PDA

Bekijk Volledige Versie : Fortuyn uitgeroepen tot De Grootste Nederlander



BiL@L
15-11-04, 23:07
gewist

Rabi'ah.
15-11-04, 23:09
Op dit soort momenten schaam je je dus dat je Nederlander bent. :moe:

S@deeQ
15-11-04, 23:11
:nerveus:

De grootste kaas aller tijden is een facistische kale nicht :dood:
dat zegt wat over de nederlanders :verward:

Joesoef
15-11-04, 23:13
Dit is echt *** :droef:

Pytaghoras
15-11-04, 23:15
Geplaatst door Rabi'ah.
Op dit soort momenten schaam je je dus dat je Nederlander bent. :moe:


Zo zie je maar hoe dom (sommige) Nederlanders zijn. Op dit moment voel ik me geen Nederlander.

Julien
15-11-04, 23:16
wat ben ik blij dat ik geen 'Nederlander' ben...

Marsipulami
15-11-04, 23:18
Geplaatst door Julien
wat ben ik blij dat ik geen 'Nederlander' ben...

Ik schaam me dood voor mijn Noorderburen.

S@deeQ
15-11-04, 23:20
Geplaatst door Marsipulami
Ik schaam me dood voor mijn Noorderburen.

:belgie: F De winter wordt over een paar jaar ook de grootste friet vreter aller tijden :belgie:

Julien
15-11-04, 23:22
Geplaatst door Marsipulami
Ik schaam me dood voor mijn Noorderburen.

zorg er voor dat Vlaams Belang niet groter wordt, anders wordt jij straks ook onderdeel van dit land ;)

(of vlucht gauw naar het heerlijke Wallonie :) )

TonH
15-11-04, 23:23
Telegraaf, ma 15 nov 2004, 23:48
'Immense populariteit Fortuyn een mythe'
AMSTERDAM - Pim Fortuyn, die maandagavond tot de 'Grootste Nederlander aller tijden' is gekozen, was in de aanloop tot de Tweede-Kamerverkiezingen in 2002 helemaal niet zo populair als nu wordt gedacht. Bovendien had hij de verkiezingen nooit gewonnen en hij was al zeker geen premier geworden.


Dat stellen de politicologen Wouter van der Brug en Cees van der Eijk van de Universiteit van Amsterdam in een onderzoek dat binnenkort verschijnt in een bundel over de verkiezingscampagnes van 2002 en 2003. 'Het lange jaar 2002' is de werktitel van de bundel waarin staat dat "van de zeven belangrijkste lijsttrekkers Fortuyn de minst populaire politicus was."

Bovendien werd Fortuyn minder bekwaam en minder sympathiek gevonden dan Jan Peter Balkenende, Ad Melkert, Hans Dijkstal, Thom de Graaf, Jan Marijnissen en Paul Rosenmöller. En als kandidaat voor het premierschap genoot hij het minste vertrouwen, zo blijkt uit het wetenschappelijk onderzoek dat gedaan is onder ruim zevenhonderd mensen. "De ondervraagden zijn meerdere malen geïnterviewd. Beginnend een jaar voor de verkiezingen tot en met direct na de verkiezingen in 2002", aldus Van der Brug uit.

Het beeld van de populaire politicus is ontstaan doordat de media veel aandacht gaven aan de aanhangers van Fortuyn. "Bovendien kregen de erven van Pim ruim baan om vrome woorden te wijden aan zijn gedachtegoed en de opponenten hielden zich stil."

Opinieleider Maurice de Hond had volgens de politicologen ook een vinger in de pap bij de beeldvorming dat Fortuyn op zijn sloffen de verkiezingen zou hebben gewonnen. "Terwijl dat uit geen enkele peiling bleek. De Hond geeft nooit openheid van zaken dus ik weet niet waar hij zich op baseert als hij zegt dat Fortuyn zo populair was."

Volgens de politicologen stond het CDA al voordat Fortuyn werd vermoord op winst. "Er was geen enkele aanleiding dat de LPF groter zou zijn." Immers 83 procent van de kiezers stemde niet op de LPF. "Het CDA gold wel als redelijk alternatief voor de LPF", geeft Van der Brug aan.

Van der Brug vindt het niet terecht dat Foruyn de titel van grootste Nederlanders aller tijden heeft gekregen. "Hij heeft geen belangrijke prestaties geleverd. Maar daar heeft hij ook niet de kans voor gekregen. Hij heeft wel de OV-jaarkaart bedacht."


:duim:

Iglo
15-11-04, 23:25
Geplaatst door S@deeQ
:nerveus:

De grootste kaas aller tijden is een facistische kale nicht :dood:
dat zegt wat over de nederlanders :verward: Tsja, er wonen nu eenmaal een hele boel domme mensen in Nederland. Ik snap nog steeds niet hoe je zo dom kan zijn om op Pim te stemmen (of Cruijff :( ). Het enige positieve wat ik erin zie is dat we ondertussen zo ver zijn dat we het geen probleem meer vinden om een homo tot grootste Nederlander uit te roepen.

Julien
15-11-04, 23:26
Geplaatst door TonH
Hij heeft wel de OV-jaarkaart bedacht."

hmm dat verandert de zaak.. ik ben Fortuyn nog steeds dankbaar voor die heerlijke OV-jaarkaart :duim:

Bofko
15-11-04, 23:27
Degenen die gestemd hebben, hebben weinig historisch besef.
Gelukkig heeft dit verder geen enkele waarde.

Marsipulami
15-11-04, 23:35
Geplaatst door Bofko
Degenen die gestemd hebben, hebben weinig historisch besef.
Gelukkig heeft dit verder geen enkele waarde.

Deze verkiezing komt natuurlijk op een ongelukkig moment. Fortuyn werd tot grootste Nederlander verkozen onder het licht van brandende moskeeën en scholen. Daar heeft hij zelf een substantiele bijdrage aan geleverd.

Pytaghoras
15-11-04, 23:39
dat heeft meer te maken met de moord op Theo van Gogh, om een soort Wraak te nemen. Wat zijn onze Nederlanders makkelijk te beinvloeden zich. Ze hadden Vincent van Gogh moeten uitroepen tot de Grootste Nederlander.

~Panthera~
15-11-04, 23:39
Nederland kiest een psychopaat.

:kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen:
:kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen:
:kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen:
:kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen: :kotsen:

Moge duidelijk zijn.

Pytaghoras
15-11-04, 23:41
Geplaatst door Marsipulami
Deze verkiezing komt natuurlijk op een ongelukkig moment. Fortuyn werd tot grootste Nederlander verkozen onder het licht van brandende moskeeën en scholen. Daar heeft hij zelf een substantiele bijdrage aan geleverd.


En maar niet te vergeten dat die Nederlanders op iemand hadden gestemd in 2002 die eigenlijk dood is. Hoe kan je uit emoties voor iemand stemmen die er niet is?

Wolfie030
15-11-04, 23:41
Oppervlakkigheid rules..... ik schaam mij als nederlander.

Bofko
15-11-04, 23:43
Geplaatst door Marsipulami
Deze verkiezing komt natuurlijk op een ongelukkig moment. Fortuyn werd tot grootste Nederlander verkozen onder het licht van brandende moskeeën en scholen. Daar heeft hij zelf een substantiele bijdrage aan geleverd.

Hij heeft de geest uit de fles gehaald. En is inmiddels door de meeste partijen rechts ingehaald.
Een noodzakelijk multicultureel en pijnlijk evolutiestapje.
Maar genoeg is genoeg en Wilders mag van mij acuut opkrassen.

TonH
15-11-04, 23:49
Geplaatst door TonH
Telegraaf, ma 15 nov 2004, 23:48
'Immense populariteit Fortuyn een mythe'

Het beeld van de populaire politicus is ontstaan doordat de media veel aandacht gaven aan de aanhangers van Fortuyn. "Bovendien kregen de erven van Pim ruim baan om vrome woorden te wijden aan zijn gedachtegoed en de opponenten hielden zich stil."

Opinieleider Maurice de Hond had volgens de politicologen ook een vinger in de pap bij de beeldvorming dat Fortuyn op zijn sloffen de verkiezingen zou hebben gewonnen. "Terwijl dat uit geen enkele peiling bleek. De Hond geeft nooit openheid van zaken dus ik weet niet waar hij zich op baseert als hij zegt dat Fortuyn zo populair was."



Komt iemand deze twee dingen bekend voor? :maf:

Marsipulami
15-11-04, 23:50
Geplaatst door Bofko
Hij heeft de geest uit de fles gehaald. En is inmiddels door de meeste partijen rechts ingehaald.

Klopt helemaal. Fortuyn heeft Nederland uit een mentale en emotionele dwangbuis gehaald. Bij ons in België daarentegen heeft het VB allerlei onderbuikgevoelens democratisch gekanaliseerd. In Nederland daarentegen is er een dijkbreuk gekomen.

Bofko
15-11-04, 23:57
Geplaatst door Marsipulami
Klopt helemaal. Fortuyn heeft Nederland uit een mentale en emotionele dwangbuis gehaald. Bij ons in België daarentegen heeft het VB allerlei onderbuikgevoelens democratisch gekanaliseerd. In Nederland daarentegen is er een dijkbreuk gekomen.

Ik heb Fortuyn altijd ver boven DeWinter geplaatst. En ik denk niet dat Wilders ooit de populariteit van een DeWinter kan halen.
Ik denk dat Nederland voor de middellange termijn qua multiculturele maatschappelijke ontwikkeling verder is dan Belgie.
En dan bedoel ik met name de doorstroming van allochtonen naar hogere echelons in openbaar bestuur en in het bedrijfsleven. Meer kansen dus.
En ja, het is nog ver onder de maat, maar al veel beter als bij onze zuiderburen :boer:

Rosita0323_
15-11-04, 23:58
I didn't vote for this shit!!


Nee...het gaat lekker zo..we gaan al echt lijken op de grote broer aan de overkant van de plas wanneer het gaat om kiesgedrag..

Hieronder een willekeurige reactie van een doorsnee Amerikaan:

What?Who? a Pim fourtune is the greatest dutchman all times? Hee Babe, pass the dutchie from the left-hand side please.. Ow yeah, we have Bushes and you have Fourtunes, let's stick together and rule the world! Ow my God, that Pim is already dead..What? killed by a animalactivist?...Strange country over there nearby Finland..wooden shoes and red light zone.. Wasn't Pim a cruisader?Like Columbus?I will call my new dog Pim, is that a good idea? To honor your choice and all votes for Pim Fourtune...Yeah, Pim Fourtune the greatest dutch cruisaders of all times!

bron:CCN The only American News for Foreign Affairs 16th november 2004 by Ros.

"In Belgie doemt een luid gelach op....de n'Ollanders zunne, goede moppentappers! " Awel, ons Pimmeke eeft et ver geschopt nie?

"In Duitsland ...... "Zum kotsen ja! " Die Holländer sind verruuuuckt!`

`In Frankrijk...Mes Oui..Vous et vous..Le Fortuen est la grande de Paisbas? Tres bien, une sjooke?

verder geen commentaren meer vernomen voor nu....

Pytaghoras
16-11-04, 00:14
Geplaatst door Rosita0323_
I didn't vote for this shit!!


Nee...het gaat lekker zo..we gaan al echt lijken op de grote broer aan de overkant van de plas wanneer het gaat om kiesgedrag..

Hieronder een willekeurige reactie van een doorsnee Amerikaan:

What?Who? a Pim fourtune is the greatest dutchman all times? Hee Babe, pass the dutchie from the left-hand side please.. Ow yeah, we have Bushes and you have Fourtunes, let's stick together and rule the world! Ow my God, that Pim is already dead..What? killed by a animalactivist?...Strange country over there nearby Finland..wooden shoes and red light zone.. Wasn't Pim a cruisader?Like Columbus?I will call my new dog Pim, is that a good idea? To honor your choice and all votes for Pim Fourtune...Yeah, Pim Fourtune the greatest dutch cruisaders of all times!

bron:CCN The only American News for Foreign Affairs 16th november 2004 by Ros.

"In Belgie doemt een luid gelach op....de n'Ollanders zunne, goede moppentappers! " Awel, ons Pimmeke eeft et ver geschopt nie?

"In Duitsland ...... "Zum kotsen ja! " Die Holländer sind verruuuuckt!`

`In Frankrijk...Mes Oui..Vous et vous..Le Fortuen est la grande de Paisbas? Tres bien, une sjooke?

verder geen commentaren meer vernomen voor nu....

En dan in het Marokkaans: Hollanda gtarit Pim bas ikoen akbar zamel holanndi= Nederland heeft Pim als grootste zamel(homo) Nederlander uitgeroepen.


Iedereen riep: wij zijn allemaal zwamels. :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai:

Marsipulami
16-11-04, 00:28
Geplaatst door Bofko
Ik heb Fortuyn altijd ver boven DeWinter geplaatst.

Dat komt omdat je na decennialang Nederlandse demonisering van het Vlaams Blok moeilijk die mentale bocht kan maken.



En ik denk niet dat Wilders ooit de populariteit van een DeWinter kan halen.

Nee, dat klopt helemaal. Wat het Vlaams B. vertelt is veel gladder. Wilders kan je betrappen op zware fouten en puur racisme. De boodschap van het VB is veel beter verpakt.



Ik denk dat Nederland voor de middellange termijn qua multiculturele maatschappelijke ontwikkeling verder is dan Belgie.

België kan op een aantal vlakken wel wat leren van Nederland wat betreft de omgang met culturele diversteit. Maar omgekeerd heeft België altijd op een veel eerlijkere manier met diversiteit omgegaan. Bij ons geen politiek correct denken en opeenhopen van xenofobe frustraties. Het Vlaams B. heeft de onderbuikgevoelens democratische gekanaliseerd. Daarom worden er nu in NL moskeeën in brand gestoken en hebben Belgen geen problemen met moskeeën.


En dan bedoel ik met name de doorstroming van allochtonen naar hogere echelons in openbaar bestuur en in het bedrijfsleven. Meer kansen dus.

Klopt niet. In het Brussels hoofdstedelijk gewest zijn er meer allochtonen verkozen in het parlement dan Vlamingen. De politieke participatie van allochtonen ligt in België hoger dan in Nederland.


En ja, het is nog ver onder de maat, maar al veel beter als bij onze zuiderburen :boer:

Het gebrek aan bescheidenheid, het cultureel narcisme is de ondergang van Nederland. Nederlanders geven soms heel erg de indruk absoluut niet in staat te zijn tot enige vorm van zelfkritiek.

Bofko
16-11-04, 00:38
:fpetaf: voor de reaktie.


Geplaatst door Marsipulami
Het Vlaams B. heeft de onderbuikgevoelens democratische gekanaliseerd.

Hier moet ik even over nadenken.....

Wat betekent dit voor de middellange termijn, denk jij ?

Marsipulami
16-11-04, 00:49
Geplaatst door Bofko
:fpetaf: voor de reaktie.



Hier moet ik even over nadenken.....

Wat betekent dit voor de middellange termijn, denk jij ?

Voor Nederland zou een radicaal rechtse partij een goede zaak zijn. Voor Vlaanderen niet omdat het VB xenofobie en onveiligheid gebruikt als vehikel voor het doorduwen van een dubbele agenda, nl de splitising van België.

In Vlaanderen is radicaal rechts één van de vele mogelijke politiek standpunten. In Nederland is er nauwelijks onderscheid tussen de politieke partijen. Daar zijn alle politieke partijen sedert Fortuyn manifest xenofoob geworden.

Bofko
16-11-04, 01:05
Geplaatst door Marsipulami
Voor Nederland zou een radicaal rechtse partij een goede zaak zijn. Voor Vlaanderen niet omdat het VB xenofobie en onveiligheid gebruikt als vehikel voor het doorduwen van een dubbele agenda, nl de splitising van België.


Misschien lukt het. Dit klinkt alsof de 1e doelsteling van het VB een onafhankelijk Vlaanderen is. En het dus helemaal niet gaat om allochtonen en/of multiculturaliteit. Na de onafhankelijkheid zien ze wel verder. Niet vergelijkbaar met Nederland dus.


Geplaatst door Marsipulami
In Vlaanderen is radicaal rechts één van de vele mogelijke politiek standpunten. In Nederland is er nauwelijks onderscheid tussen de politieke partijen. Daar zijn alle politieke partijen sedert Fortuyn manifest xenofoob geworden.
Xenofoob niet, maar wel onzeker ja. Helicopterview in Nederland is zeer gewenst. Die van jou is er één.

Wide-O
16-11-04, 04:11
Misschien lukt het. Dit klinkt alsof de 1e doelsteling van het VB een onafhankelijk Vlaanderen is. En het dus helemaal niet gaat om allochtonen en/of multiculturaliteit.


Bij het ontstaan van het VB was dit zeker zo. Maar vandaag de dag is hun eerste strijdpunt (en stemmentrekker) wel degelijk gericht op/tegen allochtonen.

Daarbij komt dat ook bijna alle andere partijen stoere Vlaamse taal uitbraken over de Walen. Ik bedoel, het moge duidelijk zijn in de huidige wereld dat de splitsing van de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde absolute topprioriteit verdient ! :maf2:

Het communautaire verhaal is altijd een handige kapstok geweest om ongenoegens naar te kanaliseren, maar bij de bevolking leeft dit veel minder dan bij de politici.

Benieuwd wat ze met Brussel zouden doen overigens... Als we dan toch zo graag splitsen, dan maar Brussel bij Wallonië, taalsmatig gezien dan. Uh oh :D

Minder off-topic: ik heb zin om een rechtzaak aan te spannen tegen het NL volk wegens ondergaan van illegale lobotomieën. Onze Pim ... :huil:

Tijd voor een "Ik stemde NIET op Pim" badge. Zou er nog plaats zijn op de So Sorry website ? ;)

rja2
16-11-04, 05:34
Ik heb afgelopen meegestemd op Internet, zodat de nummer 2 meerstemmen zou krijgen als Pim Fortuyn, niet geholpen dus.

Gisteren nog aantal keren geprobeerd op Willem van Oranje te stemmen telefonisch , dat lukte niet alle lijnen waren bezet.

Maar ja, moeten deze verkiezing maar over tien of vijftien jaar overnieuw doen, dan is Pim hopelijk vergeten en zijn er weinig fanatieke Fortuyn aanhangers over.

Maar ja, het blijft een spelletje, die de Fortuyn aanhangers serieus nemen en de rest van Nederland niet.

angkor
16-11-04, 06:51
Het is een spelletje, ja. Maar wel een pervers spelletje.

Als ik de man niet zo geminacht had zou ik in de rouw gaan.

Wat een dag! En dan ben ik ook nog eens een Nederlander.

Shame on us! Hype sukkels.

angkor. :huil:

taouanza
16-11-04, 07:16
Hier blijkt maar weer hoe goed de Nederlanders hun eigen geschiedenis kennen
En hoe nuchter en verlicht ze wel niet zijn.
Jeetje hier moet ik als allochtoon een voorbeeld aan nemen?:hihi:

barfly
16-11-04, 07:34
Het bewijs is geleverd dat de kennis economie naar de knoppen is. Als je Fotuijn als grootste Nederlander ziet dan ben je flink de weg kwijt dat moet wel te wijten zijn aan gebrek aan scholing :mad:

rja2
16-11-04, 07:57
Geplaatst door angkor
Het is een spelletje, ja. Maar wel een pervers spelletje.

Als ik de man niet zo geminacht had zou ik in de rouw gaan.

Wat een dag! En dan ben ik ook nog eens een Nederlander.

Shame on us! Hype sukkels.

angkor. :huil:
Dan had je maar moeten stemmen, ik heb verschillende keren gestemd op de site van de grootste Nederlander sinds Pim Fortuyn dreigde te winnen, eerst op Willem Drees toen die tweede stond, later op Willem van Oranje toen die tweede stond, naar het programma heb ik bijna niet gekeken, ik heb wel uitzending van gisteravond gezien en nog probeert telefonisch te stemmen wat niet lukte, wij Nederlanders hebben toegestaan dat een stelletje Pim Fortuyn aanhangers deze verkiezing gijzelde.

Tomas
16-11-04, 08:11
Achterlijk land. Het wordt iedere dag erger.

et_2000nl
16-11-04, 08:14
Geplaatst door rja2
Dan had je maar moeten stemmen, ik heb verschillende keren gestemd op de site van de grootste Nederlander sinds Pim Fortuyn dreigde te winnen, eerst op Willem Drees toen die tweede stond, later op Willem van Oranje toen die tweede stond, naar het programma heb ik bijna niet gekeken, ik heb wel uitzending van gisteravond gezien en nog probeert telefonisch te stemmen wat niet lukte, wij Nederlanders hebben toegestaan dat een stelletje Pim Fortuyn aanhangers deze verkiezing gijzelde.

Beinvloede peilingen dus, self-fulfilling prophecy. Net zo goed als er mensen zijn de bewust op nr 2 kiezen om de nummer 1 er onderuit te halen. Zullen er mensen zijn die meer dan hun lief is er alles aan doen om de nr 1 nr 1 te houden. Dat zegt niets over wie er nu het meest populair is, slechts wie de meest fanatieke aanhang heeft. De statistische waarde is dus gelijk aan nul. Het zal de gemiddelde Telegraaf lezer niet interesseren.

observer
16-11-04, 08:26
ik heb verschillende keren gestemd op de site van de grootste Nederlander sinds Pim Fortuyn dreigde te winnen, eerst op Willem Drees toen die tweede stond, later op Willem van Oranje toen die tweede stond, naar het programma heb ik bijna niet gekeken als je alleen op hun gestemd hebt omdat je tegen fortuyn was lijkt het me dat het doel je ietswat onbekend was

NLvrouw
16-11-04, 08:29
Lekker wakker worden is dat. NOT.
Het is al zover gekomen in ons land. Als dit het niveau is waar Nederland naar afzakt dan gaat het tijd worden om te vertrekken.

NLvrouw
16-11-04, 09:17
*struikel*

NLvrouw
16-11-04, 09:30
Niet met een zure kop, wel met een verdrietige kop over zoveel domheid. Dat hadden we nou net nodig deze weken. NOT.
Ach het zegt veel over een groot deel van de NL bevolking helaas.
Mn ontbijtje smaakte trouwens erg lekker. Koffie, crackertjes kaas, hhhmmm

TonH
16-11-04, 09:33
Geplaatst door bakfietsj
Whehehehehehehe :aftel:

Fantaaaaaastisch :wohaa:

Is Pim Fortuyn de grootste Nederlander? Natuurlijk niet! :lol:

Zit gans Volkskrant-lezend Nederland nu met een zure kop aan het ontbijt? YES :zwaai:

Heeft gans Volkskrant-lezend Nederland op Fortuyn gestemd? YES :moe:

Prlwytzkofski
16-11-04, 09:45
Mon Dieu, mon Dieu. Ayez pitié de moi et de ce pauvre peuple.

Wampie
16-11-04, 09:46
De authentieke nederlander bevindt zich in een identiteitscrisis en voelt zich mede daarom bedreigd door al die andere culturen in Nederland.
En ik vermoed dat dat komt omdat wij onze eigen geschiedenis niet kennen.
Johan van Oldenbarneveld had absoluut niet mogen ontbreken bij de top tien van de GN.

Ik vond het ook heel aardig dat de ambassadeur van Pim het ontbreken van geschiedenislessen op school mede noemde als reden dat Pim gekozen is tot GN. Want het is natuurlijk van de ratten besnuffeld dat iemand die praktisch niets heeft bijgedragen aan het Nederland zoals wij het kennen de # 1 plaats bezet.

TonH
16-11-04, 09:51
Geplaatst door Wampie
De authentieke nederlander bevindt zich in een identiteitscrisis en voelt zich mede daarom bedreigd door al die andere culturen in Nederland.
En ik vermoed dat dat komt omdat wij onze eigen geschiedenis niet kennen.
Johan van Oldenbarneveld had absoluut niet mogen ontbreken bij de top tien van de GN.

Ik vond het ook heel aardig dat de ambassadeur van Pim het ontbreken van geschiedenislessen op school mede noemde als reden dat Pim gekozen is tot GN. Want het is natuurlijk van de ratten besnuffeld dat iemand die praktisch niets heeft bijgedragen aan het Nederland zoals wij het kennen de # 1 plaats bezet.

Ik denk dat zijn apostelen veel hebben gedaan om Nederland te laten komen waar het vandaag de dag is. Maar verder ben ik het wel met je eens.

et_2000nl
16-11-04, 09:51
Waarom is dit soort quizjes statistisch gezien oninteressant:

1. Om een peiling uit te voeren, "De Grootste Nederlander". Kun je een sample maken, statistisch verantwoord. De groep die stemt moet representatief zijn voor de hele groep. Het programma, op Ned 1, heeft al een bepaalde doelgroep. Dit onderzoek bepaald niets anders dan wie volgens die doelgroep, is Ned 1 niet de Christelijke zender, de Grootste Nederlander is.

2. Tussenstanden geven beinvloeden de uitslag. Bijvoorbeeld, ik wil absoluut niet dat Cruyff wint, dus ik stem op Drees. Ik wil absoluut niet dat Drees wint, dus ik kies voor Fotuyn. Oftewel, strategisch kiezen.

3. Hetgene waar je voor kiest moet je iets doen, bijvoorbeeld in vergelijking met 2de kame verkiezingen, dat om verkeerd kiesgedrag tot een minimum te beperken. Zie ook punt 2.

4. Als de uitslag er al niets toe doet, zijn mensen eerder bereid de nummer 1 te kiezen, omdat mensen nou eenmaal er van houden om op nummer 1 te kiezen.

5. Personen met een fanatieke aanhang, zijn eerder geneigd de moeite te nemen om te kiezen.

En zo zijn er nog 20 punten te noemen.... Oftewel. Statistisch gezien van een heel hoog Maurice de Hobd gehalte.

Wat zegt het onderzoek dan wel. Dat van de specifieke doelgroep die de moeite hebben genomen om te kiezen, zijn de Fortuy aanhangers er in geslaagd de meeste mensen te mobiliseren.

Nu kun je zeggen, maar diezelfde punten gelden voor 2e kamerverkiezingen, 1e kamer enz. En inderdaad dat klopt. Ik vind dat je als politicus je ogen uit je kop moet schamen jezelf een democraat in hart en nieren te noemen als je tevens brult dat 55% wel een hele hoge opkomst was....

Tomas
16-11-04, 09:56
Geplaatst door et_2000nl
Waarom is dit soort quizjes statistisch gezien oninteressant:

1. Om een peiling uit te voeren, "De Grootste Nederlander". Kun je een sample maken, statistisch verantwoord. De groep die stemt moet representatief zijn voor de hele groep. Het programma, op Ned 1, heeft al een bepaalde doelgroep. Dit onderzoek bepaald niets anders dan wie volgens die doelgroep, is Ned 1 niet de Christelijke zender, de Grootste Nederlander is.

2. Tussenstanden geven beinvloeden de uitslag. Bijvoorbeeld, ik wil absoluut niet dat Cruyff wint, dus ik stem op Drees. Ik wil absoluut niet dat Drees wint, dus ik kies voor Fotuyn. Oftewel, strategisch kiezen.

3. Hetgene waar je voor kiest moet je iets doen, bijvoorbeeld in vergelijking met 2de kame verkiezingen, dat om verkeerd kiesgedrag tot een minimum te beperken. Zie ook punt 2.

4. Als de uitslag er al niets toe doet, zijn mensen eerder bereid de nummer 1 te kiezen, omdat mensen nou eenmaal er van houden om op nummer 1 te kiezen.

5. Personen met een fanatieke aanhang, zijn eerder geneigd de moeite te nemen om te kiezen.

En zo zijn er nog 20 punten te noemen.... Oftewel. Statistisch gezien van een heel hoog Maurice de Hobd gehalte.

Wat zegt het onderzoek dan wel. Dat van de specifieke doelgroep die de moeite hebben genomen om te kiezen, zijn de Fortuy aanhangers er in geslaagd de meeste mensen te mobiliseren.

Nu kun je zeggen, maar diezelfde punten gelden voor 2e kamerverkiezingen, 1e kamer enz. En inderdaad dat klopt. Ik vind dat je als politicus je ogen uit je kop moet schamen jezelf een democraat in hart en nieren te noemen als je tevens brult dat 55% wel een hele hoge opkomst was....

Donner zou het strafbaar moeten stellen om zoveel aandacht aan achterlijke quizjes te geven. Pas maar op.

TonH
16-11-04, 09:58
Ik zat al een vlammend betoog te formuleren toen ik bij je laatste alinea aankwam... :D



Geplaatst door et_2000nl
Nu kun je zeggen, maar diezelfde punten gelden voor 2e kamerverkiezingen, 1e kamer enz. En inderdaad dat klopt. Ik vind dat je als politicus je ogen uit je kop moet schamen jezelf een democraat in hart en nieren te noemen als je tevens brult dat 55% wel een hele hoge opkomst was....

:duim:

et_2000nl
16-11-04, 09:59
Geplaatst door Tomas
Donner zou het strafbaar moeten stellen om zoveel aandacht aan achterlijke quizjes te geven. Pas maar op.

Ik ben het met Donnie eens, en maak me er tevens schuldig aan. Maar als Donner iets verbied, heb ik altijd de neiging om het toch te doen....

barfly
16-11-04, 10:01
De Hond: niet Pim maar Willem

RIJSWIJK (ANP) - Niet Pim Fortuyn maar Willem van Oranje is de
Grootste Nederlander aller tijden in een opiniepeiling van Maurice
de Hond. In het onderzoek onder achthonderd mensen kreeg de 'Vader
des Vaderslands' bijna eenderde (31 procent) van de stemmen.
Fortuyn bleef steken op 14 procent waarmee hij tweede is.

Pfeww gelukkig zijn er nog andere geluiden...Niet iedere Nederlanders mist dus een chromosoompje....

et_2000nl
16-11-04, 10:02
Geplaatst door TonH
Ik zat al een vlammend betoog te formuleren toen ik bij je laatste alinea aankwam... :D




:duim:

Mr Bush springs in mind....

et_2000nl
16-11-04, 10:02
Geplaatst door barfly
De Hond: niet Pim maar Willem

RIJSWIJK (ANP) - Niet Pim Fortuyn maar Willem van Oranje is de
Grootste Nederlander aller tijden in een opiniepeiling van Maurice
de Hond. In het onderzoek onder achthonderd mensen kreeg de 'Vader
des Vaderslands' bijna eenderde (31 procent) van de stemmen.
Fortuyn bleef steken op 14 procent waarmee hij tweede is.

Pfeww gelukkig zijn er nog andere geluiden...Niet iedere Nederlanders mist dus een chromosoompje....

Wie is Willem van Oranje?

Dr0ffie
16-11-04, 10:03
Dat krijg je als je domme mensen laat stemmen op de grootste nederlander.
Als je ook maar een greintje historisch besef had gehad had Fortuyn niet eens in de lijst voorgekomen.
We hebben hele grote Nederlanders gehad (alhoewel Willem van Oranje minst favoriet was).
Let op gehad. Fortuyn zal nooit de geschiedenis ingaan als grote Nederlander. Wat een onzin zo'n quiz en wat een tijdverspilling...

barfly
16-11-04, 10:04
Geplaatst door et_2000nl
Wie is Willem van Oranje?

Dat is een meneer van vroegah, aardige vent :blij:

NLvrouw
16-11-04, 10:05
Wat een onzin zo'n quiz en wat een tijdverspilling...
Ach altijd nog beter een quizje dan knokken :D

Wide-O
16-11-04, 10:08
Willem was rechtsachter bij Ajax denk ik.

NLvrouw
16-11-04, 10:08
Voor de liefhebbers ;o)

http://www.wilhelmus.nl/biografiewillem.html

TonH
16-11-04, 10:15
Geplaatst door barfly
De Hond: niet Pim maar Willem

RIJSWIJK (ANP) - Niet Pim Fortuyn maar Willem van Oranje is de
Grootste Nederlander aller tijden in een opiniepeiling van Maurice
de Hond. In het onderzoek onder achthonderd mensen kreeg de 'Vader
des Vaderslands' bijna eenderde (31 procent) van de stemmen.
Fortuyn bleef steken op 14 procent waarmee hij tweede is.

Pfeww gelukkig zijn er nog andere geluiden...Niet iedere Nederlanders mist dus een chromosoompje....

Ik geloof liever de Telegraaf. :ego:
Zal mijn bericht van 00.23 uur nog eens plaatsen:



Telegraaf, ma 15 nov 2004, 23:48
'Immense populariteit Fortuyn een mythe'

AMSTERDAM - Pim Fortuyn, die maandagavond tot de 'Grootste Nederlander aller tijden' is gekozen, was in de aanloop tot de Tweede-Kamerverkiezingen in 2002 helemaal niet zo populair als nu wordt gedacht. Bovendien had hij de verkiezingen nooit gewonnen en hij was al zeker geen premier geworden.


Dat stellen de politicologen Wouter van der Brug en Cees van der Eijk van de Universiteit van Amsterdam in een onderzoek dat binnenkort verschijnt in een bundel over de verkiezingscampagnes van 2002 en 2003. 'Het lange jaar 2002' is de werktitel van de bundel waarin staat dat "van de zeven belangrijkste lijsttrekkers Fortuyn de minst populaire politicus was."

Bovendien werd Fortuyn minder bekwaam en minder sympathiek gevonden dan Jan Peter Balkenende, Ad Melkert, Hans Dijkstal, Thom de Graaf, Jan Marijnissen en Paul Rosenmöller. En als kandidaat voor het premierschap genoot hij het minste vertrouwen, zo blijkt uit het wetenschappelijk onderzoek dat gedaan is onder ruim zevenhonderd mensen. "De ondervraagden zijn meerdere malen geïnterviewd. Beginnend een jaar voor de verkiezingen tot en met direct na de verkiezingen in 2002", aldus Van der Brug uit.

Het beeld van de populaire politicus is ontstaan doordat de media veel aandacht gaven aan de aanhangers van Fortuyn. "Bovendien kregen de erven van Pim ruim baan om vrome woorden te wijden aan zijn gedachtegoed en de opponenten hielden zich stil."

Opinieleider Maurice de Hond had volgens de politicologen ook een vinger in de pap bij de beeldvorming dat Fortuyn op zijn sloffen de verkiezingen zou hebben gewonnen. "Terwijl dat uit geen enkele peiling bleek. De Hond geeft nooit openheid van zaken dus ik weet niet waar hij zich op baseert als hij zegt dat Fortuyn zo populair was."

Volgens de politicologen stond het CDA al voordat Fortuyn werd vermoord op winst. "Er was geen enkele aanleiding dat de LPF groter zou zijn." Immers 83 procent van de kiezers stemde niet op de LPF. "Het CDA gold wel als redelijk alternatief voor de LPF", geeft Van der Brug aan.

Van der Brug vindt het niet terecht dat Foruyn de titel van grootste Nederlanders aller tijden heeft gekregen. "Hij heeft geen belangrijke prestaties geleverd. Maar daar heeft hij ook niet de kans voor gekregen. Hij heeft wel de OV-jaarkaart bedacht."

et_2000nl
16-11-04, 10:17
Geplaatst door Wide-O
Willem was rechtsachter bij Ajax denk ik.

Shit man, da's wel heel lang geleden, toen speelden er nog blanke Nederlanders bij Ajax zeker?

Wampie
16-11-04, 10:21
Geplaatst door TonH
Ik denk dat zijn apostelen veel hebben gedaan om Nederland te laten komen waar het vandaag de dag is. Maar verder ben ik het wel met je eens.

Ik bedoel niet te zeggen dat Johan van Oldenbarneveld de Grootste Nederland moet zijn... Willem van Oranje, Erasmus en Van Oldenbarneveld zijn elkaar in tijd opvolgende genieen die vorm gaven aan een Nederland dat nog niet bestond. Het volk het recht geven op een eigen geloof was in die tijd ongekend in Europa. Vluchtelingen uit heel Europa kwamen toen naar Nederland en hebben ons land immens groot gemaakt.

Wide-O
16-11-04, 10:56
Geplaatst door et_2000nl
Shit man, da's wel heel lang geleden, toen speelden er nog blanke Nederlanders bij Ajax zeker?

Nooit echt gebeurd volgens mij, is een hoax :wtf: Alleen Willem, en die zag oranje van dat bruinen-zonder-zon spul.

Kijk maar naar SK Beveren :jumping:

et_2000nl
16-11-04, 11:20
Geplaatst door Wide-O
Nooit echt gebeurd volgens mij, is een hoax :wtf: Alleen Willem, en die zag oranje van dat bruinen-zonder-zon spul.

Kijk maar naar SK Beveren :jumping:

In de glorie jaren van Ajax, begin jaren 70, was het (ik word nu sentimenteel), toch vooral blank....

Bofko
16-11-04, 11:21
Geplaatst door Wampie
Ik bedoel niet te zeggen dat Johan van Oldenbarneveld de Grootste Nederland moet zijn... Willem van Oranje, Erasmus en Van Oldenbarneveld zijn elkaar in tijd opvolgende genieen die vorm gaven aan een Nederland dat nog niet bestond. Het volk het recht geven op een eigen geloof was in die tijd ongekend in Europa. Vluchtelingen uit heel Europa kwamen toen naar Nederland en hebben ons land immens groot gemaakt .

Tegenwoordig wordt daar iets anders tegenaan gekeken.

TonH
16-11-04, 11:29
Geplaatst door et_2000nl
In de glorie jaren van Ajax, begin jaren 70, was het (ik word nu sentimenteel), toch vooral blank....

Yep, "Van vreemde smetten vrij" :kotsen: zoals een bekend Nederlands volkslied meldt. Wel wat buitenlander hoor:

Vasovic
Søndergaard

:roker:

Bofko
16-11-04, 11:31
Geplaatst door et_2000nl
In de glorie jaren van Ajax, begin jaren 70, was het (ik word nu sentimenteel), toch vooral blank....

*Kleine snik*
Blank en veelal Amsterdams. Voetballers die stopten begonnen toen nog een sigarenzaak. Ik geloof dat Simon Tahamata de eerste kleurling was. Een schattiger knuffelbeertje kun je je niet voorstellen.

NLvrouw
16-11-04, 11:33
Feyenoord 4ever :fpetaf: Maar we dwalen wel af LOL.

TonH
16-11-04, 11:37
Geplaatst door Bofko
*Kleine snik*
Blank en veelal Amsterdams. Voetballers die stopten begonnen toen nog een sigarenzaak. Ik geloof dat Simon Tahamata de eerste kleurling was. Een schattiger knuffelbeertje kun je je niet voorstellen.

Maar daar maar een *Grote slik* van! Lees en huiver:

Johan Cruijff
Piet Keijzer
Ruud Krol
Johan Neeskens
Gerrie Mühren
Wim Suurbier
Sjaak Swart
Arie Haan
Dick van Dijk
Hein Stuy
Barry Hulshof
Søndergaard
Vasovic
Ruud Suurendonk
Grijzenhout
Rijnders
Kalderon
Wever
Bockel (?)

:droef:

Wide-O
16-11-04, 11:38
Ik wou nog zeggen: Tscheu la Ling, maar dat was blijkbaar al '75. First thing to go is the mind :cheefbek:

et_2000nl
16-11-04, 11:44
Geplaatst door Bofko
*Kleine snik*
Blank en veelal Amsterdams. Voetballers die stopten begonnen toen nog een sigarenzaak. Ik geloof dat Simon Tahamata de eerste kleurling was. Een schattiger knuffelbeertje kun je je niet voorstellen.

Knuffelbeer, die had banden met potentiele molukse terroristen....

Bofko
16-11-04, 11:44
Geplaatst door TonH
Maar daar maar een *Grote slik* van! Lees en huiver:

Johan Cruijff
Piet Keijzer
Ruud Krol
Johan Neeskens
Gerrie Mühren
Wim Suurbier
Sjaak Swart
Arie Haan
Dick van Dijk
Hein Stuy
Barry Hulshof
Søndergaard
Vasovic
Ruud Suurendonk
Grijzenhout
Rijnders
Kalderon
Wever
Bockel (?)

:droef:

Ik schat dat de helft Amsterdams was. En allemaal onder leiding van de grote generaal, Rinus 'happen naar Pijnenburg' Michels.

et_2000nl
16-11-04, 11:46
Geplaatst door TonH
Maar daar maar een *Grote slik* van! Lees en huiver:

Johan Cruijff
Piet Keijzer
Ruud Krol
Johan Neeskens
Gerrie Mühren
Wim Suurbier
Sjaak Swart
Arie Haan
Dick van Dijk
Hein Stuy
Barry Hulshof
Søndergaard
Vasovic
Ruud Suurendonk
Grijzenhout
Rijnders
Kalderon
Wever
Bockel (?)

:droef:

Jan Mulder niet vergeten.... Waar kwam Rensenbrink eigenlijk vandaan. Daar hebben sommige het in Marokko nog over. Johan Cruyff en Robbie Rensenbrink....

Bofko
16-11-04, 11:48
Geplaatst door et_2000nl
Knuffelbeer, die had banden met potentiele molukse terroristen....

Dat zag je er niet aan af. Maar je hebt gelijk hij had bepaalde idealen over de Molukken.

BTW. Ik gebruikte het woord 'kleurling'. Dat kan tegenwoordig eigenlijk helemaal niet meer of wel ?

TonH
16-11-04, 11:50
Geplaatst door Bofko
Ik schat dat de helft Amsterdams was. En allemaal onder leiding van de grote generaal, Rinus 'happen naar Pijnenburg' Michels.

Heb ik die er niet bij gezet? :schok:

Mea culpa, mea maxima culpa http://www.mainzelahr.de/smile/genervt/hammer.gif

Bofko
16-11-04, 11:50
Geplaatst door et_2000nl
Jan Mulder niet vergeten.... Waar kwam Rensenbrink eigenlijk vandaan. Daar hebben sommige het in Marokko nog over. Johan Cruyff en Robbie Rensenbrink....

Rensenbrink heeft nooit bij Ajax gespeeld. Die is volgens mij van DWS Amsterdam naar Anderlecht gegaan.

BiL@L
16-11-04, 11:51
Geplaatst door Bofko
BTW. Ik gebruikte het woord 'kleurling'. Dat kan tegenwoordig eigenlijk helemaal niet meer of wel ?

Hangt van de context af. Wordt het gedaan in een maatschappelijk verantwoordelijke context, dan vind ik het niet gepast. Omdat er geen kleurloze mensen bestaan. :p

et_2000nl
16-11-04, 11:52
Geplaatst door Bofko
Dat zag je er niet aan af. Maar je hebt gelijk hij had bepaalde idealen over de Molukken.

BTW. Ik gebruikte het woord 'kleurling'. Dat kan tegenwoordig eigenlijk helemaal niet meer of wel ?

Zij afscheidswedstrijd in Belgie had volgens mij wel een hoog gehalte van pas vrijgekomen terroristen....

Wat is een kleurling?

et_2000nl
16-11-04, 11:54
Geplaatst door Bofko
Rensenbrink heeft nooit bij Ajax gespeeld. Die is volgens mij van DWS Amsterdam naar Anderlecht gegaan.

Uit Amsterdam dus :ego: weliswaar bij de verkeerde club, maar volgens mij kwam Jongbloed daar ook vandaan.

Bofko
16-11-04, 11:55
Geplaatst door et_2000nl
Wat is een kleurling?

Dat is de voorloper van de allochtoon.
Het begrip 'allochtoon' bestaat nog niet zo lang.

Tomas
16-11-04, 11:56
Geplaatst door et_2000nl
Zij afscheidswedstrijd in Belgie had volgens mij wel een hoog gehalte van pas vrijgekomen terroristen....

Wat is een kleurling?

Kleurlingen zijn mensen die rood worden als ze zich schamen, blauw als ze het koud hebben, bruin als ze in de zon zitten, groen als ze zich ergeren (...of geel, daar wil ik vanaf wezen) en bleek als ze ziek zijn.

Bofko
16-11-04, 11:56
Geplaatst door BiL@L
Hangt van de context af. Wordt het gedaan in een maatschappelijk verantwoordelijke context, dan vind ik het niet gepast. Omdat er geen kleurloze mensen bestaan. :p :hihi:

TonH
16-11-04, 11:56
Geplaatst door Bofko
Rensenbrink heeft nooit bij Ajax gespeeld. Die is volgens mij van DWS Amsterdam naar Anderlecht gegaan.

Zat het net even op te zoeken omdat is dat ook dacht:

OVVO, OSV, DWS Amsterdam, Club Brugge, Anderlecht, Portland Timbers, Toulouse

et_2000nl
16-11-04, 12:25
Geplaatst door Bofko
Dat is de voorloper van de allochtoon.
Het begrip 'allochtoon' bestaat nog niet zo lang.

Ohhhhh.... Dus allochtoon, geitenneuker, kleurling, moslim, we hebben het gewoon over nederlanders.

Joepie
16-11-04, 12:26
Geplaatst door Rabi'ah.
Op dit soort momenten schaam je je dus dat je Nederlander bent. :moe:
idd

et_2000nl
16-11-04, 12:28
Geplaatst door Tomas
Kleurlingen zijn mensen die rood worden als ze zich schamen, blauw als ze het koud hebben, bruin als ze in de zon zitten, groen als ze zich ergeren (...of geel, daar wil ik vanaf wezen) en bleek als ze ziek zijn.

Je schrijft dit wel weer uit een bepaalde zelfreflectie. Bijvoorbeld, ik heb een Tamil nog nooit rood zijn worden, ik heb een een neger nog nooit bleek zien worden, behalve Michael, maar die is nep....

Maar als ik het goed begrijp zijn kleurlingen mensen die gezien hun gemoedstoestand van kleur kunnen veranderen. Maar dat zijn alleen maar blanken toch?

Al Sawt
16-11-04, 14:22
Dat Fortuyn als grootste Nederlander gekozen werdt, is niet verassend.
Met de moord op TvG nog op netvlies en voortdurende hetze rondom Islam en intregatie van allochtonen, was zijn uitverkiezing alles behalve verassend.

Al Sawt
16-11-04, 14:22
Dat Fortuyn als grootste Nederlander gekozen werdt, is niet verassend.
Met de moord op TvG nog op netvlies en voortdurende hetze rondom Islam en intregatie van allochtonen, was zijn uitverkiezing alles behalve verassend.

Eke
16-11-04, 16:11
Er wordt vrij slordig gecommuniceerd door ons allemaal op de wereld,vooral in de spreektaal,uitzonderingen daargelaten.

Niet alleen is het zo dat de kiezers van de show niet bestonden uit 'de' Nederlanders, maar de uitslag zegt ook nog eens onvoldoende over de kijkers.

De uitslag zegt alleen maar iets over mensen die de moeite hebben genomen om te kijken en dan vervolgens ook nog eens de moeite hebben genomen om te bellen.

Ook de computer werkte niet goed, hoor ik net op de radio terwijl ik dit tik.Er zaten nog stemmen in voor Willem van Oranje.pfff...wat een show.

Het is bekend dat er mensen zijn die Fortuynaanhanger zijn.Niets nieuws onder de zon.

Wel vind ik zelf als mensen op 'kwetsbare' plaatsen in de samenleving zitten, dat er aandacht voor hun onvrede moet zijn om het te verminderen of op te lossen.

Niet om te polariseren, maar juist om de samenleving leefbaarder te maken. Eke