PDA

Bekijk Volledige Versie : "Donner zegt tegen extremisten: er zit wel wat in dat jullie mensen doden"



Mark
15-11-04, 14:20
'Donners pleidooi juridische en politieke blunder'

Uitgegeven: 15 november 2004 13:22
Laatst gewijzigd: 15 november 2004 13:24

LEIDEN - Jurist en columnist Afshin Ellian vindt het pleidooi van minister Donner (Justitie) om godslastering vaker te vervolgen, zowel juridisch als politiek zeer bedenkelijk. Dat het wetsartikel tegen 'smalende godslastering' niet meer wordt gebruikt, is een teken van het Nederlandse "beschavingsniveau", zei hij maandag.

"Sinds de processen tegen W.F. Hermans en Gerard Reve hebben we afgesproken dat we dit soort artikelen niet meer gebruiken", aldus Ellian. "Ik denk dat geen enkele rechter iemand nog wegens godslastering zal willen veroordelen."


De uit Iran afkomstige Ellian, een fel criticus van de islam, vindt Donners pleidooi ook politiek een blunder. "Eigenlijk zegt hij tegen de moslimfundamentalisten: er zit wel iets in dat jullie mensen doden."

Donner

Als 'superminister' voor terrorismebestrijding had Donner volgens Ellian een "zware, strenge boodschap" aan het adres van moslimterroristen moeten laten horen. "Hij had moeten zeggen: blijf met je poten van onze schrijvers en denkers af, wij zullen onze vrijheid verdedigen. Hij moet de terroristen angst aanjagen, niet schrijvers en denkers."

Godslastering

Het wetsartikel tegen godslastering kan wat Ellian betreft onmiddellijk worden afgeschaft. Het Wetboek van Strafrecht bevat artikelen tegen belediging waar mensen die zich in hun religieuze gevoelens gekrenkt voelen, een beroep op kunnen doen, aldus de docent aan de Universiteit Leiden.

Ellian is het met minister Verdonk (Integratie) eens dat moslims in Nederland een lager incasseringsvermogen hebben. "Als je de lijst van mensen ziet die in de moslimwereld zijn omgelegd, kun je zeggen dat het incasseringsniveau erg laag is. Moslims die het moeilijk kunnen hebben dat over hun religie wordt gediscussieerd en geschreven, moeten aan de Nederlandse rechtsorde en het Nederlandse tolerantieniveau worden aangepast, en niet andersom."

taouanza
15-11-04, 14:34
Donner zegt: Moslims zijn ook staatburgers en horen zich ook veilig te en geaccepteerd te voelen zoals de rest. Maar dat kan een moslimhater zoals Elian niet begrijpen natuurlijk.

Rocky
15-11-04, 14:40
Jammer dat Alien een eenzijdige beeld heeft van de Islam die hij heeft meegemaakt in streng religieuze Iran. Waarschijnlijk ook een geitenneuker geweest gezien het feit dat het door Khomeiny is toegestaan in bepaalde situaties. Dat wil nog niet zeggen dat de rest van de moslims 90% soennieten dat wel toestaan (tis gewoon ziek!)

Wat heeft Alien voor een keus: Gestoorde als Med B die het recht in eigen hand nemen of aan de rechtstaat overlaten om situaties als van Gogh te voorkomen?

taouanza
15-11-04, 14:50
Geplaatst door Rocky
Jammer dat Alien een eenzijdige beeld heeft van de Islam die hij heeft meegemaakt in streng religieuze Iran. Waarschijnlijk ook een geitenneuker geweest gezien het feit dat het door Khomeiny is toegestaan in bepaalde situaties. Dat wil nog niet zeggen dat de rest van de moslims 90% soennieten dat wel toestaan (tis gewoon ziek!)

Wat heeft Alien voor een keus: Gestoorde als Med B die het recht in eigen hand nemen of aan de rechtstaat overlaten om situaties als van Gogh te voorkomen?

Wat die Elian niet inziet dat hij geen haar beter is dan die fundies waar hij een hekel aan heeft.
Dat merk ik ook bij Ayaan. Ze zijn net zo fel en laten geen ruimte voor andersdenken als fundamentalisten. Ze denken dat fundametalisme iets islamitisch is. Dus als je geen moslim bent kun je ook geen fundie zijn.
Zij zijn gewoon een produkt van hun cultuur maar kunnen dat niet inzien.

Net zoals een muts die een keer tegen me zei:
Mijn vader is heel modern en vrij ik MAG geen hoofddoek omdoen.
En als ik met mijn man uit ga MOET ik drinken.

:loens:

Rabi'ah.
15-11-04, 16:55
Geplaatst door taouanza
Wat die Elian niet inziet dat hij geen haar beter is dan die fundies waar hij een hekel aan heeft.
Dat merk ik ook bij Ayaan. Ze zijn net zo fel en laten geen ruimte voor andersdenken als fundamentalisten. Ze denken dat fundametalisme iets islamitisch is. Dus als je geen moslim bent kun je ook geen fundie zijn.
Zij zijn gewoon een produkt van hun cultuur maar kunnen dat niet inzien.

Net zoals een muts die een keer tegen me zei:
Mijn vader is heel modern en vrij ik MAG geen hoofddoek omdoen.
En als ik met mijn man uit ga MOET ik drinken.

:loens:

Helemaal mee eens.

Mill
15-11-04, 17:00
Geplaatst door taouanza
Donner zegt: Moslims zijn ook staatburgers en horen zich ook veilig te en geaccepteerd te voelen zoals de rest. Maar dat kan een moslimhater zoals Elian niet begrijpen natuurlijk.

Dus? Godslasteraars in het gevang werpen? Ik hoop niet dat ik met Ron in één cel kom. :)

Flip
15-11-04, 17:02
Het is toch wel intriest dat een allochtoon uit Iran voorop moet lopen om de verworvenheden van de nederlandse rechtsstaat te verdedigen.

Rabi'ah.
15-11-04, 17:03
Geplaatst door Mill
Dus? Godslasteraars in het gevang werpen?

Niemand had het over in het gevang werpen. :rolleyes:

Mill
15-11-04, 17:06
Geplaatst door Rabi'ah.
Niemand had het over in het gevang werpen. :rolleyes:

Wat dan? Boetes? Werkstraffen? Ontneming wedderrechtelijk verkregen voordeel als je geld hebt verdiend aan een boek waarin godslastering voorkomt?

Rabi'ah.
15-11-04, 17:08
Geplaatst door Mill
Wat dan? Boetes? Werkstraffen? Ontneming wedderrechtelijk verkregen voordeel als je geld hebt verdiend aan een boek waarin godslastering voorkomt?

Don't ask me, that's for the judge to decide.

Mill
15-11-04, 17:11
Geplaatst door Rabi'ah.
Don't ask me, that's for the judge to decide.

Je zou het serieus toejuichen als romanschrijvers en columnisten die iets vervelends over God of Jezus zeggen straffen krijgen van de rechter?

En imams en dominees die vervelende dingen over homo's zeggen?

Rabi'ah.
15-11-04, 17:14
Geplaatst door Mill
Je zou het serieus toejuichen als romanschrijvers en columnisten die iets vervelends over God of Jezus zeggen straffen krijgen van de rechter?

Als het echt beledigend is wel.


Geplaatst door Mill

En imams en dominees die vervelende dingen over homo's zeggen?

Niet, want vrijheid van godsdienst.

Mill
15-11-04, 17:16
Geplaatst door Rabi'ah.
Als het echt beledigend is wel.



Niet, want vrijheid van godsdienst.

Dus homo's die zich beledigd voelen hebben pech, en moslims en gristenen die zich beledigd voelen moeten erop kunnen rekenen dat de boosdoeners vervolgd worden door het staatsapparaat.

Duidelijk. Een apartheidsstaat dus.

BiL@L
15-11-04, 17:18
Als godslastering niet strafbaar wordt, dan wordt Wilders alleen maar meer in de hand gespeeld. Dat beseft Verdonk zich niet goed genoeg, ze is wel goed in relativeren, maar vergeet dat we in een emocratie leven.

Mark
15-11-04, 17:19
Geplaatst door Rabi'ah.
Als het echt beledigend is wel.



Niet, want vrijheid van godsdienst.

Voorwaar Mill wij moeten snel het atheisme als godsdienst laten erkennen, dan is het afgelopen met deze grappen!

Ik adviseer David om homosexualiteit ook als godsdienst te laten erkennn.

Mill
15-11-04, 17:23
Geplaatst door Mark
Voorwaar Mill wij moeten snel het atheisme als godsdienst laten erkennen, dan is het afgelopen met deze grappen!

Ik adviseer David om homosexualiteit ook als godsdienst te laten erkennn.

Tja, als je je overtuigingen maar religieus noemt kun je de ziekste shit zeggen, want godsdienstvrijheid.

Nu maar bidden dat Michiel Smit en z'n metgezellen geen visioenen van profeten met snorretjes krijgen.

Mark
15-11-04, 17:25
De kerk van de vagina van Hirschi Ali!!!!!!!!

Ourzazate krijgt levenslang :hihi:

Bart.NL
15-11-04, 17:28
Geplaatst door Mark
De kerk van de vagina van Hirschi Ali!!!!!!!!

Ourzazate krijgt levenslang :hihi:

Binnenkort krijgen we nog het "wij-mogen-geitenneukers-zeggen-geloof" :D. Ik voorzie godsdienstoorlogen.

Mark
15-11-04, 17:29
Ik richt de kerk op van mensen-die-graag-tegen-kerken-aanpissen-als-ze-bezopen-het-cafe-uitkomen

de eerste pastoor die me daarbij stoort draait de bak in :fpetaf:

Mill
15-11-04, 17:31
Ik solliciteer naar de functie van kalief van de gezalfde Europeanen-Zijn-Hoger-Dan-Honden-En-Varkens-Religie!

Mark
15-11-04, 17:33
Geplaatst door Mill
Ik solliciteer naar de functie van kalief van de gezalfde Europeanen-Zijn-Hoger-Dan-Honden-En-Varkens-Religie!

godsdienstvrijheid uber alles!

Mill
15-11-04, 17:37
Geplaatst door Mark
godsdienstvrijheid uber alles!

Ik zie nu pas in hoe zwak die ongelovige sukkels staan. Ze zijn vogelvrij, mwoehahaha!!!

Mark
15-11-04, 17:42
Geplaatst door Mill
Ik zie nu pas in hoe zwak die ongelovige sukkels staan. Ze zijn vogelvrij, mwoehahaha!!!

:vreemd:

Rabi'ah.
15-11-04, 17:45
Uitgelachen, heren?


:moe:

Mark
15-11-04, 17:47
Geplaatst door Rabi'ah.
Uitgelachen, heren?


:moe:

stil zijn Mill..... anders zijn we goed de Sjaak! :argwaan:

Orakel
15-11-04, 17:48
Geplaatst door Flip
Het is toch wel intriest dat een allochtoon uit Iran voorop moet lopen om de verworvenheden van de nederlandse rechtsstaat te verdedigen.


"Sinds de processen tegen W.F. Hermans en Gerard Reve hebben we afgesproken dat WE dit soort artikelen niet meer gebruiken", aldus Ellian.

sssst, dat gaat ie niet leuk vinduh

Rabi'ah.
15-11-04, 17:52
Naar DE vuur gaan jullie toch al, dus wat jullie nu nog zeggen maakt niet zoveel meer uit. :hihi:

En nu ff serieus: Natuurlijk gaat godsdienstvrijheid niet boven alles.

Het zou wat zijn zeg, dan zouden christenen die de Apartheid in Zuid-Afrika goedspraken onder het mom van religie of extrreem-rechtse rabbijnen die in naam van het geloof oproepen om alle Palestijnen uit te moorden, ook niet vervolgd kunnen worden.

Maar ik denk dat je ieder geval apart moet bekijken en soms bijten wetsartikelen elkaar.

Zoals in het geval van TvG: Vrijheid van meningsuiting versus verbod op belediging en het wetsartikel over godslastering.

Of in het geval van El Moumni: Vrijheid van godsdienst versus verbod op discriminatie en belediging.


Overigens ging TvG in zijn uitlatingen veel verder dan El Moumni, dat zij duidelijk.


Rabiah.

Mill
15-11-04, 17:52
Geplaatst door Mark
:vreemd:

O ja, shit, m'n eigen religie is nog lang niet erkend door de Hoeders van de Zedelijkheid in Den Haag.

Maar je kan zeggen wat je wil, maar dat we in het eerste decennium van de 21e eeuw afkoersen op een theocratie waar homo's, koeffaar en andere ellendelingen vogelvrij zijn (onder goedkeurende blikken van Rabiah, ZS, Bil@l, al Sawt, Wizdom, etc.), en waar het monotheisme officieel beschermd wordt door de strafgerechten, dat heeft iets rustgevends.

Het tweederangsburgerschap zal me als gegoten zitten.

Mark
15-11-04, 17:54
Geplaatst door Rabi'ah.

Maar ik denk dat je ieder geval apart moet bekijken en soms bijten wetsartikelen elkaar.

Ik vind dat de wet gewoon duidelijk moet zijn. Mag je gelovigen niet beledigen? Dan mag je ongelovigen ook niet beledigen. Gelijkheid voor allen.

Rabi'ah.
15-11-04, 17:58
Geplaatst door Orakel
sssst, dat gaat ie niet leuk vinduh

:hihi: Arme Afshin. En maar zo zn best doen om in de gunst te komen bij Rechts Nederland. :droef:


Geplaatst door Mill

O ja, shit, m'n eigen religie is nog lang niet erkend door de Hoeders van de Zedelijkheid in Den Haag.

Maar je kan zeggen wat je wil, maar dat we in het eerste decennium van de 21e eeuw afkoersen op een theocratie waar homo's, koeffaar en andere ellendelingen vogelvrij zijn (onder goedkeurende blikken van Rabiah, ZS, Bil@l, al Sawt, Wizdom, etc.), en waar het monotheisme officieel beschermd wordt door de strafgerechten, dat heeft iets rustgevends.

Het tweederangsburgerschap zal me als gegoten zitten.

Dit hysterische gejammer zegt alles over jou en je vooroordelen en niks over mij.

Ongelooflijk dat er, terwijl ik hier al 1 jaar intensief over mijn visie op de islam, mensenrechten en vrijheid schrijf, er nog steeds mensen zijn die mij ervan betichten dat ik voor theocratie en het vervolgen van andersdenkenden en mensen met een afwijkende seksuele geaardheid zou zijn. :moe:

Dat terwijl ik nota bene in topics heb bestreden dat homoseksualiteit haram zou zijn.

Dat terwijl ik altijd de vrijheid van het individu heb verdedigd.

Dat terwijl ik in een topic met jou een hele middag lang al jouw op angst gebaseerde redenaties over het "teloorgaan van vrijheden" heb weerlegd.

En mij op 1 lijn stellen met Bilal? IK en salafisme?

Het gaat echt niet goed met je, he?


Rabiah.

Mill
15-11-04, 18:29
Geplaatst door Rabi'ah.
blabla Mill is te hysterisch blabla

Volgens mij nog lang niet hysterisch genoeg! :)

Je kan privé nog zo tolerant en gezellie zijn, je verdedigt wel serieus dat ongelovigen mogen worden beledigd en gelovigen niet -- een schoolvoorbeeld van theocratische discriminatie van ongelovigen -- en de minister van justitie van dit land en driekwart van Maroc.nl is het nog met je eens ook!

Pas wel op met wat voor klimaat je schept. :corcky: