PDA

Bekijk Volledige Versie : Zien wij onze Marokkanen niet te veel als zeehondjes in de crêche van Pietersbuuren?



Ron Haleber
18-11-04, 08:06
850: Zien wij onze Marokkanen niet te veel als de zeehondjes in de crêche van Pietersburen?


850 legde me in een mail de volgende vraag voor:



Geplaatst door 850


.... Maar de reden dat ik jou Ron om hulp vroeg is ondermeer vanwege
deze tekst die ik van de redaktie afgelopen maandag ontvangen hebt:


"mijn pleidooi is erop gericht "links" wakker te schudden. links heeft de mond vol van vrouwenrechten, behalve als het gaat om fundamentalistische moslims. Dat vind ik hypocriet, en verduidelijk dat in het artikel met het voorbeeld dat linkse activisten moslims zo'n beetje als zeehondjes zijn gaan beschouwen, als zijnde een minderheidsgroepering die niet voor zichzelf op kan komen. en waar alles pais en vree is "


Ron, daar jij bekend bent met zowel moslims, Marokkanen alswel links-volk ben ik benieuwd wat jij ervan vindt.

Afijn, tis nog afwachten. Nogmaals, mischien valt het allemaal reuze mee maar dat vernemen we dan nog wel.

masalama,
850



Ja 850 dat is een heel moeilijke vraag die ik onze Marokkanen op ons forum liever zelf voorleg. :rolleyes:

Het is natuurlijk duidelijk dat het verbod van Rita Verdonk op de kokkelvisserij ze tot fundamentalistische reacties drijft. En nu het kabinet gaat besluiten om na proefboringen in hun natuurlijke habitat nog verder in te grijpen, zullen ze zich ook economisch ingrijpend aan de industrialisering moeten aanpassen. Dus kun je ook op de te verwachten vervuiling van het zeewater meer dergelijke negatieve reacties verwachten zoals we nu al zien. :denk:

Tot nu toe vond ik dat de beestjes het op vele punten goed deden. Zo hoorde ik over hun vermenigvuldiging in "gevangenschap" nooit klachten. Dat ligt bij de chimps en bij de Bengaalse tijger wel ff anders - als ik mijn vriend, bioloog in Artis moet geloven.

Je moet natuurlijk niet als Verdonk gaan eisen dat onze zeehondjes met witte otters gaan paren. Dat is duidelijk tegen de natuurwetten van Allah en dus een illusie. Ze verkiezen een partner die ze opdoen in de volle zee van herkomst. Hoe ze dat kwalijk te nemen? verveeld

Ik heb er altijd in de kranten voor gepleit om hun jonkies die maar moeilijk kunnen wennen en lastige aanpassingsproblemen vertonen, zij het voor korte tijd - in volle zee - de plek van herkomst - los te laten.

Volgens mij is dit het enig soort projekt gebleken dat een positief resultaat heeft opgeleverd. In Oujda vond ik daar de nautische autoriteiten toe bereid. In hun natuurlijke habitat - bleek al - leren ze alle grillen en nukken die ze in het reservaat opliepen, weer snel af. :wijs:

Jammer genoeg werden dergelijke projekten als van EMCEMO in Larache te slecht gemaneged. Maar aan goed manegement van projekten heeft het in ons Pieterbuuren ook altijd ontbroken. :droef:



Verder ken je het verhaal van Manus (heette hij geloof ik) uit Hamburg afkomstig - die op voorwaarden bij ons in Pietersburen asyl kreeg. Manus is op een onbewaakt ogenblik weer het diepe in gedoken. Jammer is daarbij dat hij niet gemonitord wordt! Want het is altijd de vraag of zo'n Manus aan zichzelf overgelaten lang in leven blijft. :nerveus:

In elk geval lijkt me, kunnen we Pietersbuuren niet als eindstation van onze zeehondjes zien. Er zal veel in onderwijs en vorming moeten worden geïnvesteerd voor de nodige aanpassing aan hun nieuwe habitat. Goede raad is nu eenmaal altijd duur. Al te lang is Pietersbuuren ervan uitgegaan dat we ze toch weer in het diepe van de volle zee loslaten.




Ekoloog Frits Spangenberg ziet het volgens mij heel juist hoe het er met onze beschermde beessies bijstaat:

,,Als je ongeletterde mensen van het Marokkaanse platteland naar een westerse stad overbrengt, worden ze in reactie introvert. Die gaan hun eigen culturele identiteit versterken. De meeste Amsterdamse Marokkanen zijn cultureel sterk achtergebleven vergeleken met de Marokkanen die ik in Marokko zie. Je ziet daar ook veel minder hoofddoekjes. De Marokkaanse steden zijn beslist wereldser dan Amsterdam-West.''

Uit de vele onderzoeken die wij hebben uitgevoerd weet ik dat allochtone jongeren graag zo snel mogelijk een gezin stichten - huisje, boompje, beestje. Dat kan alleen maar als ze goed integreren, dus via werk, niet via uitkeringen. Dit is een verantwoordelijkheid van bedrijfsleven en overheid gezamenlijk.''

Vrijblijvende uitkeringen, een beleid zonder prikkels, hij noemt het heilloos. ,,We zijn te weinig hard. Als je als jongere geen uitkering meer krijgt, moet je wel werk vinden. Ik ben helemaal niet bang dat dat stukloopt op een weigerachtige houding van werkgevers. Sommige sectoren, zoals de beveiliging, zitten dringend verlegen om mensen. Ook zijn er genoeg werkgevers die zitten te wachten op gemotiveerde werknemers. Waar een wil is, is echt een weg. Kijk naar de illegale Marokkaanse immigranten in Spanje. Die redden zich uitstekend zonder uitkering, die bouwen in stilte wat op. Jongeren moeten niet te kieskeurig zijn. Het begrip 'passende arbeid' is onverstandig.''


Benieuwd naar je reactie, 850... :cool: Met vriendelijke groeten, Ron.

Tomas
18-11-04, 09:18
Zeehondjes? Ik hoorde een marokkaanse vader op tv na de dood van Theo en betere omschrijving geven: "Als je naar pittbulls grauwt, moet je niet vreemd opkijken dat ze je een keer terugpakken".

Eke
18-11-04, 09:19
Je bent lekker op dreef, Ron. :blij: Eke (de vraag was niet voor mij, dus snelle reaktie eventjes)

Umarvlie
18-11-04, 09:22
Geplaatst door Ron Haleber
850: Zien wij onze Marokkanen niet te veel als de zeehondjes in de crêche van Pietersburen?

Ik denk dat je inderdaad een groep Nederlanders hebt die zo denken ... en met veel liefde de Moslims in zee uit zouden willen zetten ... :mad:

et_2000nl
18-11-04, 09:31
Ron chapeaux, zeer wetenschappelijk pleidooi. Als toevoeging wil ik melden dat de zeehonden jacht gewoon door moet gaan. Zonde dat al die bontjassen rondlopen op de noordpool, als je nl dood ben heb je die jas niet meer nodig.

Ron Haleber
18-11-04, 09:37
Geplaatst door Umarvlie
Ik denk dat je inderdaad een groep Nederlanders hebt die zo denken ... en met veel liefde de Moslims in zee uit zouden willen zetten ... :mad:

Aan dit bedenkelijk aspect heb ik als verstokt en gul dierenvriend natuurlijk nooit gedacht. Je slaat de spijker wel op de kop! :duim:


Je hebt het dan natuurlijk over een wens die aan de Palestijnen wordt verweten, maar die de Israëlies de facto uitvoeren...! :eek:

Dit punt kan 850 ter overdenking voor zijn redactie meenemen. :rolleyes:

Ron Haleber
18-11-04, 09:54
Geplaatst door Tomas
Zeehondjes? Ik hoorde een marokkaanse vader op tv na de dood van Theo en betere omschrijving geven: "Als je naar pittbulls grauwt, moet je niet vreemd opkijken dat ze je een keer terugpakken".

Tomas, om onze fundamentalistische Marokkanen met pittbulls te vergelijken lijkt me ook wetenschappelijk onjuist. Pittbulls zijn een uitwas van inteelt. :jeweetog:

Hoewel inteelt volgens medici in de Rif wel als ernstig probleem moet worden beschouwd, is de gemiddelde Marokkaan toch een dergelijk grote mix van bloedverwantschappen en van verschilende culturen, dat inteelt geen rol meer speelt.

Net als bij honden speelt bij ons mensen de opvoeding een centrale rol. Verkeerde opvoeding maakt ze vals..! :boos:

Jammer dat er geen methode is ontwikkeld om ze waaks te maken. Dat zou de hele AIVD overbodig maken! Ganzen die vanuit het Capitool Rome indertijd hebben gered tegen de Hunnen, hebben dat wel vanuit hun ingeboren waakse natuur - fitra heet dat als als islamitisch principe... :blij:


Jammer dat onze Marokkaanse dames op dit forum enkel katten als huisdieren hebben want die beessies zijn veel te arrogant om zich van hun bazinnetjes iets aan te trekken. Ze zijn dus onbekend met fundi-pittbulls... :fpuh:

Umarvlie
18-11-04, 09:57
Geplaatst door Ron Haleber
Jammer dat onze Marokkaanse dames op dit forum enkel katten als huisdieren hebben want die beessies zijn veel te arrogant om zich van hun bazinnetjes iets aan te trekken. Ze zijn dus onbekend met fundi-pittbulls... :fpuh:

Ha ha ... nee 't is allen dat die katten die wel bekend zijn met pittbulls dis niet meer kunnen navertellen .... :D

Seif
18-11-04, 10:01
Geplaatst door Ron Haleber
Hoewel inteelt volgens medici in de Rif wel als ernstig probleem moet worden beschouwd, is de gemiddelde Marokkaan toch een dergelijk grote mix van bloedverwantschappen en van verschilende culturen, dat inteelt geen rol meer speelt.

Had begrepen dat minstens 20% van de Marokkanen in Nederland vroegtijdig sterft als gevolg van neef-nicht huwelijken.

Umarvlie
18-11-04, 10:03
Geplaatst door Seif
Had begrepen dat minstens 20% van de Marokkanen in Nederland vroegtijdig sterft als gevolg van neef-nicht huwelijken.

He .. ja laten we het daar ook nogmaar over hebben .. want alleen in Nederland kunnen 2 nichten met alkaar trouwen ... wat volgens mij niets te maken heeft met vroegtijdig sterven hoor :fpuh:

Ron Haleber
18-11-04, 10:12
Geplaatst door Umarvlie
Ha ha ... nee 't is alleen dat die katten die wel bekend zijn met pittbulls, het helaas niet meer kunnen navertellen .... :D

Ja het is altijd een groot risico om een fundamentalist in huis te nemen. Niet enkel de poesjes, maar ook veel van hun bazinnetjes zullen dat niet meer kunnen navertellen... :fucyc: (met excuses aan Bil@l)


p.s. ik vond het aandoenlijk verhaal van Rabiah dan ook erg ongeloofwaardig: "de tragiek van Mohamed B."

Laat Rabiah er maar eerst eens eentje in huis nemen. Dan pas kan ze er over meepraten!

et_2000nl
18-11-04, 10:15
Geplaatst door Seif
Had begrepen dat minstens 20% van de Marokkanen in Nederland vroegtijdig sterft als gevolg van neef-nicht huwelijken.

Dat is in Nederland om onverklaarbare rede dankzij het CDA weer mogelijk gemaakt. Het neef-nicht huwelijk, zoals Umarvlie al zegt, zal dat wel als rechtgelijkheid gelden, als nichten kunnen trouwen dan moeten neven en nichten dat ook mogen.

Er is echter wel een ander 'probleem'. De aanwas van oorspronkelijke nederlandse bewoners zit niet mee. Die ligt nu onder het niveau dat voldoende is om dit edele volkje in stand te houden. Of te wel, het neuken, al of niet bewust, levert niet het gewenste resultaat en word de oorspronkelijke nederlander, net zo als bijvoorbeeld de mammoet en actueler de chimpansee, met uitsterven bedreigd. Marokkanen en Turken dragen hun steentje bij, maar ook daar is somberheid. De aanwas is schrikbarend aan het dalen. Ze zitten bijvoorbeeld in Nederland al op de helft dan dat in Marokko geld. Sorry, moest in deze wereld van vrolijkheid deze sombere toevoeging plaatsen.

mark61
18-11-04, 10:24
Geplaatst door et_2000nl
... Ze zitten bijvoorbeeld in Nederland al op de helft dan dat in Marokko geld. Sorry, moest in deze wereld van vrolijkheid deze sombere toevoeging plaatsen.

Terwijl het in Marokko ook al niet meer is wat het geweest is. De wereld sterft uit!

Seif
18-11-04, 10:26
Geplaatst door et_2000nl
Dat is in Nederland om onverklaarbare rede dankzij het CDA weer mogelijk gemaakt. Het neef-nicht huwelijk, zoals Umarvlie al zegt, zal dat wel als rechtgelijkheid gelden, als nichten kunnen trouwen dan moeten neven en nichten dat ook mogen.

Volgens mij doelde Umarvlie op een ander soort nichten. :D

et_2000nl
18-11-04, 10:28
Geplaatst door mark61
Terwijl het in Marokko ook al niet meer is wat het geweest is. De wereld sterft uit!

Helaas, de 1e en 2e wereld sterft uit. De 3e wereld gaat rustig verder. Het omslagpunt van BNP word verwacht in de volgende twee decennia als landen als China en India qua BNP hoger kunnen zitten dan Bijv Amerika of de EG. Ik hoop dat deze jongens niet de westerse omhebbelijkheid hebben van "We'll strike back"....

et_2000nl
18-11-04, 10:29
Geplaatst door Seif
Volgens mij doelde Umarvlie op een ander soort nichten. :D

Ik ben geen ingeweide in deze materie, in tegenstelling wat sommige medeprikkers ook beweren :ego:

mark61
18-11-04, 10:30
Geplaatst door et_2000nl
Helaas, de 1e en 2e wereld sterft uit. De 3e wereld gaat rustig verder. Het omslagpunt van BNP word verwacht in de volgende twee decennia als landen als China en India qua BNP hoger kunnen zitten dan Bijv Amerika of de EG. Ik hoop dat deze jongens niet de westerse omhebbelijkheid hebben van "We'll strike back"....

Je kan nu nog migreren. Dan ben je net op tijd ingeburgerde Indiër.

Ron Haleber
18-11-04, 10:31
Geplaatst door Seif
Volgens mij doelde Umarvlie op een ander soort nichten. :D

Seif je onderschat enorm de intelligentie van et_2000nl Die Marokkaan weet altijd waar hij het over heeft! :haha:

et_2000nl
18-11-04, 10:35
Geplaatst door Ron Haleber
Seif je onderschat enorm de intelligentie van et_2000nl Die Marokkaan weet altijd waar hij het over heeft! :haha:

Waarom spreken mensen slechts over mijn intelligentie als ze het tegen mij kunnen gebruiken.... Intelligentie word slechts selectief toebedicht ter ondersteuning van eigen argumenten. Domoor!!!! :hihi:

et_2000nl
18-11-04, 10:37
Geplaatst door mark61
Je kan nu nog migreren. Dan ben je net op tijd ingeburgerde Indiër.

Inderdaad, je moet jezelf altijd achter de winnaar scharen. Wat doe ik hiet eigenlijk....

taouanza
18-11-04, 12:34
Als ik mensen hoor praten over zielige onderdrukte moslimas die gered moeten worden denk ik inderdaad aan zeehondjes. Dat heb ik ook hier een paar keer gezegd.

mohammmad
18-11-04, 16:26
is dit verzonnen(?)
of is 850 een virtuele tweevoeter(?)




Geplaatst door 850

.... Maar de reden dat ik jou Ron om hulp vroeg is ondermeer vanwege
deze tekst die ik van de redaktie afgelopen maandag ontvangen hebt:


"mijn pleidooi is erop gericht "links" wakker te schudden. links heeft de mond vol van vrouwenrechten, behalve als het gaat om fundamentalistische moslims. Dat vind ik hypocriet, en verduidelijk dat in het artikel met het voorbeeld dat linkse activisten moslims zo'n beetje als zeehondjes zijn gaan beschouwen, als zijnde een minderheidsgroepering die niet voor zichzelf op kan komen. en waar alles pais en vree is "


Ron, daar jij bekend bent met zowel moslims, Marokkanen alswel links-volk ben ik benieuwd wat jij ervan vindt.

Afijn, tis nog afwachten. Nogmaals, mischien valt het allemaal reuze mee maar dat vernemen we dan nog wel.
masalama,
850

daar dacht ik opeens aan..
..
moa;
in dit geval.. niet echt belangrijk.

mohammmad
18-11-04, 16:27
Geplaatst door taouanza
Als ik mensen hoor praten over zielige onderdrukte moslimas die gered moeten worden denk ik inderdaad aan zeehondjes. Dat heb ik ook hier een paar keer gezegd.

:moe:

850
18-11-04, 17:28
Geplaatst door mohammmad
is dit verzonnen(?)
of is 850 een virtuele tweevoeter(?)



Nee niet verzonnen maar tis wel privé emailverkeer dat nu open en bloot op het forum staat.
Dit was niet bedoeld om op NvdD geplaatst te worden.

mohammmad
18-11-04, 18:47
heb je Animal Farm gelezen (?)
en 1984(?)


850 legde me in een mail de volgende vraag voor:

Ja 850 dat is een heel moeilijke vraag die ik onze Marokkanen op ons forum liever zelf voorleg.

Het is natuurlijk duidelijk dat het verbod van Rita Verdonk op de kokkelvisserij ze tot fundamentalistische reacties drijft. En nu het kabinet gaat besluiten om na proefboringen in hun natuurlijke habitat nog verder in te grijpen, zullen ze zich ook economisch ingrijpend aan de industrialisering moeten aanpassen. Dus kun je ook op de te verwachten vervuiling van het zeewater meer dergelijke negatieve reacties verwachten zoals we nu al zien.

Tot nu toe vond ik dat de beestjes het op vele punten goed deden. Zo hoorde ik over hun vermenigvuldiging in "gevangenschap" nooit klachten. Dat ligt bij de chimps en bij de Bengaalse tijger wel ff anders - als ik mijn vriend, bioloog in Artis moet geloven.

Je moet natuurlijk niet als Verdonk gaan eisen dat onze zeehondjes met witte otters gaan paren. Dat is duidelijk tegen de natuurwetten van Allah en dus een illusie. Ze verkiezen een partner die ze opdoen in de volle zee van herkomst. Hoe ze dat kwalijk te nemen?

Ik heb er altijd in de kranten voor gepleit om hun jonkies die maar moeilijk kunnen wennen en lastige aanpassingsproblemen vertonen, zij het voor korte tijd - in volle zee - de plek van herkomst - los te laten.

Volgens mij is dit het enig soort projekt gebleken dat een positief resultaat heeft opgeleverd. In Oujda vond ik daar de nautische autoriteiten toe bereid. In hun natuurlijke habitat - bleek al - leren ze alle grillen en nukken die ze in het reservaat opliepen, weer snel af.

Jammer genoeg werden dergelijke projekten als van EMCEMO in Larache te slecht gemaneged. Maar aan goed manegement van projekten heeft het in ons Pieterbuuren ook altijd ontbroken.



Verder ken je het verhaal van Manus (heette hij geloof ik) uit Hamburg afkomstig - die op voorwaarden bij ons in Pietersburen asyl kreeg. Manus is op een onbewaakt ogenblik weer het diepe in gedoken. Jammer is daarbij dat hij niet gemonitord wordt! Want het is altijd de vraag of zo'n Manus aan zichzelf overgelaten lang in leven blijft.

In elk geval lijkt me, kunnen we Pietersbuuren niet als eindstation van onze zeehondjes zien. Er zal veel in onderwijs en vorming moeten worden geïnvesteerd voor de nodige aanpassing aan hun nieuwe habitat. Goede raad is nu eenmaal altijd duur. Al te lang is Pietersbuuren ervan uitgegaan dat we ze toch weer in het diepe van de volle zee loslaten.




Ekoloog Frits Spangenberg ziet het volgens mij heel juist hoe het er met onze beschermde beessies bijstaat:

,,Als je ongeletterde mensen van het Marokkaanse platteland naar een westerse stad overbrengt, worden ze in reactie introvert. Die gaan hun eigen culturele identiteit versterken. De meeste Amsterdamse Marokkanen zijn cultureel sterk achtergebleven vergeleken met de Marokkanen die ik in Marokko zie. Je ziet daar ook veel minder hoofddoekjes. De Marokkaanse steden zijn beslist wereldser dan Amsterdam-West.''

Uit de vele onderzoeken die wij hebben uitgevoerd weet ik dat allochtone jongeren graag zo snel mogelijk een gezin stichten - huisje, boompje, beestje. Dat kan alleen maar als ze goed integreren, dus via werk, niet via uitkeringen. Dit is een verantwoordelijkheid van bedrijfsleven en overheid gezamenlijk.''

Vrijblijvende uitkeringen, een beleid zonder prikkels, hij noemt het heilloos. ,,We zijn te weinig hard. Als je als jongere geen uitkering meer krijgt, moet je wel werk vinden. Ik ben helemaal niet bang dat dat stukloopt op een weigerachtige houding van werkgevers. Sommige sectoren, zoals de beveiliging, zitten dringend verlegen om mensen. Ook zijn er genoeg werkgevers die zitten te wachten op gemotiveerde werknemers. Waar een wil is, is echt een weg. Kijk naar de illegale Marokkaanse immigranten in Spanje. Die redden zich uitstekend zonder uitkering, die bouwen in stilte wat op. Jongeren moeten niet te kieskeurig zijn. Het begrip 'passende arbeid' is onverstandig.''


als je die niet gelezen hebt, kan je dat nog altijd doen.
dan worden je texten misschien niet makkelijk tot riooljournalistiek toegerekend.

Tomas
18-11-04, 19:51
Geplaatst door 850
Nee niet verzonnen maar tis wel privé emailverkeer dat nu open en bloot op het forum staat.
Dit was niet bedoeld om op NvdD geplaatst te worden.

Dan was jij de laatste mens die bog niet wist dat ron daar een handje van had.

~Panthera~
18-11-04, 20:04
Geplaatst door Tomas
Dan was jij de laatste mens die bog niet wist dat ron daar een handje van had.
--------

Weer een z'n onschuld kwijt. :moe:

freya
18-11-04, 20:43
Geplaatst door 850
Nee niet verzonnen maar tis wel privé emailverkeer dat nu open en bloot op het forum staat.
Dit was niet bedoeld om op NvdD geplaatst te worden.

Welkom in de wondere wereld van Ron Haleber, die ter meerdere eer en glorie van zichzelf elk bewijs van het kleinste beetje aandacht voor zijn persoon onmiddelijk wereldkundig maakt.

Ron Haleber
18-11-04, 23:37
Geplaatst door ~Panthera~
--------

Weer een z'n onschuld kwijt. :moe:

:moe:

~Panthera~
18-11-04, 23:43
Hoi Ron,

Dus heb je Bilal ook verteld, dat je zijn stukje hier zou neerzetten ?

Panth.

Ron Haleber
18-11-04, 23:51
Geplaatst door ~Panthera~
Hoi Ron,

Dus heb je Bilal ook verteld, dat je zijn stukje hier zou neerzetten ?

Panth.

Nu bewijs je tot de echte roddelaarsters te behoren. :knipoog:

Ik heb nooit hier iets van Bil@l neergezet als hij daar geen toestemming voor gaf en mij zei dat het vertrouwelijk was - ook al was ik het daarin niet met hem eens!

~Panthera~
18-11-04, 23:57
Geplaatst door Ron Haleber
Nu bewijs je tot de echte roddelaarsters te behoren. :knipoog:

Ik heb nooit hier iets van Bil@l neergezet als hij daar geen toestemming voor gaf en mij zei dat het vertrouwelijk was - ook al was ik het daarin niet met hem eens!
---------

Dus als Bilal dit post :


quote:
Geplaatst door mohammmad
is dit verzonnen(?)
of is 850 een virtuele tweevoeter(?)


Nee niet verzonnen maar tis wel privé emailverkeer dat nu open en bloot op het forum staat.
Dit was niet bedoeld om op NvdD geplaatst te worden


Dan verzint hij dit, volgens jou ?
Vreemd.
Of is dit Bilal niet ?
Snap er dan helemaal geen fuck meer van. :moe:

Ron Haleber
19-11-04, 00:01
Geplaatst door ~Panthera~
[B... [/B]

Lekker zuigen zeggen we in A'dam. Nieuwsgierig aagje, bemoei je nou maar fijn met je eigen zaken en je vriendinnen! :rood:

~Panthera~
19-11-04, 00:07
Geplaatst door Ron Haleber
Lekker zuigen zeggen we in A'dam. Nieuwsgierig aagje, bemoei je nou maar fijn met je eigen zaken en je vriendinnen! :rood:
--------

Goed advies :duim: Die kunnen nl WEL gewoon antwoord geven op een vraag. :fpetaf:

BiL@L
19-11-04, 00:12
Geplaatst door Ron Haleber
Ja het is altijd een groot risico om een fundamentalist in huis te nemen. Niet enkel de poesjes, maar ook veel van hun bazinnetjes zullen dat niet meer kunnen navertellen... :fucyc: (met excuses aan Bil@l)[/SIZE]
Hmmmm... Ik wacht met smart op eid ul adha...

~Panthera~
19-11-04, 00:27
Weer wat geleerd: nooit een vraag stellen. :moe:

et_2000nl
19-11-04, 00:47
Geplaatst door ~Panthera~
Weer wat geleerd: nooit een vraag stellen. :moe:

Mooi, die gaat ook in de analen van maroc.nl....

Alles goed verders?

~Panthera~
19-11-04, 00:58
Geplaatst door et_2000nl
Mooi, die gaat ook in de analen van maroc.nl....

Alles goed verders?
------------

Ja hoor, ik zoek een kat. :D

et_2000nl
19-11-04, 01:20
Geplaatst door ~Panthera~
------------

Ja hoor, ik zoek een kat. :D

Als ie maar naakt is.... :blij:

850
19-11-04, 01:44
Geplaatst door Ron Haleber
Maar als je me vragen gaat stellen die evengoed publiekelijk alle prikkers aangaan, dan moet je met me oppassen. Want ik hou nu eenmaal niet van achterkamertjes gedoe.


Als het de andere prikkers iets aan ging dan had ik mijn vraag aan jou wel publiekelijk als topic hier gepost.
Je had op z'n minst eerst aan mij kunnen vragen of ik ermee akkoord ga dat je er een topic over opent. Temeer je een stukje tekst citeert dat door een ander aan mij in vertrouwen gemaild is.
Het betreft hier voorbereidingen tot het publiceren van een artikel in een tijdschrift. Dat zijn geen zaken die vooraf open en bloot over het internet uitgestrooid worden.
Zowiezo is het not done om flarden teksten van andermans emails op het forum te dumpen.
Het staat volkomen los van achterkamertjes gedoe.
Trouwens, jij vroeg me notabene te emailen omdat je het pm-systeem hier niet vertrouwt dus hoezo achterkamertjes gedoe?

Afijn, jammer dat je het hier geplaatst hebt. Daarintegen is je verhaal over de zeehondjes top of the bill.......

TonH
19-11-04, 01:47
Geplaatst door 850
Nee niet verzonnen maar tis wel privé emailverkeer dat nu open en bloot op het forum staat.
Dit was niet bedoeld om op NvdD geplaatst te worden.

Long time no see... :D

Bofko
19-11-04, 01:49
Geplaatst door 850


:zwaai: . Hé 850, kom je hier nu terug of niet ?

~Panthera~
19-11-04, 01:53
Ach, kijk:

Dus:
A. was mijn vraag zo gek nog niet.
B. heeft ie het inderdaad ongevraagt neergepleurd.
C. laf om het te ontkennen, en mij even enpassant een roddelaar te noemen. :aftel:

en D. Ron, je kan dus wat mij betreft de @!$#$%# krijgen, met je paternalistisch gezeik. :fuckit2:

TonH
19-11-04, 01:56
Geplaatst door ~Panthera~
Beoordeling:

Dus:
A. Yep
B. Yep
C. Yepyep

en D. Ron, je kan dus wat mij betreft de @!$#$%# krijgen, met je paternalistisch gezeik. :fuckit2:

Ietwat cru gesteld, maar zeer mee eens: YEP

:D

850
19-11-04, 01:57
:lekpuh: Kzie dat de dezelfde raddraaiers hier nog steeds prikken......

~Panthera~
19-11-04, 01:57
Geplaatst door TonH
Ietwat cru gesteld, maar zeer mee eens: YEP

:D
-----------------

Gewoon de waarheid dus. :cola:
Hij gaat een ander maar afzeiken, mij niet. :aftel:
Hoppa in de negeerbak.

~Panthera~
19-11-04, 01:59
Geplaatst door 850
:lekpuh: Kzie dat de dezelfde raddraaiers hier nog steeds prikken......
-----------

Present :D

:zwaai:

Yunis
19-11-04, 02:04
Geplaatst door Ron Haleber
Nu bewijs je tot de echte roddelaarsters te behoren. :knipoog:

Ik heb nooit hier iets van Bil@l neergezet als hij daar geen toestemming voor gaf en mij zei dat het vertrouwelijk was - ook al was ik het daarin niet met hem eens!

