PDA

Bekijk Volledige Versie : Begrip opbrengen voor moord



vgeld
19-11-04, 21:08
Jullie hebben ongetwijfeld allemaal gezien hoe de Amerikanen de stervende Irakezen in een moskee executeren (topje van de ijsberg, 1 van de 100 000 ). In de NL-media werd steeds de vraag gestelde aan een Nederlander: kan jij begrijpen dat de soldaten door het lint gaan en het doen? Het antwoord is steeds volmondig ja; ik kan het begrijpen want de soldaten zijn moe, weg van huis, gedrilde, kill kill mentality ..etc

Bij de way: we zullen een paar maroc_kinderen zoeken en vragen of ZIJ begrip hebben voor het ene of het andere. We komen zo bij u terug na de reclame .

Hollanders kunnen nog alleen gek geiten voor de gek houden met hun corrup t moraal !

Te quiero
19-11-04, 21:41
Geplaatst door vgeld
Jullie hebben ongetwijfeld allemaal gezien hoe de Amerikanen de stervende Irakezen in een moskee executeren (topje van de ijsberg, 1 van de 100 000 ). In de NL-media werd steeds de vraag gestelde aan een Nederlander: kan jij begrijpen dat de soldaten door het lint gaan en het doen? Het antwoord is steeds volmondig ja; ik kan het begrijpen want de soldaten zijn moe, weg van huis, gedrilde, kill kill mentality ..etc

Bij de way: we zullen een paar maroc_kinderen zoeken en vragen of ZIJ begrip hebben voor het ene of het andere. We komen zo bij u terug na de reclame .

Hollanders kunnen nog alleen gek geiten voor de gek houden met hun corrup t moraal !
Ik kan ook begrijpen dat Mohammed B. van Gogh ging vermoorden.
Als hij door de ronselaars voor terrorisme steeds met haatteksten, videotapes van zelfmoordaanslagen, onthoofdingen, etc. gedrild/opgefokt wordt dan, ontwikkelen ze een killerinstinct bij hem. Hij is dan zo gebrainwashed dat hij denkt dat hij voor Allah die moord op van Gogh moet plegen.

Boksers worden ook eerst opgefokt/kwaad gemaakt voordat ze de ring in gaan.

vgeld
19-11-04, 22:00
Geplaatst door Te quiero
Ik kan ook begrijpen dat Mohammed B. van Gogh ging vermoorden.


Schande ! schande ! schande !
Je moet achter slot en grendel
Het zit in jullie cultuur (je bent een auto maar dat maakt niets uit, we noemen je gewoon een Marokkaan)
De kranten van de volgende dag

Marokkanen hebben begrip voor de moord op Jip en Janneke

Godsdienst rechtvaardigt moord op Jip en Janneke
God is met ons riep de Marokkaan voordat hij de keel van Jip doorsneed

De moordenaar van Jip en Janneke is een Marokkaan

Een gruweldaad: terroristen zijn tussen ons

Moord op Jip en Janneke vraagt om daadkracht

Oorlog is verklaard aan de moordenaars van Jip en Janneke

Al Sawt
19-11-04, 22:03
Geplaatst door vgeld
Schande ! schande ! schande !
Je moet achter slot en grendel
Het zit in jullie cultuur (je bent een auto maar dat maakt niets uit, we noemen je gewoon een Marokkaan)
De kranten van de volgende dag

Marokkanen hebben begrip voor de moord op Jip en Janneke

Godsdienst rechtvaardigt moord op Jip en Janneke
God is met ons riep de Marokkaan voordat hij de keel van Jip doorsneed

De moordenaar van Jip en Janneke is een Marokkaan

Een gruweldaad: terroristen zijn tussen ons

Moord op Jip en Janneke vraagt om daadkracht

Oorlog is verklaard aan de moordenaars van Jip en Janneke Vgeld,


:fpetaf:

chliha
19-11-04, 22:09
Geplaatst door vgeld
Schande ! schande ! schande !
Je moet achter slot en grendel
Het zit in jullie cultuur (je bent een auto maar dat maakt niets uit, we noemen je gewoon een Marokkaan)
De kranten van de volgende dag

Marokkanen hebben begrip voor de moord op Jip en Janneke

Godsdienst rechtvaardigt moord op Jip en Janneke
God is met ons riep de Marokkaan voordat hij de keel van Jip doorsneed

De moordenaar van Jip en Janneke is een Marokkaan

Een gruweldaad: terroristen zijn tussen ons

Moord op Jip en Janneke vraagt om daadkracht

Oorlog is verklaard aan de moordenaars van Jip en Janneke




:regie: I am all earsssss!!!!!

Zo is het maar net!

Bart.NL
19-11-04, 22:14
Ik kan het allemaal wel begrijpen. De schreeuwerige krantenkoppen kan ik ook begrijpen. De reacties daarop zijn ook te begrijpen. Het is allemaal te begrijpen. Maar schiet je er iets mee op?

Seif
19-11-04, 22:19
Probeer eens na te denken met je hoofd ipv met je onderbuik Vgeld. Dan zal die ogenschijnlijke inconsistentie die je waarneemt bij de Nederlanders als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Te quiero
19-11-04, 22:21
Geplaatst door vgeld
Schande ! schande ! schande !
Je moet achter slot en grendel
Het zit in jullie cultuur (je bent een auto maar dat maakt niets uit, we noemen je gewoon een Marokkaan)
De kranten van de volgende dag

Marokkanen hebben begrip voor de moord op Jip en Janneke

Godsdienst rechtvaardigt moord op Jip en Janneke
God is met ons riep de Marokkaan voordat hij de keel van Jip doorsneed

De moordenaar van Jip en Janneke is een Marokkaan

Een gruweldaad: terroristen zijn tussen ons

Moord op Jip en Janneke vraagt om daadkracht

Oorlog is verklaard aan de moordenaars van Jip en Janneke

Het hangt af vanuit welke hoek je "begrip" ziet, he?
"Begrip" omdat Mohammed B. zo zielig is dat hij die moord moest plegen is iets anders dan "begrip" voor zijn daad omdat hij door die terroristische groep werd opgefokt. Wat het laatste betreft had hij natuurlijk zelf naar gezocht.

Nogmaals: die jongen had moeten werken, want dan had hij een positieve bijdrage aan de maatschappij kunnen leveren. Als een klaploper had hij tijd om problemen als terrorisme op te gaan zoeken.
Nogmaals, dit is vanuit een hoek bekeken. Ik kan mij voorstellen dat er nog meer factoren een rol spelen. Zijn opvoeding, misschien?

vgeld
19-11-04, 22:29
Geplaatst door Seif
Probeer eens na te denken met je hoofd ipv met je onderbuik Vgeld.

Blijkbaar heeft JULLIE integratiepolitieke toch iets bereikt in het denkproces van de Marokkanen. WIJ Marokkanen (de mannen dan)associëren de onderbuik met aangename momenten/dingen om maar niet te spreken van extase momenten

Marsipulami
19-11-04, 22:31
Ik kan wel begrip opbrengen voor de moordenaar van Theo Van Gogh. Zoiets is normaal in een rechtstaat. In een rechtstaat krijgt een moordenaar altijd een advokaat, zelfs op kosten van de belastingbetaler als de moordenaar zelf geen geld heeft. Die advokaat wordt betaald om uit te leggen waarom men begrip kan hebben voor de moordenaar. Het is een goede zaak als men de wereld ook eens vanuit een ander perspectief kan bekijken. Ik heb wel medelijden met Mohamed B. Zo'n democratische rechtstaat is toch een mooie zaak als je het mij vraagt.

vgeld
19-11-04, 22:37
Geplaatst door Marsipulami
Ik kan wel begrip opbrengen voor de moordenaar van Theo Van Gogh. Zoiets is normaal in een rechtstaat. In een rechtstaat krijgt een moordenaar altijd een advokaat, zelfs op kosten van de belastingbetaler als de moordenaar zelf geen geld heeft. Die advokaat wordt betaald om uit te leggen waarom men begrip kan hebben voor de moordenaar. Het is een goede zaak als men de wereld ook eens vanuit een ander perspectief kan bekijken. Ik heb wel medelijden met Mohamed B. Zo'n democratische rechtstaat is toch een mooie zaak als je het mij vraagt.
Als je het aan mij vraagt dan zeg ik: Ik begrijp geen fuck van je verhaal.

T'rusten en pas goed op je zelf en op la Flamande

Te quiero
19-11-04, 22:40
Geplaatst door Marsipulami
Ik kan wel begrip opbrengen voor de moordenaar van Theo Van Gogh. Zoiets is normaal in een rechtstaat. In een rechtstaat krijgt een moordenaar altijd een advokaat, zelfs op kosten van de belastingbetaler als de moordenaar zelf geen geld heeft. Die advokaat wordt betaald om uit te leggen waarom men begrip kan hebben voor de moordenaar. Het is een goede zaak als men de wereld ook eens vanuit een ander perspectief kan bekijken. Ik heb wel medelijden met Mohamed B. Zo'n democratische rechtstaat is toch een mooie zaak als je het mij vraagt.
Ik hoop dat dit niet verkeerd begrepen wordt, ik heb ook medelijden met hem als ik het vanuit zijn hoek bekijkt. Hij is een loser. Het is wel een situatie die hij voor zichzelf heeft gecreeerd. Hij had slimme keuzes kunnen maken, nl. je niet inlaten met de terroristen.
Hopelijk leren we allemaal een les uit zijn fouten.

freya
19-11-04, 22:47
Geplaatst door Seif
Probeer eens na te denken met je hoofd ipv met je onderbuik Vgeld. Dan zal die ogenschijnlijke inconsistentie die je waarneemt bij de Nederlanders als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Ogenschijnlijk?

Leg dat eens uit?

Seif
19-11-04, 22:53
Geplaatst door freya
Leg dat eens uit?

Later!

Ben nu m'n tijd aan het verdelen tussen een reactie op een post van Ron, m'n vriendin die aandacht wil en m'n CV die ik aan het bijwerken ben.

Marsipulami
19-11-04, 23:00
Geplaatst door Te quiero
Hij is een loser. Het is wel een situatie die hij voor zichzelf heeft gecreeerd. Hij had slimme keuzes kunnen maken, nl. je niet inlaten met de terroristen.

Bwoah, ik geloof dat terrorismeverhaal nog steeds niet echt. Volgens mij was MB gewoon een labiele Marokkaan die de praatjes van al te assertieve gefrustreerde moslims wat al te letterlijk genomen heeft. Nederland had ook wat slimmere keuzes kunnen maken en manifeste beledigingen niet moeten vereenzelvigen met het recht op vrije meningsuiting. Nederland had wat meer nuance kunnen leggen in de berichtgeving over samenlevingsproblemen. Nederland had zich niet zoveel moeten laten leiden door massahysterie, enz.

et_2000nl
19-11-04, 23:05
Geplaatst door Seif
Later!

Ben nu m'n tijd aan het verdelen tussen een reactie op een post van Ron, m'n vriendin die aandacht wil en m'n CV die ik aan het bijwerken ben.

Fuck die CV....

vgeld
19-11-04, 23:10
Geplaatst door Marsipulami
Bwoah, ik geloof dat terrorismeverhaal nog steeds niet echt. Volgens mij was MB gewoon een labiele Marokkaan die de praatjes van al te assertieve gefrustreerde moslims wat al te letterlijk genomen heeft. Nederland had ook wat slimmere keuzes kunnen maken en manifeste beledigingen niet moeten vereenzelvigen met het recht op vrije meningsuiting. Nederland had wat meer nuance kunnen leggen in de berichtgeving over samenlevingsproblemen. Nederland had zich niet zoveel moeten laten leiden door massahysterie, enz.

Nu kan ik je beredenering wel volgen !

vgeld
19-11-04, 23:13
Geplaatst door Seif
Later!

en m'n CV die ik aan het bijwerken ben.
Plaats je cv op vacaturevijver.nl (http://www.vacaturevijver.nl/) of op nationalevacaturebank.nl (http://www.nationalevacaturebank.nl) als je een baan zoekt

Seif
19-11-04, 23:30
Geplaatst door et_2000nl
Fuck die CV....

Er gaat gefucked worden, maar niet mijn CV. :D

Seif
19-11-04, 23:30
Geplaatst door vgeld
Plaats je cv op vacaturevijver.nl (http://www.vacaturevijver.nl/) of op nationalevacaturebank.nl (http://www.nationalevacaturebank.nl) als je een baan zoekt

Dank, maar ik ben al voorzien.

et_2000nl
19-11-04, 23:39
Geplaatst door Seif
Er gaat gefucked worden, maar niet mijn CV. :D

Zo zie je maar weer, je kan hetzelfde bedoelen terwijl je totaal iets anders zegt....

