PDA

Bekijk Volledige Versie : Yehi ,Eenzame terrorist achter de pc



S@deeQ
15-11-04, 10:15
Eenzame terrorist achter de pc
Door Peter Groenendijk

Yehya K. groeide op in Sas van Gent, in een geïntegreerd gezin en deed het uitstekend op het VWO. Nu zit hij vast wegens bedreiging met terroristisch oogmerk en het vervaardigen van explosieven.

,,Er is niets beters dan de Islam, geen enkele ideologie kan de Islam evenaren. Ook al zou er geen leven na de dood zijn, dan zou ik alsnog bereid zijn om mijn leven te offeren voor de Islam. De grote oorlog tussen de gelovigen en ongelovigen zal niet meer lang op zich laten wachten.''

Het zijn uitspraken van Yehya K., op internet op 21 mei van dit jaar. Diezelfde Yehya uit Sas van Gent werkte als vakkenvuller bij de C1000. Hij zat op school in Terneuzen, waar hij het uitstekend deed. In 2003 vertegenwoordigde hij zijn school in het Europees Jeugdparlement in Den Haag.

De ouders van de 17-jarige jongen konden het niet geloven toen hun zoon op 27 september werd gearresteerd. Hij was een normale jongen, zeiden ze. Maar, zei vader Handoun tegen dagblad BN/De Stem: ,,Hij zat veel achter de computer, op internet. Ik weet niet wat hij daar allemaal deed.''

Op datzelfde internet is na te gaan wát Yehya allemaal deed. In de zomer van 2003 meldt hij zich bij internetforums, zoals Islaam.nl. Vele honderden berichten laat hij achter op het web. Aanvankelijk discussieert vooral over koranteksten, maar de toon verandert snel.

,,Er zijn nu bijna 1 miljoen Moslims in Nederland, Nederlanders zullen zichzelf vernietigen omdat zij maar 1 of 2 kinderen krijgen, terwijl Moslimgezinnen meestal uit 5 of 6 kinderen bestaan. Onze kinderen zullen in grotere aantallen zijn.''

In juli begint hij een discussie over het AIVD-rapport 'Rekrutering voor de jihad', over radicale moslims. ,,Het is alsof Nederland mij de oorlog verklaart, schrijft hij. ,,Nederland staat aan de zijde van de onderdrukkers van mijn broeders en zusters. En: ,,Ik ben ervan overtuigd dat de gehele wereld aan de Moslims, de ware gelovigen, toebehoort.'' Zijn berichten worden zo extreem dat andere deelnemers aan de internetdiscussies hem gaan negeren.

De AIVD, die websites als Islaam.nl in de gaten houdt, wordt gealarmeerd door de berichten van Yehya. Op de dag waarop de film Submission van Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh wordt uitgezonden, schrijft hij: ,,Zij doen er alles aan om de Moslims/Islam in een kwaad daglicht te stellen.''

In dezelfde discussie: ,,In Nederland geldt inderdaad de Nederlandse wet en ik weet wat de gevolgen van een moord op bijvoorbeeld Hirschi zouden kunnen zijn. Dat interesseert mij echter niet, wat mij interesseert is het geloof.'' En: ,,De profeet Mohammed heeft verscheidene keren opdracht gegeven tot de executie van personen die hem en de Islam hadden beledigd.''

Tussen 19 en 22 september lijkt Yehya bezig tot actie over te gaan. De gesprekken zijn inmiddels van het internet verwijderd, maar minister Donner (Justitie) heeft de AIVD-informatie erover openbaar gemaakt: Yehya 'neemt deel aan gesprekken over het gebruik van kunstmest als basis voor explosieven en de manier waarop dergelijke bommen gemaakt kunnen worden'. Enkele dagen later wordt hij gearresteerd. In zijn woning vindt de politie kunstmest, informatie over het maken van bommen, en een plattegrond van het centrum van Den Haag.

De advocaat van Yehya, M. Dunsbergen, zegt nog altijd niet te weten wat de werkelijke plannen waren van zijn cliënt. ,,Ik wacht het psychologisch onderzoek maar af.'' In Zeeuws Vlaanderen snapt men er niets van. ,,Hij ging met normale mensen om'', zegt een voormalig klasgenoot van Yehya, die hem tot zijn arrestatie regelmatig sprak. ,,Er wonen hier bijna geen moslims, dus hij had geen leermeester of zo.''

Naar de moskee ging Yehya maar een paar keer per jaar, heeft zijn familie verklaard. Het gezin is ook allesbehalve radicaal. De kennis van de jongen: ,,Ik denk dat het allemaal via internet is gegaan. Alleen daar kon hij spreken met radicale figuren. Die komen hier in Sas van Gent niet, hoor.''

http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1100419334105.html

mark61
15-11-04, 10:20
Das balen. Maroc.nl wordt niet 1 keer genoemd. Ik vind dat beheer rectificatie moet eisen.

Joesoef
15-11-04, 10:20
Internet is dus gewoon haraam.

mark61
15-11-04, 10:24
Geplaatst door Joesoef
Internet is dus gewoon haraam.

Je kan het 'ze' blijven vertellen, maar 'ze' luisteren niet. Dat komt omdat deze fatwa ook alleen online te vinden is. :verward: Wat doe jij hier eigenlijk nog? :hihi:

Mark
15-11-04, 10:54
dit is toch niet onze yehi?

mark61
15-11-04, 11:18
Geplaatst door Mark
dit is toch niet onze yehi?

Daggut wel toch?

Yehi, als je dit leest, laat dan even weten of je nog in je kelder zit? Hallo-o?

Mark
15-11-04, 11:22
nee dit is hem niet denk ik, onze yehi is na 27 sept nog online gekomen

daarnaast heb ik hem op paltalk gesproken en hij klonk meer rotterdams dan zeeuws

onze yehi plaatste ook ver voor 2003 al radicale uitspraken, ook iets wat niet klopt met dit verhaal

mark61
15-11-04, 11:26
Geplaatst door Mark
daarnaast heb ik hem op paltalk gesproken en hij klonk meer rotterdams dan zeeuws

Zo, zit jij ook in het netwerk? Zijn we nog wel veilig als vantevoren niets-op-aan-te-merken hoogopgeleide autochtonen plotseling kunnen radicaliseren?

Mill
15-11-04, 11:26
Geplaatst door Mark
onze yehi plaatste ook ver voor 2003 al radicale uitspraken

Ver voordat het zo commercieel werd.

Mark
15-11-04, 11:27
Geplaatst door mark61
Zo, zit jij ook in het netwerk? Zijn we nog wel veilig als vantevoren niets-op-aan-te-merken hoogopgeleide autochtonen plotseling kunnen radicaliseren?

mijn tentakels spreiden zich overal uit :duivel:

op wsdb wordt nu ook veel interessante info verspreidt

S@deeQ
15-11-04, 11:28
Geplaatst door Mark
nee dit is hem niet denk ik, onze yehi is na 27 sept nog online gekomen

daarnaast heb ik hem op paltalk gesproken en hij klonk meer rotterdams dan zeeuws

onze yehi plaatste ook ver voor 2003 al radicale uitspraken, ook iets wat niet klopt met dit verhaal


onze yehi is na 2-11 niet meer online geweest :vreemd:

Mark
15-11-04, 11:28
sportfreak, 3 dagen geleden...


Mijn Onderzoek naar Mohammed B en zijn contacten (#)
De namen die jullie nog tegen zullen komen

Mohammed B
Naoufel alias Abdelhamid Akoudad
Abedlaziz Benyaich
Jamal Zougam
Allekema Lamari
Mourad Yala alias Abu Anas
Ziani Mahdi alias Abdolghaffar Hashemi
Mohammed Achraf
Rabei Osman el Sayed
Rachid Yala
Salaheddin Benyaich alias Abu Muhgen
Jamal Ahmidan
Redouan alias Abu Khaled alias Abu Jaled
Faisal Allouh
Jason W en zijn Broertje

Mohammed B en Samir A behoren tot Takfir Al wijra...hun leider zit in de gevangenis van Milaan en zijn naam is Rabei Osman ..Rabei is een Egyptenaar...Deze Rabei osman el sayed woont of woonde in Amsterdam en hij is een drugshandelaar

Mourad Yala alias Abu Anas is een Algerijn ..hij en zijn broer Rachid Yala hebben banden met Hamas en ze zijn beide in Almeria (Spanje) in de gevangenis

Ziani Mahdi is de rechterhand van Mourad Yala deze 2 meestervervalsers werken voor Mohammed Achraf de baas van Al Qaida in Spanje voor Bin Laden...Ziani Mahdi alias Abdol Ghaffar Hasemi komt uit Afganistan .. hij heeft een Nederlandse Passpoort (een valse) Ziani Mahdi zit gevangenis van Almeria

Mourad Yala en Mahdi ziani hebben een forse geldbedrag ontvangen vanuit zwiterserland om aanslagen te plegen en mensen te vinden die voor hun gaan werken

Samir A werd opgeleid door Salaheddin Benyaich alias Abu Muhgen....hij is de broer van Abdelaziz Benyaich...deze Salahedin zit in Algeciras in de gevangenis vanwege aanslag in Casablanca ...beide broers zijn goede vrienden van Jamal Zougam..deze Jamal Zougam is 1 van de leiders die groene licht gaf om aanslag te plegen in Casablanca

over de Eygptenaar Rabei Osman gesproken 1 van zijn drugsrunners kwam om het leven tijdens Madrid aanslagen ..hij blies zichzelf op in Leganes (Spanje) toen politie hun huisje bestormde..die dag kwamen 6 Terroristen om (hele blok opgeblazen)...zijn naam is Jamal Ahmidan...deze Jamal vervoerde Hasj naar Amsterdam vooral naar de Egyptenaar Rabei Osman ...Jamal Ahmidan heeft ook familie in Amsterdam wonen ..toevallig allemaal in Oost

Nichtje van Jamal Ahmidan (hasjtransporteur naar Amsterdam) werd 2 april door Nederlandse politie meegenomen om aan te wijzen waar al haar familie in Amsterdam woonde en toen kwamen ze op het spoor van Mohammed B

Abdeladim Akoud alias Naoufel geboren te nador in 1968 is een inwoner van Barcelona...momenteel ook in de gevangenis kwam vaak thuis bij Faisal Allouch in Madrid ...deze Allouh en paar anderen vrienden hebben in de buurt van Madrid een geslaagde aanslag gevierd ..dat was de aanslag van Casalanca ...in de agenda van Akoud zat een nummer van Abu Abdellah geschreven door Jason W...Abu Abdellah is de gezochte Syrier ..Nederland wil hem duidelijk oppakken maar ze moeten wel hun onderzoek goed doen ..want deze syrier zit gewoon in de spaanse gevangenis ....Abu Abdellah behoort tot de groep van Iman Edin Barakat Yarkas en dat is de Top baas Abu Dahdah

Mohammed Achraf is een Top Terrorist van AlQaida in spanje maar deze gast heeft een zware fout gemaakt in Zwitserland...hij werd door de politie opgepakt omdat hij een Gsm toestel gestolen heeft van een toerist in de luchthaven van Kloten ..politie dacht dat zij gewoon een dief in de kraag te hebben gevat..pas later wisten ze dat ze een grote vis hadden te pakken...tijdens zijn gevangenischap gaf hij nog opdracht om aanslag te plegen en geld te sturen om mensen binnen te halen ..ieder nieuwe lid kreeg tussen 150 en 300 euro per dag


Conclusie ...Mohammed B is gewoon door Rabei Osman gestuurd om Van gogh te vermoorden ...Mohammed B was gewoon soldaat die bestemd was om een aanslag te plegen maar voordat hij dat zou doen eerst veel Hasj roken in Oost bij 1 Rabei Osman zijn coffeshop of een huisje ....Samir A is iets groter dan Mohammed B..Deze had direct contact tot de grote mensen ...hij en Jason W ..waren ver gevorderd om zware aanslagen te plegen ....deze gasten hebben allemaal connectie's met Spanje

Nederland zoekt nu een Syrier..maar ze moeten wel weten dat hij al in de gevangenis zit van almeria

freya
15-11-04, 11:30
Geplaatst door S@deeQ
onze yehi is na 2-11 niet meer online geweest :vreemd:

Omdat hij meteen gebanned werd zodra hij zijn virtuele neus hier weer liet zien.

freya
15-11-04, 11:34
Geplaatst door Mark
sportfreak, 3 dagen geleden...

Is dit het AIVD lek? :vreemd:

Mark
15-11-04, 11:35
Geplaatst door freya
Is dit het AIVD lek? :vreemd:

that's classified!

S@deeQ
15-11-04, 11:36
Geplaatst door freya
Omdat hij meteen gebanned werd zodra hij zijn virtuele neus hier weer liet zien.

:student: yehi is de afgelopen 3 jaar meer dan 5000 keer geband ,maar dat duurde nooit langer dan een uur om weer met een nieuwe nick verder te gaan :p

Mark
15-11-04, 11:39
Geplaatst door S@deeQ
:student: yehi is de afgelopen 3 jaar meer dan 5000 keer geband ,maar dat duurde nooit langer dan een uur om weer met een nieuwe nick verder te gaan :p

you can't keep a good man down :hihi:

freya
15-11-04, 11:39
Geplaatst door S@deeQ
:student: yehi is de afgelopen 3 jaar meer dan 5000 keer geband ,maar dat duurde nooit langer dan een uur om weer met een nieuwe nick verder te gaan :p

En jij kent al die nicks :zozo:


:vreemd: Zitten S@deeq, SadieQ, sadiq, enz daar dan ook bij? :argwaan:

mark61
15-11-04, 11:45
Geplaatst door S@deeQ
:student: yehi is de afgelopen 3 jaar meer dan 5000 keer geband ,maar dat duurde nooit langer dan een uur om weer met een nieuwe nick verder te gaan :p

Je zou haast gaan denken dat hij een mpsje van jou is.

S@deeQ
15-11-04, 11:49
Geplaatst door freya
En jij kent al die nicks :zozo:


:vreemd: Zitten S@deeq, SadieQ, sadiq, enz daar dan ook bij? :argwaan:


alle die bebaarde mocro apen lijken zo op elkaar


:lole: :lole:

Hamza-T
15-11-04, 14:18
Dit is Yehi niet, de eckte Yehi is ouder en niet zo militant als dat zijn posts zijn/waren.

Mark
15-11-04, 14:21
Geplaatst door Hamza-T
Dit is Yehi niet, de eckte Yehi is ouder en niet zo militant als dat zijn posts zijn/waren.

hey jason ben je weer vrij? :haha:

;)

Hamza-T
15-11-04, 14:49
Nah ik kom uit het vurige Braband, ik ken alleen Jason X.

Rabi'ah.
15-11-04, 16:53
@ Mark, Mark61 en Sadeeq: :haha:

Mark
15-11-04, 17:16
Geplaatst door Hamza-T
Nah ik kom uit het vurige Braband, ik ken alleen Jason X.

Brabant

ken de naam van je eigen provincie :hihi: