PDA

Bekijk Volledige Versie : 28 nov demonstratie:Samen voor een kleurrijk Nederland!



freya
17-11-04, 22:26
OPROEP DEMONSTRATIE

Samen voor een kleurrijk Nederland!

Zondag 28 november, 14.00u Beursplein Amsterdam

We worden in Nederland geconfronteerd met een klimaat van toenemende haat en onverdraagzaamheid, waarin religieus fundamentalisme een uiting vindt. Ook zien we de toename van intolerantie, discriminatie en racisme.
Een aanzienlijk deel van de allochtone bevolking wordt getroffen door racisme in het dagelijks leven. Dit gebeurt in de context van sociale spanningen in Nederland, wereldwijde neo-liberale globalisering, oorlog en geweld.

We spreken ons krachtig uit voor vrijheid van meningsuiting binnen de grenzen die de wet daaraan stelt, en tegen iedere vorm van racisme, islamofobie, anti-semitisme, homofobie en sekisme. We willen polarisatie tegen gaan en ons niet tegen elkaar uit laten spelen. We willen samen opkomen voor een kleurrijk Nederland!

De demonstratie start om 14 uur bij het Sociaal Forum op het Beursplein in Amsterdam en loopt daarna naar de Dokwerker op het Jonas Daniel Meijerplein. Daar is rond 15 uur een korte manifestatie met sprekers uit de kunst en cultuur wereld en muziek. Wij roepen iedereen jong en oud, man en vrouw, autochtoon en allochtoon op om mee te lopen; Samen voor een kleurrijk Nederland!

Meer info: www.sociaalforum.nl

freya
18-11-04, 12:06
Geplaatst door freya
OPROEP DEMONSTRATIE

Samen voor een kleurrijk Nederland!

Zondag 28 november, 14.00u Beursplein Amsterdam

We worden in Nederland geconfronteerd met een klimaat van toenemende haat en onverdraagzaamheid, waarin religieus fundamentalisme een uiting vindt. Ook zien we de toename van intolerantie, discriminatie en racisme.
Een aanzienlijk deel van de allochtone bevolking wordt getroffen door racisme in het dagelijks leven. Dit gebeurt in de context van sociale spanningen in Nederland, wereldwijde neo-liberale globalisering, oorlog en geweld.

We spreken ons krachtig uit voor vrijheid van meningsuiting binnen de grenzen die de wet daaraan stelt, en tegen iedere vorm van racisme, islamofobie, anti-semitisme, homofobie en sekisme. We willen polarisatie tegen gaan en ons niet tegen elkaar uit laten spelen. We willen samen opkomen voor een kleurrijk Nederland!

De demonstratie start om 14 uur bij het Sociaal Forum op het Beursplein in Amsterdam en loopt daarna naar de Dokwerker op het Jonas Daniel Meijerplein. Daar is rond 15 uur een korte manifestatie met sprekers uit de kunst en cultuur wereld en muziek. Wij roepen iedereen jong en oud, man en vrouw, autochtoon en allochtoon op om mee te lopen; Samen voor een kleurrijk Nederland!

Meer info: www.sociaalforum.nl

Er is hier dus geen enkele balangstelling voor het NSF en deze demo?

Ik geloof dat ze het woordje samen maar beter kunnen weglaten uit de leus :moe:

observer
18-11-04, 13:09
Geplaatst door freya
Er is hier dus geen enkele balangstelling voor het NSF en deze demo?

Ik geloof dat ze het woordje samen maar beter kunnen weglaten uit de leus :moe:

omdat het een onzin demo is

eerst wordt er specifiek verwezen naar de ellenden van allochtonen in de samenleving

vervolgens gaat het over globalisering en oorlog en geweld

en dan wordt ongeveer elk isme wat er is genoemf (gek genoeg niet terrorisme)

kortom volkomen onduidelijk

het resultaat is dat er ongetwijfeld wat rare types op afkomen de mcdonald afbrekers wat hamas hamas roepers wat ael types wat relschoppers

freya
18-11-04, 15:30
Geplaatst door observer
omdat het een onzin demo is

eerst wordt er specifiek verwezen naar de ellenden van allochtonen in de samenleving

vervolgens gaat het over globalisering en oorlog en geweld

en dan wordt ongeveer elk isme wat er is genoemf (gek genoeg niet terrorisme)

kortom volkomen onduidelijk

het resultaat is dat er ongetwijfeld wat rare types op afkomen de mcdonald afbrekers wat hamas hamas roepers wat ael types wat relschoppers

Hmz jij kent de mensen van het sociaal forum dus niet.
Bijzonder braaf allemaal :knife_hea

Deze oproep wordt btw ook ondersteund door de vakbonden :)

observer
18-11-04, 15:57
Geplaatst door freya
Hmz jij kent de mensen van het sociaal forum dus niet.
Bijzonder braaf allemaal :knife_hea

Deze oproep wordt btw ook ondersteund door de vakbonden :) de organisatoren mischien wel

of de deelnemers dat ook worden valt te bezien

blijf er bij dat het doel van de demonstratie me ontgaat

is het anti kapitalisme
anti discriminatie
anti vermoorden
wat?

freya
18-11-04, 16:00
Geplaatst door observer
de organisatoren mischien wel

of de deelnemers dat ook worden valt te bezien

blijf er bij dat het doel van de demonstratie me ontgaat

is het anti kapitalisme
anti discriminatie
anti vermoorden
wat?

De leus Samen voor een kleurrijk Nederland! lijkt me duidelijk.

Wide-O
18-11-04, 16:10
anti vermoorden


Volgens mij gaat dit te ver :D

Maar om ook inhoudelijk te reageren... mooi hoor die demo, maar ik heb mijn twijfels bij de effectiviteit ervan.

Mijn laatste betoging was tegen de kernraketten in (als ik me niet vergis) 1985. Indrukwekkend, meer dan 100.000 man.

Terwijl wij daar zo liepen werden die krengen geplaatst nog voor er een goedkeuring was in het parlement.

Beetje somber geworden daardoor.

Betogen is vaak te vrijblijvend, het is een dagje uit.

freya
18-11-04, 16:16
Geplaatst door Wide-O
Volgens mij gaat dit te ver :D

Maar om ook inhoudelijk te reageren... mooi hoor die demo, maar ik heb mijn twijfels bij de effectiviteit ervan.

Mijn laatste betoging was tegen de kernraketten in (als ik me niet vergis) 1985. Indrukwekkend, meer dan 100.000 man.

Terwijl wij daar zo liepen werden die krengen geplaatst nog voor er een goedkeuring was in het parlement.

Beetje somber geworden daardoor.

Betogen is vaak te vrijblijvend, het is een dagje uit.

In dit geval is het niet direct de bedoeling om regeringsbeleid te beinvloeden, maar vooral om een signaal te geven naar de samenleving dat er nog wel mensen zijn die staan voor dialoog en SAMENleven.

Joepie
18-11-04, 16:19
positieve impuls kan ik alleen maar waarderen

chliha
18-11-04, 17:49
Komen jullie wel morgen meelopen in de vredestocht voor vrouwen in Rotterdam??



verzamelen 13.45 op het Grote Kerkplein 5, Blaak

we lopen gezamenlijk richting de Coolsingel, Stadhuis

dadels worden uitgedeeld en lichtjes aangestoken


Komt allen dames en loop mee!

Wide-O
18-11-04, 18:35
Hoi Freya, ik trek zeker niet de doelstelling van de demonstratie in vraag, laat dat duidelijk zijn. Het initiatief is prima.

freya
18-11-04, 18:37
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik doe alleen mee als er nadrukkelijk stelling genomen wordt tegen het vermoorden en bedreigen van mensen die gebruik maken van hun recht op vrije meningsuiting en tegen het beperken van de vrijheid van meningsuiting wegens het kwetsen van gelovigen.

Als ik jou was zou ik dat hele NSF maar mijden als de pest GJ!

Je kan daar o.a de hele dag indringende verhalen over Palestina horen, met sprekers uit Palestina, Israel en Europa.

Niks voor jou dus, jij zou op tilt slaan van zoveel info! :haha:

observer
18-11-04, 18:46
Geplaatst door freya
Als ik jou was zou ik dat hele NSF maar mijden als de pest GJ!

Je kan daar o.a de hele dag indringende verhalen over Palestina horen, met sprekers uit Palestina, Israel en Europa.

Niks voor jou dus, jij zou op tilt slaan van zoveel info! :haha: ik dacht dat het over kleurrijk nederland zou gaan?

of komen ze tips geven voor een intifadah

freya
18-11-04, 18:53
@ observer en GJ:

De demonstratie gaat over kleurrijk Nederland, maar is maar een klein onderdeel van het Nederlands Sociaal Forum, waar heel veel meer thema's aan de orde komen.

freya
18-11-04, 18:58
Geplaatst door Gerrit Jan
Het is dus een lokkertje om mensen achter jullie vaandel te krijgen. En dan verbaas je je dat er geen belangstelling is!

Wat zit je nu weer te kletsen?

Welk vaandel?

Dutchguy
18-11-04, 19:05
Ik gun ieder zijn demo, maar ik geloof niet zo in sjokken voor vrede. Maar ieder doet het op zijn eigen manier.