PDA

Bekijk Volledige Versie : Deense imam: waarom tartte Van Gogh moslims tot het uiterste? Waar is dat goed voor?



Wizdom
19-11-04, 18:59
Deense imam: waarom tartte Van Gogh moslims tot het uiterste?
Uitgegeven op 19 november 2004 om 18:45 uur

Een toonaangevende imam in Denemarken heeft in zijn wekelijkse vrijdaggebed kritiek geuit op Theo van Gogh. Tegelijkertijd zei hij dat het hem spijt dat de omstreden filmmaker is vermoord.

De van oorsprong Palestijnse imam Ahmed Abu Laban, die aan een van de grootste moskeeën van Denemarken is verbonden, stelde dat Van Gogh met zijn film Submission de moslims het bloed onder de nagels vandaan heeft gehaald. ,,Hij provoceerde alle moslims door een naakte vrouw te tonen", zei de imam vrijdag voor een gehoor van meer dan duizend gelovigen. ,,Waarom wordt de islam niet gerespecteerd? Waarom in vredesnaam tartte Theo van Gogh moslims tot het uiterste?" Volgens de geestelijke is de vrijheid van meningsuiting een groot goed, maar moet die worden beperkt waar het kritiek op de islam of het tonen van naaktheid betreft.

Laban praatte de moord op Van Gogh, waarvoor de 26-jarige Marokkaans-Nederlandse moslimextremist Mohammed B. is gearresteerd, niet goed. ,,Geweld heeft geen zin", zei de geestelijke, die verklaarde zijn preek over de moord op Van Gogh met opzet pas na het einde van de vastenmaand ramadan te hebben gehouden.

Seif
19-11-04, 19:09
Geplaatst door Wizdom
Laban praatte de moord op Van Gogh, waarvoor de 26-jarige Marokkaans-Nederlandse moslimextremist Mohammed B. is gearresteerd, niet goed. ,,Geweld heeft geen zin", zei de geestelijke, die verklaarde zijn preek over de moord op Van Gogh met opzet pas na het einde van de vastenmaand ramadan te hebben gehouden.

Politiek correct gelul!

Eerst een hele lap tekst lang ageren tegen van Gogh, en dan in 1 zinnetje de moord afkeuren.

Waar heb ik dat vaker gezien? :moe:

Wizdom
19-11-04, 19:12
Geplaatst door Seif
Politiek correct gelul!

Eerst een hele lap tekst lang ageren tegen van Gogh, en dan in 1 zinnetje de moord afkeuren.

Waar heb ik dat vaker gezien? :moe:

Dat politiek correct is 10 keer beter dan die asociale klep van jan en alleman...

In Papoea Nieuw Guinea zijn ze ook allemaal recht voor zijn raap... misschien is dat wel wat voor jou... Die aap is zeker een hint...

Goodnight
19-11-04, 19:12
De vragen die direct bij mij opkomen zijn:

Wordt deze man straks niet bestempeld als een gevaar voor de vrijheid van meningsuiting?

En: waarom pas na de ramadan gewacht met deze preek?Zou leuk geweest zijn als de journalist in kwestie zijn verhaal had afgemaakt.


Journalisten van tegenwoordig :rolleyes:
Liever lui dan moe.

Goodnight
19-11-04, 19:13
Geplaatst door Seif
Politiek correct gelul!

Eerst een hele lap tekst lang ageren tegen van Gogh, en dan in 1 zinnetje de moord afkeuren.

Waar heb ik dat vaker gezien? :moe:

Als je dat al een lap tekst vind, dan zal jij nooit een boek lezen.

waar heb je dat vaker gezien dan?
:vreemd:

Blade20
19-11-04, 19:15
Je kunt zeggen wat je wilt, maar de moord op van Gogh was voor van Gogh zelf een hele grote overwinning. Daarmee werden alle vooroordelen over Moslims voor een grote groep mensen in een klap bewezen.

Er had met hem moeten worden gepraat en lukt dat niet fatsoenlijk (zoals Dyab Abou Jahjah vs Theo van Gogh) dan negeer je hem. Er zijn zat Nederlanders die de rotzooi van radicale en extremistische Moslims negeren of erover debatteren.

Tja, laat dit een les zijn voor diegene die wel met geweld iemand zijn mening de mond snoeren.
De moordenaar wilde een martelaar worden, maar in plaats daarvan heeft hij de volgers van Allah verloochend en zijn vijanden een martelaar gegeven.

Goodnight
19-11-04, 19:17
Geplaatst door Blade20
Je kunt zeggen wat je wilt, maar de moord op van Gogh was voor van Gogh zelf een hele grote overwinning. Daarmee werden alle vooroordelen over Moslims voor een grote groep mensen in een klap bewezen.

Er had met hem moeten worden gepraat en lukt dat niet fatsoenlijk (zoals Dyab Abou Jahjah vs Theo van Gogh) dan negeer je hem. Er zijn zat Nederlanders die de rotzooi van radicale en extremistische Moslims negeren of erover debatteren.

Tja, laat dit een les zijn voor diegene die wel met geweld iemand zijn mening de mond snoeren.
De moordenaar wilde een martelaar worden, maar in plaats daarvan heeft hij de volgers van Allah verloochend en zijn vijanden een martelaar gegeven.

Heb dit nooit gedacht,maar ik ben het met je eens!

Wizdom
19-11-04, 19:19
Geplaatst door Blade20
Je kunt zeggen wat je wilt, maar de moord op van Gogh was voor van Gogh zelf een hele grote overwinning. Daarmee werden alle vooroordelen over Moslims voor een grote groep mensen in een klap bewezen.

Er had met hem moeten worden gepraat en lukt dat niet fatsoenlijk (zoals Dyab Abou Jahjah vs Theo van Gogh) dan negeer je hem. Er zijn zat Nederlanders die de rotzooi van radicale en extremistische Moslims negeren of erover debatteren.

Tja, laat dit een les zijn voor diegene die wel met geweld iemand zijn mening de mond snoeren.
De moordenaar wilde een martelaar worden, maar in plaats daarvan heeft hij de volgers van Allah verloochend en zijn vijanden een martelaar gegeven.

Het enige dat bewezen is is dat de extremisten aan de winnende hand zijn... dat is alles... of je daar nou zo blij mee moet zijn... Ik betwijfel dat...

Verder helpt de sensatie beluste media beide extreme kampen een handje... Marktwerking en verstandig media-beleid staan haaks op elkaar...

Blade20
19-11-04, 19:21
Geplaatst door Wizdom
Het enige dat bewezen is is dat de extremisten aan de winnende hand zijn... dat is alles... of je daar nou zo blij mee moet zijn... Ik betwijfel dat...

Verder helpt de sensatie beluste media beide extreme kampen een handje... Marktwerking en verstandig media-beleid staan haaks op elkaar...

hehe, ik zie dat je na al die jaren nogeens de waarheid verdraaid...

...ach, van mijn part geloof je wat je wilt, ik ben een man van feiten, geloven is niets iets waar ik goed in ben...

~Panthera~
19-11-04, 19:24
Er is ook nog zoiets simpels als een natuurwet: aktie-reaktie. :moe:

Blade20
19-11-04, 19:26
Geplaatst door ~Panthera~
Er is ook nog zoiets simpels als een natuurwet: aktie-reaktie. :moe:

hehe, sorry hoor. Maar hij doet het erom en wie ben ik om hem niet tevreden te stellen door te happen? :D

~Panthera~
19-11-04, 19:29
Geplaatst door Blade20
hehe, sorry hoor. Maar hij doet het erom en wie ben ik om hem niet tevreden te stellen door te happen? :D
-----------------

Daar had ik het niet over. :hihi:
Maar je mag gerust happen hoor. :D

Max Stirner
19-11-04, 20:50
Geplaatst door ~Panthera~
Er is ook nog zoiets simpels als een natuurwet: aktie-reaktie. :moe:

:maf2:

~Panthera~
19-11-04, 20:57
Geplaatst door Max Stirner
:maf2:
---------------------

:blowen: