PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom wordt Ayaan Hirsi Ali zo gehaat?



Seif
14-11-04, 23:16
Zou iemand mij dat eens uit willen leggen?

Ik heb het echt willen begrijpen. Maar ik snap het niet.

Dat je het met haar oneens bent oke. Maar de diepe haat jegens haar die ik onder moslims bespeur begrijp ik echt niet.

barneveld
14-11-04, 23:20
Geplaatst door Seif
Zou iemand mij dat eens uit willen leggen?

Ik heb het echt willen begrijpen. Maar ik snap het niet.

Dat je het met haar oneens bent oke. Maar de diepe haat jegens haar die ik onder moslims bespeur begrijp ik echt niet.


omdat ze te lang nagels heeft

Seif
14-11-04, 23:24
Geplaatst door barneveld
omdat ze te lang nagels heeft

Speelt haar afvalligheid ook nog een rol?

et_2000nl
14-11-04, 23:26
Geplaatst door Seif
Zou iemand mij dat eens uit willen leggen?

Ik heb het echt willen begrijpen. Maar ik snap het niet.

Dat je het met haar oneens bent oke. Maar de diepe haat jegens haar die ik onder moslims bespeur begrijp ik echt niet.

Het is een wijd verbreid misverstand dat mensen die de Islam een rug toe keren met de dood worden bedreigd puur om die reden. Ook bekeerde moslims kennen vele agnosten. Ik heb ze in mijn eigen omgeving. Die mensen hebben nergens last van. Wat zij doet is in de wereld van onwetende, leugens verspreiden die olie op het vuur zijn.

Ik haat haar persoonlijk niet, vind het wel heel erg zielig allemaal.

Wat mij het meeste stoort, is dat ze dat doet onder de noemer van emancipatie. Dat kan helemaal niet. Jaren 60 jongeren emancipatie door jongeren. Jaren 70 vrouwen emancipatie door vrouwen. Jaren 80 homo emancipatie door homo's. enz. Jaren 00 moslim emancipatie door een bekeerde. Klopt dat? Nee, emancipatie komt van binnen. Zij emancipeert dus niet, ze provoceert. Dat kan emancipatie opleveren, maar dat moet echt vanuit de groep zelf komen.

nl-x
14-11-04, 23:35
Geplaatst door Seif
Zou iemand mij dat eens uit willen leggen?

Ik heb het echt willen begrijpen. Maar ik snap het niet.

Dat je het met haar oneens bent oke. Maar de diepe haat jegens haar die ik onder moslims bespeur begrijp ik echt niet.
Simpel... Haar vele beledigingen, haar leugens, haar continue provoceren en haar onbegrensde media-geilheid waar ze werkelijk allés voor over heeft. Verder haar koppigheid en haar oost-Indisch doofheid.

Snappez-vous?

Marsipulami
14-11-04, 23:41
Ayaan Hirsi Ali, is het prototype van de onderdrukte vrouw. Ze verloochend zichzelf, alles en iedereen om op een goed blaadje te komen bij haar meester. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die haar haten, ik voel alleen maar een diep medelijden voor haar. Ik hoop voor haar dat ze ooit de mentale klik kan maken om zich niet willoos te schikken naar de wensen van haar meester. Ik vind dat de samenleving moet opkomen voor mensen als AHA.

Seif
14-11-04, 23:42
Geplaatst door nl-x
Simpel... Haar vele beledigingen, haar leugens, haar continue provoceren en haar onbegrensde media-geilheid waar ze werkelijk allés voor over heeft. Verder haar koppigheid en haar oost-Indisch doofheid.

Snappez-vous?

Zij verkondigd gewoon haar mening. Om iemand daar nou zo om te haten. Er zijn er genoeg die haar hetzelfde lot toewensen als van Gogh. Dat lijkt me toch geen gezonde zaak. De schuld ligt niet alleen bij de belediger, maar ook bij degene die zich laat beledigen.

et_2000nl
14-11-04, 23:42
Geplaatst door Marsipulami
Ayaan Hirsi Ali, is het prototype van de onderdrukte vrouw. Ze verloochend zichzelf, alles en iedereen om op een goed blaadje te komen bij haar meester. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die haar haten, ik voel alleen maar een diep medelijden voor haar. Ik hoop voor haar dat ze ooit de mentale klik kan maken om zich niet willoos te schikken naar de wensen van haar meester. Ik vind dat de samenleving moet opkomen voor mensen als AHA.

Wie is haar meester?

Dutchguy
14-11-04, 23:44
Wat ik erg vind is dat ze haar leven niet zeker is.

Seif
14-11-04, 23:47
Geplaatst door Dutchguy
Wat ik erg vind is dat ze haar leven niet zeker is.

Gelukkig, soms denk ik dat ik zo'n beetje de enige weldenkende persoon ben op dit forum. :wink:

nl-x
14-11-04, 23:50
Geplaatst door Seif
Zij verkondigd gewoon haar mening. Om iemand daar nou zo om te haten. Er zijn er genoeg die haar hetzelfde lot toewensen als van Gogh. Dat lijkt me toch geen gezonde zaak. De schuld ligt niet alleen bij de belediger, maar ook bij degene die zich laat beledigen.
Ik kan met mijn mening ook erg gehaat worden... Er is een vrijheid voor meningsuiting, maar er is ook een vrijheid om iemand de typhus te haten.

Wat er met van Gogh is gebeurd is natuurlijk wat anders dan ordinaire haat. Het viel wel te verwachten dat je het uiteraard op daarop zou willen gooien. Maar... die Aboutaleb... die zit toch ook op de dodenlijst? Die wordt denk ik een stuk minder gehaat... Althans, door moslimterroristen that is. Waarom wordt hem dat zelfde Theolot toegewenst?! Zeker niet omdat ze hem 'zo' haten.

Goed, het zal je duidelijk zijn. Je insinuatie/vergelijking voor iedere Ali-hater dat hij dan ook terrorist zou zijn, gaat hier niet op.

Dutchguy
14-11-04, 23:53
Geplaatst door Seif
Gelukkig, soms denk ik dat ik zo'n beetje de enige weldenkende persoon ben op dit forum. :wink:

Heel simpel, iedereen moet zich vrij kunnen bewegen zonder lichamelijk bedreigd te worden. Op het moment dat we dat al niet meer als een vanzelfsprekend gegeven gaan beschouwen is wat mij betreft de maatschappij reddeloos verloren.

Ik ben het lang niet altijd eens met hoe zij te werk gaat. Haar intenties om vrouwen te helpen zijn goed, dat geloof ik. Maar de manier waarop ze doet, de constante confrontatie, is volgens mij niet de goede weg.
Maar dat ze niet normaal over straat kan maakt me boos.

Marsipulami
14-11-04, 23:55
Geplaatst door et_2000nl
Wie is haar meester?

De (politieke) klasse wiens wil ze kritiekloos moet aanvaarden om carrierre te kunnen maken. Ayaan is echt de allerbeste leerling uit de klas, ze draagt de boekentas van haar meester zelfs zonder dat die haar daar om moet vragen.

Seif
15-11-04, 00:03
Geplaatst door nl-x
Goed, het zal je duidelijk zijn. Je insinuatie/vergelijking voor iedere Ali-hater dat hij dan ook terrorist zou zijn, gaat hier niet op.

Dan heb ik geenszins willen suggereren.

Wat niet wegneemt dat de haat jegens van Gogh ontspringt uit dezelfde bron als de haat jegens Ali.

Ik vind overigens wel dat moslims nogal snel op hun pik getrapt zijn. Maar dat is maar mijn mening.

chavista
15-11-04, 00:03
Simpel... Haar vele beledigingen, haar leugens, haar continue provoceren en haar onbegrensde media-geilheid waar ze werkelijk allés voor over heeft. Verder haar koppigheid en haar oost-Indisch doofheid.

welke leugens ? en verwar jij eerlijkheid niet met provoceren.
En het feit dat de nederlandse media zo graag een podium wil geven aan alles wat niet positief is over de islam is toch niet haar schuld zij maakt er alleen maar gebruik van, ze zou gek zijn als ze het niet zou doen.
AHA heeft meerdere malen verkondigt dat er op het overgrote deel van de moslims niets aan te merken valt maar dat zij strijdt tegen een kleine groep. Wat is hier mis mee? ik dacht dat veel moslims het hier mee eens waren.

Hoe slechter de moslimgemeenschap met haar kritiek omgaat hoe meer ze het idee afgeven dat er wel degelijk iets mis is

Marsipulami
15-11-04, 00:04
Geplaatst door Seif
Ach, Halsema heeft ook moeten pijpen om zo hoog in de partij te geraken.

Jah, dat geloof ik wel. De hielen van de meerdere likken en tegelijkertijd andere lotgenoten naar beneden trappen, zo werkt het systeem.

nl-x
15-11-04, 00:08
Geplaatst door Seif
Dan heb ik geenszins willen suggereren.

Wat niet wegneemt dat de haat jegens van Gogh ontspringt uit dezelfde bron als de haat jegens Ali.
Nee hoor. Wist je dat bijv. ik Theo helemaal niet zo haatte. Theo was duidelijk recht toe recht aan. Geen dubbel gezicht, geen leugens. Hij beledigde je en zei achteraf dat ie je wou beledigen.


Geplaatst door Seif
Ik vind overigens wel dat moslims nogal snel op hun pik getrapt zijn. Maar dat is maar mijn mening.
Tsjah, tis een beetje gevoeliger zonder dat extra beetje beschermende vel er om heen... Maar 't heb zn voordelen.

Ourzazate
15-11-04, 00:10
Geplaatst door Seif
Zou iemand mij dat eens uit willen leggen?



Ik denk niet dat veel moslims dat klitloos geval haten, misschien een paar. Ik geloof wel dat de meeste moslims haar niet mogen. En ik zal je vertellen waarom;

Niet alleen is zij voortdurend bezig met het demoniseren van onze godsdienst, zij zet ook aan tot een wij-jullie-samenleving, ze verspreidt willens en wetens leugens over de Islam, ze zet aan tot polarisatie en discriminatie. Dat is waarom moslims AHA niet mogen en al dat doet zij omdat ze ooit in Somaliland haar klitje hebben weggesneden in een mengelmoes van religie en cultuur...:).

Geloven dat zij de discussie op gang wil brengen of misstanden binnen de Islam aan de kaak wil stellen is je naieviteit etaleren, niet slim dus...:). Het enige waar AHA op uit is, is het zwart maken van de Islam en moslims in het algemeen. Desnoods gaat ze over lijken om dat doel te bereiken.

Pytaghoras
15-11-04, 00:12
Geplaatst door Seif
Ach, Halsema heeft ook moeten pijpen om zo hoog in de partij te geraken.

Wie laat zich pijpen door Halsema?http://www.cosgan.de/images/more/bigs/e088.gif

Seif
15-11-04, 00:13
Geplaatst door nl-x
Nee hoor. Wist je dat bijv. ik Theo helemaal niet zo haatte. Theo was duidelijk recht toe recht aan. Geen dubbel gezicht, geen leugens. Hij beledigde je en zei achteraf dat ie je wou beledigen.

Weet je dat jij bijna de eerste Marokkaan bent die ik dat publiekelijk hoor zeggen. Als je een Marokkaan bent tenminste.

Maar ben jij wel representatief? Of denken er meer zo over in jouw omgeving?



Tsjah, tis een beetje gevoeliger zonder dat extra beetje beschermende vel er om heen... Maar 't heb zn voordelen.

:haha:

nl-x
15-11-04, 00:13
Geplaatst door chavista
Simpel... Haar vele beledigingen, haar leugens, haar continue provoceren en haar onbegrensde media-geilheid waar ze werkelijk allés voor over heeft. Verder haar koppigheid en haar oost-Indisch doofheid.

welke leugens ? en verwar jij eerlijkheid niet met provoceren.
En het feit dat de nederlandse media zo graag een podium wil geven aan alles wat niet positief is over de islam is toch niet haar schuld zij maakt er alleen maar gebruik van, ze zou gek zijn als ze het niet zou doen.
AHA heeft meerdere malen verkondigt dat er op het overgrote deel van de moslims niets aan te merken valt maar dat zij strijdt tegen een kleine groep. Wat is hier mis mee? ik dacht dat veel moslims het hier mee eens waren.

Hoe slechter de moslimgemeenschap met haar kritiek omgaat hoe meer ze het idee afgeven dat er wel degelijk iets mis is
Genoeg leugens. De joligste vind ik altijd nog toen ze zich op Rondom 10 voordeed een moslima te zijn terwijl ze een dag daarvoor op de radio uitgebreid zat te vertellen hoe ze wel niet de Islam de rug had toegekeerd. Volgens mij was dat Ali Eddouadi die haar toen met haar leugens confronteerde.

Verder vind ik het wél erg dat zij MISbruik maakt van de onvolmaaktheden van de Nederlandse media. En met een houding als de jouwe zou je ook maar gelijk moeten zeggen dat ze de bedreigingen op de koop moet toenemen. (Let wel, jouw houding, niet de mijne...)

Dutchguy
15-11-04, 00:14
Geplaatst door Pytaghoras
Wie laat zich pijpen door Halsema?http://www.cosgan.de/images/more/bigs/e088.gif

Paul Rosenluller?

et_2000nl
15-11-04, 00:20
Geplaatst door Marsipulami
De (politieke) klasse wiens wil ze kritiekloos moet aanvaarden om carrierre te kunnen maken. Ayaan is echt de allerbeste leerling uit de klas, ze draagt de boekentas van haar meester zelfs zonder dat die haar daar om moet vragen.

Bolkie deed het ook altijd goed. Van Aertsen ook toppie. En niet te vergeten Wilders komt uit dezelfde school, maar die was het tassendragen zat....

Al Sawt
15-11-04, 00:23
Geplaatst door Seif
Zij verkondigd gewoon haar mening. Om iemand daar nou zo om te haten. Er zijn er genoeg die haar hetzelfde lot toewensen als van Gogh. Dat lijkt me toch geen gezonde zaak. De schuld ligt niet alleen bij de belediger, maar ook bij degene die zich laat beledigen. Zij verkondigd leugens. Zij beweert dat vrouwenbesnijdenis een Islamitische kwaal is en heeft daarmee de Nederlandse debat op verkeerde been gezet. Besnijdenis van vrouwen is alles behalve Islamitisch en wordt alleen in Afrika ten oosten en ten zuiden van Sahara uitgevoerd. Zowel door Moslims, Joden(vraag maar aan Israel), Christenen en niet gelovigen. Zij maakt echter een Islamitische probleem van en misleidt de Nederlandse media dat het ook voorkomt binnen de Marokkaanse en Turkse kringen. Wat een reinste leugen is.

Dat vrouwenmishandeling door Islam wordt voor geschrijven.
Ook beweert ze dat blijf van mijn lijf huis, vol is met moslimvrouwen. Terwijl Antiliaanse en Surinaamse vrouwen een lichte meerderheid vormen(aldus CBS).

Hirsi Ali is een demogoge pur sang.

et_2000nl
15-11-04, 00:25
Geplaatst door Seif
Weet je dat jij bijna de eerste Marokkaan bent die ik dat publiekelijk hoor zeggen. Als je een Marokkaan bent tenminste.

Maar ben jij wel representatief? Of denken er meer zo over in jouw omgeving?




:haha:

Je wilt wel erg graag horen dat zij door prikkers gehaat word volgens mij.

Zielig, is dat de stap voor of na haat?

Al Sawt
15-11-04, 00:25
Geplaatst door Seif
Gelukkig, soms denk ik dat ik zo'n beetje de enige weldenkende persoon ben op dit forum. :wink: Als je een weldenkende persoon was, zou je je eigen bewering niet moeten geloven.

Rosita0323_
15-11-04, 00:29
AHA heeft maar 1 boodschap, haar eigen boodschap..De PvdA weigerde hierin mee te gaan, de VVD heeft haar omarmd. Twee stromingen binnen de politiek die weinig raakvlakken hebben en zij maakte zonder enige moeite deze switch.

Zij doet er idd alles aan allerlei misstanden aan de kaak te stellen en de doelgroep die zij voor ogen heeft, nl de moslimvrouw, wijst zij ook af in een discussie, ze wuifde ze weg..letterlijk! Dit heeft niets met emancipatie te maken.

Zij voert een persoonlijke strijd, de VVD gaf haar destijds "carte blanche"...(PvdA dus niet) AHA is een vrouw met een dubbele agenda, een soort Winnie de Jong, alleen dan wat gevaarlijker en geniepiger en dan die boetedoening van haar na de moord op TvG, dit was zo doorzichtig..

Ik ben nooit gecharmeerd geweest van haar sinds ik haar de Tweede Kamer in zag glijden, eerst een goede intake bij de RIAGG had veel ellende gescheeld denk ik.

Al Sawt
15-11-04, 00:30
Geplaatst door chavista

Hoe slechter de moslimgemeenschap met haar kritiek omgaat hoe meer ze het idee afgeven dat er wel degelijk iets mis is Ik neem aan dat je een Surinaamse bent?

Als het zo is, dan kan je die verwijt ook aan je eigen bron van afkomst projecteren.
Zowel de Surinaamse als de Islamitische gemeenschap, worden geplaagd door de zelfde soort problemen. Maar ga niet zeggen, dat de Surinaamse gemeenschap beter met kritiek om kan gaan.

nl-x
15-11-04, 00:30
Geplaatst door Al Sawt
Dat vrouwenmishandeling door Islam wordt voor geschrijven.
Ook beweert ze dat blijf van mijn lijf huis, vol is met moslimvrouwen. Terwijl Antiliaanse en Surinaamse vrouwen een lichte meerderheid vormen(aldus CBS).

Hirsi Ali is een demogoge pur sang.
Jeetje ... Ik moet echt gaan uitkijken met dat mens. Wist je dat ik haar eigenlijk al geloofde, wat betreft moslimvrouwen in BVML huizen...?

et_2000nl
15-11-04, 00:34
Geplaatst door nl-x
Jeetje ... Ik moet echt gaan uitkijken met dat mens. Wist je dat ik haar eigenlijk al geloofde, wat betreft moslimvrouwen in BVML huizen...?

Ik ook.... Maar buiten AHA heb ik het ook van andere (betrouwbare bronnen) gehoord.... Wat zegt dat over mij. Dat ik helaas zo ingeburgerd ben dat ik denk dat het normaal is dat je je vrouw in elkaar beukt. Er moet meer geemancipeerd worden. Te beginnen bij de moslim mannen. Na de cursus met succes behaald te hebben, het diploma ritueel verbranden....

Al Sawt
15-11-04, 00:38
Geplaatst door nl-x
Genoeg leugens. De joligste vind ik altijd nog toen ze zich op Rondom 10 voordeed een moslima te zijn terwijl ze een dag daarvoor op de radio uitgebreid zat te vertellen hoe ze wel niet de Islam de rug had toegekeerd. Volgens mij was dat Ali Eddouadi die haar toen met haar leugens confronteerde.
\ Laten we het niet hebben over haar tegenstrijdigheden.

AHA beweert pas bij onpas dat de Islam de oorzaak is van vrouwenmishandeling.

In aanloop van de verkiezingen beweert ze in een debat met PVDA kamerlid Albayrak in programma Nederlandkiest:
Een project in Utrecht was succesvol in het aanpakken van dit probleem. In dat project krijgen mishandelende allochtone mannen, een soort sociale vaardigheden cursus. Hiermee werden ze geleerd om met praten en niet met geweld met hun vrouw om te gaan.

Dus kortom is niet de Islam de oorzaak van geweld, maar gebrek aan sociale vaardigheden.

Al Sawt
15-11-04, 00:41
Geplaatst door nl-x
Jeetje ... Ik moet echt gaan uitkijken met dat mens. Wist je dat ik haar eigenlijk al geloofde, wat betreft moslimvrouwen in BVML huizen...? Ik geloofde het ook. Totdat ik gesproken had met een medestudent die een werkstuk over die materie had gemaakt. Hij liet me die cijfers zien van afgelopen jaar en die spraken over heel andere etnische verhoudingen.

Seif
15-11-04, 00:41
Geplaatst door Al Sawt
Als je een weldenkende persoon was, zou je je eigen bewering niet moeten geloven.

Die bewering komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Ik heb vele moslims gezien en gesproken die haar bloed wel kunnen drinken.

et_2000nl
15-11-04, 00:45
Geplaatst door Seif
Die bewering komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Ik heb vele moslims gezien en gesproken die haar bloed wel kunnen drinken.

Je verward vampieren met moslims en hebt waarschijnlijk te veel films gezien. Die hebben je fantasie een beetje beinvloed.

et_2000nl
15-11-04, 00:46
Geplaatst door Al Sawt
Ik geloofde het ook. Totdat ik gesproken had met een medestudent die een werkstuk over die materie had gemaakt. Hij liet me die cijfers zien van afgelopen jaar en die spraken over heel andere etnische verhoudingen.

Ff een zelfreflectie. Het feit dat ik het geloofde, wat zegt dat over mij.

nl-x
15-11-04, 00:52
Geplaatst door et_2000nl
Ff een zelfreflectie. Het feit dat ik het geloofde, wat zegt dat over mij.
Dat je vrouwen mishandelt :hihi:

et_2000nl
15-11-04, 00:56
Geplaatst door nl-x
Dat je vrouwen mishandelt :hihi:

Er zijn er die het mishandeling noemen, sommige noemen het hemels. Ben te bescheiden om me hier zelf over uit te laten.... :ego:

Gelukkig ben jij net zo goed gelovig als ik....

Al Sawt
15-11-04, 01:08
Geplaatst door et_2000nl
Ff een zelfreflectie. Het feit dat ik het geloofde, wat zegt dat over mij. Ik geloofde het ook, dat moslimvrouwen BLVM huizen overbevolkten. Sowieso zocht ik sociale problemen voor de oorzaak van de mishandelingen die ze hadden ondergaan.

et_2000nl
15-11-04, 01:11
Geplaatst door Al Sawt
Ik geloofde het ook, dat moslimvrouwen BLVM huizen overbevolkten. Sowieso zocht ik sociale problemen voor de oorzaak van de mishandelingen die ze hadden ondergaan.

Ik ook, sociale onderklasse gewauwel en zo. Dat is overigens ook door studies bevestigd. Kan nog steeds waar zijn. Antilianen en Surinamers kunnen het sociaal gezien nog slechter hebben. En als ik door de Bijlmer rijd, word dat eigenlijk wel bevestigd.

Al Sawt
15-11-04, 01:19
Geplaatst door et_2000nl
Ik ook, sociale onderklasse gewauwel en zo. Dat is overigens ook door studies bevestigd. Kan nog steeds waar zijn. Antilianen en Surinamers kunnen het sociaal gezien nog slechter hebben. En als ik door de Bijlmer rijd, word dat eigenlijk wel bevestigd. Daarom veracht ik Hirsi Ali ook. Zij richt haar zogenaamde emanicipatie pijlen alleen op moslima`s. Maar hoe zit het met vrouwen van andere religie`s/etniciteiten die ook slachtoffers worden van vrouwenmishandeling?

Zijn de oorzaken en problemen die debet liggen aan de mishandeling van moslimvrouwen, exclusief Islamitisch terrein?

Vrouwenmishandeling is een kwaad, die overal toeslaat en voorkomt. En als Hirsi Ali echt begaan was met positie van de vrouw, dan had ze zich ook moeten bekommeren om vrouwen uit andere groepen.

et_2000nl
15-11-04, 01:28
Geplaatst door Al Sawt
Daarom veracht ik Hirsi Ali ook. Zij richt haar zogenaamde emanicipatie pijlen alleen op moslima`s. Maar hoe zit het met vrouwen van andere religie`s/etniciteiten die ook slachtoffers worden van vrouwenmishandeling?

Zijn de oorzaken en problemen die debet liggen aan de mishandeling van moslimvrouwen, exclusief Islamitisch terrein?

Vrouwenmishandeling is een kwaad, die overal toeslaat en voorkomt. En als Hirsi Ali echt begaan was met positie van de vrouw, dan had ze zich ook moeten bekommeren om vrouwen uit andere groepen.

Al Sawt, je verwoord heel kort en krachtig (ik wou dat ik het zo kort kon), de misstanden die gedoogt worden. Sterker nog, AHA word gezien als volksheldin voor de rechten van de vrouw.

Ik weet niet of het sentimenten zijn. Ik ben altijd zeer politiek geengageerd geweest. Maar tegenwoordig zie ik dat politiek bedreven word op issues, emotie en incidenten. Daarvoor hebben politici ambtenaren en ministeries. Politici moeten beleid maken. korte, midden-lange en lange termijn visies uitvoerbaar maken. De enige visie die de laatste twee kabinetten hebben gehad zijn immigratie, veiligheid en financien. Dat is toch echt een bewijs van onvermogen.... De politiek zou boven de emotie van de dag moeten staan. AHA is daar een sprekend voorbeeld van. Het erge is, vroeger werden die afgebonjoured. Tegenwoordig verafgod....

Zwarte Schaap
15-11-04, 02:06
Geplaatst door Al Sawt
Laten we het niet hebben over haar tegenstrijdigheden.

AHA beweert pas bij onpas dat de Islam de oorzaak is van vrouwenmishandeling.

In aanloop van de verkiezingen beweert ze in een debat met PVDA kamerlid Albayrak in programma Nederlandkiest:
Een project in Utrecht was succesvol in het aanpakken van dit probleem. In dat project krijgen mishandelende allochtone mannen, een soort sociale vaardigheden cursus. Hiermee werden ze geleerd om met praten en niet met geweld met hun vrouw om te gaan.

Dus kortom is niet de Islam de oorzaak van geweld, maar gebrek aan sociale vaardigheden.

In feite houdt ze met haar obsessie de echte hulp tegen door het op verkeerde beleid te wijzen, namelijk het aanpakken van de godsdienst. Zo bezien is ze medeverantwoordelijk voor het feit dat daardoor een kink in de kabel komt in de hulpverlening en worden er daardoor vrouwen langer en meer mishandelt.

Ik wil het niet eens hebben over haar andere blunders. Oke eentje, zij is eigenlijk diegene die ervoor gezorgd heeft dat de Islam vereenzelvigd werd met vrouwenbesnijdenissen. Voor Hirsi Ali hadden de Turken en marokkanen vrijwel nog nooit van zo een fenomeen gehoord.

mark61
15-11-04, 02:16
Geplaatst door Al Sawt
Ik geloofde het ook, dat moslimvrouwen BLVM huizen overbevolkten. Sowieso zocht ik sociale problemen voor de oorzaak van de mishandelingen die ze hadden ondergaan.

Ik weet het niet, maar ik ken vrouwen in die 'branche'. Ik ga het ze vragen.

Alvast wat te lezen: http://www.driftig.com/vrouwenstrijd/1.2.a.marokkaanseenturksevrouwen.html

Hier staat alvast in dat veel moslima's niet eens weten dat die huizen bestaan, afhankelijkheid ivm verblijfsvergunning > niet kunnen weglopen, dreigementen ouders als vrouw wegloopt, etc., allemaal redenen om NIET in een BVMLhuis te zijn.

Maar zoals gezegd, ik weet het niet. Het is in ieder geval dermate ingewikkeld dat vrouwen tellen in zo'n huis geen duidelijk antwoord geeft op de vraag.

Wide-O
15-11-04, 06:13
Klopt deze info zo'n beetje ?

http://www.nidi.nl/public/demos/dm00062.html

Een tijdje geleden stond er een interview met AHA in de Knack (of Humo, wil ik vanaf zijn), was zo'n beetje de eerste keer dat ik van haar hoorde.

Daarin werd inderdaad de link gelegd: Islam = vrouwenverminking.

Als gemiddelde boerenlul schrok ik daar toch van, ik had het nog niet eerder gehoord. Ja, dieper in Afrika wist ik, maar dat leek me niet religieus bepaald. Maar omdat dit niet door één of andere xenofoob met agenda werd gezegd maar door een "islamitische" vrouw (in dat interview dan) had ik zoiets van "hé, goh, tsjé !"

Blijft toch altijd wat van hangen tot je weer op zoek gaat naar verdere informatie (niet nieuw dit). Toch akelig om te zien hoe beïnvloedbaar je blijft, "krities lezer" of niet :staart:

mark61
15-11-04, 09:30
Geplaatst door Wide-O
Klopt deze info zo'n beetje ?

http://www.nidi.nl/public/demos/dm00062.html

Blijft toch altijd wat van hangen tot je weer op zoek gaat naar verdere informatie (niet nieuw dit). Toch akelig om te zien hoe beïnvloedbaar je blijft, "krities lezer" of niet :staart:

Ow dat heb ik al een paar keer hier op het pb gepleurd, met kaartje en al. Sommigen blijven volhouden dat het Niet Waar is.

Complicerende factor is dat de meeste moslims in die landen wel degelijk beweren dat het een islamitisch gebruik is. Which it isn't. Al wordt het door hoge instanties (Egypte) wel gezien als toelaatbaar / aanbevelenswaardig.

SalmayaSale
15-11-04, 09:59
Geplaatst door Al Sawt
Ik geloofde het ook, dat moslimvrouwen BLVM huizen overbevolkten. Sowieso zocht ik sociale problemen voor de oorzaak van de mishandelingen die ze hadden ondergaan.



Maar dat is wel zo, dat in bvmlh meer allochtonen vrouwen zitten dan autochtonen maar het komt niet door de redenen dat AHA men doet geloven.

Autochtone vrouwen kunnen meestal bij familie of vrienden terecht waar zij steun en onderdak kunnen krijgen, zijn ook soms onafhankelijk genoeg om alle nodige instanties om hulp te vragen.

Allo's daartegen, kunnen niet bij familie/vrienden terecht , die hebben zij meestal niet of die keuren hun vlucht niet goed.


AHA was nooit een onderdrukte vrouw geweest daarom begrijp ik haar houding niet. Haar vader was arts en ze werd naar London gestuurd om daar te studeren..............

Maar ze moet wel iets van trauma(s) hebben meegemaakt anders waarom kiest ze voor een zn leven, als je het zo kan noemen omdat het meer iets van overleven heeft. Zielig allemaal.

mark61
15-11-04, 10:07
Geplaatst door SalmayaSale
...AHA was nooit een onderdrukte vrouw geweest daarom begrijp ik haar houding niet. Haar vader was arts en ze werd naar London gestuurd om daar te studeren..............

Maar ze moet wel iets van trauma(s) hebben meegemaakt anders waarom kiest ze voor een zn leven, als je het zo kan noemen omdat het meer iets van overleven heeft. Zielig allemaal.

Ze dreigde dacht ik uitgehuwelijkt te worden.

Het lijkt op de eerste generatie Hollandais die zich bevrijdden van de onderdrukking van het christendom en van puur enthousiasme doorsloegen in het christendombashen: Gerard Reve, Maarten 't Hart en vele anderen.

Ze is niet zielig want in het centrum van de aandacht der witte mannen. Dat heeft wel iets, als je er van houdt, van die witte mannen.

Ik ben benieuwd wat Nuruddin Farah (Somalisch schrijver en 'enige feministische Afrikaan') ervan zou vinden.

Rabi'ah.
15-11-04, 10:11
Geplaatst door Seif
Zou iemand mij dat eens uit willen leggen?

Ik heb het echt willen begrijpen. Maar ik snap het niet.

Dat je het met haar oneens bent oke. Maar de diepe haat jegens haar die ik onder moslims bespeur begrijp ik echt niet.

Hier kan ik kort over zijn. Wat je zaait, oogst je.

AHA heeft slim gebruik gemaakt van het antimoslimklimaat om carriere te maken en vertelt autochtonen precies wat ze willen horen: alle negatieve clichés over de islam.

Niet dat mevrouw zelf ook maar iets van de islam weet, maar dat terzijde.

Ik heb niks tegen haar persoonlijk, ik heb iets tegen de manier waarop ze de kwetsbare positie van moslims msibruikt om haar eigen politieke carriere te promoten.

Overigens vind ik het uiteraard niet kunnen dat ze bedreigd wordt en dat sommige tegenstanders steeds beginen over haar fysieke toestand.

Maar dat veel mensen de pest aan haar hebben, verbaast me evenwiel niets.


Rabiah.

taouanza
15-11-04, 10:49
Geplaatst door Seif
Speelt haar afvalligheid ook nog een rol?

Ik vraag me af waarom jij nog gaat vragen als je het antwoord al weet. Volgens jou dan.:moe:

thops
17-11-04, 07:12
Hahaha die is makkelijk te beantwoorden (van een "autochtoon") omdat ze een vvd-er is en vdd-ers zijn rechts en zorgen ervoor dat de rijken rijker worden en arm armer worden lol als we het over de gulde middenweg hebben dan is vdd nummer 1 in het niet kennen van die uitspraak

Goodnight
17-11-04, 08:20
Hallo Seif,

Ik wil hier wel een antwoord op geven...maar ben wel bang dat het bij jou het ene oor in gaat en het andere uit.

AHA wordt niet gehaat vanwege haar afvalligheid.
Er zijn meer afvalligen binnen de Islamitische wereld dan je ( wilt) weet.
In Marokko heb veel mensen die het bestaan van Allah ontkennen.
In Nederland heb je ook moslims die het bestaan van Allah ontkennen ( kijk maar naar veel Iraniers of atheistische Turken).

het zal de moslims worst wezen of ze gelooft of niet.Als ze gelooft doet ze dit voorzichzelf en echt niet voor anderen.

Wat anderen wel dwars zit is het feit dat ze een aantal zaken verkondigt en dit presenteert als de absolute waarheid.
Wij moslims worden verder hier in niet serieus genomen, haar waarheid is absoluut en wordt geloofd.
Ze roept: vrouwenbesnijdenis is islamitisch en ze wordt geloofd.
Nou, ik heb hier nooit van gehoord tot de laatste jaren dat er veel Somalische vluchtelingen naar Nederland kwamen.
Dit gebruik kennen wij niet en we zijn toch echt wel moslims.Orthodoxe moslims zelfs.
Vrouwenmishandeling schijnt volgens haar voorgeschreven te worden door de islam.
Ook dit komt niet overeen met hetgeen ik altijd geleerd heb vanuit de Islam.
In de moskee drukt de imam de mannen iedere keer op het hart hun vrouwen goed te behandelen en niet te slaan.

Ze wordt geminacht ( want haat vind ik verspilde energie aan haar) vanwege het feit dat ze door middel van leugens en bedrog zichzelf omhoog werkt ten koste van Islamitische vrouwen.

Het onderwerp van haar zogenaamde emancipatie strijd heeft al vaker een signaal afgegeven dat ze niet op haar zitten te wachten.maar desondanks blijft ze volharden in haar zogenaamde strijd.
Een strijd die vooralsnog niets heeft opgeleverd.
Niets anders dan allerlei discussies over leugens die zij verspreidt.

mag jij mij vertellen wat zij concreet heeft gedaan voor de onderdrukte moslimvrouw.......

taouanza
17-11-04, 10:28
Geplaatst door bakfietsj
Ik snap dat ook niet. Hirsi Ali verkondigt een mening. Er is helemaal geen sprake bij haar van een wil om te kwetsen of een bewust gebrek aan respect, maar een verschil van mening over hoe de wereld in elkaar zit. Ik vind de reacties van de moslims tamelijk zot hierover. Het zou m.i. ook een zotte reactie zijn, gekwetst te zijn door de relativiteitstheorie van Einstein, de evolutietheorie van Darwin of het heliocentrisch wereldbeeld van Galileï.

Socrates kwetste het politieke bewind van zijn tijd met zijn vragen aan argeloze domoren die hij tegen het lijf liep op het marktplein van Athene. Ook waren de autoriteiten gekwetst door Jezus' non-conformistische opstelling ten aanzien van enkele centrale geboden van de Joodse godsdienst. Thomas More kwetste Hendrik VIII door zich te verzetten tegen diens huwelijksplannen. En ook Galileo Galileï zal velen hebben gekwetst met zijn stelling dat de aarde om de zon draait en niet andersom.

De gehele geschiedenis van de beschaving is één lange strijd tegen 'gekwetste gevoelens'. In een vitale democratische samenleving worden dit soort gekwetste gevoelens echter genegeerd. Respect daarvoor zou de beschaving ook geen stap verder hebben gebracht. In een democratische samenleving staat de vrijheid van gedachte en meningsuiting als uitgangspunt ferm overeind. Hoogste deugd is tolerantie. Dat wil zeggen: mensen in staat stellen tot het ventileren van opinies waar je zelf de grootste bezwaren tegen hebt. Dit alles in de verwachting dat alleen uit de schok der meningen de waarheid oprijst.

Toch is 'gekwetstheid' altijd ingezet als troefkaart in dit soort discussies. De kerk heeft zich eeuwenlang verzet tegen Darwin en Galileï precies op deze gronden.

Ik vind dat in een gezonde democratie de vrijheid van meningsuiting voorop moet staan. Het staat imams vrij homoseksualiteit als een ziekte te benoemen, zoals het homo's vrij staat hetzelfde te zeggen van godsdienst. Freud heeft dat laatste trouwens gedaan. Godsdienst is voor Freud een neurose en daarmee een ziekte. In zijn visie zijn christenen, moslims, joden noem maar op zwaar zieke, geestelijk gestoorde patienten. Gemeten aan de dominante lijn in de Nederlandse cultuur van dit moment zouden de verzamelde werken van de Weense psychiater op instigatie van godsdienstige groeperingen naar de brandstapel moeten.

"Gekwetsheid" is dus niet een absoluut gegeven. Je kan er dus - ook moreel gezien - niks mee.

Waar gaat het dus om? Het centrale uitgangspunt van een democratie is openheid voor de meest diverse opinies. Geen waarheidsclaim is absoluuut. Geen standpunt de laatste wijsheid. Allerlei ideeën en uitgangspunten worden aan voortdurende kritiek onderworpen.

Helaas dreigt dit beginsel in Nederland een bedreigd cultuurgoed te worden. Er waart een geest door Nederland die aangeeft dat niet vrijheid van spreken het uitgangspunt moet zijn, maar de gevoelens van groepen die niet met kritiek op hun handel en wandel wensen te worden geconfronteerd.


Yep yep yep blablabla in de regering zit je niet voor je mening maar om het volk te vertegenwoordigen. Als je zegt dat je wil inzetten om geweld tegen vrouwen te bestrijden dan moet je dat ook doen en niet collumns, boeken en films maken. Daar hebben die vrouwen in opvanghuizen niks aan. Die lopen ook soms met gevaar voor eigen leven op straat zondern niemand gekwetst of beledigd te hebben. Waarom zorgt Ayaan niet dat zei allemaal 24 uur bewaking krijgen?

Dus als ik geld inzamel voor de daklozen en ik ga met dat geld in een hotel zeggen.
blaat jij ook over mijn mening en mijn goede bedoelingen?

taouanza
17-11-04, 11:03
Geplaatst door ibrahimmm
poehpoeh!

Jij zou jouw probleem met degene die jou het leven tot een hel maakt natuurlijk veel beter verwoorden dan zij...
Speelt hier het feit dat zij in een vrouwenlichaam is geboren nog een rol van betekenis? M.a.w.: Hoe staat het met jouw haat jegens vrouwen?

