit de weg geruimd

Hafid Bouazza is schrijver. Voor zijn werk ontving hij vorig jaar de eerste Amsterdamprijs voor de kunsten.

Het islamitische extremisme is niet door het Nederlandse klimaat voortgebracht. Eerder worden extremisten gevormd door de angst voor verlies van mannelijkheid.

Kunt u zich Al-Sahaf nog herinneren? Hij was de minister van Informatie van Irak toen Amerika dat land binnenviel. Hoewel de helikopters en ontploffingen duidelijk hoorbaar waren buiten de plaats waar hij zijn persconferenties in Bagdad gaf, bleef hij volhouden dat de Amerikanen de stad nog niet hadden veroverd. Nee, sprak hij: they are lost in the desert.

Ik moet veel aan hem denken de laatste dagen.

Het moslimfundamentalisme heeft al in de jaren ’80 van de vorige eeuw wortel geschoten in Nederland. Uitspraken van een imam, die in eigen land een preekverbod opgelegd had gekregen, over de positie van Europeanen binnen de hiërarchie van de veestapel weergalmden in televisiestudio’s en waren te lezen in vertaalde preken, de radicalisering onder jonge Marokkaanse moslims werd zichtbaar, de woede om uitspraken en standpunten van Ayaan Hirsi Ali veranderde in regelrechte bloeddorst, en nu is regisseur Theo van Gogh vermoord, niet alleen omdat hij de korte film Submission Part I regisseerde, naar een scenario van Ayaan Hirsi Ali, maar ook omdat hij te ver zou zijn doorgeschoten in zijn beledigingen jegens de moslims die hij consequent omschreef als ‘caprafutuanten’, dat wil zeggen, mannen die geslachtsverkeer hebben met het herkauwende zoogdier dat tot de familie van het hoornvee behoort en gekenmerkt wordt door naar achter gekromde horens en dat als tam huisdier over de gehele wereld verspreid is.

De reacties van verschillende autochtone intellectuelen waren te voorzien. Want zulke onneembare hindernissen als zelfbevraging en introspectie lijken onder veel moslims, zo exhibitionistisch bleek de bereidheid tot zelfbevraging en zelfkastijding van Nederlandse kant. Er werd onder meer gezegd dat in andere landen in Europa zoiets niet is voorgekomen. Zijn we de affaire Salman Rushdie vergeten? En de aanslag in Madrid? De doelen die Samir A., een vriend van Mohammed B., voor ogen had, waren geen individuen, maar gebouwen. Een moord op een bekende persoonlijkheid is weliswaar heel intiem, maar doet niets af aan de beginselen op grond waarvan de daad gepleegd is.

De vrijheid van meningsuiting werd bevraagd.

Dat was niets nieuws. Toen de opvoering van de opera Aïsja (over de laatste en piepjonge bruid van de profeet Mohammed) in Nederland werd tegengehouden, sprak een PvdAraadslid, ik geloof dat het Fatima Elatik was, maar alle behoofddoekte vrouwen lijken op elkaar, dat de vrijheid van meningsuiting in Nederland ,,te ver was doorgeschoten’’. Maar niet te ver blijkbaar om zo’n uitspraak te doen.

De vrijheid waar het hier echter om gaat is niet de vrijheid van meningsuiting in het algemeen (waaronder ook de vrijheid van bespotting valt), maar de specifieke vrijheid om een specifieke godsdient te bekritiseren en/of te schofferen. Gezien de reacties van verschillende moslimorganisaties die de daad hebben veroordeeld en andere islamitische groeperingen (onder andere die van de moslimsite alqalem.nl) die deze veroordeling als lafheid hebben afgedaan, bestaan ‘de’ islam en ‘de’ moslim dus niet: het zijn abstracties en het is onmogelijk om abstracties te kwetsen of te beledigen.

Er werd de vraag gesteld of de schimpscheuten van Theo van Gogh wel constructief waren voor het openbaar debat en of ze wel iets bijdroegen aan de dialoog. Moet ik hieruit afleiden dat wanneer men de islam gebruikt als onderwerp van kritiek of spot, dit alleen mag gebeuren onder voorwaarde dat het de dialoog bevordert?

Wat als iemand kiest voor een monoloog?

En beschimpen is iets anders dan dreigen en moorden – en dreigementen en moord waren de echo’s die Van Goghs spotternij opriep.

Er werd nadruk gelegd op het feit dat de dader zowel de Marokkaanse als Nederlandse nationaliteit heeft. Dit verbaasde mij, omdat een Marokkaan die een Nederlandse paspoort aanvraagt, niet in staat is zijn Marokkaanse in te leveren.

Marokko staat zijn vroegere onderdanen en hun nakomelingen niet toe hun Marokkaanse nationaliteit op te geven en Nederland heeft daarmee lang geleden ingestemd.

Dorien Pessers, publicist en juriste, verkondigde de stelling dat mensen die zo hechten aan eer, op een eerbiedige manier bejegend of toegesproken dienen te worden.

Pardon? Sinds wanneer bepaalt één partij de toon van het discours? Waar blijft dan het recht van de eerloze? Ze ging nog verder en sprak dat ze al twintig jaar islamitische studenten heeft en dat ‘wij’ nog veel kunnen leren van hun inzet en vitaliteit. Gossie, het zijn schatjes.

Ik huiver en intussen betreurt Theo van Gogh zijn inertie en mortaliteit. Hij had beter moeten opletten.

Verklaringen en oorzaken te over: de Nederlandse samenleving is verruwd en verhard.

Maar de islam had Nederland niet nodig om te verruwen en te verharden, er is geen sprake van een causaal verband. Alleen heeft de verruwde en verharde islam in Nederland een vrijplaats gevonden, die hij in veel Arabische landen lange tijd nauwelijks kon vinden. Het is een gotspe te denken dat Nederland, of Ayaan Hirsi Ali, of Theo van Gogh verantwoordelijk is voor de radicalisering van de islam. Het is niet de schuld van vruchtbare grond dat hij onkruid voortbrengt – of, zoals een Marokkaans spreekwoord luidt: ,,Een roos brengt doorns voort.’’

Kritische geesten worden in islamitische landen altijd bestraft en zulke landen hebben daar geen Theo ibn Khokh voor nodig. En in de banlieus van Parijs waar de Noord-Afrikaanse jeugd radicaliseert, hebben ze ook geen Irsi Ali.

Maar waarom denk ik aan Al-Sahaf? Terwijl een islamitische school, kerken en moskeeën doelwit zijn van al dan niet ernstige aanslagen, terwijl islamitische websites de Nederlandse samenleving dreigen met aanslagen en zich distantiëren van laffe moslims die een ‘hemelsbrede knieval’ doen naar de ongelovigen en ontkennen dat terrorisme een essentieel onderdeel vormt van de islam, twisten onze politici over woordgebruik. Gerrit Zalm verklaarde de oorlog aan het moslimextremisme. Jan-Peter Balkenende opteerde voor het gebruik van het woord ‘strijd’ en niet ‘oorlog’. Het gebruik van le mot juste schijnt een heus schisma in de politiek te hebben veroorzaakt.

They are lost in the desert.

En buigen het hoofd voor religieuze criminaliteit.

Alles is blijkbaar beter dan onder ogen te zien dat het islamitisch extremisme vaste voet aan de grond heeft gekregen in Nederland en dat dit niet de schuld van Nederland is, maar een bewijs van de kracht en macht van dit wereldwijd verbreide fenomeen. Wil Nederland tot de wereld behoren of niet?

Is er wel sprake van extremisme wanneer een bespotter van de islam en een afvallige respectievelijk vermoord en bedreigd worden? Het lijdt voor mij geen twijfel dat de moord een signaal was aan Hirsi Ali. De brief op Van Goghs lichaam geprikt was geen toespeling op de film Submission Part I, waarin halfnaakte vrouwen de littekens droegen van zweepslagen en koranteksten met betrekking tot vrouwen, waaronder het vers dat handelt over de onreinheid van de menstruerende vrouw. De brief was gericht aan Hirsi Ali, maar de werkelijke boodschap aan haar was het lijk van Van Gogh. Het bloed vormde de tekst – de brief was een toelichting.

Over ongeloof en beschimping van de islam is de koran op verschillende plaatsen duidelijk. Er staat geen doodstraf op. Enkele citaten: ,,Het is jullie geopenbaard in het boek dat wanneer jullie horen dat de verzen van Allah verloochend of bespot worden, jullie niet tussen die mensen moeten zitten, totdat zij een ander gesprek beginnen, anders zijn jullie zoals zij. Allah zal de huichelaars en de ongelovigen allen verenigen in gehenna.’’[4:140] ,,Wees niet bedroefd door degenen die al te voortvarend zijn in hun ongeloof, want zij schaden Allah geenszins. Allah wil hen geen voorspoed geven in het hiernamaals, maar een machtige straf.’’[3:176] De ongelovige en de spotter zullen dus alleen in het hiernamaals gestraft worden. Ik haal deze fragmenten niet aan om te bewijzen dat extremisten de koran fout interpreteren, in mijn optie zijn deze verzen slechts woorden die Mohammed sprak om zich te sterken in zijn strijd (of moet ik zeggen oorlog?). Waar het om gaat, is dat men niet in de koran op zoek moet gaan naar antwoorden of verklaringen, indien men die zoekt. De islam is meer dan dit boek alleen.

In de islamitische jurisprudentie bestaat er wel unanimiteit wat betreft de doodstraf voor afvalligheid, wanneer het gaat om een mannelijke, volwassen, wilsbekwame apostaat die niet onder dwang heeft gehandeld. Over de vrouw is het recht verdeeld, een minderheid opteert voor gevangenschap tot zij zich weer tot de islam bekeert – de meerderheid is voor de doodstraf.

In de hadith (de overgeleverde uitspraken en handelingen van de profeet) wordt melding gemaakt van de doodstraf voor spotters met de profeet en natuurlijk voor afvalligen. Mohammed zou hebben gezegd: ,,Vermoord alwie van religie verandert.’’ Een andere overlevering vermeldt dat het volgens hem geoorloofd was het bloed te vergieten van iemand die ,,zijn religie verlaat en zich afsnijdt van zijn gemeenschap’’.

En zelf heeft hij, toen hij de zege in Mekka al had behaald, een afvallige man vermoord, plus een van zijn twee zangslavinnen die hem in hun liederen bespotten. De andere wist te ontsnappen.

Dit is allemaal te vinden in de oudste biografie over Mohammed onder het hoofdstuk: ,,De personen die op bevel van Mohammed ter dood werden gebracht.’’

Zo bezien was de moord niet een extremistische, maar een orthodoxe daad. Het extremisme zit hem in de toepassing van het islamitisch recht in een niet-islamitisch land. Een vorm van religieuze bezetting. Als we zouden inbinden -en de raad van Pessers zouden opvolgen om ‘eerbiedig’ om te gaan met eergevoelige mensen, dan zouden wij een verwerpelijk onderdeel van het islamitisch recht in Nederland erkennen.

Dit leidt tot totalitair fatsoen, maar er bestaat geen fatsoen zonder oneerbiedigheid.

En Ayaan Hirsi Ali belichaamt die oneerbiedigheid in de meest perverse vorm: niet alleen is ze afvallig, maar, erger nog, zij is een vrouw.

Het islamitisch extremisme is een agressief masculiene beweging. Het zoekt de patriarchale samenleving weer te installeren in het Westen.

In het televisieprogramma Tegenlicht benadrukte Mansour Jachimczyk, compaan van de Tsjetsjeense moslim-extremist Kozh-Ahmed Noukhaev (door Tsjetsjenen als een vrijheidsstrijder beschouwd), het belang van de patriarchale samenleving.

Ik hoef niet te herinneren aan de behandeling van vrouwen onder het Talibaan-bewind. Ik hoef niet te herinneren aan de meisjes die men belette een brandende school in Saoedi-Arabië te ontvluchten, omdat zij ongesluierd waren. Ik hoef niet te wijzen op het buitenland, want Nederland biedt genoeg voorbeelden.Tijdens de demonstratie van Marokkaanse moslims tegen geweld in Den Haag was geen enkele vrouw te bekennen.

Het is de aanwezigheid van de Westerse vrouw in het openbare leven die volgens Alain Finkielkraut de belangrijkste reden is voor de woede van radicaliserende moslimjongeren in Franse voorsteden. De Marokkaanse jongerensite elqalem.nl komt met een manifest waarin niet alleen gesteld wordt dat de man een leidende rol heeft en de vrouw een verzorgende, maar waarin ook homo’s veroordeeld worden – geen grotere bedreidiging van mannelijkheid dan openlijke homoseksualiteit. Alqalem betekent overigens rietpen (van het Griekse kalamos, riet) en verwijst naar een soera in de koran; een rietpen is een treffend fallisch symbool. Ik weet dat het onjuist is, maar het klinkt te aantrekkelijk om het ongenoemd te laten: zelfs de minaret is als fallisch symbool geïnterpreteerd (minaret betekent vuurtoren).

De profeet Mohammed zou hebben gezegd dat hij, na zijn dood, geen grotere fitna zou achterlaten voor zijn volgeling dan de vrouw: ‘fitna’ betekent zowel verleiding als desintegratie, met andere woorden een temptatie en twistpunt dat een gemeenschap uitholt.

Mohammed B. verzette zich in zijn sociale werk tegen gemengde bijeenkomsten van mannen en vrouwen. En hij verzette zich in zijn wijk tegen de verbouwingsplannen waardoor het onmogelijk zou worden om vrouwen binnen het huis totaal af te scheiden van de mannen.

De profeet Mohammed met zijn veelwijverij belichaamt niet alleen mannelijkheid, maar ook krijgsmanschap. De vroege Christenen noemden zich de soldaten van God en een heiden was iemand die in de heide verbleef, een achterlijke, een achtergeblevene, waar de steden het christelijk geloof reeds hadden omarmd.

Mohammed B. schreef in zijn afscheidsversje over de ,,ridders van de dood’’ en omschreef zijn naamgenoot de profeet als ,,de lachende doder’’. Hij zette in Nederland de eerste stap naar wat een lange mars gaat worden – een eerste stap hier, maar een van de vele die elders al voortmacheerden.

De angst voor het verlies van en de strijd om het herwinnen van de mannelijkheid lijken mij fenomenen die niet over het hoofd gezien mogen worden om inzicht te krijgen in de psychologische en sociale toestand die bepaalde jongeren ontvankelijk maken voor islamitisch extremisme.

Het bastion van geslachtelijke suprematie lijkt op instorten te staan en dat moet voorkomen worden. Ik ben er zeker van dat als Theo van Gogh Thea had geheten, zij allang uit de weg was geruimd. Ik wil niet zeggen dat vrije toegang tot Yab Yum de radicalisering onder moslimjongeren kan tegengaan – als dat zo was, zou ik mij meteen onder hen scharen –, noch dat een serviele positie van de vrouw radicalisering kan voorkomen. De radicale islam kan wereldwijd strijders rekruteren, omdat het hier gaat om een totalitaire ideologie die een lange geschiedenis en een vruchtbare toekomst heeft.

Mevrouw Ayaan Hirsi Ali: ontzeg ons uw gezicht en stem niet. Bevredig het verlangen van de cinematofiel en kom met het tweede deel van uw film. Uw onzichtbaarheid is de overwinning van geweld. Lang moge u leven, lang leve de vrouw, lang leve het vrije woord, lang leve de spot, lang leve de verbale anarchie.

Het alternatief is wat Gerrit Komrij in 1983 schreef: ,,Op een ochtend zullen we wakker worden en allemaal Ali heten.’’

Ron Haleber
15-11-04, 01:48
Seif, hoe heb je hem dat geflikt of staat 't nu gewoon op de site? Maak er een apart topic van: Hafid is tenslotte Marokkaan! :loog:

Ourzazate
15-11-04, 04:34
Geplaatst door Seif

Het islamitische extremisme is niet door het Nederlandse klimaat voortgebracht. Eerder worden extremisten gevormd door de angst voor verlies van mannelijkheid.

Extremisten (in praktijk) worden helemaal niet gevoed door angst voor verlies van mannelijkheid, bezie het aantal vrouwen maar eens dat aanslagen pleegt al dan niet gepaard gaand met zelfmoord...:).

Islamitische extremisten zijn er al per definitie. Maar wat hun drijft om over te gaan tot eigen letterlijke interpretaties van de heilige geschriften kan 1 emotie zijn die tot stand is gebracht door tig gedachtenkronkels. En die gedachtenkronkels kunnen van alles als oorzaak hebben...:).


Geplaatst door Seif

Kunt u zich Al-Sahaf nog herinneren? Hij was de minister van Informatie van Irak toen Amerika dat land binnenviel. Hoewel de helikopters en ontploffingen duidelijk hoorbaar waren buiten de plaats waar hij zijn persconferenties in Bagdad gaf, bleef hij volhouden dat de Amerikanen de stad nog niet hadden veroverd. Nee, sprak hij: they are lost in the desert.

Hoe Al Sahaf sprak had alles te maken met de orders die Al Sahaf heeft gekregen van zijn baas Saddam. In geen velden of wegen kon je constateren dat Al Sahaf de aanwezigheid van de Amerikaanse troepen ontkende vanwege het verlies van zijn mannelijkheid tav zijn religie Islam...:). Wat een domme gedachte!

Al Sahaf is trouwens een fervente drinker die ook nog eens een onverzadigbare voorliefde heeft tav vrouwelijk schoon, allerminst islamitisch denken...:).

Het feit dat Bouazza zo'n combi maakt aan de hand van zijn zinloze argumenten is tekenend voor zijn kennis op dit punt...:).


Geplaatst door Seif

Het moslimfundamentalisme heeft al in de jaren ’80 van de vorige eeuw wortel geschoten in Nederland. Uitspraken van een imam, die in eigen land een preekverbod opgelegd had gekregen, over de positie van Europeanen binnen de hiërarchie van de veestapel weergalmden in televisiestudio’s en waren te lezen in vertaalde preken, de radicalisering onder jonge Marokkaanse moslims werd zichtbaar, de woede om uitspraken en standpunten van Ayaan Hirsi Ali veranderde in regelrechte bloeddorst, en nu is regisseur Theo van Gogh vermoord, niet alleen omdat hij de korte film Submission Part I regisseerde, naar een scenario van Ayaan Hirsi Ali, maar ook omdat hij te ver zou zijn doorgeschoten in zijn beledigingen jegens de moslims die hij consequent omschreef als ‘caprafutuanten’, dat wil zeggen, mannen die geslachtsverkeer hebben met het herkauwende zoogdier dat tot de familie van het hoornvee behoort en gekenmerkt wordt door naar achter gekromde horens en dat als tam huisdier over de gehele wereld verspreid is.

Moslimfundamentalisme bestaat al sinds de komst van de eerste Marokkanen, dwz sinds de jaren '60 en niet zoals Hafid schetst in de jaren '80. Moslimfundamentalisme is daarnaast een wijd begrip dat voor meerdere interpretaties vatbaar is waardoor het een negatieve bijklank gaat dragen dan wel verliezen. Iemand die volgens de fundamenten van de Islam leeft zou je kunnen kwalificeren als een fundi maar dat hoeft niet. Een fundi zal zich niet per saldo boven de NL wet plaatsen, dat is immers niet toegestaan vanuit de Islam. Zo kun je tig opmerkingen maken tav moslimfundamentalisme en is het beter om eerst een eigen visie te geven van wat je hiermee bedoelt alvorens schimmige argumenten aan te voeren...:).

Bloeddorst is er inderdaad vanuit enkele moslims tav AHA en ook ik vrees voor haar dood, maar er is evenveel (zo niet meer) bloeddorst vanuit AHA naar Islam en naar moslims in het algmeen toe. Ook dat moet worden ingezien...:).

AHA ziet het ontbreken van haar klit als een vrijbrief om alles wat maar moslim en islamitisch is neer te sabelen. De moslims in Nederland zijn geenszins de schuld van het ontbreken van haar genotsknopje, daarvoor moet ze toch echt in Somaliland zijn...:).



Geplaatst door Seif

De reacties van verschillende autochtone intellectuelen waren te voorzien. Want zulke onneembare hindernissen als zelfbevraging en introspectie lijken onder veel moslims, zo exhibitionistisch bleek de bereidheid tot zelfbevraging en zelfkastijding van Nederlandse kant. Er werd onder meer gezegd dat in andere landen in Europa zoiets niet is voorgekomen. Zijn we de affaire Salman Rushdie vergeten? En de aanslag in Madrid? De doelen die Samir A., een vriend van Mohammed B., voor ogen had, waren geen individuen, maar gebouwen. Een moord op een bekende persoonlijkheid is weliswaar heel intiem, maar doet niets af aan de beginselen op grond waarvan de daad gepleegd is.

Och, als er iemand is van het type schrijver dat denkt door zelfkastijding tot de hoogste toppen van de literatuur te komen dan is het Bouazza wel...:). Er zijn schrijvers die niet schromen om hun bloedeigen moeders te prostitueren in hun werk en het zou me niets verbazen als ook hij in de verleiding heeft gestaan.

Salman Rushdie, Madrid en het beramen van aanslagen op NL doelen heeft niets te maken met het doorsnijden van de strot van Theo. De lugubere daad heeft meer te maken met de demonen in het hoofd van Mohammed B. die hij op de een of andere manier moest beantwoorden...:).



Geplaatst door Seif

De vrijheid van meningsuiting werd bevraagd.

Dat was niets nieuws. Toen de opvoering van de opera Aïsja (over de laatste en piepjonge bruid van de profeet Mohammed) in Nederland werd tegengehouden, sprak een PvdAraadslid, ik geloof dat het Fatima Elatik was, maar alle behoofddoekte vrouwen lijken op elkaar, dat de vrijheid van meningsuiting in Nederland ,,te ver was doorgeschoten’’. Maar niet te ver blijkbaar om zo’n uitspraak te doen.

Het stelselmatig beledigen van een geloofsgemeenschap heeft niets te maken met vrijheid van meningsuiting. Als knuffelallochtoon kan ik best begrijpen dat hij uitspraken doet om nog meer knuffels te ontvangen, hij wint immers niet voor niets literaire prijzen...:). Maar het zou 'm ook sieren als ie enige menselijke logica zou betrachten.



Geplaatst door Seif

De vrijheid waar het hier echter om gaat is niet de vrijheid van meningsuiting in het algemeen (waaronder ook de vrijheid van bespotting valt), maar de specifieke vrijheid om een specifieke godsdient te bekritiseren en/of te schofferen. Gezien de reacties van verschillende moslimorganisaties die de daad hebben veroordeeld en andere islamitische groeperingen (onder andere die van de moslimsite alqalem.nl) die deze veroordeling als lafheid hebben afgedaan, bestaan ‘de’ islam en ‘de’ moslim dus niet: het zijn abstracties en het is onmogelijk om abstracties te kwetsen of te beledigen.

Moslims bestaan wel degelijk. Uiteraard ervaart elke moslim zijn beleving op een eigen manier en geeft hij er zijn eigen invulling aan in het leven, maar 'de moslims' bestaan wel degelijk. Bekritiseren is nog altijd iets anders dan het openlijk demoniseren/beledigen/discrimineren van een bevolkingsgroep...:).



Geplaatst door Seif

Er werd de vraag gesteld of de schimpscheuten van Theo van Gogh wel constructief waren voor het openbaar debat en of ze wel iets bijdroegen aan de dialoog. Moet ik hieruit afleiden dat wanneer men de islam gebruikt als onderwerp van kritiek of spot, dit alleen mag gebeuren onder voorwaarde dat het de dialoog bevordert?

Wel als je pretendeert 'misstanden aan het de kaak' te willen stellen of 'wederzijds begrip' te willen kweken zoals AHA en Wilders willen doen voorkomen...:). Je mag te allen tijde de Islam aan kritiek onderhevig stellen maar misselijkmakende beledigingen onder het mom van 'de discussie op gang willen brengen' is niet alleen doortrapt maar ook gevaarlijk...:).



Geplaatst door Seif

Er werd nadruk gelegd op het feit dat de dader zowel de Marokkaanse als Nederlandse nationaliteit heeft. Dit verbaasde mij, omdat een Marokkaan die een Nederlandse paspoort aanvraagt, niet in staat is zijn Marokkaanse in te leveren.

Wil je dat ook even vertellen aan mw. Klitloos als ook tientallen andere volksvertegenwoordigers die dat niet weten...?



Geplaatst door Seif

Dorien Pessers, publicist en juriste, verkondigde de stelling dat mensen die zo hechten aan eer, op een eerbiedige manier bejegend of toegesproken dienen te worden. Pardon? Sinds wanneer bepaalt één partij de toon van het discours? Waar blijft dan het recht van de eerloze? Ze ging nog verder en sprak dat ze al twintig jaar islamitische studenten heeft en dat ‘wij’ nog veel kunnen leren van hun inzet en vitaliteit. Gossie, het zijn schatjes.

In elk geval zijn het geen knuffelgeilerds zoals Hafid, iemand die keer op keer openlijk jankt over de Islam waar hij zo weinig waarde aan hecht maar blijkbaar wel des te meer tijd. Ten gunste van de instemmende blanke konten, jagh...:).



Geplaatst door Seif

Maar de islam had Nederland niet nodig om te verruwen en te verharden, er is geen sprake van een causaal verband. Alleen heeft de verruwde en verharde islam in Nederland een vrijplaats gevonden, die hij in veel Arabische landen lange tijd nauwelijks kon vinden. Het is een gotspe te denken dat Nederland, of Ayaan Hirsi Ali, of Theo van Gogh verantwoordelijk is voor de radicalisering van de islam. Het is niet de schuld van vruchtbare grond dat hij onkruid voortbrengt – of, zoals een Marokkaans spreekwoord luidt: ,,Een roos brengt doorns voort.’’

Dan zou ik graag willen weten wie de roos is en wie de de doorns...:).

Radicalisering is inderdaad niet de schuld van wijlen het Biervat, noch van AHA of Wilders, maar de implementatie van die radicalisering kan wel degelijk (deels) liggen aan wat zij aan demoniseren, polariseren, discrimineren, haat zaaien etc. voortbrengen. Wat AHA en Wilders doen vandaag de dag draagt bij aan de bevestiging van de radicalisering van jonge moslims in Nederland...:).



Geplaatst door Seif

Kritische geesten worden in islamitische landen altijd bestraft en zulke landen hebben daar geen Theo ibn Khokh voor nodig. En in de banlieus van Parijs waar de Noord-Afrikaanse jeugd radicaliseert, hebben ze ook geen Irsi Ali.

Nee, daar hebben ze gendarmes die stelselmatig en vol lust in slaan op allochtone jongeren....:).



Geplaatst door Seif

Maar waarom denk ik aan Al-Sahaf? Terwijl een islamitische school, kerken en moskeeën doelwit zijn van al dan niet ernstige aanslagen, terwijl islamitische websites de Nederlandse samenleving dreigen met aanslagen en zich distantiëren van laffe moslims die een ‘hemelsbrede knieval’ doen naar de ongelovigen en ontkennen dat terrorisme een essentieel onderdeel vormt van de islam, twisten onze politici over woordgebruik. Gerrit Zalm verklaarde de oorlog aan het moslimextremisme. Jan-Peter Balkenende opteerde voor het gebruik van het woord ‘strijd’ en niet ‘oorlog’. Het gebruik van le mot juste schijnt een heus schisma in de politiek te hebben veroorzaakt.


Nu snap ik nog niet waarom ie aan Al Sahaf denkt...:).




Geplaatst door Seif

Alles is blijkbaar beter dan onder ogen te zien dat het islamitisch extremisme vaste voet aan de grond heeft gekregen in Nederland en dat dit niet de schuld van Nederland is, maar een bewijs van de kracht en macht van dit wereldwijd verbreide fenomeen. Wil Nederland tot de wereld behoren of niet?

Natuurlijk wil NL tot de wereld behoren, maar wel een wereld van ordentelijkheid en respect waarbij niet de schuld moet worden gezocht bij een bepaalde religie maar bij individuen die al dan niet opereren vanuit een bepaalde geloofsovertuiging...:). Terroristen met een islamitische achtergrond kun je alleen samen met de moslims bestrijden, gaat niet in je eentje...:).

Ourzazate
15-11-04, 04:34
Geplaatst door Seif

Is er wel sprake van extremisme wanneer een bespotter van de islam en een afvallige respectievelijk vermoord en bedreigd worden? Het lijdt voor mij geen twijfel dat de moord een signaal was aan Hirsi Ali. De brief op Van Goghs lichaam geprikt was geen toespeling op de film Submission Part I, waarin halfnaakte vrouwen de littekens droegen van zweepslagen en koranteksten met betrekking tot vrouwen, waaronder het vers dat handelt over de onreinheid van de menstruerende vrouw. De brief was gericht aan Hirsi Ali, maar de werkelijke boodschap aan haar was het lijk van Van Gogh. Het bloed vormde de tekst – de brief was een toelichting.

Daar heeft Bouazza helemaal gelijk in. De brief op het bebloede lijk van Theo was een soort van manke metafoor aan het adres van mw. Klitloos...:).


Geplaatst door Seif

Over ongeloof en beschimping van de islam is de koran op verschillende plaatsen duidelijk. Er staat geen doodstraf op. Enkele citaten: ,,Het is jullie geopenbaard in het boek dat wanneer jullie horen dat de verzen van Allah verloochend of bespot worden, jullie niet tussen die mensen moeten zitten, totdat zij een ander gesprek beginnen, anders zijn jullie zoals zij. Allah zal de huichelaars en de ongelovigen allen verenigen in gehenna.’’[4:140] ,,Wees niet bedroefd door degenen die al te voortvarend zijn in hun ongeloof, want zij schaden Allah geenszins. Allah wil hen geen voorspoed geven in het hiernamaals, maar een machtige straf.’’[3:176] De ongelovige en de spotter zullen dus alleen in het hiernamaals gestraft worden. Ik haal deze fragmenten niet aan om te bewijzen dat extremisten de koran fout interpreteren, in mijn optie zijn deze verzen slechts woorden die Mohammed sprak om zich te sterken in zijn strijd (of moet ik zeggen oorlog?). Waar het om gaat, is dat men niet in de koran op zoek moet gaan naar antwoorden of verklaringen, indien men die zoekt. De islam is meer dan dit boek alleen.

De Islam heeft als fundament de Koran, daar is alles op gebaseerd...:).


Geplaatst door Seif

In de islamitische jurisprudentie bestaat er wel unanimiteit wat betreft de doodstraf voor afvalligheid, wanneer het gaat om een mannelijke, volwassen, wilsbekwame apostaat die niet onder dwang heeft gehandeld. Over de vrouw is het recht verdeeld, een minderheid opteert voor gevangenschap tot zij zich weer tot de islam bekeert – de meerderheid is voor de doodstraf.

De islamitische jurisprudentie is niet van toepassing hier in Nederland en ik snap derhalve niet waarom hij dit aanhaalt. Dat is net zo bezopen als wanneer ik de indiaanse jurisprudentie zou bespreken tav de NL samenleving. Daarnaast is de interpretatie van hierboven onjuist. Immers, de Koran stelt duidelijk; 'In religie is geen dwang...' De Koran staat boven de hadith. Iemand die besluit het een of het ander te geloven is vrij van keus. Dit is gewaarborgd vanuit de Koran...:).



Geplaatst door Seif

In de hadith (de overgeleverde uitspraken en handelingen van de profeet) wordt melding gemaakt van de doodstraf voor spotters met de profeet en natuurlijk voor afvalligen. Mohammed zou hebben gezegd: ,,Vermoord alwie van religie verandert.’’ Een andere overlevering vermeldt dat het volgens hem geoorloofd was het bloed te vergieten van iemand die ,,zijn religie verlaat en zich afsnijdt van zijn gemeenschap’’.

In dat opzicht speken de hadiths de Koran zwaar tegen. Ik zou daarom ook aan moslims willen adviseren om uit te gaan van de Koran als leidraad zoals God zelf heeft bevolen te doen. Moslims dienen te allen tijde God als rechter te nemen en niet iemand anders; "Zal ik een ander dan God als rechter nemen, terwijl Hij het is die het boek duidelijk uiteengezet naar jullie heeft neergezonden?" (Koran 6:114)

Daarnaast is de enige vermaning die van toepasbare invloed is de Koran zoals zelf wordt aangegeven door God in 15:9; "Wij hebben de vermaning neergezonden en Wij waken erover."


Geplaatst door Seif

En zelf heeft hij, toen hij de zege in Mekka al had behaald, een afvallige man vermoord, plus een van zijn twee zangslavinnen die hem in hun liederen bespotten. De andere wist te ontsnappen. Dit is allemaal te vinden in de oudste biografie over Mohammed onder het hoofdstuk: ,,De personen die op bevel van Mohammed ter dood werden gebracht.’’

Hadiths zijn ooggetuigenverklaringen ('berichten' is de letterlijke vertaling) die overgeleverd zijn door mensen. Het zijn niet per definitie vermaningen zoals de Koranverzen alhoewel je er veel onderwerpen in aan zult treffen die aansluiting hebben in de Koran. Hadiths die bijv. gaan over afvalligheid zijn beschrijvend van aard, je kunt er geen enkele vermaning aan onttrekken! En om deze beschrijvingen optimaal te kunnen begrijpen zou je moeten teruggaan in de tijd en de omstandigheden en de sfeer moeten aanschouwen waarin de profeet verkeerde. Vergeet niet dat ook hij een kind van zijn tijd was en je zijn gedragingen enkel en alleen kunt begrijpen als je in zijn schoenen hebt gestaan. Een onmogelijk iets...:).


Geplaatst door Seif

Dit leidt tot totalitair fatsoen, maar er bestaat geen fatsoen zonder oneerbiedigheid. En Ayaan Hirsi Ali belichaamt die oneerbiedigheid in de meest perverse vorm: niet alleen is ze afvallig, maar, erger nog, zij is een vrouw.

Haar afvalligheid kan 99,99% van de moslims geen moer schelen. Daarnaast is zij geen vrouw (meer). Een vrouw die geen geluid meer kan produceren wanneer haar sapgrotje wordt binnengedrongen is geen vrouw. Sex met haar lijkt me trouwens eng, over akelige stiltes gesproken...:).



Geplaatst door Seif

Ik hoef niet te herinneren aan de behandeling van vrouwen onder het Talibaan-bewind. Ik hoef niet te herinneren aan de meisjes die men belette een brandende school in Saoedi-Arabië te ontvluchten, omdat zij ongesluierd waren. Ik hoef niet te wijzen op het buitenland, want Nederland biedt genoeg voorbeelden.Tijdens de demonstratie van Marokkaanse moslims tegen geweld in Den Haag was geen enkele vrouw te bekennen.

Hier in NL hebben we niets te maken met het opium-bewind van de Taliban, noch met de whiskey en Russische hoertjes sjeiks van SA. Die aanhalingen zijn dus uit de lucht gegrepen en irrelevant...:).

Er waren trouwens tig vrouwen aanwezig in Den Haag...:).



Geplaatst door Seif

Het is de aanwezigheid van de Westerse vrouw in het openbare leven die volgens Alain Finkielkraut de belangrijkste reden is voor de woede van radicaliserende moslimjongeren in Franse voorsteden.[B]

Ik denk dat je de oorzaken van de 'radicaliserende' jeugd in de Franse voorsteden niet kunt projecteren op Nederland. Dus ook deze relatering is zo mank als ik weet niet wat...:).



Geplaatst door Seif
[B]
De profeet Mohammed zou hebben gezegd dat hij, na zijn dood, geen grotere fitna zou achterlaten voor zijn volgeling dan de vrouw: ‘fitna’ betekent zowel verleiding als desintegratie, met andere woorden een temptatie en twistpunt dat een gemeenschap uitholt.

Vandaag de dag draait alles om sex (in de vorm van vrouwen), heel de wereld is daar op gespitst. Sex (dmv vrouwen) verkoopt en het hele maatschappelijke beeld is daarvan omgeven. Als dat soort verleiding (sexuele chaos) werd bedoeld door de profeet dan kan ik mij daar wel wat bij voorstellen...:). Dat wil echter niet zeggen dat dat de schuld is van vrouwen, helemaal niet. Mannen hebben de vrouwen altijd gebruikt als speeltjes (en zullen dit blijven doen) om te verdienen wat ze willen verdienen. Vanuit religieus oogpunt zou je kunnen zeggen dat de duivel d'r acher zit...:).



Geplaatst door Seif

Mohammed B. verzette zich in zijn sociale werk tegen gemengde bijeenkomsten van mannen en vrouwen. En hij verzette zich in zijn wijk tegen de verbouwingsplannen waardoor het onmogelijk zou worden om vrouwen binnen het huis totaal af te scheiden van de mannen.

Verzetting tegen gemengde bijeenkomsten (m/v) en afscheiding mannen en vrouwen heeft helemaal niets te maken met angst voor de vrouw of hetgeen is aangehaald hierboven tav de profeet maar met het gegeven dat volgens de Islam de man zwak is in tegenstelling tot de vrouw voor wat betreft de aantrekkingsdriften naar de andere sexe toe.

Dat is ook de reden waarom vrouwen achter de mannen of in een andere ruimte bidden in een moskee. Zoiets heeft dus niets te maken met een superioriteitsgevoel van de moslim tav de moslima, maar heeft alles te maken met de zwakte van de man...:).



Geplaatst door Seif

De profeet Mohammed met zijn veelwijverij belichaamt niet alleen mannelijkheid, maar ook krijgsmanschap. De vroege Christenen noemden zich de soldaten van God en een heiden was iemand die in de heide verbleef, een achterlijke, een achtergeblevene, waar de steden het christelijk geloof reeds hadden omarmd.

De profeet was niet tegelijkertijd met het aantal vrouwen getrouwd waarmee hij in zijn leven getrouwd mee is geweest. Daarnaast had de profeet niet met al zijn vrouwen een sexuele relatie. Ook was het niet zo dat hij met het het x aantal vrouwen was getrouwd uit lichaamsdrift. Er waren ook vrouwen die hun mannen hadden verloren tijdens de oorlog en die niemand hadden die voor ze kon zorgen...:). Het zou iemand als Bouazza sieren als hij niet alleen de negatieve kritieken over de profeet zou bestuderen maar ook de postitieve...:).



Geplaatst door Seif

De angst voor het verlies van en de strijd om het herwinnen van de mannelijkheid lijken mij fenomenen die niet over het hoofd gezien mogen worden om inzicht te krijgen in de psychologische en sociale toestand die bepaalde jongeren ontvankelijk maken voor islamitisch extremisme.

Dat is pure onzin. Ik adviseer Hafid om boekjes te pennen over geliefdes en hun gekrakeel en niet de amateur-psycholoog uit gaan hangen...:).



Geplaatst door Seif

Het bastion van geslachtelijke suprematie lijkt op instorten te staan en dat moet voorkomen worden. Ik ben er zeker van dat als Theo van Gogh Thea had geheten, zij allang uit de weg was geruimd.

Waarom is AHA dan nog niet vermoord? Zij is toch een vrouw? Zie hier de zoveelste contradictie in het betoog van onze Hafid...:).

Zoals ik hierboven heb gezegd is jouw stelling pure nonsens. De zaak Mohammed B. heeft niets van doen met geslachtsdrift maar met diepe kwetsingen waar hij jammer genoeg niet op een gezonde manier mee om wist te gaan...:).



Geplaatst door Seif

Mevrouw Ayaan Hirsi Ali: ontzeg ons uw gezicht en stem niet. Bevredig het verlangen van de cinematofiel en kom met het tweede deel van uw film. Uw onzichtbaarheid is de overwinning van geweld. Lang moge u leven, lang leve de vrouw, lang leve het vrije woord, lang leve de spot, lang leve de verbale anarchie.

Ik hoop dat mw. Klitloos het zal laten om een vervolg te maken op dat misselijkmakend filmpje van d'r. Zoiets is niet alleen diep kwetsend maar kan weer leiden tot een geweldsuitbarsting van een islamitische extremist...:). Ipv filmpjes te maken ten behoeve van haar strijd tegen de Islam en moslims in het algemeen zou ik haar willen oproepen om iets te doen aan de sexueel misbruikte kinderen in NL en het feit dat pedo's binnen no time weer als campingleider aan de slag kunnen, ook zou het haar sieren als ze werkelijk zou opkomen voor de onderdrukte vrouwen (al dan niet islamitisch) ipv geld aan ze te vragen voordat ze opdraaft...:).

Bijstandsmoeders die amper kunnen rondkomen terwijl ambtenaren miljoenenfraude plegen aan de lopende band. De zorg die voor minima steeds duurder wordt vanwege de schaarse beschikbaarheid van geld hier voor terwijl directeuren van ziekenhuizen en klinieken tonnen (???) per jaar toegestuurd krijgen. Een regering die meedoet aan een illegale oorlog met als motief: economische perspectieven en schouderklopjes van Satan Bush. En zo kan ik nog het een en ander opnoemen waar zij als volksvertegenwoordiger aandacht aan zou kunnen schenken...:).

En als zij dan toch een film wil maken, waarom niet over haar vluchtroute naar Nederland...? Wie weet kan zij dan al die leugens die over haar de ronde doen eens goed van de tafel vegen...:D.

Ron Haleber
15-11-04, 11:14
Beste Ourzazate, ik heb je op het volgende topic voor jouw discussie - uitgebreid antwoord gegeven op je argumenten.

Ik hoop op je antwoord en op dat van anderen!

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1634956#post1634956

:zwaai:

Seif
15-11-04, 11:23
Geplaatst door Ron Haleber
Seif, hoe heb je hem dat geflikt of staat 't nu gewoon op de site? Maak er een apart topic van: Hafid is tenslotte Marokkaan! :loog:

Heb me gewoon ff opnieuw geregistreerd bij de NRC.

Dan krijg je 2 dagen gratis toegang tot de volledige krant online.

Verder gewoon copy en paste.

Eke
15-11-04, 12:35
Zwarte Schaap,nu zijn we wel even afgeweken van het onderwerp van het draadje ....eventjes dan maar.

Ik ben nog onder de indruk van het rapport over huiselijk geweld, wat ik net gelezen heb..(voor geinteresseerden: zie posting van Zwarte Schaap stukje terug op dit draadje)

. Bedankt dat je het voor me op hebt gezocht en fair van je ook, want als je het leest blijkt dat het rapport genuanceerder is dan jouw uitspraak dat er bij autochtonen 55% (er stond dus 45%, maar blijkbaar heeft het bij jou ook indruk gemaakt zodat je in je herinnering vanzelf op een hoger getal uitkwam :) )van de onderzochten huiselijk geweld werd toegegeven.

Jij hebt het stuk ook gelezen en ik denk dat jij ook heel goed rapporten kunt analyseren, dus die analyse van de cijfers hoef ik niet voor je voeten leggen. :blij:

Waar het jou omgaat is iets anders.Jij gaat bent aan het strijden tegen wat je noemt "het smerige propagandacircus"

Citaat van Zwarte Schaap: '
"Want dat is wat men precies met de moslims doet, men tovert ergens wat teksten vandaan en gaat daar allerlei theorieen op los laten die aansluiten bij de assimilatiepolitiek."

Het eerste gedeelte van jouw uitspraak : misbruik maken van onderzoeken en teksten om de ander in een ongunstiger daglicht te stellen is niet alleen gebruikelijk met betrekking tot moslims, zoals jij stelt.

Er wordt m.i.vaker onzin uitgekraamd, gestaafd met onderzoeken, die ondeskundig zijn gelezen en die zo in het eigen straatje passen.

In de jaren'70 werd een boekje heel populair :"How to lie with statistics".

Het tweede deel van je opmerking is m.i. veel ernstiger : Er is naar jouw gevoel een assimilatiepolitiek gaande. Dit is veel ingrijpender dan een integratiepolitiek...Bij een assimilatie wordt er van je verlangd dat je jouw eigenheid laat opgaan in die van de grote massa.

En dat is, naast ondemocratisch, ook heel bedreigend, lijkt me.

Als ik nu verder schrijf ,krijg ik bijna een column in een ander draadje.

Lief Zwart Schaap, de weg is lang. Een samenleving bestaat uit vele mensen. Toch moeten we tot een samenleving komen die ruimte biedt aan alle Nederlanders, in alle soorten en maten. En niet alleen een samenleving met ruimte : ook met warmte ! Eke

Ron Haleber
16-11-04, 13:46
Ik moet protesteren tegen de misselijk makende romantische hype die nu ontstaat. Med. B. als door isolement miskende Held die zoveel beter verdiend had...!

Zo begint AEL-activiste Rabiah vandaag een melodramatisch verhaal te wijden aan de oh zo zielige Mohammed B. :rood:

Natuurlijk wijst ze eerst politiek correct de moord af. Zij is tenslotte een slim politica! :fplet:

Had ipv Oessama Bin Laden, onze lieve Nabil Marmouch hem maar in zijn armen gesloten! :verliefd:

Dan was het - na wat vrolijk dissen op Ayaan samen met de familie Marmouch - nog allemaal wel goed terecht gekomen met onze Mohamed, die eenzame engel! :engel:

Lees: De tragiek van Mohammed B.

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1638344#post1638344

Zwarte Schaap
16-11-04, 14:58
Geplaatst door Eke
. Bedankt dat je het voor me op hebt gezocht en fair van je ook, want als je het leest blijkt dat het rapport genuanceerder is dan jouw uitspraak dat er bij autochtonen 55% (er stond dus 45%, maar blijkbaar heeft het bij jou ook indruk gemaakt zodat je in je herinnering vanzelf op een hoger getal uitkwam :) )van de onderzochten huiselijk geweld werd toegegeven.

Er staat wel degelijk het getal van 55 %. Het getal van 45 % is, als ik het me goed herriner, van de totale Nederlandse bevolking, dus mannen en vrouwen bij elkaar.

Maar als je de vrouwen apart neemt dan is het wel degelijk 55 % die lijdt of geleden heeft onder huiselijk geweld.

Overigens is er vandaag een onderzoek naar buiten gekomen waaruit blijkt dat 500.000 mensen jaarlijks worden mishandelt in huiselijke kring, 80 % is vrouw.


Lief Zwart Schaap, de weg is lang. Een samenleving bestaat uit vele mensen. Toch moeten we tot een samenleving komen die ruimte biedt aan alle Nederlanders, in alle soorten en maten. En niet alleen een samenleving met ruimte : ook met warmte ! Eke Dat ben ik met je eens, maar helaas geven de politici, subsiediezuigers en media ons die gelegenheid niet.

Eke
17-11-04, 20:36
Hey Zwart Schaap !

Citaat :'Maar als je de vrouwen apart neemt dan is het wel degelijk 55 % die lijdt of geleden heeft onder huiselijk geweld'.

Je hebt gelijk ,Zwarte Schaap, met die 2 getallen 45% en 55%.Ik heb het nu niet opgezocht, maar ik herinnerde me dat ik pas op het eind van het stuk zag dat het 45% was. Dacht dat ik me vergist had.

En toen ik op bed erover na lag te denken "Wie van mijn vriendinnen zou wel eens een klap krijgen en ik kan me dat niet voorstellen"ging er bij me een belletje rinkelen... jeugdherinnering :(
************************************************** ********

'De weg is lang.Toch moeten we tot een samenleving komen waarin ruimte is voor alle Nederlanders, in alle soorten en maten' (samengevat), schreef ik je.

Jouw antwoord:' Dat ben ik met je eens, maar helaas geven de politici, subsiediezuigers en media ons die gelegenheid niet. '

Mijn antwoord: Bij deze manier van denken leg je de macht bij een ander, deze manier van denken kan machteloos maken.

.Wat vind jij belangrijk..en probeer op een democratische manier er WEL aan te werken. Niet alle politici hebben hun neus dezelfde kant op, echt niet.Ga naar degene die het meest op je lijn zit en probeer haar/hem te overtuigen.

Dit weet je denk ik wel, volgens mij ben je moe gestreden als je zo'n uitspraak doet. Waarom ben je zo weinig hoopvol ,Zwarte Schaap ?

Wat zou je graag willen ? Eke

Zwarte Schaap
17-11-04, 21:54
Geplaatst door Eke
Hey Zwart Schaap !

Mijn antwoord: Bij deze manier van denken leg je de macht bij een ander, deze manier van denken kan machteloos maken.
De ander heeft ook alle macht en ik ben ook machteloos.


.Wat vind jij belangrijk..en probeer op een democratische manier er WEL aan te werken. Niet alle politici hebben hun neus dezelfde kant op, echt niet.Ga naar degene die het meest op je lijn zit en probeer haar/hem te overtuigen. Ik ben al klaar met deze samenleving, ik hoef er ook geen deel meer van uit te maken. Ik werk alleen aan mezelf, zo kunnen de politici en autochtone media mij niet meer teleurstellen. Als er iets fout gaat dan weet ik teminste dat het alleen aan mij zelf ligt.


Dit weet je denk ik wel, volgens mij ben je moe gestreden als je zo'n uitspraak doet. Waarom ben je zo weinig hoopvol ,Zwarte Schaap ? Ja ik ben moe gestreden. Als ik weg kan gaan ga ik liever vandaag nog dan morgen.


Wat zou je graag willen ? Eke
Vooral rust, het stoppen van de hetze tegen marokkanen en moslims.

Eke
18-11-04, 09:35
Ik krijg tranen in m'n ogen nu ik dit lees. Zwarte Schaap...je bent een heel gevoelig mens (ik ook trouwens)..wat afschuwelijk.

Ik wens je een ruime, warme plaats toe waar je als vrij mens kunt leven. En ben je hier geboren en getogen ? zucht.

Ik durf je niets te beloven in de geest van "ik laat die hetze ophouden !!!!!"als ik het in m'n macht had deed ik dat, maar ik wil wel doen wat in mijn beperkte vermogen ligt.Van uit mijn hart.

Mischien een rare bezorgde vraag/opmerking. Ik hoop niet dat je in een depressie zit.Omdat je je machteloos voelt..alleen nog maar rust wilt..Eke

Zwarte Schaap
18-11-04, 14:36
Geplaatst door Eke
Ik krijg tranen in m'n ogen nu ik dit lees. Zwarte Schaap...je bent een heel gevoelig mens (ik ook trouwens)..wat afschuwelijk.

Ik wens je een ruime, warme plaats toe waar je als vrij mens kunt leven. En ben je hier geboren en getogen ? zucht.

Ik durf je niets te beloven in de geest van "ik laat die hetze ophouden !!!!!"als ik het in m'n macht had deed ik dat, maar ik wil wel doen wat in mijn beperkte vermogen ligt.Van uit mijn hart.

Mischien een rare bezorgde vraag/opmerking. Ik hoop niet dat je in een depressie zit.Omdat je je machteloos voelt..alleen nog maar rust wilt..Eke

Hoi Eke,

Lief van je maar ik ben een taaie ouwe rakker die zich er wel doorheen slaat. Het is overigens mijn eigen schuld dat ik al die kritiek van de autochtonen serieus neem (ben ik te laat achter gekomen).

Ik vind het alleen jammer dat ik me teveel heb laten leiden door de discussies omtrent mijn afkomst. Het heeft mijn persoon, creativiteit en richting die ik ingeslagen heb danig beinvloed. Ik had me liever met andere zaken (die ik veel leuker vind) bezig gehouden.

En ja ik zit in een ''depressie'', maar daar zit ik al jaren in. Op de lange termijn raak je daar wel gewend aan (de rek gaat eruit), dus zo bijzonder is dat niet.

groetjes,

ZS

Eke
18-11-04, 15:27
citaat: Het is overigens mijn eigen schuld dat ik al die kritiek van de autochtonen serieus neem (ben ik te laat achter gekomen).

antwoord:Het is heel moeilijk om dat niet te doen.
Om je niet te realiseren dat die opmerkingen gemaakt worden door 'mensen', mensen die kunnen ongenuanceerd zijn , eigenbelang vooropstellen ,mee-praters zijn,niet goed geinformeerd zijn, zichzelf op jou afreageren ect. ect. Pas later,veel later, als je al een tijd in je depressie zit, realiseer je je,dat het enige wat je hieraan kunt doen..relativeren is..jezelf niet gek laten maken door een ander.....MOEILIJK, hoor!!! GOed van jou, dat je inziet dat een uitspraak meer over de ander vaak zegt, dan over het onderwerp.Heb je mijn reakties op draadje *Wilders en Al Jazeera* naar Freya gelezen. Daar voelde ik me tenslotte ook gekwetst.Had ik meteen moeten relativeren..Had ik eerst jouw brief maar gelezen !

citaat Ik vind het alleen jammer dat ik me teveel heb laten leiden door de discussies omtrent mijn afkomst. Het heeft mijn persoon, creativiteit en richting die ik ingeslagen heb danig beinvloed. Ik had me liever met andere zaken (die ik veel leuker vind) bezig gehouden.

antwoord :Het hakt er heel diep in, Zwart Schaap....Er is een stuk van je leven wat niet tot bloei heeft kunnen komen.
Heb je nog mogelijkheid/creativiteit om wat van je leven te maken..bezig te gaan met dingen die je wel leuk vind..of is die vraag naief ?
citaat:En ja ik zit in een ''depressie'', maar daar zit ik al jaren in. Op de lange termijn raak je daar wel gewend aan (de rek gaat eruit), dus zo bijzonder is dat niet.
antwoord. Iemand die geen depressie heeft gehad kan zich maar moeilijk voorstellen wat dat is.Ik herkende het bij jou omdat ikzelf al meer dan 20 jaar in een chronische depressie zit . Op dit moment ben ik al weer doodmoe.Gelukkig krijg ik de laatste jaren veel steun van mijn man. Heb jij veel last van vermoeidheid ? En heb je het gevoel dat je voldoende steun krijgt ?Je aksepteert het misschien, omdat je niet anders kunt, maar je gebit slijt af omdat je je kiezen op elkaar zet om vol te houden. En je moet stressvolle situaties vermijden.Als je zo moe bent zijn veel situaties voor je stressvol.Dus je leeft aan de zijlijn heb ik voor mezelf het gevoel. groetjes,Eke

Zwarte Schaap
19-11-04, 01:48
Geplaatst door Eke
Antwoord:Het is heel moeilijk om dat niet te doen.
Om je niet te realiseren dat die opmerkingen gemaakt worden door 'mensen', mensen die kunnen ongenuanceerd zijn , eigenbelang vooropstellen ,mee-praters zijn,niet goed geinformeerd zijn, zichzelf op jou afreageren ect. ect. Pas later,veel later, als je al een tijd in je depressie zit, realiseer je je,dat het enige wat je hieraan kunt doen..relativeren is..jezelf niet gek laten maken door een ander.....MOEILIJK, hoor!!! GOed van jou, dat je inziet dat een uitspraak meer over de ander vaak zegt, dan over het onderwerp.Heb je mijn reakties op draadje *Wilders en Al Jazeera* naar Freya gelezen. Daar voelde ik me tenslotte ook gekwetst.Had ik meteen moeten relativeren..Had ik eerst jouw brief maar gelezen !


Dat wat men echte depressies noemt daar heb ik geen last van, verder heb ik vrijwel nooit last van ongenuanceerde uitspraken van individuen. Waar ik moeite mee heb zijn politici en de media. Omdat zij veel meer kapot maken dan dat ze zeggen te willen verbeteren.

Verder als je je lange tijd met dergelijke materie bezig houdt ga je makkelijk lijnen zien in het beleid en in de uitspraken en mijn mening is dat men eigenlijk gewoon hypocriet omgaat met de materie. Dat maakt mij regelmatig moedeloos als ik me met dergelijke berichten bezig hou.


antwoord :Het hakt er heel diep in, Zwart Schaap....Er is een stuk van je leven wat niet tot bloei heeft kunnen komen.
Heb je nog mogelijkheid/creativiteit om wat van je leven te maken..bezig te gaan met dingen die je wel leuk vind..of is die vraag naief ? Ik doe eigenlijk nu bijna alleen dingen die ik leuk vind, autochtonen om de oren slaan met wat mij jarenlang gepijnigd heeft. :hihi:


antwoord. Iemand die geen depressie heeft gehad kan zich maar moeilijk voorstellen wat dat is.Ik herkende het bij jou omdat ikzelf al meer dan 20 jaar in een chronische depressie zit . Op dit moment ben ik al weer doodmoe.Gelukkig krijg ik de laatste jaren veel steun van mijn man. Heb jij veel last van vermoeidheid ? En heb je het gevoel dat je voldoende steun krijgt ?Je aksepteert het misschien, omdat je niet anders kunt, maar je gebit slijt af omdat je je kiezen op elkaar zet om vol te houden. En je moet stressvolle situaties vermijden.Als je zo moe bent zijn veel situaties voor je stressvol.Dus je leeft aan de zijlijn heb ik voor mezelf het gevoel. groetjes,Eke Nee ...nee ik heb geen echte depressie, ik ben heel energiek, te energiek zelfs. Maar toch heel lief van je Eke !

Ik wil er hier niet teveel over schrijven want ik laat me niet echt graag kennen, maar wat betreft mijn zelfvertrouwen, levensgeluk, relativeringsvermogen, gezondheid ..etc , zit het best wel snor, ondanks de tegenslagen (die ons immers rijper maken).

Eke
19-11-04, 11:14
Hoi energieke Zwarte schaap :blij: !

De media en de politici,he.....de kijkcijfers, de populariteitspolls..
Je zet me wel aan het denken. Hoe doorbreek je dat ?

Ik lees alleen de NRC als ik energie heb en kijk relatief weinig TV, maar merk wel , omdat ik jaren meeloop op deze wereld dat er gewoon domme dingen gezegd en gedaan worden.Met het air van "zo is het". Weg gedachtentoetsing op zo'n moment.

Hoe doorbreek je dat ?

Eigenlijk....is de samenleving aan het ontsporen.Open deur,he ?Omdat 'de bevolking' zichzelf voorbijloopt. Ik denk dat er gewoon zoveel afleiding en toch ook stress is dat er heel selektief opgepikt wordt wat in het eigen straatje past en dat er geen tijd is voor bezinning. Groepen mensen zijn sowieso geen bezinners, maar staan wel open als je zelf met hen praat, is mijn ervaring.En waarschijnlijk pikten ze vroeger wat mee van de dominee zondags.Dat is weggevallen.

Maar er is natuurlijk veel meer aan de hand. Jij weet het denk ik allemaal beter dan ik omdat je je er al langer in verdiept..Maar ik kan gelukkig wel denken.

Over de hetze tegen Marokkanen. Ongenoegen,one-liners, vertekend beeld enz.

Hoe doorbreek je dat ?

Wat is er geprobeerd in het verleden. Wat werkt goed ?Bestaat er een analyse en wordt er creatief aan nieuwe manieren van oplossen gewerkt ?

Ik heb niet het gevoel dat bij de minister van integratie deze hetze-aanpak hoog op de agenda staat. Dat merk ik niet. Ik merk wel dat ze mensen Nederlands wil laten leren.En ze wijst buitenlandse criminelen het land uit. Okay, dat is een stap. En m.i. goed. Dit heeft indirekt een goeie invloed op die hetze doordat ze het gevoel van veiligheid in Nederland wil verhogen.
Kom ik terug bij de samenleving, bij de mensen in de wijken.Okay, Nederlands wordt geleerd.Maar er is toch bij communicatie veel meer nodig ? [COLOR=royalblue]Bij beiden kanten !/COLOR] ,zoals Prinses Maxima het verwoordde net na de Moord op Theo van Gogh.
Bovendien heb ik het gevoel dat in wijken waar veel spanningen zijn alle mensen 'slachtoffer' zijn.

Wat merk jij ervan ?Wat wordt er in jouw perceptie aan gedaan aan die hetze en wat zou er aan gedaan kunnen/moeten worden ?Bestaan er analyses van bij Marokkaanse groeperingen, die jij kent ?

Dag energieke Zwarte Schaap :) ! Eke