PDA

Bekijk Volledige Versie : kafir...ongelovige hond???

oraetlabora
20-11-04, 07:31
leven eer en bezit worden in de Koran als heilig beschouwd,ongeacht of deze persoon Moslim is of niet!Rascisme,seksisme en andere vormen van onderscheid en vooroordelen zijn niet toelaatbaar voor Moslims,omdat de Koran over gelijkwaardigheid predikt!!

lees de Koran (Surat 49:13)

" O mensheid! Wij hebben jullie geschapen van een enkele ziel,
man en vrouw en Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar leert kennen.
Waarlijk,de meest eerbare onder jullie in Allah,s ogen is degene die het meest godvruchtig is.
En Allah is Alwetend,Alkennend."

of is dit weer op een andere manier uitlegbaar....

chafina
23-11-04, 16:00
qafir, dat zijn ongelovigen die zich als zodanig manifesteren. Alleen God bepaald wie ongelovig en gelovig is. Het geloof en de beschaafde wereld die daaruit voorvloeit die zich aan normen en waarden (en zeden) houd verschilt met het ongeloof en mensen die zijn verdwaald in onzedelijkheid en viezigheid. De Kafir bevindt zich op het slechte pad. Gelovigen (moslims: zij die zich overgeven aan de wil van God) proberen op het rechte pad te blijven en vragen daarbij de hulp van God. Er zijn veel moslimwetten en uiteindelijk voorbeeldwetten die de bezittingen en waardigheid van mensen moeten beschermen. Er zullen altijd Kafir zijn die van je willen stelen, je verkrachten, misleiden, uit balans brengen, die vrouwen mishandelen, etc.
Je ziet ook dat in de Koran heel duidelijk met wetten geprobeerd is de vrouw te beschermen, zelfs echtscheiding en verdeling van bezittingen is in de koran geregeld, iets wat in zijn tijd van openbaring een unicum is.
Het geloof maakt het verschil uit tussen de mens aan de ene kant, die kan nadenken en zich beschaafd kan gedragen; en de beesten aan de andere kant. De beesten naaien eroplos, vreten zich vol, zijn verdwaald in het materialisme en vergeten de kosmische betekenis en waarde van het bestaan vergeten wie hun ouders en schepper zijn, vergeten wie de samenleving vredig samenhoud, vergeten dat ook zij ooit zullen worden berecht.
Eigenlijk is een kafir wat ze noemen een geiten neuker. In de tijd voordat mensen zich aan menselijke beschaafde wetten hielden was de Islam de enige die beschaafdheid kon brengen. Mensen die niet gelovig waren in die tijd werden als zodanig uitgescholden. Later betekende het ookwel onzedelijk persoon, ongeletterde aap (door islam gingen mensen een taal arabisch leren, er werden kennisnetwerken opgebouwd), onbeschaafd persoon (er werden ziekenhuizen met hoge normen en waarden gebouwd die kwalitatief beter waren dan zijn westerse variant, dit klopte zelfs tot na de tijd van Napoleon Bonaparte.)
Later hebben blanken (nederlanders en engelsen) geprobeerd dit wordt te gebruiken. De islam was tot ver in Afrika verspreidt en in de tijd van berovingen en plunderingen en het lak aan rechten van de mens (kolonialisme) werden de 'blanken'vaak uitgescholden vanwege hun beestachtig gedrag en gebrek aan respect voor mensen rechten. Later scholden de blanken weer bepaalde Negroide stammen uit voor Kaffers (onbeschaafd) en Nikkers (zwartjes).
In zuid afrika waar de (ex)nederlanders tot voor kort nog mensenrechten schonden, daar werden donkere mensen nog vaak uitgescholden voor kaffer. Er zijn ook nederlanders die er een andere geschiedenis aan verbinden en het gewoon als scheldwoord gebruiken.
Kaffer, Hond, Kl**Zak, Etc
Als tegenwoordig een geleerde moslim persoon iemand uitscheld voor Kafir, moet hij rekening houden met het feit dat de westerse samenleving geprobeerd heeft en nog steeds probeerd een beschaafde samenleving op te bouwen. In Nederland en in de VS zijn er veel normen en waarden gehaald uit de Islam / Arabische cultuur en uit de Christelijke en Joodse cultuur. Wel is er de mogelijkheid om tot de grensen van de wet de beest uit te hangen. Toch proberen mensen in de VS prostitutie en drugs en onrecht aan banden te leggen en zijn veel voormalig slaven tot moslim bekeerd omdat voor de islam iedereen gelijk is ongeacht afkomst. In zuid afrika en VS en voor lange tijd in Nederland werd beweerd dat in de bijbel staat dat Jezus blank was met een slanke hoofd en bluawe ogen en alle andere rassen zijn onwaardig en onbeschaafd. Jezus was een Jood en hij was voor velen een profeet ook voor de moslims.
ik laat het hierbij. tot later. slm. Al-Djinn

onno9
23-11-04, 18:25
het zou dus inhouden dat er onder moslims ook kafirs zijn....of vindt u dat te kort door de bocht?het gaat er in principe om hoe je met de Koran omgaat en ook volgens de Koran leeft,4en daar ontbreekt het nog weleens aan...

Davud
25-11-04, 16:16
edv, wanneer ga je antwoorden op mijn topic:"Islam en meer": christenen: doe de leugentest?

je kraamt overal wel wat onzin uit, maar als puntje bij paaltje komt ben je er niet.

geen dank

graag gedaan

Davud

oraetlabora
12-12-04, 09:52
hoorde een professor in de islam een uitspraak doen dat" kafir" zijn erger is dan "homo" zijn volgens de Koran.
vraag me alleen af wat die man dan onder het woord "kafir"verstaat.
als het alleen om het" niet geloven in de Koran" betreft hebben moslims in nederland een probleem.
dan hebben we miljoenen "kafirs"in nederland en hoe ga je daar mee om?

Davud
13-12-04, 01:55
ik zou wel kunnen antwoorden, als de vraag van een broeder of zuster kwam, maar helaas niet op de vraag van degenen die in Nlijst vertoeven.

geen dank

graag gedaan

Davud

michiel mans
13-12-04, 02:59
Davud schreef,

ik zou wel kunnen antwoorden, als de vraag van een broeder of zuster kwam, maar helaas niet op de vraag van degenen die in Nlijst vertoeven.

"Ik zou de vraag wel kunnen beantwoorden maar ik praat niet met onwetende moslims. Dat volk stop ik in mijn negeerlijst. Ik praat alleen met echte Nederlanders"

Als de autochtone Nederlanders zo zouden gaan praten hoe zouden de moslims zich dan voelen? En jij ziet kans mijn postings verwijderd te krijgen terwijl je zelf ongestoord door kan gaan met tweedracht te zaaien op dat superieure toontje van je. Arme Marokkanen, arme Nederlanders.

ja,maar
25-12-04, 11:23
als ik davud moet geloven in andere postings dan moet de islam nederland overheersen.....
vreemde gedachte....want dan vrees ik dat er weer treinen gaan rijden naar een onbekende bestemming...

ja,maar
25-12-04, 11:29
sura 45 vers 14

Zeg aan hen die geloven
dat zij vergevend zijn jegens hen
die niet in verwachting zijn
van de dagen van Allah
opdat Hij vergelden kan aan mensen
wat zij vergaard hadden.

contradictio
25-12-04, 11:36
Geplaatst door oraetlabora
leven eer en bezit worden in de Koran als heilig beschouwd,ongeacht of deze persoon Moslim is of niet!Rascisme,seksisme en andere vormen van onderscheid en vooroordelen zijn niet toelaatbaar voor Moslims,omdat de Koran over gelijkwaardigheid predikt!!

lees de Koran (Surat 49:13)

" O mensheid! Wij hebben jullie geschapen van een enkele ziel,
man en vrouw en Wij hebben jullie tot volkeren en stammen gemaakt opdat jullie elkaar leert kennen.
Waarlijk,de meest eerbare onder jullie in Allah,s ogen is degene die het meest godvruchtig is.
En Allah is Alwetend,Alkennend."

of is dit weer op een andere manier uitlegbaar....

http://www.tafsir.com

salaam

ja,maar
25-12-04, 11:44
hoe kom jij aan mijn foto contradictio?

contradictio
25-12-04, 13:51
Geplaatst door ja,maar
hoe kom jij aan mijn foto contradictio?

:schok:

plaats de jouwe en dan kijken we of je de vergelijkingstest doorstaat :D

ja,maar
25-12-04, 13:55
ships...moet ik eerst weer m,n baard laten groeien

contradictio
25-12-04, 14:02
Geplaatst door ja,maar
ships...moet ik eerst weer m,n baard laten groeien

zonder die baard heb ik ook nog wel wat vergelijkingsmateriaal hoor.. :p

http://www.keanunet.com/gif/keanu%20de.gif

http://web.telia.com/~u87727183/keanu_reeves.jpg

freethinker
04-01-05, 02:02
Ik ben een kafir. Bevalt me goed, probeer het ook eens.

Vriendelijke groet...

michiel mans
04-01-05, 02:26
THE RIDDLE OF EPICURUS
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.

Is he able, but not willing? Then he is malevolent.

Is he both able and willing?
Then whence cometh evil?

Is he neither able nor willing?
Then why call him God?

Da's een goeie freethinker.

jankaas
04-01-05, 19:41
Ik ben absoluut niet gelovig maar ik leef naar mijn idee niet slecht. Ik moord, verkracht, steel en bedrieg NIET. Ben ik nu een goed mens of ben ik toch een kafir en kom ik volgens de Islam in de hel ? Er zijn, als ik het nieuws volg, heel wat Moslims en christenen die zich wel schuldig maken aan verkrachtingen en moorden. komen die dan toch in de hemel? Als dat zo is vindt ik het geloof wel erg hypocriet.