PDA

Bekijk Volledige Versie : Koran

Elias P.
17-11-04, 14:47
Ben net als Femke en Elza onlangs begonnen met het lezen van de Koran. Ik wil de wereld en de visie van moslims begrijpen. Alleen met wederzijds respect en inlevingsvermogen kunnen we vredig in dit land samenleven.

Carlatifa
28-11-04, 12:25
Ik sluit me graag bij je aan, Elias.
Ik herinner me ooit eens ergens gelezen te hebben dat Allah de verschillende 'stammen' heeft geschapen om elkaar te leren kennen en daardoor respect voor elkaar te hebben. Niet om elkaar te bevechten.

Ik denk ook aan de ervaring van Mosje in de torah, die de openbaring van God kreeg in de vorm van de Naam 'IK BEN'. Iets wat is, is dat altijd in relatie tot iets anders. Zo stelt Allah de ene stam in relatie tot de ander.

Jesus zegt iets moois: 'heb je vijand lief; zegen wie jou vervloekt'.
En zo kunnen we met de beide 3 grote godsdiensten er toch iets moois van maken in Nederland :)

je broer
Carl

Sim
03-12-04, 12:06
Geplaatst door Elias P.
Ben net als Femke en Elza onlangs begonnen met het lezen van de Koran. Ik wil de wereld en de visie van moslims begrijpen. Alleen met wederzijds respect en inlevingsvermogen kunnen we vredig in dit land samenleven.

:duim:
Ik wil er wel even wat aan toevoegen een tip!
Lees het met tafsir (=uitleg).

Davud
09-12-04, 04:25
beste Elias P.: als je vragen hebt, kan je mij altijd een mail sturen, en let niet op de post van die Islamhater EI V.

zijn hart is waarschijnlijk gesluierd: zelfs al zou hij willen geloven, hij zou dan toch geen toestemming krijgen om te geloven.

waarom ik dat zeg: omdat uit al zijn posten, een diepe haat blijkt tegen de Islam.

Maar de toestand van dat soort mensen die andere gelovigen proberen te weerhouden van het lezen van de Heilige Quran, is voorzien in de Heilige Quran.

Soera 47:

1. Zij, die (de Waarheid) verwerpen en mensen van Allah's weg afleiden, hun werk zal Hij vruchteloos maken.

Soera 41:

26. En de ongelovigen zeggen: "Luistert niet naar deze Koran, maar maakt leven daarbij opdat gij de overhand moogt krijgen."

Soera 23:

23. Hebt gij hem gezien, die zijn eigen begeerte tot zijn God maakt, en die Allah liet dwalen, ondanks zijn kennis, en wiens oren en wiens hart Hij heeft verzegeld en op wiens ogen Hij een sluier heeft gelegd? Wie zal hem buiten Allah kunnen leiden? Wilt gij dan geen lering hieruit trekken?

De Heilige Quran, net zoals de Torah, de Psalmen van de Profeet David (VZMH), en het Evangelie van de Profeet Jezus (VZMH), zijn Geopenbaard in een taal voor mensen die geen scholing genoten.

Dus werkelijk voor de meest eenvoudige mensen: anders zou het onrechtvaardig zijn, en de Boodschap van Allah voorbehouden voor mensen met een opleiding en veel kennis.

Dat is dus niet zo, want Allah Is niet Onrechtvaardig, en Hij Wil het de mens gemakkelijk Maken om Hem te vinden.

De priesters en schriftgeleerden, hebben door hun "interpretaties" de Boodschappen gewoon ontoegankelijk gemaakt, opdat zij als "onmisbaar" een (betaalde) functie zouden kunnen vervullen.

Maar Het Is Allah Alleen Die Kan Leiden: als Hij dat Doet Zal geen macht ter wereld je er van kunnen weerhouden het te begrijpen.

Derhalve heb je in principe geen "adviseurs" nodig, wel veel tijd om het te lezen en de uitleg te vinden in de Hadiths (de gezegden van de Profeet Muhammed (VZMH).

Maar zoals ik zei: voor concrete vragen kan je mij altijd vragen: het beste is dan een topic te posten, zodat ook andere broeders kunnen meehelpen en iedereen kan meeleren.

Vrede

Davud

catch22
16-12-04, 00:36
Vergeet echter niet dat de Koran aanraken met onreine handen ( door een ongelovige met slechte bedoelingen) leidt tot zware ziektes en nog wel wat meer, zo mocht ik bij een van Davud's posts lezen.

En om je een wat beter beeld van de 'vrede van Davud' te geven, heb ik hieronder een kleine bloemlezing gemaakt van wat Davud zoal aan het internet toevertrouwd (en dit kostte slechts een minuut of tien) om de mensen met een kritische blik een hart onder de riem te steken:

1)
mijn negeerlijst is het voorgeborchte der Hel.
2)
zei iemand iets?
oh, het lawaai komt uit de negeerlijst. Daarom heet het ook NEGEER lijst
ps. bericht gemeld bij beheer.
3)
stilte in de NLijst!
4)
Wacht duivelsdienaar, je zult de gevolgen van je heiligschennis eerder ervaren dan je lief is.
5)
je eerste strafpunt is al binnen zie ik.
geniet nog maar even van je aanwezigheid hier: je Ip-adres is ook opgevraagd.
voor verder nuttig gevolg: het wordt tijd dat jij en je vriendjes blootgesteld worden, aan de overheden.
6)
Het beste is gewoon met je broeders in debat te gaan: hoe kan je met mensen die doof en blind zijn, een nuttig dialoog houden?
Soera 8:
22. Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van Allah de doven en de stommen die niet willen begrijpen .
23. Als Allah enig goed in hen had ontdekt, zou Hij hen voorzeker hebben doen horen. En als Hij hen zou hebben laten horen hadden zij zich in afkerigheid afgewend.
7)
de opmerkingen van rinuz dienen dan ook in die zin geinterpreteerd te worden: het is de duivel die praat.
8)
Sorry als dit teleurstellend is, maar de mens heeft de neiging NIET te gehoorzamen.
En Allah Weet het Best.

Ter uwer kennisgeving
geen dank
graag gedaan
Davud

ik zou zeggen, veel plezier met je mailwisseling.