PDA

Bekijk Volledige Versie : Zalm:Ik heb alle begrip dat zij niet zo'n behoefte heeft naar de Tweede Kamer te kome



Pytaghoras
19-11-04, 17:19
DEN HAAG - Het bedreigde VVD-Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali "is veilig, dat is het belangrijkste". Dat antwoordde vrijdag vice-premier en VVD-voorman Zalm na de wekelijkse ministerraad op vragen over de langdurige afwezigheid van Hirsi Ali in de openbaarheid.

Volgens vrienden van Hirsi Ali wordt zij opzettelijk weggehouden uit de Kamer en zij zou monddood worden gemaakt. Dat bestreed Zalm. Volgens hem is het niet zo dat de Tweede Kamer of de beveiliging daarvan haar niet kan bewaken of het onmogelijk maakt haar werk te doen. Het is volgens Zalm haar eigen keuze om weg te blijven. "Ik heb alle begrip dat zij niet zo'n behoefte heeft naar de Tweede Kamer te komen."


Onder anderen schrijver Leon de Winter neemt de zaak hoog op. Met een andere vriend van Hirsi Ali, jurist en columnist Ellian, liet hij donderdag weten dat zij al bijna twee weken geen contact met haar hebben gehad, terwijl dat daarvoor bijna dagelijks was.

Ellian viel uit naar "krachten binnen de overheid" die Hirsi Ali weghouden. Ze was niet bij de crematie van Theo van Gogh, met wie ze nauw bevriend was en die met haar de gewraakte film 'Submission' maakte. Hirsi Ali miste ook het Kamerdebat over de moord op Van Gogh.

Rosita0323_
19-11-04, 17:48
Tja...wie met vuur speelt moet op de blaren zitten.. Ik heb geen seconde medelijden met deze dame, zij weet verdraaid goed waar ze aan begon.

Misschien is "eervol ontslag" wel een mogelijkheid, want elke werknemer die misschien geen zin heeft krijgt oneervol ontslag.
Want realistisch gezien had Mevrouw Hirsi Ali toch geen enkele toegevoegde waarde aan het parlement? Ik heb in ieder geval nooit iets kunnen ontdekken in haar actieve periode in de Kamer, wat haar bijdrage was.

zow...even lekker kort door de bocht gegaan, want die beveiliging kost ook bergen geld en levert aan de andere kant ook veel arbeidplaatsen..

De èèn zn bedreiging is de ander zn brood (kleine verbastering)

Pytaghoras
19-11-04, 17:57
Geplaatst door Rosita0323_
Tja...wie met vuur speelt moet op de blaren zitten.. Ik heb geen seconde medelijden met deze dame, zij weet verdraaid goed waar ze aan begon.

Misschien is "eervol ontslag" wel een mogelijkheid, want elke werknemer die misschien geen zin heeft krijgt oneervol ontslag.
Want realistisch gezien had Mevrouw Hirsi Ali toch geen enkele toegevoegde waarde aan het parlement? Ik heb in ieder geval nooit iets kunnen ontdekken in haar actieve periode in de Kamer, wat haar bijdrage was.

zow...even lekker kort door de bocht gegaan, want die beveiliging kost ook bergen geld en levert aan de andere kant ook veel arbeidplaatsen..

De èèn zn bedreiging is de ander zn brood (kleine verbastering)

Hirshi Ali is bewust van de gevolgen van de manier hoe ze te werk gaat hoe positief of negatief het beoogde doel is. Tot nu toe heeft zij geen positieve bijdrage geleverd. Wat nu? Hoe moet ze verder? Stoppen? Ik vind dat geen goede oplossing, omdat het alleen maar negatieve signalen oplevert. Ik vind dat ze op een andere manier te werk moet gaan.

Rosita0323_
19-11-04, 18:12
Geplaatst door Pytaghoras
Hirshi Ali is bewust van de gevolgen van de manier hoe ze te werk gaat hoe positief of negatief het beoogde doel is. Tot nu toe heeft zij geen positieve bijdrage geleverd. Wat nu? Hoe moet ze verder? Stoppen? Ik vind dat geen goede oplossing, omdat het alleen maar negatieve signalen oplevert. Ik vind dat ze op een andere manier te werk moet gaan.

Ik denk dat zij daartoe niet in staat is, zij kwam de politiek al binnen met een eigen agenda, dus een wezenlijke gedragsverandering zie ik niet gebeuren.

En deze agenda voert zij uit, is het niet goedschiks, dan kwaadschiks.. ik ben van mening dat zij alleen maar meer onrust zal brengen wanneer zij terugkeert als kamerlid. Zij heeft de competentie niet en voert alleen haar eigen agenda uit. Daar mag zij wat mij betreft op afgerekend worden.
Deze situatie heeft m.i. al twee vreselijke kanten, zij moet streng beveiligd worden, gaat zij aan het "werk" moet de hele Tweede Kamer een burcht worden en om geen van deze twee kanten heeft de kiezer gevraagd. Ook niet om een persoonlijke vendetta die Hirsi Ali erop na houdt, dat heeft geen moer met politiek te maken.

En de roep van de kring rondom haar, is in mijn ogen hypocriet, want als nuchterling zag ik al meteen dat deze politica in wording Bad News was! en dan gaat het er bij mij niet in dat geen enkel mens op het Binnenhof dit feit gemist heeft.

~Panthera~
19-11-04, 18:17
Geplaatst door Pytaghoras
Het is volgens Zalm haar eigen keuze om weg te blijven.

-------------------------------

Kun je nagaan hoe "serieus" AHA door haar "vrienden" genomen wordt. :moe:

Pytaghoras
19-11-04, 19:24
Geplaatst door ~Panthera~
-------------------------------

Kun je nagaan hoe "serieus" AHA door haar "vrienden" genomen wordt. :moe:

Ja, ze trekt geen nieuwe stemmen en vandaar dat ze weg moet. Ze weten niet hoe ze van haar af kunnen.

Max Stirner
19-11-04, 19:59
Geplaatst door Rosita0323_ [/i]
[B]Tja...wie met vuur speelt moet op de blaren zitten.. Ik heb geen seconde medelijden met deze dame, zij weet verdraaid goed waar ze aan begon.

`Ik ben blond en slim`.......

:D