PDA

Bekijk Volledige Versie : Speciaal voor vgeld: Stay close-concert op Museumplein!



TonH
19-11-04, 11:25
Concert om dialoog op gang te houden
Van een verslaggeefster

AMSTERDAM - Zondagmiddag zullen jongeren uit alle bevolkingsgroepen op het Museumplein elkaar in de armen sluiten. Althans, dat is de bedoeling van het gratis concert Stay close! dat er tussen drie en vijf uur wordt gegeven.

Dolf Jansen en Howard Komproe presenteren het concert en er treden verschillende Nederlandse artiesten op, zoals Lange Frans en Baas B, Ali B, K-Liber, Kane, Krezip en Kasba. Frank Boeijen brengt Zwart-wit en Bløf zingt samen met Thé Lau Iedereen is van de wereld. Na afloop is er de Stay close!-party, onder aanvoering van de Partysquad.

Aanleiding van het concert is de moord op Theo van Gogh en de daaruit voortvloeiende spanningen die in het hele land zijn ontstaan. Het initiatief is genomen door de artiesten zelf, die bij Mojo Concerts aan de bel kwamen trekken. ''Ze benaderden Mojo omdat die ook de optredens tijdens de begrafenis van André Hazes en het benefietconcert van War Child heeft georganiseerd,'' legt persvoorlichter Bart Maussen uit.

En over de doelstelling van het concert: ''We hebben absoluut geen politieke boodschap, we willen het niet over extremisme hebben. Het enige dat we willen is jongeren in Amsterdam oproepen zich niet te isoleren, maar de dialoog met elkaar aan te gaan. Daarom hebben we ook voor de slogan Stay close! gekozen. We willen de verschillende bevolkingsgroepen zo dicht mogelijk bij elkaar brengen.''

Om dat te bereiken is er een keur aan Nederlandse én Marokkaanse artiesten opgetrommeld. Daarnaast is organisator Mojo Concerts ook in onderhandeling met een aantal Turkse bands, maar welke dat zijn wil Maussen nog niet kwijt. Hij rekent wel op een flinke opkomst . ''We hebben een aantal grote namen op het programma staan, en aangezien het ook nog gratis is verwachten we toch minstens 25.000 mensen. Als de weergoden tenminste willen meewerken.''

Stay close! Zondag 21 november van 15.00 tot 17.00 uur op het Museumplein

Het Parool, 19-11-2004

~Panthera~
19-11-04, 11:42
Iedereen gaat iedereen zoenen ?

Klef hoor. http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a234.gif

et_2000nl
19-11-04, 12:17
Denk dat ik misschien wel ff ga met de familie. Wat kan mij de rede nou bommen. Gratis concert. Ik hoop dat het mooi weer is, anders blijf ik thuis....

TonH
19-11-04, 17:40
Geplaatst door et_2000nl
Denk dat ik misschien wel ff ga met de familie. Wat kan mij de rede nou bommen. Gratis concert. Ik hoop dat het mooi weer is, anders blijf ik thuis....

Er zit niemand bij die ik leuk vind... :jammer:

vgeld
20-11-04, 13:59
Geplaatst door TonH
Concert om dialoog op gang te houden
Van een verslaggeefster

AMSTERDAM - Zondagmiddag zullen jongeren uit alle bevolkingsgroepen op het Museumplein elkaar in de armen sluiten. Althans, dat is de bedoeling van het gratis concert Stay close! dat er tussen drie en vijf uur wordt gegeven.

Dolf Jansen en Howard Komproe presenteren het concert en er treden verschillende Nederlandse artiesten op, zoals Lange Frans en Baas B, Ali B, K-Liber, Kane, Krezip en Kasba. Frank Boeijen brengt Zwart-wit en Bløf zingt samen met Thé Lau Iedereen is van de wereld. Na afloop is er de Stay close!-party, onder aanvoering van de Partysquad.

Aanleiding van het concert is de moord op Theo van Gogh en de daaruit voortvloeiende spanningen die in het hele land zijn ontstaan. Het initiatief is genomen door de artiesten zelf, die bij Mojo Concerts aan de bel kwamen trekken. ''Ze benaderden Mojo omdat die ook de optredens tijdens de begrafenis van André Hazes en het benefietconcert van War Child heeft georganiseerd,'' legt persvoorlichter Bart Maussen uit.

En over de doelstelling van het concert: ''We hebben absoluut geen politieke boodschap, we willen het niet over extremisme hebben. Het enige dat we willen is jongeren in Amsterdam oproepen zich niet te isoleren, maar de dialoog met elkaar aan te gaan. Daarom hebben we ook voor de slogan Stay close! gekozen. We willen de verschillende bevolkingsgroepen zo dicht mogelijk bij elkaar brengen.''

Om dat te bereiken is er een keur aan Nederlandse én Marokkaanse artiesten opgetrommeld. Daarnaast is organisator Mojo Concerts ook in onderhandeling met een aantal Turkse bands, maar welke dat zijn wil Maussen nog niet kwijt. Hij rekent wel op een flinke opkomst . ''We hebben een aantal grote namen op het programma staan, en aangezien het ook nog gratis is verwachten we toch minstens 25.000 mensen. Als de weergoden tenminste willen meewerken.''

Stay close! Zondag 21 november van 15.00 tot 17.00 uur op het Museumplein

Het Parool, 19-11-2004

wat een Walgelijk idee

mark61
20-11-04, 14:50
Geplaatst door et_2000nl
Denk dat ik misschien wel ff ga met de familie. Wat kan mij de rede nou bommen. Gratis concert. Ik hoop dat het mooi weer is, anders blijf ik thuis....

Pas maar op dat je Paula niet tegen het lijf loopt. Letterlijker dan je lief is. Hoewel... :rolleyes:

5 days and counting

~Panthera~
20-11-04, 15:02
Geplaatst door mark61
Pas maar op dat je Paula niet tegen het lijf loopt. Letterlijker dan je lief is. Hoewel... :rolleyes:

5 days and counting
------------

Zou hij er staan, in dit pestweer ? :hihi:

mark61
20-11-04, 15:08
Geplaatst door ~Panthera~
------------

Zou hij er staan, in dit pestweer ? :hihi:

Wat nou, de zon schijnt. Ik ga gauw nog even naar buiten. :zwaai:

~Panthera~
20-11-04, 15:09
Geplaatst door mark61
Wat nou, de zon schijnt. Ik ga gauw nog even naar buiten. :zwaai:
--------

Das lekker. :moe: hier niet.

:zwaai:

freya
20-11-04, 15:29
Geplaatst door ~Panthera~
------------

Zou hij er staan, in dit pestweer ? :hihi:

Is het nu al zondag?! :schok:

~Panthera~
20-11-04, 15:33
Geplaatst door freya
Is het nu al zondag?! :schok:
-------

Oja, foutje. http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a090.gif :D

freya
20-11-04, 15:39
Geplaatst door ~Panthera~
-------

Oja, foutje. http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a090.gif :D

Pff gelukkig!

Dacht ff een enorme black out te hebben :D :p

~Panthera~
20-11-04, 15:54
Geplaatst door freya
Pff gelukkig!

Dacht ff een enorme black out te hebben :D :p
--------------


Nou, die zou je hier ook soms bijna krijgen. :hihi:

TonH
20-11-04, 16:15
Geplaatst door vgeld
wat een Walgelijk idee

:hihi: het hapt...

TonH
21-11-04, 00:26
Ik ga toch maar even kijken... Kom je ook, vgeld? :)

et_2000nl
21-11-04, 00:31
Geplaatst door TonH
Ik ga toch maar even kijken... Kom je ook, vgeld? :)

Ik ga ook wel.... Zondags kun je in oud-zuid ook nog gratis parkeren, gratis concert, de zon gaat schijnen.... Mijn God, wat is Nederland op momenten toch mooi.... :blij:

et_2000nl
21-11-04, 00:32
Geplaatst door TonH
Er zit niemand bij die ik leuk vind... :jammer:

Freya gaat toch? :hihi:

et_2000nl
21-11-04, 00:34
Geplaatst door mark61
Pas maar op dat je Paula niet tegen het lijf loopt. Letterlijker dan je lief is. Hoewel... :rolleyes:

5 days and counting

Laat Paula maar oppassen dat ze mij niet tegen het lijf loopt....

Nog 5, ik dacht 6. Times flies when you have fun....

TonH
21-11-04, 00:34
Geplaatst door et_2000nl
Ik ga ook wel.... Zondags kun je in oud-zuid ook nog gratis parkeren, gratis concert, de zon gaat schijnen.... Mijn God, wat is Nederland op momenten toch mooi.... :blij:

:moe:

Ik hoorde één van de organisatoren Nederland vergelijken met het gras van het Museumplein... :verward:

TonH
21-11-04, 00:35
Geplaatst door et_2000nl
Freya gaat toch? :hihi:

Hoeveel dagen is het nog? :)

et_2000nl
21-11-04, 00:37
Geplaatst door TonH
:moe:

Ik hoorde één van de organisatoren Nederland vergelijken met het gras van het Museumplein... :verward:

Welk gras??????

:hihi:

et_2000nl
21-11-04, 00:38
Geplaatst door TonH
Hoeveel dagen is het nog? :)

Laat me dromen van een Pamela Anderson....

Ik ben de tel kwijt.... Ehhhh nog 5 nachtjes slapen....

Siah
21-11-04, 01:18
Geplaatst door ~Panthera~
Iedereen gaat iedereen zoenen ?

