PDA

Bekijk Volledige Versie : Vrienden Hirsi Ali maken zich zorgen



Pytaghoras
18-11-04, 22:46
HILVERSUM - Vrienden van het bedreigde VVD-Tweede-Kamerlid Hirsi Ali denken dat zij opzettelijk wordt weggehouden uit de Tweede Kamer. Jurist en columnist A. Ellian en schrijver L. de Winter geloven dat de afwezigheid van de politica niet te maken heeft met een veiligheidsrisico, maar met pogingen haar monddood te maken.

De twee zeiden dat donderdag in het tv-programma TweeVandaag. Ze wijzen erop dat zij al bijna twee weken geen contact meer hebben met Hirsi Ali, terwijl ze daarvoor vrijwel dagelijks contact hadden.


Ze vinden haar onzichtbaarheid niet passen bij haar strijdbaarheid, die ze tot het laatste contact na de moord op Theo van Gogh nog toonde. Zelfs op haar eigen verjaardagsfeest, afgelopen zaterdag, kwam de politica niet opdagen. Ook het Kamerdebat over de moord op Van Gogh miste ze.

Krachten

Ellian meent dat "krachten binnen de overheid" ervoor zorgen dat Hirsi Ali van iedereen wordt weggehouden. Dat ze hierdoor haar werk niet kan doen, noemt hij immoreel en onverantwoordelijk. Hij vindt dat een verkeerd signaal naar extremistische moslims.

Ook De Winter stelt dat de beveiliging ervoor moet zorgen dat zij in ieder geval haar werk als volksvertegenwoordigster moet kunnen doen. "Desnoods schakelen ze het halve leger daarvoor in." Tweede-Kamervoorzitter Weisglas sprak de beweringen tegen.

Volgens hem heeft Hirsi Ali zelf de beslissing genomen niet te komen. "Ze had er kunnen zijn." Hij wijst erop dat hij met minister Donner van Justitie over haar bewaking heeft gesproken. "Als ze had willen komen, had dat gekund", aldus Weisglas.

NIS
18-11-04, 22:53
Geplaatst door Pytaghoras

Ellian meent dat "krachten binnen de overheid" ervoor zorgen dat Hirsi Ali van iedereen wordt weggehouden.

Die Ellian is echt een loser..

Pytaghoras
18-11-04, 22:56
Geplaatst door NIS
Die Ellian is echt een loser..

Ik wist niet dat hij een vriend is van Hirshi Ali

et_2000nl
18-11-04, 23:12
Forumgek [email protected] denkt dat AHA word weggehouden omdat zwijgen soms meer kracht heeft dan spreken. Exploiteren van de slachtofferrol....
Misschien wel een ordinaire PR stunt....

nard
19-11-04, 07:50
Maar natuurlijk richt vooral je pijlen wederom op Ellian. Laat De Winter even rusten want dat is een Jood, dus daar moet je voorzichtig mee zijn.
En uiteraard, noem het (hoe ironisch ...) exploitatie van slachtoffergedrag.......

Maar zorg in ieder geval dat het geen schandelijke vertoning wordt genoemd, dat puur vanwege letterlijke doodsbedreiging, in een land als Nederland parlementariers niet meer in het openbaar kunnen verschijnen.

Het zoveelste signaal dat de huidige politieke kaste niet in staat is extremisme te managen. Of een verborgen agenda voert, hoewel ik dat ver vind gaan, maar daar ken ik AHA niet goed genoeg voor. Maar waarom ook niet. We hebben al eerder rotgeintjes meegemaakt in het monddood maken van mensen, met name vanuit de linkse hoek.

Joesoef
19-11-04, 07:54
De VVD is haar exentriekelingen aan het lozen. Eerst de gek Wilders, nu frusto AHA.

nard
19-11-04, 08:03
Geplaatst door Joesoef
De VVD is haar exentriekelingen aan het lozen. Eerst de gek Wilders, nu frusto AHA.

Dat zijn ze doof, stom en blind tegelijk. Ook de VVD is nooit vies geweest van electoraal gewin (welke partij wél in het huidige politieke bestel ...) en ze snijden zich hiermee opnieuw grandioos in de vingers. Terwijl ze er al baaie slecht voor staan. Ik kan op dit moment maar één reden bedenken waarom ze zichzelf zo zeer electoraal zouden beschadigen door nu ook AHA te wieberen.



En dan hebben we het nog geeneens over de inhoud.....

Tomas
19-11-04, 08:06
Als ik een doodsbedreiging mocht ontvangen dat vastgepint zat met een groot slagersmes in het dode lichaam van een vriend zou ik ook ff niet meer komen. Ik denk dat ik nooit meer zou komen. Wat mij betreft zouden de fundamentalisten gewonnen hebben.

Joesoef
19-11-04, 08:10
Geplaatst door Tomas
Als ik een doodsbedreiging mocht ontvangen dat vastgepint zat met een groot slagersmes in het dode lichaam van een vriend zou ik ook ff niet meer komen. Ik denk dat ik nooit meer zou komen. Wat mij betreft zouden de fundamentalisten gewonnen hebben.


Als de VVD zou willen dan was allang het leger ingezet om AHA een veilig leven te verzekeren. We hebben het hier over een politicus, geen koekenbakster.

et_2000nl
19-11-04, 08:14
Geplaatst door Tomas
Als ik een doodsbedreiging mocht ontvangen dat vastgepint zat met een groot slagersmes in het dode lichaam van een vriend zou ik ook ff niet meer komen. Ik denk dat ik nooit meer zou komen. Wat mij betreft zouden de fundamentalisten gewonnen hebben.

Idd, in dit geval zou het begrijpelijk zijn dat mensen daaruit hun conclusies trekken. Ik zou het zeer jammer vinden, maar begrijpelijk als ze daar voor zou kiezen. Ik leef liever in een maatschappij waar we elkaar voor rotte vis uitmaken, dan een waar fundamentalisten overwinnen met dood en verderf. Laat mocro's en moslims dan maar leren het debat aan te gaan, en leugens, en die verspreid ze, is overigens een Haags gebruik, aan te vechten via goede argumenten.

Laat een scherpe tong winnen boven een geslepen mes!!!!

Tomas
19-11-04, 08:17
Geplaatst door Joesoef
Als de VVD zou willen dan was allang het leger ingezet om AHA een veilig leven te verzekeren. We hebben het hier over een politicus, geen koekenbakster.

Er zijn politici met minder duidelijke bedreigingen vertrokken en ge-emigreerd. Je zou bijna denken dat 't mensen zijn. Maargoed. Als Zalm het woord oorlog al niet eens in de mond mag nemen wegens escalatiegevaar, dacht je dan echt dat het leger inzetten om aha te beveiligen wel een serieuze optie is?

Tomas
19-11-04, 08:19
Geplaatst door et_2000nl
Idd, in dit geval zou het begrijpelijk zijn dat mensen daaruit hun conclusies trekken. Ik zou het zeer jammer vinden, maar begrijpelijk als ze daar voor zou kiezen. Ik leef liever in een maatschappij waar we elkaar voor rotte vis uitmaken, dan een waar fundamentalisten overwinnen met dood en verderf. Laat mocro's en moslims dan maar leren het debat aan te gaan, en leugens, en die verspreid ze, is overigens een Haags gebruik, aan te vechten via goede argumenten.

Laat een scherpe tong winnen boven een geslepen mes!!!!

Soms denk ik dat het juist niet haar leugens zijn die tot dergelijke daden leiden. Die zijn namelijk met woorden, statistieken, voorbeelden en feiten te pareren.

et_2000nl
19-11-04, 08:24
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik vind het een moedige man.

Join the club of loosers GJ....

nard
19-11-04, 08:29
Geplaatst door et_2000nl
Join the club of loosers GJ....

Nou moe.... Dat predicaat vind ik nou werkelijk niet passen bij Ellian.

et_2000nl
19-11-04, 08:31
Geplaatst door Tomas
Soms denk ik dat het juist niet haar leugens zijn die tot dergelijke daden leiden. Die zijn namelijk met woorden, statistieken, voorbeelden en feiten te pareren.

Toch blijkt als je feiten onderzoek doet, datgene wat ze rond bazuint niet altijd gebaseerd is op feiten. BVMLH discussie is daar een voorbeeld van. Nogmaals, heb ooit een beetje doorgestudeerd in statistiek, gebeurd wel vaker, vooral in het Haagse.
Probleem is, dat moet je met assertiviteit, feiten, debat, enz bestrijden, en dat gebeurd VEEL te weinig. In de mocro cultuur is assertiviteit niet zo nadrukkelijk aanwezig als in de westerse. Oops, nu maak ik zelf de fout karaktereigenschappen te koppelen aan cultuur en etniciteit. En toch is het een feit.

Tomas
19-11-04, 08:35
Geplaatst door et_2000nl
Toch blijkt als je feiten onderzoek doet, datgene wat ze rond bazuint niet altijd gebaseerd is op feiten. BVMLH discussie is daar een voorbeeld van. Nogmaals, heb ooit een beetje doorgestudeerd in statistiek, gebeurd wel vaker, vooral in het Haagse.
Probleem is, dat moet je met assertiviteit, feiten, debat, enz bestrijden, en dat gebeurd VEEL te weinig. In de mocro cultuur is assertiviteit niet zo nadrukkelijk aanwezig als in de westerse. Oops, nu maak ik zelf de fout karaktereigenschappen te koppelen aan cultuur en etniciteit. En toch is het een feit.

Kweet'tniet meer. Ik zal maar niks zeggen. Iedere keer als ik balinerende of denigrerende reacties lees over aha en d'r bedreigingen dan schrijf ik reacties die ik uiteindelik toch maar niet submit. Ondanks de preventieve waarschuwing onder m'n replies.

taouanza
19-11-04, 09:11
Geplaatst door et_2000nl
Idd, in dit geval zou het begrijpelijk zijn dat mensen daaruit hun conclusies trekken. Ik zou het zeer jammer vinden, maar begrijpelijk als ze daar voor zou kiezen. Ik leef liever in een maatschappij waar we elkaar voor rotte vis uitmaken, dan een waar fundamentalisten overwinnen met dood en verderf. Laat mocro's en moslims dan maar leren het debat aan te gaan, en leugens, en die verspreid ze, is overigens een Haags gebruik, aan te vechten via goede argumenten.

Laat een scherpe tong winnen boven een geslepen mes!!!!


Geplaatst door et_2000nl
Ben al bij veel te veel clubjes bezig habiba.... Ik zou graag willen.... Heb ff twee weken vrij, nog 1 te gaan, maar daarna is het weer bingo....


:rolleyes:

et_2000nl
19-11-04, 09:22
Geplaatst door taouanza
:rolleyes:

Je hebt me betrapt en ontrafeld. En nu?

Maar serieus, je heb me niet gemist maar ik was toch langere tijd weg, ik heb nl een heel druk prive, persoonlijk en sociaal leven. Druk zat. En dan maak je bewuste keuzes.

Daarnaast, dat ik vind dat er iets moet gebeuren wil niet automatisch zeggen dat ik dat moet doen.

kspeciaal
19-11-04, 09:25
Geplaatst door et_2000nl
Join the club of loosers GJ....
Totaal niet mee eens hoor! Ellian is geen looser. Ellian is niet en nooit mijn vriend geweest, maar hij is een echte denker en intellectueel. Hij heeft zich echt verdiept in de materie en zijn conclusies getrokken als een echte wetenschapper (maar zelfs een wetenschapper kan foute conclusies trekken, weten we helaas. Hij gelooft dan ook echt in wat die zegt). Ellian weet dus waar die het over heeft. Zijn enige zwakke punt is dat hij de islam alleen vanuit de ogen van die onderdrukte, later gevluchte, jonge man die zijn dromen zag vervliegen in Iran onder de dictatuur van de Ayatollah. Hij weigert dan ook de zaak van een ander hoek te bekijken. Zijn jeugdtrauma’s hebben helaas nog steeds de overhand! Ik ben het totaal met Ellian oneens, maar hij heeft van zeker recht van spreken in dat debat, in tegenstelling tot die onwetende analfabeten als AHA of Wilders
AHA of Wilders zijn het tegenovergestelde dus, juist gestuurd door hun populisme en valse roem! Ze denken het stem van de zwijgende meerderheid te zijn. Maar wat heeft de meerderheid aan een kamikaze die hun naar de afgrond leidt! Dat kan nooit lang duren dus.

Het wordt eens tijd dat mensen en met name”die zogenaamde zwijgende meerderheid” dat ze uit hun luie stoel komen, meer moeite doen om onderscheid te gaan maken en adequaat te kiezen naar wie ze luisteren!

et_2000nl
19-11-04, 09:32
Geplaatst door Gerrit Jan
Losers zijn zeker Elian, Wilders, en Ali in jouw perceptie. Degenen die op het punt staan om doodgeschoten te worden. Er waren de afgelopen jaren nog een paar verliezers in Nederland. Pim Fortuyn, leraar Van Wieren, Anjo Joos, Theo van Gogh. Allemaal moedige mensen, bij wie ik me wel thuis voel. Ik vergeet die jongeman in Venlo nog.
Jij voelt je zeker thuis bij de winnaars.

Perceptie is in deze jouw perceptie over mijn perceptie. Lees op andere threads waarom ik deze mensen als looser beschouw. Ik vind alle fundi's loosers, aan beide kanten, en niet omdat ze dreigbrieven ontvangen of met messen lopen te zwaaien.

Elian spreekt over moslims als een soort ervaringsdeskundige, dat mag. maar zijn ervaring is gebaseerd op zijn emotie door de verschrikkelijke dingen die hij ogenschijnlijk heeft meegemaakt in Iran. Vanuit PR oogpunt doet het het altijd goed om de 'slachtoffers' sympathu te laten kweken. Maar helaas, in dit geval werkt het niet. Nederland is geen Iran.

De discussie is geheel uit zijn verband gerukt, in de tijd van de koude oorlog werden slachtoffers van het marxistische regime toch ook niet op de TV getoverd om tegen de PvdA te strijden. Wel tegen de CPN. Mijn kritiek is de nuance die totaal ontbreekt. En dat exploiteerd Dhr Elian in het land der blinden waar eenoog koning is.

Dat mag, het is aan ieder individu om dat naar waarde te schatten. Helaas bezit de aanhoorder vaak niet het vermogen het naar waarde te schatten en word het tegengeluid niet genoeg gehoord. Dat is iets dat ik mijzelf ook kwalijk kan nemen idd.

Over die andere slachtoffers, ik weiger selectief verontwaardigd te reageren op doden gebaseerd op de identiteit van het slachtoffer. Een dode is het gevolg van waanzin. Selectiviteit is dus ongepast.

Ik hoor niet bij winnaars noch verliezers. Dit is geen voetbal wedstrijd....

taouanza
19-11-04, 09:37
Geplaatst door et_2000nl
Je hebt me betrapt en ontrafeld. En nu?

Maar serieus, je heb me niet gemist maar ik was toch langere tijd weg, ik heb nl een heel druk prive, persoonlijk en sociaal leven. Druk zat. En dan maak je bewuste keuzes.

Daarnaast, dat ik vind dat er iets moet gebeuren wil niet automatisch zeggen dat ik dat moet doen.

Tuurlijk niet!
Je moet gewoon wachten tot een ander het voor je doet die intussen wacht tot jij het gaat doen.:fpetaf:

et_2000nl
19-11-04, 09:40
Geplaatst door taouanza
Tuurlijk niet!
Je moet gewoon wachten tot een ander het voor je doet die intussen wacht tot jij het gaat doen.:fpetaf:

Dank je.... Aan U de eer....

Joesoef
19-11-04, 10:07
Geplaatst door Tomas
Er zijn politici met minder duidelijke bedreigingen vertrokken en ge-emigreerd. Je zou bijna denken dat 't mensen zijn. Maargoed. Als Zalm het woord oorlog al niet eens in de mond mag nemen wegens escalatiegevaar, dacht je dan echt dat het leger inzetten om aha te beveiligen wel een serieuze optie is?


Het is geen optie politiek gezien. De VVD kan die aandacht niet gebruiken aangezien het stemmen gaat kosten, men wil nl niet geindentificeerd worden met de kronkels van AHA.

Voor de democratie moet je ver gaan, desnoods het ' leger ' . Verstoppen is zwichten voor de bedreigers van de democratie.

Joesoef
19-11-04, 10:10
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik vind hem een moedige man.


Elian is in deze gewoon een domme schreeuwerd. Hij moet zich bezig houden met de noord Aziatische politiek, voor de rest moet hij zijn mond houden. Wat dat betreft heeft hij ook een Islamitisch trauma ala AHA.

et_2000nl
19-11-04, 10:14
Geplaatst door Joesoef
Het is geen optie politiek gezien. De VVD kan die aandacht niet gebruiken aangezien het stemmen gaat kosten, men wil nl niet geindentificeerd worden met de kronkels van AHA.

Voor de democratie moet je ver gaan, desnoods het ' leger ' . Verstoppen is zwichten voor de bedreigers van de democratie.

Er is duidelijk een strijd gaande in de VVD. Liberaal of conservatief. Dat hebben we al eerder mogen aanschouwen. Ik denk dat de 'winnaar' van die strijd AHA als troef houd, ten vordele of ten nadele, het trieste is, ze is dus ook bij diegene die zij als 'vrienden' ziet, geworden als kaartstuk van politiek gekrakeel....

Bovendien kan ik me zo voorstellen dat ze misschien wel overweegt de "Groep Wilders" te versterken. Dat zou voor beide partijen Wilders en AHA electoraal een fantastische zet zijn. Tevens zou dat de VVD in een onmogelijke positie brengen. Twee van hun kroonjuweeltjes pleitte.... AHA heeft al eerder loyalitiets problemen gehad met haar broodheer.

De tijd zal het leren....

freya
19-11-04, 10:18
Geplaatst door Gerrit Jan
Pim Fortuyn, leraar Van Wieren, Anjo Joos, Theo van Gogh. Allemaal moedige mensen, bij wie ik me wel thuis voel.

Ja Joos was zo dapper! Kan me goed voorstellen dat jij je daar bij thuisvoelt :rolleyes:

Als er iemand een enorme looser was die een puinzooi van haar leven had gemaakt en dat afreageerde op haar omgeving dan was het die stelende, scheldende, agressieve junk wel.

Jouw wereldbeeld blijft me altijd weer verbazen.

taouanza
19-11-04, 10:19
Geplaatst door Gerrit Jan
Natuurlijk, iedereen die moslims aan het denken wil zetten heeft een trauma en moet de mond gesnoerd worden.

Natuurlijk iedereen die strijdt tegen moslims is dapper en vol goede bedoelingen.

et_2000nl
19-11-04, 10:19
Geplaatst door Gerrit Jan
Natuurlijk, iedereen die moslims aan het denken wil zetten heeft een trauma en moet de mond gesnoerd worden.

Idd, luister nou eens en zwijg.... :hihi:

Joesoef
19-11-04, 10:20
Geplaatst door Gerrit Jan
Natuurlijk, iedereen die moslims aan het denken wil zetten heeft een trauma en moet de mond gesnoerd worden.


Het is de VVD die de keuze maakt, hoe gaan wij dit aanpakken. Die ene gestoorde Moslim bedoezeld een hele gemeenschap. VVD heeft twee vliegen in een klap. Een anti islamitische stemming in Nederland en de mogelijkheid om AHA geruisloos de lozen met een llekker stemming makende smoes. Het zijn de Moslims die het hem doen.

De VVD laat haar ware gezicht zien, stemming maken.

freya
19-11-04, 10:22
Geplaatst door Pytaghoras

Ellian meent dat "krachten binnen de overheid" ervoor zorgen dat Hirsi Ali van iedereen wordt weggehouden. Dat ze hierdoor haar werk niet kan doen, noemt hij immoreel en onverantwoordelijk. Hij vindt dat een verkeerd signaal naar extremistische moslims.

Ook De Winter stelt dat de beveiliging ervoor moet zorgen dat zij in ieder geval haar werk als volksvertegenwoordigster moet kunnen doen.

Kan iemand mij even vertellen waaruit haar werk tot nu toe heeft bestaan?

Hoeveel voorstellen heeft ze ingediend? hoeveel kamervragen gesteld?
In hoeveel commissies heeft ze zitting?

Ik ben bang dat haar afwezigheid nauwelijks verschil zal maken :rolleyes:

et_2000nl
19-11-04, 10:30
Geplaatst door freya
Kan iemand mij even vertellen waaruit haar werk tot nu toe heeft bestaan?

Hoeveel voorstellen heeft ze ingediend? hoeveel kamervragen gesteld?
In hoeveel commissies heeft ze zitting?

Ik ben bang dat haar afwezigheid nauwelijks verschil zal maken :rolleyes:

Psies, ik moet tegenwoordig zeggen dat ik het HEEL ERG vind dat ze bedreigd word en dat daar geen nuance in gemaakt kan worden en dat je dat niet mag bagataliseren en dat je daar heel voorzichtig en respectvol mee om moet gaan en in bedekte termen over AHA praten anders wek je de schijn dat je heult met de dreigbrieven schrijvers en geef je tevens aan de zaak niet ernstig te nemen.

Dat gezegd hebbende: De politiek zou de politiek niet zijn als ze de terugkomst niet om partij politieke redenen zouden 'gebruiken'. AHA kan de concurentie aan met Wilders....

Gisteren of eergistern bij Barend & van Dorp, de stelling:

"AHA moet samen met de koningin terug keren in de tweede kamer."

Jawel, de spanning van de terugkeer word zorgvuldig opgevoerd....

et_2000nl
19-11-04, 10:31
Geplaatst door Gerrit Jan
Alleen als ik een kogel krijg...
Ditto hier.... Duelletje plannen bij de appelboom achter de kerk?
BTW, ik ben getraind, dat moge duidelijk zijn.

:hihi:

freya
19-11-04, 10:33
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik heb niets tegen mensen aan de onderkant. Ik accepteer hun zwakheden en heb compassie met ze.

Behalve als ze moslim / Arabier / Marokkaan zijn :moe:

Dat blijkt uit vrijwel al je posts hier en je negativiteit over hen wordt nog eens benadrukt nu je een agressieve junk zit op te hemelen.

TonH
19-11-04, 10:34
Geplaatst door Pytaghoras
Jurist en columnist A. Ellian en schrijver L. de Winter geloven dat de afwezigheid van de politica niet te maken heeft met een veiligheidsrisico, maar met pogingen haar monddood te maken.

Ellian meent dat "krachten binnen de overheid" ervoor zorgen dat Hirsi Ali van iedereen wordt weggehouden.

De paranoia begint nu echt gevaarlijke vormen aan te nemen. Ik hoop dat de AIVD dit goed in de gaten houdt... :duivels:

taouanza
19-11-04, 10:42
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik heb nog nooit een negatief woord over moslims, Arabieren, Marokkanen gezegd.

:haha:

et_2000nl
19-11-04, 10:45
Geplaatst door Gerrit Jan
High noon!

OK, jouw kerk of mijn moskee?

Tomas
19-11-04, 10:54
Geplaatst door TonH
De paranoia begint nu echt gevaarlijke vormen aan te nemen. Ik hoop dat de AIVD dit goed in de gaten houdt... :duivels:

Wie heeft als laatste nog contact met haar gehad, weet jij dat?

Tomas
19-11-04, 10:58
Geplaatst door freya
Ja Joos was zo dapper! Kan me goed voorstellen dat jij je daar bij thuisvoelt :rolleyes:

Als er iemand een enorme looser was die een puinzooi van haar leven had gemaakt en dat afreageerde op haar omgeving dan was het die stelende, scheldende, agressieve junk wel.

Jouw wereldbeeld blijft me altijd weer verbazen.

Nou, nou. Laat TonH dit maar niet lezen. Het verjagen van een gevaarlijk gestoorde freak is al onverdragelijk voor hem. Laat staan dat een zogenaamde a'damse linkse intellectueel (die toch heel wat ruimdenkerder dan een willekeurige boer zou moeten zijn) de moord op een zwakke junk om minder zit goed te praten.

TonH
19-11-04, 10:58
Geplaatst door Tomas
Wie heeft als laatste nog contact met haar gehad, weet jij dat?

Ik niet. Maar volgens Ellian "krachten binnen de overheid"...

Tomas
19-11-04, 10:59
Geplaatst door et_2000nl
Psies, ik moet tegenwoordig zeggen dat ik het HEEL ERG vind dat ze bedreigd word en dat daar geen nuance in gemaakt kan worden en dat je dat niet mag bagataliseren en dat je daar heel voorzichtig en respectvol mee om moet gaan en in bedekte termen over AHA praten anders wek je de schijn dat je heult met de dreigbrieven schrijvers en geef je tevens aan de zaak niet ernstig te nemen.


Niet zo zielig doen. Ik had het niet over jou, dat weet je heus wel.

Tomas
19-11-04, 11:01
Geplaatst door TonH
Ik niet. Maar volgens Ellian "krachten binnen de overheid"...

Ik vind 't wel erg opvallend stil rond haar. Vreemd dat zelfs haar "vrienden" haar blijkbaar niet meer kunnen spreken. Want anders had Ellian wel gezegd dat AHA hem dit verteld had en niet dat ie dat zelf bedenkt. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat aha voorlopig even niemand meer wil zien.

TonH
19-11-04, 11:03
Geplaatst door Tomas
Ik vind 't wel erg opvallend stil rond haar. Vreemd dat zelfs haar "vrienden" haar blijkbaar niet meer kunnen spreken. Want anders had Ellian wel gezegd dat AHA hem dit verteld had en niet dat ie dat zelf bedenkt. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat aha voorlopig even niemand meer wil zien.

Ja, dat laatste kan ik me ook goed voorstellen. En nog veel meer redenen zonder "krachten binnen de overheid".

et_2000nl
19-11-04, 11:04
Geplaatst door Tomas
Niet zo zielig doen. Ik had het niet over jou, dat weet je heus wel.

Idd dat weet ik. Je moet je niet zo aanstellen. Ik had het niet tegen jou. Maar ik behoud me de vrijheid ook algemene dingen te zeggen terwijl ik reageer op een uitspraak van jou. Had er idd misschien beter jouw quote uit kunnen houden om in ieder geval die schijn niet te wekken....

Tomas
19-11-04, 11:07
Geplaatst door et_2000nl
Idd dat weet ik. Je moet je niet zo aanstellen. Ik had het niet tegen jou. Maar ik behoud me de vrijheid ook algemene dingen te zeggen terwijl ik reageer op een uitspraak van jou. Had er idd misschien beter jouw quote uit kunnen houden om in ieder geval die schijn niet te wekken....

Had je me gequote dan? Ik dacht dat ik me aangesproken voelde.

et_2000nl
19-11-04, 11:15
Geplaatst door Tomas
Had je me gequote dan? Ik dacht dat ik me aangesproken voelde.

Ben ik de weg kwijt? Zou best kunnen. Dacht: Tomas - Freya - ET

Dus dacht indirekt wel.... Laat maar....

Maar goed, voelde je je aangesproken dan?

Gehenna
19-11-04, 11:18
Geplaatst door NIS
Die Ellian is echt een loser..

Hij is anders een geslaagde medelander van aanzien geworden.

Tomas
19-11-04, 11:19
Geplaatst door et_2000nl
Maar goed, voelde je je aangesproken dan?

Nee, ik dacht dat ik me aangesproken moest voelen. Da's net ietsje anders.

et_2000nl
19-11-04, 11:22
Geplaatst door Tomas
Nee, ik dacht dat ik me aangesproken moest voelen. Da's net ietsje anders.

Juweeltje van een discussie Tom, maar het leid wel af....

Je hoeft je niet aangesproken te voelen. De keuze is geheel aan jezelf. Maar met je reaktie "dat het zielig is" wekte je toch minstens de schijn.... Of spreek jij ook algemeen als je mensen quoteerd?

Tomas
19-11-04, 11:26
Geplaatst door et_2000nl
Juweeltje van een discussie Tom, maar het leid wel af....

Je hoeft je niet aangesproken te voelen. De keuze is geheel aan jezelf. Maar met je reaktie "dat het zielig is" wekte je toch minstens de schijn.... Of spreek jij ook algemeen als je mensen quoteerd?

Ik had het echt tegen jou, omdat ik dus dacht dat jij mij daar indirect aansprak. En vond ik dus dat je zielig deed door mijn standpunt uit te vergoten en te overdrijven, net zolang zodat jij zelf ook onder mijn virtuele toorn viel. Maar da's dus niet zo. Sorry.

et_2000nl
19-11-04, 11:30
Geplaatst door Tomas
Ik had het echt tegen jou, omdat ik dus dacht dat jij mij daar indirect aansprak. En vond ik dus dat je zielig deed door mijn standpunt uit te vergoten en te overdrijven, net zolang zodat jij zelf ook onder mijn virtuele toorn viel. Maar da's dus niet zo. Sorry.

Mea Culpa ook hier mijn prikvriend. Knuffel, morgen op het museumplein?

Als ik ik je al ergens op zou willen aanspreken zou ik dat toch echt rechtstreeks doen, of zo opzichtig dat het duidelijk cynisch bedoeld was....

Tomas
19-11-04, 11:43
Geplaatst door et_2000nl
Mea Culpa ook hier mijn prikvriend. Knuffel, morgen op het museumplein?


Alleen als dat zo'n vrouwen of vriendinnen demo is.

nard
19-11-04, 11:48
Ik vind het wel weer bar jammer dat volgens bekend recept alles onder uit de kast vandaan gegraaid wordt om maar te verdedigen dat t helemaal niet gek is dat AHA niet in de IIe kamer het volk zit te vertegenwoordigen.
Indirecte, directe, kromme argumenten, alles wordt in stelling gebracht:
Ellian is een looser (omdat'ie t opneemt voor AHA), Anja Joos is een agressieve verslaafde lastpak (dus logisch dat ze doodgeschopt is) en, o ja, wat heeft AHA effectief nou eigenlijk gedaan in de IIe Kamer tot nu toe? En die doodsbedreigingen? Ach, kan het ook wel weer begrijpen ....

Nee, op basis van de bovenstaande argumenten is het eigenlijk maar heel redelijk dat AHA gewoon ondergedoken zit en blijft zitten.
Waar maken we eigenlijk praat over?

stavast
19-11-04, 11:56
Geplaatst door nard
Ik vind het wel weer bar jammer dat volgens bekend recept alles onder uit de kast vandaan gegraaid wordt om maar te verdedigen dat t helemaal niet gek is dat AHA niet in de IIe kamer het volk zit te vertegenwoordigen.
Indirecte, directe, kromme argumenten, alles wordt in stelling gebracht:
Ellian is een looser (omdat'ie t opneemt voor AHA), Anja Joos is een agressieve verslaafde lastpak (dus logisch dat ze doodgeschopt is) en, o ja, wat heeft AHA effectief nou eigenlijk gedaan in de IIe Kamer tot nu toe? En die doodsbedreigingen? Ach, kan het ook wel weer begrijpen ....

Nee, op basis van de bovenstaande argumenten is het eigenlijk maar heel redelijk dat AHA gewoon ondergedoken zit en blijft zitten.
Waar maken we eigenlijk praat over?

Als ik hier inderdaad zo rondkijk krijg ik sterk de indruk dat de idee van 'wij, de geweldlozen' tegen 'zij, de gewelddadigen/extremisten' een complete illusie is, en dringend geherdefinieerd moet worden.

et_2000nl
19-11-04, 11:56
Geplaatst door Tomas
Alleen als dat zo'n vrouwen of vriendinnen demo is.

Sexist!!!! :hihi:

Freya is wel aan een knuffel toe denk ik zo.... Gaat Uw gang.....

nard
19-11-04, 12:13
Geplaatst door Gerrit Jan
Vooral de uitspraken van de mensenvriend Freya in deze thread vielen me op. Als ze weer eens wat heeft over zielige Palestijnen zal ik hier aan terugdenken.



Stavast
Als ik hier inderdaad zo rondkijk krijg ik sterk de indruk dat de idee van 'wij, de geweldlozen' tegen 'zij, de gewelddadigen/extremisten' een complete illusie is, en dringend geherdefinieerd moet worden.



En al met al moeten we ernstig uitkijken of we gaan het normaal vinden dat zelfs ons parlement (in dit land ongeveer 't enige dat nog schijn van democratie in zich heeft) gemeden gaat worden door de personen die er thuishoren vanwege angst voor extremistische aanslagen. Waar plaatsen leegblijven simpel omdat mensen met de dood bedreigd zijn.

AHA dient onder grote aandrang haar IIe-Kamerstoel weer te gaan vullen.
En de parlementsgebouwen dienen vergeven te worden van mariniers, BBE-ers en wat voor animals we nog meer voor dat soort doeleinden hebben getraind. En of het veilig is in Nederland.

De hele politiek om deze zaak heen is veel te soft en eenzijdig. Incluis het bezoek van majesteit aan een Marokkaans buurtcentrum en incluis het bezoek van mijnheer Balkenende aan de Eindhovense school. Prima adhesiebetuigingen allemaal, maar veel te eenzijdig. Ook AHA, Geert Wilders, van Aartsen, Cohen verdienen dezelfde adhesie.......
Ik vind dat ze die momenteel ruimschoots onvoldoende krijgen.

Mill
19-11-04, 12:14
Geplaatst door nard
En al met al moeten we ernstig uitkijken dat we het normaal gaan vinden dat zelfs ons parlement (in dit land ongeveer 't enige dat nog schijn van democratie in zich heeft) beheerst en gaat worden door angst en extremisme. Waar plaatsen leegblijven simpel omdat mensen met de dood bedreigd zijn.

Correctie: we vinden het al normaal. Mbt tot AHA vinden veel mensen hier het zelfs terecht.

nard
19-11-04, 12:22
Geplaatst door Mill
Correctie: we vinden het al normaal. Mbt tot AHA vinden veel mensen hier het zelfs terecht.

Dat is dan een "we" waar een aantal mensen hier al niet bijhoort. Interessant om dat "we" even te definieren.
Dat zijn namelijk de we's die het terecht en/of normaal vinden dat de democratische orde met (dreiging van) grof geweld beinvloed mag worden.

Ben benieuwd hoeveel we's jij aan je kant weet te scharen ..

Mill
19-11-04, 12:25
Geplaatst door nard
Dat zijn namelijk de we's die het terecht en/of normaal vinden dat de democratische orde met (dreiging van) grof geweld beinvloed mag worden.

Ik vind het niet terecht. Ik vind het zelfs schandalig en erg. Ik ben wel zo fatalistisch en pessimistisch om het al normaal te vinden.

God weet wat ik (en "we") over een jaar, of twee jaar, normaal vinden.

nard
19-11-04, 12:29
Geplaatst door Mill
Ik vind het niet terecht. Ik vind het zelfs schandalig en erg. Ik ben wel zo fatalistisch en pessimistisch om het al normaal te vinden.

God weet wat ik (en "we") over een jaar, of twee jaar, normaal vinden.

Oké, duidelijk. Snap je.
Eigenlijk weiger ik me hierbij aan te willen sluiten......

Want dat zou inpliceren dat wat mijn mening is over deze zaken blijkbaar aan erosie onderhevig is.

Goodnight
19-11-04, 12:35
Geplaatst door Tomas
Ik vind 't wel erg opvallend stil rond haar. Vreemd dat zelfs haar "vrienden" haar blijkbaar niet meer kunnen spreken. Want anders had Ellian wel gezegd dat AHA hem dit verteld had en niet dat ie dat zelf bedenkt. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat aha voorlopig even niemand meer wil zien.

Nog vreemder is dat ze niet verschijnt op haar eigen verjaarddagsfeestje......

Ik zie nu allemaal feestende mensen voor me die op een feestje van AHA komen. alleen is ze er zelf niet bij.
Erg vreemd......

Tomas
19-11-04, 12:38
Geplaatst door Goodnight
Nog vreemder is dat ze niet verschijnt op haar eigen verjaarddagsfeestje......

Ik zie nu allemaal feestende mensen voor me die op een feestje van AHA komen. alleen is ze er zelf niet bij.
Erg vreemd......

Welk feestje bedoel je?

Goodnight
19-11-04, 12:48
Geplaatst door Tomas
Welk feestje bedoel je?



Zelfs op haar eigen verjaardagsfeest, afgelopen zaterdag, kwam de politica niet opdagen

freya
19-11-04, 12:52
Geplaatst door Tomas
Nou, nou. Laat TonH dit maar niet lezen. Het verjagen van een gevaarlijk gestoorde freak is al onverdragelijk voor hem. Laat staan dat een zogenaamde a'damse linkse intellectueel (die toch heel wat ruimdenkerder dan een willekeurige boer zou moeten zijn) de moord op een zwakke junk om minder zit goed te praten.

Goed praten?

Ik betwist alleen de bewering dat het dapper is om op straat dood geschopt te worden. Dat is diep triest.

Tomas
19-11-04, 12:56
Geplaatst door Goodnight


Ik kan me wel voorstellen dat ze niet op haar feestje komt. Dat is best wel risicovol. Maar ik vraag me meer af of er uberhaupt nog wel iemand contact heeft met haar. Telefonisch, email of whatever. Want het lijkt uit dit paranoide bericht van Ellian enco dat zij in ieder geval geen idee hebben waar ze is. Wie dus wel?

freya
19-11-04, 12:58
Geplaatst door Gerrit Jan
Vooral de uitspraken van de mensenvriend Freya in deze thread vielen me op. Als ze weer eens wat heeft over zielige Palestijnen zal ik hier aan terugdenken.

:haha:

Hoeveel heroine verslaafden wonen er in Palestina?

Een junk heeft ooit zelf ervoor gekozen om te gaan spuiten.

Een Palestijn heeft er niet voor gekozen in een bezet gebied geboren te worden.

et_2000nl
19-11-04, 12:59
Geplaatst door Tomas
Ik kan me wel voorstellen dat ze niet op haar feestje komt. Dat is best wel risicovol. Maar ik vraag me meer af of er uberhaupt nog wel iemand contact heeft met haar. Telefonisch, email of whatever. Want het lijkt uit dit paranoide bericht van Ellian enco dat zij in ieder geval geen idee hebben waar ze is. Wie dus wel?

Het moge toch duidelijk zijn dat niemand Elian vertrouwd. Ik kan me zo voorstellen dat je die looser zo ie zo niet het adres geeft van de meest bedreigde en dus nu ook meest gezochte voruw van gans Nederland.

freya
19-11-04, 13:02
Geplaatst door et_2000nl
Sexist!!!! :hihi:

Freya is wel aan een knuffel toe denk ik zo.... Gaat Uw gang.....

Ho ho ho!

Dat bepaal ik zelf wel :ego:


En ik knuffel niet met valse katten :fpuh:

Max Stirner
19-11-04, 13:02
Geplaatst door freya
Kan iemand mij even vertellen waaruit haar werk tot nu toe heeft bestaan?

Hoeveel voorstellen heeft ze ingediend? hoeveel kamervragen gesteld?
In hoeveel commissies heeft ze zitting?

Ik ben bang dat haar afwezigheid nauwelijks verschil zal maken :rolleyes:


So?

Het is een principekwestie. AHA moet gewoon rustig in de kamer kunnen zitten als gekozen volkvertegenwoordigster, of ze nu iets uitvoert of niet.

Tomas
19-11-04, 13:03
Geplaatst door et_2000nl
Het moge toch duidelijk zijn dat niemand Elian vertrouwd. Ik kan me zo voorstellen dat je die looser zo ie zo niet het adres geeft van de meest bedreigde en dus nu ook meest gezochte voruw van gans Nederland.

Maar wie wel dan? Ik vraag juist of iemand weet wie er als laatste nog met aha gecommuniceerd heeft? Ik begreep gister uit een bericht over een prijsuitreiking van opzij aan aha of zoiets, dat er ook geen sprake kon zijn van een video verbinding tijdens de uitreiking. Dus...

Tomas
19-11-04, 13:04
Geplaatst door Max Stirner
So?

Het is een principekwestie. AHA moet gewoon rustig in de kamer kunnen zitten als gekozen volkvertegenwoordigster, of ze nu iets uitvoert of niet.

De democratie is echt aan het sterven als er niet iets verandert.

Goodnight
19-11-04, 13:06
Geplaatst door Tomas
. Want het lijkt uit dit paranoide bericht van Ellian enco dat zij in ieder geval geen idee hebben waar ze is. Wie dus wel?

daarom lijkt het me dus al idioot.

Je organiseert een feestje alleen als je zeker weet dat de hoofdpersoon er ook bij is.Anders niet.En diegene laat niet een feestje doorgaan als ze er niet zelf bij is.Dus ze geeft dat dan door.

Wat voor mij zowieso dit een heel twijfelachtig verhaal maakt.

Iedereen probeert een graantje mee te pikken, een stukje van de taart te bemachtigen.....

Max Stirner
19-11-04, 13:07
Geplaatst door Goodnight
Nog vreemder is dat ze niet verschijnt op haar eigen verjaarddagsfeestje......

Ik zie nu allemaal feestende mensen voor me die op een feestje van AHA komen. alleen is ze er zelf niet bij.
Erg vreemd......


Tsja......ze wordt met de dood bedreigd en blijkbaar kunnen/willen onze halfgare autoriteiten haar veiligheid niet garanderen.

Bovendien zal ze ook wel ff een tikkie hebben gekregen van het TvG-akkefietje, dat ze zich persoonlijk schijnt aan te rekenen.

Max Stirner
19-11-04, 13:10
Geplaatst door Tomas
De democratie is echt aan het sterven als er niet iets verandert.


Als de autoriteiten dit niet als een principekwestie pur sang beschouwen, haar niet desnoods aan de haren naar de Tweede Kamer slepen en het Binnenhof niet zonodig afzetten met tanks, hebben die idiote extremistjes de strijd gewonnen, ja.

Tomas
19-11-04, 13:13
Geplaatst door Goodnight
daarom lijkt het me dus al idioot.

Je organiseert een feestje alleen als je zeker weet dat de hoofdpersoon er ook bij is.Anders niet.En diegene laat niet een feestje doorgaan als ze er niet zelf bij is.Dus ze geeft dat dan door.

Wat voor mij zowieso dit een heel twijfelachtig verhaal maakt.

Iedereen probeert een graantje mee te pikken, een stukje van de taart te bemachtigen.....

Ik heb geen flauw idee waar je 't over hebt. Ik vraag mij af of er nog wel uberhaupt iemand contact heeft met aha. En waarom dat niet meer kan, als dat niet het geval is.

Tomas
19-11-04, 13:15
Geplaatst door Max Stirner
Als de autoriteiten dit niet als een principekwestie pur sang beschouwen, haar niet desnoods aan de haren naar de Tweede Kamer slepen en het Binnenhof niet zonodig afzetten met tanks, hebben die idiote extremistjes de strijd gewonnen, ja.

Ik dacht niet zozeer aan het of een overheidsactie cq standpunt, meer aan de verranderende algemene mentaliteit in nederland. Als die niet snel verandert is democratie een hol woord.

Max Stirner
19-11-04, 13:21
Geplaatst door Tomas
Ik dacht niet zozeer aan het of een overheidsactie cq standpunt, meer aan de verranderende algemene mentaliteit in nederland. Als die niet snel verandert is democratie een hol woord.


De autoriteiten moeten het goede voorbeeld geven en een daad stellen. Voorlopig lijken zij zich echter net zo slap en onverschillig te gedragen als de meeste NL`ers. Verbaast me niets trouwens.

Zwarte Schaap
19-11-04, 13:28
Geplaatst door nard
En al met al moeten we ernstig uitkijken of we gaan het normaal vinden dat zelfs ons parlement (in dit land ongeveer 't enige dat nog schijn van democratie in zich heeft) gemeden gaat worden door de personen die er thuishoren vanwege angst voor extremistische aanslagen. Waar plaatsen leegblijven simpel omdat mensen met de dood bedreigd zijn.

AHA dient onder grote aandrang haar IIe-Kamerstoel weer te gaan vullen.
En de parlementsgebouwen dienen vergeven te worden van mariniers, BBE-ers en wat voor animals we nog meer voor dat soort doeleinden hebben getraind. En of het veilig is in Nederland.

De hele politiek om deze zaak heen is veel te soft en eenzijdig. Incluis het bezoek van majesteit aan een Marokkaans buurtcentrum en incluis het bezoek van mijnheer Balkenende aan de Eindhovense school. Prima adhesiebetuigingen allemaal, maar veel te eenzijdig. Ook AHA, Geert Wilders, van Aartsen, Cohen verdienen dezelfde adhesie.......
Ik vind dat ze die momenteel ruimschoots onvoldoende krijgen.



'Hirsi Ali wil zelf niet naar Kamer'

Van een verslaggever

AMSTERDAM - Tweede-Kamervoorzitter Frans Weisglas windt zich op over alle bezorgdheid van vrienden over de afwezigheid van VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali. ''Het is een waanidee dat de politiek haar monddood maakt,'' reageert hij. ''Dat maakt mij droevig.''

''Zij heeft zélf de keuze gemaakt een poos niet in de Kamer, niet in de openbaarheid te komen,'' zegt hij. ''Maar als zij in de Kamer wil komen, wordt ervoor gezorgd dat dat ook veilig kan. Vrienden moeten niet claimen te weten wat goed voor haar is.''

Weisglas heeft veel contact met Hirsi Ali, ook de laatste dagen. ''Het is een schandelijke, stuitende situatie voor haar. Maar schuldig zijn zij die de verschrikkelijke bedreigingen uiten en - zie Theo van Gogh - die dreigementen ook uitvoeren.''

In het tv-programma Twee Vandaag opperden gisteravond de rechtsfilosoof van Iraanse afkomst Afshin Ellian en de schrijver Leon de Winter dat Ayaan Hirsi Ali opzettelijk wordt weggehouden uit de Tweede Kamer. Het is volgens hen geen veiligheidsrisico, maar een triomf voor degenen die erop uit zijn haar monddood te maken.

Ellian en De Winter zeggen dat zij al bijna twee weken geen contact meer met Hirsi Ali hebben, terwijl zij dat tevoren vrijwel dagelijks hadden. Ook op haar eigen verjaardagsfeest, afgelopen zaterdag, was Hirsi Ali afwezig. Die onzichtbaarheid past niet bij haar strijdbaarheid, aldus de twee publicisten.

'Krachten binnen de overheid' bewerkstelligen dat Hirsi Ali van iedereen wordt weggehouden, denkt Ellian. Dat ze hierdoor haar werk niet kan doen, noemt hij immoreel en onverantwoordelijk, een verkeerd signaal naar extremistische moslims.

De Winter vindt dat de beveiliging ervoor moet zorgen dat zij in elk geval haar werk als volksvertegenwoordigster moet kunnen doen: ''Desnoods schakelen ze het halve leger daarvoor in.''

Gisteren deden de schrijvers Nelleke Noordervliet en Max Pam in een brief aan koningin Beatrix een klemmend beroep zich persoonlijk te bekommeren om de ondergedoken Ayaan Hirsi Ali, omdat die 'geen stem meer heeft' en 'haar werk als lid van de Tweede Kamer niet meer kan uitoefenen'.

Een RVD-woordvoerder bevestigt dat de koningin de brief heeft ontvangen, maar kan niet zeggen wat zij met de oproep doet. Wel wijst hij er namens Beatrix op, dat zij vorige week vrijdag in Amsterdam niet 'vertegenwoordigers van de Marokkaanse gemeenschap' heeft bezocht, zoals Noordervliet en Pam schrijven, maar 'een multicultureel jongerencentrum'.

Bron: Het Parool 19/11/04

~Panthera~
19-11-04, 13:34
Geplaatst door Zwarte Schaap
'Hirsi Ali wil zelf niet naar Kamer'

Van een verslaggever

AMSTERDAM - Tweede-Kamervoorzitter Frans Weisglas windt zich op over alle bezorgdheid van vrienden over de afwezigheid van VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali. ''Het is een waanidee dat de politiek haar monddood maakt,'' reageert hij. ''Dat maakt mij droevig.''

''Zij heeft zélf de keuze gemaakt een poos niet in de Kamer, niet in de openbaarheid te komen ,'' zegt hij. ''Maar als zij in de Kamer wil komen, wordt ervoor gezorgd dat dat ook veilig kan. Vrienden moeten niet claimen te weten wat goed voor haar is.''

Weisglas heeft veel contact met Hirsi Ali, ook de laatste dagen. ''Het is een schandelijke, stuitende situatie voor haar. Maar schuldig zijn zij die de verschrikkelijke bedreigingen uiten en - zie Theo van Gogh - die dreigementen ook uitvoeren.''

In het tv-programma Twee Vandaag opperden gisteravond de rechtsfilosoof van Iraanse afkomst Afshin Ellian en de schrijver Leon de Winter dat Ayaan Hirsi Ali opzettelijk wordt weggehouden uit de Tweede Kamer. Het is volgens hen geen veiligheidsrisico, maar een triomf voor degenen die erop uit zijn haar monddood te maken.

Ellian en De Winter zeggen dat zij al bijna twee weken geen contact meer met Hirsi Ali hebben, terwijl zij dat tevoren vrijwel dagelijks hadden. Ook op haar eigen verjaardagsfeest, afgelopen zaterdag, was Hirsi Ali afwezig. Die onzichtbaarheid past niet bij haar strijdbaarheid, aldus de twee publicisten.

'Krachten binnen de overheid' bewerkstelligen dat Hirsi Ali van iedereen wordt weggehouden, denkt Ellian. Dat ze hierdoor haar werk niet kan doen, noemt hij immoreel en onverantwoordelijk, een verkeerd signaal naar extremistische moslims.

De Winter vindt dat de beveiliging ervoor moet zorgen dat zij in elk geval haar werk als volksvertegenwoordigster moet kunnen doen: ''Desnoods schakelen ze het halve leger daarvoor in.''

Gisteren deden de schrijvers Nelleke Noordervliet en Max Pam in een brief aan koningin Beatrix een klemmend beroep zich persoonlijk te bekommeren om de ondergedoken Ayaan Hirsi Ali, omdat die 'geen stem meer heeft' en 'haar werk als lid van de Tweede Kamer niet meer kan uitoefenen'.

Een RVD-woordvoerder bevestigt dat de koningin de brief heeft ontvangen, maar kan niet zeggen wat zij met de oproep doet. Wel wijst hij er namens Beatrix op, dat zij vorige week vrijdag in Amsterdam niet 'vertegenwoordigers van de Marokkaanse gemeenschap' heeft bezocht, zoals Noordervliet en Pam schrijven, maar 'een multicultureel jongerencentrum'.

Bron: Het Parool 19/11/04
------------

Tot zover de stemmingmakerij weer. :moe:
Men lult dus maar wat uit zijn nek, zoals gewoonlijk.

Max Stirner
19-11-04, 13:38
Geplaatst door ~Panthera~
------------

Tot zover de stemmingmakerij weer. :moe:
Men lult dus maar wat uit zijn nek, zoals gewoonlijk.

Blindelings op Weisglass` blauwe ogen afgaan is snugger, wou je zeggen.

et_2000nl
19-11-04, 13:43
Geplaatst door freya
Ho ho ho!

Dat bepaal ik zelf wel :ego:


En ik knuffel niet met valse katten :fpuh:

Een knuffel-sociaal-intellectueel die niet geknuffeld wil worden.

Sommige katten blijken trouwens na wat geknuffel helemaal niet zo vals te zijn....

Tomas
19-11-04, 13:45
Geplaatst door Max Stirner
Blindelings op Weisglass` blauwe ogen afgaan is snugger, wou je zeggen.

't lijkt me sterk dat weisglass hier de boel zit te bedonderen. Het uiterlijk zegt helemaal niks over iemands innerlijk.

Zwarte Schaap
19-11-04, 13:45
Geplaatst door Max Stirner
Blindelings op Weisglass` blauwe ogen afgaan is snugger, wou je zeggen.

Niet alleen Weisglass zegt dat.

Citaten uit het AD:

Het bedreigde Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali blijft vooral om persoonlijke redenen weg uit het parlement. Dat zegt haar VVD-fractiegenote Griffith.

Griffith vindt het 'ongepast' nu al over het ontbreken van Hirsi Ali te beginnen, 'pas drie weken nadat haar goede vriend is afgeslacht'. Ze vreest dat de uitspraken van Ellian en De Winter averechts werken. ,,Het is niet verstandig druk op Ayaan uit te oefenen, terwijl ze er misschien helemaal nog niet aan toe is weer naar de Kamer te komen.''

et_2000nl
19-11-04, 13:48
Elian looser, is het nu duidelijk. Als ie echt een vriend was had ze hem wel geinformeerd. In tijde van voor- en tegenspoed leer je je vrienden kennen.... Da's een harde les he Elian....

Max Stirner
19-11-04, 13:49
Geplaatst door Zwarte Schaap
Niet alleen Weisglass zegt dat.

Citaten uit het AD:

Het bedreigde Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali blijft vooral om persoonlijke redenen weg uit het parlement. Dat zegt haar VVD-fractiegenote Griffith.

Griffith vindt het 'ongepast' nu al over het ontbreken van Hirsi Ali te beginnen, 'pas drie weken nadat haar goede vriend is afgeslacht'. Ze vreest dat de uitspraken van Ellian en De Winter averechts werken. ,,Het is niet verstandig druk op Ayaan uit te oefenen, terwijl ze er misschien helemaal nog niet aan toe is weer naar de Kamer te komen.''


OK, dank je Schaap, ik zat er dus naast...... :nerveus:

Blijft al met al toch een bizarre situatie.

Tomas
19-11-04, 13:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Niet alleen Weisglass zegt dat.

Citaten uit het AD:

Het bedreigde Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali blijft vooral om persoonlijke redenen weg uit het parlement. Dat zegt haar VVD-fractiegenote Griffith.

Griffith vindt het 'ongepast' nu al over het ontbreken van Hirsi Ali te beginnen, 'pas drie weken nadat haar goede vriend is afgeslacht'. Ze vreest dat de uitspraken van Ellian en De Winter averechts werken. ,,Het is niet verstandig druk op Ayaan uit te oefenen, terwijl ze er misschien helemaal nog niet aan toe is weer naar de Kamer te komen.''

Nou, dan is het wel duidelijk. Dit zegt veel over die Elian en die andere.

~Panthera~
19-11-04, 13:52
Geplaatst door Zwarte Schaap
Niet alleen Weisglass zegt dat.

Citaten uit het AD:

Het bedreigde Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali blijft vooral om persoonlijke redenen weg uit het parlement. Dat zegt haar VVD-fractiegenote Griffith.

Griffith vindt het 'ongepast' nu al over het ontbreken van Hirsi Ali te beginnen, 'pas drie weken nadat haar goede vriend is afgeslacht'. Ze vreest dat de uitspraken van Ellian en De Winter averechts werken. ,,Het is niet verstandig druk op Ayaan uit te oefenen, terwijl ze er misschien helemaal nog niet aan toe is weer naar de Kamer te komen.''
-------

So far alleen "Weinglass zijn blauwe ogen" :D

~Panthera~
19-11-04, 13:53
Geplaatst door et_2000nl
Elian looser, is het nu duidelijk. Als ie echt een vriend was had ze hem wel geinformeerd. In tijde van voor- en tegenspoed leer je je vrienden kennen.... Da's een harde les he Elian....
-----------

Met zulke "vrienden" heb je geen vijanden meer nodig. :moe:

Max Stirner
19-11-04, 13:53
Geplaatst door ~Panthera~
-------

So far alleen "Weinglass zijn blauwe ogen" :D

Wijnglas?

Tomas
19-11-04, 13:54
Geplaatst door Max Stirner
OK, dank je Schaap, ik zat er dus naast...... :nerveus:

Blijft al met al toch een bizarre situatie.

Het politieke moorden en dreigen staat hier los van. Dat de democratie op sterven na dood is blijf ik wel bang voor.

~Panthera~
19-11-04, 13:55
Geplaatst door Max Stirner
Wijnglas?
------------

zat even naar buiten te staren, het was ook zo intressant. :moe:

Max Stirner
19-11-04, 13:58
Geplaatst door Tomas
Het politieke moorden en dreigen staat hier los van. Dat de democratie op sterven na dood is blijf ik wel bang voor.


Dat dit alles een direct gevolg is van het TvG-akkefietje, is zonneklaar.

Max Stirner
19-11-04, 14:03
Geplaatst door ~Panthera~
------------

zat even naar buiten te staren, het was ook zo intressant. :moe:


Nee, het is namelijk allemaal een storm in een glas wijn.......

Als je dit al niet interessant/ernstig vindt, heeft de apathie hard toegeslagen. :moe:

Pytaghoras
19-11-04, 15:32
Geplaatst door Gerrit Jan
Ik heb nog nooit een negatief woord over moslims, Arabieren, Marokkanen gezegd. Ik hemel Anjo Joos niet op. Ik beschouw haar als een mens met zwakheden. Ze is wel het slachtoffer van een moord omdat ze, op haar manier, haar mening zei. Dat is de overeenkomst met Van Gogh en Fortuyn.

Straks ga je ons vertellen dat iedereen die vermoord is, een slachtoffer van een moord is omdat hij/zij zijn/haar mening zei. Anjo Joos was het slachtoffer van drank en drugs die haar zo erg zwak hebben gemaakt dat ze de dreun niet kon overleven.

Mill
19-11-04, 15:36
Geplaatst door Pytaghoras
Anjo Joos was het slachtoffer van drank en drugs

Als ik die vuile drank en drugs nog één keer iemand zie doodschoppen, dan...dan...! :mad:

Tomas
19-11-04, 16:12
'Hirsi Ali veilig'

Uitgegeven: 19 november 2004 16:05
Laatst gewijzigd: 19 november 2004 16:05

DEN HAAG - Het bedreigde VVD-Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali "is veilig, dat is het belangrijkste". Dat antwoordde vrijdag vice-premier en VVD-voorman Zalm na de wekelijkse ministerraad op vragen over de langdurige afwezigheid van Hirsi Ali in de openbaarheid.

Volgens vrienden van Hirsi Ali wordt zij opzettelijk weggehouden uit de Kamer en zij zou monddood worden gemaakt. Dat bestreed Zalm. Volgens hem is het niet zo dat de Tweede Kamer of de beveiliging daarvan haar niet kan bewaken of het onmogelijk maakt haar werk te doen. Het is volgens Zalm haar eigen keuze om weg te blijven. "Ik heb alle begrip dat zij niet zo'n behoefte heeft naar de Tweede Kamer te komen."


Onder anderen schrijver Leon de Winter neemt de zaak hoog op. Met een andere vriend van Hirsi Ali, jurist en columnist Ellian, liet hij donderdag weten dat zij al bijna twee weken geen contact met haar hebben gehad, terwijl dat daarvoor bijna dagelijks was.

Ellian viel uit naar "krachten binnen de overheid" die Hirsi Ali weghouden. Ze was niet bij de crematie van Theo van Gogh, met wie ze nauw bevriend was en die met haar de gewraakte film 'Submission' maakte. Hirsi Ali miste ook het Kamerdebat over de moord op Van Gogh.

(c) www.nu.nl

Orakel
19-11-04, 18:19
Geplaatst door Gehenna
Hij is anders een geslaagde medelander van aanzien geworden.

Aanzien is een inflatoir begrip in Nederland.