PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdonk staat boven de wet



nl-x
17-11-04, 10:43
Verdonk zet Algerijn over de grens

Uitgegeven: 17 november 2004 09:27

DEN HAAG - Minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) heeft eind vorige week een 38-jarige Algerijn tot ongewenste vreemdeling verklaard en naar Spanje uitgezet.

Het gaat om A. B., een man die eerder werd verdacht van het ronselen van jihadstrijders in Nederland, zo bevestigde een woordvoerder woensdag. B. beschikte over een Spaanse verblijfsvergunning en is daar overgedragen aan de autoriteiten.


A.B. werd indertijd vrijgesproken, omdat het Openbaar Ministerie volgens de rechter ten onrechte tot aanhouding en vervolging was overgegaan op basis van informatie van de inlichtingendienst AIVD. Maar volgens Verdonk vormt hij een bedreiging voor de samenleving.

Zij baseert zich daarbij op informatie van de AIVD waaruit zou blijken dat de man extremistische sympathieën koestert en op diverse bijeenkomsten heeft opgeroepen tot geweld tegen Westerlingen en vooral Nederlanders.
Zie hier hoe verdonk, ondanks een vrijspraak door de daartoe bevoegde rechter, het recht in eigen hand neemt, en over de hoofd van minister binnenlandse zaken (waaronder staatsveiligheid valt) een buitenlander uitzet.

Bovendien voor een feit dat nog niet strafbaar is. Mij is namelijk nog niet ter ore gekomen dat het verbod op werven voor de 'jihad' geratificeerd is. (Ook niet gek, want het ronselen voor de Israeliers mag nog altijd.)

Dit gaat mij echt iets te ver nu met deze omhooggevallen aap met afzichtelijke kop. (Ow sorry, mag in dit geval elkaar verrot beledigen nu nog steeds?)

In haar nieuwste column (gisteren) http://www.justitie.nl/organisatie/verdonk_nl/column/index.asp lees je tussen de regels door duidelijk wie zij verantwoordelijk stelt voor de dood van Theo van Gogh.

Er is wetgeving op komst die – eerder dan nu - mogelijk maakt om snel en preventief op te reden als er aanwijzingen zijn dat terroristische activiteiten worden voorbereid. Maar we blijven ook in contact met minderhedenorganisaties om samen met de moslimbevolking deze vormen van gevaarlijke radicalisering een halt toe te roepen. Daarom ben ik blij dat vrijwel alle islamitische organisaties in Nederland de moord scherp hebben veroordeeld en dat er bij de demonstratie op de Dam tienduizenden mensen, waaronder ook veel moslimjongeren, hun woede en afschuw over de moord hebben uitgeschreeuwd.

Trouwens, wie zijn deze moslimorganisaties? Ik heb nog van niets gehoord... Haar zelf gemanipuleerd opgerichten CMO? Dat zogenaamd een aanhang zouh hebben 500'000 moslims (volgens Verdonk zelf althans)? Ik vraag me af of er wel 500'000 moslims zijn die uberhaupt van het CMO gehoord hebben.

Na dat menig moskee in vlammen opging en scholen gebombardeerd werden stond verdonk als eerste in de rij om te roepen dat Moslims zeker niet de slachtofferrol moesten opzoeken. Nee, we moesten waarschijnlijk "Hulde!" roepen dat wij aangevallen werden...

Ik vind dat Verdonk zou moeten aftreden. Niet alleen vanwege het bovenstaande waarin zij stigmatiseert en boven de wet handelt. Maar ook omdat zij haar taken niet vervult!

De meeste allochtonen zien haar denk ik liever gaan dan komen. En dat zegt wat over een minister van VREEMDELINGENZAKEN EN INTEGRATIE. Het uitzetbeleid is nog steeds kut en naar willekeur. Ze komt met de ene onhaalbare plan na de andere onbetaalbare plan. En dan heb ik het nog niet eens gehad over haar zogenaamde Integratievignetten. (Ow sorry, heet dat nu ladder?) Van integratie zelf komt helemaal niets. (Behalve wat toetsen waar menig allochtoon

Ik heb helaas geen juridische/politieke achtergrond. Ik weet dan ook niet hoe we haar kunnen helpen om af te treden. Ik denk dat het feit dat een meerderheid onder de vreemdelingen zich niet kunnen vinden in haar beleid en het feit dat zij zich boven de wet stelt een aardige basis moeten kunnen vormen. Alle hulp/informatie is welkom uiteraard.

wytze
17-11-04, 11:28
Verdonk is om te :huil:

Eerder dit jaar liet ze zien hoe groot haar incasseringsvermogen is toen Jan Pronk haar beleid deportatie durfde te noemen en Hans Dijkstal die inburgeringsvignetten op jodensterren vond lijken.

