PDA

Bekijk Volledige Versie : Christenen bewaken moskee in Lelystad



Mark
16-11-04, 16:55
Christenen bewaken moskee in Lelystad

Uitgegeven: 16 november 2004 17:24

LELYSTAD - Een groep van ongeveer zeven christenen bewaakt 's avonds de Al Firdaus moskee in Lelystad. Dat maakte dominee C. Sybrandi dinsdag bekend. De christenen willen zo voorkomen dat er brand wordt gesticht bij de moskee of dat het gebouw wordt bekogeld met stenen.

"Ik wil meehelpen om de spiraal van agressie in Nederland te doorbreken. En we willen opkomen voor onze islamitische medemens", legde Sybrandi dinsdag uit. Hij vroeg zijn gemeenteleden om te posten bij de moskee tussen 21.00 en 23.00 uur. Dan is de poort van het gebedshuis namelijk nog open en is het risico op aanslagen het grootst.


Roulatiesysteem

Zeven christenen hebben zich inmiddels aangemeld voor de bewaking. Zij posten iedere avond in een roulatiesysteem. "Tot op heden is er nog niets dreigends gebeurd", verzekert Sybrandi. Hij wil de bewaking vooralsnog volhouden tot halverwege december. "Hopelijk zijn de spanningen tussen moslims en niet-moslims dan wat bekoeld."

Voorzitter B. Dil van de Al Firdaus moskee noemt de hulp van de christenen "prachtig". "Zo hoort het te gaan, we moeten elkaar helpen."

Vorige week gooiden onbekenden brandend materiaal op de parkeerplaats van het gebedshuis. Het doofde vanzelf en veroorzaakte geen schade. Sindsdien bewaken leden van de islamitische gemeenschap het gebouw 's nachts permanent.

Mark
16-11-04, 16:55
Zodra die moslims slapen en die 7 christenen alleen zijn gaat dat ding in de hens natuurlijk :hihi:

Tomas
16-11-04, 16:57
Zeven? Tjonge wat bijbels.

Je zal maar beschermd worden door christenen. Dat betekent dat ze ook de andere moskee ter verbranding moeten aanbieden, mocht het zover komen.

Rabi'ah.
16-11-04, 17:27
Geplaatst door Mark
Zodra die moslims slapen en die 7 christenen alleen zijn gaat dat ding in de hens natuurlijk :hihi:

Ha ha ha

:moe:

mark61
16-11-04, 17:31
the magnificent seven.

SIG
16-11-04, 17:44
Nah, leuk initiatief toch? Mooi een positief bericht na al die berichten van Neanderthalers die Moskeeen, scholen en kerken in de hens steken.

chliha
16-11-04, 17:51
i am deeeeeeeply touched.


is het geen ruil, kerken door moslims laten bewaken?

Deanderekant
16-11-04, 17:58
Geplaatst door SIG
Nah, leuk initiatief toch? Mooi een positief bericht na al die berichten van Neanderthalers die Moskeeen, scholen en kerken in de hens steken.

precies....

et_2000nl
16-11-04, 18:01
In het kader van de integratie, christenen allah ah akbar leren....

Moslim: "OK, laten we eerst dit veiligheidspak aantrekken."
Christen: "OK gaan we beginnen"
Moslim: "Zeg Allah ah Akbar"
Christen: "Allah wat?"
Moslim: "Allah ah, Allah, ah"
Christen: "Allah ah"
Moslim: "Allah ah Akbar"
Christen: "Wat betekent dat eigenlijk?"
Moslim: "God is groot"
Christen: "OK, nog een keer"
Moslim: "Allah ah Akbar"
Christen: "Allah ah Akbar"
Moslim: "OK, dan ga ik nu weg, je zegt het 10x en trekt dan hier aan dit touwtje...."

Julien
16-11-04, 18:06
:duim:

mark61
16-11-04, 18:21
Geplaatst door et_2000nl
In het kader van de integratie, christenen allah ah akbar leren....



Bah, jij moet ook altijd weer spontane initiatieven van goedbedoelende, gelovige burgers op uiterst stigmatiserende, cynische en vernederende wijze belachelijk maken. Ik walg van dit soort mensen! :mad:












:hihi:

et_2000nl
16-11-04, 18:35
Geplaatst door mark61
Bah, jij moet ook altijd weer spontane initiatieven van goedbedoelende, gelovige burgers op uiterst stigmatiserende, cynische en vernederende wijze belachelijk maken. Ik walg van dit soort mensen! :mad:












:hihi:

Wie ik?

En dat gewalg is geheel wederzijds.... :hihi:

Jimmy Bora
16-11-04, 19:15
Geplaatst door bakfietsj
De 7 hoofdzonden!

neen de 7 deugden :wink:

mark61
16-11-04, 19:22
Geplaatst door et_2000nl
Wie ik?

En dat gewalg is geheel wederzijds.... :hihi:

Gelukkig heb ik een kärcher.

et_2000nl
16-11-04, 19:24
Geplaatst door mark61
Gelukkig heb ik een kärcher.

Ik ook (sinds kort), en een koelkast in mijn tuin....

Umarvlie
16-11-04, 19:31
Geplaatst door Mark
Zodra die moslims slapen en die 7 christenen alleen zijn gaat dat ding in de hens natuurlijk :hihi:

Jazeker .. de christelijke jeugd uit Urk!

mark61
16-11-04, 19:36
Geplaatst door et_2000nl
Ik ook (sinds kort), en een koelkast in mijn tuin....

Heel verstandig. Is ze al een beetje geworteld?

Jimmy Bora
16-11-04, 19:39
Geplaatst door et_2000nl
Ik ook (sinds kort), en een koelkast in mijn tuin....




Geplaatst door mark61
Heel verstandig. Is ze al een beetje geworteld?


of werpt t al ijsblokjes af?

mark61
16-11-04, 19:42
Geplaatst door Jimmy Bora
of werpt t al ijsblokjes af?

Je moet begrijpen dat het een heel speciale koelkast was. Het was eigenlijk een frigofreak. Een niet meer zo jonge dame met geestelijke problemen die met een koelkast op haar rug door de nacht trok. Maar das een heel lang verhaal.

Jimmy Bora
16-11-04, 19:45
Geplaatst door mark61
Je moet begrijpen dat het een heel speciale koelkast was. Het was eigenlijk een frigofreak. Een niet meer zo jonge dame met geestelijke problemen die met een koelkast op haar rug door de nacht trok. Maar das een heel lang verhaal.


haha, dol je gewoon of meen je dat echt?

mark61
16-11-04, 19:53
Geplaatst door Jimmy Bora
haha, dol je gewoon of meen je dat echt?

Nou, zoals ik zei, het is een heel verhaal. Ergens op een in de vergetelheid geraakte topic. Als je het op wilt zoeken, er stond BOZE WOLF in de titel. Zoekt en gij zult vinden.

Jimmy Bora
16-11-04, 19:58
Geplaatst door mark61
Nou, zoals ik zei, het is een heel verhaal. Ergens op een in de vergetelheid geraakte topic. Als je het op wilt zoeken, er stond BOZE WOLF in de titel. Zoekt en gij zult vinden.

Amen!