PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrijheid van meningsuiting, maar scheld je moeder niet uit!



A. Haselhoef
17-11-04, 00:36
In de Islam en net zoals in veel andere wereldgodsdiensten of andere levensbeschouwingen wordt het eren en het respecteren van je moeder en van je vader als zeer belangrijk gezien.

Het verzorgen van je ouders wanneer zij hulp nodig hebben of een lief gesprek met hen voeren worden zelfs gezien als één van de vele vormen van de Djihad.

De Djihad wat te vaak eenzijdig en uit zijn verband vertaald wordt als Heilige Oorlog. De echte en volledige betekenis van het woordje Djihad is ‘je volledig inzetten op de weg van God’ en dat kan ook wanneer je een bloemetje of een geschenk uit liefde aan je moeder geeft.

De profeet Moehammed (vrede zij met hem) zei dat wanneer iemand zijn eigen moeder uitscheldt hij het paradijs niet zal betreden. Maar ook Jezus (vrede zij met hem) zegt in Matheus 15:4 : Eert uw vader en moeder, en: Wie vader of moeder vloekt, die zal den dood sterven (hierbij refereert hij aan de wetten van de profeet Mozes (vrede zij met hem))

De metgezellen van de profeet Moehammed (vrede zij met hem) waren stom verbaasd dat iemand het hen in zijn hoofd zou halen om zijn eigen moeder te beledigen. De profeet antwoordde:”Iemand scheldt de moeder uit van een andere. Waarop de andere ook de moeder van zijn tegenstander zal gaan uitschelden. Op deze wijze hebben zij beiden hun eigen moeder uitgescholden.

De profeet Jezus (vrede zij met hem) zegt dat het niet wassen van de handen voor het eten, niet iemand slecht maakt, maar dat hetgeen wat uit zijn mond komt, wel een persoon slecht kan maken. En zo zei de profeet Moehammed (vrede zij met hem):”Zeg het goede of zwijgt”.

In de discussie over waarden en normen, vrijheid van meningsuiting, godslastering en het recht om de andere te kunnen beledigen is het misschien goed om te beseffen dat geen enkel goed kind of burger het waardeert wanneer zijn ouders, religie of land wordt uitgescholden.

En dat elke vorm van dialoog of debat wat op een dergelijke wijze begint geen vrede zal oogsten maar slechts wederzijdse haat zal zaaien.

Abdullah Haselhoef
[email protected]

Joesoef
17-11-04, 07:56
Geplaatst door bakfietsj
Meneer Haselhoef is het lichtend voorbeeld voor Nederlandse moslims, met mensen als hij hoef ik mij minder zorgen te maken over dit land.

90% van de Moslims denken zoals Hazelhoef dat doet, 9%van de Moslims denkt bijna zoals hem , 0,9% ietjes liberaler. En van die overblijvende 0,1% denkt 1% extremistisch waarvan 1% het in de praktijk zou willen brengen.

Je hoeft je dus helemaal geen zorgen te maken om de Moslims. Je kan je beter zorgen maken om de GFT bak voor de deur.

Hninanl
17-11-04, 09:43
Geplaatst door bakfietsj
Meneer Haselhoef is het lichtend voorbeeld voor Nederlandse moslims, met mensen als hij hoef ik mij minder zorgen te maken over dit land.

Dta is nu de grote verwarring in Nederland. Meneer Haselhoef is geen unicum.

A. Haselhoef
17-11-04, 09:51
Geplaatst door Hninanl
Dta is nu de grote verwarring in Nederland. Meneer Haselhoef is geen unicum.

Voor mijn vrouw wel :wohaa:

Maar gelukkig ken ik inderdaad afgezien van een enkele individu heel veel mensen die de Islam beleven en vanuit de Islam werken zoals ik dat ook tracht te doen.

Goodnight
17-11-04, 10:09
Geplaatst door A. Haselhoef
Voor mijn vrouw wel :wohaa:

Maar gelukkig ken ik inderdaad afgezien van een enkele individu heel veel mensen die de Islam beleven en vanuit de Islam werken zoals ik dat ook tracht te doen.

Het zou wat zijn als je dat voor je vrouw niet was. :p

Maar goed even terugkomend op jouw nieuwsbrief.

Schelden is zowieso al dom en schelden op de moeder van een ander is helemaal walgelijk.
helaas zie ik het ook vaak gebeuren op dit forum dat bepaalde individuen denken de ander te overrulen door over haar of zijn moeder te beginnen.

Ik zou een heropvoeding voor dit soort mensen adviseren.

Hninanl
17-11-04, 10:21
Geplaatst door A. Haselhoef
Voor mijn vrouw wel :wohaa:

Maar gelukkig ken ik inderdaad afgezien van een enkele individu heel veel mensen die de Islam beleven en vanuit de Islam werken zoals ik dat ook tracht te doen.

:lole: Salaamoe Alaikoum broeder Haselhoef,

Wat ben je scherp op de vroege morgen!!

louise_louise
17-11-04, 10:38
Geplaatst door A. Haselhoef
In de Islam en net zoals in veel andere wereldgodsdiensten of andere levensbeschouwingen wordt het eren en het respecteren van je moeder en van je vader als zeer belangrijk gezien.

Het verzorgen van je ouders wanneer zij hulp nodig hebben of een lief gesprek met hen voeren worden zelfs gezien als één van de vele vormen van de Djihad.

De Djihad wat te vaak eenzijdig en uit zijn verband vertaald wordt als Heilige Oorlog. De echte en volledige betekenis van het woordje Djihad is ‘je volledig inzetten op de weg van God’ en dat kan ook wanneer je een bloemetje of een geschenk uit liefde aan je moeder geeft.

De profeet Moehammed (vrede zij met hem) zei dat wanneer iemand zijn eigen moeder uitscheldt hij het paradijs niet zal betreden. Maar ook Jezus (vrede zij met hem) zegt in Matheus 15:4 : Eert uw vader en moeder, en: Wie vader of moeder vloekt, die zal den dood sterven (hierbij refereert hij aan de wetten van de profeet Mozes (vrede zij met hem))

De metgezellen van de profeet Moehammed (vrede zij met hem) waren stom verbaasd dat iemand het hen in zijn hoofd zou halen om zijn eigen moeder te beledigen. De profeet antwoordde:”Iemand scheldt de moeder uit van een andere. Waarop de andere ook de moeder van zijn tegenstander zal gaan uitschelden. Op deze wijze hebben zij beiden hun eigen moeder uitgescholden.

De profeet Jezus (vrede zij met hem) zegt dat het niet wassen van de handen voor het eten, niet iemand slecht maakt, maar dat hetgeen wat uit zijn mond komt, wel een persoon slecht kan maken. En zo zei de profeet Moehammed (vrede zij met hem):”Zeg het goede of zwijgt”.

In de discussie over waarden en normen, vrijheid van meningsuiting, godslastering en het recht om de andere te kunnen beledigen is het misschien goed om te beseffen dat geen enkel goed kind of burger het waardeert wanneer zijn ouders, religie of land wordt uitgescholden.

En dat elke vorm van dialoog of debat wat op een dergelijke wijze begint geen vrede zal oogsten maar slechts wederzijdse haat zal zaaien.

Abdullah Haselhoef
[email protected]

:duim:

(soms is het toch wel ernstig om te zien dat je geloof zo verschillend beleefd kan worden, zo zag ik gisteren bij 'Knevel'een iranese vrouw die christene was geworden en als je goed luisterde naar wat zij belangrijk vond dan ging het eigenlijk om dezelfde waarden die ook in de islam voorkomen maar die zij op de een of andere manier niet inzag of verkeerd inzag en om nou daarvoor van geloof te veranderen :verward: )

nard
17-11-04, 11:08
A. Haselhoef
Voor mijn vrouw wel

Maar gelukkig ken ik inderdaad afgezien van een enkele individu heel veel mensen die de Islam beleven en vanuit de Islam werken zoals ik dat ook tracht te doen.


Ik ben in dit geval ook wel geinteresseerd in dat enkele individu, mijnheer Haselhoef.
Ik heb in't gemeen wat moeite met wie wie nu werkelijk is, maar uitgaande dat u, mijnheer Haselhoef, ook werkelijk dé mijnheer Haselhoef bent, zou u aub de moeite willen nemenop dit onderwerp te reageren? (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=118227)

Hartelijk dank.

Zwarte Schaap
17-11-04, 13:00
Het uitschelden van moeders gebeurt hier bij NVDD vrijwel nooit. Een enkeling wil dat wel eens doen. De standaardprikkers hier zul je dat nooit zien doen.

freya
17-11-04, 13:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
standaardprikkers

:wat?!:

Goodnight
17-11-04, 13:11
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het uitschelden van moeders gebeurt hier bij NVDD vrijwel nooit. Een enkeling wil dat wel eens doen. De standaardprikkers hier zul je dat nooit zien doen.

wat een vreemde onderschrift heb jij bij je schaapje.....:vreemd:

Zwarte Schaap
17-11-04, 13:16
Geplaatst door Goodnight
wat een vreemde onderschrift heb jij bij je schaapje.....:vreemd:

Dat is de term van Sylvain Ephimenco, die ik als geuzennaam voer. Hij noemt moslims ook wel eens ''aanhangers van de dood''.

Zwarte Schaap
17-11-04, 13:18
Geplaatst door freya
:wat?!:

Wat ??

Goodnight
17-11-04, 13:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat is de term van Sylvain Ephimenco, die ik als geuzennaam voer. Hij noemt moslims ook wel eens ''aanhangers van de dood''.

we zijn allen aanhangers van de dood, of gelooft hij daar aan te kunnen ontkomen?


Uitschot van Allah, hoe verzint hij het.de grappenmaker....

et_2000nl
17-11-04, 13:26
@ Haselhoef

Bedankt voor Uw positieve bijdrage. Uw persoon zal ter discussie staan. Maar dat is niet uniek. Elke persoon staat ter discussie op dit moment. Ik hoop dat U de moed en kracht houd daar mee door te gaan, ondanks de strijd van sommige U mond dood te maken....

Tomas
17-11-04, 13:28
Artikel 137 vervangen door "Gij zult geen moeders smadelijk beledigen".

OK. Wie is tegen?

Dutchguy
17-11-04, 13:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het uitschelden van moeders gebeurt hier bij NVDD vrijwel nooit. Een enkeling wil dat wel eens doen. De standaardprikkers hier zul je dat nooit zien doen.

Kom ik hier ook niet tegen, laten we dat vooral zo houden.

Dutchguy
17-11-04, 13:30
Geplaatst door Tomas
Artikel 137 vervangen door "Gij zult geen moeders smadelijk beledigen".

OK. Wie is tegen?

Voor. :student:

et_2000nl
17-11-04, 13:31
Geplaatst door Tomas
Artikel 137 vervangen door "Gij zult geen moeders smadelijk beledigen".

OK. Wie is tegen?

Tomas, als jij te weinig vertouwen hebt dat goed fatsoen in een wet moet komen te staan. Strijd er voor, mijn zegen heb je.

Tomas
17-11-04, 13:32
Geplaatst door et_2000nl
Tomas, als jij te weinig vertouwen hebt dat goed fatsoen in een wet moet komen te staan. Strijd er voor, mijn zegen heb je.

Ik dacht een compromis voorstel te kunnen sluiten met de voorstanders van het huidige artikel 137.

et_2000nl
17-11-04, 13:33
Geplaatst door Dutchguy
Kom ik hier ook niet tegen, laten we dat vooral zo houden.

Bij mij wel een aantal keren gebeurd.... Maar ik ben vergevingsgezind.... Ze waren ff de weg kwijt, en nu voorgoed geband. En zo hoort het ook....

et_2000nl
17-11-04, 13:37
Geplaatst door Tomas
Ik dacht een compromis voorstel te kunnen sluiten met de voorstanders van het huidige artikel 137.

Gatver compromis.... Goed fatsoen moet je mijn insziens niet in wetten verbergen. Net zo als opstaan voor oudere in de tram.

BTW Godslastering om die rede dus ook niet...

Als het artikel 137 is. Weg met die wet.

Hoorde vanachtend van der Vlis (SGP) op de radio (radio 1) met een pleidooi dat het symbool van onze christelijke fundamenten in gevaar waren als die wet kwam te vervallen. Ook al was hij zich bewust, dat het een slapende wet was. Puur om het principe.

En toen beseft ik. Weg met die wet. Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan principieel dingen in stand houden die geen pragmatische waarde hebben anders dan een emotionele of zoals U wilt, principiele....

A. Haselhoef
17-11-04, 13:37
Geplaatst door nard
Ik ben in dit geval ook wel geinteresseerd in dat enkele individu, mijnheer Haselhoef.
Ik heb in't gemeen wat moeite met wie wie nu werkelijk is, maar uitgaande dat u, mijnheer Haselhoef, ook werkelijk dé mijnheer Haselhoef bent, zou u aub de moeite willen nemenop dit onderwerp te reageren? (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?threadid=118227)

Hartelijk dank.

Heb ik reeds gedaan

Zwarte Schaap
17-11-04, 13:43
Geplaatst door Tomas
Artikel 137 vervangen door "Gij zult geen moeders smadelijk beledigen".

OK. Wie is tegen?

Je bedoelt artikel 147 Sr., artikel 137 Sr.gaat over beledigingen van groepen vanwege hun geloof etc..

Artikel 147 Sr. gaat over smalende godslastering en niet zoals jij zegt smadelijke !



(Belediging groep mensen)

Artikel 137c: hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of een geldboete van de derde categorie.

(aanzetten tot haat/ discriminatie/ geweld)

Artikel 137d: hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

(Openbaar maken/ toezenden/ verspreiden van uitlatingen)

Artikel 137e: 1. Hij die, anders dan ten behoeve van zakelijke berichtgeving;

1° een uitlating openbaar maakt die, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, voor een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid beledigend is, of aanzet tot haat tegen of discriminatie van mensen of gewelddadig optreden tegen persoon of goed van mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging, hun geslacht of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid;

2° een voorwerp waarin, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, zulk een uitlating is vervat, aan iemand, anders dan op diens verzoek, doet toekomen, dan wel verspreidt of ter openbaarmaking van die uitlating of verspreiding in voorraad heeft; wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.

(Deelname aan/ steunen van discriminatoire activiteiten)

Artikel 137f: hij die deelneemt of geldelijk of andere stoffelijke steun verleent aan activiteiten gericht op discriminatie van mensen wegens hun ras, hun godsdienst, hun levensovertuiging, hun geslacht of hun hetero- of homoseksuele gerichtheid, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.




Artikel 147
Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft:
1. hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, door smalende godslasteringen op voor godsdienstige gevoelens krenkende wijze uitlaat;
2. hij die een bedienaar van de godsdienst in de geoorloofde waarneming van zijn bediening bespot;
3. hij die voorwerpen aan een eredienst gewijd, waar en wanneer de uitoefening van die dienst geoorloofd is, beschimpt.

Artikel 147a
1. Hij die een geschrift of afbeelding waarin uitlatingen voorkomen die, als smalende godslasteringen, voor godsdienstige gevoelens krenkend zijn, verspreidt, openlijk tentoonstelt of aanslaat of, om verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen te worden, in voorraad heeft, wordt, indien hij weet of ernstige reden heeft om te vermoeden dat in het geschrift of de afbeelding zodanige uitlatingen voorkomen, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee maanden of geldboete van de tweede categorie.
2. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die, met gelijke wetenschap of een gelijke reden tot vermoeden, de inhoud van een zodanig geschrift openlijk ten gehore brengt.
3. Indien de schuldige een van de misdrijven omschreven in dit artikel in zijn beroep begaat en er, tijdens het plegen van het misdrijf, nog geen twee jaren zijn verlopen sedert een vroegere veroordeling van de schuldige wegens een van deze misdrijven onherroepelijk is geworden, kan hij van de uitoefening van dat beroep worden ontzet.

Tomas
17-11-04, 13:44
Geplaatst door et_2000nl
Gatver compromis.... Goed fatsoen moet je mijn insziens niet in wetten verbergen. Net zo als opstaan voor oudere in de tram.

BTW Godslastering om die rede dus ook niet...

Als het artikel 137 is. Weg met die wet.

Hoorde vanachtend van der Vlis (SGP) op de radio (radio 1) met een pleidooi dat het symbool van onze christelijke fundamenten in gevaar waren als die wet kwam te vervallen. Ook al was hij zich bewust, dat het een slapende wet was. Puur om het principe.

En toen beseft ik. Weg met die wet. Er zijn belangrijkere dingen in het leven dan principieel dingen in stand houden die geen pragmatische waarde hebben anders dan een emotionele of zoals U wilt, principiele....

Ja.. ja... Maar om toch iets van universeel fatsoen te benoemen in de wet. Als symbool van universele waarden.

Tomas
17-11-04, 13:47
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je bedoelt artikel 147 Sr., artikel 137 Sr.gaat over beledigingen van groepen vanwege hun geloof etc..

Artikel 147 Sr. gaat over smalende godslastering en niet zoals jij zegt smadelijke !

147.

Muggenzeiker op laagwater.

et_2000nl
17-11-04, 13:48
Geplaatst door Tomas
Ja.. ja... Maar om toch iets van universeel fatsoen te benoemen in de wet. Als symbool van universele waarden.

Universeel fatsoen is subjectief. Mijn insziens totaal geen zin om in een wet te zetten.... Er is op dit moment genoeg rede om de bestaande wetten goed uit te voeren. Dat is ook belangrijk voor de beeldvorming van het huidige rechtssysteem, en die is niet goed. Daar zou de prioriteit moeten liggen ipv een "normen en waarden" debat, laat staan wet....

Tomas
17-11-04, 13:54
Geplaatst door et_2000nl
Universeel fatsoen is subjectief. Mijn insziens totaal geen zin om in een wet te zetten.... Er is op dit moment genoeg rede om de bestaande wetten goed uit te voeren. Dat is ook belangrijk voor de beeldvorming van het huidige rechtssysteem, en die is niet goed. Daar zou de prioriteit moeten liggen ipv een "normen en waarden" debat, laat staan wet....

Ja.. ja.. ja, ja. Maar universeel fatsoen is juist niet subjectief. 't is misschien de vraag of er zoiets als een universeel fatsoen bestaat. En als dat bestaat zit je met "afkeuring tav het beledigen van moeders" volgens mij verrekte dicht in de buurt.

Zwarte Schaap
17-11-04, 13:58
Geplaatst door Tomas
147.

Muggenzeiker op laagwater.

Sorry hoor het was geen minifoutje. Je zat er helemaal naast.

wytze
17-11-04, 14:18
Jezus was af en toe ook niet aardig tegen z'n moeder.

Tomas
17-11-04, 14:20
Geplaatst door wytze
Jezus was af en toe ook niet aardig tegen z'n moeder.

Vertel.

Zwarte Schaap
17-11-04, 14:21
Geplaatst door wytze
Jezus was af en toe ook niet aardig tegen z'n moeder.

Dat weet ik niet, maar als je dat 100 % zeker weet, dan is dat een reden om aan te nemen dat Jezus geen God was.

wytze
17-11-04, 14:27
Jezus (Yashua) is ook helemaal niet God (YHWH), maar de zoon van God. daarom was ie af en toe niet aardig tegen z'n aardse moeder. de precieze quotes zal ik voor je opzoeken, ze staan ergens in Marcus meen ik.

Bofko
17-11-04, 14:33
Geplaatst door bakfietsj
Zijn die percentages "wetenschappelijk" bepaald? Ik hoorde van deskundigen schattingen van 5-15% Mohammedanen die dezelfde mening zijn toegedaan als Mohammed B., al dan niet rijp om het zwaard ter hand te nemen om alle ongelovigen uit te roeien. Waarom heeft de overheid nog geen onderzoek hier naar gepleegd? Dan weten we of we in Nederland gastvrijheid bieden aan 100 dan wel 150.000 bloeddorstige godsdienstfanaten. Nogal een verschil, mij dunkt.

De overheid hanteert het psychologische en politieke getal van 150 extremisten.
Te veel om je geen zorgen over te maken maar niet zoveel dat het voor de AIVD ondoenlijk wordt om ze te volgen.

Tomas
17-11-04, 14:35
Geplaatst door wytze
Jezus (Yashua) is ook helemaal niet God (YHWH), maar de zoon van God. daarom was ie af en toe niet aardig tegen z'n aardse moeder. de precieze quotes zal ik voor je opzoeken, ze staan ergens in Marcus meen ik.

Jezus' vader is voor zover ik weet niet bekend. 't was in ieder geval niet jozef.

Tomas
17-11-04, 14:35
Geplaatst door Bofko
De overheid hanteert het psychologische en politieke getal van 150 extremisten.
Te veel om je geen zorgen over te maken maar niet zoveel dat het voor de AIVD ondoenlijk wordt om ze te volgen.

Jij kent het spelletje zie ik.

wytze
17-11-04, 14:38
Yashua's' vader is YHWH.

Tomas
17-11-04, 14:40
Geplaatst door wytze
Yashua's' vader is YHWH.

Wat? YMCA? Youth for christ? Waar heb je het over?

Julien
17-11-04, 14:42
:duim:

wie aan mn moeder komt, komt aan mij!

wytze
17-11-04, 14:47
Tomas,

YHWH = Yahweh, de Hebreeuwse naam van wie christenen God en moslims Allah noemen.
Yashua = de Hebreeuwse naam van wie christenen en moslims Jezus noemen.

(Overigens mag de naam van de officlele joodse leer niet worden uitgesproken, maar dit terzijde.)

Tomas
17-11-04, 14:50
Geplaatst door wytze
Tomas,

YHWH = Yahweh, de Hebreeuwse naam van wie christenen God en moslims Allah noemen.
Yashua = de Hebreeuwse naam van wie christenen en moslims Jezus noemen.

(Overigens mag de naam van de officlele joodse leer niet worden uitgesproken, maar dit terzijde.)

Ingewikkeld.

Maar mag je wel zomaar zeggen dat god eh... 't gedaan heeft met een getrouwde vrouw?

et_2000nl
17-11-04, 14:54
Geplaatst door Tomas
Ingewikkeld.

Maar mag je wel zomaar zeggen dat god eh... 't gedaan heeft met een getrouwde vrouw?

Ze waren niet getrouwd, anders zou ze toch geen maagd zijn....

wytze
17-11-04, 14:54
Ze was toen nog niet getrouwd. Hij deed het voor het huwelijk.

Tomas
17-11-04, 14:55
Geplaatst door wytze
Ze was toen nog niet getrouwd. Hij deed het voor het huwelijk.

Wanneer zijn ze dan getrouwd?

En sex voor het huwelijk is dus geen probleem, begrijp ik?

wytze
17-11-04, 14:58
Jozef heb die nacht ook nog met Maria gevreeen, volgens mij. Sex voor het huwelijk een probleem?
Voor God niet. Dat zijn allemaal menselijke regeltjes. Daar verzette Yashua zich ook nogal tegen, al die menselijke regeltjes.

Tomas
17-11-04, 15:02
Geplaatst door wytze
Jozef heb die nacht ook nog met Maria gevreeen, volgens mij. Sex voor het huwelijk een probleem?
Voor God niet. Dat zijn allemaal menselijke regeltjes. Daar verzette Yashua zich ook nogal tegen, al die menselijke regeltjes.

Hij heeft 't dus van z'n moeder. Maar ook van z'n vader, wie dat nu nog moge zijn.

Tomas
17-11-04, 15:03
Geplaatst door et_2000nl
Ze waren niet getrouwd, anders zou ze toch geen maagd zijn....

Ook waar. 't was wel een ingewikkelde toestand.

wytze
17-11-04, 15:04
Tomas,

Nee, hij heeft het van z'n Vader!

et_2000nl
17-11-04, 15:06
Geplaatst door Tomas
Ook waar. 't was wel een ingewikkelde toestand.

Gelukkig hebben moslims daar niet zo'n last van. Dat gedoe met die bijbel en jezus. Jezus kan dus nooit de zoon van God zijn geweest en is dit alles niets anders dan een cover-up van Josef en Maria. Maria zwanger, niet getrouwd, ze moeten een geloofwaardig verhaal voor de buitenwacht verzinnen en kijk naar het resultaat.

Vrede
17-11-04, 15:07
Geplaatst door A. Haselhoef
en het recht om de andere te kunnen beledigen is het misschien goed om te beseffen dat geen enkel goed kind of burger het waardeert wanneer zijn ouders, religie of land wordt uitgescholden.

Abdullah Haselhoef
[email protected]

En u denkt dat dit niet goed beseft wordt door de ned. staat? De enige die dit niet beseffen zijn die marionetpoppetjes die willoos voer inslikken zonder te kijken naar wat ze voorgeschoteld krijgen.

Go Donner go Donner! Your the man not Achmedje-met-zn-nieuwe-jas-ân-net-gekocht-van-Zeeman-Aboutalebje.

Tomas
17-11-04, 15:10
Geplaatst door et_2000nl
Gelukkig hebben moslims daar niet zo'n last van. Dat gedoe met die bijbel en jezus. Jezus kan dus nooit de zoon van God zijn geweest en is dit alles niets anders dan een cover-up van Josef en Maria. Maria zwanger, niet getrouwd, ze moeten een geloofwaardig verhaal voor de buitenwacht verzinnen en kijk naar het resultaat.

Ik wist niet eens dat jozef ook in het complot zat. Ik dacht altijd dat het maria's grote geheim was en natuurlijk van de Grote Onbekende waar ze de kribbe eens mee gedeeld heeft. Dus ik dacht altijd, stel dat maria 's kon zien wat ze met haar leugentje heeft veroorzaakt op aarde. Wat zou ze dan denken?

wytze
17-11-04, 15:16
@et_2000.nl,


ik heb mij idd ook afgevraagd of dat geen cover-up verhaal was, maar als je het hele verhaal echt goed leest, lijkt dat toch niet zo. ik zal morgen mijn King James bijbel eens meenemen.

@tomas,

niet te gauw Maria de schuld geven.

et_2000nl
17-11-04, 15:20
Geplaatst door wytze
@et_2000.nl,


ik heb mij idd ook afgevraagd of dat geen cover-up verhaal was, maar als je het hele verhaal echt goed leest, lijkt dat toch niet zo. ik zal morgen mijn King James bijbel eens meenemen.

@tomas,

niet te gauw Maria de schuld geven.

Als product van jarenlang RK onderwijs wil ik het niet eens weten....

Tomas
17-11-04, 15:22
Geplaatst door wytze

niet te gauw Maria de schuld geven.

Maria is echtwel de laatste die ik ergens van beschuldig hoor.

wytze
17-11-04, 15:23
niet te snel verwerpen et_2000.nl
ik snap de RK frustraties en da's precies een deel van de ellende waarom niemand meer wil weten wat er nou eigenlijk echt allemaal in dat boek staat, maar in werkelijkheid is dat veel mooier dan wat die vreselijke RK kerk ervan gemaakt heeft.

Julien
17-11-04, 17:36
Geplaatst door wytze
niet te snel verwerpen et_2000.nl
ik snap de RK frustraties en da's precies een deel van de ellende waarom niemand meer wil weten wat er nou eigenlijk echt allemaal in dat boek staat, maar in werkelijkheid is dat veel mooier dan wat die vreselijke RK kerk ervan gemaakt heeft.

bullshit. de werkelijkheid is wat de RK Kerk zegt in verschillende concillies! (en goed te lezen in het NT)

Julien
17-11-04, 17:40
Geplaatst door et_2000nl
Gelukkig hebben moslims daar niet zo'n last van. Dat gedoe met die bijbel en jezus. Jezus kan dus nooit de zoon van God zijn geweest en is dit alles niets anders dan een cover-up van Josef en Maria. Maria zwanger, niet getrouwd, ze moeten een geloofwaardig verhaal voor de buitenwacht verzinnen en kijk naar het resultaat.

Gesù, GOD ZIJNDE!, is in de schoot van de Heilige Maria gelegd door GOD DE VADER.. Maria heeft dus nooit sex gehad, en was dus maagd toen Gesù geboren werd.

Giuseppe was de vriend van Maria, maar was niet getrouwd met Maria toen ze zwanger werd... dus is er geen sex geweest tussen dit echtpaar.

Gesù is geboren uit de MAAGDELIJKE Maria, en Zijn Vader is GOD.. de andere eenheid uit de 3-in-1-heid.

wytze
18-11-04, 18:05
Zoals ik gisteren aan Zwarte Schaap beloofde, hierbij enige passages uit de bijbel (Holy Name versie van King James engelse versie) waaruit blijkt dat Yashua (jezus) niet altijd even aardig was tegen z'n aardse moeder.
Eerst even over de conceptie van Maria, waar ook de nodige verwarring over is.

Mattheus 1:18: Now the birth of Yashua the Messiah was on this wise: When His mother Miriam was espoused to Joseph, before they came together, she was found with child of the Holy Spirit.
19 Then Joseph her husband, being a just man, and not willing to make her a public example, was minded to put her away privily.
20 But while he thought on these things, behold the angel of Yahweh appeared unto him in a dream, saying, Joseph, thou son of David, fear not to take unto thee Miriam thy wife: for that which is conceived in her is of the Holy Spirit.
21 And she shall bring forth a Son , and thou shalt call His Name Yashua: for He shall save His people from their sins.
22 Now all this was done, in fulfillment of that which was spoken of Yahweh by the prophet, saying,
23 "Behold, a virgin shall be with child, and shall bring forth a Son, and shall call His Name Immanu-El"
24 Then Joseph, being raised from sleep did as the angel of Yahweh had bidden him, and took unto him his wife:
25And knew her not till shehad brought forth her firstborn Son; and he called His Name Yashua.

Mark 3:32-35
32And the multitude sat about Him, and they said unto Him, Behold, Thy mother and Thy brethren without seek for Thee.
33And He answered them, saying, Who is My mother, or My brethren?
34And He looked round about on them which sat about Him, and said, Behold My mother and My brethren!
35For whosoever shall do the will of Yahweh, the same is My brother, and My sister, and mother.

St. John 2:2-5
2And both Yashua and His disciples were called to the marriage.
3 And when they wanted wine, the mother of Yashua saith unto Him, They have no wine
4Yahsua saith unto her, Woman, what have I to do with thee? Mine hour is not yet come.
5His mother saith unto the servants, Whatsoever He saith unto you, do it.

Zover voor nu. over de RK kerk een andere keer binnenkort.

Mijn vraag aan Imam Haselhoeff is overigens: mag men van een kind verwachten goed te blijven tegen ouders en andere opvoeders als deze zich slecht gedragen t.a.v het kind?

Tomas
18-11-04, 18:16
Geplaatst door wytze
Vertaald in de Statenbijbel:

Mattheüs 1:18-25
18 De geboorte van Jezus Christus was nu aldus; want als Maria, zijn moeder, met Jozef ondertrouwd was, eer zij samengekomen waren, werd zij zwanger bevonden uit den Heiligen Geest.
19 Jozef nu, haar man, alzo hij rechtvaardig was, en haar niet wilde openbaarlijk te schande maken, was van wil haar heimelijk te verlaten.
20 En alzo hij deze dingen in den zin had, ziet, de engel des Heeren verscheen hem in den droom, zeggende: Jozef, gij zone Davids! wees niet bevreesd Maria, uw vrouw, tot u te nemen; want hetgeen in haar ontvangen is, dat is uit den Heiligen Geest;
21 En zij zal een Zoon baren, en gij zult Zijn naam heten JEZUS; want Hij zal Zijn volk zalig maken van hun zonden.
22 En dit alles is geschied, opdat vervuld zou worden, hetgeen van den Heere gesproken is, door den profeet, zeggende:
23 Ziet, de maagd zal zwanger worden, en een Zoon baren, en gij zult Zijn naam heten Emmanuël; hetwelk is, overgezet zijnde, God met ons.
24 Jozef dan, opgewekt zijnde van den slaap, deed, gelijk de engel des Heeren hem bevolen had, en heeft zijn vrouw tot zich genomen;
25 En bekende haar niet, totdat zij dezen haar eerstgeboren Zoon gebaard had; en heette Zijn naam JEZUS.

Marcus 3:32-35
32 En de schare zat rondom Hem; en zij zeiden tot Hem: Zie, Uw moeder en Uw broeders daar buiten zoeken U.
33 En Hij antwoordde hun, zeggende: Wie is Mijn moeder, of Mijn broeders?
34 En rondom overzien hebbende, die om Hem zaten, zeide Hij: Ziet, Mijn moeder en Mijn broeders.
35 Want zo wie den wil van God doet, die is Mijn broeder, en Mijn zuster, en moeder.

Johannes 2:2-5
2 En Jezus was ook genood, en Zijn discipelen, tot de bruiloft.
3 En als er wijn ontbrak, zeide de moeder van Jezus tot Hem: Zij hebben geen wijn.
4 Jezus zeide tot haar: Vrouw, wat heb Ik met u te doen? Mijn ure is nog niet gekomen.
5 Zijn moeder zeide tot de dienaars: Zo wat Hij ulieden zal zeggen, doet dat.


Ernstige zaak.