Pytaghoras
20-11-04, 01:33
Geplaatst door Marsipulami
Ik kan wel begrip opbrengen voor de moordenaar van Theo Van Gogh. Zoiets is normaal in een rechtstaat. In een rechtstaat krijgt een moordenaar altijd een advokaat, zelfs op kosten van de belastingbetaler als de moordenaar zelf geen geld heeft. Die advokaat wordt betaald om uit te leggen waarom men begrip kan hebben voor de moordenaar. Het is een goede zaak als men de wereld ook eens vanuit een ander perspectief kan bekijken. Ik heb wel medelijden met Mohamed B. Zo'n democratische rechtstaat is toch een mooie zaak als je het mij vraagt.

Agh ja lieve Mars, je bevindt zich over de grens, je kan dus wel begrip tonen. Je bent de Nederlandse staat niets schuldig. Je mag geen begrip hebben voor een moord volgens de normen en waarden van Nederlandse cultuur. Jij maakt geen deel daarvan. Dus schreeuw maar wat je wilt.

~Panthera~
20-11-04, 01:39
Geplaatst door et_2000nl
Zo zie je maar weer, je kan hetzelfde bedoelen terwijl je totaal iets anders zegt....
--------------

Wees blij dat je het lijdend onderwerp niet bent. :moe:

wytze
20-11-04, 15:05
vgeld,

Een hele goede vergelijking dit verhaal. Net zoiets als het incasseringsvermogen van Verdonk. Het verbaast mij ook keer op keer dat velen niet zien hoe ontzettend ze met 2 maten meten.

Seif
20-11-04, 15:15
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

Wees blij dat je het lijdend onderwerp niet bent. :moe: :zweep:

~Panthera~
20-11-04, 15:17
Geplaatst door Seif
:zweep:
------------------

:blowen:

Te quiero
20-11-04, 16:50
quote:

Geplaatst door Marsipulami

Bwoah, ik geloof dat terrorismeverhaal nog steeds niet echt. Volgens mij was MB gewoon een labiele Marokkaan die de praatjes van al te assertieve gefrustreerde moslims wat al te letterlijk genomen heeft. Nederland had ook wat slimmere keuzes kunnen maken en manifeste beledigingen niet moeten vereenzelvigen met het recht op vrije meningsuiting. Nederland had wat meer nuance kunnen leggen in de berichtgeving over samenlevingsproblemen. Nederland had zich niet zoveel moeten laten leiden door massahysterie, enz.
De moord afkeuren en vlak daar achter anderen (maatschappij) beschuldigen over berichtgevingen, geef je toe dat Verdonk gelijk had toen ze zei dat de moslimgemeenschap een lage incasseringsvermogen had.

Vergeet niet dat van Gogh ook niet-moslims zwaar beledigd had.

taouanza
20-11-04, 19:07
Geplaatst door Te quiero
quote:

De moord afkeuren en vlak daar achter anderen (maatschappij) beschuldigen over berichtgevingen, geef je toe dat Verdonk gelijk had toen ze zei dat de moslimgemeenschap een lage incasseringsvermogen had.

Vergeet niet dat van Gogh ook niet-moslims zwaar beledigd had.
Dat uitgerekend jij moet zeuren over incasseringsvermogen.Moet nie gekker worden.:rolleyes:

Te quiero
20-11-04, 20:23
Geplaatst door taouanza
Dat uitgerekend jij moet zeuren over incasseringsvermogen.Moet nie gekker worden.:rolleyes:
Taouana, je bent niet geinteresseerd in discussie voeren. Je wil ruzie uitlokken. Wat is jouw probleem? Hetzelfde als van Theo van Gogh?
Waarom moet je mij steeds pesten?

taouanza
20-11-04, 23:19
Geplaatst door Te quiero
Taouana, je bent niet geinteresseerd in discussie voeren. Je wil ruzie uitlokken. Wat is jouw probleem? Hetzelfde als van Theo van Gogh?
Waarom moet je mij steeds pesten?

Boehoehoe don't dish it if you can't take it, muts!

Siah
21-11-04, 01:34
Geplaatst door Te quiero

Ik kan ook begrijpen dat Mohammed B. van Gogh ging vermoorden. Als hij door de ronselaars voor terrorisme steeds met haatteksten, videotapes van zelfmoordaanslagen, onthoofdingen, etc. gedrild/opgefokt wordt dan, ontwikkelen ze een killerinstinct bij hem. Hij is dan zo gebrainwashed dat hij denkt dat hij voor Allah die moord op van Gogh moet plegen.


Boksers worden ook eerst opgefokt/kwaad gemaakt voordat ze de ring in gaan.



