PDA

Bekijk Volledige Versie : Mohammed B. chatte veel op marokko.nl



Joesoef
16-11-04, 07:14
***************************************
Mohammed B. chatte veel op internet

***************************************
HILVERSUM De verdachte van de moord op
Van Gogh was actief bij discussies over
de islam op internet.Dat blijkt uit
onderzoek door het Radio 1-Journaal.

Mohammed B. was sinds eind maart vaak
te vinden op marokko.nl,een site waar
gechat wordt over zaken zoals de islam,
het Midden-Oosten en Marokkanen in
Nederland.Aanvankelijk hield B. zich
redelijk rustig.Zijn reacties werden in
oktober feller,kort na de inval bij een
Marokkaans gezin in Utrecht.

In de laatste drie dagen voor de moord
op Van Gogh liet hij meer dan honderd
berichten achter.Zijn laatste bijdrage
was op 2 november om 00.30 uur.
***************************************

Ron Haleber
16-11-04, 07:50
Ik herinner me ook wel posts van die prikker. Knorrepotje kent hem. Het blijkt - zegt men - niet Rifo79 te zijn wat die is na een ban vrijdag j.l. weer teruggekomen onder hetzelfde IP-adres.

Moderator - een assistent - Heiba zegt dat ze de verkeerde persoon voor hebben. De bedreigingen die ik van een zekere Rifwarrior ontving zijn dus ook wel verdacht - toen ik die hier ter discussie neerzette werden ze gewist en kreeg ik een strafpunt van Marruecos.

Radio 1 zei dat hij zich in maart ingeschreven had en dat het om wel 3000 (???) posts ging. :rolleyes:

Waarschijnlijk zijn m.i. de posts weggehaald uit voorzorg voor de kranten. :vreemd:

p.s. Heiba: Geplaatst door Heiba
Omdat? Het is mijn pakkie an niet, ik ben een vrijwilliger.

Het bewijst weer eens hoe riskant het prikken is. Ik maakte indertijd nog een hoop stampei over bedreigingen, wat men overdreven van me vond. :zwaai:

Mark
16-11-04, 07:51
Mohammed B. discussieerde druk op forum

Uitgegeven: 16 november 2004 07:31
Laatst gewijzigd: 16 november 2004 08:26

HILVERSUM - Mohammed B., verdacht van de moord op Theo van Gogh, deed tot vlak voor zijn daad mee aan discussies op internet over de islam. Dat was bijvoorbeeld via de website www.marokko.nl. Dat blijkt uit onderzoek van Radio 1-Journaal. Volgens dat onderzoek liet Mohammed B. op 2 november, de dag van de moord, om even voor half een 's nachts nog een bericht achter in een discussie over joden.

Mohammed B. was sinds 27 maart lid van het forum www.marokko.nl. Hij liet in de maanden tot aan de moord 266 bijdragen achter over diverse onderwerpen. In de drie dagen voor de moord was hij elke dag online en liet hij ruim honderd reacties achter. De bijdragen werden gaandeweg feller van toon en inhoud.

Steeds veller

Dat gebeurde na de inval in oktober in Utrecht bij een Marokkaans gezin. "Hoe meer onschuldige moslims worden gepakt hoe beter, dan pas realiseren zij hoe nazi-achtig jouw soort wel is," schreef hij aan een pro-Amerikaanse deelnemer.

In een discussie over buitenlandse moslims die in Irak aan de kant van de opstandelingen meedoen, reageert hij op iemand die hen gespuis noemt. "Zij komen de kopjes van jouw broeders en van dat dikke varken Allawie wat kleiner maken. En wat jij gespuis noemt, noem ik mannen met ballen, die niet net zoals die homootjes vanuit Apache's en F16's aanvallen."

In de avond van 1 november tot en met het eerste half uur van de volgende dag zet hij 32 berichten op de site. Een van die berichten gaat over westerse soldaten in Irak. "Ik hoop echt dat ze stuk voor stuk als gebraden varkentjes terugkomen. Zonder hun rotkoppen natuurlijk," aldus Mohammed B.

Mark
16-11-04, 07:52
zie je dat: op nu.nl.... "steeds veller"

:lol:

et_2000nl
16-11-04, 08:20
Goedkope PR stunt van marokko.nl, de server zal er wel onderuit gaan door de vele bezoekers. Alleen maar om de concurentie met ons geliefde prikbord....

Ron Haleber
16-11-04, 08:35
Ik vind dit onderwerp toch erg belangrijk omdat ook onze prikkers moeten beseffen wat er achter priksels schuil kan gaan. Daarom zet ik hier een paar relevante berichten van Marokko.nl neer (nog voor ze gewist worden). Sommige verwijzen met link naar de betr. plaats.

Ikzelf ben ook prikker op Marokko.nl en plaats daar wel topics. Men windt zich hier op over wat er duizenden km verop gebeurt - waar men toch niets an kan veranderen! Maar verzaakt zjn rol als prikker hier!



[moderator] Heiba: Ik weet veel. Heel veel van dit forum.

Over deze speculatie had ik al te horen gekregen een dag na het gebeuren op 2 november, ik heb het uitgezocht, en de conclusie is dat het niet klopt.(ben buitengewoon nieuwsgierig, maar dat weten jullie wel)


--- xxx: Op 1-11 post ene rifo79 het volgende:

"Ik hoop echt dat ze stuk voor stuk als gebraden varkentjes terug komen.

P.s: zonder hun rotkoppen natuurlijk."


---xxx: Ze kunnen mij beter aannemen bij de AIVD , alleen kan ik voorlopig niet binnen 1 uur in Leidschendam zijn :\

MohammedB was rifo79..


Geplaatst door Rifo79
Zij komen de kopjes van jou broeders en van die dikke varken allawie wat kleiner maken.

En wat jij gespuis noemt noem ik mannen met ballen, en niet net zoals die homotjes die vanuit apache's en f16's aanvallen.
Overigens zij horen daar thuis dat kan ik van die roze varkentjes niet zeggen, zij zijn pak en weg 12000 km van hun huis verwijderd en hopelijk gaan in stukjes terug.


--- xxx: En dat vinden ze schokkend op nu.nl ? Dan moeten ze eens lezen wat anderen leden posten.

---xxx: Ik heb idd. hier veeeeeel extremere gevallen zien spuien.... daar is de tekst van die Rifo helemaal niets bij!!!!


---xxx: Denk wel dat het Rifo79 is.
Kijk ook naar onderstaande wat Rifo79 heeft gezegd!

Moge ALlah sjeikh Usama bin LAden , de mujahid die zijn rijkdom heeft verlaten om in de weg van ALlah te vechten, belonen.


EN Moge ALlah de mujahideen van Hamas versterken en de zionisten doen vernietigen..

AMien

---xxx: LMAO , de search functie ligt al plat.

---xxx: Afgegaan op de quotes die genoemd worden in Nieuws.nl zou het Rifo97 moeten zijn. Deze heeft het laatst gepost op 2 november, maar was als laatst actief op 12 november (iemand anders ingelogd?).
Maar een enkeling van jullie beweert dat hij het niet is. Misschien maar even dit doorgeven aan nieuws.nl? Voordat Rifo79 valselijk beschuldigd - als dit echt zo is - wordt en allerlei heisa over zich heenkrijgt?

Het gaat niet zozeer om hoe extreem je schrijft - want dan zullen er vast extremere zijn, maar of het extreem genoeg is.

---xxx: Ik denk dat het NFI een computer bij B. heeft gevonden en op basis daarvan hebben ontdenkt dat hij het is. Volgens mij kun je beter wachten totdat dit beter onderzocht is, heeft denk ik meer succes dan je vermoedens uitspreken dat hij het niet is.

---xxx: zijn werkeloze neef heeft zijn account overgenomen?

---xxx: Lekker kan, de doodseskaders van Allah surfen hier op M.nl op hun steun te krijgen voor hun ultieme daad. Dan staat er ons nog een hoop te wachten, als je beseft dat leden als Amazoelloe de meeste stemmen krijgen als beste discussieerder van M.nl.


[Amazoelloe was ook naar hier overgekomen, maar werd al snel geband.

Met Amazoelloe heb ik op Marokko.nl overigens een zeer goede discussie gevoerd - na mij door zijn eerste uitschelden heen te hebben geworsteld - over de zaken rond Mehdi Ben Barka]



---xxx: Beetje twijfelachtig.. Rifo79 is volgens z'n profiel geboren op 06-07-1978, Mohammed B. op 8-3-1978. En daarbij: volgens de brief van Remkes en Donner zou MB op 29 september '04 zijn aangehouden voor zwartrijden in Amsterdam. Rifo79 postte zowel op 29 als 30 september.

---xxx: Hallo Knorrepotje,

Als jij vroeg was opgestaan had je op het nieuws vanmorgen vroeg op radio 1. zelfs citaten kunnen horen, waarbij o.a. de naam van ene Knorknor werd genoemd, met wie "Mohammed B." had gediscussieerd. Ook werd een topic van Kifaia geciteerd.
Dit betreft idd Riffo79.

Maar als Heiba zo stellig is… dan zullen de media wel liegen.

Riffo79 heeft o.a. gereageerd op een triest artikel dat ging over de moord op een klein jongetje in Zweden (dat Mohammed heette btw). Dit werd door de topic starter volslagen misplaatst gebracht als "Christen vermoordt Moslim jongetje" (zoiets in die trant).

---xxx: Nog een uitspraak van Rifo79!

Onderwerp: Sta Jij Achter Bin Laden

Post Rifo79:
Ik sta vierkant achter de mujahid, de man met kloten die het opneemt tegen de supermacht.
Hij en de mujahidin zullen de amerikaantjes een kopje kleiner maken, letterlijk en figuurlijk........."

Ron Haleber
16-11-04, 10:17
Op Fok staan ook aanvullende zaken:

http://images.fok.nl/upload/041116_272_rifo79.gif


Mohammed B., de man die vastzit voor de moord op Theo van Gogh, blijkt zeer actief te zijn geweest op het discussieforum van Marokko.nl. Sinds 27 maart van dit jaar was hij lid van het forum. Zijn laatste bericht dateert van 2 november om 00:30 uur, in een discussie over joden (Marokkanen hebben geen hekel aan joden, maar...). Dat is zo'n 8 uur voor de moord op Theo van Gogh. Hij reageert daarin op een user die stelt dat iemand de Koran verkeerd leest (triest bezig is) als die zegt dat daar in zou staan dat joden niet te vertrouwen zijn. ''Als er iemand is die triest dan ben jij het wel. En het staat duidelijk in de Qoraan geschreven zoals mijn zuster jou heeft uitgelegd. Of accepteer jij het woord van Allah swt niet''.


Het Radio 1 Journaal onderzocht de afgelopen dagen alle 266 berichten die B. op Marokko.nl heeft neergezet. In de drie dagen voor de moord was hij elke dag online en liet hij ruim honderd reacties achter. De bijdragen werden gaandeweg feller van toon en inhoud. Dat gebeurde vooral na de inval in oktober in Utrecht bij een Marokkaans gezin. ''Hoe meer onschuldige moslims worden gepakt hoe beter, dan pas realiseren zij hoe nazi-achtig jouw soort wel is,'' schreef hij aan een pro-Amerikaan .

In een discussie over buitenlandse moslims die in Irak aan de kant van de opstandelingen meedoen, reageert hij op iemand die hen gespuis noemt. ''Zij komen de kopjes van jouw broeders en van dat dikke varken Allawie wat kleiner maken. En wat jij gespuis noemt, noem ik mannen met ballen, die niet net zoals die homootjes vanuit Apache's en F16's aanvallen.'' Over westerse soldaten in Irak schrijft hij: ''Ik hoop echt dat ze stuk voor stuk als gebraden varkentjes terugkomen. Zonder hun rotkoppen natuurlijk''.

Een deelnemer op Marokko.nl die opereert onder de naam knorknor (waarschijnlijk een autochtoon), vraagt op een gegeven moment aan B. waarom hij wel op internet loopt te dreigen en te schelden maar zelf niets onderneemt als het hem allemaal zo hoog zit. B antwoordt: ''Dat is geheime informatie, niet bedoeld voor varkentjes als jij.''

Rifo79
De naam waaronder Mohammed B. op Marokko.nl actief was is vrijwel zeker Rifo79 (usernummer 68301). Radio 1 meldde de naam niet, maar deze user komt compleet overeen met de gegevens uit het Radio 1 Journaal.


Het laatste topic dat Rifo79 zelf opende heette 'Wij moeten elkaar beter behandelen', maar dat dateert al van 20 april. Daarna reageerde hij alleen nog in bestaande topics en radicaliseerde hij in rap tempo.

-
Overigens is met het account van Rifo79 recent nog wel ingelogd, maar dat kan ook door justitie zijn gebeurd. Zijn pc is immers in beslag genomen.

Deanderekant2
16-11-04, 10:22
Wouter Bos haalde zonet op radio 1, in reactie op dit bericht, marokko.nl en maroc.nl ff door elkaar. Of heeft Mo B hier ook veel gezeten? Kan ik me bijna niet voorstellen met dat taalgebruik.

TonH
16-11-04, 10:30
Geplaatst door BiL@L
Nou, iemand zou hem maar een PM gestuurd hebben. :)

Klopt het trouwens dat marokko.nl nu niet te bereiken is? Ik krijg de volgende melding:

Forbidden
You don't have permission to access /index.php on this server.

Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Apache/1.3.33 Server at forums.marokko.nl Port 80

Hé, ja! Vanmorgen was de site hevig aan het kraken. Server kon de ruim 800 bezoekers tegelijkertijd niet aan. Maar dan kreeg je de gewone melding dat de server niet te bereiken was...

Zou hele boel nu afgesloten zijn?

Who's next? :roker:

Spoetnik
16-11-04, 10:30
Geplaatst door Ron Haleber
Overigens is met het account van Rifo79 recent nog wel ingelogd, maar dat kan ook door justitie zijn gebeurd. Zijn pc is immers in beslag genomen.


Ik zal em even een berichtje sturen.

"We are on for 20 November! " :melig:

Ron Haleber
16-11-04, 10:39
Geplaatst door Deanderekant2
Wouter Bos haalde zonet op radio 1, in reactie op dit bericht, marokko.nl en maroc.nl ff door elkaar. Of heeft Mo B hier ook veel gezeten? Kan ik me bijna niet voorstellen met dat taalgebruik.

Nl-x, van je vrienden moet je het maar hebben! :vingers:

Ron Haleber
16-11-04, 11:18
Radio 1 12.10 uur: Beheerder M.nl Samoen (?) heeft posts van Med B. verwijderd - gaat ie lezen. Er waren wel fellere posts - zei hij. wat meer beheer er opzetten. Verder verandert er niets.

Still going strong! :gniffel:

Mark
16-11-04, 11:31
gvd en ik zit weer op de site van de mietjes die alleen maar roepen en niks ondernemen :(

Ron Haleber
16-11-04, 12:50
Geplaatst door Mark
gvd en ik zit weer op de site van de mietjes die alleen maar roepen en niks ondernemen :(

Ja, hou jij je maar bezig met je geruzie met Schaap en Ta - veel interessanter voor jou! :rood:

Ik prik natuurlijk liever met die actieve Marokkanen! :jumping:

Ron Haleber
16-11-04, 12:54
Mark ik heb jou elders effe wakker geschud:

Mark, ouwe slapende topicvervuiler - stond vroeger in je nick - zet dit bericht in het topc dat daar over gaat. Anders wordt het hier zo'n rommeltje! :regie:

Die zaak meldde ik daar al om 12.10 toen radio 1 het zei.


Dus allemaal snel naar het laatste nieuws op:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1637575#post1637575

Julien
16-11-04, 14:02
Geplaatst door Ron Haleber
Een deelnemer op Marokko.nl die opereert onder de naam knorknor (waarschijnlijk een autochtoon), vraagt op een gegeven moment aan B. waarom hij wel op internet loopt te dreigen en te schelden maar zelf niets onderneemt als het hem allemaal zo hoog zit. B antwoordt: ''Dat is geheime informatie, niet bedoeld voor varkentjes als jij.''

wie noemt zich dan ook knorknor :knife_hea dan zoek je het ook zelf wel uit.. zeker een dom blondje..

bounif
16-11-04, 15:46
Uit een listing van marok.nl=marokko.nl
(let op de datum, 5 juni of 6 mei 2002):

Wat gebeurt er op MAROKKO.nl?

http://www.marok.nl/online.php?

Actieve gebruikers: 767 (392 leden en 375 gasten)

Op 06-05-2002 om 21:32 zijn
er 1061 gebruikers tegelijkertijd op
dit forum actief geweest!

Rifo79, {http://www.marok.nl/member.php?u=68301}

Marokko Community statistieken
Leden: 61.728, Onderwerpen: 117.478, Reacties: 2.340.790

Zwarte Schaap
16-11-04, 17:00
Geplaatst door Ron Haleber
Ja, hou jij je maar bezig met je geruzie met Schaap en Ta - veel interessanter voor jou! :rood:

Ik prik natuurlijk liever met die actieve Marokkanen ! :jumping:

Mischien ben jij wel diegene die ze activeert tot bepaalde acties. Special Agent Ron oftewel S.A.R.

S@deeQ
16-11-04, 17:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mischien ben jij wel diegene die ze activeert tot bepaalde acties. Special Agent Ron oftewel S.A.R.

:hihi: ik denk dat Ron HaalNicht om heel andere redenen daar zit te prikken :hihi: :hihi: