PDA

Bekijk Volledige Versie : oorlog in venray tussen lonsdale jongeren en marokkanen



Mark
19-11-04, 09:41
Limburgse Lonsdalers bekend bij politie

\ Bron: De Limburger
Gepubliceerd: donderdag 18 november 2004 @ 22:20


De politie in Venray zegt de meeste Lonsdale-jongeren, die deze week slaags raakten met een groep Marokkanen, bij naam en toenaam te kennen. Het zou gaan om ongeveer dertig jongeren in de leeftijd van veertien tot twintig jaar met 'foute opvattingen'.

Dat zegt politiewoordvoerder P. van Raaij. Hij geeft aan van de Marokkaanse jongeren een minder goed beeld te hebben. Zij komen niet zo vaak in aanraking met justitie en zijn als groep minder goed herkenbaar dan de jongeren in Lonsdale-kleding. Hoewel er spanningen zijn, is Van Raaij van mening dat de zaak niet uit de klauwen loopt, ook niet na de grote vechtpartij. "De verhoudingen verharden, maar het geweld is niet excessief."

Maandagavond ging de groep Lonsdale-jongeren en een kleinere groep Marokkanen, gewapend met stokken en stoelpoten, met elkaar op de vuist. Directe aanleiding was het bekogelen van een Marokkaanse vrouw met stenen eerder op de dag. De Marokkanen wilden deze daad wreken.

Beide groepen leven op gespannen voet met elkaar sinds een aanslag op een moskee werd verijdeld. Vandaag werd overigens een vierde verdachte in die zaak opgepakt. In het verleden zijn er meerdere massale knokpartijen geweest.

De Marokkanen geven aan de dialoog aan te willen met de Lonsdale-jongeren. De politie vindt het daarvoor nog te vroeg. De angst bestaat dat wraakoefeningen elkaar opvolgen en de situatie uit de hand loopt.

BiL@L
19-11-04, 09:43
Politie Limburg-Noord


Politie betreurt berichtgeving over jongerengroep
Datum: 18-11-2004

Tijd bericht: 15:14

Plaats: Venray

De politie betreurt de berichtgeving over 'Lonsdale'-jongeren, zoals donderdag in Dagblad de Limburger. In dat artikel wordt een algemeen beeld geschetst van de 'Lonsdale'-jongeren, dat niet geldt voor de jongeren in Venray, hoewel die suggestie wel wordt gewekt.

De algemene uitspraken die in het krantenbericht staan, zijn gebaseerd op een onderzoek naar kenmerken van de 'Lonsdale'-subcultuur in het district Venlo. Deze uitspraken zijn niet één op één van toepassing te verklaren op de kleine groep van 30 jongeren in Venray. Dat dit toch gebeurd is, is bijzonder ongelukkig. Juist nu in Venray de politie de laatste weken de contacten met de verschillende groepen heeft geïntensiveerd om de dialoog op gang te houden en de onderlinge spanningen te verminderen.

De politie zet het onderzoek naar de vechtpartij en andere incidenten voort: verdachten zullen worden aangehouden en de politie treedt handhavend op als nieuwe incidenten daar aanleiding toe geven. Daarnaast stelt de politie alles in het werk om nieuwe problemen tussen jongerengroepen te voorkomen. Dat doet ze in nauwe samenwerking met de partners. De boodschap is dat we samen werken aan een veilige en leefbare samenleving.

http://nieuwsbank.nl/inp/2004/11/18/f074.htm

taouanza
19-11-04, 09:53
Hoewel er spanningen zijn, is Van Raaij van mening dat de zaak niet uit de klauwen loopt, ook niet na de grote vechtpartij. "De verhoudingen verharden, maar het geweld is niet excessief."


Directe aanleiding was het bekogelen van een Marokkaanse vrouw met stenen eerder op de dag

Nee niet excessief.

En de politie betreurt het dat Londsdale jongeren verkeerd in beeld komen. Hebben ze nooit last van als het om Marokkanen gaat.

En al die zeikerds over stenigen?
Het is verschrikkelijk als het in Sudan gebeurd maar hoor niemand erover als het in Nederland gebeurd.

Als het omgekeerd was was dit nieuws wekenlang voorpagina en onderwerp van gesprek in de Kamer.
Maar nu laten we voor geen fout beeld geven van mensen die vrouwen stenigen.
Die zelfkritiek he?Tjongejonge!

Wide-O
19-11-04, 10:05
maar hoor niemand erover als het in Nederland gebeurd.


Ik snap niet dat dit incident niet breeduit op alle media is gekomen, informatiestop of niet. :confused:

Misselijk, geen andere woorden voor :droef:

Nederland is banger voor de eigen bevolking dan voor de allochtonen.

et_2000nl
19-11-04, 10:43
Limburg bij Belgie voegen.... Of Duitsland....

Definitie van een Limburger:

"Een duitssprekende Belg die denkt dat ie Nederlander is"

Mark
19-11-04, 10:47
Geplaatst door et_2000nl
Limburg bij Belgie voegen.... Of Duitsland....

Definitie van een Limburger:

"Een duitssprekende Belg die denkt dat ie Nederlander is"

het zou nederland wel wat aerodynamischer maken

~Panthera~
19-11-04, 10:48
Leeftijd 14-20 jaar.
Hebben die gasten geen ouders ? :moe:
Worden die niet op hun verantwoordelijkheid aangesproken ? :moe:

Mark
19-11-04, 10:50
Geplaatst door ~Panthera~
Leeftijd 14-20 jaar.
Hebben die gasten geen ouders ? :moe:
Worden die niet op hun verantwoordelijkheid aangesproken ? :moe:

Hun ouders hebben daar geen tijd voor omdat ze bezig zijn stille tochten te organiseren :hihi:

et_2000nl
19-11-04, 10:52
Geplaatst door Mark
het zou nederland wel wat aerodynamischer maken

En het nederlandse probleem van de A2 deels oplossen....

Vraag aan een Marokkaan: " Kent U Maastricht?"
Antwoord: "Jawel, kom er langs/door als ik op familie bezoek ga. Dat is het enige stukje snelweg in de wereld met stoplichten." :moe:

~Panthera~
19-11-04, 10:53
Geplaatst door Mark
Hun ouders hebben daar geen tijd voor omdat ze bezig zijn stille tochten te organiseren :hihi:
--------

Stuur ze maar naar mij dan: binnen 2 weken zitten ze bij de AFA. :hihi:

Dr0ffie
19-11-04, 10:54
Maandagavond ging de groep Lonsdale-jongeren en een kleinere groep Marokkanen, gewapend met stokken en stoelpoten, met elkaar op de vuist.

Lonsdale-jongeren!! Hoe belachelijk klinkt dat. Is dat de nieuwe naam voor autochtoon? De media trekt alles uit z'n verband.
Ik zie ze vaak de zogenaamde lons-dale jongeren. Gewoon opgeschoten pubers zonder hersens die de holocaust ontkennen. Totaal ongevaarlijke gekken. Vroegah waren dat punkers tegenwoordig heten ze lons-dale jongeren...Tjongjonge wat een mongolen.

et_2000nl
19-11-04, 11:01
Geplaatst door Dr0ffie
Lonsdale-jongeren!! Hoe belachelijk klinkt dat. Is dat de nieuwe naam voor autochtoon? De media trekt alles uit z'n verband.
Ik zie ze vaak de zogenaamde lons-dale jongeren. Gewoon opgeschoten pubers zonder hersens die de holocaust ontkennen. Totaal ongevaarlijke gekken. Vroegah waren dat punkers tegenwoordig heten ze lons-dale jongeren...Tjongjonge wat een mongolen.

Kut-marokkanen, geitenneukers. Hoe belachelijk klinkt dat. Is dat de nieuwe naam voor allochtoon? De media trekt alles uit z'n verband. Ik zie zo vaak de zogenaamde kut-marokkanen. Gewoon opgeschoten pubers zonders hersens die de holocaust ontkennen. Totaal ongevaarlijke gekken. Vroegah waren dat pubers, tegenwoordig heten ze kut-marokkaan. Tjongejonge wat een mongolen.

Dr0ffie
19-11-04, 11:07
Geplaatst door et_2000nl
Kut-marokkanen, geitenneukers. Hoe belachelijk klinkt dat. Is dat de nieuwe naam voor allochtoon? De media trekt alles uit z'n verband. Ik zie zo vaak de zogenaamde kut-marokkanen. Gewoon opgeschoten pubers zonders hersens die de holocaust ontkennen. Totaal ongevaarlijke gekken. Vroegah waren dat pubers, tegenwoordig heten ze kut-marokkaan. Tjongejonge wat een mongolen.

Media berichtgevingen praat doorgaans niet over kutmarokkanen en geitenneukers. Als dat is was je bedoelt te zeggen.

Ze hebben er gewoon weer een stopwoordje bij dat bedoelde ik te zeggen. Tenzij je aangesproken voelt en zelf in Lons-dale kleding rondloopt.

Dr0ffie
19-11-04, 11:10
Even off topic. Speel je gitaar?

et_2000nl
19-11-04, 11:12
Geplaatst door Dr0ffie
Media berichtgevingen praat doorgaans niet over kutmarokkanen en geitenneukers. Als dat is was je bedoelt te zeggen.

*ahum*, je hebt me nu toch wel aan het lachen gemaakt....


Ze hebben er gewoon weer een stopwoordje bij dat bedoelde ik te zeggen. Tenzij je aangesproken voeld en zelf in Lons-dale kleding rondloopt. [/B]

Ze lons-dalen maar. Als ze zich prettig voelen met het bevestigen van hun identiteit door kleding. Mijn zegen hebben ze. Als ze over de scheef gaan, vervolgen via strafrechtelijke proces....

Ik denk dat het idd gepaster zou zijn als ze gewoon "kut-limbo's" hadden gebruikt. Mensen aanspreken op hun kleding in "not-done" in Nederland.... :moe:

et_2000nl
19-11-04, 11:12
Geplaatst door Dr0ffie
Even off topic. Speel je gitaar?

Yep en wat andere instrumenten.....

Tomas
19-11-04, 11:22
Ik zag gister heel even een echte racist in beeld. Zo'n londsdale jongen die daar trots op was. Gatverdakke. Ze bestaan nog steeds.

Bah.

Hoe zullen die ouders dat vinden als ze die beelden zien? Ach zullen wel net zo zijn.

Misschien dat Rabia'h eens een mooi gedichtje kan schrijven over zo'n jongen, da'k 't beter begrijp.

DEMOcraat
19-11-04, 11:32
Geplaatst door BiL@L

De algemene uitspraken die in het krantenbericht staan, zijn gebaseerd op een onderzoek naar kenmerken van de 'Lonsdale'-subcultuur in het district Venlo.

is dat niet het district waar de grote 'LONSDALE' geert wilders vandaan komt...

Dr0ffie
19-11-04, 11:34
Geplaatst door et_2000nl
*ahum*, je hebt me nu toch wel aan het lachen gemaakt....

Ik zou niet weten waarom maar ik ben blij dat ik je vermaakt heb...



Ze lons-dalen maar. Als ze zich prettig voelen met het bevestigen van hun identiteit door kleding. Mijn zegen hebben ze. Als ze over de scheef gaan, vervolgen via strafrechtelijke proces....

Uiteraard...


Ik denk dat het idd gepaster zou zijn als ze gewoon "kut-limbo's" hadden gebruikt. Mensen aanspreken op hun kleding in "not-done" in Nederland.... :moe:

Ze moeten er niet meer van maken dat 't is. Die lons-dale debielen moet je niet serieus nemen. Gewoon een fase, namelijk pubertijd. Willen horen bij een groep. De media overdrijft 't weer zo. Gewoon een hype, gaat wel weer over zoals alle hypes...
Gasten van Stormfront en White nation die zijn gevaarlijk.

Dr0ffie
19-11-04, 11:35
Geplaatst door et_2000nl
Yep en wat andere instrumenten.....

Cool...Ik zoek nog een oefenruimte in Amsterdam. Heb je nog tips? Zit nu bij Melody Line...erg duur

et_2000nl
19-11-04, 11:38
Geplaatst door Dr0ffie
Cool...Ik zoek nog een oefenruimte in Amsterdam. Heb je nog tips? Zit nu bij Melody Line...erg duur

Zou het niet weten, zolderkamer filosoof en zolderkamer muzikant....

Deanderekant2
19-11-04, 12:26
Geplaatst door Dr0ffie
Lonsdale-jongeren!! Hoe belachelijk klinkt dat. Is dat de nieuwe naam voor autochtoon? De media trekt alles uit z'n verband.
Ik zie ze vaak de zogenaamde lons-dale jongeren. Gewoon opgeschoten pubers zonder hersens die de holocaust ontkennen. Totaal ongevaarlijke gekken. Vroegah waren dat punkers tegenwoordig heten ze lons-dale jongeren...Tjongjonge wat een mongolen.

Over mongolen gesproken. Als je de ballen verstand hebt van de (overwegend links anarchistisch en bepaald niet hersenloze) punk-cultuur, hou er dan je bek over. Als er ergens geageerd wordt tegen rechts-radicalen is het wel onder punkers. Lonsdale werd door punkers gedragen lang voordat het merk door neonazi's gekaapt werdt. Net zoals skinheads ooit a-politieke ska-fans waren voordat hun manier van kleden door hetzelfde tuig werd nageaapt. Vroegah zouden punkers zeggen: "Hou je bek man, burger!" En dat doen ze nu nog. :vingers:

et_2000nl
19-11-04, 12:29
Geplaatst door Deanderekant2
Over mongolen gesproken. Als je de ballen verstand hebt van de (overwegend links anarchistisch en bepaald niet hersenloze) punk-cultuur, hou er dan je bek over. Als er ergens geageerd wordt tegen rechts-radicalen is het wel onder punkers. Lonsdale werd door punkers gedragen lang voordat het merk door neonazi's gekaapt werdt. Net zoals skinheads ooit a-politieke ska-fans waren voordat hun manier van kleden door hetzelfde tuig werd nageaapt. Vroegah zouden punkers zeggen: "Hou je bek man, burger!" En dat doen ze nu nog. :vingers:

Dank....

BTW, Ska-lites schijnen weer in het land te zijn....

Deanderekant2
19-11-04, 12:40
Geplaatst door et_2000nl
Dank....

BTW, Ska-lites schijnen weer in het land te zijn....

:handbang: pickituppickituppickituppickitup!

et_2000nl
19-11-04, 12:46
Geplaatst door Deanderekant2
:handbang: pickituppickituppickituppickitup!

Ze komen tegenwoordig op krukken, rolstoel, met gehoorapparaat het podium op....

Laatst bij Tokyo Ska Paradise Orchestra geweest.... Nou mag je niet zeggen dat dat veel beter is, stukje authenticiteit en zo. Maar het is wel beregoed....

Julien
19-11-04, 13:21
Geplaatst door et_2000nl
Kut-marokkanen, geitenneukers. Hoe belachelijk klinkt dat. Is dat de nieuwe naam voor allochtoon? De media trekt alles uit z'n verband. Ik zie zo vaak de zogenaamde kut-marokkanen. Gewoon opgeschoten pubers zonders hersens die de holocaust ontkennen. Totaal ongevaarlijke gekken. Vroegah waren dat pubers, tegenwoordig heten ze kut-marokkaan. Tjongejonge wat een mongolen.

De serieuze media heeft het nooit over geitenneukers of k.ut-marokkanen.. ze spreken heel juist over Nederlanders van Marokkaanse afkomst of gewoon Nederlanders en in een heel enkel geval over "Marokkanen".

Lonsdale-jongeren vind ik een verkeerde generalisatie. Lonsdale is namelijk helemaal geen racistisch merk.

Deanderekant2
19-11-04, 13:22
Geplaatst door et_2000nl
Ze komen tegenwoordig op krukken, rolstoel, met gehoorapparaat het podium op....


Heb pasgeleden Dead Moon weer eens mogen aanschouwen, gaat die beschrijving ook wel min of meer voor op.



Laatst bij Tokyo Ska Paradise Orchestra geweest.... Nou mag je niet zeggen dat dat veel beter is, stukje authenticiteit en zo. Maar het is wel beregoed....

Tokyo Ska Paradise Orchestra is gaaf hoor! Mark Foggo mag ik ook graag live zien.
Ik ben zelf eigenlijk meer een metalhead, maar waar ik woon zijn de metal, hardcore, punk en ska scene volledig geïntegreerd. We bezoeken regelmatig concerten met z'n vieren. :baard: :roker: :handbang: :duivels:

Dr0ffie
19-11-04, 14:05
Geplaatst door Deanderekant2
Over mongolen gesproken. Als je de ballen verstand hebt van de (overwegend links anarchistisch en bepaald niet hersenloze) punk-cultuur, hou er dan je bek over. Als er ergens geageerd wordt tegen rechts-radicalen is het wel onder punkers. Lonsdale werd door punkers gedragen lang voordat het merk door neonazi's gekaapt werdt. Net zoals skinheads ooit a-politieke ska-fans waren voordat hun manier van kleden door hetzelfde tuig werd nageaapt. Vroegah zouden punkers zeggen: "Hou je bek man, burger!" En dat doen ze nu nog. :vingers:

Sorry meneer...Bestond de kraakbeweging niet uit overwegend punkers? Ik persoonlijk heb altijd een broertje dood gehad aan punkers. Linkse extremisten en tuig vond ik ze.
Lons-dale jongeren zijn geen extremisten. Gewoon puberende eikeltjes die zich afzetten tegen de maatschappij.

Who gives a shit dat punkers lonsdale droegen, daar gaat de topic niet over. Dus voordat je je iemand op een discussie forum zegt dat ie z'n bek moet houden zou ik eerst eens proberen te doorgronden wat iemand met z'n post probeert te zeggen.

Dr0ffie
19-11-04, 14:09
Geplaatst door Julien
De serieuze media heeft het nooit over geitenneukers of k.ut-marokkanen.. ze spreken heel juist over Nederlanders van Marokkaanse afkomst of gewoon Nederlanders en in een heel enkel geval over "Marokkanen".

Precies dat zei ik eerder ook maar daarom werd ik uitgelachen. Ik heb ze op 't 8 uur journaal nog nooit over geitenneukers horen praten. Zal wel aan mij liggen.

wytze
19-11-04, 14:26
Droffie laat zien geen ballen verstand van de subculturen in nederland te hebben. de andere kant2
geeft een juister beeld.
En ongevaarlijk die extreem-rechtse lonsdale jongeren? stenen gooien naar een vrouw is ongevaarlijk? dus de extreem-linkse anarcho krakers, die niet veel meer doen dan af en toe een veel te lang leegstaand huis in bezit nemen (iets wat wettelijk is geoorloofd na een jaar leegstand) zijn gevaarlijk tuig en de stenengooiende en brandstichtende extreem-rechtse lonsdale jongeren zijn onschuldige pubers.
Tsja...

Blade20
19-11-04, 14:32
Je moet maar geen herrie gaan trappen in Venray, dat vinden die Duitsers niet leuk.

Ow! Wat zeg ik nou! Ik bedoel natuurlijk Limburgers! :giechel:

Maar even serieus. Dit is een goed voorbeeld van het type mensen die aan de geweldplegingen en in vele andere delen van de wereld aan de grondslag liggen. Mensen met een laag IQ dus; Lonsdale jongeren, Goerge Bush Jr. en Moslim Fundamentalisten zijn mooie schoolvoorbeelden daarvan.

Dr0ffie
19-11-04, 14:36
Geplaatst door wytze
Droffie laat zien geen ballen verstand van de subculturen in nederland te hebben. de andere kant2
geeft een juister beeld.
En ongevaarlijk die extreem-rechtse lonsdale jongeren? stenen gooien naar een vrouw is ongevaarlijk? dus de extreem-linkse anarcho krakers, die niet veel meer doen dan af en toe een veel te lang leegstaand huis in bezit nemen (iets wat wettelijk is geoorloofd na een jaar leegstand) zijn gevaarlijk tuig en de stenengooiende en brandstichtende extreem-rechtse lonsdale jongeren zijn onschuldige pubers.
Tsja...
Amsterdam is jaren lang terroriseerd door punkers cq. krakers. Je romantiseerd dat tuig wel een beetje erg.

Wat stenen gooien aangaat is niet goed te praten maar dat is niet typisch gedrag van Extreem-rechtse lonsdale jongeren.
Gaan jullie maar lekker focussen op die pubers terwijl ondergronds (echt) extreem rechts met de dag groeit. En ik kan je vertellen dat zijn niet bepaald lonsdale jongetjes...Die worden zelfs uitgelachen door extreem rechts.
Ik zou zeggen doe eens de moeite eens op de forums van stormfront of zo te kijken voordat je wat zegt...

wytze
19-11-04, 14:53
amsterdam jarenlang terroriseerd door punkers cq krakers????? vertel !
je hoeft mij niet te vertellen dat er hard core nazi's zijn die nog een slag erger zijn dan de (extreem) rechtse lonsdale pubers, dat maakt de laatste echter niet tot een onschuldig groepje.

Dr0ffie
19-11-04, 15:13
Geplaatst door wytze
[B]amsterdam jarenlang terroriseerd door punkers cq krakers????? vertel !
Je kan je niet de bijna dagelijkse veldslagen herinneren uit de jaren 80 als ze weer eens zo'n pand moesten ontruimen? Laten we maar ophouden over die krakers alsjeblieft...


je hoeft mij niet te vertellen dat er hard core nazi's zijn die nog een slag erger zijn dan de (extreem) rechtse lonsdale pubers, dat maakt de laatste echter niet tot een onschuldig groepje.

Nu laat jij merken dat je niet echt op de hoogte ben extreem rechts. Helaas heb ik daar ervaringen mee. Je maakt een hele grote denk fout door te stellen de hard core kaalkoppen nazi's de ergste zijn. Het zijn juist niet opvallende, intelligente, welbespraakte mensen die elke dag zieltje winnen.
En voordat je 't weet zitten ze dadelijk goed georganiseerd met 20 zetels in de kamer en dan schrik je je rot. Kijk naar Oostenrijk en Belgie bijvoorbeeld.
Blijf vooral kijken naar de lonsdale jongetjes en mis volledig het grote plaatje. Links heeft 50 jaar de dienst uit gemaakt in Nederland...Nu is rechts aan de beurt...Zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb.

wytze
19-11-04, 15:19
Bijna dagelijkse veldslagen begin jaren 80??? ovedrijven is een vak. Bovendien was er voor een aantal van die veldslagen een flinke hoop steun van de lokale bevolking.


je leest ook niet goed. ik zei nergens dat hard core nazi's geen zgn. "nette heren" kunnen zijn. ik waarschuw ten slotte erg hard voor smit e.d. types.

Links aan de macht? nog nooit geweest.

Dr0ffie
19-11-04, 15:43
Geplaatst door wytze
[B]Bijna dagelijkse veldslagen begin jaren 80??? ovedrijven is een vak. Bovendien was er voor een aantal van die veldslagen een flinke hoop steun van de lokale bevolking. Logisch omdat Amsterdam een geschiedenis heeft als links bolwerk.


Links aan de macht? nog nooit geweest.
Oh nee...wie zijn er dan volgens jou dan aan de macht geweest? Waar komt ons hele sociale systeem in NL vandaan, van rechts?

wytze
19-11-04, 15:57
Nou kijk es aan, dat linkse bolwerk amsterdam had niet zo'n moeite met de veldslagen van de kraakbeweging dus van terrorisering van amsterdam door krakers/punkers was nooit sprake. (bovendien was begin jaren 80 slechts een gering deel van de krakers ook punker)


de nederlandse regeringen zijn vanaf begin 20 eeuw gedomineerd geweest door christelijke partijen. na ww2 kwam daar af en toe de pvda bij die toen al een flink stuk van de socialistische idealen had afgedaan.
met regelmaat waren er echter ook cda/vvd kabinetten. onder paars gaf de pvda tenslotte alle ideologische roots op.

een echt linkse regering heeft in nederland nog nooit bestaan.

18.8
19-11-04, 22:22
Nou ik ben nieuw hier op dit forum en ik wilde ff op dit onderwerp reageren.


Venray is een zogenaamd gabber dorp als ik het zo mag noemen. Er zijn in ieder geval meer gabbers (in ieder geval met een hechtere band) dan waar ik woon, Venlo. Het is trouwens ook meer een dorp, dat de band alweer wat hechter maakt, met alle kleinere dorpen erbij in de omgeving word het aantal gabbers al snel verdubbeld, zo n iet verdriedubbeld. De problemen zijn ook niet nieuw trouwens, ze spelenm al ongeveer een jaar.

Wat er dinsdag is gebeurd is niet goed te praten alleen ik betwijfel dan weer of het iemand was die Lonsdale droeg.... Sommige mensen (marokkanen en Lonsdalers) vinden het leuk om het zaakje lekker op te stoken dus willen ze nog wel eens de waarheid verdraaien (ze zouden beter de politiek in kunnen gaan maarja..) Ik heb het zelf ook eens meegemaakt, er was in Blerick een jongen van twaalf in elkaar geslagen door een zogenaamde Lonsdaler en er kwam dus een groep van 30/40 man op een groep Lonsdalers af, beetje praten en schreeuwen etc etc en toen kwam eindelijk de jongen naar voren die geslagen was....
Hij was zoiezo 16 en hij wist niets af van Lonsdale of een kale kop....
Maarja... Dat zelfde gebeurd ook bij de zogenaamde Lonsdalers om de boel op te jutten.
De groep Lonsdalers die dinsdag aangevallen werd (zo is het gegaan) kwam net terug van een avond wake omdat een vriend van hun overleden was..... Niet echt een goed moment om zoiets te doen, wat ook beaamd werd door een Marokaanse jongere die er bijw as geweest en zijn visie op het verhaal weergaf in Dagblad de Limburger.

Ik voorspel dat dit ernstig uit de hand gaat lopen en dat het oorlog word, Venray, Helden (en ik dacht van te voren ook nog dat er in Reuver wat zou gaan gebeuren) het ligt niet echt ver van elkaar vandaa.
Tevens zijn er nog wat mensen die wraak willen nemen op de mislukte actie in Venray, zijn er nog Turken die wraak willen nemen op de Lonsdalers door een incident in de Heldense (jaja) discotheek Apollo, tijdens een jeugd disco tot ZESTIEN jaar!!!!
IK sta tussen de zogenaamde Lonsdalers, ben er zelf ook een geweest (alleen toen waren er totaal GEEN problemen en was Lonsdale NIET zo commercieel als nu) dus ik heb er wel een beetje zicht op.

Greetz 18.8

wytze
20-11-04, 13:54
@18.8
wat betekent je logcijfer 18.8?
verder: wat zie je als oplossing voor de spanningen aldaar?

Snake
20-11-04, 14:41
Jeetje, daarom moeten die marokkanen weg van die kut dorpen en zich nestelen in grote steden. In de grote steden spelen we met die lonsdale gastjes. Maar ja, gij zij zo!!!

Siah
20-11-04, 14:43
Geplaatst door Mark
Hun ouders hebben daar geen tijd voor omdat ze bezig zijn stille tochten te organiseren :hihi:


:hihi:

oraetlabora
20-11-04, 15:04
volgens mij wordt er elk excuus gepakt om een uitkering te krijgen...o ..zielige marokkaan....
lees eerst de koran maar wat die zegt over gratis geld krijgen.... :auw:

18.8
20-11-04, 17:58
Mijn cijfers staan voor mijn voorletters. Zo simpel is het dus.

Wat ik als oplossing zie? Er zal tussen de twee groepen gediscusierd oftewel gepraat moeten worden, een andere oplossing zie ik niet echt. Zie het zelfs eerder uit de hand lopen.

taouanza
20-11-04, 18:01
Geplaatst door oraetlabora
volgens mij wordt er elk excuus gepakt om een uitkering te krijgen...o ..zielige marokkaan....
lees eerst de koran maar wat die zegt over gratis geld krijgen.... :auw:

Waar heb je het over?