Een vrouw met ballen kan natuurlijk niet voor jullie?
Wake up, this is real life baby, real life, the only life what's it all about...

Vrouw met ballen?

Vrouwen met ballen zijn vrouwen die ter plekke onrecht bestrijden.
Vrouwen die ter plekke onder bedreiging en intimidatie strijden tegen verstoting, mishandeling en vrouwenbesnijdenis.
En geen vrouwen die een boek schrijven of film maken en dan bedreiging roepen om de verkoopscijfers op te krikken.

Amnesty International heeft momenteel een wereldwijde aktie over geweld tegen vrouwen. Geen een keer krijgt de islam de schuld.
Want geweld tegen vrouwen is van alle tijd en van alle werelddelen.
Maar AI wil ook een probleem oplossen en geen boek verkopen.
Als het Ayaan om de vrouwen ging zou ze onmiddelijk deze aktie steunen en zich opwerpen als woordvoerster. Maar daar heeft ze niks.
Ik heb gister de Marie-Claire gekocht omdat daar een intervieuw in stond met Katja Schuurman die deze campagne steunt.
Weer geen woord over de islam maar wel over dappere vrouwen over de hele wereld die zich inzetten voor andere vrouwen en niet wijken voor intimidatie of bedreiging.


Kijk dat zijn vrouwen met ballen die waardering en steun verdienen.
Dat zijn de vrouwen die bekendheid verdienen.

Ayaan voert een hetze tegen de islam en daar oogst ze steun mee. Daarbij verdient ze er ook aardig aan.
Ayaan steunen betekent niet alleen haat voor de islam maar ook een belediging voor de moslimvrouwen.
Daarmee zeg je dat moslima's zo dom zijn dat ze het niet door hebben dat over hun ruggen carriere wordt gemaakt.
Maar ipv dat in te zien worden de moslima's zwart gemaakt door te suggeren dat ze gebrainwashed zijn. Kennelijk mag er maar een mening zijn over moslima's en dat is die van Ayaan en consorten.
Vrijheid van meningsuiting ammehoela.


Dagelijks staan er vrouwen in de frontlinie met gevaar voor eigen leven om onrecht te bestrijden en worden doodgezwegen.
Men ontkent ze gewoon die vrouwen daar zijn zo zielig.

Dan komt er zo'n ambiteuze lijkenpikker en gaat ervandoor met de eer.

Wie strijdt er tegen deze onrecht?

Tomas
17-11-04, 11:08
nderduiken is niet stoer. AHA zou zich gewoon moeten laten vermoorden. Dat zou pas stoer zijn.

Tomas
17-11-04, 11:41
Geplaatst door ibrahimmm
Ik hoop dat het het niet ongegrond is dat ik hier sarcasme bespeur...

Weet je, ik heb voorlopig geen enkel respect meer voor iedereen die nu nog, na de brute moord op van Gogh, meent te moeten stellen dat aha het allemaal doet uit mediageilheid of whatever. Laat staan suggereerd dat ze de bedreigingen zelf verzint of ziet vliegen. Te dom gewoon.

taouanza
17-11-04, 11:54
Geplaatst door ibrahimmm
Ik denk dat jij in de war bent: Dat zijn suïcidale vrouwen!

Welk een ongenuanceerde kijk op zaken, foei!

Nee, dat durven zij niet aan...Of zou het zijn, omdat AI een organisatie is wier bedoelingen op zijn zachtst gezegd volksverlakkerij inhouden?

Daar zeg je wat!
Maar zegt Ayaan iets anders dan?


Is dat zo?
Het is Hirsi Ali om het geld te doen?
Laat me niet lachen!!!

Net Als Ayaan dus.
Alleen heeft zij het wel over mensen die denken de islam aan te hangen.
Misschien door haar ervaringen? :fpotver:


Hun werk is door mij niet als nutteloos bestempeld...
Ik verdedig hier alleen Ayaan Hirsi Ali, die ten onrechte gedemoniseerd wordt.
Zou dat met de dames Schuurman en consorte gebeuren, wil ik ook best wel even in de bres springen, hoor!

Moslimvrouwen zijn gewoon mensen. Alle mensen op de gehele wereld tonen kenmerken van gebrainwashed zijn. Als je mijn posts beter zou lezen, dan zou je weten waarover ik het heb: de echte machthebbers op deze aardkloot, de echte satanisten, de moordenaars!
Dus te denken dat moslimvrouwen gevrijwaard zijn van elke vorm van doctrine is not done!


En Hirsi Ali is zich niet bewust van het gevaar?
Wat kom je vertellen?
Dat zij geen strijd voert?


kijk dat je koste wat kost je gelijk wil krijgen is best hoor maar moet je niet doen of het je om de vrouwen gaat.
Zeggen dat vrouwen niet kunnen denken zegt genoeg over je. De groeten!

taouanza
17-11-04, 11:57
Geplaatst door Tomas
Weet je, ik heb voorlopig geen enkel respect meer voor iedereen die nu nog, na de brute moord op van Gogh, meent te moeten stellen dat aha het allemaal doet uit mediageilheid of whatever. Laat staan suggereerd dat ze de bedreigingen zelf verzint of ziet vliegen. Te dom gewoon.

Kijk hier verkeert iemand in de verkeerde veronderstelling dat ik nog enige waarde hecht aan zijn mening.

Jij hebt allang voor mij afgedaan.

Seif
17-11-04, 11:58
Geplaatst door Goodnight
Ik wil hier wel een antwoord op geven...maar ben wel bang dat het bij jou het ene oor in gaat en het andere uit.

Dank je! Ik probeer altijd naar andere mensen te luisteren, maar kennelijk is dat jou nog nooit opgevallen.


Wat anderen wel dwars zit is het feit dat ze een aantal zaken verkondigt en dit presenteert als de absolute waarheid.
Wij moslims worden verder hier in niet serieus genomen, haar waarheid is absoluut en wordt geloofd.

Maar doet Osama Bin Laden dit ook niet? Hij verdraait de Islam ook naar een geweldadig aftreksel van de koran.

Maar toen Balkenende op bezoek ging bij die afgebrande school, toen kwamen de moeders van die kinderen verkondigen dat het huidige klimaat allemaal de schuld is van Hirsi Ali.

Ook hier op dit forum wordt veel meer energie gestoken in het ageren tegen Hirsi Ali, dan in de strijd tegen Bin Laden.

Als het, zoals jij zegt, gaat om het verdraaien van dingen en verkondigen als absolute waarheid, dan ken ik er nog wel een paar.

Ik als moslim zou vele malen meer beledigd zijn over wat Bin Laden en andere fundi's met mijn geloof doen.

Maar het is Hirsi Ali dit, Hirsi Ali dat...

Tomas
17-11-04, 11:59
Geplaatst door taouanza
Kijk hier verkeert iemand in de verkeerde veronderstelling dat ik nog enige waarde hecht aan zijn mening.


Merkwaardig dat je dat daar uithaalt.

taouanza
17-11-04, 12:21
Geplaatst door Seif
Dank je! Ik probeer altijd naar andere mensen te luisteren, maar kennelijk is dat jou nog nooit opgevallen.



Maar doet Osama Bin Laden dit ook niet? Hij verdraait de Islam ook naar een geweldadig aftreksel van de koran.

Maar toen Balkenende op bezoek ging bij die afgebrande school, toen kwamen de moeders van die kinderen verkondigen dat het huidige klimaat allemaal de schuld is van Hirsi Ali.

Ook hier op dit forum wordt veel meer energie gestoken in het ageren tegen Hirsi Ali, dan in de strijd tegen Bin Laden.

Als het, zoals jij zegt, gaat om het verdraaien van dingen en verkondigen als absolute waarheid, dan ken ik er nog wel een paar.

Ik als moslim zou vele malen meer beledigd zijn over wat Bin Laden en andere fundi's met mijn geloof doen.

Maar het is Hirsi Ali dit, Hirsi Ali dat...
Met andere woorden het gaat je helemaal niet om waarom moslims Ayaan afkeuren jij dacht gewoon hier de ultieme dis uitgekookt te hebben. Ik zou me als westerling ook meer drukker maken om Bush dan Bin Laden.

Als moslims beginnen over politiek het eerste wat ze te horen krijgen is: Ja we leven hier in Nederland daar hebben we niks mee te maken.
En wat doe jij nu je begint over Ayaan om lekker interessant te gaan doen Bin Laden.
Voor mij zijn ze even erg.
Maar we moet gaan afkeuren wat jij afkeurenswaardig vind.
Alsof jij een beetje gaat bepalen wat we moeten denken.
Echt je overschat je belangrijkheid maar dat is zeker wel een kenmerk voor mensen met korte tenen.

Seif
17-11-04, 12:36
Geplaatst door taouanza
Met andere woorden het gaat je helemaal niet om waarom moslims Ayaan afkeuren jij dacht gewoon hier de ultieme dis uitgekookt te hebben. Ik zou me als westerling ook meer drukker maken om Bush dan Bin Laden.

Ik heb helemaal niks uitgekookt. Reageer gewoon op waarom Goodnight denkt dat veel moslims een hekel aan Hirsi Ali hebben.

Dat ik het doe om het eigenlijk over Bin Laden te hebben is jouw interpretatie.

Prlwytzkofski
17-11-04, 12:45
Geplaatst door Al Sawt
. Besnijdenis van vrouwen is alles behalve Islamitisch en wordt alleen in Afrika ten oosten en ten zuiden van Sahara uitgevoerd. Zowel door Moslims, Joden(vraag maar aan Israel), Christenen en niet gelovigen. .

Kun je daar een bron voor aangeven ? Interesseert mij nog en Google 'Israel' schiet niet echt op .

Goodnight
17-11-04, 13:09
Geplaatst door Seif
Dank je! Ik probeer altijd naar andere mensen te luisteren, maar kennelijk is dat jou nog nooit opgevallen.
wat mij opgevallen is van jou is dat je in feite al een mening over iets hebt gevormd en het maakt niet uit of men met argumenten aan komt.Het feit al dat je ondanks de vele discussies die hier over zijn gevoerd nog steeds meent dat AHA gehaat wordt om haar afvalligheid zegt al voldoende over de selectiviteit waarmee jij blijkbaar informatie oppikt.




Maar doet Osama Bin Laden dit ook niet? Hij verdraait de Islam ook naar een geweldadig aftreksel van de koran. wat heeft OBL hiermee te maken?Snap ff niet wat zijn connectie is met betrekking tot de vermeende haat tegen AHA.Of gooi je alles wat islamgerelateerd is maar fijn op 1 hoop?


Maar toen Balkenende op bezoek ging bij die afgebrande school, toen kwamen de moeders van die kinderen verkondigen dat het huidige klimaat allemaal de schuld is van Hirsi Ali. ter info voor jou: ik vond de opmerking van welgeteld 1 vrouw ronduit dom.Maar misschien had je je vraag anders moeten stellen.Zijn jullie ( wie dat ook moge zijn) het met de uitspraak van die vrouw eens.dan had je wellicht een nog duidelijkere antwoord gekregen.


Ook hier op dit forum wordt veel meer energie gestoken in het ageren tegen Hirsi Ali, dan in de strijd tegen Bin Laden. het zal je wellicht verbazen.Maar OBL is een wereldprobleem en heeft niet DIRECT met de moslims in NL te maken.Dit in tegenstelling tot AHA die direct of indirect de positie van de moslims in NL beinvloed.Bovendien als je een klein beetje had opgelet dan was je ook niet ontgaan dat er bijna geen bewonderaars van OBL hier te vinden zijn.Op wat enkelingen na.Maar he zelfs Hitler had groupies.


, zoals jij zegt, gaat om het verdraaien van dingen en verkondigen als absolute waarheid, dan ken ik er nog wel een paar. wilde je nou een antwoord op je vraag, of zat je eigenlijk te springen om het antwoord te geven waarop je duidelijk op heb zitten oefenen?


moslim zou vele malen meer beledigd zijn over wat Bin Laden en andere fundi's met mijn geloof doen. dus jij meent omdat men als moslims kritiek heeft op de werkwijze van AHA, dat dit betekent dat we die niet hebben op OBL en andere geloofsfanaten.Kom ik weer terug op mijn eerdere mening dat jij alleen selectief oppikt wat jij wil oppikken.


t is Hirsi Ali dit, Hirsi Ali dat... Ik meen mij toch te herinneren dat jij diegene bent die hier een topic over heeft geopend.Als je zo begaan bent met hoe moslims denken over OBL en kornuiten, open daar dan een topic over.
Dat mensen kritiek hebben op een leugenares en opurtiniste kan jou wel een doorn in het oog zijn, maar dat recht hebben wij.
Ik zou je aanraden om minder bevooroordeeld je vragen te stellen en werkelijk open te staan voor hetgeen men te melden heeft.Wil je dit niet of meen je dat je dit al voldoende doet, dan moet je ook accepteren dat het antwoord niet bevredigend zal zijn.
Je maakt je druk omdat wij kritiek hebben op haar en niet ( zoals jij beter schijnt te weten) op OBL.
Ik mag hieruit concluderen dat jij je dus meer druk maakt om de politiek van Amerika dan die van Nederland?

Seif....je hebt alleen hetgeen bevestigd wat ik al vermoedde ( ja ook ik heb zo mijn vooroordelen) je stelde die vraag niet omdat je een oprecht antwoord verwachte of wilde.Je gaat niet eens in op mijn argumenten waarom men nu eenmaal niet dol is op haar.Nee je haalt OBL erbij....wat ik nog steeds erg verbazinwekkend vind gezien de link die jij weet te leggen.Verder ga je op geen enkele wijze in op de door mij genoemde argumenten.

Typisch...

Seif
17-11-04, 13:41
Geplaatst door Goodnight
wat mij opgevallen is van jou is dat je in feite al een mening over iets hebt gevormd en het maakt niet uit of men met argumenten aan komt.Het feit al dat je ondanks de vele discussies die hier over zijn gevoerd nog steeds meent dat AHA gehaat wordt om haar afvalligheid zegt al voldoende over de selectiviteit waarmee jij blijkbaar informatie oppikt.

Ho ho, ik vroeg of haar afvalligheid een rol speelt. Ik beweerde niet dat het de belangrijkste reden was voor haar impopulariteit.

En ja, ik heb me een mening gevormd omdat, zoals ik al eerder zei, ik veel moslims heb gezien en gesproken die haar bloed wel kunnen drinken.

Over de oorzaken van die minachting heb ik mijn mening echter nog niet gevormd.



wat heeft OBL hiermee te maken?Snap ff niet wat zijn connectie is met betrekking tot de vermeende haat tegen AHA.Of gooi je alles wat islamgerelateerd is maar fijn op 1 hoop?

Ik kom met Bin Laden aan omdat jij als reden voor de afkeer tegen Hirsi Ali geeft:

Wat anderen wel dwars zit is het feit dat ze een aantal zaken verkondigt en dit presenteert als de absolute waarheid.
Wij moslims worden verder hier in niet serieus genomen, haar waarheid is absoluut en wordt geloofd.

Nou zo zijn er nog veel meer. Waarvan ik Bin Laden het prominentste voorbeeld vind.


ter info voor jou: ik vond de opmerking van welgeteld 1 vrouw ronduit dom.Maar misschien had je je vraag anders moeten stellen.Zijn jullie ( wie dat ook moge zijn) het met de uitspraak van die vrouw eens.dan had je wellicht een nog duidelijkere antwoord gekregen.

Ik vond haar niet atypisch. Maar dat zullen wel mijn vooroordelen zijn.


het zal je wellicht verbazen.Maar OBL is een wereldprobleem en heeft niet DIRECT met de moslims in NL te maken.Dit in tegenstelling tot AHA die direct of indirect de positie van de moslims in NL beinvloed.Bovendien als je een klein beetje had opgelet dan was je ook niet ontgaan dat er bijna geen bewonderaars van OBL hier te vinden zijn.Op wat enkelingen na.Maar he zelfs Hitler had groupies.

Bin Laden heeft zeer zeker wel direcht te maken met het klimaat jegens moslims in Nederland.

Ik ken echt niemand die zijn houding jegens moslims heeft laten bepalen door Hirsi Ali.

Die perverse daad van Bin Laden op 11 september heeft de moslims in dit land meer kwaad gedaan dan alles van Hirsi Ali bij elkaar.

Dat filmpje waarin Bin Laden vertelt dat de rekrutering van jihadisten in Nederland voorspoedig verloopt, heeft veeeeel meer kwaad gedaan dan Hirsi Ali's submission.


dus jij meent omdat men als moslims kritiek heeft op de werkwijze van AHA, dat dit betekent dat we die niet hebben op OBL en andere geloofsfanaten.Kom ik weer terug op mijn eerdere mening dat jij alleen selectief oppikt wat jij wil oppikken.

Bin Laden was gewoon een willekeurig(prominent) voorbeeld die ook dingen verdraaid. En het viel mij inderdaad op dat hij minder kritiek heeft te verduren dan Hirsi Ali. Maar dat zal dan wel komen omdat hij een "wereldprobleem" is. :moe:


Ik meen mij toch te herinneren dat jij diegene bent die hier een topic over heeft geopend.Als je zo begaan bent met hoe moslims denken over OBL en kornuiten, open daar dan een topic over.

Zoals ik al zei, Bin Laden is een willekeurig voorbeeld als reactie op jouw motivatie. Had net zo goed iemand anders kunnen pakken.


Dat mensen kritiek hebben op een leugenares en opurtiniste kan jou wel een doorn in het oog zijn, maar dat recht hebben wij.

Inderdaad. Alleen vind ik die kritiek wel erg selectief.


Ik zou je aanraden om minder bevooroordeeld je vragen te stellen en werkelijk open te staan voor hetgeen men te melden heeft.Wil je dit niet of meen je dat je dit al voldoende doet, dan moet je ook accepteren dat het antwoord niet bevredigend zal zijn.

Wie is hier nou bevooroordeeld?


Je maakt je druk omdat wij kritiek hebben op haar en niet ( zoals jij beter schijnt te weten) op OBL.

Ik maak me druk omdat jullie minder kritiek hebben op mensen die het meer verdienen. Nogmaals dit is het algemene beeld(vooroordeel) dat ik heb. Dit hoeft echte niet te gelden voor jou.


Ik mag hieruit concluderen dat jij je dus meer druk maakt om de politiek van Amerika dan die van Nederland?

Of je dat hieruit mag concluderen weet ik niet. Het is echter wel zo. Amerika maakt nou eenmaal meer slachtoffers dan Nederland.


Seif....je hebt alleen hetgeen bevestigd wat ik al vermoedde ( ja ook ik heb zo mijn vooroordelen) je stelde die vraag niet omdat je een oprecht antwoord verwachte of wilde.

Fijn, een gedachtenlezer op dit forum.


Je gaat niet eens in op mijn argumenten waarom men nu eenmaal niet dol is op haar.Nee je haalt OBL erbij....wat ik nog steeds erg verbazinwekkend vind gezien de link die jij weet te leggen.Verder ga je op geen enkele wijze in op de door mij genoemde argumenten.

Ik geeft Bin Laden als voorbeeld om te laten zien waarom jouw argument van het verdraaien van de Islam niet geldig is.

DEMOcraat
17-11-04, 14:13
Geplaatst door Seif
Zou iemand mij dat eens uit willen leggen?

Ik heb het echt willen begrijpen. Maar ik snap het niet.

Dat je het met haar oneens bent oke. Maar de diepe haat jegens haar die ik onder moslims bespeur begrijp ik echt niet.

van waar al die haat tegen de moslims..dat begrijp ik ook niet.

Goodnight
17-11-04, 14:13
Geplaatst door Seif
Ho ho, ik vroeg of haar afvalligheid een rol speelt. Ik beweerde niet dat het de belangrijkste reden was voor haar impopulariteit. dat begreep ik er wel uit.En gezien de reacties anderen denk ik ook.


En ja, ik heb me een mening gevormd omdat, zoals ik al eerder zei, ik veel moslims heb gezien en gesproken die haar bloed wel kunnen drinken. dat mag jij doen, is jouw recht.Maar de woorden veel moslims gezien en gesproken zeggen me niet zoveel eerlijk gezegd.Zij geeft haar visie op de vrouwen binnen de Islam weer.Die wordt meerde malen weerlgd door verschillende mensen.Maar nog blijft haar visie voor velen de waarheid.Ondanks het feit dat de vrouwen waar zij voor 'strijd' dit niet willen.


Over de oorzaken van die minachting heb ik mijn mening echter nog niet gevormd. interessant, dit is tegenspraak vanhetgeen je hierboven beweert.



Ik kom met Bin Laden aan omdat jij als reden voor de afkeer tegen Hirsi Ali geeft:

Wat anderen wel dwars zit is het feit dat ze een aantal zaken verkondigt en dit presenteert als de absolute waarheid.
Wij moslims worden verder hier in niet serieus genomen, haar waarheid is absoluut en wordt geloofd.

Nou zo zijn er nog veel meer. Waarvan ik Bin Laden het prominentste voorbeeld vind. ik snap de link nog steeds niet.want dan kan ik namelijk ook beweren dat jij je drukker maakt om het feit dat wij ons druk maken om AHA inplaats van dat je je druk moet maken om de situatie in Soedan.Om maar wat te noemen.




Ik vond haar niet atypisch. Maar dat zullen wel mijn vooroordelen zijn. dus mag ik aannemen dat de Nederlanders die op tv riepen dat die moslims alleen maar voor problemen zorgen ook niet atypisch waren?Ok, fijn dat we het weten.




Bin Laden heeft zeer zeker wel direcht te maken met het klimaat jegens moslims in Nederland. dus bij iedere vraagstuk of iedere probleem in NL betrek jij direct OBL want er wonen hier moslims.Wat een kul zeg.het klimaat was voor OBL al slecht, alleen kwam men er niet voor uit.De versclechtering is het resultaat van iets wat al latent aanwezig is en is door de gebeurtenissen elders in de wereld alleen maar versterkt.En niet alleen door 11/9.......


Ik ken echt niemand die zijn houding jegens moslims heeft laten bepalen door Hirsi Ali. Je bent grappig...maar vind je het erg als ik even niet ga lachen om zoveel ontkenning?Als zij geen voedingsbodem had voor haar uitlatingen had niemand geweten wie AHA was....


Die perverse daad van Bin Laden op 11 september heeft de moslims in dit land meer kwaad gedaan dan alles van Hirsi Ali bij elkaar. ga nu niet doen alsof voor 11/9 alles pais en vree was want dat was het dus niet.Men deed alsof het zo was...maar het sluimerde.Ik denk dat je zelfs kan stellen dat de daad van OBL het gevolg is van die sluimerende gevoelens.maar aangezien ik het over het sluimerend gevoel in NL heb laat ik dat er buiten.


Dat filmpje waarin Bin Laden vertelt dat de rekrutering van jihadisten in Nederland voorspoedig verloopt, heeft veeeeel meer kwaad gedaan dan Hirsi Ali's submission. AHA doet er een flinke schep bovenop.
Niemand heeft ooit beweerd dat OBL de reputatie van de Islam veel goeds heeft gebracht.Dat hij een gruwel is staat vast,hoef je ook niet eens over te discussieren.Maar je kan het verergeren of oplossen.
AHA doet in ieder geval niet het laatste.En dat is waar het omgaat Seif......dat mens gooit olie op het vuur.




Bin Laden was gewoon een willekeurig(prominent) voorbeeld die ook dingen verdraaid. En het viel mij inderdaad op dat hij minder kritiek heeft te verduren dan Hirsi Ali. Maar dat zal dan wel komen omdat hij een "wereldprobleem" is. :moe: zoals ik al zei, maar ik herhaal het gerust voor je, A.Hij is inderdaad een wereldprobleem wat opgelost dient te worden.Hij heeft zowieso al een groot deel van de mensheid tegen zich.Dat hij geen goed mens is staat buiten kijf, dus dat telkensmale herhalen is niet nodig.
Maar AHA leeft in dit land, waar wij ook in wonen.En ik kan ( om het op mijn persoon te betrekken) me wel dagelijks jarenlang druk gaan maken om OBL.Maar ik zie een groter obstakel wat iedere dialoog in de weg staat hier recht voor mijn neus.Zij staat ieder welwillende moslim in de weg met haar zogenaamde strijd die vooralsnog nada niente heeft opgeleverd.Snap je het een beetje?




Inderdaad. Alleen vind ik die kritiek wel erg selectief. Goed, dat kan je vinden.Maar dat gevoel bekruipt me dus ook in jouw geval......




Ik maak me druk omdat jullie minder kritiek hebben op mensen die het meer verdienen. Nogmaals dit is het algemene beeld(vooroordeel) dat ik heb. Dit hoeft echte niet te gelden voor jou. [zuchtmodus] jij vind dat ze het niet verdient, ik vind van wel.dat obl een misdadiger is staat buiten kijf, dus na een aantal jaren hem bekritiseerd te hebben weten we het allemaal wel. [zuchtmodus]





Fijn, een gedachtenlezer op dit forum. nee hoor, laat me niet in met haram zaken.Is gewoon op basis van jouw argumenten en mijn interpetaties hiervan.




Ik geeft Bin Laden als voorbeeld om te laten zien waarom jouw argument van het verdraaien van de Islam niet geldig is.

Jouw voorbeeld raakt noch kant noch wal en leidt af van hetgeen jij wilde weten.
Ik meende me te herinneren dat jouw vraag luidde: waarom men zo'n hekel heeft aan AHA en niet Waarom hebben jullie wel een hekel aan AHA, maar niet aan OBL.

Dr0ffie
17-11-04, 16:15
Geplaatst door Seif
Zou iemand mij dat eens uit willen leggen?

Ik heb het echt willen begrijpen. Maar ik snap het niet.

Dat je het met haar oneens bent oke. Maar de diepe haat jegens haar die ik onder moslims bespeur begrijp ik echt niet.

Omdat ze een kut en een grote mond heeft...Een beetje zoals de gemiddelde Nederlandse vrouw... :gniffel:

MotoFoetsie
17-11-04, 16:33
Geplaatst door Dr0ffie
Omdat ze een kut en een grote mond heeft...Een beetje zoals de gemiddelde Nederlandse vrouw... :gniffel:


Is dat dan iets waar het de buitenlandse vrouwen aan ontbreekt?


:blowen:

Dr0ffie
17-11-04, 16:41
Geplaatst door MotoFoetsie
Is dat dan iets waar het de buitenlandse vrouwen aan ontbreekt?


:blowen:

Weet ik niet...Dat ze een kut hebben zal wel maar die grote bek weet ik niet. Moslims zijn niet zo zwaar geschapen dus grote bekken hebben hun vrouwen niet nodig...LOL

Al Sawt
17-11-04, 17:03
Geplaatst door ibrahimmm
Nee, de Surinamers hebben het weer gedaan , hoor!
Ja, hooooorrrr! Kan jij die 'gewraakte' alinea of regel aanhalen, waar ik schuldvraag richting de Surinamers schuif?



Geplaatst door ibrahimmm

En de conclusies die je trekt zijn ook niet gestaafd.
Zou dat wel het geval zijn, dan ben jij een Nederlander. Mijn conclusie`s zijn altijd gestaafd en op feiten berust!
Het is makkelijker te beweren dat mijn conclusie`s niet gestaafd zijn en tergelijker tijd geen tegenargumenten in stelling brengen.

Dat is een teken van onvermogen en het is een zwaktebod! Dus reageer inhoudelijk en ik ga in discussie met jou. Aan abstracte reacties en verwijten, hecht ik geen waarde.



Geplaatst door ibrahimmm

BTW:
In Suriname staan moskeeën en kerken niet zelden naast elkaar...
Hoor jij wel eens van kekloot tussen moslims en christenen in Suriname? Echt waar...............? Ik val perplex van mijn stoel af! En wat heeft het te maken, over de discussie over Ayaan hirsie Ali?

Voorts wil ik toevoegen: In landen als Marokko, Syrie, Tunesie, Egypte, Libanon en zelfs Irak staan kerken en moskees naast elkaar.

Dus bespaar me jouw noemenswaardige 'feitjes'.

Al Sawt
17-11-04, 17:05
Geplaatst door Prlwytzkofski
Kun je daar een bron voor aangeven ? Interesseert mij nog en Google 'Israel' schiet niet echt op . Het was artikel van maandblad Onze Wereld, uit 2002.

Orakel
17-11-04, 17:32
Geplaatst door Seif
Zou iemand mij dat eens uit willen leggen?

Ik heb het echt willen begrijpen. Maar ik snap het niet.

Dat je het met haar oneens bent oke. Maar de diepe haat jegens haar die ik onder moslims bespeur begrijp ik echt niet.

Jij denkt/meent dat anderen haar haten en vraagt anderen vervolgens om jou dat uit te leggen?
:confused:

GroteWolf
17-11-04, 17:46
Wat mij het meeste stoort, is dat ze dat doet onder de noemer van emancipatie. Dat kan helemaal niet. Jaren 60 jongeren emancipatie door jongeren. Jaren 70 vrouwen emancipatie door vrouwen. Jaren 80 homo emancipatie door homo's. enz. Jaren 00 moslim emancipatie door een bekeerde. Klopt dat? Nee, emancipatie komt van binnen. Zij emancipeert dus niet, ze provoceert. Dat kan emancipatie opleveren, maar dat moet echt vanuit de groep zelf komen.


Klopt (denk ik). Een lading kritiek van buiten heeft eigenlijk niet zoveel zin. De Islam zal, net als het Christendom, van binnenuit moeten liberaliseren. Dat kan nog wel even duren. Het zal ook vele heel moedige mensen vragen want ze zullen allemaal erg bedreigd worden door de extremisten (net in België ook weer). Ik heb erg veel respect voor deze mensen.

Overigens weet ik niet wat Hirsi Ali heeft gedaan, behalve zeggen dat vrouwen in de Islam een (in haar ogen) te ondergeschikte rol spelen. En dat er relatief veel Moslims vrouwen in blijf van mijn lijf huizen zitten. Dat laatste is zeker te controleren.

Ik denk toch dat het ontkennen van de Koran als gods opgeschreven woord door iemand die er wel mee is opgevoed als ernstige zonde word gezien. Zo hebben religies zich door de eeuwen heen gehandhaafd: Angst aanjagen. Je mag niet uitvallen, ketter worden, afvallige zijn. Als een religie dat eenmaal gaat accepteren loopt ze leeg. Er wonen in Nederland heel wat Mino's die dat niet durven toe te geven. Ooit was de kerk oppermachtig, nu is ze alleen nog een symbool.

taouanza
17-11-04, 17:55
Geplaatst door GroteWolf
[B]Klopt (denk ik). Een lading kritiek van buiten heeft eigenlijk niet zoveel zin. De Islam zal, net als het Christendom, van binnenuit moeten liberaliseren. Dat kan nog wel even duren. Het zal ook vele heel moedige mensen vragen want ze zullen allemaal erg bedreigd worden door de extremisten (net in België ook weer). Ik heb erg veel respect voor deze mensen.

Zeg je eindelijk iets zinnigs en dan moet je het weer verpesten met dit.
Wat je dus wel zeggen is dat de enige kritiek op Ayaan dat ze geen moslim meer is.
Binnen de islam is geen dialoog mogelijk.
Ben jij niet degene die met zulke uitspraken de dialoog verstomt?
Door kritiek en meningen van moslims bij voorbaat af te doen leugens en excuses.
Dit laat maar weer voor de zoveelst keer zien dat wanneer autochtonen het over dialoog hebben dat ze eigenlijk bedoelen: Wees braaf geef ons gelijk.
Jij bent net als zoveel hier gewoon aan het papegaaien wat keer op keer wordt herhaald en met geen enig kennis of feiten onderbouwt.
Maar goed voor iemand die al schrikt van moslims als ze al aanwezig zijn verwacht ik niet dat hij zou willen dat we ook onze mond open doen: Is het niet al erg genoeg dat jullie er zijn?

En als jij dit allemaal als onzin bestempelt mag jij wel eens eerst nadenken voordat je wat schrijft.

B][/QUOTE]



Ik denk toch dat het ontkennen van de Koran als gods opgeschreven woord door iemand die er wel mee is opgevoed als ernstige zonde word gezien. Zo hebben religies zich door de eeuwen heen gehandhaafd: Angst aanjagen. Je mag niet uitvallen, ketter worden, afvallige zijn. Als een religie dat eenmaal gaat accepteren loopt ze leeg. Er wonen in Nederland heel wat Mino's die dat niet durven toe te geven. Ooit was de kerk oppermachtig, nu is ze alleen nog een symbool.

GroteWolf
17-11-04, 18:09
Maar goed voor iemand die al schrikt van moslims als ze al aanwezig zijn verwacht ik niet dat hij zou willen dat we ook onze mond open doen: Is het niet al erg genoeg dat jullie er zijn?


Dit is niet eerlijk en dat weet je zelf ook. Maar goed.

Ik hoop dat er binnen de Islam wel een dialoog mogelijk is. In België is dat inmiddels ook weer een stuk moeilijker geworden. Overigens heb ik de indruk dat jij wel tot diegenen hoort die durft na te denken en te twijfelen.

Voor alle duidelijkheid, wat vond je eigenlijk zinnig?
Dat de liberalisering van binnenuit moet komen, of dat ik veel respect voor de moedige mensen heb die dat durven?

(ALtijd goed om te weten waar je het dan wel over eens kunt zijn).

taouanza
17-11-04, 18:22
Geplaatst door GroteWolf
Dit is niet eerlijk en dat weet je zelf ook. Maar goed.

Ik hoop dat er binnen de Islam wel een dialoog mogelijk is. In België is dat inmiddels ook weer een stuk moeilijker geworden. Overigens heb ik de indruk dat jij wel tot diegenen hoort die durft na te denken en te twijfelen.

Voor alle duidelijkheid, wat vond je eigenlijk zinnig?
Dat de liberalisering van binnenuit moet komen, of dat ik veel respect voor de moedige mensen heb die dat durven?

(ALtijd goed om te weten waar je het dan wel over eens kunt zijn).

Allebei maar ik vind Ayaan niet vallen onder mensen die dapper zijn en moedig. Ik vind haar laf en opportunistisch. De situatie van vrouwen is nog geen moer verandert.

taouanza
17-11-04, 18:23
Geplaatst door ibrahimmm
Do they come even more ignorant?
Geeeez, give yourself a break (or even better: brake)
Tegen zoveel argumenten kan ik niet op hoor.:eek:

taouanza
17-11-04, 18:33
Geplaatst door ibrahimmm
Dus Ayaan moet, ondanks jullie tegenwerking, de klus even in haar ééntje hebben geklaard.
Liever nog gisteren dan vandaag...

poepoeh!

zo heb je hier argumenten voor?

taouanza
17-11-04, 18:46
Geplaatst door ibrahimmm
v.: Wat je dus wel zeggen is dat de enige kritiek op Ayaan dat ze geen moslim meer is.

a.: Nee, dat wil hij niet. Lees daarvoor zijn bericht ietwat zorgvuldiger!


v.: Binnen de islam is geen dialoog mogelijk.
Ben jij niet degene die met zulke uitspraken de dialoog verstomt?


a.: De dialoog tussen jullie is hier.
Hij kan onmogelijk de dialoog binnen de islam verstommen, zolang hij ( volgens jullie) geen moslim is...Lijkt me evident.

v.: Dit laat maar weer voor de zoveelst keer zien dat wanneer autochtonen het over dialoog hebben dat ze eigenlijk bedoelen: Wees braaf geef ons gelijk.

a.: Dat wordt niet door hem beweerd.
Of hij heeft gelijk óf hij gaat met je in debat om zijn standpunt te verduidelijken.
Maar ik denk niet dat hij wil dat je hem dat gelijk geeft!

v.: Jij bent net als zoveel hier gewoon aan het papegaaien wat keer op keer wordt herhaald en met geen enig kennis of feiten onderbouwt.


a.: Als dat zo is, dan verwelkom je hem bij deze dus in je clubje?



enzenzenz...



v.: En als jij dit allemaal als onzin bestempelt mag jij wel eens eerst nadenken voordat je wat schrijft.


a.: Ik denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn.
De bijdragen van de boze wolf zijn m.i. niet zomaar uit de lucht gegrepen...


Dekt dit het zo denk je? :ninja2:

Nee. Of je bent een mps en je bent laf door te doen alsof je hier pas bent.
Of je bent echt nieuw en kan je eigenlijk niet meepraten over mijn discussies met Grote Wolf?

Welke van de 2?

taouanza
17-11-04, 18:58
Geplaatst door ibrahimmm
Ja, jouw post...





Ayaan is een dappere vrouw. Had je haar in het programma "Zomergasten" gezien, zou je dat ook wel inzien!
En dat de situatie voor vrouwen niets verbeterd is ( jouw woorden natuurlijk geheel en al (Shlomiem) voor jouw rekening), is niet te wijten aan één enkele vrouw!!!

Ik heb er bij deze een enkel taalfoutje uit gehaald. Je mag ook nog aanspraak maken op een aantal gratis lessen Nederlands, die ik gaarne geef.
Dat is aan mijn soort wel uitbesteed: Wij hebben Drs. P. , Nederlands grootste Neerlandicus!

Tegen een intervieuwer die alles geweldig vindt wat ze te zeggen heeft is ze geweldig ja.:rolleyes:

Maar heb je haar gezien bij Nova toen ze op bezoek ging bij haar zogenaamde 'doelgroep'?

Al Sawt
17-11-04, 20:05
Geplaatst door ibrahimmm
Dat kan ik wel, ja.
Maar verwacht je nu van mij dat ik je huiswerk ga doen?
Ik geef je wel een tip:
Ga naar bewerken, klik op zoeken op deze pagina en typ daar je zoekopdracht. Windows ( hoe inferieur dat besturingssysteem ook is) zal je naar het antwoord leiden, bijna volautomatisch! Dus dit is de gewraakte uitspraak:


Ik neem aan dat je een Surinaamse bent?

Als het zo is, dan kan je die verwijt ook aan je eigen bron van afkomst projecteren.
Zowel de Surinaamse als de Islamitische gemeenschap, worden geplaagd door de zelfde soort problemen. Maar ga niet zeggen, dat de Surinaamse gemeenschap beter met kritiek om kan gaan. Waar kan jij hier in lezen, dat de schuldvraag richting de Surinamers schuif?



Dan ga jij mij moeten uitleggen, hoe jij aan de hand van een gekozen vlaggetje kunt bepalen van welke nationaliteit de houder dezes is... Aan de hand van haar vorige post! Het zou je sieren, om eerst research te doen. Dan had je de bovenstaande vraag, niet hoeven te stellen.


Ervanuit gaande dat jij gelijk hebt door zulke conclusies te trekken, moet ik vaststellen dat jij een Nederlander bent, want jij hebt de Hollandse driekleur! Ik ben een Nederlander van Marokkaanse afkomst, daarom de driekleur. Maar wat heeft nationaliteit te maken met conclusies trekken?


Inhoudelijk ingaan op jou?
Je geeft jezelf nu wel erg veel krediet!
Wat is dan je inhoud?
En wat is je strekking?
Als je begrijpend gaat lezen, dan weet je waar ik het over heb.



Wat dat te maken heeft met jou escapade, zul je bedoelen: Ik snap je echt niet. Je had eerst variaties aan gebedshuizen in Suriname en nu over mijn escapades?


Jij verkondigt dat de Surinaamse gemeenschap niet beter omgaat met kritiek dan de moslimgemeenschap ( alsof Suriname een geloof is of islam een land...):Nee slimmerd, met Islamitische gemeenschap wordt zowel etnische als religieuze minderheid mee aangeduid. In context van Chavista, heb ik de Islamitische gemeenschap als etnisch gebruikt.




Daar komt nog eens bij dat het een feit is dat de islam de meest vertegenwoordigde religieuze stroming is in Suriname...
Dus als je slakken met slakken wilt vergelijken, mij best, maar leg er niet teveel zout op!Is de Islam binnen de Nederlandse Surinaamse gemeenschap, een hoofdstroom? Nee! Jouw bewering is on te recht.

Seif
17-11-04, 20:17
Geplaatst door Goodnight
dat mag jij doen, is jouw recht.Maar de woorden veel moslims gezien en gesproken zeggen me niet zoveel eerlijk gezegd.Zij geeft haar visie op de vrouwen binnen de Islam weer.Die wordt meerde malen weerlgd door verschillende mensen.Maar nog blijft haar visie voor velen de waarheid.Ondanks het feit dat de vrouwen waar zij voor 'strijd' dit niet willen.

Ken jij van die vrouwen dan? Volgens mij worden de vrouwen waar zij voor strijd, onmondig thuis opgesloten.

Maar er lopen d'r meer rond wiens visie op de islam, niet alleen wat betreft vrouwen, niet klopt. Vandaar dat ik het voorbeeld van Bin Laden gaf, maar er zijn er nog veel meer, ook in Nederland.


interessant, dit is tegenspraak vanhetgeen je hierboven beweert.

Hoezo? Je kan toch iets constateren, zoals ik doe met de haat jegens Ali, maar dan toch niet weten wat de achterliggende oorzaken zijn?



ik snap de link nog steeds niet.want dan kan ik namelijk ook beweren dat jij je drukker maakt om het feit dat wij ons druk maken om AHA inplaats van dat je je druk moet maken om de situatie in Soedan.Om maar wat te noemen.

Dan zal ik het nog een keer proberen uit te leggen.

Als reactie op mijn vraag zeg jij dat Hirsi Ali onder meer wordt gehaat vanwege het verdraaien van de islam, en dat verkondigen als de waarheid.

Nou, denk ik dan, als dat klopt moet je hetzelfde fenomeen kunnen aanschouwen bij soortgelijke verdraaiers van de Islam.

Het eerste (willekeurige) voorbeeld wat me te binnen schoot was Bin Laden. Hij vindt zijn geweldadige interpretatie van de Islam namelijk ook de enige ware.

Maar als ik dan kijk of Bin Laden met dezelfde minachting wordt bejegend als Hirsi Ali, dan zie ik van niet.

Snap je?



dus mag ik aannemen dat de Nederlanders die op tv riepen dat die moslims alleen maar voor problemen zorgen ook niet atypisch waren?Ok, fijn dat we het weten.

Dat mag jij zoiezo, ook al klopt het niet. Maar nou doe je net of ik mijn mening heb gevormd naar aanleiding van 1 voorbeeld op tv. Dat is dus niet zo.




dus bij iedere vraagstuk of iedere probleem in NL betrek jij direct OBL want er wonen hier moslims.Wat een kul zeg.het klimaat was voor OBL al slecht, alleen kwam men er niet voor uit.De versclechtering is het resultaat van iets wat al latent aanwezig is en is door de gebeurtenissen elders in de wereld alleen maar versterkt.En niet alleen door 11/9.......

Zoals ik hierboven al heb uitgelegd, was Bin Laden gewoon een willekeurig voorbeeld. Als je wat meer van mijn priksels leest, dan zul je zien dat ik niet te pas en te onpas Bin Laden erbij haal. Alleen toevallig deze keer.

Dat er al voor 11 september iets broeide zul je mij niet horen ontkennen. De aftrap voor het huidige klimaat werd naar mijn idee gegeven door Scheffer in zijn stuk voor de NRC over het multiculturele drama.


Je bent grappig...maar vind je het erg als ik even niet ga lachen om zoveel ontkenning?Als zij geen voedingsbodem had voor haar uitlatingen had niemand geweten wie AHA was....

Hier zijn wij het toch gewoon met elkaar eens?


ga nu niet doen alsof voor 11/9 alles pais en vree was want dat was het dus niet.Men deed alsof het zo was...maar het sluimerde.Ik denk dat je zelfs kan stellen dat de daad van OBL het gevolg is van die sluimerende gevoelens.maar aangezien ik het over het sluimerend gevoel in NL heb laat ik dat er buiten.

Wederom zijn we het met elkaar eens. Ik heb nergens ook maar de minste suggestie willen wekken dat alles voor 11 september koek en ei was.


AHA doet er een flinke schep bovenop.
Niemand heeft ooit beweerd dat OBL de reputatie van de Islam veel goeds heeft gebracht.Dat hij een gruwel is staat vast,hoef je ook niet eens over te discussieren.Maar je kan het verergeren of oplossen.
AHA doet in ieder geval niet het laatste.En dat is waar het omgaat Seif......dat mens gooit olie op het vuur.

Is het ooit wel eens bij je opgekomen dat Hirsi Ali juist als een uitlaatklep kan fungeren? Het kan juist goed zijn dat bepaalde mensen hun vooroordelen gerepresenteerd zien in de politiek. Of je het er nou mee eens bent of niet.




zoals ik al zei, maar ik herhaal het gerust voor je, A.Hij is inderdaad een wereldprobleem wat opgelost dient te worden.Hij heeft zowieso al een groot deel van de mensheid tegen zich.Dat hij geen goed mens is staat buiten kijf, dus dat telkensmale herhalen is niet nodig.
Maar AHA leeft in dit land, waar wij ook in wonen.En ik kan ( om het op mijn persoon te betrekken) me wel dagelijks jarenlang druk gaan maken om OBL.Maar ik zie een groter obstakel wat iedere dialoog in de weg staat hier recht voor mijn neus.Zij staat ieder welwillende moslim in de weg met haar zogenaamde strijd die vooralsnog nada niente heeft opgeleverd.Snap je het een beetje?

Nogmaals, Bin Laden was maar een willekeurig voorbeeld om jouw theorie te testen. Zo zijn er nog velen die de islam zoals Hirsi Ali op een (volgens jou) verkeerd wijze interpreteren. En ook in dit land. Maar jegens die mensen bespeur ik toch geen bloeddorst.


Jouw voorbeeld raakt noch kant noch wal en leidt af van hetgeen jij wilde weten.
Ik meende me te herinneren dat jouw vraag luidde: waarom men zo'n hekel heeft aan AHA en niet Waarom hebben jullie wel een hekel aan AHA, maar niet aan OBL.

Precies, mijn vraag luidde: Waarom wordt Ayaan Hirsi Ali ZO gehaat? Met de nadruk op zo. Ik kan best begrijpen waarom iemand een hekel heeft aan een ander. Mijn aandacht gaat uit naar de bloeddorst jegens haar die Bouazza ook al heeft gesignaleerd. De gevoelen jegens Hirsi Ali gaan toch wel even wat verder dan een hekel hebben aan.

Goodnight
17-11-04, 20:54
Geplaatst door Seif
Ken jij van die vrouwen dan? Volgens mij worden de vrouwen waar zij voor strijd, onmondig thuis opgesloten. Ik ben zelf Marokkaanse.Ik ken verschillende Marokkanen, met verschillende interpretaties van het geloof.Ik ken moderne ,minder moderne, ouderwetse, streng religieuze, minder streng religieuze Marokkanen.
Ik ken de tradities van mijn eigen volk ( en vrouwen besnijdenis is niet 1 daarvan) ik ben zelf religieus opgevoed.Ik ben een moderne gemancipeerde vrouw ( what ever that may be) en heb alles bereikt zonder de hulp of steun van AHAik ken vrouwen die mishandeld zijn of worden en believe geen een van hen is islamitisch of Marokkaans.Ik ken vrouwen die geen carriere of wat dan ook hebben, die gewend zijn om thuis te zitten.Ik ken vrouwen die dit ook niet willen ( islamitische vrouwen) maar die zijn op 1 hand te tellen.Jij hebt geen flauw benul hoe de vrouwen binnen deze gemeenschap zelf keihard hebben gewerkt en nog steeds doen voor hun eigen vrijheid.
Die zelf wat willen bereiken ondanks de vooroordelen waarmee ze aan beide kanten worden geconfronteerd.Maar 1 ding, geen van die vrouwen wil het op de manier van AHA.Die willen het op hun manier, die vinden zichzelf niet zielig genoeg om haar methode te volgen.Ik ken niemand, maar dan ook niemand van die vrouwen die haar bewonderd hierom.Dat moet je toch wel aan het denken zetten lijkt mij....en dat mis ik.Ik mis die kritische houding naar AHA toe.Is dit wel de manier?
Zitten deze vrouwen wel hierop te wachten?
Kunnen we beter niet op een andere manier de situatie van ALLE vrouwen in NL proberen te verbeteren?Want het zal men wel ontgaan zijn, maar er worden ongelofelijk veel vrouwen mishandeld en msibruikt in NL en dat echt niet allemaal moslimvrouwen.

Het feit dat de kritische houding van uit niet-silamitische hoek naar AHA ontbreekt veroorzaakt veel wrok bij moslims, men heeft het gevoel niet serieus genomen te worden.Alsof zij niet de problemen willen oplossen.Alsof zij de redding der reddingen is.


Maar er lopen d'r meer rond wiens visie op de islam, niet alleen wat betreft vrouwen, niet klopt. Vandaar dat ik het voorbeeld van Bin Laden gaf, maar er zijn er nog veel meer, ook in Nederland. der lopen wel meer mensen rond met een andere visie, dus dat is niets nieuws onder de zon.Ik heb het ook nu niet eens over of haar visie klopt of niet.Zij wil die opdringen dat zijn 2 verschillende zaken.
Mijn visie op bepaalde zaken binnen de Islam verschilt ook van die van een ander.Als je goed hebt opgelet dan heb je kunnen constateren dat het ook op dit forum het geval is.
dat kom je overal tegen, ook in het Christendom, ook in het Katholicme, in het Jodendom etc. etc.




Hoezo? Je kan toch iets constateren, zoals ik doe met de haat jegens Ali, maar dan toch niet weten wat de achterliggende oorzaken zijn? nou ik hoop dat ik een tipje van de sluier voor je heb opgelicht?Maar ik wil het nogmaals herhalen hoor: men heeft geen hekel aan de persoon AHA zelf, maar aan de kloof die ze door bepaalde ongefundeerde uitspraken groter maakt.In tijden waar in de islamitische bevolking het nodig acht dat er eengezindheid is en de moslims in dit land vredig kunnen leven met anderen cree-ert zij een anti-islam sfeer.
je bent wel hardleers hoor.







Als reactie op mijn vraag zeg jij dat Hirsi Ali onder meer wordt gehaat vanwege het verdraaien van de islam, en dat verkondigen als de waarheid.

Nou, denk ik dan, als dat klopt moet je hetzelfde fenomeen kunnen aanschouwen bij soortgelijke verdraaiers van de Islam. zij gebruikt de Islam voor eigen doeleinden.Zij weet wat ze teweeg brengt door bepaalde uitspraken.Ze had ook haar doel op een hele andere manier kunnen bereiken.Ze is geen unicum in het bekritiseren van de Islam of bepaalde tradities.Laten we dat even voorop stellen.
Over OBL bestaat geen twijfel: hij bevindt zich aan de verkeerde kant van iedere wet ( islamitisch of niet) dus daar hoeven we ook niet over te discussieren.
Met AHA is dat anders, zij mag en kan dat in alle vrijheid doen ( ok nu wordt ze bedreigd wat ik overigens zeer kwalijk vind) en daarmee olie op het vuur gooien.


Het eerste (willekeurige) voorbeeld wat me te binnen schoot was Bin Laden. Hij vindt zijn geweldadige interpretatie van de Islam namelijk ook de enige ware.
Maar als ik dan kijk of Bin Laden met dezelfde minachting wordt bejegend als Hirsi Ali, dan zie ik van niet. Heb je je wel eens afgevraagd of dat niet misschien ook mede komt door het feit dat men moslims op 1 grote hoop gooit?
De Islam versus de Westerse beschaving?
Men wil ook niet weten hoe wij over OBL denken.





Dat mag jij zoiezo, ook al klopt het niet. Maar nou doe je net of ik mijn mening heb gevormd naar aanleiding van 1 voorbeeld op tv. Dat is dus niet zo. ik vorm mijn mening ook niet naar aanleiding van 1 gebeurtenis op tv.Maar als je hoort hoeveel moskee-en en islamitische scholen doelwit zijn geweest afgelopen periode en je ziet Lonsdale jongeren die het eigenlijk wel vinden kunnen ja dan vorm je je toch wel een oordeel.........









Is het ooit wel eens bij je opgekomen dat Hirsi Ali juist als een uitlaatklep kan fungeren? Het kan juist goed zijn dat bepaalde mensen hun vooroordelen gerepresenteerd zien in de politiek. Of je het er nou mee eens bent of niet. nee ik vind haar daar niet de aangwezen persoon voor.Ze heeft meer schade aangericht dan ze eigenlijk voor goeds heeft betekend voor de onderdrukte vrouwen.Ik vind niet dat zij een bepaalde groep representeert.ik heb namelijk nog geen enkel resultaat gezien.....jij wel?








Precies, mijn vraag luidde: Waarom wordt Ayaan Hirsi Ali ZO gehaat? Met de nadruk op zo. Ik kan best begrijpen waarom iemand een hekel heeft aan een ander. Mijn aandacht gaat uit naar de bloeddorst jegens haar die Bouazza ook al heeft gesignaleerd. De gevoelen jegens Hirsi Ali gaan toch wel even wat verder dan een hekel hebben aan. En mijn antwoord was: ik persoonlijk haat haar niet, ik geloof ook niet dat ze gehaat wordt.Maar ze wordt niet gerespecteerd.Ook niet door mij, alhoewel ik vind dat ze mag zeggen wat ze wil.Ik zie haar alleen binnen niet al te lange tijd flink op haar bek gaan.Ik vind haar ook totaal niet geschikt voor de functie die ze bekleedt.ik vind haar een opurtiniste eerste klas en ze zou een hoop mensen een plezier doen door daadwerkelijk iets te presteren of te verdwijnen naar de achtergrond.Aan praatjes heeft niemand uiteindelijk was.Ja jouw aandacht en die van Bouazza zouden ook kunnen gaan naar de moordenaar van P.F of de aanvalster van Aartsen.Of de bedreigers van al die andere politici.
Zij heeft gewoon het verkeerde stokpaardje uitgezocht.
Maar he dit levert haar wel weer meer symphatie op van veel Nederlanders.Dus uiteindelijhk is zij NU de winnaar.

Wizdom
17-11-04, 21:04
Omdat ze zo van ons houdt en het zo goed met ons voor heeft...

Seif
17-11-04, 21:09
Als ik alleen al naar die muur van tekst kijk neig ik er al naar om je gewoon maar gelijk te geven. :D

Er weer op in gaan is zoooooo veel werk. Al dat typen is vermoeiend. :moe:

Goodnight
17-11-04, 22:11
Geplaatst door Seif
Als ik alleen al naar die muur van tekst kijk neig ik er al naar om je gewoon maar gelijk te geven. :D

Er weer op in gaan is zoooooo veel werk. Al dat typen is vermoeiend. :moe:

Ik heb gewonnen, ik heb gewonnen, ik heb gewonnen :lole:

Seif
17-11-04, 22:37
Geplaatst door Goodnight
Ik heb gewonnen, ik heb gewonnen, ik heb gewonnen :lole:

Hallo, had dan gefeest in stilte.

Nu moet ik wel reageren.

Publiekelijk verliezen van een vrouw kan echt niet. :ego:

Goodnight
18-11-04, 08:53
Geplaatst door ibrahimmm
Voor mij is die strijd nog onbeslist!
Ik zie het nog wel...

Ik heb geen strijd met jou!

Goodnight
18-11-04, 09:01
Geplaatst door Seif
Hallo, had dan gefeest in stilte.

Nu moet ik wel reageren.

Publiekelijk verliezen van een vrouw kan echt niet. :ego:

moet ik nu eerwraak vrezen? :(

mark61
18-11-04, 09:03
Geplaatst door ibrahimmm
... Hij vertelde mij dat in Suriname de grootste geloofsgemeenschap die van de moslims is!

Hij kletst uit zijn nek. Of jij zat ff niet te luisteren.

mark61
18-11-04, 09:03
Geplaatst door Goodnight
Ik heb geen strijd met jou!

:lachu: Dat denk jij. Wacht maar. ff.

Seif
18-11-04, 09:05
Geplaatst door Goodnight
moet ik nu eerwraak vrezen? :(

Ik ben een eerloze...

Goodnight
18-11-04, 09:24
Geplaatst door mark61
:lachu: Dat denk jij. Wacht maar. ff.

owjee....... :nerveus:

francis21
18-11-04, 10:10
Goodnight: "Het feit dat de kritische houding van uit niet-silamitische hoek naar AHA ontbreekt veroorzaakt veel wrok bij moslims, men heeft het gevoel niet serieus genomen te worden.Alsof zij niet de problemen willen oplossen.Alsof zij de redding der reddingen is."

Hoe kom je daar nu bij?! Voor de vertoning van submission stond in de NRC uitgebreide kritiek van nederlanders op AHA. Zelf ben ik omringd door nederlanders (collega's) die niets van haar moeten hebben. Onder hen atheisten die woedend waren over AHA's uitspraak over de profeet.

Wat mij opvalt is dat ik van hen nauwelijks kritiek hoor op Elian, Bouaza.
Is het dan toch zo dat als een vrouw hetzelfde zegt als een man dat 10 keer erger wordt gevonden?

Tja, en dat AHA er niet in is geslaagd in anderhalf jaar alle mishandelde vrouwen te redden - waarin de afgelopen pak 'm beet 3000 jaar niemand in is geslaagd - dat is natuurlijk wel een minpuntje......
F.

francis21
18-11-04, 10:45
Geplaatst door ibrahimmm
Dat laatste is nou precies datgene wat ik Al Sawt wilde mededelen, maar ik kon het niet zo prachtig verwoorden als jij!

Met het eerste wordt echter wel een punt gemaakt.
Gegoede moslimburgers zijn bereid bij te dragen aan oplossingen. Dat mag niet onopgemerkt blijven.
kijk eens naar al die vaders vanuit buurten met veel probleemjongeren: zij geven een deel van hun vrije tijd om dingen in banen te leiden. Of het zinvol of zinloos is, daar gaat het niet om, maar ik neem wel mijn petje voor ze af!
Er is ook een mate lef voor nodig! ( VGL.: LEV= het Hebreeuwse woord voor hart!)

Ja, er zijn veel van die vrijwilligers. Ze werken op kleine schaal en zijn vaak wel degelijk effectief maar dat komt helaas niet in de krant. Uitzondering is de vrouw die een inloophuis voor moslim-meisjes heeft opgericht en daar nog steeds als vrijwilliger werkt. Zij kreeg verleden jaar de Joke Smit prijs, met bijbehorende publiciteit.

dank trouwens voor het compliment :)
groet

Goodnight
18-11-04, 10:47
Geplaatst door francis21
Goodnight: "Het feit dat de kritische houding van uit niet-silamitische hoek naar AHA ontbreekt veroorzaakt veel wrok bij moslims, men heeft het gevoel niet serieus genomen te worden.Alsof zij niet de problemen willen oplossen.Alsof zij de redding der reddingen is."

Hoe kom je daar nu bij?! Voor de vertoning van submission stond in de NRC uitgebreide kritiek van nederlanders op AHA. Zelf ben ik omringd door nederlanders (collega's) die niets van haar moeten hebben. Onder hen atheisten die woedend waren over AHA's uitspraak over de profeet.

Wat mij opvalt is dat ik van hen nauwelijks kritiek hoor op Elian, Bouaza.
Is het dan toch zo dat als een vrouw hetzelfde zegt als een man dat 10 keer erger wordt gevonden?

Tja, en dat AHA er niet in is geslaagd in anderhalf jaar alle mishandelde vrouwen te redden - waarin de afgelopen pak 'm beet 3000 jaar niemand in is geslaagd - dat is natuurlijk wel een minpuntje......
F.

heb ik uit mijn duim gezogen, nou goed?
Ik baseer dit op de artikelen die ik lees en de gesprekken die ik voer met mensen hier over.

Ik heb het er ook niet over dat ze alle mishandelde vrouwen dient te redden in anderhalf jaar.dat zou te veel eer zijn voor haar.
Ik heb het over het feit dat ik geen enkele resulataat heb gezien of van gehoord.
Ik heb geen enkel project gezien wat op haar initiatief is ontstaan.
Geen enkele vrouw die opstaat en zegt ik ben door haar geholpen.

Dus if u don't mind vind ik dat wel een minpunt die veel zegt en roept over het tegengaan van islamitisch huiselijk geweld.

Goodnight
18-11-04, 10:48
Geplaatst door ibrahimmm
Wat niet is, kan komen!
( Vind haar stiekum ook leuk, nix doorvertellen, hoor!)

:giechel:

francis21
18-11-04, 11:28
Geplaatst door Goodnight
heb ik uit mijn duim gezogen, nou goed?
Ik baseer dit op de artikelen die ik lees en de gesprekken die ik voer met mensen hier over.

Je zei dat een kritische houding vanuit niet-islamieten ONTBREEKT. Ik noem voorbeelden van het tegendeel. Dat zuig ik niet uit mijn duim.

Ik heb het er ook niet over dat ze alle mishandelde vrouwen dient te redden in anderhalf jaar.dat zou te veel eer zijn voor haar.
Ik heb het over het feit dat ik geen enkele resulataat heb gezien of van gehoord.
Ik heb geen enkel project gezien wat op haar initiatief is ontstaan.
Geen enkele vrouw die opstaat en zegt ik ben door haar geholpen.

Dus if u don't mind vind ik dat wel een minpunt die veel zegt en roept over het tegengaan van islamitisch huiselijk geweld.

Ik kan je 1 ding noemen: pleidooi in de 2e kamer om gedumpte marokkaanse vrouwen snel een verblijfsvergunning te geven.

Maar goed, ik heb ook geen individuele vrouw gehoord die zei dat AHA haar heeft geholpen. Maar kan jij of ik 100% zeker weten dat er geen enkele moslimvrouw is die haar waardeert?
groet,
f.

Goodnight
18-11-04, 12:00
Geplaatst door francis21
Ik kan je 1 ding noemen: pleidooi in de 2e kamer om gedumpte marokkaanse vrouwen snel een verblijfsvergunning te geven. komt dat van haar af?Maar wat heeft dat met de onderdrukking van vrouwen door de Islam te maken?
En wat is het resultaat van deze pleidooi?


Maar goed, ik heb ook geen individuele vrouw gehoord die zei dat AHA haar heeft geholpen. Maar kan jij of ik 100% zeker weten dat er geen enkele moslimvrouw is die haar waardeert?
groet,
f.

nee, ken niemand en weet dat dus ook niet 100% zeker.

Maar iets 100% zeker weten is denk ik ook niet haalbaar, tenzij je er een onderzoek aan wijd.

Qwertyno
18-11-04, 12:16
Geplaatst door Seif
Zou iemand mij dat eens uit willen leggen?

Ik heb het echt willen begrijpen. Maar ik snap het niet.

Dat je het met haar oneens bent oke. Maar de diepe haat jegens haar die ik onder moslims bespeur begrijp ik echt niet.

De diepe haat die ik onder moslims bespeur?.. Dit klopt al niet in mijn ogen. bevooroordeeld en generaliserend. maar oke..

Ik heb maar heel weinig reacties gelezen dus neem me niet kwalijk als ik dingen dubbel ga zeggen.
Maar ff een paar vraagjes;

Wat is de taak of functie van Hirsi Ali als tweede kamerlid?
Hoelang is zij dit al?
Wie is haar doelgroep?
Wat heeft ze bereikt?
Wat vind haar doelgroep van haar?
Doet ze haar werk goed?

Wie kan antwoorden geven?

Joepie
18-11-04, 12:52
Waarom ze wotdt gehaat?

Omdat ze fel kritiek uit tegen de islam.

Goodnight
18-11-04, 13:14
Geplaatst door ibrahimmm
Dan moet het hier ook over zijn! (Grapje!) :moe:






Schandalig ja, word je neergeslagen, blijf je gewoon liggen!
Ongehoord!!!
:D

:engel:


Haat jij AHA of ben je een bewonderaar of heb je geen mening?
Tot welke groep behoor jij?

GroteWolf
18-11-04, 14:38
Allebei maar ik vind Ayaan niet vallen onder mensen die dapper zijn en moedig. Ik vind haar laf en opportunistisch. De situatie van vrouwen is nog geen moer verandert.


Dat eerste zijn we het dan over eens hetgeen betekent dat we over heel veel aanverwante onderwerpen vaak langs elkaar heen hebben gepraat.

Het tweede ten dele. Ik vind haar wel moedig want ze waagt haar leven voor iets waar ze in gelooft. Of het heel slim is...nee dat denk ik niet. Toch denk ik (sorry hoor) dat ze ook veel gehaat wordt door boze mannen met gekrenkte mannelijkheid.

Wie ik trouwens ook heel moedig vind, dat is Aboutaleb. Die waagt ook zijn leven voor iets waar hij in gelooft. Hij zit bij de verkeerde politieke partij, maar ach, het zij hem vergeven.
En Cohen vind ik trouwens ook helemaal niet zo verkeerd als veel mensen vonden na dat Diamantgedoe.

mark61
18-11-04, 17:25
Geplaatst door Goodnight
:giechel:

De dans ontsprongen! Mazzelaar.