PDA

Bekijk Volledige Versie : Snelle bodemdaling langs Nederlandse kust



Bofko
17-11-04, 12:46
DOETINCHEM - De bodem langs de Nederlandse kust daalt tot 40 centimeter per eeuw. Dat blijkt uit onderzoek dat het Haarlemse milieutechnische bureau GeoConsult uitvoerde in samenwerking met de vakgroep Ingenieurs Geologie van de TU Delft.
Omdat die bodemdaling samen kan vallen met een stijging van de zeespiegel door het broeikaseffect, waarschuwt het bureau voor "dramatische gevolgen voor de kustveiligheid en de stabiliteit van de kust in de komende eeuw." GeoConsult heeft de resultaten van het onderzoek naar buiten gebracht in de editie van het vakblad van civiel- en milieutechniek Land+Water, die deze week uitkomt.

www.nu.nl
--------------------------------------------
:eek: De grond zakt onder onze voeten weg.

et_2000nl
17-11-04, 12:52
We worden straks met z'n allen gewoon "De zee in gedreven". Het probleem dat we nu tijdelijk ondervinden lost zich dus vanzelf op. En zij die beweren dat het hier geen overeenkomsten zijn met het MO conflict. Word nou eens wakker.... :hihi:

Deanderekant2
17-11-04, 13:40
Alle gelul ten spijt: Dit is het grootste probleem waar wij voor gesteld staan.

Wie dat niet beseft snapt pas écht niets van Nederland. :)

et_2000nl
17-11-04, 13:46
Geplaatst door Deanderekant2
Alle gelul ten spijt: Dit is het grootste probleem waar wij voor gesteld staan.

Wie dat niet beseft snapt pas écht niets van Nederland. :)

Maar als het hier mis gaat kan ik altijd terug naar het atlas gebergte.....

BTW, dit is niet het grootste probleem, het is een van de grote problemen. Zolang nederland bestaat is er een strijd geweest met het water. Dat zal altijd zo blijven omdat de zeespiegel variabel is en de bescherming niet.

~Panthera~
17-11-04, 13:53
Ben blij dat ik op een terp woon. :wohaa:

Bofko
17-11-04, 13:59
Geplaatst door ~Panthera~
Ben blij dat ik op een terp woon. :wohaa:

Sinds ik vorig jaar een GPS gekocht heb, weet ik dat ik op 20 meter boven de zeespiegel woon. Dus ook voor mij: No problem!

~Panthera~
17-11-04, 14:00
Geplaatst door Bofko
Sinds ik vorig jaar een GPS gekocht heb, weet ik dat ik op 20 meter boven de zeespiegel woon. Dus ook voor mij: No problem!
-------------

Zie je wel, wat nou problemen ? :hihi:

Mark
17-11-04, 15:03
Wij weten wel hoe we een subsidie binnen moeten slepen :cool:

Bofko
17-11-04, 15:18
Geplaatst door Mark
Wij weten wel hoe we een subsidie binnen moeten slepen :cool:

Subsidie krijgen is tegenwoordig heel slecht voor je image.
Ik verwacht in een volgende editie van Van Dale dat het woord 'subsidiehoer' erin zal staan.

Deanderekant2
17-11-04, 15:43
Geplaatst door et_2000nl
Maar als het hier mis gaat kan ik altijd terug naar het atlas gebergte.....

BTW, dit is niet het grootste probleem, het is een van de grote problemen. Zolang nederland bestaat is er een strijd geweest met het water. Dat zal altijd zo blijven omdat de zeespiegel variabel is en de bescherming niet.

Dit is ook zo'n probleem wat sluimert onder de oppervlakte, alleen als dit accuut wordt zal je het eerste stuk naar het atlas gebergte toch moeten zwemmen. :lekpuh:


Sinds ik vorig jaar een GPS gekocht heb, weet ik dat ik op 20 meter boven de zeespiegel woon. Dus ook voor mij: No problem!

Beetje solidariteit met de Zeeuwse medelander zou niet gek zijn....

TonH
17-11-04, 20:26
Geplaatst door Deanderekant2
Beetje solidariteit met de Zeeuwse medelander zou niet gek zijn....

Ach jullie daar zijn toch alleen maar als zondaars geboden en wat je ook doet je zult toch naar de verdoemenis gaan. Siddert voor de hand uwes heren!!!!

Met andere woorden:

http://www.cosgan.de/images/more/bigs/e106.gif

barfly
17-11-04, 20:34
Geplaatst door TonH
Ach jullie daar zijn toch alleen maar als zondaars geboden en wat je ook doet je zult toch naar de verdoemenis gaan. Siddert voor de hand uwes heren!!!!

Met andere woorden:

http://www.cosgan.de/images/more/bigs/e106.gif

Duh jij hoopt alleen maar op tijd te verkassen naar Griekenland!

et_2000nl
17-11-04, 20:42
Geplaatst door Deanderekant2
Dit is ook zo'n probleem wat sluimert onder de oppervlakte, alleen als dit accuut wordt zal je het eerste stuk naar het atlas gebergte toch moeten zwemmen. :lekpuh:

Uhhhh, we gaan altijd met het vliegtuig. Gaat er iets gebeuren wat ik niet weet, en dat ik hoop dat de AIVD jou een tijdje in de gaten gaat houden....


Beetje solidariteit met de Zeeuwse medelander zou niet gek zijn....

Soliwat?

Wizdom
17-11-04, 21:03
Als ik de AIVD was zou ik dat maar eens in de gaten houden...

TonH
17-11-04, 21:06
Geplaatst door barfly
Duh jij hoopt alleen maar op tijd te verkassen naar Griekenland!

Nog 477 nachtjes slapen. But who's counting... :D
(onverwachte dingen daargelaten, want dan kon het wel eens vlugger of wat later)

et_2000nl
17-11-04, 21:10
Geplaatst door Wizdom
Als ik de AIVD was zou ik dat maar eens in de gaten houden...

Ik ben lid van de maroc.nl klik-brigade :ego:

AIVD, houd die Deanderekant2 in de gaten!!!!

Deanderekant2
18-11-04, 11:40
Geplaatst door TonH
Ach jullie daar zijn toch alleen maar als zondaars geboden en wat je ook doet je zult toch naar de verdoemenis gaan. Siddert voor de hand uwes heren!!!!



:lol: Voor een Griek ben je goed op de hoogte van het oud-gereformeerde gedachtengoed. Voor ons geen "Jesus loves you" helaas...

Deanderekant2
18-11-04, 11:59
Geplaatst door et_2000nl
Ik ben lid van de maroc.nl klik-brigade :ego:

AIVD, houd die Deanderekant2 in de gaten!!!!

:nerveus: Ik weet van niets hoor.....

Bofko
18-11-04, 12:04
Geplaatst door Deanderekant2
Beetje solidariteit met de Zeeuwse medelander zou niet gek zijn....

Als is het alleen al vanwege die zuigende klei.

Spoetnik
18-11-04, 15:31
Ik geef Holland nog twee jaar :D

TonH
19-11-04, 00:01
Geplaatst door Deanderekant2
:lol: Voor een Griek ben je goed op de hoogte van het oud-gereformeerde gedachtengoed. Voor ons geen "Jesus loves you" helaas...

Wat krijg je als je een Griek kruist met een Zeeuwse?

Bofko
19-11-04, 00:12
Geplaatst door TonH
Wat krijg je als je een Griek kruist met een Zeeuwse?

Goeree Oversoeflakkee. :corcky:

TonH
19-11-04, 00:33
Geplaatst door Bofko
Goeree Oversoeflakkee. :corcky:

:lol:

Daar houden we het dan maar op :D

Davud
19-11-04, 02:57
Geplaatst door Bofko
DOETINCHEM - De bodem langs de Nederlandse kust daalt tot 40 centimeter per eeuw. Dat blijkt uit onderzoek dat het Haarlemse milieutechnische bureau GeoConsult uitvoerde in samenwerking met de vakgroep Ingenieurs Geologie van de TU Delft.
Omdat die bodemdaling samen kan vallen met een stijging van de zeespiegel door het broeikaseffect, waarschuwt het bureau voor "dramatische gevolgen voor de kustveiligheid en de stabiliteit van de kust in de komende eeuw." GeoConsult heeft de resultaten van het onderzoek naar buiten gebracht in de editie van het vakblad van civiel- en milieutechniek Land+Water, die deze week uitkomt.

www.nu.nl
--------------------------------------------
:eek: De grond zakt onder onze voeten weg.


Hoe komen zij erbij dat nederland het probleem is: het is de fout van de zee!!!

De oplossing van minister verdonck is universeel toepasbaar op alle problemen die nederland bedreigen: oppakken die zee, en deporteren naar het land van herkomst, en het probleem is opgelost.

Tssss.


Davud