Klef hoor. http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a234.gif

:duizelig:
als ik je smily zie met die tong, dan wil ik liever thuis blijven prikken. :hardlach:

TonH
21-11-04, 01:19
Geplaatst door et_2000nl
Welk gras??????

:hihi:

Twee ton aan gras en dan maar lekker voetballen met noppen er onder met het advocatenteam uit de Concertgebouwbuurt tegen de notarisboys van de Goudkust... :moe:

TonH
21-11-04, 01:21
Geplaatst door et_2000nl
Laat me dromen van een Pamela Anderson....

Ik ben de tel kwijt.... Ehhhh nog 5 nachtjes slapen....

Fillempie kopuh? http://www.cosgan.net/images/midi/verschiedene/s070.gif


Tssss, ik het het met je vrouw te doen :ego:

et_2000nl
21-11-04, 01:22
Geplaatst door TonH
Twee ton aan gras en dan maar lekker voetballen met noppen er onder met het advocatenteam uit de Concertgebouwbuurt tegen de notarisboys van de Goudkust... :moe:

Ach, ze soppen maar een eind weg in dat moeras.... Ze hadden gewoon die vierbaans snelweg moeten laten liggen. Klonk heerlijk die klinkers met een gangetje van tegen de 100....

Siah
21-11-04, 01:23
wat een walgelijk idee !

et_2000nl
21-11-04, 01:24
Geplaatst door TonH
Fillempie kopuh? http://www.cosgan.net/images/midi/verschiedene/s070.gif


Tssss, ik het het met je vrouw te doen :ego:

Ik Kazaa ze wel.... :fpuh:

En toch belt ze elke dag op en zegt hoezeer ze me mist. :ego:

TonH
21-11-04, 01:25
Geplaatst door et_2000nl
Ach, ze soppen maar een eind weg in dat moeras.... Ze hadden gewoon die vierbaans snelweg moeten laten liggen. Klonk heerlijk die klinkers met een gangetje van tegen de 100....

Dan hadden we de ijsbaan niet gehad :(

TonH
21-11-04, 01:26
Geplaatst door et_2000nl
Ik Kazaa ze wel.... :fpuh:

En toch belt ze elke dag op en zegt hoezeer ze me mist. :ego:

Missen doe je je oude stoel ook...
Maar ze zegt dus niet dat ze van je houdt. :argwaan:

et_2000nl
21-11-04, 01:30
Geplaatst door TonH
Dan hadden we de ijsbaan niet gehad :(

Wat mot ik met een ijsbaan....

et_2000nl
21-11-04, 01:34
Geplaatst door TonH
Missen doe je je oude stoel ook...
Maar ze zegt dus niet dat ze van je houdt. :argwaan:

Wat kan mij dat nou bommen.... De wasmand is vol, de koelkast is leeg, mijn dochter opstandig, niemand herinnert mij mijn xxxxx te verschonen....

Maar morgen hebben we een knuffel concert....

~Panthera~
21-11-04, 01:48
Geplaatst door Siah
:duizelig:
als ik je smily zie met die tong, dan wil ik liever thuis blijven prikken. :hardlach:
------------


Ikzelf ook. :D

TonH
21-11-04, 12:23
Geplaatst door et_2000nl
Wat mot ik met een ijsbaan....

Schaatsen? :argwaan:

et_2000nl
21-11-04, 15:48
Ben er net vandaan. T'was wel aardig. Kon echt niet schaatsen. Het was GVD stervenskoud. Kunnen ze dat soort dingen niet gewoon in de zomer doen.... :moe: M'n dochter stond te blauwbekken en brulde tijdens Blof al dat ze naar huis wilde....

TonH
21-11-04, 16:45
Geplaatst door et_2000nl
Ben er net vandaan. T'was wel aardig. Kon echt niet schaatsen. Het was GVD stervenskoud. Kunnen ze dat soort dingen niet gewoon in de zomer doen.... :moe: M'n dochter stond te blauwbekken en brulde tijdens Blof al dat ze naar huis wilde....

Half december is die ijsbaan open. Maar de temperatuur was idd om af te sterven. http://www.cosgan.net/images/midi/verschiedene/r020.gif

Tegen vijf zijn wij door de zijdeur afgegaan richting oliebollenkraam en thee thuis!

Maar het was wel geselli en lekker druk. :D

et_2000nl
21-11-04, 19:07
Geplaatst door TonH
Half december is die ijsbaan open. Maar de temperatuur was idd om af te sterven. http://www.cosgan.net/images/midi/verschiedene/r020.gif

Tegen vijf zijn wij door de zijdeur afgegaan richting oliebollenkraam en thee thuis!

Maar het was wel geselli en lekker druk. :D

T'was inderdaad geselli. Voor herhaling vatbaar. Mijn dochter liep te zeuren dat ze een ijsje wilde.... Had het eigenlijk moeten geven. Leer ze het wel af met 5 graden om ijs te zeuren....