Slechte ver-gelijkingen! :tover:
vooraal, als de eerste reactie op deze topic.
..

en dan ga je hier gewoon door..en kom je weer met het volgende(dezelfde):



Het hangt af vanuit welke hoek je "begrip" ziet, he?
"Begrip" omdat Mohammed B. zo zielig is dat hij die moord moest plegen is iets anders dan "begrip" voor zijn daad omdat hij door die terroristische groep werd opgefokt. Wat het laatste betreft had hij natuurlijk zelf naar gezocht.

is dat met elkaar te vergelijken??

denk er maar weer over na!

Siah
21-11-04, 01:39
f tussedoo


Geplaatst door klaaskop

Begrijpen dat zoiets gebeurt in een oorlogssituatie is nog iets anders dan goedkeuren.

En bij die opmerkingen is óók steeds aangegeven dat we voor een uiteindelijk oordeel eerst het onderzoek afwachten.



:hihi:

Te quiero
21-11-04, 01:48
Geplaatst door Siah
Slechte ver-gelijkingen! :tover:
vooraal, als de eerste reactie op deze topic.
..

en dan ga je hier gewoon door..en kom je weer met het volgende(dezelfde):




is dat met elkaar te vergelijken??

denk er maar weer over na!
Mohammed B heeft wel een strafblad maar nooit eerder een moord gepleegd. Het is vaak niet voor te stellen hoe je zo wreek kan zijn om tot moord over te gaan. Als je weet hoe de ronselaars te werk gaan dan begrijp je pas hoe hij tot zover kon komen. Goedkeuren doe ik niet.
Hij had een domme keus gemaakt en dat is zich inlaten met terroristen.
Dus hij blijft een loser.

Siah
21-11-04, 01:52
Geplaatst door Seif


Later!

hee; niet vergeten hé;


m'n vriendin die aandacht wil

ben bereid mijn forum-genoten op drukke tijden te helpen :hardlach:


en m'n CV die ik aan het bijwerken ben.

ben ook lekker werk-loos :D

en moet ook nog m'n ding bijwerken :duizelig:

Siah
21-11-04, 02:07
Geplaatst door Te quiero
Mohammed B heeft wel een strafblad maar nooit eerder een moord gepleegd. Het is vaak niet voor te stellen hoe je zo wreek kan zijn om tot moord over te gaan. Als je weet hoe de ronselaars te werk gaan dan begrijp je pas hoe hij tot zover kon komen. Goedkeuren doe ik niet.
Hij had een domme keus gemaakt en dat is zich inlaten met terroristen.
Dus hij blijft een loser.

misschien ben ik er niet duidelijk genoeg geweest; :tover:

ik vond de vergelijking tussen een absurde en bloodige bezetting (een illegale-En-immorele "oorlog") waarin de executies en martelingen systematisch en op grote schaal plaatsvinden (daartoe worden de soldaten zelfs gecommandeerd); met een min of meer historisch nieuwe urban-verschijnsel, naief.

jouw vergelijking tussen een (neo-)koloniale verschijnsel, en het hele gebeuren in a'dam.

Te quiero
21-11-04, 02:49
Geplaatst door Siah
misschien ben ik er niet duidelijk genoeg geweest; :tover:

ik vond de vergelijking tussen een absurde en bloodige bezetting (een illegale-En-immorele "oorlog") waarin de executies en martelingen systematisch en op grote schaal plaatsvinden (daartoe worden de soldaten zelfs gecommandeerd); met een min of meer historisch nieuwe urban-verschijnsel, naief.

jouw vergelijking tussen een (neo-)koloniale verschijnsel, en het hele gebeuren in a'dam.
Jij hebt het onderwerp van deze discussie verkeerd begrepen. Het ging niet om de politiek, maar om de geestelijke toestand van deze mensen die de wreedheden uitvoerden.
Met name hoe konden die soldaten zo wreed zijn dat ze een moord pleegden en dan nog wel op een weerloze man.
Als je dag in dag uit geconfronteerd wordt met geweld dan raakt het je niet meer. Je wordt hard. Het is ook geen wonder dat ze "messed up" van de oorlog terugkomen. Velen hebben dan ook psychiatrische hulp nodig.

Ik had begrepen dat ronselaars voor terrorisme dit ook doen met de rekruters die ze verworven hebben voor hun doel door ze te brainwashen met teksten uit de Koran en video's van zelfmoord aanslagen, onthoofdingen, etc. te laten zien. Het zal me niet verbazen als Mohammed B. ook psychiatrische hulp nodig zal hebben.