PDA

Bekijk Volledige Versie : Zwaardere bestraffing Farid van maghrebonline in hoger beroep om voorbeeld te stellen



Zwarte Schaap
20-11-04, 18:30
Cel geëist tegen bedreiger Wilders

van onze verslaggever


DEN HAAG - Opvattingen over de juiste strafmaat kunnen snel veranderen. Wat begin dit jaar nog een adequate bestraffing leek, doet maanden later 'onvoldoende recht aan de feiten'. Legde de rechtbank de internetbedreiger van kamerlid Wilders met een taakstraf een zwaardere sanctie op dan geëist, in appèl eiste de openbaar aanklager gisteren drie maanden onvoorwaardelijke celstraf.

Advocaat-generaal C. Strack wil met de berechting van de 30-jarige Marokkaan Farid A. uit Schiedam 'een voorbeeld stellen'. ,,Hier is een onvoorwaardelijke straf op zijn plaats. In een democratische rechtsstaat moeten politici zich vrij kunnen uitlaten. Het recht op vrije meningsuiting komt de verdachte in dit geval niet toe.''

De Schiedammer had zich geërgerd aan uitlatingen van de toenmalige VVD'er over de Palestijnse leider Yasser Arafat. Wilders noemde hem een 'terroristenleider'. Uit woede hierover zette Farid A. op 30 september vorig jaar de tekst op de internetsite van Maghrebonline.nl: 'Wilders moet echt met de dood worden bestraft voor zijn fascistische uitspraken over islam, moslims en de Palestijnse zaak'.

Achteraf verklaarde de Marokkaan tegenover de politierechter zich te kunnen voorstellen dat Wilders zich door de tekst bedreigd had kunnen voelen. Niettemin weerhield de rechterlijke uitspraak -120 uur taakstraf en 2 maanden cel voorwaardelijk- Farid A. er niet van door te gaan met zijn kruistocht tegen het conservatieve kamerlid. Hij noemde de politicus onder andere 'deze ziekelijke VVD-randdebiel' die hij 'vanwege zijn ziekelijke uitspraken en daden de cholera of een andere dodelijke ziekte toewenste'.

Medio dit jaar deed Wilders opnieuw aangifte tegen de Schiedammer. De politie onderzocht de nieuwe bedreigingen, maar het Haagse openbaar ministerie wil desgevraagd niet zeggen of A. zich hiervoor later nog moet verantwoorden bij de rechter. Hoewel hij er, blijkens de Maghreb-site, van overtuigd was dat het 'bevooroordeelde' vonnis van de rechtbank in hoger beroep zou sneuvelen, was Farid A. gisteren niet zelf, noch een advocaat, bij de zitting aanwezig. Het hof doet 3 december uitspraak.


Bron: Trouw 20/11/04

Marsipulami
20-11-04, 18:47
Is een billijke straf, zeker in het huidige klimaat, bovendien heeft de beschuldigde verstek laten gaan.

Max Stirner
20-11-04, 22:12
Ik vind die eerste uitspraak heel veel fouter dan die tweede.

Zo`n uitspraak dat je iemand een of andere nare ziekte toewenst is gewoon vrijheid van meningsuiting (`gerespecteerde :p ` columnisten hebben dat gedaan tav van Fortuyn, TvG deed het tav Rosenmuller), die uitspraak dat iemand ter dood moeten worden gebracht is opruiing.

barfly
20-11-04, 22:12
Ik vind de straf iets te hoog. Een maand in een openinrichting was meer van toepassing geweest. Farid A heeft op maghreb dusdanige uitlatingen gedaan dat een straf redelijk op z'n plaats is.

Davud
20-11-04, 22:12
uitspraak Davud: Ik heb geen vertrouwen in de nederlandse "recht"spraak.

vrouwe "justitia" is blank, als je het nog niet hebt opgemerkt.


antwoord islam-haters: nauw nauw , wij ghebbe alle fertrouwe in de neederlandschje justisie.

Davud: wat zei u?


antwoord islam-haters: zsjegg, die jonghe spjreekt niet eensj neederlandsh.
Ik sjeggg het tegenh de ha ie veedeej.


Bye bye


Davud

taouanza
20-11-04, 22:24
Geplaatst door Max Stirner
Ik vind die eerste uitspraak heel veel fouter dan die tweede.

Zo`n uitspraak dat je iemand een of andere nare ziekte toewenst is gewoon vrijheid van meningsuiting (`gerespecteerde :p ` columnisten hebben dat gedaan tav van Fortuyn, TvG deed het tav Rosenmuller), die uitspraak dat iemand ter dood moeten worden gebracht is opruiing.

Dan moet Jan Mulder ook in het gevang.
Hij zei bij Standpunt.nl dat je mag zeggen: Marokkanen moeten in elkaar geslagen worden.

Maar ja wie dient een aanklacht in?:moe:

Max Stirner
20-11-04, 22:32
Geplaatst door taouanza
Dan moet Jan Mulder ook in het gevang.
Hij zei bij Standpunt.nl dat je mag zeggen: Marokkanen moeten in elkaar geslagen worden.

Maar ja wie dient een aanklacht in?:moe:


Is dat zo?

Ik ken wel die stenigings-uitspraak over Advocaat, dus hij is er impulsief en dom genoeg voor.

Tzou een hele foute uitspraak zijn wat mij betreft. Dien maar een aanklacht in, wat houdt je tegen? :)

Pytaghoras
21-11-04, 01:26
Geplaatst door Max Stirner
Is dat zo?

Ik ken wel die stenigings-uitspraak over Advocaat, dus hij is er impulsief en dom genoeg voor.

Tzou een hele foute uitspraak zijn wat mij betreft. Dien maar een aanklacht in, wat houdt je tegen? :)

Als het een blanke Nederlander is die een gevaarlijke uitspraakt doet, dan is het gelijk een domme persoon!!

Stel je voor dat een Marokkaan in het openbaar zegt: Nederlanders moeten in elkaar geslagen worden.

Rosita0323_
21-11-04, 02:12
Straffen met de dood...

het verschil tussen Jan Mulder en deze Farid A. zit hem niet in de woede lijkt mij..Jan Mulder maakt hiermee niet het voetbal tot karikatuur, Farid A. maakt hiermee wel het Islam geloof tot een gewelddadige en een nog meer ongewenste stroming binnen Nederland!

Wat Mulder betreft, dien een aanklacht in en dien dan ook meteen een aanklacht in tegen Farid A., want alles waar een moslim voor staat en met zijn/haar hart in gelooft wordt ook ten grabbel gegooid door zijn uitspraken..

Net zoals ik tegen Mulder zeg, Flikker op met dat soort uitspraken!

et_2000nl
21-11-04, 03:06
Mag je nou wel of niet zeggen dat Wilders een randdebiel is. Als je het niet meer mag noemen we hem gewoon geitenneuker. Daar staan namelijk geen straf op, of toch wel.....

Orakel
21-11-04, 09:24
Geplaatst door Zwarte Schaap
Cel geëist tegen bedreiger Wilders

van onze verslaggever

was Farid A. gisteren niet zelf, noch een advocaat, bij de zitting aanwezig. Het hof doet 3 december uitspraak.


Bron: Trouw 20/11/04

Farid26

Geregistreerd op: 19-6-2001
Berichten: 17267


Geplaatst: Vr, 19 Nov 2004, 10:41 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Tja dat vroeg ik en mijn advocaat ook af. Mijn advocaat is gistermiddag omstreeks 17 hr gebeld door het nos-journaal met de mededeling dat vandaag de rechtszaak zou dienen. Noch mijn advocaat noch ik hebben een oproep ontvangen. Lekker makkelijk herr Strack, zou kan ik ook van alles roepen en eisen. Nou strack, je zult het weten ook. Ik zal desnoods een aanklacht bij het internationaal gerechtshof indienen. het kan niet zo zijn dat Wilders wel Arafat de dood mag wensen en ik als reaktie daarop deze nazi-figuur niet de dood mag wensen. Nou hierbij wilders, Val dood opgeb!azen nazi-figuur. En trouwens ik lag ziek in bed en zou uberhaupt de mogelijkheid hebben gedacht om me goed voor te bereiden. (http://www.maghrebonline.nl/forum2002/viewtopic.php?t=12474)

Marsipulami
21-11-04, 09:55
Geplaatst door Marruecos
Rest mij je sterkte te wensen en hoop dat deze hechtenis geen onwisbare sporen op je achterlaat. Ik denk namelijk dat een goed mens de gevangenis in gaat en er als schim uit zal komen.


Oeps had me een beetje verkeken op het bericht. Maar in ieder geval in hechtenis moet hij voorlopig helemaal niet.

Hij werd eerder veroordeeld tot 120 uur taakstraf + 2 maanden voorwaardelijk. Die voorwaardelijke straf moet hij niet zitten, dat komt er alleen bij als hij in de toekomst opnieuw zou veroordeeld worden voor dezelfde feiten. Die taakstraf kan hij wellicht om het even waar uitvoeren mits instemming van justitie. Je kan bijvoorbeeld voorstellen om hem 120 uur aan te stellen als moderator van maroc.nl.


Tegen dat vonnis is hij echter in beroep gegaan. In beroep wordt een effectieve straf geëist van drie maanden, door de openbare aanklager. Maar of die openbare aanklager zijn zin krijgt dat hangt van de rechter af. Die heeft nog niets beslist. Als die rechter een wijs man is bevestigt hij gewoon het vonnis van eerste aanleg.

Marsipulami
21-11-04, 10:02
Geplaatst door Orakel
Noch mijn advocaat noch ik hebben een oproep ontvangen.

In België wordt een dagvaarding afgegeven op het adres waar iemand gedomicilieerd is. Als dat adres recent gewijzigd werd of als de boel administratief niet in orde is dan gaat de rechtsgang gewoon verder zonder dat de beklaagde op de hoogte is.

Japio
21-11-04, 10:30
Geplaatst door Marsipulami
In België wordt een dagvaarding afgegeven op het adres waar iemand gedomicilieerd is. Als dat adres recent gewijzigd werd of als de boel administratief niet in orde is dan gaat de rechtsgang gewoon verder zonder dat de beklaagde op de hoogte is.

Ook al duurt het dan ook 8 jaar in Belgenland :hardlach:

Stopnaald
21-11-04, 13:56
Vraagje: waarom hebben de beheerders/moderators van die site niet ingegrepen (waarschuwing/strafpunten ofzo)?

Opmerking: in alle nederlandse processen dient de verdachte/beklaagde PERSOONLIJK gedagvaard te worden. Het adres voor die dagvaarding wordt gelicht uit het GBA (in de volksmond de burgelijke stand). Als het adres in het GBA niet klopt (elke burger is verplicht om zich correct te laten in- en uitschrijven BTW), is de officier ontslagen van zijn verplichting om de beklaagde op te sporen. Vooralsnog is dit de eerste keer dat ik hoor over een beklaagde die niet zou zijn gedagvaard, ondanks mijn beroepsmatige affiniteit met dergelijke zaken.

Wat wel regelmatig gebeurd is dat mensen de dagvaarding niet serieus (genoeg) nemen en (al dan niet moedwillig) op de zitting verstek laten gaan (= wegblijven), hetgeen het stomste is wat je doen kunt, aangezien verstekzittingen ALTIJD in het voordeel van de verschijnende partij worden uitgesproken. Dit aangezien de rechtspraak stelt: ben je het er niet mee eens, dan kom je je verhaal wel doen, ben je het er wel mee eens, dan blijf je weg.

Hoe dan ook, Farid is een stommeling die z'n zaken beter had moeten regelen.

Ik ben zelf ook geen fan van Wilders, maar Arafat was ook bepaald geen lieverdje en dat mag gerust ook wel eens gezegd worden. Dat ie nou dood is, is geen reden om er opeens een heilige van te maken. BTW, waar zijn al die buitenlandse bankrekeningen goed voor geweest? :stout:

Joesoef
21-11-04, 15:11
Geplaatst door Stopnaald
Vraagje: waarom hebben de beheerders/moderators van die site niet ingegrepen (waarschuwing/strafpunten ofzo)?


Farid heeft meer dan eens een ban gehad en wel honderden waarschuwingen. Als Farid er miet is dan gebeurt er geen donder op dat forum. En dat willen ze nu ook weer niet.

Julien
21-11-04, 15:27
ik vind het een walgelijk ventje, en dat baseer ik op zijn posts... persoonlijk ken ik hem niet.

als je iemand met de dood bedreigt dan ben je gewoon te ver gegaan.. en ik vind een gevangenisstraf dan een gepaste straf.
dat 'ie gelijk weer de slachtofferrol zit te spelen, zegt al genoeg :kotsen2: