PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdonk Fascistisch: "Verdonk voert in Nederland het beleid uit dat Filip Dewinter...



Wizdom
14-11-04, 15:23
Demonstranten storen tv-programma Buitenhof
Uitgegeven op 14 november 2004 om 13:25 uur, bijgewerkt om 13:49




Een groep demonstranten heeft zondagmiddag gedemonstreerd tegen het optreden van minister Rita Verdonk van Integratie in Buitenhof. In hetzelfde programma werd ook de Vlaamse rechts-extremist Filip Dewinter aan het woord gelaten. De actievoerders stonden buiten bij het gebouw in Amsterdam waar Buitenhof wordt opgenomen. Daar maakten ze veel lawaai door te fluiten en te schreeuwen.


"We wilden deze optredens niet zomaar voorbij laten gaan", zegt demonstrant Anton Luccioni na afloop van de ad hoc georganiseerde demonstratie. Hij noemt Verdonk en Dewinter 'fascisten'. "Verdonk voert in Nederland het beleid uit dat Filip Dewinter graag in België zou zien." Hij verwijt het programma Buitenhof dat ze geen tegengeluid laat horen.

De extreemrechtse partij van Dewinter, het Vlaams Blok, werd afgelopen week verboden in België. Dewinter gaat door met zijn partij onder een andere naam. Daarover sprak hij in Buitenhof. Het interview werd echter ternauwernood niet overstemd door het geschreeuw en gefluit. Dat was ook op televisie te horen.

~Panthera~
14-11-04, 15:25
:lole: :duim:

Wizdom
14-11-04, 15:30
Verdonk schijnt gezien de opmerkingen van "Vlaams Blok" zelfs voor te lopen op de Vlaamse agenda...

Hoe veel meer bewijs heb je nodig...

~Panthera~
14-11-04, 15:36
Geplaatst door Wizdom
Verdonk schijnt gezien de opmerkingen van "Vlaams Blok" zelfs voor te lopen op de Vlaamse agenda...

Hoe veel meer bewijs heb je nodig...
------

Ja, Verdonk is een echte "aanwinst". :moe:

Wizdom
14-11-04, 15:52
Filip put inspiratie uit de plannen van Verdonk... Nou dat wil wat zeggen...

Marsipulami
14-11-04, 16:09
Het Vlaams Blok/Belang is een stuk evenwichtiger en gematigder dan wat politici in Nederland allemaal roepen de laatste jaren. De Nederlandse politici hebben een zwaar gedemoniseerd Vlaams Blok broodnodig om te kunnen zeggen dat de allochtonen in Nederland niet hoeven klagen en van geluk mogen spreken. Wat een hypocriet gedoe zeg.

Dutchguy
14-11-04, 16:13
Geplaatst door Marsipulami
Het Vlaams Blok/Belang is een stuk evenwichtiger en gematigder dan wat politici in Nederland allemaal roepen de laatste jaren. De Nederlandse politici hebben een zwaar gedemoniseerd Vlaams Blok broodnodig om te kunnen zeggen dat de allochtonen in Nederland niet hoeven klagen en van geluk mogen spreken. Wat een hypocriet gedoe zeg.

Ik heb toch echt op Buitenhof De Winter horen zeggen dat hij in Belgie de hoofddoek wil verbieden! Dat zul je van Verdonk, ongeacht alle terechte en onterecht kritiek, toch echt niet horen zeggen.

Marsipulami
14-11-04, 16:17
Geplaatst door Dutchguy
Ik heb toch echt op Buitenhof De Winter horen zeggen dat hij in Belgie de hoofddoek wil verbieden! Dat zul je van Verdonk, ongeacht alle terechte en onterecht kritiek, toch echt niet horen zeggen.

Nee die voert alleen de grootste deportatie van vreemdelingen door sedert de tweede wereldoorlog.

Seif
14-11-04, 16:18
Geplaatst door Marsipulami
Nee die voert alleen de grootste deportatie van vreemdelingen door sedert de tweede wereldoorlog.

Wie demoniseert hier nou?

In de praktijk valt het trouwens erg mee.

Ze willen alleen hard lijken met het uitzetten van vreemdelingen. Maar bij schrijnende gevallen wordt echt wel een uitzondering gemaakt.

Al die verhalen over deporteren kloppen bijna niet. Sprookjes om gelukszoekers af te schrikken. Achter de schermen wordt weldegelijk humaan omgesprongen met mensen, uitzonderingen daargelaten.

Marsipulami
14-11-04, 16:26
Geplaatst door Seif
Wie demoniseert hier nou?

Die uitspraak komt letterlijk van de kwaliteitszender BBC. Een objectieve buitenlandse waarnemer kan de dingen soms correcter benoemen dan de betrokken politici en hun supporters zelf.

Seif
14-11-04, 16:28
Geplaatst door Marsipulami
Die uitspraak komt letterlijk van de kwaliteitszender BBC. Een objectieve buitenlandse waarnemer kan de dingen soms correcter benoemen dan de betrokken politici en hun supporters dat zelf doen.

Zoals ik al zei, het was beleid om dit beeld te verspreiden in de media.

Denk aan die tenten op de veluwe van een tijdje terug. In werkelijkheid werden asielzoekers heel fatsoenlijk opgevangen.

Dutchguy
14-11-04, 16:32
Geplaatst door Marsipulami
Nee die voert alleen de grootste deportatie van vreemdelingen door sedert de tweede wereldoorlog.

Wat vindt jij ervan dan dat alle hoofddoeken uit een land geweerd worden, is dat gematigd?

Marsipulami
14-11-04, 16:40
Geplaatst door Seif
Zoals ik al zei, het was beleid om dit beeld te verspreiden in de media.

Denk aan die tenten op de veluwe van een tijdje terug. In werkelijkheid werden asielzoekers heel fatsoenlijk opgevangen.



'Nederland schendt VN-kinderverdrag'


ROTTERDAM - Nederland schendt het VN-verdrag inzake de rechten van het kind. De behandeling van alleenstaande minderjarige asielzoekers door de Nederlandse overheid is in strijd met bepalingen uit dat verdrag. Dat stellen deskundigen in internationaal jeugdrecht en vreemdelingenbeleid. Volgens hen voldoet Nederland niet aan de verdragseis dat de overheid altijd het belang van het kind vooropstelt.

,,Nederland schendt de in het verdrag vastgelegde rechten van die kinderen op een goede, normale en continue ontwikkeling'', betoogt emeritus hoogleraar familie- en jeugdrecht Jaap Doek. Doek is voorzitter van het VN-comité voor de rechten van het kind en werkte mee aan het opstellen van het kinderrechtenverdrag.

Het beleid is juist kindvriendelijk, zeker in vergelijking met omringende landen, reageert een woordvoerder van het ministerie van Justitie. ,,Het verwijt dat ons wordt gemaakt geldt eigenlijk de mensen die deze kinderen naar Nederland sturen. Zij zijn verantwoordelijk.'' Volgens de woordvoerder zou het ,,een enorme aanzuigende werking hebben'' als deze kinderen in Nederland mogen blijven.

Als gevolg van het vreemdelingenbeleid moet circa negentig procent van de alleenstaande minderjarigen die in Nederland asiel aanvragen (ama's) terug naar hun land van herkomst. Omdat uitzetting alleen mag bij adequate opvang in het land van herkomst of na het achttiende jaar, brengen deze ama's vaak jaren door in Nederland.

,,Het is onmenselijk, en in strijd met het verdrag, om kinderen die hier geworteld zijn terug te sturen'', stelt bijzonder hoogleraar rechten van het kind Jan Willems van de Vrije Universiteit in Amsterdam. Volgens Doek en Willems laat de overheid het vreemdelingenbeleid prevaleren boven het jeugdrecht, wat het VN-verdrag in hun ogen niet toestaat.

Dat verdrag, in Nederland sinds 1995 van kracht, eist dat de overheid in al haar handelingen het belang van het kind als a primary consideration (een eerste overweging) meeweegt. Het belang van het kind kan dus geen ondergeschikte rol spelen, vindt jurist Goos Cardol, die de verhouding tussen het Nederlandse vreemdelingenbeleid en het verdrag onderzoekt.

Ook hoogleraar migratierecht Thomas Spijkerboer ziet een ,,onmiskenbare spanning'' tussen het vreemdelingenbeleid en het verdrag. Spijkerboer, die zichzelf als ,,formalistisch jurist'' typeert, wil niet spreken van verdragsschending. Maar het ama-beleid noemt hij ,,heel erg hard, en heel erg schadelijk. Zo zoekt de overheid de extreme ondergrens van de wet op.''

Bron: NRC Handelsblad

Marsipulami
14-11-04, 16:42
Geplaatst door Dutchguy
Wat vindt jij ervan dan dat alle hoofddoeken uit een land geweerd worden, is dat gematigd?

Dat is niet het standpunt van het Vlaams Blok. Hoe graag je dat ook zou willen.

Seif
14-11-04, 16:51
Geplaatst door Marsipulami
Dat is niet het standpunt van het Vlaams Blok. Hoe graag je dat ook zou willen.

Je moet zoiezo niet zeuren. Nederland is vele malen beter geweest voor zijn allochtonen dan Belgie. :D

Dutchguy
14-11-04, 17:00
Geplaatst door Marsipulami
Dat is niet het standpunt van het Vlaams Blok. Hoe graag je dat ook zou willen.

Dit werd letterlijk door De Winter bij Buitenhof verklaard.

Als je denkt dat ik dat zou willen ben ik bang dat Abou Jahjah gelijk had met zijn opmerking over de Belgen.

Seif
14-11-04, 17:04
Geplaatst door Marsipulami
Dat is niet het standpunt van het Vlaams Blok. Hoe graag je dat ook zou willen.

Ik sluit me aan bij Dutchguy. Heb buitenhof ook gezien, en de Winter deed weldegelijk een uitspraak in die geest.

Marsipulami
14-11-04, 17:13
Geplaatst door Seif
Ik sluit me aan bij Dutchguy. Heb buitenhof ook gezien, en de Winter deed weldegelijk een uitspraak in die geest.

Hier heb je het programma van het VB: Wijs me die passage over een algemeen verbod op het dragen van een hoofddoek eens aan.

http://vlaamsblok.be/pdf/programmaboek.pdf

Seif
14-11-04, 17:17
Geplaatst door Marsipulami
http://vlaamsblok.be/pdf/programmaboek.pdf

Oh, nou dan zal die uitspraak van de Winter wel een verspreking zijn dan. :moe:

Marsipulami
14-11-04, 17:27
Geplaatst door Seif
Oh, nou dan zal die uitspraak van de Winter wel een verspreking zijn dan. :moe:

Wat het VB altijd gedaan heeft is de hetze aanzwengelen tegen allochtonen maar ze zorgen er wel voor dat ze heel voorzichtig zijn met concrete voorstellen. Natuurlijk heeft Dewinter vanalles en nog wat tegen hoofddoeken, maar daarom is het nog geen beleidsvoorstel.

Dutchguy
14-11-04, 19:18
Geplaatst door Marsipulami
Wat het VB altijd gedaan heeft is de hetze aanzwengelen tegen allochtonen maar ze zorgen er wel voor dat ze heel voorzichtig zijn met concrete voorstellen. Natuurlijk heeft Dewinter vanalles en nog wat tegen hoofddoeken, maar daarom is het nog geen beleidsvoorstel.

Beleidsvoorstel of geen beleidsvoorstel, hij heeft het wel degelijk gezegd. Daarop kun je baseren dat het slechts een kwestie van tijd is voor het een beleidsvoorstel zal worden.

Goodnight
14-11-04, 20:19
zoiets begreep ik ook eerlijk gezegd.dat hij voornemens was de hoofddoek uit het straatbeeld te weren.
Burka is geloof ik al verboden toch?

Dutchguy
14-11-04, 20:25
Geplaatst door Goodnight
zoiets begreep ik ook eerlijk gezegd.dat hij voornemens was de hoofddoek uit het straatbeeld te weren.
Burka is geloof ik al verboden toch?

Burka is verboden in Antwerpen. Ik stond ook met mijn oren te klapperen toen hij vertelde dat hij de hoofddoek uit het straatbeeld wilde weren. Dat is puur fascisme.

~Panthera~
14-11-04, 20:33
Geplaatst door Dutchguy
Burka is verboden in Antwerpen. Ik stond ook met mijn oren te klapperen toen hij vertelde dat hij de hoofddoek uit het straatbeeld wilde weren. Dat is puur fascisme.
--------

Dit is wat hij zei:

"Een vrouw die een hoofddoekje draagt, tekent het contract voor haar eigen terugkeer", aldus Dewinter. Hij noemde de islam "het paard van Troje voor de radicale islam, en dat is het paard van Troje voor islamterrorisme."

:kotsen:

~Panthera~
14-11-04, 20:35
Dit is het hele stuk.


Vlaams Belang houdt vast aan 'eigen volk eerst'

Uitgegeven: 14 november 2004 18:05

ANTWERPEN - Het Vlaams Blok, de extreemrechtse partij die een kwart van de Vlaamse kiezers achter zich heeft, is zondag opgeheven en vervangen door Vlaams Belang. Van mildere standpunten lijkt echter geen sprake. "Wij zijn een eigen-volk-eerst-partij. Die succesformule van het verleden willen we niet zomaar overboord gooien", aldus een strijdlustige Blok-voorman Filip Dewinter in tv-programma Buitenhof.

Het Vlaams Blok zag zich gedwongen tot opheffing, nadat het hof van cassatie eerder deze week had geoordeeld dat drie gelieerde stichtingen de racismewet hadden overtreden. Volgens de rechter heeft het Blok "systematisch aangezet tot discriminatie".


Milder

Het partijprogramma van opvolger Vlaams Belang is iets milder over migranten dan het Blok. Toch lieten de partijkopstukken zondagmiddag weten dat de houding van het Belang dezelfde is als die van het Blok.

"Een vrouw die een hoofddoekje draagt, tekent het contract voor haar eigen terugkeer", aldus Dewinter. Hij noemde de islam "het paard van Troje voor de radicale islam, en dat is het paard van Troje voor islamterrorisme."

Lastige keuze

Het Vlaams Belang staat voor een lastige keuze. Afstand nemen van het Vlaams Blok kan ertoe leiden dat de partij minder aanhang krijgt, na de eerdere reeks van verkiezingszeges. Maar een afgezwakt migrantenstandpunt kan ook een einde maken aan het 'cordon sanitaire'. Dat is de afspraak die alle andere politieke partijen in Vlaanderen hebben gemaakt om nooit met het Blok een regering te vormen. Daardoor was het Blok altijd tot de oppositie veroordeeld, zelfs in het gemeentebestuur van Antwerpen, waar de partij 34 procent van de stemmen haalt.

Voorlopig lijkt het Vlaams Belang te kiezen voor het vasthouden aan de oude, extreme standpunten. "Ook als we het niet meer mogen zeggen, zullen we het diep in ons hart blijven denken: eigen volk eerst", aldus interim-voorzitter Frank Vanhecke van het Vlaams Belang. In de zaal van het partijcongres, dat te klein was om alle aanhang te herbergen, werd vervolgens de omstreden kreet gescandeerd.

Inbinden

Ook Dewinter wond er in Buitenhof geen doekjes om. Volgens hem tonen de gebeurtenissen in Nederland zijn gelijk aan. "We krijgen gelijk en dan moeten we inbinden. Dat zou toch te gek zijn."

De oprichter van het Vlaams Blok, Karel Dillen, kreeg zondag de partijkaart met lidnummer 1 uitgereikt. Het Blok ontstond in 1978 uit de Volksunie, een allegaartje van nationalisten en sociaal-liberalen dat enkele jaren geleden is opgesplitst. In de eerste jaren kreeg het Blok slechts enkele procenten van de stemmen, maar sinds eind jaren tachtig zat de groei erin.

Marsipulami
14-11-04, 21:07
Behalve wat xenofobe retoriek spuien zal het VB inzake allochtonen/moslims or whatever niks anders doen dan de andere partijen nu al doen zowel in België als in Nederland.

Wat het Vlaams Blok wél kan doen als het één keer aan de macht is dat is België doen barsten. Daar maak ik me meer zorgen over. Daarom zal ik nog maar eens wat reclame maken voor mijn favoriete partij die ondertussen 0.1 % van de stemmen haalt in België.

klik -- > http://www.belgischeunie.be/

Goodnight
14-11-04, 21:10
Geplaatst door Dutchguy
Burka is verboden in Antwerpen. Ik stond ook met mijn oren te klapperen toen hij vertelde dat hij de hoofddoek uit het straatbeeld wilde weren. Dat is puur fascisme.

ja assimileren moeten ze.......

Ik ben bang dat het hem zal lukken ook.

Marsipulami
14-11-04, 21:11
Geplaatst door Goodnight
ja assimileren moeten ze.......

Ik ben bang dat het hem zal lukken ook.


Wat zal hem dan lukken ?