PDA

Bekijk Volledige Versie : Deense liberale prijs voor Hirsi Ali



NIS
20-11-04, 21:57
VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali heeft zaterdag de 'Vrijheidsprijs' van de Deense liberale partij Ventsre ontvangen. Hirsi Ali is sinds de moord op cineast Theo van Gogh, begin november, ondergedoken. De prijs werd in ontvangst genomen door VVD-collega Hans van Baalen en werd hem overhandigd door minister-president Anders Fogh Rasmussen tijdens een Ventsre-congres.


Volgens Eric Trinthamer, woordvoerder van Van Baalen, wordt Hirsi Ali gezien als een voorbeeld. "Zij ontvangt de Vrijheidsprijs ondat ze de integratie, de vrijheden in Nederland en het open debat voorstaat", zegt Trinthamer. "Een soortgelijke prominent die over deze thema's spreekt, bestaat in Dememarken niet."

Premier Rasmussen, behalve regeringsleider ook partijleider van Ventsre, noemt de toekenning van de prijs een 'aanmoediging voor het open debat'. De kritiek van enkele allochtonenorganisatie, die de toekenning aan Hirsi Ali een 'provocatie' noemen, wijst Rasmussen van de hand.

Volgens Trinthamer wil de liberale partij van Denemarken met de prijs het debat opzoeken, om te voorkomen dat Denemarken te maken krijgt met dezelfde etnische spanningen als Nederland. "In Denemarken, waar zo'n zes miljoen mensen wonen, is ook een kleinere allochtone gemeenschap", zegt Trinthamer. "Dat heeft nog niet tot de integratieproblemen geleid waar Nederland mee kampt, maar dat wil Rasmussen vooral zo houden."

Het Ventsre-congres en de prijsuitreiking kregen ruime aandacht van de Deense media. "De band tussen Hirsi Ali en Van Gogh wordt breed uitgemeten", zegt Trinthamer. "Het maakt ook veel indruk dat Hirsi Ali nog altijd ondergedoken is en haar functie als volksvertegenwoordiger niet kan uitoefenen. De uitreiking was de opening van de journaals van 18.00 en 20.00 uur."

Te quiero
20-11-04, 22:14
Geplaatst door Marruecos
Denemarken moet z'n bek houden. Het heeft een handjevol allochtonen en die heeft het daar zwaar te verduren. De groep is zo'n minderheid dat ze geen vuist kan vormen tegen het racisme dat in Denemarken hoogtij viert.
Je kunt het ook van de andere kant bekijken.
Als het zo slecht is in Denemarken dan waren ze allang vertrokken.
Denemarken is ook een verzorgingsstaat.

Noem mij een land dat geen racisten onder haar volk kent.
Begin bij de moslimlanden.

taouanza
20-11-04, 22:15
Geplaatst door Marruecos
Denemarken moet z'n bek houden. Het heeft een handjevol allochtonen en die heeft het daar zwaar te verduren. De groep is zo'n minderheid dat ze geen vuist kan vormen tegen het racisme dat in Denemarken hoogtij viert.

Nou dat kunnen wij ook niet. We LATEN met ons sollen.

Te quiero
20-11-04, 22:26
Geplaatst door NIS
VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali heeft zaterdag de 'Vrijheidsprijs' van de Deense liberale partij Ventsre ontvangen. Hirsi Ali is sinds de moord op cineast Theo van Gogh, begin november, ondergedoken. De prijs werd in ontvangst genomen door VVD-collega Hans van Baalen en werd hem overhandigd door minister-president Anders Fogh Rasmussen tijdens een Ventsre-congres.


Volgens Eric Trinthamer, woordvoerder van Van Baalen, wordt Hirsi Ali gezien als een voorbeeld. "Zij ontvangt de Vrijheidsprijs ondat ze de integratie, de vrijheden in Nederland en het open debat voorstaat", zegt Trinthamer. "Een soortgelijke prominent die over deze thema's spreekt, bestaat in Dememarken niet."

Premier Rasmussen, behalve regeringsleider ook partijleider van Ventsre, noemt de toekenning van de prijs een 'aanmoediging voor het open debat'. De kritiek van enkele allochtonenorganisatie, die de toekenning aan Hirsi Ali een 'provocatie' noemen, wijst Rasmussen van de hand.

Volgens Trinthamer wil de liberale partij van Denemarken met de prijs het debat opzoeken, om te voorkomen dat Denemarken te maken krijgt met dezelfde etnische spanningen als Nederland. "In Denemarken, waar zo'n zes miljoen mensen wonen, is ook een kleinere allochtone gemeenschap", zegt Trinthamer. "Dat heeft nog niet tot de integratieproblemen geleid waar Nederland mee kampt, maar dat wil Rasmussen vooral zo houden."

Het Ventsre-congres en de prijsuitreiking kregen ruime aandacht van de Deense media. "De band tussen Hirsi Ali en Van Gogh wordt breed uitgemeten", zegt Trinthamer. "Het maakt ook veel indruk dat Hirsi Ali nog altijd ondergedoken is en haar functie als volksvertegenwoordiger niet kan uitoefenen. De uitreiking was de opening van de journaals van 18.00 en 20.00 uur."
Een ding is zeker.
Mohammed B. heeft het karretje van anderen getrokken.
Sinds de moord is Theo van Gogh de martelaar geworden en AHA beroemder dan ooit.
Gelovigen zouden kunnen zeggen dat Allah/God ze aan het belonen is.

Zwarte Schaap
20-11-04, 22:29
Geplaatst door NIS
De prijs werd in ontvangst genomen door VVD-collega Hans van Baalen en werd hem overhandigd door minister-president Anders Fogh Rasmussen tijdens een Ventsre-congres.

Op zestienjarige leeftijd heeft deze van Baalen een brief naar rechts-extremist Joop Glimmerveen gestuurd waarin hij hem zijn steun betuigde. Deze van Baalen behoorde, net als Wilders ook tot het klasje van Bolkestein die ze gelanceerd heeft in de strijd tegen de Islam die Bolkestein bij de VVD geinstitutionaliseerd heeft. Bolkestein heeft persoonlijk ingegrepen om deze van Baalen het handje boven het hoofd te houden.

taouanza
20-11-04, 22:30
Geplaatst door Te quiero
Een ding is zeker.
Mohammed B. heeft het karretje van anderen getrokken.
Sinds de moord is Theo van Gogh de martelaar geworden en AHA beroemder dan ooit.


Dat is wat ik Mohammed B ook kwalijk neem: Hij heeft de meest waardeloze nietsnutten belangrijker gemaakt dan ze ooit hadden kunnen zijn.:moe:

Davud
20-11-04, 22:37
Een ding is zeker.
Mohammed B. heeft het karretje van anderen getrokken.
Sinds de moord is Theo van Gogh de martelaar geworden en AHA beroemder dan ooit.
Gelovigen zouden kunnen zeggen dat Allah/God ze aan het belonen is.



Als je kijkt naar de inhoud van de " beloning" zou ik zulke beloning toch niet willen hoor!

jij wel te quiero?

probeer volgende je zinnen inhoudelijker wat beter te formuleren: bakfietsj, die jou gedachtengoed deelt, is iets beter daar in.


Davud

Te quiero
20-11-04, 22:47
Geplaatst door Marruecos
Vertrekken? Ja, je hebt helemaal gelijk. Een, twee, drie, vier...hoedje van, hoedje van....een, twee...:moe:

Misschien omdat ze daar geboren en getogen zijn en ze geen enkel ander land kennen. Misschien omdat het ook HUN land is. Dat 'gast-denken' is nou juist een van de grote problemen in deze hele discussie. Laat dat een keer varen en dan praten we wel verder.
Onze (voor)ouders hadden dat toch ook gedaan? Ze waren voor de (burger) oorlog, armoede, etc gevlucht om hun geluk in Europa te zoeken. Marokkanen zijn niet de enige allochtonen in Nederland of Europa. Je spreekt zeker niet voor alle allochtonen. Ik kan je wel zeggen dat je als allochtoon in Nederland het veel beter hebt dan in Amerika. Als je meer buiten Nederland hebt gekeken dan zou je niet zo klagen.


Geplaatst door Marruecos
In Denemarken is het al heeeeeel lang geleden zeer gebruikelijk dat je als Pakoe(Pakistaan/se) je naam verandert om op een sollicitatiegesprek te mogen verschijnen. Als je dan eenmaal uitgenodigd bent dan mag je hopen dat je niet alsnog, wegens misleiding, een schop onder je kont krijgt.
Dit hebben de Chinezen in Indonesie nog erger. Toch konden ze zich opwerken.


Geplaatst door Marruecos
Denemarken een verzorgingsstaat? Euh, je bedoelt zeker het 'hier-heb-je-2-centen-en-houd-je-bek'-beleid? "U kunt geen baan vinden?" "Euh, tja...volgens de wet mag u niet op grond van uw huidskleur geweigerd worden". Lang leve de democratie. Democratie in een paar dikke wetboeken is helemaal niets waard, als de mensen in het land niets van 'de ander' moeten hebben.
Probeer het eens in Amerika. Dus: "count your blessing"


Geplaatst door Marruecos
We hebben het over Denemarken en zak in de stront met je vraag om moslimlanden te gaan opnoemen. Da's hetzelfde riedeltje als verscheidene figuurtjes afstaken nadat TvG vermoord werd. Toen werd er opeens gerefereerd aan de wijze waarop de politie in Marokko handelt en dat de Nederlandse(met Marokkaanse ouders) jongens blij mogen zijn dat ze niet in Marokko leven, want anders hadden ze het wel geweten. Fuck it! We leven in Nederland en we hebben het over Nederlanders die over de schreef zijn gegaan. De enige ECHTE Marokkanen, die dus in Marokko zijn opgevoed, leven hier al dertig jaar in rust en vrede. Met de blanken op z'n rug. De huidige generaties hebben de blanken daarvan afgetrapt en eisen acceptatie. De autochtonen worden keihard op de rug getikt. Noodgedwongen kijken ze om en zien daar een hele hoop allochtonen. Ja, ja...en wij zwaaiden vrolijk terug. Negeren was het credo. De huidige generatie probeert te integreren en stuiten op heel wat onwil van de andere kant.
In het leven is het belangrijk om te kunnen relativeren.
Omdat onze ouders zo goed konden relativeren hadden ze naar het buitenland gekeken en ontdekt dat het beter was om Een, twee, drie, vier...hoedje van, hoedje van....een, twee...hoe sneller hoe beter naar Europa te vertrekken.
Mensen die niet kunnen relativeren zien alleen wat ze niet hebben. Wat ze hebben zien ze niet. Dit verschijnsel heb je niet alleen onder de allochtonen, zelfs meer onder de autochtonen. Het is geen wonder dat ze in Nederland zo gauw depressief raken. Gebruik van anti-depressiva in Nederland is elk jaar gestegen. Dit is een ander onderwerp.


Geplaatst door Marruecos
Sjow, was dat me ff een eenzijdig verhaal. Luchtte wel op. ;) Ik ben van harte blij voor je dat het je oplucht. Daar is o.a. een forum voor.

taouanza
20-11-04, 22:51
Geplaatst door Te quiero
Onze (voor)ouders hadden dat toch ook gedaan? Ze waren voor de (burger) oorlog, armoede, etc gevlucht om hun geluk in Europa te zoeken. Marokkanen zijn niet de enige allochtonen in Nederland of Europa. Je spreekt zeker niet voor alle allochtonen. Ik kan je wel zeggen dat je als allochtoon in Nederland het veel beter hebt dan in Amerika. Als je meer buiten Nederland hebt gekeken dan zou je niet zo klagen.


Dit hebben de Chinezen in Indonesie nog erger. Toch konden ze zich opwerken.


Probeer het eens in Amerika.


In het leven is het belangrijk om te kunnen relativeren.
Omdat onze ouders zo goed konden relativeren hadden ze naar het buitenland gekeken en ontdekt dat het beter was om Een, twee, drie, vier...hoedje van, hoedje van....een, twee...hoe sneller hoe beter naar Europa te vertrekken.
Mensen die niet kunnen relativeren zien alleen wat ze niet hebben. Wat ze hebben zien ze niet. Dit verschijnsel heb je niet alleen onder de allochtonen, zelfs meer onder de autochtonen. Het is geen wonder dat ze in Nederland zo gauw depressief raken. Gebruik van anti-depressiva in Nederland is elk jaar gestegen. Dit is een ander onderwerp.

Ik ben van harte blij voor je dat het je oplucht. Daar is o.a. een forum voor.

Voor blanke westerlingen is the sky the limit. Het kan altijd beter.
Maar de rest moet vooral dankbaar zijn want het kan altijd erger.

taouanza
20-11-04, 23:02
Geplaatst door Marruecos
:haha:

Dat heb je dus buitengewoon treffend verwoord. :blauwkus:

Weet je wat ik erg vind dat Marokkanen onderling dat elkaar wijsmaken.

Mijn neef vertelde een verhaal over een bedrijf met 10 Chinezen en 10 Marokkanen maar de Chinezen werkten harder dan de Marokkanen.Dus hebben ze de Marokkanen ontslagen en nog meer Chinezen gehaald.

Ja Chinezen werken harder dan Marokkanen.
Je weet wel Marokkanen halen zichzelf zo graag naar beneden.:moe:

Want ik toen ik vroeg naar de salarissen bleken die Chinezen bijna 3 keer zoveel te verdienen.
Die Marokkanen zouden wel gek zijn om harder te werken dan nodig is.

Het antwoord van men neef was: Ja maar ze hebben te minste een baan.

Tja dat hebben mensen die voor een dollar de hele dag aan het werken zijn ook.

Nogmaals we laten met ons sollen.

Te quiero
20-11-04, 23:02
Geplaatst door Davud
Als je kijkt naar de inhoud van de " beloning" zou ik zulke beloning toch niet willen hoor!

jij wel te quiero?

probeer volgende je zinnen inhoudelijker wat beter te formuleren: bakfietsj, die jou gedachtengoed deelt, is iets beter daar in.


Davud
Mijn reactie was eigenlijk cynisch bedoeld.

Seif
20-11-04, 23:11
Geplaatst door Marruecos
De huidige generaties hebben de blanken daarvan afgetrapt en eisen acceptatie.

Ik kan er niks aan doen, maar als ik een Marokkaan of Turk hoor praten over acceptatie, dan vraag ik me af; verstaat ie daar ook onder dat z'n zusje mag trouwen met een kaaskop?

Afijn, het zullen wel overwegingen van een racist zijn.

Zulk religieus geinspireerd racisme is natuurlijk helemaal geen racisme.

taouanza
20-11-04, 23:13
Geplaatst door Seif
Ik kan er niks aan doen, maar als ik een Marokkaan of Turk hoor praten over acceptatie, dan vraag ik me af; verstaat ie daar ook onder dat z'n zusje mag trouwen met een kaaskop?

Afijn, het zullen wel overwegingen van een racist zijn.

Zulk religieus geinspireerd racisme is natuurlijk helemaal geen racisme.

Nou troost je, al was je een Marokkaan zou ik niet willen dat je met mijn zusje trouwde ik vind je namelijk zo'n naar persoon. Help dat?:)

Seif
20-11-04, 23:15
Geplaatst door taouanza
Nou troost je, al was je een Marokkaan zou ik niet willen dat je met mijn zusje trouwde ik vind je namelijk zo'n naar persoon. Help dat?:)

Het is dat ik weet dat je me eigenlijk heel leuk vindt, maar anders...

Te quiero
20-11-04, 23:17
Geplaatst door taouanza
Weet je wat ik erg vind dat Marokkanen onderling dat elkaar wijsmaken.

Mijn neef vertelde een verhaal over een bedrijf met 10 Chinezen en 10 Marokkanen maar de Chinezen werkten harder dan de Marokkanen.Dus hebben ze de Marokkanen ontslagen en nog meer Chinezen gehaald.

Ja Chinezen werken harder dan Marokkanen.
Je weet wel Marokkanen halen zichzelf zo graag naar beneden.:moe:

Want ik toen ik vroeg naar de salarissen bleken die Chinezen bijna 3 keer zoveel te verdienen.
Die Marokkanen zouden wel gek zijn om harder te werken dan nodig is.

Het antwoord van men neef was: Ja maar ze hebben te minste een baan.

Tja dat hebben mensen die voor een dollar de hele dag aan het werken zijn ook.

Nogmaals we laten met ons sollen.
Je kunt het ook zo bekijken. Probeer jezelf in de schoenen van een werkgever te plaatsen. Waarom zou je die dure Chinezen aannemen als die goedkope Marokkanen evenveel kunnen presteren? Ooit economie gehad?
Jouw conclusie is dus niet logisch.

Chinezen sloven zich overal uit en dat komt door de opvoeding. Nogmaals natuurlijk zijn er losers onder ze. Die grote hoeveelheid uitslovers zorgen voor een goede imago van de groep en daar profiteren de losers van.

~Panthera~
20-11-04, 23:18
Geplaatst door Seif
Ik kan er niks aan doen, maar als ik een Marokkaan of Turk hoor praten over acceptatie, dan vraag ik me af; verstaat ie daar ook onder dat z'n zusje mag trouwen met een kaaskop?

Afijn, het zullen wel overwegingen van een racist zijn.

Zulk religieus geinspireerd racisme is natuurlijk helemaal geen racisme.
--------------

En als jouw zus met 2 Turken thuiskomt, sta jij gelijk met de Imam klaar voor de huwelijksvoltrekking ? :D
Pakt enpassant de Mercedes nog ff in voor de reis naar Turkije ?

??

Seif
20-11-04, 23:23
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

En als jouw zus met 2 Turken thuiskomt, sta jij gelijk met de Imam klaar voor de huwelijksvoltrekking ? :D
Pakt enpassant de Mercedes nog ff in voor de reis naar Turkije ?

??

Nouja, ik zal eerlijk zijn, staan te juichen zal ik niet.

Maar ik zou d'r ook weer niet verstoten, of me schuldig maken aan eerwraak en meer van dat leuks.

Tenminste, als ik een zus zou hebben.

taouanza
20-11-04, 23:24
Geplaatst door Te quiero
Je kunt het ook zo bekijken. Probeer jezelf in de schoenen van een werkgever te plaatsen. Waarom zou je die dure Chinezen aannemen als die goedkope Marokkanen evenveel kunnen presteren? Ooit economie gehad?
Jouw conclusie is dus niet logisch.

Chinezen sloven zich overal uit en dat komt door de opvoeding. Nogmaals natuurlijk zijn er losers onder ze. Die grote hoeveelheid uitslovers zorgen voor een goede imago van de groep en daar profiteren de losers van.

Je bedoelt dat Chinezen ze zich makkelijker kunnen laten uitbuiten.
Dat het minimumloon hoger ligt in Marokko spreekt juist voor Marokko ipv tegen.

Vrouwen laten zich ook makkelijker uitbuiten.
Een buitenstaander zou het geweldig vinden dat vrouwen sneller aan de bak komen in Marokko. Maar integendeel.
Ze nemen met veel minder genoegen.
Ze houden hun lage positie en verpesten het voor mannen die wel voor zichzelf opkomen.
Hoe hou je armoe in stand?:moe:

~Panthera~
20-11-04, 23:25
Geplaatst door Seif
Nouja, ik zal eerlijk zijn, staan te juichen zal ik niet.

Maar ik zou d'r ook weer niet verstoten, of me schuldig maken aan eerwraak en meer van dat leuks.

Tenminste, als ik een zus zou hebben.
------------------------

I just made my point. :fpetaf:

taouanza
20-11-04, 23:26
Geplaatst door Seif
Nouja, ik zal eerlijk zijn, staan te juichen zal ik niet.

Maar ik zou d'r ook weer niet verstoten, of me schuldig maken aan eerwraak en meer van dat leuks.

Tenminste, als ik een zus zou hebben.

Nee je zal niet juichen maar je denkt dat jij zelf wel een aanwinst ben voor een Marokkaanse familie.

Bescheidenheid siert de mens.:rolleyes:

Seif
20-11-04, 23:27
Geplaatst door ~Panthera~
------------------------

I just made my point. :fpetaf:

Really?

Ik zie anders zat Marokkanen met een blondje aan hun arm, maar omgekeerd niet.

Te quiero
20-11-04, 23:29
Geplaatst door taouanza
Voor blanke westerlingen is the sky the limit. Het kan altijd beter.
Maar de rest moet vooral dankbaar zijn want het kan altijd erger.

Dit komt overeen met wat vrouwen op de werkplaats ook zeggen van hun positie t.o.v. mannen.
Als vrouw zul je dus 2 keer beter moeten zijn dan een man om die promotie te krijgen.

Ook die "pindachinezen" zeggen het al meer dan 100 jaar in Nederland.
Het leven is oneerlijk. Een ding hebben we in de hand en dat is met het gegeven slimme keuzes maken. Chinezen compenseren het met harder te werken dan anderen.

Seif
20-11-04, 23:29
Geplaatst door taouanza
Nee je zal niet juichen maar je denkt dat jij zelf wel een aanwinst ben voor een Marokkaanse familie.

Bescheidenheid siert de mens.:rolleyes:

Een hele aanwinst zou ik niet zeggen, maar ik kan ermee door.

Of ben ik nou onbescheiden?

~Panthera~
20-11-04, 23:31
Geplaatst door Seif
Really?

Ik zie anders zat Marokkanen met een blondje aan hun arm, maar omgekeerd niet.
--------

Misschien je ogen iets vaker opendoen.
Wil nog wel eens helpen.

Max Stirner
20-11-04, 23:36
Geplaatst door ~Panthera~
--------

Misschien je ogen iets vaker opendoen.
Wil nog wel eens helpen.


Ik zie het ook zelden.

taouanza
20-11-04, 23:40
Geplaatst door Te quiero
Dit komt overeen met wat vrouwen op de werkplaats ook zeggen van hun positie t.o.v. mannen.
Als vrouw zul je dus 2 keer beter moeten zijn dan een man om die promotie te krijgen.

Ook die "pindachinezen" zeggen het al meer dan 100 jaar in Nederland.
Het leven is oneerlijk. Een ding hebben we in de hand en dat is met het gegeven slimme keuzes maken. Chinezen compenseren het met harder te werken dan anderen.

Whats your point?:moe:

~Panthera~
20-11-04, 23:44
Geplaatst door taouanza
Whats your point?:moe:
--------------

Dat je als vrouw 2 x beter moet zijn dan een man om die promotie te krijgen. :moe:

Dat je daar gewoon blij mee moet zijn, met dat gegeven, en niet moet zijken. :moe:

Dat dat gewoon klopt. :moe:

taouanza
20-11-04, 23:46
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

Dat je als vrouw 2 x beter moet zijn dan een man om die promotie te krijgen. :moe:

Dat je daar gewoon blij mee moet zijn, met dat gegeven, en niet moet zijken. :moe:

Dat dat gewoon klopt. :moe:

Dat vermoeden had ik ook.:moe:

Al Sawt
20-11-04, 23:47
Geplaatst door NIS
VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali heeft zaterdag de 'Vrijheidsprijs' van de Deense liberale partij Ventsre ontvangen. Hirsi Ali is sinds de moord op cineast Theo van Gogh, begin november, ondergedoken. De prijs werd in ontvangst genomen door VVD-collega Hans van Baalen en werd hem overhandigd door minister-president Anders Fogh Rasmussen tijdens een Ventsre-congres.


Volgens Eric Trinthamer, woordvoerder van Van Baalen, wordt Hirsi Ali gezien als een voorbeeld. "Zij ontvangt de Vrijheidsprijs ondat ze de integratie, de vrijheden in Nederland en het open debat voorstaat", zegt Trinthamer. "Een soortgelijke prominent die over deze thema's spreekt, bestaat in Dememarken niet."

Premier Rasmussen, behalve regeringsleider ook partijleider van Ventsre, noemt de toekenning van de prijs een 'aanmoediging voor het open debat'. De kritiek van enkele allochtonenorganisatie, die de toekenning aan Hirsi Ali een 'provocatie' noemen, wijst Rasmussen van de hand.

Volgens Trinthamer wil de liberale partij van Denemarken met de prijs het debat opzoeken, om te voorkomen dat Denemarken te maken krijgt met dezelfde etnische spanningen als Nederland. "In Denemarken, waar zo'n zes miljoen mensen wonen, is ook een kleinere allochtone gemeenschap", zegt Trinthamer. "Dat heeft nog niet tot de integratieproblemen geleid waar Nederland mee kampt, maar dat wil Rasmussen vooral zo houden."

Het Ventsre-congres en de prijsuitreiking kregen ruime aandacht van de Deense media. "De band tussen Hirsi Ali en Van Gogh wordt breed uitgemeten", zegt Trinthamer. "Het maakt ook veel indruk dat Hirsi Ali nog altijd ondergedoken is en haar functie als volksvertegenwoordiger niet kan uitoefenen. De uitreiking was de opening van de journaals van 18.00 en 20.00 uur." Misschien moeten we namens de Arabische wereld, ook een prijs uitreiken aan een persoon die vrijheid van meningsuiting hoog in de vaandel heeft.

Iemand zoals............. Jorg Haider! Hij heeft heel veel betekent voor het doorbreken van taboe rondom W02, wat heel bedwelemend was voor vrijheid van meningsuiting.

Zwarte Schaap
20-11-04, 23:48
Geplaatst door Seif
Really?

Ik zie anders zat Marokkanen met een blondje aan hun arm, maar omgekeerd niet. Je ziet ook meer Surinaamse jongens met een blondje aan hun arm, soms wel twee, dan omgekeerd. Mischien vinden de autochtone meiden autochtone jongens minder mannelijk.

~Panthera~
20-11-04, 23:50
Geplaatst door taouanza
Dat vermoeden had ik ook.:moe:
------------

triest he ? :moe:

Seif
20-11-04, 23:52
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je ziet ook meer Surinaamse jongens met een blondje aan hun arm, soms wel twee, dan omgekeerd. Mischien vinden de autochtone meiden autochtone jongens minder mannelijk.

Als je naar de statistieken kijkt - jij houdt toch van statistieken? - dan zie je dat bij Surinamers en Nederlanders de verhoudingen ongeveer gelijk liggen.

Te quiero
20-11-04, 23:53
Geplaatst door ~Panthera~
--------------

Dat je daar gewoon blij mee moet zijn, met dat gegeven, en niet moet zijken. :moe:



Je hebt het bijna goed, behalve het bovenstaande.
Ambitieuze mensen zullen niet blij zijn met een inferieure positie.
Je kunt dan kiezen tussen 1. herrie schoppen of 2. niet zijken en harder werken om je positie sterker te maken, zoals in het voorbeeld van Taouana met de Chinezen .

Al Sawt
20-11-04, 23:53
Geplaatst door Te quiero

Ook die "pindachinezen" zeggen het al meer dan 100 jaar in Nederland.
Het leven is oneerlijk. Een ding hebben we in de hand en dat is met het gegeven slimme keuzes maken. Chinezen compenseren het met harder te werken dan anderen. Dat arbeidsethos bij Chinezen/Aziaten stuk hoger ligt dan mening andere rassen, daar ben ik het met je eens.

Maar arbeidsethos bij Marokkanen ligt heus niet lager dan die van de Nederlanders.

taouanza
20-11-04, 23:54
Geplaatst door Te quiero
Je hebt het bijna goed, behalve het bovenstaande.
Ambitieuze mensen zullen niet blij zijn met een inferieure positie.
Je kunt dan kiezen tussen 1. herrie schoppen of 2. niet zijken en harder werken om je positie sterker te maken, zoals in het voorbeeld van Taouana met de Chinezen .

?!

Max Stirner
20-11-04, 23:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je ziet ook meer Surinaamse jongens met een blondje aan hun arm, soms wel twee, dan omgekeerd. Mischien vinden de autochtone meiden autochtone jongens minder mannelijk.

:(


Tis alleen niet de reden denk ik.

Ik zie zat Surinaamse meisjes met autochtone jongens. Maar goed, hier hebben we het al eens over gehad.

Seif
20-11-04, 23:56
Geplaatst door Al Sawt
Maar arbeidsethos bij Marokkanen ligt heus niet lager dan die van de Nederlanders.

Het is niet te hopen voor de Marokkanen, Nederlanders zijn lui.

Zwarte Schaap
20-11-04, 23:56
Geplaatst door Seif
Als je naar de statistieken kijkt - jij houdt toch van statistieken? - dan zie je dat bij Surinamers en Nederlanders de verhoudingen ongeveer gelijk liggen.

Kan je dit aub wat netter formuleren[taouanza]

Te quiero
21-11-04, 00:00
Geplaatst door Seif
Als je naar de statistieken kijkt - jij houdt toch van statistieken? - dan zie je dat bij Surinamers en Nederlanders de verhoudingen ongeveer gelijk liggen.
Te bedenken dat Surinamers nog niet zolang gestigmatiseerd werden.
Deze moslimhetze zal net als in Amerika ook voorbij gaan en dan gaan we ons borst nat maken voor de volgende uitdaging en dat is de economie.
Terwijl het Westen en Midden Oosten al hun energie en geld aan oorlog en terrorisme besteden, werken de Chinezen ongestoord aan hun vooruitgang.
Waar twee honden vechten, loopt de derde met het been weg.

Zwarte Schaap
21-11-04, 00:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Kan je dit aub wat netter formuleren[taouanza] DAT WAS NETJES, IK BEGRIJP NIET WAT JIJ ER ALLEMAAL BIJ DENKT DAT JE HET NIET NETJES VINDT:

GEVEN ZE IN DE STATISTIEKEN DAN OOK AAN HOEVEEL SURINAAMSE VRIENDJES EEN BLONDINE HEEFT GEHAD?

taouanza
21-11-04, 00:05
Geplaatst door Te quiero
Te bedenken dat Surinamers nog niet zolang gestigmatiseerd werden.
Deze moslimhetze zal net als in Amerika ook voorbij gaan en dan gaan we ons borst nat maken voor de volgende uitdaging en dat is de economie.
Terwijl het Westen en Midden Oosten al hun energie en geld aan oorlog en terrorisme besteden, werken de Chinezen ongestoord aan hun vooruitgang.
Waar twee honden vechten, loopt de derde met het been weg.

Inderdaad van de Chineze mensenrechtensituatie word je echt gelukkig.
En van de arbeidsomstandigheden ga je spontaan zingen en springen.

~Panthera~
21-11-04, 00:06
Geplaatst door taouanza
Inderdaad van de Chineze mensenrechtensituatie word je echt gelukkig.
En van de arbeidsomstandigheden ga je spontaan zingen en springen.
-----------------

Juist, krijg spontaan een emigratiegevoel. :moe:
Jij ook? :moe:

Seif
21-11-04, 00:06
Geplaatst door Zwarte Schaap
GEVEN ZE IN DE STATISTIEKEN DAN OOK AAN HOEVEEL SURINAAMSE VRIENDJES EEN BLONDINE HEEFT GEHAD?

Van het CBS weet ik 't niet. Maar ik heb ooit eens een representatieve enquete van een of ander magazine gezien met die uitkomst.

Bovendien zie ik net als Max toch redelijk wat Surinaamse vrouwen met een kaaskop.

Ondergetekende inclusief.

Te quiero
21-11-04, 00:07
Geplaatst door Seif
Het is niet te hopen voor de Marokkanen, Nederlanders zijn lui.
Typisch het antwoord van een nuchtere Nederlander.
De statistieken ondersteunen jouw bewering.
Nederland spant de kroon met Duitsland wat het aantal vrije dagen betreft en toch raken de mensen zo gauw overspannen. Nederlanders zijn de gezondste mensen ter wereld en toch hebben ze het hoogste ziekteverzuimcijfer. Zo kunnen we door gaan en dit zal niet ten goede komen van de economie.
Heb ik nu Nederlanders beledigd?

taouanza
21-11-04, 00:09
Geplaatst door ~Panthera~
-----------------

Juist, krijg spontaan een emigratiegevoel. :moe:
Jij ook? :moe:

Ja egwel!:moe:

Te quiero
21-11-04, 00:10
Geplaatst door Seif
.

Bovendien zie ik net als Max toch redelijk wat Surinaamse vrouwen met een kaaskop.

Ondergetekende inclusief.
Surinaamse vrouwen zijn liever?

~Panthera~
21-11-04, 00:11
Geplaatst door taouanza
Ja egwel!:moe:
-----------

daggikal. :moe:

Zwarte Schaap
21-11-04, 00:13
Geplaatst door Seif
Van het CBS weet ik 't niet. Maar ik heb ooit eens een representatieve enquete van een of ander magazine gezien met die uitkomst.

Bovendien zie ik net als Max toch redelijk wat Surinaamse vrouwen met een kaaskop.

Ondergetekende inclusief.
Als je met statistieken zwaait dan moet je dat ook wel tonen. Ik zie vrijwel nooit een surinaamse meid met een hollandse knul. Wat ik wel vaak zie is een oudere autochtone man die een jonge surinaamse moeder onderhoudt.

Voordat je verder gaat, dergelijke cijfers worden niet bijgehouden, men houdt wel de huwelijken bij. Dat is iets anders dan wat jij op straat ziet met vriendjes en vriendinnetjes.

Seif
21-11-04, 00:17
Geplaatst door Te quiero
Surinaamse vrouwen zijn liever?

Nee hoor, mijn hart kent gewoon geen kleur.

Goodnight
21-11-04, 00:18
Geplaatst door Te quiero
Surinaamse vrouwen zijn liever?


:hihi:


nou.........?

Te quiero
21-11-04, 00:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je met statistieken zwaait dan moet je dat ook wel tonen. Ik zie vrijwel nooit een surinaamse meid met een hollandse knul. Wat ik wel vaak zie is een oudere autochtone man die een jonge surinaamse moeder onderhoudt.

Voordat je verder gaat, dergelijke cijfers worden niet bijgehouden, men houdt wel de huwelijken bij. Dat is iets anders dan wat jij op straat ziet met vriendjes en vriendinnetjes.
Wat noem jij Surinaams? Suriname heeft een multiculturele samenleving. Hindoestanen maken het grootste deel van de bevolking uit. Creolen staan op de tweede plaats en dan hebben we nog de Javanen, Libanezen, Joden, Chinezen, etc.

OccamsRazor
21-11-04, 00:19
Geplaatst door Seif
Het is niet te hopen voor de Marokkanen, Nederlanders zijn lui.

Niet generaliseren, Seif. Als ik de gesprekken volg in de media willen ook de Marokkanen in Nederland als gewone Nederlanders aangesproken worden. Afgaande op deze wens stel jij dus dat de Marokkanen lui zijn.

Het zou beter zijn als je zegt dat er een groep Nederlanders is die het vertikt om te werken. Dat komt eerlijker en onafhankelijker over.

Dan ben je streng EN rechtvaardig.

Verder wens ik je alle voorspoed die je maar kunt krijgen.

Goodnight
21-11-04, 00:20
Gek...in mijn beperkte kennissen kring ken ik 6 of 7 gevallen waarbij een Marokkaanse vrouw getrouwd is met een nederlander....

taouanza
21-11-04, 00:22
Geplaatst door Goodnight
Gek...in mijn beperkte kennissen kring ken ik 6 of 7 gevallen waarbij een Marokkaanse vrouw getrouwd is met een nederlander....

En ze zijn niet gestenigd?:schok:

Seif
21-11-04, 00:23
Geplaatst door Goodnight
Gek...in mijn beperkte kennissen kring ken ik 6 of 7 gevallen waarbij een Marokkaanse vrouw getrouwd is met een nederlander....

Mischien dat het dan toch mijn vooroordelen zijn.

Paar jaar terug had ik ook een Marokkaanse vriendin. Toen moest ik zo'n beetje half Marokko weerstaan. Die relatie hield daarom ook geen stand.

taouanza
21-11-04, 00:24
Geplaatst door Seif
Mischien dat het dan toch mijn vooroordelen zijn.

Paar jaar terug had ik ook een Marokkaanse vriendin. Toen moest ik zo'n beetje half Marokko weerstaan. Die relatie hield daarom ook geen stand.

Ik zeg toch dat het aan jou ligt.

Goodnight
21-11-04, 00:25
Geplaatst door taouanza
En ze zijn niet gestenigd?:schok:

euhm...nee ze hebben kindertjes en een van hen is al 18 jaar getrouwd...

taouanza
21-11-04, 00:27
Geplaatst door Goodnight
euhm...nee ze hebben kindertjes en een van hen is al 18 jaar getrouwd...

Auch Seif. Het ligt absoluut aan jou.:hihi:

Goodnight
21-11-04, 00:27
Geplaatst door Seif
Mischien dat het dan toch mijn vooroordelen zijn.

Paar jaar terug had ik ook een Marokkaanse vriendin. Toen moest ik zo'n beetje half Marokko weerstaan. Die relatie hield daarom ook geen stand.

vooroordelen zijn wel groter dat klopt.ga ik niet over liegen.
de opmerkingen die je over je heen krijgt op straat zijn ook niet mis.
Maar er zijn wel heel veel gemengde relaties.

Zwarte Schaap
21-11-04, 00:33
Geplaatst door Seif
Mischien dat het dan toch mijn vooroordelen zijn.

Paar jaar terug had ik ook een Marokkaanse vriendin. Toen moest ik zo'n beetje half Marokko weerstaan. Die relatie hield daarom ook geen stand.

Sommigen denken dat integratie inhoudt dat andere vrouwen sexueel beschikbaar zouden moeten zijn, maar ze schijnen niet te willen snappen dat die andere vrouwen er een andere smaak en sexuele moraal op na houden.

Anyhow met je eigen voorbeeld ondergraaf je je eigen vraagje die je aan het begin stelde en aanleiding was voor deze subdiscussie.

Seif
21-11-04, 00:33
Geplaatst door OccamsRazor
Verder wens ik je alle voorspoed die je maar kunt krijgen.

Bedankt! :)