PDA

Bekijk Volledige Versie : Mohammed B. zat enkele uren voor de moord te chatten



Joesoef
16-11-04, 11:35
B. zat nacht voor moord te chatten



Van een verslaggever



AMSTERDAM - Mohammed B., de verdachte van de moord op Theo van Gogh op 2 november, heeft tot enkele uren voor de aanslag nog intensief deelgenomen aan discussies over de islam op internet.

Op 2 november nam hij om 00.27 uur nog deel aan een discussie over joden op het forum van de website www.marokko.nl, blijkt uit onderzoek van het Radio 1 Journaal. Ruim acht uur later zou hij in de Linnaeusstraat Van Gogh vermoorden.

Mohammed B. was sinds 27 maart forumlid van marokko.nl. Hij had in discussies op het forum de gebruikersnaam 'rifo79'. Als geboortedatum had hij 6 juli 1978 laten registreren. ''Rifo79 is geen lid van een openbare groep,'' aldus de site. Mails en privé-berichten konden naar 'rifo79' worden gestuurd.

In de maanden voor de moord liet B. in totaal 266 bijdragen achter op de site over allerlei onderwerpen. In de laatste drie dagen voor de moord was hij uitzonderlijk actief, met ruim honderd berichten. Rifo79 is na de moord nog één keer online geweest, maar dat is vermoedelijk het werk van de Amsterdamse recherche, die de mailbox en de berichten van wilde bekijken.

Zijn voorlaatste bijdrage aan het forum was om 00.21 uur op 2 oktober en ging over de Amerikaanse aanwezigheid in Irak. De discussie ging over buitenlandse moslims die in Irak aan de kant van de opstandelingen meedoen. Een andere gebruiker van het forum, ene 'gaviel', sprak in dat verband van 'gespuis'.

Mohammed B. reageerde daarop met: ''Zij komen de kopjes van jou broeders en van die dikke varken Allawie wat kleiner maken. Want wat jij gespuis noemt, noem ik mannen met ballen, en niet zoals die homotjes die vanuit apaches en f16's aanvallen. Overigens zij horen daar thuis dat kan ik van die roze varkentjes niet zeggen, zij zijn pakweg 12000 km van hun huis verwijderd en hopelijk gaan ze in stukjes terug.''

Eerder zei hij op het forum over westerse militairen in Irak: ''Ik hoop echt dat ze stuk voor stuk als gebraden varkentjes terugkomen. Zonder hun rotkoppen natuurlijk.''

In een andere discussie, op de avond van 1 november, ging het onder meer over de verschillen tussen sjiïeten en soennieten. Ene 'pistados' zei daarover: ''Moslims scheppen er net zo veel plezier in andere moslims te doden als ze graag koefer zouden doden.''

Rifo79 oftewel Mohammed B. reageerde daarop met: ''Wij gunnen jou soort dat niet.'' En: ''De enige die de moslims massaal uitmoorden zijn de amerikanen.''

'Pistados' antwoordde vervolgens: ''Nou, wij zien dat wel wat anders, of zie jij enkel wat je zelf wil zien. Hoeveel moslims werden er al gedood door het gespuis denk je?''

'Rifo79' reageerde woedend: ''Kijk dat bedoel ik nou met sjiieten die voelen zich snel op hun teentjes getrapt, ik vroeg het mij gewoon af. Want een soenniet zal het nooit en nimmer eens zijn met een koeffarbillah als die peejdofiel. Jij schijnlijk wel en eeh sinds wanneer spuug je op je broeder ik eis excuus.''

'Pistados' (die zijn bijdragen aan het forum steevast voorzag van een bewegend logo van een doodskop die een sigaret rookte, terwijl de site van Theo van Gogh www.degezonderoker.nl heette) zei niet veel voor excuses te voelen. Mohammed B. begon daarop impliciet te dreigen: 'pistados' kon dat maar beter wel doen. ''Anders vergeef ik het jou niet.''

Marokko.nl heeft overigens alle bijdragen van rifo79/Mohammed B. in de loop van de morgen, nadat het Radio 1 Journaal vanmorgen vroeg op de teksten had gewezen, van de site verwijderd.


© Het Parool, 16-11-2004

Ron Haleber
16-11-04, 13:01
Joesoef onbegrijpelijk dat je je eigen topics zit te verdubbelen en nog wel met oud nieuws...

Nou ik zwijg maar want 'Rifo79' zei het ook al woedend: ''Kijk dat bedoel ik nou met sjiieten (als Joesoef) die voelen zich snel op hun teentjes getrapt".



Mark begon ook al - mijn reply:

Mark, ouwe slapende topicvervuiler - stond vroeger in je nick - zet dit bericht in het topc dat daar over gaat. Anders wordt het hier zo'n rommeltje! :regie:

Die zaak meldde ik daar al om 12.10 toen radio 1 het zei.


Dus allemaal snel naar het laatste nieuws op:

http://www.maroc.nl/nieuws/forums/showthread.php?s=&postid=1637575#post1637575