Helaas ben ik bang dat ze niet snel weg is. CDA en VVD proberen immers niet de wildersen van dit land te isoleren met een cordon sanitaire, maar nemen liefst zoveel mogelijk extreem rechtse waanzin over om de wildersen "de wind uit de zeilen te nemen".

nl-x
17-11-04, 12:19
Ze is inderdaad een zeer geschikte politica voor 'die foute tijden'. (Vrijheid van meningsuiting beperkt mij hier enigszins :/)

Bart.NL
17-11-04, 12:54
Toch ben ik niet verdrietig dat deze man is vertrokken.

Gehenna
17-11-04, 12:58
Geplaatst door Bart.NL
Toch ben ik niet verdrietig dat deze man is vertrokken.

Ik wel, het probleem is nu immers enkel maar verschoven. Leg zo iemand gewoon drastische vrijheidsinperkingen op en monitor 'm onder meer dmv een electronische enkelband.

nl-x
17-11-04, 13:04
Die man zal mij een worst wezen. Het gaat me om dat Verdonk buiten haar boekje en (belangrijker) boven de wet aan het handelen is.

Seif
17-11-04, 13:06
Geplaatst door nl-x
Die man zal mij een worst wezen. Het gaat me om dat Verdonk buiten haar boekje en (belangrijker) boven de wet aan het handelen is.

Ach, er zitten nog genoeg allochtonenknuffelaars in het parlement.

Mischien kun je een van hun is een meeltje sturen?

Julien
17-11-04, 13:14
ik vind dat ze juist gehandeld heeft. terroristen horen hier niet thuis.

Gehenna
17-11-04, 13:29
Geplaatst door nl-x
Die man zal mij een worst wezen. Het gaat me om dat Verdonk buiten haar boekje en (belangrijker) boven de wet aan het handelen is.

Nood breekt wet. :fplet:

Deanderekant2
17-11-04, 13:56
Hmm, de vraag hier is denk ik: Mag je een terrorist op "vormfouten" vrijspreken en vervolgens op vrije voeten stellen?

Het bewijs was er immers wel, het was alleen niet toelaatbaar voor de rechtbank, omdat de raadslieden van de verdachte om allerlei goede redenen geen inzicht krijgen in de werkwijze van de a.i.v.d.

Ik ben geen Verdonk-fan, maar ik zou het zeker niet op willen nemen voor deze A.B. , straks zegt ie C en zitten wij ermee.
Ik heb sterk het idee dat als Verdonk zegt dat het regent buiten, het dan bestreden wordt omdat zíj dat zegt. Dat komt de geloofwaardigheid van haar tegenstanders niet ten goede, lijkt me.

nl-x
17-11-04, 14:25
Geplaatst door Deanderekant2
Hmm, de vraag hier is denk ik: Mag je een terrorist op "vormfouten" vrijspreken en vervolgens op vrije voeten stellen?

Het bewijs was er immers wel, het was alleen niet toelaatbaar voor de rechtbank, omdat de raadslieden van de verdachte om allerlei goede redenen geen inzicht krijgen in de werkwijze van de a.i.v.d.

Ik ben geen Verdonk-fan, maar ik zou het zeker niet op willen nemen voor deze A.B. , straks zegt ie C en zitten wij ermee.
Ik heb sterk het idee dat als Verdonk zegt dat het regent buiten, het dan bestreden wordt omdat zíj dat zegt. Dat komt de geloofwaardigheid van haar tegenstanders niet ten goede, lijkt me.
De vraag is dan eerder: Mag je iemand die strijders ronselt voor de Palestijnen, zoals de Israeliers hier in Nederland voor hun leger weer ronselen, een terrorist noemen.

Tomas
17-11-04, 14:29
Geplaatst door nl-x
De vraag is dan eerder: Mag je iemand die strijders ronselt voor de Palestijnen, zoals de Israeliers hier in Nederland voor hun leger weer ronselen, een terrorist noemen.

Het israelische leger mag ook geen mensen ronselen hier.

nl-x
17-11-04, 14:42
Geplaatst door Tomas
Het israelische leger mag ook geen mensen ronselen hier. En toch zijn er mensen bezig om voor het Israelisch leger te ronselen. En toch gebeurt het legaal.

Deanderekant2
17-11-04, 14:49
@nl-x


Zij baseert zich daarbij op informatie van de AIVD waaruit zou blijken dat de man extremistische sympathieën koestert en op diverse bijeenkomsten heeft opgeroepen tot geweld tegen Westerlingen en vooral Nederlanders.

Dit had ie dacht ik gedaan.


Wat betreft mensen ronselen voor het Israelische leger in Nederland, gebeurt dat hier? (link please) Als dat zo is dan zou het heel snel aangepakt moeten worden. Naar mijn beste weten mag geen enkele buitenlandse strijdkracht mensen werven in Nederland. Op het moment dat een Nederlander bij een buitenlands leger gaat dienen wordt zijn staatsburgerschap afgenomen, dat weet ik vrij zeker.

nl-x
17-11-04, 15:10
Geplaatst door Deanderekant2
@nl-x
Dit had ie dacht ik gedaan.
Daar las ik iets te snel overheen. Maar nogmaals, het gaat mij niet om deze meneer. Het gaat mij om Rita dr handelen.


Geplaatst door Deanderekant2
Wat betreft mensen ronselen voor het Israelische leger in Nederland, gebeurt dat hier? (link please) Als dat zo is dan zou het heel snel aangepakt moeten worden. Naar mijn beste weten mag geen enkele buitenlandse strijdkracht mensen werven in Nederland. Op het moment dat een Nederlander bij een buitenlands leger gaat dienen wordt zijn staatsburgerschap afgenomen, dat weet ik vrij zeker.
En toch is het zo. Er zijn volgens mij ook genoeg actualiteitenprogramma's die daar over hadden bericht.

Deanderekant2
17-11-04, 15:30
Geplaatst door nl-x
Daar las ik iets te snel overheen. Maar nogmaals, het gaat mij niet om deze meneer. Het gaat mij om Rita dr handelen.


Ik ben ook géén (lees: GÉÉN) fan van Rita Verdonk. Mijn punt is: kies de punten waarop je haar bestrijd met zorg. Bestrijd niet domweg alles wat ze zegt of doet, maar bestrijd haar daar waar je niet alleen het juridische maar ook het morele gelijk hebt.

En nu lekker filosoferen over wat het "morele gelijk" is. :)



En toch is het zo. Er zijn volgens mij ook genoeg actualiteitenprogramma's die daar over hadden bericht.

Ik zal er eens op googlen, lijkt me niet best.
Ik weet wel dat er vrijwilligers naar Israël gaan voor civiele taken. Vind ik ook niet zo kies, vooral omdat ze er in alle buurlanden veel slechter aan toe zijn, maar dat kun je niet tegengaan denk ik.

nl-x
17-11-04, 18:58
Jah, maar wat is dan een civiele taak? Valt het bewonen van een nederzetting onder civiele taak? Het beschermen van een nederzetting? etc. De jihaad kent ook vele vertalingen. En inderdaad zijn er mensen die de jihaad vervullen door niet-geweldtaken op zich te nemen in bijv. Palestina. Denk aan vrijwilligerswerk.

Deanderekant2
18-11-04, 12:11
Geplaatst door nl-x
Jah, maar wat is dan een civiele taak? Valt het bewonen van een nederzetting onder civiele taak? Het beschermen van een nederzetting?

Wat mij betreft is dat hulp aan criminele organisatie, moreel gezien dan. Helaas denkt de wet daar (vooralsnog) anders over...

nl-x
18-11-04, 18:42
Geplaatst door Deanderekant2
Wat mij betreft is dat hulp aan criminele organisatie, moreel gezien dan. Helaas denkt de wet daar (vooralsnog) anders over...
Jep. Maar dan nog steeds legaal.