PDA

Bekijk Volledige Versie : Motie d66 (godslastering)



sanne_scuba
17-11-04, 11:29
Ik heb net deze email naar d66 gestuurd, ben ik de enige die hier zo over denkt?

'Ik las net op teletekst over de motie van v/d Laan en aangezien in op jullie gestemd hebt wilde ik graag even laten weten dat ik hier absoluut niet achter sta. Wat is dit voor populisme, is dit waar D66 voor staat?? Het heeft naar mijn inzien totaal geen zin dit wetsartikel NU te schrappen zeker gezien de jurisprudentie zoals die er nu ligt. Dit is zieltjes winnen, laten zien dat jullie ook 'hard' durven te zijn maar zorgt voor een totaal verkeerd beeld naar het allochtone deel van de samenleving. Als de rechter al heeft uitgesproken hoe hij er over denkt, waarom de rechter nu niet weer laten oordelen? Moet D66 dat verhinderen? Is dat democratie? Ik ben zeer teleurgesteld dat jullie hier aan mee doen (het zelfs initieren!!)

Ik vraag me af waarom de situatie in Nederland niet eerst even af kan koelen, kan deze motie niet over een paar maanden in stemming worden gebracht? Wat is het nut er van dit nu te doen, nu er toch al zoveel spanningen in de samenleving leven? Ik vind dit echt heel erg!!
D66 zou na moeten gaan wat zij bij kan dragen aan het onderling begrip tussen mensen in de samenleving en na moeten gaan of zij verantwoordelijk voor wil zijn voor verder onbegrip tussen mensen. Ik in ieder geval niet en ik zal dan ook niet langer op zo'n partij stemmen. Jullie stellen me zeer teleur, zeker gezien jullie zogenaamde 'democratische' waarden.

Als je echt zo democratisch bent dan neem je geen overhaaste beslissingen vanuit populistisch oogpunt. Als je echt democratisch bent dan wil je dat iedereen zich thuis voelt in een samenleving en ga je niet onnodig spanningen op lopen drijven. Laat de publiek discussie dan eerst maar eens op gang komen (luister er naar als politicus) en dan schrap je niet binnen een week een artikel uit de wet omdat iedereen nu opeens overhit reageert.' (einde mail)

Ik ben benieuwd hoe andere mensen er over denken. Niet alleen moslims maar ook autochtonen zonder geloof. Ik ben zelfs nl. niet gelovig maar vind het toch echt raar dat het schrappen nu al gebeurd. Ik heb net eigenlijk vrij impulsief een mail gestuurd, weet ook niet of hun ideeen misschien niet helemaal goed snap.

(en ik moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk moet studeren voor 'international finance' en dat ik zwaar aan het SOG-gen ben (studie ontwijkend gedrag :-))

Tomas
17-11-04, 11:39
Je had beter een mailtje naar donner kunnen sturen als je alleen verontwaardigd bent over de timing.

sanne_scuba
17-11-04, 11:42
Geplaatst door Tomas
Je had beter een mailtje naar donner kunnen sturen als je alleen verontwaardigd bent over de timing.

:-) Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet zo goed weet wat ik van dit artikel vind. Ik heb er wel veel over gelezen de afgelopen dagen, maar heb nog niet echt een standpunt geloof ik. En volgens mij wilde Donner alleen maar de rust bewaren (niet zo goed gelukt) en wilde hij niet gelijk de wet wijzigen. Vandaar dat ik naar d66 heb gereageerd.

Tomas
17-11-04, 11:46
Geplaatst door sanne_scuba
:-) Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet zo goed weet wat ik van dit artikel vind. Ik heb er wel veel over gelezen de afgelopen dagen, maar heb nog niet echt een standpunt geloof ik. En volgens mij wilde Donner alleen maar de rust bewaren (niet zo goed gelukt) en wilde hij niet gelijk de wet wijzigen. Vandaar dat ik naar d66 heb gereageerd.

Wat hij nu precies wilde is mij volstrekt ontgaan. Wat ie deed was een lang vergeten en begraven pre-historisch, typisch christelijke en met de grondwet in strijd zijnde wet uit de mottenballen halen. Op volgens mij exact het verkeerde tijdstip. a. omdat ie daarmee de moordenaar gelijk gaf en b. omdat ie daarmee de situatie vergeleek van vlak voor de oorlog. De wet is ooit gemaakt om de joden te beschermen, begreep ik. En c. We weten allemaal hoe dat is uitgepakt.

Prlwytzkofski
17-11-04, 12:30
Geplaatst door sanne_scuba
Ik heb net deze email naar d66 gestuurd, ben ik de enige die hier zo over denkt?


Het heeft naar mijn inzien totaal geen zin dit wetsartikel NU te schrappen zeker gezien de jurisprudentie zoals die er nu ligt. Dit is zieltjes winnen, laten zien dat jullie ook 'hard' durven te zijn maar zorgt voor een totaal verkeerd beeld naar het allochtone deel van de samenleving.

Absoluut mee eens.

rinuz
17-11-04, 12:40
De bedoeling van Donner was niet verkeerd.
Als iedereen rekening met elkaar houd,
niet expres iemand onnodig kwetsen. Dan zal het zamen leven in Nederland beter zijn.
En D66 zolang als ze bestaan,trappen altijd tegen GOD of zijn gebod aan.

Umarvlie
17-11-04, 12:43
Geplaatst door rinuz
De bedoeling van Donner was niet verkeerd.
Als iedereen rekening met elkaar houd,
niet expres iemand onnodig kwetsen. Dan zal het zamen leven in Nederland beter zijn.
En D66 zolang als ze bestaan,trappen altijd tegen GOD of zijn gebod aan.

Maar ... het zijn vooraleerst republiekeinen dus .. waarom niet het artikeltje over majesteits-schennis (dat zei kardinaal Simonis gisteren ook al in ter 11-er ure) schrappen? Dan komen ze op voor hun overtuiging en ... kunnen ze zichzelf wel opheffen he ...

gewoon zie(lig)tjes winnen in de hoop toch nog een keer in de kamer te kunnen komen bij de volgende verkiezingen.

Beste manier om ze aan te pakken is om daar waar we een burgervader (moeder?) kunnen gaan kiezen zorgen dat nergens meer een D66-er gekozen wordt :lachu:

observer
17-11-04, 13:57
Geplaatst door rinuz
De bedoeling van Donner was niet verkeerd.
Als iedereen rekening met elkaar houd,
niet expres iemand onnodig kwetsen. Dan zal het zamen leven in Nederland beter zijn.
En D66 zolang als ze bestaan,trappen altijd tegen GOD of zijn gebod aan. als iedereeen rekening houdt met elkaar waarom dat een apart wetsartikel voor gelovigen

dit is juist tegenovergestelde

het stelt dat de gevoelens van religieuzen belangrijker zijn dan die van niet religieuze

donner probeerd op (minder dodelijke manier) hetzelfde te bereiken als mohammed b : het onmogelijk maken van kritiek