PDA

Bekijk Volledige Versie : Kijktip NMO



taouanza
21-11-04, 11:06
Discussie met moslims.
Een voorzitter die de discussie naar zijn hand stuurt.:moe:

mulan
21-11-04, 11:13
Je was me voor....Eddaoudi is er ook!...

taouanza
21-11-04, 11:16
Geplaatst door mulan
Je was me voor....Eddaoudi is er ook!...

Die voorzitter wil maar een ding horen.:rolleyes:

mulan
21-11-04, 11:33
Geplaatst door taouanza
Die voorzitter wil maar een ding horen.:rolleyes:

"Waarom niet als vijand bestempelen."
"Waarom geven we ze het voordeel van de twijfel."

:rolleyes: .....maar ja hij moet ook wat :argwaan:

taouanza
21-11-04, 11:37
Geplaatst door mulan
"Waarom niet als vijand bestempelen."
"Waarom geven we ze het voordeel van de twijfel."

:rolleyes: .....maar ja hij moet ook wat :argwaan:

Hij onderbreekt steeds de voorzitterster van de MVVN. Zij is al 20 jaar bezig met bestrijden van onrecht als er iemand recht van spreke heeft en kennis van zaken dan is zij het wel.

En wat vind je ervan dat moslims Ayaan moeten beschermen?
Is het niet de omgekeerde wereld.
Zij komt op voor de moslimas
Valt ze vervolgens aan
En nu moeten ze haar beschermen.

Moet niet gekker worden hier in Nederland.

taouanza
21-11-04, 11:42
Geplaatst door Gerrit Jan
Een hele redelijke man:
"Vraag niet wat je land kan doen voor jou maar wat jij kan doen voor je land."

Marokko dus.

Goodnight
21-11-04, 11:47
Wat een idioot zeg...... :confused:

Goodnight
21-11-04, 12:03
Geplaatst door Gerrit Jan
Een hele redelijke man:
"Vraag niet wat je land kan doen voor jou maar wat jij kan doen voor je land."

Heeft hij van Kennedy.
Maar leuk om te horen dat dit ene zinnetje hem tot een redelijke man bestempeld voor jou :wink:

Vraag me af of je dat ook gezegd zou hebben als je de aflevering toen met Verdonk had gezien :p

Ik heb altijd een slechte intervieuwer gevonden.
maar vandaag vond ik het helemaal een giller,iets vragen en waren ze nog bezig met antwoord geven en hij onderbrak ze gewoon om het woord te geven aan de ander.

Maar goed verder vond ik het wel een goede discussie.

Goodnight
21-11-04, 12:04
Geplaatst door Gerrit Jan
Conclusie van het debat:
"Nederland is ons land (en er mag helemaal niet aan teruggaan gedacht worden)."

vond ik ook een hele goeie conclusie....

Goodnight
21-11-04, 12:05
Geplaatst door Gerrit Jan
Waarom?

hij onderbrak steeds mensen.Hoogst irritant vind ik dat.

Goodnight
21-11-04, 12:39
Geplaatst door Gerrit Jan
Een voorzitter heeft nu eenmaal een andere taak dan een interviewer. Hij moet de boel een beetje in de hand houden en zo mogelijk komen tot samenvattingen en slotconclusies. Dat deed hij goed. Dat Amerikaanse zinnetje sprak me inderdaad wel aan. Amerika is nu eenmaal favoriet bij mij, zoals je weet. :wink:
Ik vind trouwens dat hij een heel goede ontwikkeling heeft doorgemaakt. 10 à 20 jaar geleden heb ik deze man al op tv gezien als woordvoerder van de Palestijnen in Nederland. Ik vond hem toen een fanaticus. Nu is hij een redelijke man.

De discussie met Verdonk, waarop je doelt, heb ik niet gezien. Ik denk dat jij tot die conclusie komt omdat zijn samenvatting en conclusie en niet te vergeten aanpak jou erg aanspreekt.:wink:

Ik ken die hele vent niet,maar vind het maar een aparte man.
Anyway....volgens mij is ie nog steeds even fanatiek wat de Palestijnse zaak betreft hoor :wink:
Vind je hem nog steeds redelijk?

Ennuh in die uitzending daagde hij Verdonk min of meer uit door te zeggen dat hij geen keuze zal maken tussen zijn NL paspoort en zijn palestijnse en dat zijn zoon dat ook niet zal doen.Ze was hier zeer verontwaardigd over......:D

Goodnight
21-11-04, 12:40
Geplaatst door Gerrit Jan
We zijn het alweer eens. Dit wordt gewoon griezelig.

Maak je niet druk...ik denk dat we verschillende invalshoeken hebben :wink:

mark61
21-11-04, 13:12
Deze week in de VPRO-gids: De NMO heeft 45.000 kijkers. 'Achterban' 900.000. Rijksbijdrage 8,4 miljoen euro.

De NIK heeft 50.000 kijkers, 76.000 achterban, 0,7 miljoen euro.

Het Humanistisch Verbond heeft 183.000 kijkers, achterban onbekend, 3,3 miljoen.

OHM 44.000 kijkers, 130.000 achterban, 1,8 miljoen.

Interesting huh?

Een verbijsterde blik. 'Of hier wel eens imams over de vloer komen? Natuurlijk niet. Laat die gasten lekker in hun moskeeën blijven. Frank William (59), directeur van de Nederlandse Moslimomroep (NMO) zet de rondleiding door zijn gloednieuwe kantoor op het mediapark voort. 'Hier is de bibliotheek, daar de montageruimte, ginds de redactiezaal.' En de gebedsruimte? 'Die hebben we niet. Bidden kun je overal.'

William heeft weinig op met de strenge islamitische voorschriften. Bidden doet hij, naar eigen zeggen, één keer per jaar en een glas bier laat hij zeker niet staan ('ik zou niet weten wie alcohol heeft verboden'). 'We moeten de islam inpassen binnen de Nederlandse context. Dat zie ik als doel van de moslimomroep. Dus, als in de koran staat dat mannen hun vrouwen mogen slaan of dat homo's moeten worden gedood, zeg ik: we leven in een beschaafd land, dat deel van de koran passen we niet toe. Dit soort teksten is mensenwerk of beter gezegd: mannenwerk. Het kan toch nooit zo zijn dat als Allah almachtig, rechtvaardig en barmhartig is Hij aan de andere kant zou oproepen tot homodiscriminatie. Kom nou. Een goeie theoloog die me dat kan wijsmaken.'

De eigenzinnige programmering van de NMO levert William geregeld boze brieven en bedreigingen op van imams. Hij laat zich er niet door van de wijs brengen. In een tijd dat moslims vooral in het nieuws komen door oorlogen en geweld, wil hij het 'andere gezicht' van de islam laten zien. 'Kernpunt van de islam is dienstverlening aan en respect voor de medemens. Dat is van groter belang dan bidden of op bedevaart gaan.'

[Directeur Frank William op de vraag waarom hij geen omroepvereniging opricht:] 'Moslims zijn niet zo van de contributie-betalerige. Een VARA-medewerker heeft ooit geprobeerd een moslimomroep op te richten. Hij heeft geloof ik drie Turken kunnen inschrijven als lid. Bovendien ben ik bang dat een moslimomroep als bedreigend zal worden ervaren. Sommige NLers zijn nu al bang voor ons, terwijl we maar 52 uur zendtijd hebben.

KHALID bin WLD
21-11-04, 17:27
Salaam

Ik denk dat er nog weinig mensen zijn die de NMO serieus nemen sinds Frank William het voor het zeggen heeft. Ik begrijp ook niet waarom ze zoveel subsidie krijgen van de overheid, 8.4 miljoen euro dat kan veel beter besteed worden. Is het omdat Frank William graag de subsidieverstrekkers tevreden houdt en de programmering dus ook aanpast aan de wensen en eisen van deze verstrekkers. Of vinden ze hem een lichtend voorbeeld voor de islamitische gemeenschap doordat hij geregeld een biertje drinkt.

Wa Salaam

vgeld
21-11-04, 18:13
Geplaatst door Gerrit Jan
Een hele redelijke man:
"Vraag niet wat je land kan doen voor jou maar wat jij kan doen voor je land."

Hey hey hey hey: DIT IS MIJN CITAAT.
Voortaan tussen quotjes plaatsen en de naam vermelden, dus zo :

"Vraag niet wat je land kan doen voor jou maar wat jij kan doen voor je land." citaat van le nationaliste Vgeld.