PDA

Bekijk Volledige Versie : Wie is er 3 nov ook thuis gebleven?



Tomas
20-11-04, 11:12
Ik hoorde van de week van een juffrouw dat er op haar school en in haar klas ettelijke of bijna alle marokkanen waren thuisgebleven op 3 nov. Ze kreeg zelfs telefoontjes de volgende dag met de vraag of het wel veilig was.

Volgens haar was het een nogal overdreven en domme reactie om thuis te blijven aangezien er op haar school geen enkele belangstelling voor het gebeuren was. Maar ik twijfel wel eens wat saan haar perceptie. Zeker als ze het zo (gelukkig niet meer strafbare intonatie) smalend zegt.

Wie heeft het nog meer gehoord of is dit een lokaal incident of een overdreven weergave van de werkelijkheid.

Goodnight
20-11-04, 11:18
Geplaatst door Tomas
Ik hoorde van de week van een juffrouw dat er op haar school en in haar klas ettelijke of bijna alle marokkanen waren thuisgebleven op 3 nov. Ze kreeg zelfs telefoontjes de volgende dag met de vraag of het wel veilig was.

Volgens haar was het een nogal overdreven en domme reactie om thuis te blijven aangezien er op haar school geen enkele belangstelling voor het gebeuren was. Maar ik twijfel wel eens wat saan haar perceptie. Zeker als ze het zo (gelukkig niet meer strafbare intonatie) smalend zegt.

Wie heeft het nog meer gehoord of is dit een lokaal incident of een overdreven weergave van de werkelijkheid.

Mijn zoon was gewoon naar school gegaan.
Waar tot mijn verbazing niets over het hele gebeuren werd verteld of gezegd.wat ik dus niet goed vind, want het is iets wat speelt.Zeker voor middelbare scholieren.

In ieder geval.....heb verder niets gehoord over mensen die thuis zijn gebleven.

Maar die Truus zou beter even na moeten denken ipv te roepen dat ze het overdreven en dom vind.
Haar reactie is overdreven en HEEL ERG DOM.Zij kan namelijk niet bepalen waar anderen wel of niet angst voor hebben.Als zij bang zijn is hun angst re-eel want zij voelen die.Wat een jufrouw zeg...weet je zeker dat ze pedagogie in haar pakket heeft gehad?

Tomas
20-11-04, 11:22
Geplaatst door Goodnight
...weet je zeker dat ze pedagogie in haar pakket heeft gehad?

Ik zit nu ruim een jaar in de ouder-raad en mijn aanzien tov het onderwijs en de docenten die daar werken heb ik ondertussen aanzienlijk bijgesteld. Sommige kunne nhet bloed onder je nagels vandaan halen met hun stuitende domheid. Dat zou verboden moeten worden.

Maargoed, jij dus niks. VOlgens mij leefde Theo ook helemaal niet onder jongeren. Hij is meer van mijn generatie. En dan ook maar een beetje.

Naufal
20-11-04, 11:23
Ik, toen was het koud :traan2:

nl-x
20-11-04, 11:23
Geplaatst door Tomas
Ik hoorde van de week van een juffrouw dat er op haar school en in haar klas ettelijke of bijna alle marokkanen waren thuisgebleven op 3 nov. Ze kreeg zelfs telefoontjes de volgende dag met de vraag of het wel veilig was.

Volgens haar was het een nogal overdreven en domme reactie om thuis te blijven aangezien er op haar school geen enkele belangstelling voor het gebeuren was. Maar ik twijfel wel eens wat saan haar perceptie. Zeker als ze het zo (gelukkig niet meer strafbare intonatie) smalend zegt.

Wie heeft het nog meer gehoord of is dit een lokaal incident of een overdreven weergave van de werkelijkheid.
Ik heb het overwogen.

Vergeet niet dat er een helemoel moslim(a)s werden mishandeld nav 2 november. Dus het is zeker geen overdreven gedachte. Vergeet niet dat er zijn mensen geweest die schoolkinderen dus opzettelijk als doel hebben gekozen, door hun school in brand te steken.

Seif
20-11-04, 11:25
Geplaatst door nl-x
Vergeet niet dat er een helemoel moslim(a)s werden mishandeld nav 2 november.

Bron?

Kan me namelijk alleen die moslima in die bus in Dordrecht herinneren.

Goodnight
20-11-04, 11:28
Geplaatst door Tomas
Ik zit nu ruim een jaar in de ouder-raad en mijn aanzien tov het onderwijs en de docenten die daar werken heb ik ondertussen aanzienlijk bijgesteld. Sommige kunne nhet bloed onder je nagels vandaan halen met hun stuitende domheid. Dat zou verboden moeten worden.

Maargoed, jij dus niks. VOlgens mij leefde Theo ook helemaal niet onder jongeren. Hij is meer van mijn generatie. En dan ook maar een beetje.

Dat is de reden waarom ik dus weiger in een ouderraad te zitten.dat er domme tussen zitten ben ik al ruimschoots achter.

Mijn zoon wist bij god niet wie die van Gogh nou wel niet was.
Maar het gaat niet om de persoon,maar om de daad en de gevolgen.....

overigens was hij ook niet van mijn generatie.ben ik nog een veel te jong bloemetje voor :D

Tomas
20-11-04, 11:28
Geplaatst door nl-x
Ik heb het overwogen.

Vergeet niet dat er een helemoel moslim(a)s werden mishandeld nav 2 november. Dus het is zeker geen overdreven gedachte. Vergeet niet dat er zijn mensen geweest die schoolkinderen dus opzettelijk als doel hebben gekozen, door hun school in brand te steken.

Wijsheid achteraf geldt op dat moment nog niet. Dus waarom overwoog je het? En hoe bleek het te zijn.

Ben wel verbaasd dat je nog op school zit.

~Panthera~
20-11-04, 11:30
Geplaatst door Goodnight

overigens was hij ook niet van mijn generatie.ben ik nog een veel te jong bloemetje voor :D
--------

Troost je, ik vond het een misselijkmakende arrogante zak. :moe:
En ik ben een iets oudere bloem. :D

Goodnight
20-11-04, 11:31
Ik weet wel dat mijn schoonzus net 3 weken bevallen en met kinderwagen en peuter in de bus UITERST vriendelijk aan een andere vrouw vroeg of die haar wilde helpen bij het uitstappen.Die vrouw die keek halsstarrig uit het raam, mijn schoonzus herhaalde het nog een keer en nog eens voor ze doorhad dat de vrouw niet doof was.
Een andere dame hielp haar....maar het deed haar wel veel pijn.

En dat is minstens ( of zelfs erger) dan uitgescholden worden.

Tomas
20-11-04, 11:31
Geplaatst door Goodnight
Dat is de reden waarom ik dus weiger in een ouderraad te zitten.dat er domme tussen zitten ben ik al ruimschoots achter.

Mijn zoon wist bij god niet wie die van Gogh nou wel niet was.
Maar het gaat niet om de persoon,maar om de daad en de gevolgen.....

overigens was hij ook niet van mijn generatie.ben ik nog een veel te jong bloemetje voor :D

Ik bedoel ook niet dat er geen aandacht aan gegeven zou moeten worden, maar als het b.v. eminem (whatever) vermoord was in a'dam dan was het wel even anders geweest op de scholen. Denk ik.

En persoonlijk vind ik het ook niet slim om je aan belangrijke invloedrijke posities te onttrekken omdat je je ergert aan de domheid van de anderen. Dat zorgt er alleen maar voor dat de domheid toeneemt en de kwaliteit van het onderwijs nog meer keldert. :student:

Goodnight
20-11-04, 11:32
Geplaatst door ~Panthera~
--------

Troost je, ik vond het een misselijkmakende arrogante zak. :moe:
En ik ben een iets oudere bloem. :D

Oefff...het ligt dus niet aan mijn leeftijd :D

nl-x
20-11-04, 11:32
Geplaatst door Tomas
Wijsheid achteraf geldt op dat moment nog niet. Dus waarom overwoog je het? En hoe bleek het te zijn.

Ben wel verbaasd dat je nog op school zit.
Ik overwoog mn dochter niet naar school te sturen die dag :moe: Ik vond de sfeer best wel dreigend. Ik was ook niet naar die bijeenkomst op de Dam geweest. Achteraf gezien had ik gelijk. Er werd een Surinamer -zomaar- inelkaar geslagen omdat autochtonen vonden dat hij daar niet welkom was. Omstanders stonden er bij en keken er naar.

Ikzelf nam een dag na de moord vrij omdat ik de sfeer zo klote vond. Iedereen die je sprak had het maar over een ding. En dan altijd die 'Goh, je zal je wel klote voelen, dat iedereen je er op aanspreekt'-aanspraak.

~Panthera~
20-11-04, 11:33
Geplaatst door Goodnight
Oefff...het ligt dus niet aan mijn leeftijd :D
-------

Nee hoor, absoluut niet. :D

Goodnight
20-11-04, 11:35
Geplaatst door Tomas
Ik bedoel ook niet dat er geen aandacht aan gegeven zou moeten worden, maar als het b.v. eminem (whatever) vermoord was in a'dam dan was het wel even anders geweest op de scholen. Denk ik.

En persoonlijk vind ik het ook niet slim om je aan belangrijke invloedrijke posities te onttrekken omdat je je ergert aan de domheid van de anderen. Dat zorgt er alleen maar voor dat de domheid toeneemt en de kwaliteit van het onderwijs nog meer keldert. :student:

ja...dat is wel zo.maar hij zit nu eenmaal op een school waar het merendeel Marokkaan is en waar ze zogenaamd veel aandacht besteden aan de belevingswereld van deze kids.Anyway.....ik heb het hem uitgelegd.

Of het slim is weet ik niet, maar ik heb er gewoon geen tijd voor.En ik doe veel andere dingen met mijn kind...dus zo'n droog overlegje waarbij je zogenaamd wat in te brengen hebt kan ik gerust wel missen :wink:

met alle respect voor anderen die daar wel energie en tijd in steken hoor.:D

Goodnight
20-11-04, 11:38
Geplaatst door nl-x
Ik overwoog mn dochter niet naar school te sturen die dag :moe: Ik vond de sfeer best wel dreigend. Ik was ook niet naar die bijeenkomst op de Dam geweest. Achteraf gezien had ik gelijk. Er werd een Surinamer -zomaar- inelkaar geslagen omdat autochtonen vonden dat hij daar niet welkom was. Omstanders stonden er bij en keken er naar.

Ikzelf nam een dag na de moord vrij omdat ik de sfeer zo klote vond. Iedereen die je sprak had het maar over een ding. En dan altijd die 'Goh, je zal je wel klote voelen, dat iedereen je er op aanspreekt'-aanspraak.

Ik voelde me wel klote,maar ben gewoon gaan werken.Toevallig woon en werk ik in de buurt waar M.B woonde en werkte ( is zelfs 3 maanden een collega van mij geweest).
Mij viel juist op dat NIEMAND er over sprak op het werk of in de sportschool...terwijl het toch in die buurt broeide.
Alleen 2 collega's hadden het erover.Een OR collega die aangaf pissig te zijn en met wie ik vervolgens een hele goeie discussie had en een andere collega die het zo verademend vond dat er eindelijk iemand over begon.Ook zij verbaasde zich erover dat NIEMAND het er over had.

Dat was gewoon ronduit bizar.

verder ben ik eigenlijk helemaal niet bang geweest or what ever dan ook...

Tomas
20-11-04, 11:39
Geplaatst door Goodnight
ja...dat is wel zo.maar hij zit nu eenmaal op een school waar het merendeel Marokkaan is en waar ze zogenaamd veel aandacht besteden aan de belevingswereld van deze kids.Anyway.....ik heb het hem uitgelegd.

Of het slim is weet ik niet, maar ik heb er gewoon geen tijd voor.En ik doe veel andere dingen met mijn kind...dus zo'n droog overlegje waarbij je zogenaamd wat in te brengen hebt kan ik gerust wel missen :wink:

met alle respect voor anderen die daar wel energie en tijd in steken hoor.:D

Als ik de leeftijd van je kind goed inschat denk ik dat ze nog niet op de middelbare school zit. Daar maakt het echt uit. Je hebt daar roosterproblmenen, leerkrachtproblemen, etc etc. Als ouderraadlid wordt iedere opmerking van jou serieus genomen alsof de hele school daar last van heeft. En je hebt een pot met geld waar je wat mee kunt sturen en paaien. Zo wil ik b.v. het klassenboek online zien te krijgen. Maar je moet wel je mede or-leden zien te overtuigen van het nut. En dat zijn er dankzij jouw veelvoorkomende-mentaliteit gelukkig niet zo veel. ;)

Goodnight
20-11-04, 11:40
Geplaatst door ~Panthera~
-------

Nee hoor, absoluut niet. :D

Kon jij hem ook wel schieten?


oops misselijke grap :D

Tomas
20-11-04, 11:41
Geplaatst door Goodnight
Ik voelde me wel klote,maar ben gewoon gaan werken.Toevallig woon en werk ik in de buurt waar M.B woonde en werkte ( is zelfs 3 maanden een collega van mij geweest).
Mij viel juist op dat NIEMAND er over sprak op het werk of in de sportschool...terwijl het toch in die buurt broeide.
Alleen 2 collega's hadden het erover.Een OR collega die aangaf pissig te zijn en met wie ik vervolgens een hele goeie discussie had en een andere collega die het zo verademend vond dat er eindelijk iemand over begon.Ook zij verbaasde zich erover dat NIEMAND het er over had.

Dat was gewoon ronduit bizar.

verder ben ik eigenlijk helemaal niet bang geweest or what ever dan ook...

Dat viel mij ook op. De krante nen de tv stonden er bol van, maar verder wilde niemand erover praten. Eerst vond ik dat erg eng, maar later bedacht ik dat het door fde overdaad op tv kwam. Maargoed, het heeft weldegelijk tot ernstige uitwassen geleid.

Goodnight
20-11-04, 11:41
Geplaatst door Tomas
Als ik de leeftijd van je kind goed inschat denk ik dat ze nog niet op de middelbare school zit. Daar maakt het echt uit. Je hebt daar roosterproblmenen, leerkrachtproblemen, etc etc. Als ouderraadlid wordt iedere opmerking van jou serieus genomen alsof de hele school daar last van heeft. En je hebt een pot met geld waar je wat mee kunt sturen en paaien. Zo wil ik b.v. het klassenboek online zien te krijgen. Maar je moet wel je mede or-leden zien te overtuigen van het nut. En dat zijn er dankzij jouw veelvoorkomende-mentaliteit gelukkig niet zo veel. ;)

HIJ zit in de eerste van de middelbare school.....

thanks voor je laatste 'compliment' :zweep:

Tomas
20-11-04, 11:43
Geplaatst door nl-x
Ik overwoog mn dochter niet naar school te sturen die dag :moe: Ik vond de sfeer best wel dreigend. Ik was ook niet naar die bijeenkomst op de Dam geweest. Achteraf gezien had ik gelijk. Er werd een Surinamer -zomaar- inelkaar geslagen omdat autochtonen vonden dat hij daar niet welkom was. Omstanders stonden er bij en keken er naar.

Ikzelf nam een dag na de moord vrij omdat ik de sfeer zo klote vond. Iedereen die je sprak had het maar over een ding. En dan altijd die 'Goh, je zal je wel klote voelen, dat iedereen je er op aanspreekt'-aanspraak.

Jij had dus een heel andere ervaring als Goodnight?

Tomas
20-11-04, 11:43
Geplaatst door Goodnight
HIJ zit in de eerste van de middelbare school.....

thanks voor je laatste 'compliment' :zweep:

OK. En toch heb ik gelijk.

nl-x
20-11-04, 11:44
Geplaatst door Tomas
Jij had dus een heel andere ervaring als Goodnight?
Nee, ik werk net buiten het oog van de storm

Tomas
20-11-04, 11:50
Geplaatst door nl-x
Nee, ik werk net buiten het oog van de storm

Ik snap 'm, maar ik ervaarde het ook zo. Alleen dan natuurlijk van een totaal ander perspectief.

mulan
20-11-04, 12:06
Nou ik ben niet thuis gebleven of zo maar wat een gezeik kreeg je over je heen gestort zeg......van Osama Bin Laden tot aan Marokkanen die in BMW's rijden en dat allemaal in de discussie over de moord op Theo van Gogh. :rolleyes:

Jakkie...je schrikt echt van sommige mensen.Ik weet nu wel beter.

Sawda
20-11-04, 12:07
In de week dat Theo vermoord werd, was ik een weekje vrij. Ik had het verlof ruim van te voren gepland ivm ramadan. Achteraf gezien ben ik blij dat ik die week niet werkte. Ik bracht mijn kinderen wel naar school maar dat waren wel de enige momenten dat ik buiten was.