Ron, je maakt het weer eens te bont. Eerst ruzie in het linkse kamp met een naar rechts draaiende kraker, dan seksistische opmerkingen aan het adres van Panthera. Hoera, onze tweede dikbuikige TvG is op komst.
Zo maak je vrienden....... :auw:
Mijns inziens is dit tekenend voor onze paternalistische linkse vrinden, die eerst vaderlijk ons leven willen bepalen zonder onze mening te vragen. Maar zodra de zeehondjes volwassen worden, worden ze denigrerend op hun plaats gezet onder het mom van "Wij weten het beter".
Waarschijnlijk ben je in je pubertijd blijven steken en voel jij je getrapt op je tere delen. Ik zou zeggen castreren die hap...... :p
Ron, beste jongen accepteer het nou.....Kinderen worden groot en overtreffen hun ouders in intelligentie en welbespraaktheid.
Ik begrijp nu de moderators en bewonder hun geduld tav doorgedraaide welzijnswerkers en biechtvaders......

Zwarte Schaap
19-11-04, 03:01
Geplaatst door 850


.... Maar de reden dat ik jou Ron om hulp vroeg is ondermeer vanwege
deze tekst die ik van de redaktie afgelopen maandag ontvangen hebt:


"mijn pleidooi is erop gericht "links" wakker te schudden. links heeft de mond vol van vrouwenrechten, behalve als het gaat om fundamentalistische moslims. Dat vind ik hypocriet, en verduidelijk dat in het artikel met het voorbeeld dat linkse activisten moslims zo'n beetje als zeehondjes zijn gaan beschouwen, als zijnde een minderheidsgroepering die niet voor zichzelf op kan komen. en waar alles pais en vree is "


Ron, daar jij bekend bent met zowel moslims, Marokkanen alswel links-volk ben ik benieuwd wat jij ervan vindt.

Afijn, tis nog afwachten. Nogmaals, mischien valt het allemaal reuze mee maar dat vernemen we dan nog wel.

masalama,
850

Ach gossie onze pseudo-pedo die het niet erg vindt als minderjarigen sex hebben met ouderen wil opkomen voor onderdrukte moslimas en de linkse kant activeren om voor hun op te komen. Lachwekkend hoe elke huis-tuin-en-toilet-intellectueel zich geroepen voelt om moslimvrouwen te ''redden''.

Potjandorie ga de kinderen redden die jaarliks ten prooi vallen aan vieze mannenhandjes.

Moslims als zeehondjes, de jacht is zeker geopend. Iedereen wil zich met het moslimbont tooien. Het lijkt in de mode te zijn.

850
19-11-04, 03:18
Geplaatst door Yunis

Ik begrijp nu de moderators en bewonder hun geduld tav doorgedraaide welzijnswerkers en biechtvaders......

Je bedoelt het andersom: Het geduld van Ron tav de moderators.....

850
19-11-04, 03:20
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ach gossie onze pseudo-pedo die het niet erg vindt als minderjarigen sex hebben met ouderen wil opkomen voor onderdrukte moslimas en de linkse kant activeren om voor hun op te komen. Lachwekkend hoe elke huis-tuin-en-toilet-intellectueel zich geroepen voelt om moslimvrouwen te ''redden''.

Potjandorie ga de kinderen redden die jaarliks ten prooi vallen aan vieze mannenhandjes.

Moslims als zeehondjes, de jacht is zeker geopend. Iedereen wil zich met het moslimbont tooien. Het lijkt in de mode te zijn.

:lachu: coole repliek....

850
19-11-04, 03:21
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

Present :D

:zwaai:

:o Ik heb jullie gemist......

Ron Haleber
19-11-04, 03:29
Geplaatst door ~Panthera~
Ach, kijk:


en D. Ron, je kan dus wat mij betreft de @!$#$%# krijgen, met je paternalistisch gezeik. :fuckit2:

Schelden hoort niet thuis op dit forum. :vingers:

Zeker als je nog geen nederlands kan spellen:

geseik schrijf je met een lange ij.

Nu gauw je bed in! :schreeuw:

mark61
19-11-04, 18:52
Geplaatst door 850
...

Long time indeed! Gaat het nog een beetje in de krochten van A'dam?

Al Sawt
19-11-04, 18:59
Geplaatst door Tomas
Zeehondjes? Ik hoorde een marokkaanse vader op tv na de dood van Theo en betere omschrijving geven: "Als je naar pittbulls grauwt, moet je niet vreemd opkijken dat ze je een keer terugpakken". Was dat niet die gozer, die daarnaa toevoegde dat ie met een Nederlandse getrouwd is?

~Panthera~
19-11-04, 19:06
Geplaatst door Ron Haleber
Schelden hoort niet thuis op dit forum. :vingers:

Zeker als je nog geen nederlands kan spellen:

geseik schrijf je met een lange ij.

Nu gauw je bed in! :schreeuw:
------------------------



Liegen over iemand ook niet. :kotsen:

Orakel
19-11-04, 20:00
Geplaatst door Ron Haleber
850: Zien wij onze Marokkanen niet te veel als de zeehondjes in de crêche van Pietersburen?


850 legde me in een mail de volgende vraag voor:




Ja 850 dat is een heel moeilijke vraag die ik onze Marokkanen op ons forum liever zelf voorleg. :rolleyes:

Het is natuurlijk duidelijk dat het verbod van Rita Verdonk op de kokkelvisserij ze tot fundamentalistische reacties drijft. En nu het kabinet gaat besluiten om na proefboringen in hun natuurlijke habitat nog verder in te grijpen, zullen ze zich ook economisch ingrijpend aan de industrialisering moeten aanpassen. Dus kun je ook op de te verwachten vervuiling van het zeewater meer dergelijke negatieve reacties verwachten zoals we nu al zien. :denk:

Tot nu toe vond ik dat de beestjes het op vele punten goed deden. Zo hoorde ik over hun vermenigvuldiging in "gevangenschap" nooit klachten. Dat ligt bij de chimps en bij de Bengaalse tijger wel ff anders - als ik mijn vriend, bioloog in Artis moet geloven.

Je moet natuurlijk niet als Verdonk gaan eisen dat onze zeehondjes met witte otters gaan paren. Dat is duidelijk tegen de natuurwetten van Allah en dus een illusie. Ze verkiezen een partner die ze opdoen in de volle zee van herkomst. Hoe ze dat kwalijk te nemen? verveeld

Ik heb er altijd in de kranten voor gepleit om hun jonkies die maar moeilijk kunnen wennen en lastige aanpassingsproblemen vertonen, zij het voor korte tijd - in volle zee - de plek van herkomst - los te laten.

Volgens mij is dit het enig soort projekt gebleken dat een positief resultaat heeft opgeleverd. In Oujda vond ik daar de nautische autoriteiten toe bereid. In hun natuurlijke habitat - bleek al - leren ze alle grillen en nukken die ze in het reservaat opliepen, weer snel af. :wijs:

Jammer genoeg werden dergelijke projekten als van EMCEMO in Larache te slecht gemaneged. Maar aan goed manegement van projekten heeft het in ons Pieterbuuren ook altijd ontbroken. :droef:



Verder ken je het verhaal van Manus (heette hij geloof ik) uit Hamburg afkomstig - die op voorwaarden bij ons in Pietersburen asyl kreeg. Manus is op een onbewaakt ogenblik weer het diepe in gedoken. Jammer is daarbij dat hij niet gemonitord wordt! Want het is altijd de vraag of zo'n Manus aan zichzelf overgelaten lang in leven blijft. :nerveus:

In elk geval lijkt me, kunnen we Pietersbuuren niet als eindstation van onze zeehondjes zien. Er zal veel in onderwijs en vorming moeten worden geïnvesteerd voor de nodige aanpassing aan hun nieuwe habitat. Goede raad is nu eenmaal altijd duur. Al te lang is Pietersbuuren ervan uitgegaan dat we ze toch weer in het diepe van de volle zee loslaten.




Ekoloog Frits Spangenberg ziet het volgens mij heel juist hoe het er met onze beschermde beessies bijstaat:

,,Als je ongeletterde mensen van het Marokkaanse platteland naar een westerse stad overbrengt, worden ze in reactie introvert. Die gaan hun eigen culturele identiteit versterken. De meeste Amsterdamse Marokkanen zijn cultureel sterk achtergebleven vergeleken met de Marokkanen die ik in Marokko zie. Je ziet daar ook veel minder hoofddoekjes. De Marokkaanse steden zijn beslist wereldser dan Amsterdam-West.''

Uit de vele onderzoeken die wij hebben uitgevoerd weet ik dat allochtone jongeren graag zo snel mogelijk een gezin stichten - huisje, boompje, beestje. Dat kan alleen maar als ze goed integreren, dus via werk, niet via uitkeringen. Dit is een verantwoordelijkheid van bedrijfsleven en overheid gezamenlijk.''

Vrijblijvende uitkeringen, een beleid zonder prikkels, hij noemt het heilloos. ,,We zijn te weinig hard. Als je als jongere geen uitkering meer krijgt, moet je wel werk vinden. Ik ben helemaal niet bang dat dat stukloopt op een weigerachtige houding van werkgevers. Sommige sectoren, zoals de beveiliging, zitten dringend verlegen om mensen. Ook zijn er genoeg werkgevers die zitten te wachten op gemotiveerde werknemers. Waar een wil is, is echt een weg. Kijk naar de illegale Marokkaanse immigranten in Spanje. Die redden zich uitstekend zonder uitkering, die bouwen in stilte wat op. Jongeren moeten niet te kieskeurig zijn. Het begrip 'passende arbeid' is onverstandig.''


Benieuwd naar je reactie, 850... :cool: Met vriendelijke groeten, Ron.

Ik snapt er geen bal van. :verward:
Lees iets over proefboringen en Rita Verdonk en dan trekt er plots een rood waas voor me ogen.
Brrrrrr....

mark61
19-11-04, 20:07
Geplaatst door Orakel
Ik snapt er geen bal van. :verward:
Lees iets over proefboringen en Rita Verdonk en dan trekt er plots een rood waas voor me ogen.
Brrrrrr....

Rita! Rita! Rita!



Ritalinnetje voor jou?

Orakel
19-11-04, 21:18
Geplaatst door mark61
Rita! Rita! Rita!



Ritalinnetje voor jou?

Uhh. doe maar wat valiumpjes assut mag. Brrr.. klaarkomen op de vering noemen ze dat....aaaa3333333, ha'k ut bijna van me netvlies af.