PDA

Bekijk Volledige Versie : Dit wil ik jullie niet onthouden



vgeld
17-11-04, 20:31
Morocco Genealogy Forum.[/ (http://genforum.genealogy.com/morocco/) B]
Lees vooral over deze twee:
Jan Jansen van Sale Of
Jan Jansen van Salee &
[B]Helen Gloag

Over Jan Jansen van Sale heb ik een paar links:

http://www.*********.com/Tokyo/Garden/5213/janszoon.htm
http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/secret/famous/vansallees.html
Anthony Janse van Salee, and van Vaes of New Amsterdam and Long Island (http://www.*********.com/dane97520/VanSalee.html)

vgeld
17-11-04, 21:12
Geplaatst door vgeld
Morocco Genealogy Forum.[/ (http://genforum.genealogy.com/morocco/) B]
Lees vooral over deze twee:
Jan Jansen van Sale Of
Jan Jansen van Salee &
[B]Helen Gloag

Over Jan Jansen van Sale heb ik een paar links:

http://www.*********.com/Tokyo/Garden/5213/janszoon.htm
http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/secret/famous/vansallees.html
Anthony Janse van Salee, and van Vaes of New Amsterdam and Long Island (http://www.*********.com/dane97520/VanSalee.html)

Waarom beheer de links niet wil toestaan weet ik niet maar waar de sterrejtes staan moet g+e+o+cities staan maar dan zonder plus tussen de letters

et_2000nl
17-11-04, 21:23
Als ik het goed begrijp zullen er wat nazaten van ons bloed in zich hebben van ene Jan Jansen, een hollandse piraat.... In welk geval de marokken die hier zijn slechts voor onbepaalde tijd op familie bezoek zijn. Klinkt heel aannemelijk....

vgeld
17-11-04, 21:26
Geplaatst door et_2000nl
Als ik het goed begrijp zullen er wat nazaten van ons bloed in zich hebben van ene Jan Jansen, een hollandse piraat.... In welk geval de marokken die hier zijn slechts voor onbepaalde tijd op familie bezoek zijn. Klinkt heel aannemelijk....

Ik vond altijd dat the Whitneys, Jacqueline Kennedy Onassis and Humphrey Bogart een Maroc_look hadden maar dat kon ik niet plaatsen en nu valt het kwartje.

http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/secret/famous/vansallees.html

Seif
17-11-04, 21:29
He "turned Turk". :D

Nou weet ik voortaan hoe ik Freya moet aanduiden.

Als een geturkificeerde muts. :hihi:

barfly
17-11-04, 21:35
Dat had ik nou met de Roosevelts, die vond ik er zooo Nederlands uitzien. :p

et_2000nl
17-11-04, 21:36
Geplaatst door vgeld
Ik vond altijd dat the Whitneys, Jacqueline Kennedy Onassis and Humphrey Bogart een Maroc_look hadden maar dat kon ik niet plaatsen en nu valt het kwartje.

http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/secret/famous/vansallees.html

Bogart was bekend. Casablanca, een van mijn favoriete films. Maar dit helpt toch niet. Sterker nog, maakt het complexer. De huidige 'gastvrijheid' is dus niet rascistisch, maar slechts een familie vete.... Het marokkananse volkslied moet voortaan "Ben ik van hollands bloed" bevatten.
Omdat dit te complex is, schrap ik liever deze bladzijde uit de geschiedenis boeken, en sluit me dan volledig aan bij de hollandse houding die dus blijkbaar in mijn genen zit....

vgeld
17-11-04, 21:52
Geplaatst door et_2000nl
Bogart was bekend. Casablanca, een van mijn favoriete films. Maar dit helpt toch niet. Sterker nog, maakt het complexer. De huidige 'gastvrijheid' is dus niet rascistisch, maar slechts een familie vete.... Het marokkananse volkslied moet voortaan "Ben ik van hollands bloed" bevatten.
Omdat dit te complex is, schrap ik liever deze bladzijde uit de geschiedenis boeken, en sluit me dan volledig aan bij de hollandse houding die dus blijkbaar in mijn genen zit....

Ik vind het Scotisch volkslied (als ode aan Helen Gloag ) toch wat vrolijker klinken dan het Hollanda_volkslied

et_2000nl
17-11-04, 21:54
Geplaatst door vgeld
Ik vind het Scotisch volkslied (als ode aan Helen Gloag ) toch wat vrolijker klinken dan het Hollanda_volkslied

Da's niet zo moeilijk. Het nederlandse volkslied is een grote identiteits crisis en minderwaardigheidscomplex....

barfly
17-11-04, 22:02
Wien Neerlands bloed in d' aders vloeit
Van vreemde smetten vrij
Wiens hart voor land en koning gloeit
Verheff' de zang als wij:
Hij zett' met ons, vereend van zin
Met onbeklemde borst
Het godgevallig feestlied in
Voor vaderland en vorst (2x)

De Godheid, op haar hemeltroon
Bezongen en vereerd
Houdt gunstig ook naar onze toon
Het heilig oor gekeerd:
Zij geeft het eerst, na 't zalig koor
Dat hoger snaren spant
Het rond en hartig lied gehoor
Voor vorst en vaderland (2x)

Dring' luid, van uit ons feestgedruis
die beé uw hemel in:
Bewaar de vorst, bewaar zijn huis
En ons, zijn huisgezin
Doe nog ons laatst, ons jongst gezang
Die eigen wens gestand:
Bewaar, o God! de koning lang
En 't lieve vaderland (2x)


Dit had 't zomaar kunnen worden... :)

vgeld
17-11-04, 22:03
Anthony Jansen Van Sallee 1607-1676

by Hazel Van Dyke Roberts, PH.D.



....
The assumption by all who have written about Anthony Jansen Van Salee has been, and the writer thinks also, that Anthony was the son of Jan Jansen Van Haarlem, who became Morat Rais , Admiral of the Sultan of Morocco's fleet at Sale. The assumption has also been that Anthony was the son of a Moorish mother , the wife of Jan Jansen, and that he was a mulatto.


Source (http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~emans/bios/AnthonyJansen.htm)

Seif
17-11-04, 22:13
Geplaatst door vgeld
Anthony Jansen Van Sallee 1607-1676

by Hazel Van Dyke Roberts, PH.D.



....
The assumption by all who have written about Anthony Jansen Van Salee has been, and the writer thinks also, that Anthony was the son of Jan Jansen Van Haarlem, who became Morat Rais , Admiral of the Sultan of Morocco's fleet at Sale. The assumption has also been that Anthony was the son of a Moorish mother , the wife of Jan Jansen, and that he was a mulatto.


Source (http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~emans/bios/AnthonyJansen.htm)

Wordt je hier nou geil van Vgeld? :D

et_2000nl
17-11-04, 22:15
Geplaatst door barfly
Wien Neerlands bloed in d' aders vloeit
Van vreemde smetten vrij
Wiens hart voor land en koning gloeit
Verheff' de zang als wij:
Hij zett' met ons, vereend van zin
Met onbeklemde borst
Het godgevallig feestlied in
Voor vaderland en vorst (2x)

De Godheid, op haar hemeltroon
Bezongen en vereerd
Houdt gunstig ook naar onze toon
Het heilig oor gekeerd:
Zij geeft het eerst, na 't zalig koor
Dat hoger snaren spant
Het rond en hartig lied gehoor
Voor vorst en vaderland (2x)

Dring' luid, van uit ons feestgedruis
die beé uw hemel in:
Bewaar de vorst, bewaar zijn huis
En ons, zijn huisgezin
Doe nog ons laatst, ons jongst gezang
Die eigen wens gestand:
Bewaar, o God! de koning lang
En 't lieve vaderland (2x)


Dit had 't zomaar kunnen worden... :)

Tranen van ontroering, heel mooi.

barfly
17-11-04, 22:31
Geplaatst door et_2000nl
Tranen van ontroering, heel mooi.

Euh, ik krijg er heel andere gevoelens bij...Plotse aandrang tot schij.. nahja laatmaar...

Ik vind het Wilhelmus best aardig overigens. Niet mooi als lied wel de inhoud.

Overigens vind het ik EU volkslied weer wel heel mooi qua muziek en ook qua tekst.

vgeld
17-11-04, 23:23
Geplaatst door Seif
Wordt je hier nou geil van Vgeld? :D

:D

et_2000nl
17-11-04, 23:56
Geplaatst door barfly
Euh, ik krijg er heel andere gevoelens bij...Plotse aandrang tot schij.. nahja laatmaar...

Ik vind het Wilhelmus best aardig overigens. Niet mooi als lied wel de inhoud.

Overigens vind het ik EU volkslied weer wel heel mooi qua muziek en ook qua tekst.

Ik heb het niet zo op nationalisme en patriotisme en horen volksliederen niet in dat zelfde rijtje.

Ff uit mijn hoofd.

Wilhelmus van nassau, ben ik van duitse bloed

Uhhhh, ik niet, willem wel, maar moeten we die duitse geschiedenis niet ff vergeten, in ieder, hoe belangrijk is dat nou eigenlijk, voor het nationale gevoel.

Den vaderland getrouwe ben ik tot in de dood.

Ik hoop een natuurlijke dood.

Een prinse van oranje ben ik vrij onververveerd.

Ik denk dat de gemiddelde nederlanders, mijzelf incluis niet weet wat hier bedoeld word.

Den Koning van Hispanje heb ik altijd geëerd.

WIJ hebben met ze samen geleefd.... Dus daar is toch een binding....

Oftewel; een mooi stukje cultuur en historie maar beschrijft absoluut niet het nederland van vandaag....

TonH
18-11-04, 01:34
Geplaatst door et_2000nl
Een prinse van oranje ben ik vrij onververveerd.

Ik denk dat de gemiddelde nederlanders, mijzelf incluis niet weet wat hier bedoeld word.



onverveerd > onvervaard > moedig, dapper

Zoiets?

vlegeltje
18-11-04, 01:40
Geplaatst door vgeld
Ik vind het Scotisch volkslied (als ode aan Helen Gloag ) toch wat vrolijker klinken dan het Hollanda_volkslied

"the glen is mine" is een populair doedelzak deuntje uit schotland.

In de oorlog tussen de schotten en de engelsen hadden de schotten de gewoonte om de engelse gevangenen dagenlang te martelen en als afschrikwekkend voorbeeld achter te laten.

Bij elke aanval van de schotten op de engelsen werd op de doedelzak "the glen is mine" gespeeld.

Het verhaal wil dat bij een nachtelijke raid van de schotten op een engels regiment van verschillende kanten "the glen is mine" te horen was op de doedelzak. De engelsen waren zo bang dat ze uit angst om gemarteld te worden zelfmoord pleegden.

Een heel regiment uitgeschakeld door op de doedelzak te spelen.

Over terreur gesproken.

mark61
18-11-04, 01:41
Geplaatst door TonH
onverveerd > onvervaard > moedig, dapper

Zoiets?

Zoiets, zoals jullie (vroeger?) ataraxia hadden. Lijkt op het eerste gezicht een vreselijke aandoening, valt reuze mee.

et_2000nl
18-11-04, 01:47
Geplaatst door TonH
onverveerd > onvervaard > moedig, dapper

Zoiets?

Dank, het blijft abracadabra.....

et_2000nl
18-11-04, 01:49
Geplaatst door vlegeltje
"the glen is mine" is een populair doedelzak deuntje uit schotland.

In de oorlog tussen de schotten en de engelsen hadden de schotten de gewoonte om de engelse gevangenen dagenlang te martelen en als afschrikwekkend voorbeeld achter te laten.

Bij elke aanval van de schotten op de engelsen werd op de doedelzak "the glen is mine" gespeeld.

Het verhaal wil dat bij een nachtelijke raid van de schotten op een engels regiment van verschillende kanten "the glen is mine" te horen was op de doedelzak. De engelsen waren zo bang dat ze uit angst om gemarteld te worden zelfmoord pleegden.

Een heel regiment uitgeschakeld door op de doedelzak te spelen.

Over terreur gesproken.

Ik vraag schotten altijd hoe het nou zit met die onafhankelijkheid. Worden ze heel link. En je weet binnen 10 minuten de hele geschiedenis.

Is er ook zo'n vraag aan Nederlanders eigenlijk. Dat ze helemaal over de rooie gaan?

Jez
18-11-04, 01:50
Geplaatst door et_2000nl
Oftewel; een mooi stukje cultuur en historie maar beschrijft absoluut niet het nederland van vandaag....

Ik heb er nooit over na hoeven denken. Nooit Nederland uit hoeven leggen. Zelfs Duitsland heeft zich niet op die manier (die manier, snap je?) hoeven of willen uitleggen na WO2 (en terecht).

Europa is Europa en ik ben er gek op. Zoals ik gek ben op alles dat geschiedenis heeft en evolueert.

Jez
18-11-04, 01:52
Geplaatst door et_2000nl
Is er ook zo'n vraag aan Nederlanders eigenlijk. Dat ze helemaal over de rooie gaan?

Ja, die weet ik. Wat vond je van immigratie tot de Marrokanen kwamen.

TonH
18-11-04, 01:54
Geplaatst door mark61
Zoiets, zoals jullie (vroeger?) ataraxia hadden. Lijkt op het eerste gezicht een vreselijke aandoening, valt reuze mee.

Da's geen Nieuw Grieks... Maar mijn geweten is rein... :D

et_2000nl
18-11-04, 01:57
Geplaatst door Jez
Ja, die weet ik. Wat vond je van immigratie tot de Marrokanen kwamen.

Goh, zoveel eer voor de Marokkanen. Staat compleet in verhouding met de vraag hoe het staat met de Schotse onafhankelijkheid. Ik kan me zo voorstellen, en het is slechts een hersenspinsels, dat gebaseerd op deze reaktie, je nederlandse cultuur en historie besef net zo ver rijkt als de mensen die Pim Fortuyn hebben gekozen als de grootste nederlander. Waarom geschiedenis boeken lezen, als je de krant van gisteren hebt....

Goede keus, ik voel me gevleid....

vlegeltje
18-11-04, 01:59
Geplaatst door et_2000nl
Ik vraag schotten altijd hoe het nou zit met die onafhankelijkheid. Worden ze heel link. En je weet binnen 10 minuten de hele geschiedenis.

Is er ook zo'n vraag aan Nederlanders eigenlijk. Dat ze helemaal over de rooie gaan?

Ja leuk is dat he.

Ik zou niet weten hoe je Nederlanders echt op de kast kunt krijgen.

Ik probeer wel eens te protestanten bashen, maar ze willen niet echt happen.

Zo tussen neus en lippen door 'achterlijke protestantse mentaliteit' roepen wil nog wel eens werken.

et_2000nl
18-11-04, 02:04
Geplaatst door vlegeltje
Ja leuk is dat he.

Ik zou niet weten hoe je Nederlanders echt op de kast kunt krijgen.

Ik probeer wel eens te protestanten bashen, maar ze willen niet echt happen.

Zo tussen neus en lippen door 'achterlijke protestantse mentaliteit' roepen wil nog wel eens werken.

Ik denk dat het er gewoon niet is. "Slavenhandelaren!!!!", lijkt ze niets te doen, dan antwoorden ze "handelsgeest". "Miniscuul klein kut landje", antwoorden ze "Klein maar fijn", of de intellectuelen "het gaat niet om de kwaliteit maar om de kwantiteit". "Willem van Oranje was een mof", doet ze ook niets.

Als er al iets is, dan hebben ze gewoon geen eer..... :ego:


:hihi:

Jez
18-11-04, 02:04
Geplaatst door et_2000nl
Goh, zoveel eer voor de Marokkanen. Staat compleet in verhouding met de vraag hoe het staat met de Schotse onafhankelijkheid. Ik kan me zo voorstellen, en het is slechts een hersenspinsels, dat gebaseerd op deze reaktie, je nederlandse cultuur en historie besef net zo ver rijkt als de mensen die Pim Fortuyn hebben gekozen als de grootste nederlander. Waarom geschiedenis boeken lezen, als je de krant van gisteren hebt....

Goede keus, ik voel me gevleid....

Mijn besef van de Europese cultuur, waar Nederland deel van uitmaakt, heeft ruk te maken met Pim Fortuyn of met rassenhaat, hoe graag je het ook over die boeg wil gooien.
De weerzin tegen de Marokkanen die kutten op straat of de Marokkanen die etteren met hun geloof, en ermee lopen te drammen: dat heeft dus alleen te maken met die etters en die onmogelijke radicalen.

Nice try, bad reply. Hoezeer je de Hollanders ook in het hoekje van racisme probeert te drukken: er zijn te veel allochtone toffo's hier die je slachtofferrol onderuit halen, vriend.

Jez
18-11-04, 02:08
Geplaatst door et_2000nl
Ik denk dat het er gewoon niet is. "Slavenhandelaren!!!!", lijkt ze niets te doen,

:haha:

Natuurlijk wel. Alleen doen wij er wat mee.
De Arabische slavenhandelaren houden hun bek stijf dicht en doen alsof er niks is gebeurd. Hush hush, mondje dicht, wat niet wordt besproken bestaat niet. En zo schieten die dus weer niks op.

et_2000nl
18-11-04, 02:10
Geplaatst door Jez
Mijn besef van de Europese cultuur, waar Nederland deel van uitmaakt, heeft ruk te maken met Pim Fortuyn of met rassenhaat, hoe graag je het ook over die boeg wil gooien.
De weerzin tegen de Marokkanen die kutten op straat of de Marokkanen die etteren met hun geloof, en ermee lopen te drammen: dat heeft dus alleen te maken met die etters en die onmogelijke radicalen.

Nice try, bad reply. Hoezeer je de Hollanders ook in het hoekje van racisme probeert te drukken: er zijn te veel allochtone toffo's hier die je slachtofferrol onderuit halen, vriend.

Ff adem halen, word rustig, nog eens adem halen....

Mijn edele heer, je mag misschien niet over de intellectuele capaciteiten beschikken om goed te kunnen lezen, ik raad het je toch aan te proberen. Ik heb het word rassenhaat nooit gebruikt. Sterker nog, ik persoonlijk vind dat sterk overtrokken, er is slechts wat onbegrip. Dat jij Fortuyn en rassenhaat in dezelfde zin noemt is je eigen verantwoordelijkheid en niet de mijne. Je vooroordelen gaan zo ver, dat je een beetje doordraaft vriend. Misschien word je geleid door angst en emotie. Slechte raadgevers....

et_2000nl
18-11-04, 02:12
Geplaatst door Jez
:haha:

Natuurlijk wel. Alleen doen wij er wat mee.
De Arabische slavenhandelaren houden hun bek stijf dicht en doen alsof er niks is gebeurd. Hush hush, mondje dicht, wat niet wordt besproken bestaat niet. En zo schieten die dus weer niks op.

Suriname, Antillen, idd je doet er wat mee, hou ik je persoonlijk verantwoordelijk voor....

mark61
18-11-04, 02:19
Geplaatst door et_2000nl
Ik vraag schotten altijd hoe het nou zit met die onafhankelijkheid. Worden ze heel link. En je weet binnen 10 minuten de hele geschiedenis.

Is er ook zo'n vraag aan Nederlanders eigenlijk. Dat ze helemaal over de rooie gaan?

Hmm. Vraag s naar prins bernhard. Poncke Prinsen. Laat s achteloos vallen dat ze niet moeten zeiken over die jappenkampen, want ze hadden er niets te zoeken. Dat ze eigenlijk zo op duitsers lijken. Nou ja, ok, dat ze niet kunnen voetballen.

Anders weet ik het ook niet meer.

Jez
18-11-04, 02:19
Geplaatst door et_2000nl
Suriname, Antillen, idd je doet er wat mee, hou ik je persoonlijk verantwoordelijk voor....

Moet je doen, moslim. As if I give a shit. Ik houd jou niet verantwoordelijk voor moslim-extremisme.

et_2000nl
18-11-04, 02:23
Geplaatst door Jez
Moet je doen, moslim. As if I give a shit. Ik houd jou niet verantwoordelijk voor moslim-extremisme.

Dank Jez, ik jou ook niet. Alhoewel het woord "slachtofferrol" dat toch best wel een beetje impliceerd boefje....

et_2000nl
18-11-04, 02:26
Geplaatst door mark61
Hmm. Vraag s naar prins bernhard. Poncke Prinsen. Laat s achteloos vallen dat ze niet moeten zeiken over die jappenkampen, want ze hadden er niets te zoeken. Dat ze eigenlijk zo op duitsers lijken. Nou ja, ok, dat ze niet kunnen voetballen.

Anders weet ik het ook niet meer.

Ach, arme bernie is al vaak geschoffeerd, daar hoef ik niets aan bij te dragen. Hoorde vandaag dat ie longkanker had, dat gun ik niemand.

Wat nederlanders wel heel erg vinden als je ze gaat vertroetelen, zeggen dat nederlanders zo"lief" zijn, zo "tolerant". Dan kijken ze naar hun schoenen en mompelen "ach valt best wel mee"....

mark61
18-11-04, 02:30
Geplaatst door et_2000nl
Wat nederlanders wel heel erg vinden als je ze gaat vertroetelen, zeggen dat nederlanders zo"lief" zijn, zo "tolerant". Dan kijken ze naar hun schoenen en mompelen "ach valt best wel mee"....

Jah das de beste ingang! Dat ik er zelf niet op kwam.... :rolleyes:

Enfin, ik ga even mijn laatste halve vrije nacht in eigen bed doorbrengen. :zwaai: