PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Onderzoekers ontdekken gezonken stad Atlantis'



Marsipulami
15-11-04, 11:57
'Onderzoekers ontdekken gezonken stad Atlantis'

Uitgegeven: 15 november 2004 11:23
Laatst gewijzigd: 15 november 2004 11:31

AMSTERDAM - Amerikaanse onderzoekers zeggen de gezonken stad Atlantis te hebben gevonden. Robert Sarmast, coördinator van de expeditie zegt sterke aanwijzingen te hebben gevonden dat de stad 1,5 kilometer onder de zeespiegel ligt, 80 kilometer uit de kust van Cyprus.

Volgens Sarmast liggen op die plek door mensenhanden gemaakte structuren. "Als dit Atlantis niet is, wat is het dan?", aldus Sarmast.

http://www.nu.nl/img.db?441476+s(350!x315!)

De gezonken stad Atlantis bezorgt geleerden al eeuwenlang de vraag of de stad wel heeft bestaan. De Griekse wijsgeer Plato was de eerste die over de stad schreef. In zijn dialogen 'Timaeos ' en 'Kritias ' beschreef de filosoof uitvoerig over Atlantis. De bevolking zou in overvloed en weelde leven en het eiland zou "groter zijn dan Noord-Afrika en Klein-Azië bijelkaar".

Volgens Plato vielen de mensen van Atlantis uiteindelijk ten prooi aan macht en hebzucht. Als straf werd het eiland toen rond 9600 voor Christus vernietigd door de mythische God Zeus.

freya
15-11-04, 12:01
Atlantis ligt op de zuidpool. Of althans daar lag het voordat de ijskappen verschoven tengevolge van de verschuiving van de aardas.

Tenzij Plato een hele dikke duim had :D

Tomas
15-11-04, 12:02
Ik wil er niet bij zijn als ze over 2000 jaar alice in wonderland opgraven.

sylvester
15-11-04, 15:39
Niet?

Ik wel ik wil wel weten hoe het konijn er dan uitziet! :jumping:

_h4T3D_sE7eN
15-11-04, 16:43
Geplaatst door sylvester
Niet?

Ik wel ik wil wel weten hoe het konijn er dan uitziet! :jumping:

:hihi: !

Mark
15-11-04, 17:15
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
:hihi: !

je was net op tvwest dude ;)

_h4T3D_sE7eN
15-11-04, 17:34
Geplaatst door Mark
je was net op tvwest dude ;)


Is ouwe shit, vorige week al opgenomen.

Vanavond NOVA, me vs. Hans Teeuwen. :D

Mark
15-11-04, 17:35
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Is ouwe shit, vorige week al opgenomen.

Vanavond NOVA, me vs. Hans Teeuwen. :D

je hebt toch niet naar gedaan tegen de leukste komiek van nederland!!!

_h4T3D_sE7eN
15-11-04, 17:37
Geplaatst door Mark
je hebt toch niet naar gedaan tegen de leukste komiek van nederland!!!


Mwoah ... :cheefbek:

Na afloop van B & W gaf ie aan de humor van Elqalem leuk te vinden en helemaal te begrijpen waar de site mee bezig is.


Maar misschien is hij weer zo'n autochtoon die in je gezicht het 1 verkondigt en achter je rug om de tegenstelling bedoelt ... :argwaan:

Mark
15-11-04, 17:46
Geplaatst door _h4T3D_sE7eN
Mwoah ... :cheefbek:

Na afloop van B & W gaf ie aan de humor van Elqalem leuk te vinden en helemaal te begrijpen waar de site mee bezig is.

sluwe zaak om die fundi haat als zijnde satire trachten te vermommen, ik trap er niet in!


Geplaatst door _h4T3D_sE7eN

Maar misschien is hij weer zo'n autochtoon die in je gezicht het 1 verkondigt en achter je rug om de tegenstelling bedoelt ... :argwaan:

vuile racist!!!!

(hoe weet je dat? dat hoort geheim te zijn)

al qalam
15-11-04, 18:19
Geplaatst door freya
Atlantis ligt op de zuidpool. Of althans daar lag het voordat de ijskappen verschoven tengevolge van de verschuiving van de aardas.
Tenzij Plato een hele dikke duim had :D
santorini is een meer waarschijnlijke candidaat. Plato heeft wel de naam bedacht en het gebeuren ver in het verleden geplaatst (9000 jaar), maar het lijkt wel gebaseerd op een historische gebeurtenis (om en bij 900 voor plato).
http://www.decadevolcano.net/santorini/atlantis.htm