PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Pim Fortuyn toch niet de Grootste Nederlander'



Mark
16-11-04, 15:46
'Pim Fortuyn toch niet de Grootste Nederlander'

Uitgegeven: 16 november 2004 16:40
Laatst gewijzigd: 16 november 2004 16:40

AMSTERDAM - Als ook alle stemmen zouden worden meegeteld die nog na de uitzending van "De grootste Nederlander " zijn binnengekomen dan zou Willem van Oranje de uiteindelijke winnaar zijn geworden, zo meldt de KRO in een persbericht.

Het probleem van de cijfers is veroorzaakt door 'langzame' computers, die na de uitzending nog nieuwe gegevens produceerden. En dat heeft te maken met een beveiliging die was ingebouwd om frauderen te voorkomen. Tijdens de uitzending kon alleen gestemd worden via een vaste telefoonlijn of via de mobiele telefoon. Alle kiezers konden maximaal 6 stemmen uitbrengen en de computers controleerden of dit aantal niet werd overschreden.


Daardoor ontstond evenwel vertraging in de verwerking van de gegevens met als resultaat dat de telefoonlijnen geblokkeerd raakten. Toen de uitzending werd afgesloten stond Pim Fortuyn aan kop en werd hij onder het toeziend oog van de notaris als winnaar aangewezen.

Volgens de officiële telling had Fortuyn op dat moment bijna 115.000 stemmen en Willem van Oranje 111.000 en daarmee was Fortuyn 'de grootste', maar telling van de stemmen na de uitzending geeft aan dat Pim Fortuyn 130.000 stemmen heeft en Willem van Oranje 161.000.

De KRO heeft besloten de afgesproken procedure te respecteren, en geen wijziging te brengen in de uitslag zoals die tijdens de uitzending is gepubliceerd.

wytze
16-11-04, 15:50
hoe poetsen we deze schandvlek alsnog weg, zal men wel gedacht hebben. bea heeft natuurlijk gisteravond even flink aan de bel heeft getrokken

Umarvlie
16-11-04, 15:55
Geplaatst door Mark
'Pim Fortuyn toch niet de Grootste Nederlander'

Uitgegeven: 16 november 2004 16:40
Laatst gewijzigd: 16 november 2004 16:40

AMSTERDAM - Als ook alle stemmen zouden worden meegeteld die nog na de uitzending van "De grootste Nederlander " zijn binnengekomen dan zou Willem van Oranje de uiteindelijke winnaar zijn geworden, zo meldt de KRO in een persbericht.

.....


Allemaal leuk en aardig maar in de tijd van Willem van Oranje was er nog helemaal geen sprake van Nederland .. dat duurde nog even een paar eeuwen en .. hij was een Duitser! dus .. zelfs al zou de uitslag nog veranderen ...

We hebben iets anders nodig ... hoe lang was die Fortuijn? moet in het basketbal wereldje toch een langere te vinden zijn niet?

Joesoef
16-11-04, 15:56
Thk God.

TonH
16-11-04, 15:59
Florida op het mediapark, hoorde ik iemand zeggen.

Gaan we nu naar de Hoge Raad? :D

et_2000nl
16-11-04, 16:37
Op zich een mooi nederlands compromis. Eigenlijk is Willem van Oranje de grootste, maar door een technisch probleempje wisten we dat niet, we hebben gecommuniceerd dat het Fortuyn is. Eigenlijk belslaat dat de hele nederlandse politiek/politieke historie. Willem van Oranje - Pim Fortuyn. Na Fortuyn, en dat komt niet door Fortuyn zelf, zijn we vooral opgescheept met een stelletje incompetente randdebielen.

Ik hou van Holland....

sylvester
16-11-04, 16:49
Ik vond Erasmus de grootste!
En dat blijf ik ook vinden. :student:

wytze
16-11-04, 16:55
ja, ik zou het ook in de wetenschap of kunst gezocht hebben. Erasmus, Spinoza, Leeuwenhoek, Linneaus,
Rembrandt. Allemaal grote geesten. Maar nederland komt niet verder dan een kale relnicht of een duitser. :droef:

sylvester
16-11-04, 16:58
Dat kon je al merken toen Anne Frank in de top tien kwam.
Zij is nooit erkent als een Nederlander!!!! :staart:

rja2
16-11-04, 17:25
Ik heb gisteren een aantal keren gestemd telefonisch op Willem van Oranje, ik kreeg verbinding maar hoorde geen computer, ik dacht dus dat m'n stem niet was geteld of mijn stem ook niet is geteld weet ik niet.

Omdat de computer de drukte niet aan kon, is Pim als grootste Nederlander uitgeroepen.

Zonde van m'n tijd dit programma, stom spelletje, stelletje prutsers.
:knife_hea

Bart.NL
16-11-04, 19:06
Namens de computer van de KRO biedt ik mijn verontschuldigingen aan.