PDA

Bekijk Volledige Versie : Radicale moslimjongeren niet welkom



Goodnight
20-11-04, 23:35
Uitgerekend op de dag dat minister Verdonk van Integratie in gesprek gaat met een aantal imams, is bekend geworden dat drie Haagse moskeeën een groepje radicale moslim-jongeren de toegang tot de moskee heeft ontzegd.

De jongeren bezochten de afgelopen maanden de moskeeën en verweten tijdens die bezoeken de imams dat zij niet de ware islam prediken.

Ze stelden ook dat een echte moslim zich moet kleden als de profeet Mohammed. Verder verklaarden zij dat een echte moslim geen respect dient op te brengen voor homoseksuelen.

Provocerend
Bij een bezoek aan de El Moushenin Moskee lokten ze een discussie uit door provocerende opmerkingen te maken over vrouwen en homo's. Echter, vooral het feit dat ze kritiek hadden op de imam schoot het moskeebestuur in het verkeerde keelgat.

Het groepje, dat uit zo'n vijf jongens bestaat, dook voor het laatst op in de El Islam Moskee. Op de dag van de belegering van het Laakkwartier maakten ze de imam openlijk belachelijk. Ze waarschuwden dat hij op een afvallige lijkt. En tegen een afvallige, zo stelt het groepje, mag geweld worden gebruikt.

Geen zorgen
Het groepje is in de El Islam en in de El Moushenin Moskee niet meer welkom. Ook de als orthodox bekend staande As-Soennah Moskee heeft geen behoefte meer aan een bezoek van de radicale jongeren.

Burgemeester Deetman van Den Haag zegt zich geen zorgen te maken over het groepje. Hij vindt dat de gemeente zich niet moet bemoeien met wat er in de moskee gebeurt.

Verdonk
Minister Verdonk van Integratie heeft tijdens een bijeenkomst met vijftig imams over vrijheid van meningsuiting gepleit voor een Nederlandse imamopleiding, die breder is dan een Nederlandstalige. Het gaat om grondige kennis van de samenleving, ook van de posities van jongeren, vrouwen en homoseksuelen.

"We moeten met elkaar de radicale elementen isoleren en elimineren", zei Verdonk, "en met alle fatsoenlijke mensen in Nederland een vuist maken."

Ook verklaarde de minister dat imams in ons land zo snel mogelijk Nederlands moeten leren. Verdonk zei tegen de imams dat ze over een jaar de discussie met hen wil voortzetten, maar dan in het Nederlands.



Een Tilburgse imam wil minister Verdonk geen hand geven
Jongeren lezen imams de les

Marsipulami
20-11-04, 23:41
Geplaatst door Goodnight
Uitgerekend op de dag dat minister Verdonk van Integratie in gesprek gaat met een aantal imams, is bekend geworden dat drie Haagse moskeeën een groepje radicale moslim-jongeren de toegang tot de moskee heeft ontzegd.



Dat is een hele foute aanpak. Het is de maatschappelijke uitsluiting die jongeren doet radicaliseren. Als ze dan ook nog door hun eigen geloofsgemeenschap worden uitgesloten kunnen ze alleen maar verder radicaliseren. Moslims moeten de dialoog aangaan met elkaar en met de zienswijze van jongeren. Als de el tawheed moskee er nog niet was, dan moest ze uitgevonden worden, al dan niet met overheidsubsidies.

BiL@L
20-11-04, 23:43
Er zullen een hoop extra radicaliserende jongeren bijkomen de aankomende tijd. Die maatschappelijke sociale uitsluiting is enorm, richting jonge vrome moslims, uitzonderingen daargelaten...

BiL@L
20-11-04, 23:44
Geplaatst door Marsipulami
Dat is een hele foute aanpak. Het is de maatschappelijke uitsluiting die jongeren doet radicaliseren. Als ze dan ook nog door hun eigen geloofsgemeenschap worden uitgesloten kunnen ze alleen maar verder radicaliseren. Moslims moeten de dialoog aangaan met elkaar en met de zienswijze van jongeren. Als de el tawheed moskee er nog niet was, dan moest ze uitgevonden worden, al dan niet met overheidsubsidies.
Hej je was me voor! :p

taouanza
20-11-04, 23:45
Ik vind dat een domme zet van de moskee. Door deze jongeren uit te sluiten geef je ze gelijk en zullen ze alleen verergeren.
Ze hadden die jongeren juist naar binnen moeten halen en met rede overtuigen.
Ik kan de angst van de moskeeen wel begrijpen daarom neem ik het de politici die de hetze aanvoeren ook meer kwalijk.
De moskeeen zijn gewoon bang om beschuldigd te worden.

Misselijk gewoon. Verdonk mag trots op zichzelf zijn.!:mad:

Goodnight
20-11-04, 23:45
Mars, als je het mij vraagt?
Dit is het begin van het einde......

De moskee-en zijn doodsbang om als radicaal bekend te staan dat ze zelfs zover gaan dat ze deze jongeren 'verlinken'.Anders kan ik het niet noemen.
Dit soort jongens zal zich terugtrekken en onzichtbaar blijven en voor je het weet heb je weer situaties als in het Laakkwartier.

ik vraag me echt af waarmee deze mensen denken....de besturen van de moskee-en dus...

Goodnight
20-11-04, 23:47
He das grappig: vier op een rij :strik:

Siah
20-11-04, 23:48
de heer Verdonk:


"We moeten met elkaar de radicale elementen isoleren en elimineren ", zei Verdonk, "en met alle fatsoenlijke mensen in Nederland een vuist maken."



suc-ces :hardlach:

mark61
20-11-04, 23:49
Geplaatst door Goodnight
...ik vraag me echt af waarmee deze mensen denken....de besturen van de moskee-en dus...

Als ik het bericht goed gelezen heb was de belangrijkste reden dat ze de imam beledigden. En hem bedreigden. Als ik imam was zou ik ze er ook uitflikkeren. En hun ouders opbellen.

sienia
20-11-04, 23:56
Geplaatst door mark61
Als ik het bericht goed gelezen heb was de belangrijkste reden dat ze de imam beledigden. En hem bedreigden. Als ik imam was zou ik ze er ook uitflikkeren. En hun ouders opbellen.

Een ouderwets pak slaag, had ie ze moeten geven...

Goodnight
20-11-04, 23:59
Geplaatst door mark61
Als ik het bericht goed gelezen heb was de belangrijkste reden dat ze de imam beledigden. En hem bedreigden. Als ik imam was zou ik ze er ook uitflikkeren. En hun ouders opbellen.

Mark wat verbazingwekkend is. is dat deze berichten naar buiten komen op het moment dat duidelijk wordt dat de moskee-en onder vuur staan en de islamitische gemeenschap etc.

ik denk dat dit een hele grote rol speelt.
men wil niet geassocieerd worden met radicalisme en extremisme.

Door deze jongens uit te sluiten inplaats van als islamitische gemeenschap naar een oplossing te zoeken verplaats je het probleem en zal het alleen maar toenemen.Ondergronds wel te verstaan.....

het beleid van Verdonk begint al zijn vruchten af te werpen en dat binnen een paar weken.

mark61
20-11-04, 23:59
Geplaatst door sienia
Een ouderwets pak slaag, had ie ze moeten geven...

:student: Lijfstraffen zijn verboden! Of toch bijna. Anders krijg je dat weer, 'Imam past Koranische Lijfstraffen toe in Moskee'

mark61
21-11-04, 00:04
Geplaatst door Goodnight
Mark wat verbazingwekkend is. is dat deze berichten naar buiten komen op het moment dat duidelijk wordt dat de moskee-en onder vuur staan en de islamitische gemeenschap etc.
...
het beleid van Verdonk begint al zijn vruchten af te werpen en dat binnen een paar weken.

Tsjah. Ik weet niet of dat verband er is. Misschien wel dat het nu in de krant staat. Maar wat zouden die imams dan moeten doen volgens jou? Ze zijn toch geen jongerenwerkers, politie en opvoeders tegelijk? Ik denk dat ze stomverbaasd zijn en van hun leven nog niet zulk brutaal tuig in hun moskee hebben gehad. Stel je deze situatie s voor in een willekeurige moskee in Marokko. Zulke jongens zijn toch echt van god los?

Ik denk dat er een paar jongens zijn die hele rare dingen doen, waar niemand zo gauw een antwoord op heeft.

Marsipulami
21-11-04, 00:07
Geplaatst door Goodnight
Mars, als je het mij vraagt?
Dit is het begin van het einde......

De moskee-en zijn doodsbang om als radicaal bekend te staan dat ze zelfs zover gaan dat ze deze jongeren 'verlinken'.Anders kan ik het niet noemen.
Dit soort jongens zal zich terugtrekken en onzichtbaar blijven en voor je het weet heb je weer situaties als in het Laakkwartier.

ik vraag me echt af waarmee deze mensen denken....de besturen van de moskee-en dus...

Het komt wel goed. Moslims zijn net als autochtone niet-moslims bang voor radicalisering. Op termijn zal het voor zowel de moslims als de niet-moslims duidelijk worden dat moskeeën een sleutelpositie hebben in het opbouwen van een meer verdraagzame samenleving. Job Cohen had heel goed gezien dat de oplossing voor toenemende onverdraagzaamheid betekent dat men het gesprek moet aangaan met moskeeën.

taouanza
21-11-04, 00:07
Geplaatst door mark61
Tsjah. Ik weet niet of dat verband er is. Misschien wel dat het nu in de krant staat. Maar wat zouden die imams dan moeten doen volgens jou? Ze zijn toch geen jongerenwerkers, politie en opvoeders tegelijk? Ik denk dat ze stomverbaasd zijn en van hun leven nog niet zulk brutaal tuig in hun moskee hebben gehad. Stel je deze situatie s voor in een willekeurige moskee in Marokko. Zulke jongens zijn toch echt van god los?

Ik denk dat er een paar jongens zijn die hele rare dingen doen, waar niemand zo gauw een antwoord op heeft.

Nou als ik politici, media en de Nederlandse massa moet geloven hebben ze het toch allemaal in de moskee geleerd. Zelfs tasjesroof als je Jan Mulder moet geloven.

et_2000nl
21-11-04, 00:08
Ik heb werkelijk nog nooit gezien dat regeringsbeleid over de hele breedte zo contra-productief werkt als dat van het huidige kabinet. Je kunt het niet eens zijn met een kabinet, maar dit is veel erger. Over zo'n beetje alles wat ze doen staan geleerden en minder geleerden klaar om te verklaren dat alles contra-productief werkt. Zo ook het zogenaamde integratie beleid. Het werkt op basis van uitsluiting van zij die buiten de boot vallen en een andere mening hebben. Elke dag zal een Mo B worden geboren en dan roepen we weer met z'n allen hoe erg het is, hoe verdomd slecht al die moslims niet zijn.

sienia
21-11-04, 00:13
Geplaatst door Goodnight
Mark wat verbazingwekkend is. is dat deze berichten naar buiten komen op het moment dat duidelijk wordt dat de moskee-en onder vuur staan en de islamitische gemeenschap etc.

ik denk dat dit een hele grote rol speelt.
men wil niet geassocieerd worden met radicalisme en extremisme.

Door deze jongens uit te sluiten inplaats van als islamitische gemeenschap naar een oplossing te zoeken verplaats je het probleem en zal het alleen maar toenemen.Ondergronds wel te verstaan.....

het beleid van Verdonk begint al zijn vruchten af te werpen en dat binnen een paar weken.

Nu komt het in de krant en lijkt het op 'klikken', maar ik denk dat ze zonder deze hele toestand, ze ook uit de moskee zouden zijn geflikkerd.

Op sommig vlak houden 'we' namelijk van uitsluiten, of het nou de extremisten zijn of meiden die 'ontsporen'...

Goodnight
21-11-04, 00:14
Geplaatst door mark61
Tsjah. Ik weet niet of dat verband er is. Misschien wel dat het nu in de krant staat. Maar wat zouden die imams dan moeten doen volgens jou? Ze zijn toch geen jongerenwerkers, politie en opvoeders tegelijk? Ik denk dat ze stomverbaasd zijn en van hun leven nog niet zulk brutaal tuig in hun moskee hebben gehad. Stel je deze situatie s voor in een willekeurige moskee in Marokko. Zulke jongens zijn toch echt van god los?

Ik denk dat er een paar jongens zijn die hele rare dingen doen, waar niemand zo gauw een antwoord op heeft.

Ik weet ook niet of dat verband er is,maar wat ik wel weet is dat dit soort jongeren al langer bestaat dan de afgelopen 2 weken.En dus dat ze heus wel eerder in die moskee-en zijn geweest.Ik denk zelf dat de moskee besturen bang zijn en ze dus nu geloosd hebben en dit naar buiten brengen.Dit zijn alleen maar speculaties.Maar iets zegt me dat er een luchtje aan dit hele gedoe zit.

Zijn inderdaad geen jongerenwerkers.Maar daar roep je dan hulp voor in.Je bent een moskee bestuur of niet.Ze hebben ook een maatschappelijke positie en juist nu zouden ze de handen uit de mouwen moeten steken.

Ik weet niet of die jongens verder van God los zijn, ik weet wel dat ze weg sturen niet de oplossing is...verre van....

taouanza
21-11-04, 00:23
Geplaatst door sienia
Nu komt het in de krant en lijkt het op 'klikken', maar ik denk dat ze zonder deze hele toestand, ze ook uit de moskee zouden zijn geflikkerd.

Op sommig vlak houden 'we' namelijk van uitsluiten, of het nou de extremisten zijn of meiden die 'ontsporen'...

Inderdaad lekker mensen afschrijven.

ieniemienie
21-11-04, 08:09
Ze zouden ze juist binnen moeten halen en de familie en school er ook bij moeten betrekken.

mark61
21-11-04, 11:12
Geplaatst door Goodnight
Ik weet ook niet of dat verband er is,maar wat ik wel weet is dat dit soort jongeren al langer bestaat dan de afgelopen 2 weken.En dus dat ze heus wel eerder in die moskee-en zijn geweest.Ik denk zelf dat de moskee besturen bang zijn en ze dus nu geloosd hebben en dit naar buiten brengen.Dit zijn alleen maar speculaties.Maar iets zegt me dat er een luchtje aan dit hele gedoe zit.

Zijn inderdaad geen jongerenwerkers.Maar daar roep je dan hulp voor in.Je bent een moskee bestuur of niet.Ze hebben ook een maatschappelijke positie en juist nu zouden ze de handen uit de mouwen moeten steken.

Ik weet niet of die jongens verder van God los zijn, ik weet wel dat ze weg sturen niet de oplossing is...verre van....

Ff voorop, ik heb alleen jouw bericht hierover. En dan lijkt het toch dat die jongens niet voor discussie openstaan. Bovendien denk ik dat de gemiddelde imam niet voor discussie openstaat met 'snotneuzen'. Wie is er nou de achtenswaardige deskundige?

Het enige luchtje dat er aan zit is dat het nu in de krant staat.

Maar wat je zegt, daar wringt nou net de schoen. De meeste imams zijn relatief vers hier en hebben geen idee van de maatschappij waar ze in zijn verzeild geraakt. Ze zijn van alle moslims hier nou net het slechtst toegerust om er wat aan te doen. Eigenlijk zouden van hieruit mensen naar 'daar' moeten worden gestuurd om een imamopleiding te volgen zolang die hier nog niet is. Mensen die hier geworteld zijn zeg maar. Dan kunnen ze die taak wel aan.

Dutchguy
21-11-04, 13:49
Geplaatst door mark61
Ff voorop, ik heb alleen jouw bericht hierover. En dan lijkt het toch dat die jongens niet voor discussie openstaan. Bovendien denk ik dat de gemiddelde imam niet voor discussie openstaat met 'snotneuzen'. Wie is er nou de achtenswaardige deskundige?

Het enige luchtje dat er aan zit is dat het nu in de krant staat.

Maar wat je zegt, daar wringt nou net de schoen. De meeste imams zijn relatief vers hier en hebben geen idee van de maatschappij waar ze in zijn verzeild geraakt. Ze zijn van alle moslims hier nou net het slechtst toegerust om er wat aan te doen. Eigenlijk zouden van hieruit mensen naar 'daar' moeten worden gestuurd om een imamopleiding te volgen zolang die hier nog niet is. Mensen die hier geworteld zijn zeg maar. Dan kunnen ze die taak wel aan.

Mee eens, imams die met beide voeten in de maatschappij staan. Die weten wat er in de wijken speelt en jongeren begrijpen, weten in wat voor wereld jongeren leven. Daar is sterk behoefte aan. Het opleiden van deze imams mag wat mij betreft zwaar gesubsidieerd worden, ook al vind ik principieel dat staat en kerk gescheiden dienen te zijn.

schindler,s lis
21-11-04, 14:23
gewoon het land uitzetten!!!
wegwezen met radicalen die zelfs een imam bespotten.
ga maar terug naar marokko waar alles veel beter is toch?
of aanpassen aan de nederlandse cultuur...of gewoon lekker armoe lijden in marokko maar wel je eigen identiteit behouden en de moslim spelen...