PDA

Bekijk Volledige Versie : Apartheid in NL: Coffeeshops verboden voor buitenlanders



Marsipulami
20-11-04, 12:14
Coffeeshops verboden voor buitenlanders

Enkel inwoners van Nederland kunnen in de toekomst nog softdrugs kopen in de coffeeshops, de verkoop aan buitenlanders wordt verboden. Dat is het plan van de Nederlandse minister van Justitie Donner, die een proefproject wil starten in Maastricht. Onhaalbaar zonder juridische onderbouwing, reageert burgemeester Leers van Maastricht.

Leers heeft een eigen plan om overlast van drugstoeristen te bestrijden: een ‘wietboulevard’. Het Nederlandse liberale softdrugsbeleid kwam vrijdag onder vuur te liggen op een bijeenkomst van EU-ministers van Binnenlandse Zaken en Justitie in Brussel.

Na afloop verklaarde Donner (CDA) dat hij de verkoop van softdrugs wil verbieden aan ingezetenen van andere landen, via een systeem van pasjes of een identificatieplicht. Hij wil een proefproject starten in Maastricht.Als het lukt, kan het systeem uitgebreid worden naar de andere coffeeshops in de grensstreek.

Probleem is echter dat Europa een vrij verkeer van goederen, diensten en mensen garandeert. Met andere woorden: een uitbater van een coffeeshop mag geen verkoop weigeren aan EU-onderdanen.

“Hier word ik dus echt pissig van,” zegt burgemeester Gert Leers (CDA) van Maastricht. “Donner beloofde negen maanden geleden een pasjessysteem met juridische onderbouwing, zodat we niet bij de eerste de beste rechtszaak te kijk zouden staan. Daar is echter niets van terecht gekomen. Ik begin er dus niet aan. Morgen krijg ik schadeclaims van hier tot Tokio van coffeeshophouders wegens gederfde inkomsten. Mijn geduld met Donner is op.”

Leers heeft een eigen plan: de zestien coffeeshops in Maastricht moeten uit het centrum van de stad verhuizen naar een ‘wietboulevard’ aan de rand van de stad. Binnen vijf jaar moeten ze weg zijn uit de binnenstad. Wie weigert, verliest zijn vergunning.
“Maastricht trekt jaarlijks 1,5 miljoen drugstoeristen,” zegt Leers.“Dat zijn er zo’n vierduizend per dag. De overlast heeft ontoelaatbare vormen aangenomen.”

Tomas
20-11-04, 13:08
Dejavu... Had je niet net zo'n topictitel een jaartje of wat geleden over a'dam?

Marsipulami
20-11-04, 13:11
Geplaatst door Tomas
Dejavu... Had je niet net zo'n topictitel een jaartje of wat geleden over a'dam?

Kweeniemeer. Het stond vandaag in de krant.

Tomas
20-11-04, 13:13
Geplaatst door Marsipulami
Kweeniemeer. Het stond vandaag in de krant.

tzal wel je cultuur zijn dat je zulke topictitels verzint. Pavlovreactie of zoiets. het staat me bij dat het toen in a'dam juist andersom was. Een wethouders ofzoiets mocht niet naarbinnen omdat alleen buitenlanders werden toegelaten. Echt belangrijk.

criminar
20-11-04, 13:15
In Belgie staan ze altijd een jaartje achter. :zegniets:

wytze
20-11-04, 13:29
en dat alles terwijl coffeeshops een van de weinige plekken zijn in dit land waar blank, zwart en alles wat er tussen zit op vreedzame wijze samenkomt. kunnen heel wat mensen een voorbeeld aan nemen. :roken:

criminar
20-11-04, 13:31
Geplaatst door wytze
en dat alles terwijl coffeeshops een van de weinige plekken zijn in dit land waar blank, zwart en alles wat er tussen zit op vreedzame wijze samenkomt. kunnen heel wat mensen een voorbeeld aan nemen. :roken: Het is na het roken dat die vreedzame proces begint in te kicken!

InSennia
20-11-04, 13:50
En niet te vergeten 80% van de coffeeshops zijn van buitenlanders :D

Of broodje Dónner weet dit ook en heeft een duivels plan in ze achterhoofd :D

wytze
20-11-04, 13:51
idd criminar. je zou haast zeggen: er moet meer :roken: worden

~Panthera~
20-11-04, 14:05
Geplaatst door wytze
en dat alles terwijl coffeeshops een van de weinige plekken zijn in dit land waar blank, zwart en alles wat er tussen zit op vreedzame wijze samenkomt. kunnen heel wat mensen een voorbeeld aan nemen. :roken:
------------

PRECIES !

http://members.ams.chello.nl/b.lameris/sterk.jpg :hihi:

wytze
20-11-04, 14:08
Panthera,

Nee, katten niet!!!!! Freaken ze helemaal uit!!!

~Panthera~
20-11-04, 14:10
Geplaatst door wytze
Panthera,

Nee, katten niet!!!!! Freaken ze helemaal uit!!!
-----------

Je weet niet wat je ziet dan. :D
Steile wandrace en zo.

wytze
20-11-04, 14:16
idd. met 140 km per uur door de kamer. arme beesten.

~Panthera~
20-11-04, 14:20
Geplaatst door wytze
idd. met 140 km per uur door de kamer. arme beesten.
--------------------------

Ze krijgen hier alleen Royan Canin hoor, wees maar niet bang. http://www.cosgan.net/images/smilie/liebe/n020.gif

:D

wytze
20-11-04, 14:25
ik moet zeggen dat ik wel bewondering (naast menig schaterlach) heb voor wat jij allemaal aan plaatjes tevoorschijn weet te toveren.
die dikke kat lijk trouwens wel op die van mij. :hihi:

~Panthera~
20-11-04, 14:48
Geplaatst door wytze
ik moet zeggen dat ik wel bewondering (naast menig schaterlach) heb voor wat jij allemaal aan plaatjes tevoorschijn weet te toveren.
die dikke kat lijk trouwens wel op die van mij. :hihi:
-----------------

Dank je. http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a056.GIF

Heb je ook zo'n gezellige theemuts? :D
























Maar niet te klef he ? http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a234.gif :hihi:

wytze
20-11-04, 15:15
behalve een gezellige vraatzuchtige theemuts, ook een moorddadig jaagster. was vorig jaar bijna omgekomen door overdosis wilde konijnen die hier nog in de buurt zitten.

~Panthera~
20-11-04, 15:26
Geplaatst door wytze
behalve een gezellige vraatzuchtige theemuts, ook een moorddadig jaagster. was vorig jaar bijna omgekomen door overdosis wilde konijnen die hier nog in de buurt zitten.
-------------------------

http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c025.gif Woo, een echte killer dus ? :hihi:

wytze
20-11-04, 15:55
ik zal alle onsmakelijke details maar voor me houden
en de tere zieltjes hier niet beschadigen met verhalen over muizekopjes e.d. :roker:

~Panthera~
20-11-04, 15:57
Geplaatst door wytze
ik zal alle onsmakelijke details maar voor me houden
en de tere zieltjes hier niet beschadigen met verhalen over muizekopjes e.d. :roker:
------------

:haha: of eendagsk............... nee, ik zeg het niet. http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a213.gif :D


Over eten gesproken. :schok:

:zwaai: