PDA

Bekijk Volledige Versie : Muslims Urged to Remain Steadfast in Adversity (Allah (SWT) will Grant you Victory)



Wizdom
20-11-04, 13:21
Muslims Urged to Remain Steadfast in Adversity
P.K. Abdul Ghafour, Arab News

JEDDAH, 20 November 2004 — Sheikh Saleh Al-Taleb, one of the imams of the Grand Mosque in Makkah, yesterday called upon Muslims to strengthen their faith in God at these trying times and work together to improve their condition.

Delivering his Friday sermon, the imam advised the faithful to learn lessons from history which is replete with instances of the Prophet and his companions receiving God’s help when they were besieged by the enemy. He urged Muslims to remain steadfast until victory.

“Muslims are facing trials and tribulations all over the world today. They need to review their situation and strengthen their faith in God,” he told the hundreds of thousands of worshippers who packed the mosque.

He cited the Khandaq (trench) battle when the Jews of Madinah conspired with the Quraishi infidels of Makkah to attack the Prophet and his companions. Some 10,000 enemy troops surrounded the Muslims. The Prophet and his men dug a trench to the northwest of Madinah to defend the city.

“The siege of Madinah continued for a month. The faithful stood by the Prophet while the hypocrites faltered and withdrew their support. ... This is the condition of true Muslims at all times,” Sheikh Al-Taleb said, adding: “The trials and tribulations will only steel their resolve, their obedience to God and their commitment to His orders.”

“Victory is not just enjoying safety or worldly vanities but is to remain true to the principles one stands for and prevent the enemy from destroying the faith. At testing times the help of God came to the faithful from the heavens,” the imam said, and urged Muslims not to be depressed.

In Madinah, Sheikh Ali Abdul Rahman Al-Hudaify, the imam of the Prophet’s Mosque, commended Muslims for engaging in worship, charitable activities and other righteous deeds during Ramadan and urged them to continue the good work in other months.

“God must be feared and worshipped in all months, not only in Ramadan. ... Muslims must engage in good deeds and keep away from prohibited things always, not in a particular period alone,” the imam reminded the faithful.

Wizdom
20-11-04, 13:36
Geplaatst door stavast
De imperialistische aspiraties van de Islam herbevestigd.......

Men heeft ons voor de keuze gesteld... Eten of opgegeten worden...

stavast
20-11-04, 13:41
Geplaatst door Wizdom
Men heeft ons voor de keuze gesteld... Eten of opgegeten worden...

Ja, wij hadden de islamitische horden aan de poorten van Wenen en Parijs gewoon door moeten laten lopen......

magden_david
20-11-04, 14:14
Geplaatst door Wizdom
Men heeft ons voor de keuze gesteld... Eten of opgegeten worden...


och gossssieeee

Blade20
20-11-04, 14:22
Deze Imam is geen man van wijsheid.

In plaats van te kijken waarom Moslims in de wereld worden veracht schuift hij de schuld en de oplossing af op god.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand een man welke zulk een begrensde wereldkijk heeft zou volgen tenzij ze zelf zo bekrompen als hem zijn.
Laatst van alles zou ik zeker niet van een god verwachten dat hij zulk een man voor zich zou laten spreken.

Bart.NL
20-11-04, 14:55
Geplaatst door Wizdom
Men heeft ons voor de keuze gesteld... Eten of opgegeten worden...

Ik hoop maar dat jij en de mensen die er ook zo over denken een wat relaxtere houding krijgen, anders loopt het niet goed af. In Nederland zijn ook londsdale figuren en extreem rechts die er net zo over denken.

Wizdom
20-11-04, 16:16
Geplaatst door Bart.NL
Ik hoop maar dat jij en de mensen die er ook zo over denken een wat relaxtere houding krijgen, anders loopt het niet goed af. In Nederland zijn ook londsdale figuren en extreem rechts die er net zo over denken.

In Allah (SWT) we trust...

Wizdom
20-11-04, 16:18
Geplaatst door Blade20
Deze Imam is geen man van wijsheid.

In plaats van te kijken waarom Moslims in de wereld worden veracht schuift hij de schuld en de oplossing af op god.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand een man welke zulk een begrensde wereldkijk heeft zou volgen tenzij ze zelf zo bekrompen als hem zijn.
Laatst van alles zou ik zeker niet van een god verwachten dat hij zulk een man voor zich zou laten spreken.

Een deel van de mensen Moslims veracht... Wees wel correct... Maar net zo goed een deel van de mensen de tegenhangers veracht voor hun misdaden jegens de menselijkheid...

Bart.NL
20-11-04, 16:29
Geplaatst door Wizdom
In Allah (SWT) we trust...

Zo'n kreet is natuurlijk wel goed voor het zelfvertrouwen. Het werkt bij de Amerikanen. Maar ik kan me niet voorstellen dat God, als Hij bestaat, het goed vindt dat ze in Irak moslims aan het vermoorden zijn.

Wizdom
20-11-04, 16:59
Geplaatst door Bart.NL
Zo'n kreet is natuurlijk wel goed voor het zelfvertrouwen. Het werkt bij de Amerikanen. Maar ik kan me niet voorstellen dat God, als Hij bestaat, het goed vindt dat ze in Irak moslims aan het vermoorden zijn.

Het is het hele verhaal van a tot z... Het is het verschil tussen geloof en ongeloof.... Het verschil tussen goed en kwaad... Het verschil tussen Hemel en Hel... Het verschil tussen winnen en verliezen...

Bart.NL
21-11-04, 12:11
Geplaatst door Wizdom
Het is het hele verhaal van a tot z... Het is het verschil tussen geloof en ongeloof.... Het verschil tussen goed en kwaad... Het verschil tussen Hemel en Hel... Het verschil tussen winnen en verliezen...

Volk en vaderland werkt ook heel goed. De Sovjets hebben in de Tweede Wereldoorlog eigenhandig de Duitsers uit hun land geknikkerd. Het kostte wel 20.000.000 Russische doden. Dat is een offer dat nooit meer is geevenaard. Geloof in God speelde daar niet de hoofdrol.

Het is mij, na aandachtige bestudering van de geschiedenis, opgevallen dat God vrijwel altijd de kant kiest van degene met de beste wapens / motivatie / strijdplan. Daarom denk ik dat God in een strijd geen rol speelt, behalve dan bij de motivatie van sommige strijders.

Wizdom
21-11-04, 13:06
Geplaatst door Bart.NL
Volk en vaderland werkt ook heel goed. De Sovjets hebben in de Tweede Wereldoorlog eigenhandig de Duitsers uit hun land geknikkerd. Het kostte wel 20.000.000 Russische doden. Dat is een offer dat nooit meer is geevenaard. Geloof in God speelde daar niet de hoofdrol.

Het is mij, na aandachtige bestudering van de geschiedenis, opgevallen dat God vrijwel altijd de kant kiest van degene met de beste wapens / motivatie / strijdplan. Daarom denk ik dat God in een strijd geen rol speelt, behalve dan bij de motivatie van sommige strijders.

Vaak is dat zo... Niet wanneer de ene partij door de Schepper gekwalificeerd wordt als dienaren...

observer
21-11-04, 14:58
Geplaatst door Bart.NL
Volk en vaderland werkt ook heel goed. De Sovjets hebben in de Tweede Wereldoorlog eigenhandig de Duitsers uit hun land geknikkerd. Het kostte wel 20.000.000 Russische doden. Dat is een offer dat nooit meer is geevenaard. Geloof in God speelde daar niet de hoofdrol.

Het is mij, na aandachtige bestudering van de geschiedenis, opgevallen dat God vrijwel altijd de kant kiest van degene met de beste wapens / motivatie / strijdplan. Daarom denk ik dat God in een strijd geen rol speelt, behalve dan bij de motivatie van sommige strijders. nu is het verschil tussen een politieke ideologie en een regieuze ook weer niet zo groot

Bart.NL
21-11-04, 22:14
Geplaatst door Wizdom
Vaak is dat zo... Niet wanneer de ene partij door de Schepper gekwalificeerd wordt als dienaren...

Het is echt teveel eer voor de mensheid.

Er zijn honderden miljarden sterrenstelsels. Elk sterrenstelsel heeft honderden miljarden sterren. De zon is een ster. De aarde is een nietig vlekje vergeleken met de zon.

Wij mensjes zijn zo nietig maar sommigen denken dat de Schepper, als Hij bestaat, zich druk maakt over ons.

Moslims hebben in het verleden oorlogen verloren en dat komt echt niet omdat ze tekort zijn geschoten in het geloof maar eerder omdat ze slechtere wapens of organisatie hadden.

Wizdom
21-11-04, 23:20
Geplaatst door Bart.NL
Het is echt teveel eer voor de mensheid.

Er zijn honderden miljarden sterrenstelsels. Elk sterrenstelsel heeft honderden miljarden sterren. De zon is een ster. De aarde is een nietig vlekje vergeleken met de zon.

Wij mensjes zijn zo nietig maar sommigen denken dat de Schepper, als Hij bestaat, zich druk maakt over ons.

Moslims hebben in het verleden oorlogen verloren en dat komt echt niet omdat ze tekort zijn geschoten in het geloof maar eerder omdat ze slechtere wapens of organisatie hadden.

Als God niet bestond had David (VZMH) nooit van Goliath gewonnen, Mozes (VZMH) nooit van de Farao gewonnen en Mohamed (VZMH) nooit van Joden en de Arabisch stammen gewonnen en waren er geen Moslims en geen Christenen en geen Joden en waren er alleen mensen met een natuurgodsdienst of atheisten...

God grijpt wel degelijk periodiek in om de geschiedenis een andere wending te geven...

Tomas
21-11-04, 23:23
Geplaatst door Wizdom
Als God niet bestond had David (VZMH) nooit van Goliath gewonnen, Mozes (VZMH) nooit van de Farao gewonnen en Mohamed (VZMH) nooit van Joden en de Arabisch stammen gewonnen en waren er geen Moslims en geen Christenen en geen Joden en waren er alleen mensen met een natuurgodsdienst of atheisten...

God grijpt wel degelijk periodiek in om de geschiedenis een andere wending te geven...

Goeie. Als er geen natuurgoden bestonden hadden er nu geen natuurgodaanbidders bestaan. Of als god wel bestond hadden er nu geen atheisten bestaan. Zo?

Wizdom
21-11-04, 23:33
Geplaatst door Tomas
Goeie. Als er geen natuurgoden bestonden hadden er nu geen natuurgodaanbidders bestaan. Of als god wel bestond hadden er nu geen atheisten bestaan. Zo?

Er zullen altijd varianten van afgoderij bestaan. Echter afgoderij sterft uit en er onstaat een nieuwe vorm van afgoderij... D.w.z. dat er is geen structuur in de afgoderij... de enige continuiteit is dat het in ieder geval niet de Schepper aanbidt. Dat is omdat afgoderij van de duivel is... zijn enige doel is afleiding en niet harmonie...

Het ware geloof is continue, de fundamenten zijn altijd hetzelfde en de karakteristieken ook. De mensen van het boek herkenden Mohamed (VZMH) door zijn taal gebruik... Dat was omdat het de taal was van de Schepper...

Davud
21-11-04, 23:44
Geplaatst door Bart.NL
Zo'n kreet is natuurlijk wel goed voor het zelfvertrouwen. Het werkt bij de Amerikanen. Maar ik kan me niet voorstellen dat God, als Hij bestaat, het goed vindt dat ze in Irak moslims aan het vermoorden zijn.


dit moet mij ongewild aan vietnam denken: wat gebeurde daar alweer, toen de americanen als goede christenen hun naastenliefde uitoefenden?






Davud