PDA

Bekijk Volledige Versie : 300 Marokkaanse gezinnen ontvluchten nationalistisch geweld met gevaar voor leven....



BiL@L
17-11-04, 18:16
gewist

DEMOcraat
17-11-04, 18:29
ik heb zelf familie leden die gevlucht zijn uit corsica en nu in frankrijk wonen..

et_2000nl
17-11-04, 21:20
Dit is de schuld van de Islam, die verteld je namelijk dat je een betere baan moet claimen voor een menswaardig bestaan.

observer
18-11-04, 08:16
nu is er daar al jaren een confict gaande tussen nationalisten die een onafhankelijk corsica willen en de overheid

er worden dus al jaren huizen van iedereen die niet corsicaan is in de fik gestoken

Tomas
18-11-04, 08:32
Wordt het verjagen van geimporteerde autochtone fransen door de nationalistische corsicaanse afscheidingsbewiging ook racisme genoemd?

Mark
18-11-04, 08:41
Geplaatst door Tomas
Wordt het verjagen van geimporteerde autochtone fransen door de nationalistische corsicaanse afscheidingsbewiging ook racisme genoemd?

heb je wat tegen de corsicaanse vrijheidsstrijders?

Tomas
18-11-04, 08:45
Geplaatst door Mark
heb je wat tegen de corsicaanse vrijheidsstrijders?

Nee hoor. Het viel mij wel op dat native corsicanen erg donker zijn. Donkerder dan de gebountieseerde marokkanen hier. Dus daarom vraag ik me af hoe dat nou met racisme zit.

Mark
18-11-04, 08:48
Geplaatst door Tomas
Nee hoor. Het viel mij wel op dat native corsicanen erg donker zijn. Donkerder dan de gebountieseerde marokkanen hier. Dus daarom vraag ik me af hoe dat nou met racisme zit.

De corsicanen worden door europeanen en afrikanen tegelijk bezet en gedwongen hun cultuur te assimileren, het is dan ook niet verwonderlijk dat ze een jihaad beginnen om deze bezetters te verjagen.

Tomas
18-11-04, 08:51
Geplaatst door Mark
De corsicanen worden door europeanen en afrikanen tegelijk bezet en gedwongen hun cultuur te assimileren, het is dan ook niet verwonderlijk dat ze een jihaad beginnen om deze bezetters te verjagen.

Iets meer orginaliteit graag.

Mark
18-11-04, 08:54
Geplaatst door Tomas
Iets meer orginaliteit graag.

gun me mijn pleziertjes :kwaad:

Tomas
18-11-04, 08:56
Geplaatst door Mark
gun me mijn pleziertjes :kwaad:

Vooral alleen maar aan jezelf denken. Komen we verder mee.

Julien
27-11-04, 17:36
Geplaatst door Tomas
Nee hoor. Het viel mij wel op dat native corsicanen erg donker zijn. Donkerder dan de gebountieseerde marokkanen hier. Dus daarom vraag ik me af hoe dat nou met racisme zit.

hoe kom je daarbij? Corsicanen lijken gewoon op Italianen.. Alizée is een Corsicaanse bijvoorbeeld.

Tomas
28-11-04, 10:59
Geplaatst door Julien
hoe kom je daarbij? Corsicanen lijken gewoon op Italianen.. Alizée is een Corsicaanse bijvoorbeeld.

Het viel mij op dat buiten de kuststrook, steden en de door 't leger beschermde franse dorpjes, dat de arme corsicanen op het platteland heel erg donker waren. Het leek mij dat je -generaliserend- drie a vier type corsicanen hebt: De franzen, de italianen, een mengelmoes en de oorspronkelijke corsicanen.

Al Sawt
05-12-04, 00:14
Geplaatst door Mark
De corsicanen worden door europeanen en afrikanen tegelijk bezet en gedwongen hun cultuur te assimileren, het is dan ook niet verwonderlijk dat ze een jihaad beginnen om deze bezetters te verjagen. Alleen hadden ze in WO2 hulp van Marokkaanse soldaten nodig, om een 'jihad' tegen de Duitsers met succes te kunnen voeren.

Al Sawt
05-12-04, 00:17
Hmmmmm.......

Ik had laatst een onvolledige stuk gelezen die over een middeleeuwse nomadenstam in Frankrijk ging. Volgens die stuk waren ze afkomstig uit N-Afrika.


Weet iemand hoe het in elkaar steekt?

TonH
05-12-04, 01:31
Geplaatst door BiL@L
Three hundred Corsica-settled Moroccan families escaped the a worrying upsurge of racism in the French Island, to Le Gard (Southern France), Le Parisien reported Tuesday.

The exodus is gaining in intensity, the paper said, adding that the Moroccans dare not even talk about this problem to avoid reprisals against their co-citizens still in Corsica.

"There, we were called the Arabs. Here, they call us the Corsicans," the paper goes, quoting Moroccans who had choose between death or departure.

"I chose to pack up for Nimes, after 26 years in the land where I was born, and where my wife was born, said one Moroccan national who fled the Island in 1999, when hatred rose against Maghreban nationals."

He required anonymity for his parents are still in Corsica.

"Actually, as long as our parents worked in farms and building, it was fine, but the second generation, who could claim more worthy positions, had one answer: look for a job in Metropolitan France."

Police carried out Monday an operation against the armed group dubbed "Clandestini Corsi" that claimed responsibility in 7 anti-Maghreban attacks in Corsica. Some ten people, including alleged members of the group and relatives.

http://www.arabicnews.com/ansub/Daily/Day/041117/2004111702.html

Bomb attack against Moroccan family car in Corsica (http://www.arabicnews.com/ansub/Daily/Day/040929/2004092920.html)
Moroccan national shot dead friday in Ajaccio (http://www.arabicnews.com/ansub/Daily/Day/040918/2004091817.html)

Vandaag zat dit item in een van de journaals. Er worden daar elke week nieuwe panden van Marokkanen opgeblazen. Een jonge man vertelde bijna moedeloos dat hij er jaren had gewoont, naar school geweest, gewerkt heeft en belasting betaald, maar dat dat kennelijk nog steeds niet genoeg is...

Verhaal klonk me akelig bekend in de oren. :moe:

~Panthera~
05-12-04, 01:37
Geplaatst door TonH
Vandaag zat dit item in een van de journaals. Er worden daar elke week nieuwe panden van Marokkanen opgeblazen. Een jonge man vertelde bijna moedeloos dat hij er jaren had gewoont, naar school geweest, gewerkt heeft en belasting betaald, maar dat dat kennelijk nog steeds niet genoeg is...

Verhaal klonk me akelig bekend in de oren. :moe:
-------------

Heb het ook gezien.
Je gaat toch over je nek ? :mad:

TonH
05-12-04, 01:41
Geplaatst door ~Panthera~
-------------

Heb het ook gezien.
Je gaat toch over je nek ? :mad:

Dat ga ik al een hele tijd. :moe:

~Panthera~
05-12-04, 01:43
Geplaatst door TonH
Dat ga ik al een hele tijd. :moe:
-------------

Join the club. :moe:

TonH
05-12-04, 01:45
Geplaatst door ~Panthera~
-------------

Join the club. :moe:

Er zit een positieve kant aan... Het laat ons tenminste nog niet koud.

~Panthera~
05-12-04, 01:47
Geplaatst door TonH
Er zit een positieve kant aan... Het laat ons tenminste nog niet koud.
--------

De pest is, dat ik niet weet wat ik er tegen moet doen. :moe:

TonH
05-12-04, 01:49
Geplaatst door ~Panthera~
--------

De pest is, dat ik niet weet wat ik er tegen moet doen. :moe:

Dat moet je mij ook niet meer vragen. Heb je m'n stukkie in het Wilders forum gelezen? Dat geldt hier ook. :moe:

~Panthera~
05-12-04, 01:51
Geplaatst door TonH
Dat moet je mij ook niet meer vragen. Heb je m'n stukkie in het Wilders forum gelezen? Dat geldt hier ook. :moe:
-----------

Vluchten kan niet meer. :moe:
Teringzooi.

TonH
05-12-04, 01:52
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

Vluchten kan niet meer. :moe:
Teringzooi.

Ik zal in ieder geval de komende 500 dagen nog zo veel als mogelijk mijn stinkende teringpest doen om er toch nog wat aan te doen. :duivels:

Dan maar zonder resultaat, maar op mijn rug rollen en me overgeven... DAT NOOIT! :aftel:

~Panthera~
05-12-04, 01:54
Geplaatst door TonH
Ik zal in ieder geval de komende 500 dagen nog zo veel als mogelijk mijn stinkende teringpest doen om er toch nog wat aan te doen. :duivels:

Dan maar zonder resultaat, maar op mijn rug rollen en me overgeven... DAT NOOIT! :aftel:
-------------------

YEEEEEEEEHAAAAAAAAAAA !!!!!!!!! :lol:

Mooi ! fuck em ! :fuckit2:

barneveld
05-12-04, 13:58
Geplaatst door Al Sawt
Hmmmmm.......




Weet iemand hoe het in elkaar steekt?

geen idee

Al Sawt
05-12-04, 14:19
Geplaatst door barneveld
geen idee Toch bedankt voor je antwoord!

barneveld
05-12-04, 14:26
Geplaatst door Al Sawt
Toch bedankt voor je antwoord!

graag gedaan

taouanza
17-12-04, 16:17
Hoe is de situatie nu op Corsica?
Of is het niet boeiend als moslims worden verjaagd?
Ik kan me nog een heisa herinneren over een Joodse vrouw die werd aangevallen door moslims.

Eke
17-12-04, 17:19
De Corsicanen behoren toch tot de Europese Unie ?Kunnen er geen subsidiekranen worden dichtgedraaid...MINSTENS.
Hoe heeft Frankrijk/de regering gereageerd?

Ooit heb ik gehoord dat Corsicanen touwtjes over de weg spanden, zodat fietsende touristen , scooterrijders en motorrijders ten val kwamen.Touristen waren vreemdelingen en niet welkom voor de aktievoerders. Eke

taouanza
19-12-04, 10:43
Heeft Chirac hierop gereageerd?

Julien
19-12-04, 17:01
Geplaatst door Eke
Ooit heb ik gehoord dat Corsicanen touwtjes over de weg spanden, zodat fietsende touristen , scooterrijders en motorrijders ten val kwamen.Touristen waren vreemdelingen en niet welkom voor de aktievoerders.

nou nou... ze zouden een atoombom op Corsica moeten gooien :romance:

Eke
19-12-04, 19:01
Geplaatst door Julien
nou nou... ze zouden een atoombom op Corsica moeten gooien :romance:

:cheefbek: touwtje weg....

Maar serieus, Julien, motorrijders vonden het heel link.De ongelukken waren niet mis.

taouanza
19-12-04, 19:25
Geplaatst door Julien
nou nou... ze zouden een atoombom op Corsica moeten gooien :romance:


EEn hysterische vrouw verzint een verhaal en het hele land is te klein.
Aanhoudende terreur op Corsica tegen moslims en meneer gaat leuk doen.:moe:

Julien
19-12-04, 21:45
Geplaatst door taouanza
EEn hysterische vrouw verzint een verhaal en het hele land is te klein.
Aanhoudende terreur op Corsica tegen moslims en meneer gaat leuk doen.:moe:

Dat verhaal van die nep-Jodin blijft hier ook maar naar voren komen he :moe: het lijkt wel een obsessie te worden voor een aantal mensen, maar goed. Dat wijf die dat verzonnen had, was idd gestoord en ik vind ook dat een aantal Franse politici te voorbarig gereageerd hadden.

Ik betwijfel of er echt op grote schaal terreur plaatsvindt tegen moslims in Corsica. Sowieso woont er maar een hele kleine gemeenschap moslims op het eiland en is de meeste terreur gericht op Franse instellingen door Corsicaanse nationalisten. Als er moslims getreiterd en geterroriseerd worden door die nationalisten, dan vind ik natuurlijk ook dat de Staat moet ingrijpen. Ik weet er niet veel van af, misschien doet de Franse staat wel degelijk iets... maar onderhuidse haat is moeilijk 1-2-3 weg te halen.

mark61
19-12-04, 21:53
Geplaatst door taouanza
Aanhoudende terreur op Corsica tegen moslims en meneer gaat leuk doen.:moe:

Op Corsica is al tientallen jaren sprake van aanhoudende terreur. Daar heeft Frankrijk al van wakker gelegen, maar dat hielp niet veel. Er is een paar jaar geleden een soort van autonomieregeling gekomen, maar de hardcore vond het niks. Moslims zijn slechts het nieuwste slachtoffer. Join the club.