PDA

Bekijk Volledige Versie : Contactlegger met El Moumni waarschuwt voor segregratie in crèches.



Zwarte Schaap
18-11-04, 15:29
Segregatie al in crèche

'Wethouder moet islamitische kinderopvang voorkomen'

Wethouder Geluk moet een stokje steken voor de oprichting van islamitische kinderopvang in Rotterdam. Dat vindt raadslid Brahim Bourzik van de gelijknamige eenmansfractie. Volgens Bourzik komt zulke opvang de integratie van moslims niet ten goede.

Rotterdam - Volgens het raadslid is op dit moment zowel in Delfshaven als in het Oude Noorden een groepje mensen bezig om islamitische kinderopvang op te zetten. ,,Ik waarschuw nu al,'' zei Bourzik gisteren tegen de commissie Onderwijs. ,,Als de islamitische kinderopvang opent, zal die geen Hollands kind aantrekken. Het mag van mij, maar kijk nou uit. Dat kan consequenties hebben voor later in onze stad.''

De segregatie binnen het onderwijs is in Rotterdam een hot item. Wethouder Leonard Geluk wil dolgraag de verwitting en verzwarting van scholen stoppen. Volgende week presenteert hij een nota, waaruit moet blijken hoe hij dat wil doen. Wellicht hield Geluk zijn kruit daarom gisteren nog even droog. De wethouder hield het bij: ,,Als de markt zelf kinderopvang organiseert, is dat goed. Maar ik vind het wél bezwaarlijk als kinderen vanaf een heel jonge leeftijd in een monotheïstische omgeving verkeren.''

Bourzik, na afloop van de vergadering: ,,Straks kan het dus gebeuren dat ouders hun baby van drie maanden op de islamitische crèche doen, dat het kind vervolgens naar een islamitische basisschool en middelbare school gaat, en tenslotte als 26-jarige met een diploma van de Islamitische Universiteit komt. Het gevaar ontstaat dat kinderen in een helemaal islamitische samenleving opgroeien. Thuis kijken zulke gezinnen alleen naar Al Jazeera, en ze gaan naar de Marokkaanse slager en de Turkse groenteboer. Ze komen alleen nog andere mensen tegen in de metro en de tram.''

Hij vindt dat Geluk, als wethouder van onderwijs en integratie, een steviger standpunt moet innemen. ,,Als je niet voor monotheïsme bent, moet je als wethouder zeggen: dit moet veranderen. Je mag best zeggen: jullie gaan mixen.'' Volgens Bourzik is onder Rotterdamse moslims maar een 'kleine groep' zo sterk gericht op de islamitische gemeenschap. ,,Maar misschien moet je die mensen tegen zichzelf beschermen.''


Bron: Rotterdams Dagblad 18/11/04


Wat is er mis om als moslim op te groeien. Heeft hij al geklaagd over de joodse creches, joodse scholen, joodse hoge scholen, joodse slagers, joodse weekbladen ..etc?

Tijd om brahim tegen zichzelf te beschermen, brahim ga echt werk zoeken en hou op met populistisch ideeen.

_h4T3D_sE7eN
18-11-04, 15:32
Selectieve bullshit weer.

Couscousje
18-11-04, 15:34
Gelijk heeft ie!

Het wordt tijd dat we eens een echte samenleving gaan vormen en dat lukt niet, door iedereen apart op te voeden.

Cc

Mark
18-11-04, 15:36
hmmm aparte trams :geld:

Umarvlie
18-11-04, 15:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
Segregatie al in crèche

Ik vind dat kinderen zowiezo niet ineen creche moeten opgroeien .. islamitisch of anders ... maar ik ben dan ook oud en traditioneel he :wink:

~Panthera~
18-11-04, 15:40
Geplaatst door Umarvlie
Ik vind dat kinderen zowiezo niet ineen creche moeten opgroeien .. islamitisch of anders ... maar ik ben dan ook oud en traditioneel he :wink:
--------------

behoorlijk. :hihi:

stavast
18-11-04, 15:40
Geplaatst door Couscousje
Gelijk heeft ie!

Het wordt tijd dat we eens een echte samenleving gaan vormen en dat lukt niet, door iedereen apart op te voeden.

Cc

Vieze bounty :ninja2:

En alleen maar islamitische vroedvrouwen (flink gesluierd natuurlijk); die 'gap' moet nog gesloten worden.

Couscousje
18-11-04, 15:42
Geplaatst door stavast
Vieze bounty :ninja2:

En alleen maar islamitische vroedvrouwen (flink gesluierd natuurlijk); die 'gap' moet nog gesloten worden.

:hihi: Ik geef de voorkeur aan "de Marokkaanse Hirsi Ali".

Cc

freya
18-11-04, 15:43
Geplaatst door Couscousje
Gelijk heeft ie!

Het wordt tijd dat we eens een echte samenleving gaan vormen en dat lukt niet, door iedereen apart op te voeden.

Cc

Vertel dat dan ook even aan de antroposofen die hebben naast eigen onderwijs ook eigen artsen en ziekenhuizen.

De school voor filosofie moet hun Platoschool ook meteen dichtgooien ( daar was het toch al een zooitje)

Joodse scholen waar kinderen gerecruteerd worden voor vervangende dienstplicht in het buitenland, zijn ook heel eng.

En katholieke scholen met al die kruisbeelden aan de muren, die zomaar naar beneden zouden kunnen vallen, vind ik ronduit gevaarlijk!

Couscousje
18-11-04, 15:46
Geplaatst door freya
Vertel dat dan ook even aan de antroposofen die hebben naast eigen onderwijs ook eigen artsen en ziekenhuizen.

De school voor filosofie moet hun Platoschool ook meteen dichtgooien ( daar was het toch al een zooitje)

Joodse scholen waar kinderen gerecruteerd worden voor vervangende dienstplicht in het buitenland, zijn ook heel eng.

En katholieke scholen met al die kruisbeelden aan de muren, die zomaar naar beneden zouden kunnen vallen, vind ik ronduit gevaarlijk!

Ja, doe ik ff.

Als het aan mij ligt, mag dat ook allemaal oprotten.

Iedereen wil zich maar afzonderen etc. en je ziet maar waar die individualisering toe heeft geleid.

Cc

Joepie
18-11-04, 15:49
bestaan er joodse cheches?

freya
18-11-04, 15:57
Geplaatst door bakfietsj
Waarom willen de islamieten in dit land toch persé de apartheid invoeren? Te gek voor woorden.

Ze voeren helemaal niks in!

Ze assimileren juist in de Nederlandse hokjescultuur.

Umarvlie
18-11-04, 15:58
Geplaatst door bakfietsj
Waarom willen de islamieten in dit land toch persé de apartheid invoeren? Te gek voor woorden.

't is geenkwestie van apartheid invoeren ... het gaat erom dat over een aantal jaren iedereen moslim is in Nederland en dan zijn er nog geen Islamitsche creches ... dit is gewoon vooruitzien en anticiperen ... eh toch? :loog:

Couscousje
18-11-04, 16:01
Geplaatst door freya
Ze voeren helemaal niks in!

Ze assimileren juist in de Nederlandse hokjescultuur.

Net echt, freya.

:rolleyes:

Cc

Zwarte Schaap
18-11-04, 16:07
Geplaatst door Umarvlie
Ik vind dat kinderen zowiezo niet ineen creche moeten opgroeien .. islamitisch of anders ... maar ik ben dan ook oud en traditioneel he :wink:

Dat is de juiste instelling. :duim:

freya
18-11-04, 16:30
Geplaatst door Couscousje
Net echt, freya.

:rolleyes:

Cc

Ik heb net een rijtje voorbeelden gegeven van clubs met een overtuiging, die hun eigen voorzieningen hebben gecreeerd.

Zo is Nederland al eeuwen georganiseerd, alleen nu er een nieuwe club komt die hetzelfde wil, zijn de rapen ineens gaar :rolleyes:

Toppunt van integratie is het oprichten van eigen voorzieningen en niet meer afhankelijk zijn van initiatieven van anderen!

Ik zou mijn kind niet snel op een islamitische creche doen, maar dat toch eerder dan op een antroposifische.

Umarvlie
18-11-04, 16:34
Kinderdagverblijf voor de rechter wegens dood kind

ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) in Rotterdam houdt de Stichting Kinderopvang Rotterdam Noord verantwoordelijk voor de dood van een kindje in kinderdagverblijf Het Kleine Rijk. De rechtbank bepaalde donderdag dat de zaak op 17 januari inhoudelijk wordt behandeld.

Een zes maanden oud meisje kwam 11 augustus 2003 klem te zitten in een kapot kinderbedje. Ze stierf een aantal dagen later in het ziekenhuis. Volgens het OM is de stichting onbedachtzaam en onoplettend geweest door een kapot bedje te gebruiken. Het meisje is te slapen gelegd door een medewerker van het kinderdagverblijf en raakte in het bovenste deel van het stapelbedje beklemd tussen de bedbodem en een schuifhekje.

De rechtbank verzocht officier van justitie E. Pols het bewuste kinderbedje tijdens de zitting mee te brengen, zodat de betrokken getuigen met een pop kunnen laten zien hoe het meisje klem zat.

Begin november maakte W. van Weperen, directeur van het Kenmerkinstituut, bekend dat naar schatting 40 procent van de kinderbedjes in kinderopvangcentra niet aan de wettelijke veiligheidsnormen voldoet. In Nederland zijn dit jaar volgens het particuliere instituut al drie kinderen omgekomen doordat ze in onveilige bedjes sliepen.


Dus nog een keer .. NIET DOEN!

Gewoon als ouders de verantwoordelijkheid nemen en het kind zelf opvoeden ... en een goed bejed kopen ... bah .. nieuwerwetse gedoe met die creches!!! en als de nood hoog is dan naar Oma of Opa

Couscousje
18-11-04, 16:35
Geplaatst door freya
Zo is Nederland al eeuwen georganiseerd, alleen nu er een nieuwe club komt die hetzelfde wil, zijn de rapen ineens gaar :rolleyes:

En dat vindt je vreemd?

Ondertussen zie je door de bomen het bos niet en iedereen zondert zich af.

Cc

Joepie
18-11-04, 16:38
Geplaatst door freya
Ik heb net een rijtje voorbeelden gegeven van clubs met een overtuiging, die hun eigen voorzieningen hebben gecreeerd.

Zo is Nederland al eeuwen georganiseerd, alleen nu er een nieuwe club komt die hetzelfde wil, zijn de rapen ineens gaar :rolleyes:

Toppunt van integratie is het oprichten van eigen voorzieningen en niet meer afhankelijk zijn van initiatieven van anderen!

Ik zou mijn kind niet snel op een islamitische creche doen, maar dat toch eerder dan op een antroposifische.

Mijn toppunt van integratie? met z'n allen.. niet iedere groep voor zich.

Couscousje
18-11-04, 16:41
Geplaatst door Joepie
Mijn toppunt van integratie? met z'n allen.. niet iedere groep voor zich.

Dank je wel.

Dat bedoel ik.

Cc

freya
18-11-04, 18:31
Geplaatst door Couscousje
En dat vindt je vreemd?

Ondertussen zie je door de bomen het bos niet en iedereen zondert zich af.

Cc

Ik vind het wel prima dat je clubs kunt vinden die bij je eigen denkwijze aansluiten.

Ik weet nog hoe kwaad ik werd toen mijn zoontje van een verdwaalde christelijke juf op de montesorischool verhaaltjes over het kindje Jesus had geleerd
Laat zo'n mens die bullshit maar lekker ergens op de veluwe vertellen, maar niet op een openbare school.:mad:

Ik viel vooral over de woordkeuze en hele teneur van het verhaal, niet over het feit dat kinderen over andere religies leren. Maar zoiets moet dan wel neutraal informatief gebeuren en geen kwetsbare kinderzieltjes vergiftigen met zoetsappige valse verhaaltjes :moe:

Sorry, opdringerig christendom ligt errug gevoelig bij mij :tover:

ZbaqZbaq
18-11-04, 18:39
Zijn ze nou helemaal gek geworden die Moslims in R'dam ?

Hoe kan je in hemelsnaam je kind op laten groeien tussen Moslims.

Zwarte Schaap
18-11-04, 19:06
Geplaatst door ZbaqZbaq
Zijn ze nou helemaal gek geworden die Moslims in R'dam ?

Hoe kan je in hemelsnaam je kind op laten groeien tussen Moslims.

Het is er maar één die met zulke bizarre voorstellen aankomt huppelen, hij haalt meteen leefbaar Rotterdam rechts in. Ik zal wel even van de week een hartig woordje met hem spreken.

Het moet niet nog gekker worden met die sijmjurken. Ach ja de assimilatiedruk is nu wel het hoogst. Nog even en de rechtse autochtone rechtse hoeven niets meer te roepen, we hebben dan onze eigen sold-outs die graag willen scoren.

Max Stirner
18-11-04, 19:25
Geplaatst door Zwarte Schaap
Het is er maar één die met zulke bizarre voorstellen aankomt huppelen, hij haalt meteen leefbaar Rotterdam rechts in. Ik zal wel even van de week een hartig woordje met hem spreken.

Het moet niet nog gekker worden met die sijmjurken. Ach ja de assimilatiedruk is nu wel het hoogst. Nog even en de rechtse autochtone rechtse hoeven niets meer te roepen, we hebben dan onze eigen sold-outs die graag willen scoren.


Het is inderdaad heel belangrijk dat alle bevolkingsgroepen van baby-af-aan gescheiden van elkaar opgroeien. Weten we tenminste zeker dat hier op een gegeven moment de pleuris uitbreekt.........

Zwarte Schaap
18-11-04, 22:13
Geplaatst door Max Stirner
Het is inderdaad heel belangrijk dat alle bevolkingsgroepen van baby-af-aan gescheiden van elkaar opgroeien. Weten we tenminste zeker dat hier op een gegeven moment de pleuris uitbreekt.........

Niemand belet de niet-moslimouders om zich in te schrijven bij moslimcreches. Niemand belet je om inkopen te doen bij een moslimwinkel. Niemand belet je om moslim te worden.

Enkele internationale artikelen die aangeven hoe belangrijk men de eigen opvoeding vindt.


Art. 9 EVRM (Europees verdrag tot de bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden.)

Vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst
Eenieder heeft recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst; dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen, zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door de eredienst, door het onderwijzen ervan, door de practische toepassing ervan en het onderhouden van de geboden en voorschriften.

De vrijheid van godsdienst of overtuiging te belijden kan aan geen andere beperkingen zijn onderworpen dan die welke bij de wet zijn voorzien, en die in een democratische samenleving nodig zijn voor de openbare orde, gezondheid of zedelijkheid of de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen




Art. 18. Universele Verklaring van de Rechten van de Mens

Een ieder heeft het recht op vrijheid van gedachte, van geweten en van godsdienst; dit recht sluit de vrijheid in van godsdienst of van overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid, zijn godsdienst of zijn overtuiging te belijden, alleen of gemeenschappelijk, zowel in het openbaar als in eigen kring, door middel van onderwijs, praktijk, eredienst en ritus.


Art. 26.
Een ieder heeft recht op opvoeding. De opvoeding moet kosteloos zijn, tenminste wat het lager en het fundamenteel onderwijs betreft. Het lager onderwijs is verplicht. Het technisch en beroepsonderwijs moet veralgemeend worden, de toegang tot de hogere studiën moet in volledige gelijkheid mogelijk zijn voor allen in verhouding tot hun verdienste.

De opvoeding moet gericht zijn op de volledige ontplooiing van de menselijke persoonlijkheid en op de versterking van de eerbied voor de rechten van de mens en voor de fundamentele vrijheden. Zij moet het begrip, de verdraagzaamheid en de vriendschap onder alle volken en onder alle ras- of godsdienstgroepen bevorderen en de uitbreiding van het werk der Verenigde Naties voor het handhaven van de vrede in de hand werken.

De ouders hebben, bij voorrang, het recht de aard van de aan hun kinderen te geven opvoeding te kiezen.


Internationaal Verdrag inzake Economische, Sociale en Culturele Rechten.

Artikel 13 lid 3 en 4

3. De Staten die partij zijn bij dit Verdrag verbinden zich de vrijheid te eerbiedigen van ouders of wettige voogden om voor hun kinderen of pupillen andere dan door de overheid opgerichte scholen te kiezen, die beantwoorden aan de door de Staat vast te stellen of goed te keuren minimumonderwijsnormen en hun godsdienstige en zedelijke opvoeding te verzekeren overeenkomstig hun eigen overtuiging.

4. Geen onderdeel van dit artikel mag zodanig worden uitgelegd dat het de vrijheid aantast van individuele personen of rechtspersonen inrichtingen voor onderwijs op te richten en daaraan leiding te geven, met inachtneming evenwel van de in het eerste lid van dit artikel neergelegde beginselen en van de voorwaarde dat het aan deze inrichtingen gegeven onderwijs beantwoordt aan door de Staat vastgestelde minimumnormen.



Internationaal Verdrag inzake Burgerrechten en Politieke Rechten

Artikel 27

In Staten waar zich etnische, godsdienstige of linguistische minderheden bevinden, mag aan personen die tot die minderheden behoren niet het recht worden ontzegd, in gemeenschap met de andere leden van hun groep, hun eigen cultuur te beleven, hun eigen godsdienst te belijden en in de praktijk toe te passen, of zich van hun eigen taal te bedienen.



Verdrag inzake de Rechten van het Kind

Artikel 14. lid 1 en 2:

1. De Staten die partij zijn, eerbiedigen het recht van het kind op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst.

2. De Staten die partij zijn, eerbiedigen de rechten en plichten van de ouders en, indien van toepassing, van de wettige voogden, om het kind te leiden in de uitoefening van dit recht op een wijze die verenigbaar is met de zich ontwikkelende vermogens van het kind.


Artikel 18.

1. De Staten die partij zijn, doen alles wat in hun vermogen ligt om de erkenning te verzekeren van het beginsel dat beide ouders de gezamenlijke verantwoordelijkheid dragen voor de opvoeding en de ontwikkeling van het kind. Ouders of, al naargelang het geval, wettige voogden, hebben de eerste verantwoordelijkheid voor de opvoeding en de ontwikkeling van het kind. Het belang van het kind is hun allereerste zorg.

2. Om de toepassing van de in dit Verdrag genoemde rechten te waarborgen en te bevorderen, verlenen de Staten die partij zijn, passende bijstand aan ouders en wettige voogden bij de uitoefening van hun verantwoordelijkheden die de opvoeding van het kind betreffen, en waarborgen zij de ontwikkeling van instellingen, voorzieningen en diensten voor kinderzorg.

3. De Staten die partij zijn, nemen alle nodige passende maatregelen om te waarborgen dat kinderen van werkende ouders recht hebben op gebruikmaking van diensten en voorzieningen voor kinderzorg waarvoor zij in aanmerking komen.


Artikel 30.
In de Staten waarin etnische of godsdienstige minderheden, taalminderheden of personen behorend tot de oorspronkelijke bevolking voorkomen, wordt het kind dat daartoe behoort niet het recht ontzegd te zamen met andere leden van zijn groep zijn cultuur te beleven, zijn eigen godsdienst te belijden en daarnaar te leven, of zich van zijn eigen taal te bedienen.

Max Stirner
18-11-04, 22:30
Geplaatst door Zwarte Schaap [/i]
[B]Niemand belet de niet-moslimouders om zich in te schrijven bij moslimcreches. Niemand belet je om inkopen te doen bij een moslimwinkel. Niemand belet je om moslim te worden.



Volgens mij hebben we hier al eens een discussie over gehad, een paar maanden geleden. :)

Mijn mening is onveranderd en duidelijk: ik ben tegen enige vorm van religieuze inmenging in het onderwijs. Religieuze vorming en opvoeding is een prive-taak van de ouders, op school leer je rekenen en schrijven.
Voor mijn part worden morgen nog alle Christelijke, islamitische en joodse scholen gesloten. Daar ben ik vrij fundi in.

Ik heb trouwens ook nog een pragmatisch argument, namelijk dat het segregatie, `wij-zij`-gedachten en hokjesdenken in de hand werkt.
Je hebt in theorie gelijk met de argumenten die je noemt, maar je bent slim genoeg om te weten dat de praktijk anders is.

Muslimaah
18-11-04, 22:41
Geplaatst door Max Stirner
Volgens mij hebben we hier al eens een discussie over gehad, een paar maanden geleden. :)

Mijn mening is onveranderd en duidelijk: ik ben tegen enige vorm van religieuze inmenging in het onderwijs. Religieuze vorming en opvoeding is een prive-taak van de ouders, op school leer je rekenen en schrijven.
Voor mijn part worden morgen nog alle Christelijke, islamitische en joodse scholen gesloten. Daar ben ik vrij fundi in.

Ik heb trouwens ook nog een pragmatisch argument, namelijk dat het segregatie, `wij-zij`-gedachten en hokjesdenken in de hand werkt.
Je hebt in theorie gelijk met de argumenten die je noemt, maar je bent slim genoeg om te weten dat de praktijk anders is.

Je doet net alsof alles buiten religie neutraal is, de maat en superieur bovenalles is! Niets is neutraal. Het niet hebben van religie is ook niet neutraal. En religie valt ook veel breder te definieren, want religie hoeft niet perse te maken te hebben met geloof in een god. Dus af van dit dogma, want het komt langzamerheid mn neus uit! Vinden dat religie zich alleen thuis mag uiten is ook een manier van denken, wanneer je dit oplegt aan anderen ben je zelf ook met een eigen visie danwel norm bezig. Om er vanuit te gaan dat je er dan geen sprake is van inmenging vind ik getuigen van een misplaatste superioriteit.

Max Stirner
18-11-04, 22:57
Geplaatst door Muslimaah
Je doet net alsof alles buiten religie neutraal is, de maat en superieur bovenalles is! Niets is neutraal. Het niet hebben van religie is ook niet neutraal. En religie valt ook veel breder te definieren, want religie hoeft niet perse te maken te hebben met geloof in een god. Dus af van dit dogma, want het komt langzamerheid mn neus uit! Vinden dat religie zich alleen thuis mag uiten is ook een manier van denken, wanneer je dit oplegt aan anderen ben je zelf ook met een eigen visie danwel norm bezig. Om er vanuit te gaan dat je er dan geen sprake is van inmenging vind ik getuigen van een misplaatste superioriteit.


Ik zeg niet dat mensen hun religie op school niet mogen uiten of bepraktiseren - gebedsruimtes, hoofddoekjes, keppeltjes, kruisjes..... vind ik allemaal prima.

Ik vind het alleen geen taak van scholen om religie (of een ideologie) te onderwijzen, simpel. Ze moeten hun leerlingen leren lezen, schrijven en rekenen: 1+1 =2, welke religie je ook aanhangt.

ZbaqZbaq
18-11-04, 23:04
Geplaatst door Max Stirner

Ik vind het alleen geen taak van scholen om religie (of een ideologie) te onderwijzen, simpel. Ze moeten hun leerlingen leren lezen, schrijven en rekenen: 1+1 =2, welke religie je ook aanhangt.

guess what ??..... naast die 45 minuten les over godsdienst wordt er inderdaad onderwijs gegeven in lezen schrijven en rekenen.





oja.... in het Nederlands welteverstaan.

waar haal je toch de arrogantie vandaan om voor ouders uit te maken in welke sfeer ze hun eigen kinderen opvoeden. laat ik je er even aan herrineren dat de enige bevolkingsgroep in Nederland waarvan het grootste gedeelte van hun kinderen niet in aanraking komt met andere culturen autochtonen zijn.

Wij Marokkanen bijvoorbeeld zijn bijna allen opgegroeid in een omgeving van diversiteit. In een omgeving met hindoes, christenen, turken, chinezen, somaliers. Maar 70% van de autochtonen heeft in zijn omgeving alleen maar andere autochtonen.

Dus werk aan dat probleem !!!

Joepie
18-11-04, 23:14
Geplaatst door Muslimaah
Je doet net alsof alles buiten religie neutraal is, de maat en superieur bovenalles is! Niets is neutraal. Het niet hebben van religie is ook niet neutraal.


Het hebben van een religie is ook niet neutraal



En religie valt ook veel breder te definieren, want religie hoeft niet perse te maken te hebben met geloof in een god. Dus af van dit dogma, want het komt langzamerheid mn neus uit!

Interresant, wat is een religie dan nog meer? Leefregels die je dmv. "angst voor de foute keuze" indirect kunt opleggen?



Vinden dat religie zich alleen thuis mag uiten is ook een manier van denken, wanneer je dit oplegt aan anderen ben je zelf ook met een eigen visie danwel norm bezig. Om er vanuit te gaan dat je er dan geen sprake is van inmenging vind ik getuigen van een misplaatste superioriteit.

Als je vindt dat religie niet alleen thuis geuit dient te worden maar ook in open straatbeeld / in dagelijks leven is dat toch ook een vorm van normoplegging, een manier van denken? en dat vind je dan toch ook neem ik aan (zoals jij zegt): getuigen van een misplaatste superioriteit?

Zwarte Schaap
18-11-04, 23:20
Geplaatst door Max Stirner
Mijn mening is onveranderd en duidelijk: ik ben tegen enige vorm van religieuze inmenging in het onderwijs. Religieuze vorming en opvoeding is een prive-taak van de ouders, op school leer je rekenen en schrijven. Voor mijn part worden morgen nog alle Christelijke, islamitische en joodse scholen gesloten. Daar ben ik vrij fundi in.


In casu gaat het om het feit dat individuen het recht hebben om hun kinmderen op de wijze op te voeden hoe het hun goeddunkt. Ik hoop[ dat jij je kinderen niet opvoedt met de mening dat religieus onderwijs verboden moet worden. Op zijn zachts gezegd is dat zeer ondemocratisch. Sterker nog je wilt een grondwettelijke artikel opheffen. Als een moslim bijvoorbeeld ook een grondswetartikel wil opheffen is de wereld te klein. Hypocriet of niet?


Ik heb trouwens ook nog een pragmatisch argument, namelijk dat het segregatie, `wij-zij`-gedachten en hokjesdenken in de hand werkt.
Je hebt in theorie gelijk met de argumenten die je noemt, maar je bent slim genoeg om te weten dat de praktijk anders is. Segregratie is allang aan de orde daar hoef je geen minderheden bij te halen. alsof de Nederlanders allemaal met elkaar omgaan. Mijn tokkiebuurtgenoten komen nooit uit hun buurt en geen andere nederlander gaat met ze om, ze kennen alleen maar dezelfde nederlanders uit de buurt. Iedereen heeft recht op segregratie. Ik ben niet verplicht om met jou om te gaan als ik dat niet wil.

Daarnaast is de hoofdoorzaak van segregratie het wegtrekken van de witte mensen. Geen witte mensen dan ook geen witte creches, dan maar zwarte creches.

Overigens heb je een speciale chanese chreche waar alleen chanezen hun kinderen brengen. Deze chanezen werken vooral in de schoonmaaksector met andere werktijden. Er zijn geen creches die aan hun eisen voldoen, dus hebben ze er maar zelf één opgericht. Ik dacht die creche zelfs een prijs heeft gehad voor het bevorderen van de emanicipatie.

Joepie
18-11-04, 23:26
Geplaatst door ZbaqZbaq
guess what ??..... naast die 45 minuten les over godsdienst wordt er inderdaad onderwijs gegeven in lezen schrijven en rekenen.





oja.... in het Nederlands welteverstaan.

waar haal je toch de arrogantie vandaan om voor ouders uit te maken in welke sfeer ze hun eigen kinderen opvoeden. laat ik je er even aan herrineren dat de enige bevolkingsgroep in Nederland waarvan het grootste gedeelte van hun kinderen niet in aanraking komt met andere culturen autochtonen zijn.

Wij Marokkanen bijvoorbeeld zijn bijna allen opgegroeid in een omgeving van diversiteit. In een omgeving met hindoes, christenen, turken, chinezen, somaliers. Maar 70% van de autochtonen heeft in zijn omgeving alleen maar andere autochtonen.

Dus werk aan dat probleem !!!

multiculturele samenleving? dus wel of geen contact met andere culturen?

daarnaast: vrijheid? dus zelf mogen bepalen hoe je je kind opvoedt (maar das iets anders dan school met subsidies van overheden), of mag kiezen met wie je het liefst direct omgaat?

Je kent het verhaal van de marrokaanse jongen en het hollandse meisje.... ze houden van elkaar maar de familie van de marrokaan accepteerd dat niet. Hij moet het uitmaken.

ja het ligt niet aan de de autochtoon alleen hoor.

Max Stirner
18-11-04, 23:26
Geplaatst door ZbaqZbaq [/i]
[B]guess what ??..... naast die 45 minuten les over godsdienst wordt er inderdaad onderwijs gegeven in lezen schrijven en rekenen.

oja.... in het Nederlands welteverstaan.

Weet ik :) Onderwijs is kwalitatief vaak ook van heel hoog niveau. Dat is niet mijn bezwaar.


waar haal je toch de arrogantie vandaan om voor ouders uit te maken in welke sfeer ze hun eigen kinderen opvoeden. laat ik je er even aan herrineren dat de enige bevolkingsgroep in Nederland waarvan het grootste gedeelte van hun kinderen niet in aanraking komt met andere culturen autochtonen zijn.

Hoe ouders hun kinderen opvoeden moeten ze zelf weten, daar heb ik het niet over - ik heb het over de scholen. Die moeten er mijns inziens naar streven om een afspiegeling van de maatschappij te vormen, waarbij iedereen gelijkwaardig is. Dat we nog een lange weg te gaan hebben, OK, maar doelbewuste segregatie dmv onderwijs vind ik geen goede zaak.


Wij Marokkanen bijvoorbeeld zijn bijna allen opgegroeid in een omgeving van diversiteit. In een omgeving met hindoes, christenen, turken, chinezen, somaliers. Maar 70% van de autochtonen heeft in zijn omgeving alleen maar andere autochtonen.

Beviel je dat dan niet? Waarom dan wegkruipen in je eigen hokje, tussen `soortgenoten`?


Dus werk aan dat probleem !!!

Ik ben geen `autochtoon`, ik ben een individu en heb dat probleem niet.

Zwarte Schaap
18-11-04, 23:26
Geplaatst door Joepie
Het hebben van een religie is ook niet neutraal

Nieamand is neutraal, als dat nou eens een keer erkend wordt is er niets aan de hand. Dat wordt ook niet van je ge-eist, als je maar de ruimte laat voor een ander om zich zelf te zijn.


Als je vindt dat religie niet alleen thuis geuit dient te worden maar ook in open straatbeeld / in dagelijks leven is dat toch ook een vorm van normoplegging, een manier van denken? en dat vind je dan toch ook neem ik aan (zoals jij zegt): getuigen van een misplaatste superioriteit? Het gaat om de vrije keuze, jij hebt de vrije keuze om je te begeven in de publieke ruimte hoe jij dat wil, een ander ook. de enige norm waar je verplicht bent om je aan te houden is de wet. beval ik jou niet dan ben je niet verplicht om met mij om te gaan, tenzij je een bepaalde publieke functie bekleedt.

Wil je dan alle Nederlanders zien in een mao-blauwe pakje die hetzelfde amen in koor laten horen?

Joepie
18-11-04, 23:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nieamand is neutraal, als dat nou eens een keer erkend wordt is er niets aan de hand. Dat wordt ook niet van je ge-eist, als je maar de ruimte laat voor een ander om zich zelf te zijn.[quote]

dat bedoelde ik :)



Het gaat om de vrije keuze, jij hebt de vrije keuze om je te begeven in de publieke ruimte hoe jij dat wil, een ander ook. de enige norm waar je verplicht bent om je aan te houden is de wet. beval ik jou niet dan ben je niet verplicht om met mij om te gaan, tenzij je een bepaalde publieke functie bekleedt.

idd :) (alleen m.b.t. hoofdoekjes, ja sorry blijf ik het ongepast vinden als iemand een publieke functie bekleed als laten we zeggen rechter.
Op school: Maakt het mij niet uit. das mijn mening m.b.t.).



Wil je dan alle Nederlanders zien in een mao-blauwe pakje die hetzelfde amen in koor laten horen?

lijkt me wel lache voor een keertje :)

Joepie
18-11-04, 23:35
Geplaatst door Max Stirner
Ik ben geen `autochtoon`, ik ben een individu en heb dat probleem niet.

hehe,

:lole:

Joepie
18-11-04, 23:38
religieus onderwijs heb ik geen probleem mee mits het past binnen het alg normen en waardenbestek van de "algemene cultuur" waarin de individu zich bevind.

creches dus idem. Maar ik zou mijn kind op een gemengde doen :)

et_2000nl
18-11-04, 23:40
Wat is er nou meer ge-emancipeerd en geintegreerd dan een kinderopvang. Het fenomeen bestaat toch ook in Marokko, echter in een andere vorm en veel kleinschaliger.

De selctieve verontwaardiging valt mij toch wel weer op. Ik heb nooit een kip horen kraaien over christelijke scholen, joodse scholen en ga zo maar door. In ieder geval niet in de kamer en/of raad. De Islam moet met de grond gelijk gemaakt worden en alles dat zich maar enigszins in een richting van organisatie ontplooit.

Gelijke rechten, al het bijzonder onderwijs afschaffen, inclusief de christelijke en joodse en weet ik wat niet meer zij, dus inclusief de islamitische. Weg met die zooi. Alleen openbaar onderwijs, opvang, creches. Enz. Zijn we voor eens en voor altijd van dit gezeik af....

Max Stirner
18-11-04, 23:42
Geplaatst door Zwarte Schaap [/i]
[B]In casu gaat het om het feit dat individuen het recht hebben om hun kinmderen op de wijze op te voeden hoe het hun goeddunkt. Ik hoop[ dat jij je kinderen niet opvoedt met de mening dat religieus onderwijs verboden moet worden. Op zijn zachts gezegd is dat zeer ondemocratisch. Sterker nog je wilt een grondwettelijke artikel opheffen. Als een moslim bijvoorbeeld ook een grondswetartikel wil opheffen is de wereld te klein. Hypocriet of niet?

Het afschaffen van religieus onderwijs ontzegt ouders niet het recht om hun kinderen op te voeden zoals zij willen. Integendeel: als zij hun kinderen een bepaalde levensbeschouwing bij willen brengen, zullen ze dat zelf moeten doen en kunnen ze dat niet `lekker makkelijk` overlaten aan de school.


Segregratie is allang aan de orde daar hoef je geen minderheden bij te halen. alsof de Nederlanders allemaal met elkaar omgaan. Mijn tokkiebuurtgenoten komen nooit uit hun buurt en geen andere nederlander gaat met ze om, ze kennen alleen maar dezelfde nederlanders uit de buurt. Iedereen heeft recht op segregratie. Ik ben niet verplicht om met jou om te gaan als ik dat niet wil.

Klopt. Maar dat is een bewuste keuze. Als je elkaar niet tegenkomt, weet je niet eens of je elkaar uberhaupt zou willen leren kennen.


Daarnaast is de hoofdoorzaak van segregratie het wegtrekken van de witte mensen. Geen witte mensen dan ook geen witte creches, dan maar zwarte creches.

Overigens heb je een speciale chanese chreche waar alleen chanezen hun kinderen brengen. Deze chanezen werken vooral in de schoonmaaksector met andere werktijden. Er zijn geen creches die aan hun eisen voldoen, dus hebben ze er maar zelf één opgericht. Ik dacht die creche zelfs een prijs heeft gehad voor het bevorderen van de emanicipatie.

Heeft dus niets met religie of met bewuste afzondering te maken. Is puur pragmatisch.

Zwarte Schaap
18-11-04, 23:43
Geplaatst door et_2000nl
Gelijke rechten, al het bijzonder onderwijs afschaffen, inclusief de christelijke en joodse en weet ik wat niet meer zij, dus inclusief de islamitische. Weg met die zooi. Alleen openbaar onderwijs, opvang, creches. Enz. Zijn we voor eens en voor altijd van dit gezeik af....

Wat een lariekoek allemaal. Er wordt wat geroepen en meneer is al meteen onder de indruk van een paar schreeuwlelijkerds en laat meteen zijn en andermans rechten inperken. De enige rotzooi is je zwakke geschrift hierboven.

Joepie
18-11-04, 23:44
Geplaatst door et_2000nl

Gelijke rechten, al het bijzonder onderwijs afschaffen, inclusief de christelijke en joodse en weet ik wat niet meer zij, dus inclusief de islamitische. Weg met die zooi. Alleen openbaar onderwijs, opvang, creches. Enz. Zijn we voor eens en voor altijd van dit gezeik af....


Voorstel: een openbare school waar wel godsdienstles wordt gegeven...
later als keuzevak of als je geen zin meer hebt kunt laten vallen.
Op mijn school heette dat Cathegese meen ik.
Maar het belangrijkste nl: in de godsdienstles gewoon elke godsdienst behandelen opgedeeld in thema's.... thematisch onderwijs :)

of kan ook zoals het nu is gesteld?

Maar even serieus: het gezeik over islamitische scholen..... Dat is omdat men bang is (even heel grof gezegd) dat daar fundi taal en een bep. aversie uitgesproken wordt tegen alles wat niet islamitisch is. Hierdoor kan een kloof ontstaan en veel erger en dit alles gereflecteerd tegen de situatie van nu in de wereld.

tja it sucks

Max Stirner
18-11-04, 23:44
Geplaatst door et_2000nl

Gelijke rechten, al het bijzonder onderwijs afschaffen, inclusief de christelijke en joodse en weet ik wat niet meer zij, dus inclusief de islamitische. Weg met die zooi. Alleen openbaar onderwijs, opvang, creches. Enz. Zijn we voor eens en voor altijd van dit gezeik af....

:handbang:

BiL@L
18-11-04, 23:47
Geplaatst door Max Stirner
Het afschaffen van religieus onderwijs ontzegt ouders niet het recht om hun kinderen op te voeden zoals zij willen. Integendeel: als zij hun kinderen een bepaalde levensbeschouwing bij willen brengen, zullen ze dat zelf moeten doen en kunnen ze dat niet `lekker makkelijk` overlaten aan de school.
Sure, en als bijzonder onderwijs af is geschaft zeker ervoor pleiten dat je je kinderen geen godsdienst mag opleggen maar zelf moet laten beslissen op een bepaalde leeftijd...
:zwaai:

et_2000nl
18-11-04, 23:51
Geplaatst door Joepie
Voorstel: een openbare school waar wel godsdienstles wordt gegeven...
later als keuzevak of als je geen zin meer hebt kunt laten vallen.
Op mijn school heette dat Cathegese meen ik.
Maar het belangrijkste nl: in de godsdienstles gewoon elke godsdienst behandelen opgedeeld in thema's.... thematisch onderwijs :)

of kan ook zoals nu?

Mijn voorstel, reli-uur algemeen en reli-uur selectief.

Algemeen: Onderricht in alle religies en levensbeschouwingen.
Selectief: Islam voor moslims enz.... Filosofie voor niet religieusen.

Hebben ze meer dan het toegestane hoeveelheid reli onderwijs dan dat er nu is. Wie kan daar nou tegen zijn.

Zwarte Schaap
18-11-04, 23:53
Geplaatst door Max Stirner
Het afschaffen van religieus onderwijs ontzegt ouders niet het recht om hun kinderen op te voeden zoals zij willen. Integendeel: als zij hun kinderen een bepaalde levensbeschouwing bij willen brengen, zullen ze dat zelf moeten doen en kunnen ze dat niet `lekker makkelijk` overlaten aan de school.

Op school voed je kinderen ook op, mischien wel meer dan thuis. Een simpel voorbeeld, veel islamitsche kinderen worden gedwongen op openbare scholen om zijn naaktheid te tonen aan anderen bij het douchen. Dit is een on-islamitsche norm, hoe meer je je kinderen aan dergelijke regels blootstelt des te meer je zaken aanleert die tegen het geloof van de ouders ingaat.


Klopt. Maar dat is een bewuste keuze. Als je elkaar niet tegenkomt, weet je niet eens of je elkaar uberhaupt zou willen leren kennen. Het kiezen voor een creche conform de gewenste opvoeding is ook een bewuste keuze die prevaleert


Het heeft dus niets met religie of met bewuste afzondering te maken. Is puur pragmatisch. Ja maar het is wel segregratie, daar was het jou toch om te doen.

Dus segregratie die eventueel voortvloeit uit islamitische keuzes vind je wel erg maar de andere, in het geval van de ghanezen niet. Dan is jouw gevoerde argument van segregratie een hypocriet argument.

Max Stirner
18-11-04, 23:53
Geplaatst door BiL@L
Sure, en als bijzonder onderwijs af is geschaft zeker ervoor pleiten dat je je kinderen geen godsdienst mag opleggen maar zelf moet laten beslissen op een bepaalde leeftijd...
:zwaai:


Nee

Joepie
18-11-04, 23:53
Geplaatst door BiL@L
Sure, en als bijzonder onderwijs af is geschaft zeker ervoor pleiten dat je je kinderen geen godsdienst mag opleggen maar zelf moet laten beslissen op een bepaalde leeftijd...
:zwaai:

ja zo ben ik opgevoed.... en ben ik blij om..... ik heb zelf mijn god gevonden en helemaal in mijn eentje :) Heb ik geen koran, bijbel whatever voor nodig.... (wel es gelezen en ben het er globaal ook mee eens).
Ik voel dat van binnen wat goed is en wat fout is ....

Knap he?

:tover:

pssst: maar eigenlijk gaat het daar toch ook om? Zelf je keuzes kunnen maken? Dat geeft je de macht van de "keuze" te kunnen maken?

et_2000nl
18-11-04, 23:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wat een lariekoek allemaal. Er wordt wat geroepen en meneer is al meteen onder de indruk van een paar schreeuwlelijkerds en laat meteen zijn en andermans rechten inperken. De enige rotzooi is je zwakke geschrift hierboven.

Sukkel, dit roep ik al jaren, lees posts terug voor dat je begint te blaten.... Tipje, ongeveer een jaar geleden, discussie met denk ik Lala Fatoes, waar is die eigenlijk gebleven. Kan op WSDB zijn geweest, zoeken doe jezelf maar. En daar tussen ook meerdere malen.

Ik ben niet tegen religieus onderwijs, slechts voor openbaar onderwijs. Dat kan mi goed samen, zie daarvoor mijn antwoord eerder op dit topic.

Zwarte Schaap
19-11-04, 00:03
Geplaatst door et_2000nl
Sukkel, dit roep ik al jaren, lees posts terug voor dat je begint te blaten.... Tipje, ongeveer een jaar geleden, discussie met denk ik Lala Fatoes, waar is die eigenlijk gebleven. Kan op WSDB zijn geweest, zoeken doe jezelf maar. En daar tussen ook meerdere malen.

Ik ben niet tegen religieus onderwijs, slechts voor openbaar onderwijs. Dat kan mi goed samen, zie daarvoor mijn antwoord eerder op dit topic.

Ik hou geen bibliotheek van je uitspraken bij, ik reageer gewoon op je lariekoek waar je duidelijk voor afschaffing bent van bijzondere scholen. Klaar is kees.

Ik vind dat getuigen van een zwakke ruggegraat. Versterk de kracht van een openbare school maar laat anderen de weg open om hun eigen scholen op te richten. Richt je maar op je eigen kunnen.

Max Stirner
19-11-04, 00:03
Geplaatst door Zwarte Schaap [/i]
[B]Op school voed je kinderen ook op, mischien wel meer dan thuis. Een simpel voorbeeld, veel islamitsche kinderen worden gedwongen op penbare scholen om zijn naaktheid te tonen aan anderen bij het douchen. Dit is een on-islamitsche norm, hoe meer je je kinderen aan dergelijke regels blootstelt des te meer je zaken aanleert die tegen het geloof van de ouders ingaat.

Scholen moeten rekening houden met de wensen van de kinderen/ouders. Dus douchen zoals je wilt douchen, aandacht besteden aan verschillende soorten feestdagen etcetc......maar wel samen en niet gesegregeerd.


Ja maar het is wel segregratie, daar was het jou toch om te doen.
Dus segregratie die eventueel voortvloeit uit islamitische keuzes vind je wel erg maar de andere, in het geval van de ghanezen niet. Dan is jouw gevoerde argument van segregratie een hypocriet argument.

In dit geval is het geen doelbewuste ideologische segregatie, maar segregatie omdat het niet anders kan. Maakt voor mij inderdaad verschil.

et_2000nl
19-11-04, 00:05
Geplaatst door Zwarte Schaap
Op school voed je kinderen ook op, mischien wel meer dan thuis. Een simpel voorbeeld, veel islamitsche kinderen worden gedwongen op openbare scholen om zijn naaktheid te tonen aan anderen bij het douchen. Dit is een on-islamitsche norm, hoe meer je je kinderen aan dergelijke regels blootstelt des te meer je zaken aanleert die tegen het geloof van de ouders ingaat.

En daar zien we idd nog dagelijks de resultaten van. Wel eens gehoord van de drama's in het Sloterparkbad. Of was dat ook Islam en mocro hetze? Slechts een vraag en niet eens retorsich.


Het kiezen voor een creche conform de gewenste opvoeding is ook een bewuste keuze die prevaleert

Zonder subsidie, mensen doen maar, maar waarom moet de overheid daar aan mee subsidieren. Net zo min als ik vind dat christelijk, joods en weet ik veel wat nog meer, niet van mijn belasting centen hoeft te worden betaald.


Ja maar het is wel segregratie, daar was het jou toch om te doen.

Segregeren gebeurd, maar hoeft niet perse met overheidsgeld, net zo min als integratie. Eigen verantwoordelijkheid. De overheid heeft een andere verantwoordelijkheid omtrent de realitiet van de multi culturele samenleving, zoals gelijke kansen op de arbeidsmarkt, tegen gaan van ghetto vorming, tegen gaan van ongelijk gedrag, tussen alle betrokken partijen.


Dus segregratie die eventueel voortvloeit uit islamitische keuzes vind je wel erg maar de andere, in het geval van de ghanezen niet. Dan is jouw gevoerde argument van segregratie een hypocriet argument.

Al beantwoord....

BiL@L
19-11-04, 00:06
Geplaatst door Joepie
ja zo ben ik opgevoed.... en ben ik blij om..... ik heb zelf mijn god gevonden en helemaal in mijn eentje :) Heb ik geen koran, bijbel whatever voor nodig.... (wel es gelezen en ben het er globaal ook mee eens).
Ik voel dat van binnen wat goed is en wat fout is ....

Knap he?

:tover:

pssst: maar eigenlijk gaat het daar toch ook om? Zelf je keuzes kunnen maken? Dat geeft je de macht van de "keuze" te kunnen maken?
Iedere keuze wordt beïnvloed door externe factoren, wolvenkind :duim:

et_2000nl
19-11-04, 00:12
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik hou geen bibliotheek van je uitspraken bij, ik reageer gewoon op je lariekoek waar je duidelijk voor afschaffing bent van bijzondere scholen. Klaar is kees.

Je beweert anders vaak zelf bij andere dat ze maar wat brullen. Behalve als het jezelf betreft. Als jij geen bibliotheek hoeft bij te houden, waarom spreek je anderen daar dan wel op aan. Selectief ZS?
Jammer, je bent anders een goed forum lid.... ;)


Ik vind dat getuigen van een zwakke ruggegraat. Versterk de kracht van een openbare school maar laat anderen de weg open om hun eigen scholen op te richten. Richt je maar op je eigen kunnen.

Slechte debat techniek mijn vriend. Zwakke ruggegraat is alleen als je continue van standpunt verandert. Dat doe ik niet, en als ik het het al doe is het weloverwogen. De achterkant van de medaille is namelijk halsstarrigheid. Over dit onderwerp houd ik me rug recht. Je bent trouwens zelf heel erg geassimileerd. Nederland is zo'n beetje het enige land ter wereld met een systeem van bijzonder onderwijs. Dat juist jij dit oer-hollandse systeem verdedigd....

Joepie
19-11-04, 00:13
Geplaatst door BiL@L
Iedere keuze wordt beïnvloed door externe factoren. :duim:

idd. en daar heb je die "interne factor" voor, die hoort de keuze te bepalen vind ik :) ipv. vanaf het begin "geconditioneerd".

BiL@L
19-11-04, 00:14
Geplaatst door et_2000nl
Nederland is zo'n beetje het enige land ter wereld met een systeem van bijzonder onderwijs. Dat juist jij dit oer-hollandse systeem verdedigd....
In Engeland hebben ze er waarschijnlijk meer dan in NL.

et_2000nl
19-11-04, 00:19
Geplaatst door BiL@L
In Engeland hebben ze er waarschijnlijk meer dan in NL.

Dan gaan we naar engeland, toch is het een feit dat het nederlandse systeem heel erg uniek is. Bijvoorbeeld bestuurlijk, iedere boerenlul die bijzonder onderwijs kan spellen kan een school oprichten.

BiL@L
19-11-04, 00:21
Geplaatst door et_2000nl
Dan gaan we naar engeland, toch is het een feit dat het nederlandse systeem heel erg uniek is. Bijvoorbeeld bestuurlijk, iedere boerenlul die bijzonder onderwijs kan spellen kan een school oprichten.
Waarom zou een ouder zijn/haar kinderen niet zelf les mogen geven? :watte?:

et_2000nl
19-11-04, 00:24
Geplaatst door BiL@L
Waarom zou een ouder zijn/haar kinderen niet zelf les mogen geven? :watte?:

Ik mag hopen dat ouders dat al als hun taak zien. Nu denk ik dat je dat niet bedoelde, ontwijkte slechts een retorische vraag.

Maar ga los, je hebt er al een mening over, vertel?

Zwarte Schaap
19-11-04, 00:25
Geplaatst door et_2000nl
[B]En daar zien we idd nog dagelijks de resultaten van. Wel eens gehoord van de drama's in het Sloterparkbad. Of was dat ook Islam en mocro hetze? Slechts een vraag en niet eens retorsich.B]

Ik ken dat geval niet en verder doe ik niet aan incidenten doortrekken om mijn recht om mijn kinderen die opvoeding te geven die ik noodzakelijk vind in te laten perken.


Zonder subsidie, mensen doen maar, maar waarom moet de overheid daar aan mee subsidieren. Net zo min als ik vind dat christelijk, joods en weet ik veel wat nog meer, niet van mijn belasting centen hoeft te worden betaald. Die Christelijke, joodse, islamitische ouders betalen ook belasting, daar ben jij niet zo uniek in. Hun belastinggeld is wel goed genoeg om jouw school te financieren maar jouw geld is niet goed genoeg voor hun. Is jouw geld dan zo belangrijk dat jij er meer rechten aan denkt te ontlenen.


Segregeren gebeurd, maar hoeft niet perse met overheidsgeld, net zo min als integratie. Eigen verantwoordelijkheid. De overheid heeft een andere verantwoordelijkheid omtrent de realitiet van de multi culturele samenleving, zoals gelijke kansen op de arbeidsmarkt, tegen gaan van ghetto vorming, tegen gaan van ongelijk gedrag, tussen alle betrokken partijen.

Die functies moet de overheid ook goed haar best voor doen maar dat hoef je niet iemands meest fundamentele rechten voor in te perken. Het denken in dat allochtonen bij elkaar iets slechts voortbrengen moet maar eens voorbij zijn.

Integratie en segregratie gaat vanzelf en zal zich zelf oplossen. Dat gaat niet op vandaag of morgen maar daar gaan decennia overheen. Doen alsof het inperken van elementaire grondrechten dat tegengaat is lariekoek en alleen politieke propaganda.



Al beantwoord.... Niks van gemerkt.

BiL@L
19-11-04, 00:26
Geplaatst door et_2000nl
Ik mag hopen dat ouders dat al als hun taak zien. Nu denk ik dat je dat niet bedoelde, ontwijkte slechts een retorische vraag.

Maar ga los, je hebt er al een mening over, vertel?
http://www.thuisonderwijs.net
http://www.thuisonderwijs.com
http://www.nvvto.nl/toezichtverhandeling.htm
:knipoog:

Zwarte Schaap
19-11-04, 00:27
Geplaatst door BiL@L
Waarom zou een ouder zijn/haar kinderen niet zelf les mogen geven? :watte?:

Dat recht heb je !

et_2000nl
19-11-04, 00:30
Geplaatst door BiL@L
http://www.thuisonderwijs.net
http://www.thuisonderwijs.com
:knipoog:

Ik heb hier geen uitgesproken mening over. Ik zie voordelen en nadelen.

et_2000nl
19-11-04, 00:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik ken dat geval niet en verder doe ik niet aan incidenten doortrekken om mijn recht om mijn kinderen die opvoeding te geven die ik noodzakelijk vind in te laten perken.

Het zou je sieren hierover een feiten onderzoekje te doen. BTW, het is geen incident, als je al adam zwembaden incidenten noemt. Doe nu zelf eens dat feiten onderzoek waar je andere altijd op afrekend ZS, je maakt fout twee, je kent het voorval niet en toch concludeer je dat het een incident is.
Je recht je kinderen op de manier op te voeden die je noodzakelijk vind houd op daar waar dat resulteerd in asociaal gedrag. Zie bovengenoemde feiten.


Die Christelijke, joodse, islamitische ouders betalen ook belasting, daar ben jij niet zo uniek in. Hun belastinggeld is wel goed genoeg om jouw school te financieren maar jouw geld is niet goed genoeg voor hun. Is jouw geld dan zo belangrijk dat jij er meer rechten aan denkt te ontlenen.

Da's een principiele foute gedachte, belasting geld kan niet selectief aangewend worden door een groep omdat je als groep daar belasting voor word betaald. Belasting geld is bedoeld voor algemene middelen.
Openbaar onderwijs dus.


Die functies moet de overheid ook goed haar best voor doen maar dat hoef je niet iemands meest fundamentele rechten voor in te perken. Het denken in dat allochtonen bij elkaar iets slechts voortbrengen moet maar eens voorbij zijn.

Nu dicht je me iets toe dat ik niet gezegd heb. Je vooroordelen omdat mensen het niet met je eens zijn en jij daar de rede voor invult is droevig te noemen. Ik ben niet tegen BIJZONDER onderwijs om de rede die je noemt. Maar omdat ik ten stelligste geloof dat openbaar onderwijs beter kan functioneren.


Integratie en segregratie gaat vanzelf en zal zich zelf oplossen. Dat gaat niet op vandaag of morgen maar daar gaan decennia overheen. Doen alsof het inperken van elementaire grondrechten dat tegengaat is lariekoek en alleen politieke propaganda.

Integratie en segregatie discussies zijn inderdaad politieke propaganda van politici die de weg kwijt zijn OMDAT ze iets moeten doen, in een tijdsbestek dat onmogelijk is. Daarvoor moeten ze dus repressieve middelen inzetten die een averechts effect hebben. Een neerwaartse spriraal waar jij en ik het mee eens zijn en ons tegen zullen verzetten, mag ik geloven.

Toch is het hebben van een mening over onderwijs geen politieke propaganda. Je kunt namelijk ook om andere redenen een mening hebben....



Niks van gemerkt.

Jammer voor je....

moumienien
19-11-04, 00:46
Geplaatst door Muslimaah
Je doet net alsof alles buiten religie neutraal is, de maat en superieur bovenalles is! Niets is neutraal. Het niet hebben van religie is ook niet neutraal. En religie valt ook veel breder te definieren, want religie hoeft niet perse te maken te hebben met geloof in een god. Dus af van dit dogma, want het komt langzamerheid mn neus uit! Vinden dat religie zich alleen thuis mag uiten is ook een manier van denken, wanneer je dit oplegt aan anderen ben je zelf ook met een eigen visie danwel norm bezig. Om er vanuit te gaan dat je er dan geen sprake is van inmenging vind ik getuigen van een misplaatste superioriteit.
:duim:

Zwarte Schaap
19-11-04, 01:16
Geplaatst door et_2000nl
Het zou je sieren hierover een feiten onderzoekje te doen. BTW, het is geen incident, als je al adam zwembaden incidenten noemt. Doe nu zelf eens dat feiten onderzoek waar je andere altijd op afrekend ZS, je maakt fout twee, je kent het voorval niet en toch concludeer je dat het een incident is.
Je recht je kinderen op de manier op te voeden die je noodzakelijk vind houd op daar waar dat resulteerd in asociaal gedrag. Zie bovengenoemde feiten.

HEt zou jou moeten sieren om dat aan te reiken jij gebruikt het als voorbeeld vooor wat weet ik niet. Want de clou vertel je niet. Je speelt een soort verstoppertje en verwijt mij dat ik je niet ga zoeken.

Een openbare school vermijdt geen asociaal gedrag, als er ergens een incident is gaan we dat natuurlijk niet doortrekken naar alle openbare scholen. Too stupid !


Da's een principiele foute gedachte, belasting geld kan niet selectief aangewend worden door een groep omdat je als groep daar belasting voor word betaald. Belasting geld is bedoeld voor algemene middelen. Openbaar onderwijs dus. Onderwijs dus, dat op verschillende wijze ingevuld kan worden maar de eisen inzake de opleiding hetzelfde zijn. Het is geen selectief aanwenden van belastinggeld, het is gewoon voldoen aan de wettelijke vereisten. Daar kan een bijzondere school even goed aan voldoen als een openbare school, vaker nog leveren bijzondere scholen betere resultaten.


Nu dicht je me iets toe dat ik niet gezegd heb. Je vooroordelen omdat mensen het niet met je eens zijn en jij daar de rede voor invult is droevig te noemen. Ik ben niet tegen BIJZONDER onderwijs om de rede die je noemt. Maar omdat ik ten stelligste geloof dat openbaar onderwijs beter kan functioneren. Dat is het verzwegen standpunt om te willen voorkomen dat groepen van gelijke gezindte bijelkaar komen, in het bijzonder moslims. Ik meen vaak gelezen te hebben dat bijzondere scholen over het algemeen betere resultaten leveren.


Integratie en segregatie discussies zijn inderdaad politieke propaganda van politici die de weg kwijt zijn OMDAT ze iets moeten doen, in een tijdsbestek dat onmogelijk is. Daarvoor moeten ze dus repressieve middelen inzetten die een averechts effect hebben. Een neerwaartse spriraal waar jij en ik het mee eens zijn en ons tegen zullen verzetten, mag ik geloven. Jij praat gewoon de politici na. Je hebt je hun surrogaatproblematiek eigen gemaakt. Je hebt je laten perverteren met hun verwerpelijke standpunten, dat is het probleem. Zij hebben een probleem geschapen en jij neemt die over. Het enige wat moet gebeuren is wetshandhaving, investeren in werkgelegenheid, het bestrijden van uitsluiting, discriminatie...etc. Niemand belemmert kinderen van niet moslims op moslimscholen te komen. Daar ligt het probleem en wat is de oplossing, de inperking van moslims om hun eigen scholen op te richten.

Het enige wat gebeurt is moslimgevallen uitvergroten en paniekpolitiek toepassen. Moet je nagaan welke inperking van rechten van moslims in het leven worden ingeroepen na een daad van een individu. Ik begin steeds minder te denken dat de meerderheid van de mensen gewoon hersenloze meelopers zijn.


Toch is het hebben van een mening over onderwijs geen politieke propaganda. Je kunt namelijk ook om andere redenen een mening hebben.... Je mening wordt gevormd door wat je aangereikt wordt. Je referentiekader staat bloot aan selectief toegediende feiten. Een mening met dito argumenten komt niet uit de lucht vallen. En ik geloof dat veel zogenaamde allochtone ''bevrijders'' dat niet door hebben.


Jammer voor je....

No problem