PDA

Bekijk Volledige Versie : Integratie- en assimilatiepolitiek



Eke
16-11-04, 09:04
Op het draadje over Mohammed B (van Ron Haleber 14-11-04 Wie legt mij de vroegere sympathieke teksten uit..enz.) )kwam Zwarte Schaap naar voren met een opmerking over assimilatiepolitiek.Ik heb daar eigenlijk nooit voldoende over nagedacht en antwoordde dat het opgaan van je eigenheid in de grote massa ondemocratisch was en bedreigend.

Zo-even hoorde ik op de radio een flard van een interview met Wouter Bos (PVDA) bij De Ochtenden (VPRO)en daar viel het woord grenzen.Niet alleen met betrekking tot uitingsvrijheid, maar ook met betrekking tot integratiepolitiek.

Mijn onderwerp: hoe kun je assimilatie- respectievelijk integratiepolitiek definieeren en vooral waar liggen de grenzen tussen die twee en zijn er nog andere vormen mogelijk in een vrije samenleving? :confused:

13.15 uur PS.Tijdens mijn bezigheden vanmorgen dat ik na over dit draadje. Wel theoretisch..Misschien wil iemand mij voorbeelden noemen van assimilatiepoltiek hier in Nederland.Dat werd nl. wel gezegd dat de regering dat doet. Eke