PDA

Bekijk Volledige Versie : Turken kruipen over straat in Duitsland



ZbaqZbaq
21-11-04, 18:16
Duitse moslims demonstreren tegen terrorisme

Uitgegeven: 21 november 2004 19:05

KEULEN/HAMBURG - Duizenden moslims zijn zondag in de Duitse stad Keulen de straat opgegaan om te demonstreren tegen terreur en geweld in naam van de islam. De Turks-Islamitische Unie en andere vertegenwoordigingen van de Turkse gemeenschap in de Bondsrepubliek hadden tot de betoging opgeroepen.

Met ruim 20.000 deelnemers was het een van de grootste moslimbetogingen ooit in Duitsland, meldden Duitse media. Een stoet vertrok vanaf een moskee, een andere stoet vanaf de rooms-katholieke Dom. Ook regionale politici liepen mee, net als vertegenwoordigers van christelijke en joodse gemeentes. Veel betogers zwaaiden met Turkse, Duitse en Europese vlaggen.

Niet overslaan

"Na de brute moord op de Nederlandse regisseur Theo van Gogh en overvallen op islamitische instellingen mag deze golf van geweld niet naar de Bondsrepubliek overslaan", benadrukte de regeringsfunctionaris voor immigratie en integratie, Beck, naar aanleiding van de manifestatie.

Bereidheid tot integratie

De Duitse regeringsleider Schröder had zaterdag de moslims in Duitsland gemaand een grotere bereidheid tot integratie te tonen. Immigranten moeten zich duidelijk tot de Duitse rechtsorde en de Duitse democratische spelregels bekennen, aldus de sociaal-democraat. Gelet op de aanslagen van extremisten in Nederland kan een democratie "noch rechtsvrije ruimtes noch parallelle samenlevingen dulden", zei bondskanselier Schröder in Berlijn. Tolerantie kan er in een democratie "slechts binnen duidelijk gedefinieerde grenzen" zijn.

Op een partijconferentie in München riepen christen-democratische politici van de CSU alle islamitische burgers op zich sterker tegen islamitisch extremisme en terrorisme te keren.

Leerplicht

Toppolitici van de christen-democratische CDU willen dat de leerplicht voortaan ook voor kinderen met een islamitisch geloof wordt nageleefd. De algemene leerplicht geldt voor iedereen die in Duitsland leeft, niet alleen voor christenen, benadrukte CDU-vice-voorzitter Schäuble in de krant Bild am Sonntag. Hij wil ook geen uitzondering meer voor het gymnastiekonderwijs.

Julien
21-11-04, 19:16
Waarom zo'n denigrerende titel? dit is toch alleen maar positief?

..zapper
21-11-04, 19:31
Voor ZZ is alles negatief als het niet aan zijn vreemde denkpatronen voldoet.
Ik vind het een klasse aktie van die duitse turken!

barfly
21-11-04, 19:59
Ik ben juist blij dat er zelfs in Duitsland mensen zijn die de straat opgaan tegen relifanaten die hun geloof hebben gegijzeld! Jammer dat ZZ dat inderdaad weer zo negatief moet belichten.

Turkish_boy
21-11-04, 21:22
Geplaatst door ZbaqZbaq
Duitse moslims demonstreren tegen terrorisme

Uitgegeven: 21 november 2004 19:05

KEULEN/HAMBURG - Duizenden moslims zijn zondag in de Duitse stad Keulen de straat opgegaan om te demonstreren tegen terreur en geweld in naam van de islam. De Turks-Islamitische Unie en andere vertegenwoordigingen van de Turkse gemeenschap in de Bondsrepubliek hadden tot de betoging opgeroepen.

Met ruim 20.000 deelnemers was het een van de grootste moslimbetogingen ooit in Duitsland, meldden Duitse media. Een stoet vertrok vanaf een moskee, een andere stoet vanaf de rooms-katholieke Dom. Ook regionale politici liepen mee, net als vertegenwoordigers van christelijke en joodse gemeentes. Veel betogers zwaaiden met Turkse, Duitse en Europese vlaggen.

Niet overslaan

"Na de brute moord op de Nederlandse regisseur Theo van Gogh en overvallen op islamitische instellingen mag deze golf van geweld niet naar de Bondsrepubliek overslaan", benadrukte de regeringsfunctionaris voor immigratie en integratie, Beck, naar aanleiding van de manifestatie.

Bereidheid tot integratie

De Duitse regeringsleider Schröder had zaterdag de moslims in Duitsland gemaand een grotere bereidheid tot integratie te tonen. Immigranten moeten zich duidelijk tot de Duitse rechtsorde en de Duitse democratische spelregels bekennen, aldus de sociaal-democraat. Gelet op de aanslagen van extremisten in Nederland kan een democratie "noch rechtsvrije ruimtes noch parallelle samenlevingen dulden", zei bondskanselier Schröder in Berlijn. Tolerantie kan er in een democratie "slechts binnen duidelijk gedefinieerde grenzen" zijn.

Op een partijconferentie in München riepen christen-democratische politici van de CSU alle islamitische burgers op zich sterker tegen islamitisch extremisme en terrorisme te keren.

Leerplicht

Toppolitici van de christen-democratische CDU willen dat de leerplicht voortaan ook voor kinderen met een islamitisch geloof wordt nageleefd. De algemene leerplicht geldt voor iedereen die in Duitsland leeft, niet alleen voor christenen, benadrukte CDU-vice-voorzitter Schäuble in de krant Bild am Sonntag. Hij wil ook geen uitzondering meer voor het gymnastiekonderwijs.

Verander die achtelijke topictitel!
Turken hebben nooit gekropen, en dat zullen ze ook niet DOEN!
Turkse volk is nooit onderdaan geweest aan andere volken, kijk eens naar je eigen volk. De arabieren zijn in het 1ste wereld oorlog gebruikt om tegen Turkije te vechten.

ZbaqZbaq
21-11-04, 21:25
Geplaatst door Turkish_boy
Verander die achtelijke topictitel!
Turken hebben nooit gekropen, en dat zullen ze ook niet DOEN!
Turkse volk is nooit onderdaan geweest aan andere volken, kijk eens naar je eigen volk. De arabieren zijn in het 1ste wereld oorlog gebruikt om tegen Turkije te vechten.

kruipen ? ze bukken zelfs voor de EU man wat lul je nou.

S@deeQ
21-11-04, 21:27
Geplaatst door ZbaqZbaq
kruipen ? ze bukken zelfs voor de EU man wat lul je nou.

kom nou , dat beetje gepijp en gebuk stelt niet zoveel voor :loog:

Turkish_boy
21-11-04, 21:31
Geplaatst door ZbaqZbaq
kruipen ? ze bukken zelfs voor de EU man wat lul je nou.

Nee wat lul jij?
Gelijk EU hierbij betrekken he,
beetje verdraaien kan geen kwaad.
Ik blijf erbij dat Turkije een machtig land is.

Ik vind het schandalig hoe jij over moslims die protestereren tegen terrorisme een slechte beeld durft te schetsen.

Snake
21-11-04, 21:46
Geplaatst door Turkish_boy
Nee wat lul jij?
Gelijk EU hierbij betrekken he,
beetje verdraaien kan geen kwaad.
Ik blijf erbij dat Turkije een machtig land is.

Ik vind het schandalig hoe jij over moslims die protestereren tegen terrorisme een slechte beeld durft te schetsen.

Turk, waarom moeten ze daden gaan verantwoorden die zij totaal afkeuren? En je ehbt gelijk, arabieren hebben in die tijd turken benadeeld, maar dat is verleden tijd. Titel van topic vind passend, sorry maar dat vind ik!

Dutchguy
21-11-04, 21:49
Geplaatst door Snake
Turk, waarom moeten ze daden gaan verantwoorden die zij totaal afkeuren? En je ehbt gelijk, arabieren hebben in die tijd turken benadeeld, maar dat is verleden tijd. Titel van topic vind passend, sorry maar dat vind ik!

Ik vind het een denigrerende domme titel. Niemand verlangde van die mensen om de straat op te gaan. Ze deden het uit eigen beweging omdat ze een statement af wilden geven en ik snap niet waar daar op tegen is.

ZbaqZbaq
21-11-04, 21:50
Geplaatst door Turkish_boy
Nee wat lul jij?
Gelijk EU hierbij betrekken he,
beetje verdraaien kan geen kwaad.
Ik blijf erbij dat Turkije een machtig land is.

Ik vind het schandalig hoe jij over moslims die protestereren tegen terrorisme een slechte beeld durft te schetsen.

doe rieleks abi,
Turkije kan machtig zijn, maar dan moet ze wel de juiste kant kiezen. Dat Arabieren tegen Turkije gevochten hebben is natuurlijk niet zomaar. Het Ottomaanserijk was in verval en corruptie, discriminatie en wandaden tegen andere volkeren hebben de aanzet gegeven.

Nu denk ik dat we daar verder niet te lang over door moeten zeiken. Zand erover.

Nu ff zorgen dat de banden met Pisrael doorgehakt worden dan kunnen we weer op goede voet met elkaar verder.

gorusuruk

Snake
21-11-04, 21:54
Geplaatst door Dutchguy
Ik vind het een denigrerende domme titel. Niemand verlangde van die mensen om de straat op te gaan. Ze deden het uit eigen beweging omdat ze een statement af wilden geven en ik snap niet waar daar op tegen is.

Ik zie hollanders ook nie op straat gaan als hun landgenoot wat heeft geflikt. Daarom vind ik dat!

omdat ze een statement af wilden geven en ik snap niet waar daar op tegen is. [/B][/QUOTE]
Ze hoeven geen statement af te leggen, nergens voor nodig dat doen jullie tog ook nie!

Blade20
21-11-04, 21:57
Dit geeft weer hoe de meerderheid van de Moslims in Europa denken over fundamentalistische Moslims of andere varkens. Ik vindt het een goed symbool.

Ow ja, ZbaqZbaq, je bent zwak van geest en daar beschermt dat zielige ondertiteltje van jouw je ook niet tegen.

Julien
21-11-04, 21:57
Geplaatst door Snake
Ik zie hollanders ook nie op straat gaan als hun landgenoot wat heeft geflikt. Daarom vind ik dat!

Ze hoeven geen statement af te leggen, nergens voor nodig dat doen jullie tog ook nie!

nou dat gebeurt wel.. kijk maar naar al die stille/ witte marsen de laatste tijd (tot vervelends aan toe)

bijvoorbeeld bij die aanslag op een islamitische basisschool!!

het is heel normaal dat je als groep je stem laat horen als iemand uit je groep een misdaad pleegt.

Mark
21-11-04, 21:57
Ze zijn bang voor nederlandse toestanden :hihi:

Blade20
21-11-04, 21:58
Geplaatst door Snake
Ik zie hollanders ook nie op straat gaan als hun landgenoot wat heeft geflikt. Daarom vind ik dat!

omdat ze een statement af wilden geven en ik snap niet waar daar op tegen is.
Ze hoeven geen statement af te leggen, nergens voor nodig dat doen jullie tog ook nie! [/B][/QUOTE]

Onzin, toen Pim was vermoord waren de straten ook vol. Denk voordat je wat zegt!

Tomas
21-11-04, 21:59
Geplaatst door Mark
Ze zijn bang voor nederlandse toestanden :hihi:

Turken met kloten hadden massaal briefkaarten gestuurd na het affikken van die school.

Mark
21-11-04, 22:00
Geplaatst door Tomas
Turken met kloten hadden massaal briefkaarten gestuurd na het affikken van die school.

zo is het maar net

Maar ik kan die turken geen ongelijk geven, die duitsers hebben een tijd terug laten zien geen halve maatregelen te nemen als ze boos zijn

Tomas
21-11-04, 22:02
Geplaatst door Mark
zo is het maar net

Maar ik kan die turken geen ongelijk geven, die duitsers hebben een tijd terug laten zien geen halve maatregelen te nemen als ze boos zijn

Na 50 jaar demonisatie zijn duitsers weke mietjes geworden, dat weet iedere turk.

Mark
21-11-04, 22:04
Geplaatst door Tomas
Na 50 jaar demonisatie zijn duitsers weke mietjes geworden, dat weet iedere turk.

nee hoor, dat is maar schijn, ze staan zo weer in de houding :vierkant:

Tomas
21-11-04, 22:05
Geplaatst door Mark
nee hoor, dat is maar schijn, ze staan zo weer in de houding :vierkant:

Verwar je ze niet met die alpenbewoners?

Snake
21-11-04, 22:06
Geplaatst door Blade20
Ze hoeven geen statement af te leggen, nergens voor nodig dat doen jullie tog ook nie!

Onzin, toen Pim was vermoord waren de straten ook vol. Denk voordat je wat zegt! [/B][/QUOTE]

Dat waren Pim aanhangers, pik!

Mark
21-11-04, 22:11
Geplaatst door Tomas
Verwar je ze niet met die alpenbewoners?

een pot nat! allemaal nazis.

Tomas
21-11-04, 22:14
Geplaatst door Mark
een pot nat! allemaal nazis.

Niet zo generaliseren, ik ken 1 goeie duitser. Nou ja, niet echt slecht. Ik bedoel in en in slecht.

~Panthera~
21-11-04, 22:15
Geplaatst door Tomas
Niet zo generaliseren, ik ken 1 goeie duitser. Nou ja, niet echt slecht. Ik bedoel in en in slecht.
---------

Die kwam zeker uit het Mofrikaanse gedeelte ? :D


konteffnielaten.

Mark
21-11-04, 22:15
Geplaatst door Tomas
Niet zo generaliseren, ik ken 1 goeie duitser. Nou ja, niet echt slecht. Ik bedoel in en in slecht.

Maak je geen zorgen Tomas, ze zijn voorlopig nog bezig met die bounty-turken aanpakken :cool:

Dutchguy
21-11-04, 22:19
Geplaatst door Snake
Ik zie hollanders ook nie op straat gaan als hun landgenoot wat heeft geflikt. Daarom vind ik dat!

omdat ze een statement af wilden geven en ik snap niet waar daar op tegen is.
Ze hoeven geen statement af te leggen, nergens voor nodig dat doen jullie tog ook nie! [/B][/QUOTE]

Dat zeg ik juist, niemand heeft van ze verlangd om de straat op te gaan. Ze doen het op eigen initiatief. Dat dat dan zo neergesabeld wordt vind ik onzinnig.

ZbaqZbaq
21-11-04, 22:25
Geplaatst door Dutchguy

Dat zeg ik juist, niemand heeft van ze verlangd om de straat op te gaan. Ze doen het op eigen initiatief. Dat dat dan zo neergesabeld wordt vind ik onzinnig.

Het is niet expliciet van ze geeist... maar ze voelden de bui zelf ook al hangen. De repressieve maatregelen hangen hen ook boven het hoofd.

lees bovenst post maar eens even goed na.

sjo
21-11-04, 22:36
Geplaatst door ZbaqZbaq
doe rieleks abi,
Turkije kan machtig zijn, maar dan moet ze wel de juiste kant kiezen. Dat Arabieren tegen Turkije gevochten hebben is natuurlijk niet zomaar. Het Ottomaanserijk was in verval en corruptie, discriminatie en wandaden tegen andere volkeren hebben de aanzet gegeven.

Nu denk ik dat we daar verder niet te lang over door moeten zeiken. Zand erover.

Nu ff zorgen dat de banden met Pisrael doorgehakt worden dan kunnen we weer op goede voet met elkaar verder.

gorusuruk

Zand over die 1.500.000 Armeniers ? Mij best, maar leg dat in NO Turkije maar eens uit.

gr.
sjo

ZbaqZbaq
21-11-04, 22:46
Geplaatst door sjo
Zand over die 1.500.000 Armeniers ? Mij best, maar leg dat in NO Turkije maar eens uit.

gr.
sjo

oeps, je weet hoe gevoelig onze Abi is voor het woord Armeniers.

maar buiten dat.. zand over de Turks Arabische vete... wat ze met de Armeniers regelen motte ze zelf maar weten.

Davud
21-11-04, 23:10
sinds de val van het Ottomaanse rijk, zijn de turken altijd blijven kruipen.

de trotsheid is verdwenen, vervallen tot bedelaars om tot de EU te mogen treden, terwijl niemand hen wil.

o, mijn volk, ik schaam mij voor jullie.


jullie kunnen ook gewoon opstaan en praten, zonder je te moeten schamen en te excuseren voor dingen waar je niet verantwoordelijk voor bent.

En hoewel ik niet graag generaliseer, en over rassen of nationaliteiten praat, moet ik zeggen, dat ik mij op deze site, meer onder broeders voel.


Vrede aan mijn broeders


Davud

TonH
22-11-04, 01:07
Dat consept van "kruipen" ontgaat mij een beetje... :confused:

En @ZZ
Wat bedoel je eigenlijk met "Turkije kan machtig zijn, maar dan moet ze wel de juiste kant kiezen."?

Zwarte Schaap
22-11-04, 01:44
Geplaatst door Davud
sinds de val van het Ottomaanse rijk, zijn de turken altijd blijven kruipen.

de trotsheid is verdwenen, vervallen tot bedelaars om tot de EU te mogen treden, terwijl niemand hen wil.

o, mijn volk, ik schaam mij voor jullie.


jullie kunnen ook gewoon opstaan en praten, zonder je te moeten schamen en te excuseren voor dingen waar je niet verantwoordelijk voor bent.

En hoewel ik niet graag generaliseer, en over rassen of nationaliteiten praat, moet ik zeggen, dat ik mij op deze site, meer onder broeders voel.


Vrede aan mijn broeders


Davud

Ik kan het Turkse volk niet veel kwalijk nemen, (net zo min het Nederlandse volk) zij staan helaas al jaren onder de propaganda en chantage van de militaire dictatuur. Net zoals in mijn land staan we ook onder druk van de dictatuur en moeten we met lede ogen toestaan hoe men macht over onze leven en land neemt. Neemt niet weg dat we een verantwoordelijkheid hebben maar het is o zo moeilijk om daar verantwoordelijk mee om te gaan.

David
22-11-04, 10:09
Ik zag die mars ook bij het journaal, maar volgens mij liepen ze gewoon. Ik zag niemand kruipen. Of heeft die verduvelde Westerse pers de boel weer verdraaid en alleen die paar lopende mensen in beeld gebracht?

kaaskop
22-11-04, 10:29
Nou het is weer heel duidelijk.


Op het moment dat je openlijk demonstreert tegen het misbruik van je religie ben je een afvallige kruiper. Sommige Moslims krijgen het imago waar ze om vragen.

Dus ZZ, die vredelievende Islam is volgens jou een staaltje pure hypocrisie?

..zapper
22-11-04, 11:45
Geplaatst door ZbaqZbaq
kruipen ? ze bukken zelfs voor de EU man wat lul je nou.

Dat doe jezelf ook. Of zit je tegenwoordig buiten de EU te internetten?
Hyprociete ventje.

Turkish_boy
22-11-04, 13:11
Geplaatst door Snake
Ik zie hollanders ook nie op straat gaan als hun landgenoot wat heeft geflikt. Daarom vind ik dat!

Het gaat hier niet om land genoten maar om religiegenoten, extremisten houden alle moslims verantwoordelijk. Ik vind juist goed, zo voorkom je extremisme aan de andere kant.

[/QUOTE]

Turkish_boy
22-11-04, 13:14
Geplaatst door ZbaqZbaq
doe rieleks abi,
Turkije kan machtig zijn, maar dan moet ze wel de juiste kant kiezen. Dat Arabieren tegen Turkije gevochten hebben is natuurlijk niet zomaar. Het Ottomaanserijk was in verval en corruptie, discriminatie en wandaden tegen andere volkeren hebben de aanzet gegeven.

Nu denk ik dat we daar verder niet te lang over door moeten zeiken. Zand erover.

Nu ff zorgen dat de banden met Pisrael doorgehakt worden dan kunnen we weer op goede voet met elkaar verder.

gorusuruk

Ik doe relax abisi,
Wacht maar Turkije zal hoop ik niet in de EU gelaten worden, ik ben van standpunten verandert. De EU hebben we niet nodig. We kunnen ons zelf wel redden,.

Turkish_boy
22-11-04, 13:16
Geplaatst door sjo
Zand over die 1.500.000 Armeniers ? Mij best, maar leg dat in NO Turkije maar eens uit.

gr.
sjo
Ga ga,
Ermeense soldaten hebben TUrkse dorpen vroeger aangevallen en iedereen vermoord. TUrkse leger heeft weer die soldatn een lesje geleerd. Het is gewoon Armeense propoganda dat jullie de keel in word geduwt en in plaats van uitspugen slikken jullie het in, jullie geloven dat onzin.

Seif
22-11-04, 13:17
Geplaatst door Turkish_boy
Ga ga,
Ermeense soldaten hebben TUrkse dorpen vroeger aangevallen en iedereen vermoord. TUrkse leger heeft weer die soldatn een lesje geleerd. Het is gewoon Armeense propoganda dat jullie de keel in word geduwt en in plaats van uitspugen slikken jullie het in, jullie geloven dat onzin.

Onzin, ongeveer 2 miljoen Armeniers werden naar concentratiekampen langs de Eufraat weggevoerd.

Turkish_boy
22-11-04, 13:18
Geplaatst door Davud
sinds de val van het Ottomaanse rijk, zijn de turken altijd blijven kruipen.

de trotsheid is verdwenen, vervallen tot bedelaars om tot de EU te mogen treden, terwijl niemand hen wil.

o, mijn volk, ik schaam mij voor jullie.


jullie kunnen ook gewoon opstaan en praten, zonder je te moeten schamen en te excuseren voor dingen waar je niet verantwoordelijk voor bent.

En hoewel ik niet graag generaliseer, en over rassen of nationaliteiten praat, moet ik zeggen, dat ik mij op deze site, meer onder broeders voel.


Vrede aan mijn broeders


Davud

Davudcum,
Als Turkije zou ''kruipen'' sinds het val van de Ottomaanse rijk,
zouden wij nu niet bestaan en er zou ook geen moderne Turkije zijn.

Turkish_boy
22-11-04, 13:25
Geplaatst door Seif
Onzin, ongeveer 2 miljoen Armeniers werden naar concentratiekampen langs de Eufraat weggevoerd.

Nu word het helemaal mooi,
Was je erbij?

Seif
22-11-04, 13:30
Geplaatst door Turkish_boy
Nu word het helemaal mooi,
Was je erbij?

Er bestaan ooggetuigen verslagen uit die tijd.

GroteWolf
22-11-04, 14:25
Ach, iedereen die zijn zwaard niet doopt in het bloed van de ongelovigen kruipt. Laten we het vooral niet vergeten.

observer
22-11-04, 14:54
Geplaatst door Turkish_boy
Ga ga,
Ermeense soldaten hebben TUrkse dorpen vroeger aangevallen en iedereen vermoord. TUrkse leger heeft weer die soldatn een lesje geleerd. Het is gewoon Armeense propoganda dat jullie de keel in word geduwt en in plaats van uitspugen slikken jullie het in, jullie geloven dat onzin. het huidige armenie heeft nog geen 3 miljoen inwoners en dat zal nooit veel meer geweest zijn zelfs als je de armeniers die in turkije wonen meeteld

50% vrouwen , dan zou elke armeense man een soldaat geweest zijn

wie zijn geschiedenis vergeet is gedoemd hem te herhalen