PDA

Bekijk Volledige Versie : Radicale Wilders zal nooit toegeven aan radicalisme (contradictie interminus?)



Wizdom
19-11-04, 22:01
Wilders zal nooit toegeven aan radicalisme

Uitgegeven: 19 november 2004 21:44
Laatst gewijzigd: 19 november 2004 21:45

HILVERSUM - Het Tweede-Kamerlid Wilders, dat momenteel streng wordt beveiligd wegens bedreigingen, heeft zich nog geen moment afgevraagd of het misschien raadzaam is om zijn toon te matigen. "Ik heb zelfs het idee dat het nog wel een graadje harder kan", zei hij vrijdag in het tv-programma Netwerk.

Door de veiligheidsmaatregelen kan Wilders nog wel in de Tweede Kamer zijn namens Groep Wilders, maar moet hij na het werk geregeld van onderkomen verkassen onder begeleiding van zijn lijfwachten. Soms gaan afspraken op het laatste moment niet door omdat het te onveilig is.


"Laatst waren we onderweg naar een stad, toen de betreffende korpsbeheerder opbelde en zei dat het niet verstandig was het bezoek door te zetten. Dat is dan wel even onwerkelijk, bijna surrealistisch. Dan vraag ik mezelf wel eens af: wat gebeurt hier?"

Nooit toegeven

Toch zal Wilders "nooit toegeven aan radicalisme". "Ik ga door op mijn eigen weg om Nederland te veranderen." Eerst keihard excessen aanpakken en daarna praten, is daarbij de juiste volgorde, aldus het Tweede-Kamerlid.

De twee vermeende terroristen die vorige week in het Haagse Laakkwartier zijn aangehouden, zouden plannen hebben gehad om de Tweede-Kamerleden Hirsi Ali en Wilders vermoorden. Zowel VVD'er Hirsi Ali als het onafhankelijke Kamerlid Wilders heeft zich herhaaldelijk zeer kritisch uitgelaten over de islam. De politici hebben talloze andere bedreigingen aan hun adres gekregen.