PDA

Bekijk Volledige Versie : Kijktip: Nu Op Ned3 Israelische Moordeskadders!



Al Sawt
21-11-04, 19:47
One shot (VPRO)
Israëlische (IL) documentaire. In de strijd tegen Palestijnse strijders zet het Israëlische leger ook scherpschutters in. Filmmaakster Nurit Kedar sprak met enkele scherpschutters over hun werk, waarin ze beslissen over leven en dood. Ook volgde ze in haar ontluisterende film soldaten op patrouille en tijdens de training. Aansluitend een gesprek met regisseur Nurit Kedar. Regie: Nurit Kedar (2004).

Zwarte Schaap
21-11-04, 19:51
20.40 uur - 22.00 uur One Shot
In de strijd tegen Palestijnse strijders zet het Israëlische leger ook scherpschutters in. Filmmaakster Nurit Kedar sprak met enkele scherpschutters over hun werk, waarin ze beslissen over leven en dood. Ook volgde ze in haar ontluisterende film soldaten op patrouille en tijdens de training. Aansluitend een gesprek met regisseur Nurit Kedar. Regie: Nurit Kedar (2004)

Goodnight
21-11-04, 20:00
:argwaan:

Orakel
21-11-04, 20:35
"Mensen op het dak, weet niet of ze gewapend zijn".
"Granaat er op"
"Die was raak"

"Hij is ongewapend".
"Waarom leg je'm niet neer?"
"Hij is ongewapend"
En dan beginnen ze alsnog te schieten.

De enigste "democratische rechtstaat" in het Midden-Oosten.

Zwarte Schaap
21-11-04, 20:40
Enkele citaten wat aangeeft hoe ze worden gehersenspoeld:

Een zag het als een spel, een geinige spel, eentje beleefde een intense vreugde als hij iemand doodde, hij genoot ervan en was er trots op, het geeft een macho gevoel, het gevoel dat je een man bent.....

...Je moet iemand eruit pikken, we noemen dat iemand omhakken, een 7.62 kogel is groter dan die van een m16. Als je die in je been krijgt dan hak je als het ware die persoon om. Toen ik jonger was zei ik altijd ik ben verantwoordelijk voor een groot deel van de palestijnen zonder been...

...doden is een technische handeling, je haalt de trekker over en hij valt dood. Ik zie ze niet als mensen maar als een doel dat beweegt.
Ze vielen in de categorie terrorist en terroristen hebben geen naam...

..Je voelt je God, jij beslist over leven en dood...

~Panthera~
21-11-04, 20:48
:kotsen:

NLvrouw
21-11-04, 21:00
Ga door jongenz........ ga doooooooooor!!
Meer haat in de wereld, yessssssssss!!!!!!!!!!!!!! Heerlijk, fijn!!!!!!!!
Ga door, open nieuwe topics, maak mekaar af!!!!!! Go, go, go!
:kotsen: x 1.000000000
Over mn nek ga ik hiervan.

Qwertyno
21-11-04, 21:03
Indrukwekkende film.

Laat goed zien wat de sluipschutters door de telescoop zien.
Geprogrammeerde moordrobots zijn het op dat moment.
Huizen van onschuldige binnenvallen en die gebruiken om het goddelijke spel te spelen van doel zoeken, doel volgen, doel raken. En dit soort tuig loopt gewoon door de Palestijnse straten. Dit is haatpropaganda in de puurste vorm.

De stenengooiers en andere gewapende strijders moeten het tegen ze opnemen.
Wat ik nu graag wil zien is een film van de andere kant. Dus hoe de stenengooiers of gewapende Palestijnse jongens hier zich in bewegen.

Vergeleken met die straten daar leven wij hier in sesamstraat.

Qwertyno
21-11-04, 21:05
Geplaatst door NLvrouw
Ga door jongenz........ ga doooooooooor!!
Meer haat in de wereld, yessssssssss!!!!!!!!!!!!!! Heerlijk, fijn!!!!!!!!
Ga door, open nieuwe topics, maak mekaar af!!!!!! Go, go, go!
:kotsen: x 1.000000000
Over mn nek ga ik hiervan.

Hallo, gaat alles goed met je?

Waar heb je over?
Welke jongens?
Welke haat?

NLvrouw
21-11-04, 21:06
Welke jongenzzz? Die hier posten. Ach laat ook maar.

Al Sawt
21-11-04, 21:14
Geplaatst door NLvrouw
Ga door jongenz........ ga doooooooooor!!
Meer haat in de wereld, yessssssssss!!!!!!!!!!!!!! Heerlijk, fijn!!!!!!!!
Ga door, open nieuwe topics, maak mekaar af!!!!!! Go, go, go!
:kotsen: x 1.000000000
Over mn nek ga ik hiervan. Ga je ook over je nek over het goed praten van misdaden of ben je selectief in je verontwaardiging?

Al Sawt
21-11-04, 21:16
Geplaatst door NLvrouw
Welke jongenzzz? Die hier posten. Ach laat ook maar. Het staat je vrij om een topic te openen over koetjes en kalfjes.

Al Sawt
21-11-04, 21:20
"Ik zie doden als een technische handeling."


Tjonge wat een vreemde benadering van een moord. Het ontsteken van een onsteker door een Palestijn te midden van Israelische forenzen, is ook een technische handeling.

Zwarte Schaap
21-11-04, 21:23
Geplaatst door NLvrouw
Ga door jongenz........ ga doooooooooor!!
Meer haat in de wereld, yessssssssss!!!!!!!!!!!!!! Heerlijk, fijn!!!!!!!!
Ga door, open nieuwe topics, maak mekaar af!!!!!! Go, go, go!
:kotsen: x 1.000000000
Over mn nek ga ik hiervan.

Ze moeten de IDFA en de Vpro maar censureren. De waarheid is hard, heel hard. Maar je moet niet bang zijn voor de waarheid (Al geloof ik niet dat de desbetreffende documenaire de echte waarheid vertelt).

Qwertyno
21-11-04, 21:46
Geplaatst door Zwarte Schaap
(Al geloof ik niet dat de desbetreffende documenaire de echte waarheid vertelt).

Dat zie je aan hoe formeel de geïnterviewde jongens proberen te doen en hoeveel moeite ze hebben de lach in te houden... Teveel genot was het... Je moet je dan voorstellen hoe ze zich gedragen wanneer ze alleen met elkaar zijn zonder journalist of documentaire maker.

Al Sawt
21-11-04, 22:13
Geplaatst door EdV
Nou en?

EdV Bij een opgeblazen bus, zeg ik: Nou en?

Zwarte Schaap
21-11-04, 22:29
Geplaatst door EdV
Nou en?

EdV

In Engeland heeft men deze week besloten om de vossenjacht te stoppen. Als we dat voor elkaar kunnen krijgen kunnen we het wel toch voor elkaar krijgen om de palestijnenjacht te stoppen?

Davud
21-11-04, 22:31
Ik zeg niets tegen edv en zijn companen: zij krijgen te veel aandacht dan nodig.

Gewoon even de negeerlijst activeren, en in de vuilnisbak met dit soort schoelje: daar hoort dit soort trash in.

Wat betreft de documentaire: sluipschutters, informanten en ander soort laffe ratten, is werkelijk het laagste onder de smeerlappen.

De boemerang keert ooit wel eens terug.


Davud

sjo
21-11-04, 22:45
Geplaatst door Davud


Wat betreft de documentaire: sluipschutters, informanten en ander soort laffe ratten, is werkelijk het laagste onder de smeerlappen.

De boemerang keert ooit wel eens terug.
Davud

Wat heet boemerang. En ja, hij keert terug.

gr.
sjo

Siah
21-11-04, 23:27
Geplaatst door Al Sawt
"Ik zie doden als een technische handeling."


Tjonge wat een vreemde benadering van een moord. Het ontsteken van een onsteker door een Palestijn te midden van Israelische forenzen, is ook een technische handeling.


ik denk toch dat die twee niet met elkaar te vergelijken zijn. :tover:

veel van die soldaten in irak en palestina bv, krijgen aanvankelijk tijdens hun training veel computertrainingen; afhankelijk van wat ze doen natuurlijk.
die Black Water nog wat commandos..(waarvan 4 in falluja afgebrand werden); die dat schijnbaar als veiligheids-soldaten daar de bedrijven beschermen..
die zijn voor een deel een soort robot; de moderne mordenaars die via een soort uitzendburo overaal op deze wereld inzetbaar zijn;
en ik vrees ook dat die privé uitzendburos in de toekomst veel dominante rol gaan spelen.
de overheden lullen wel over de bezuinigingen op defensie en ..
maar in principe wordt het geld anders besteed aan de militaire bladbla.
..
in ieder geval zijn die trainingen soms niet veel anders dan een playstation 2 spelletje.
wat denk je bv dat een piloot op zijn schermen ziet...??
een piloot ervaart en bleeft totaal andere soort "werkelijkheid" vanuit zijn computer-schermen dan een palestijnse jongen op de grond!




Het ontsteken van een onsteker door een Palestijn te midden van Israelische forenzen, is ook een technische handeling.

denk ik niet!

Al Sawt
22-11-04, 00:13
Geplaatst door Siah
ik denk toch dat die twee niet met elkaar te vergelijken zijn. :tover:

veel van die soldaten in irak en palestina bv, krijgen aanvankelijk tijdens hun training veel computertrainingen; afhankelijk van wat ze doen natuurlijk.
die Black Water nog wat commandos..(waarvan 4 in falluja afgebrand werden); die dat schijnbaar als veiligheids-soldaten daar de bedrijven beschermen..
die zijn voor een deel een soort robot; de moderne mordenaars die via een soort uitzendburo overaal op deze wereld inzetbaar zijn;
en ik vrees ook dat die privé uitzendburos in de toekomst veel dominante rol gaan spelen.
de overheden lullen wel over de bezuinigingen op defensie en ..
maar in principe wordt het geld anders besteed aan de militaire bladbla.
..
in ieder geval zijn die trainingen soms niet veel anders dan een playstation 2 spelletje.
wat denk je bv dat een piloot op zijn schermen ziet...??
een piloot ervaart en bleeft totaal andere soort "werkelijkheid" vanuit zijn computer-schermen dan een palestijnse jongen op de grond!




Het ontsteken van een onsteker door een Palestijn te midden van Israelische forenzen, is ook een technische handeling.

denk ik niet! Het gaat over sluipschutters! En niet over soldaten die eerst een training in een similator afwerken. Jouw vergelijkingen met piloten, slaat nergens op.

Julien
22-11-04, 00:45
Geplaatst door splijtstof
Ik, en velen met mij, steunen de volledige bevrijding van Palestina, van de zee tot aan de rivier. Al Quds zal van de zionistische terroristen worden bevrijd. Het is de hoofdstad van geheel Palestina. De Europese Blanke medemens strijd hand-in-hand met Gamal Abdel Nasser (Atheist), Michel Aflaq (Christen), Antun Sadah (Christen), Amin al-Husseini, Rashid Ali al Gaylani voor de vrijheid van het gehele Palestijnse volk dat door de zionististen en hun lakeien wordt uitgezogen en uitgebuit. De lijken van de martelaren liggen als zaden in het zand, hoop op de oogst O Palestijnenland.

En zo ook met onze geliefde Nederland dat van Doetinchem
tot aan de Noordee zal worden bevrijd van Terroristen!

Want ik ga ook niet de dienst uit maken in de straten van Ankara
of Casablanca!

bah.

echnaton
22-11-04, 06:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
In Engeland heeft men deze week besloten om de vossenjacht te stoppen. Als we dat voor elkaar kunnen krijgen kunnen we het wel toch voor elkaar krijgen om de palestijnenjacht te stoppen?

Weet je niet dat de Palestijnen als sinds 1921 op Jodenjacht zijn? Dit is een onweerlegbaar historisch feit.

Al Sawt
22-11-04, 19:10
Geplaatst door echnaton
Weet je niet dat de Palestijnen als sinds 1921 op Jodenjacht zijn? Dit is een onweerlegbaar historisch feit. Kom dan op met jouw bronnen die historische feiten moeten staven? En geen zionistische propaganda.


Nog iets Echnaton:

Als iemand mijn land binnenvalt gewapend met een obscure claim dan ben ik voorstander van een keiharde en niet aflatende gewapende verzet. De Palestijnen hebben zich heel hoffelijk gedragen.

echnaton
22-11-04, 19:11
Geplaatst door splijtstof
En blijkbaar kan het je geen moer schelen dat de Marokkaanen
sinds 11/9 op Nederlanderjacht zijn.

Ik, en velen met mij, steunen de volledige bevrijding van Palestina, van de zee tot aan de rivier. Al Quds zal van de zionistische terroristen worden bevrijd. Het is de hoofdstad van geheel Palestina. De Europese Blanke medemens strijd hand-in-hand met Gamal Abdel Nasser (Atheist), Michel Aflaq (Christen), Antun Sadah (Christen), Amin al-Husseini, Rashid Ali al Gaylani voor de vrijheid van het gehele Palestijnse volk dat door de zionististen en hun lakeien wordt uitgezogen en uitgebuit. De lijken van de martelaren liggen als zaden in het zand, hoop op de oogst O Palestijnenland.

En zo ook met onze geliefde Nederland dat van Doetinchem
tot aan de Noordee zal worden bevrijd van Terroristen!

Want ik ga ook niet de dienst uit maken in de straten van Ankara
of Casablanca!

Je klinkt een beetje opgezwollen maar ik begrijp heel goed wat je zegt. Maar ik hoop dat je ook kunt begrijpen dat de Israëli's er de voorkeur aan geven zich tegen deze gang van zaken te verzetten. Daarbij zetten ze een reeks militaire middelen in die heel normaal zijn voor oorlogvoerende naties. Een van die middelen is sluipschutters. Daar is helemaal niets moreel verwerpelijks aan. Alle oorlogvoerende landen hebben zich daar in het verleden van bediend, ook de Arabische.

echnaton
22-11-04, 19:30
Geplaatst door Al Sawt
Kom dan op met jouw bronnen die historische feiten moeten staven? En geen zionistische propaganda.


Nog iets Echnaton:

Als iemand mijn land binnenvalt gewapend met een obscure claim dan ben ik voorstander van een keiharde en niet aflatende gewapende verzet. De Palestijnen hebben zich heel hoffelijk gedragen.

In de eerste plaats is niemand het land binnengevallen, tenminste de Joden hebben dat nooit gedaan. De Arabische landen trouwens wel, in 1948.
In de tweede plaats heb ik je in het verleden wel eens vaker historische literatuur opgenoemd. Dan zeg ik dat dat objectieve boeken zijn maar dan doe jij ze af als zionistische propaganda. Dus daar schieten we helemaal niets mee op.

Ik heb hier al diverse malen beweerd, op goede gronden, dat het de Arabieren zijn geweest die voor het eerst in Palestina een groep Joden hebben vermoord. Namelijk in 1921, in Jeruzalem, nota bene een stad waar die al lang een Joodse meerderheid had. Niemand heeft die bewering nog kunnen ontkrachten. Ik ben altijd op zoek naar de waarheid en ik wil me niet laten verblinden door ideologische vooringenomenheid. Als jij me dus kunt aantonen dat het anders is, dan wil ik mijn ongelijk graag bekennen.

Al Sawt
22-11-04, 19:56
Geplaatst door echnaton
In de eerste plaats is niemand het land binnengevallen, tenminste de Joden hebben dat nooit gedaan.
Waar kwamen de Europese tuig vandaan?
Of vielen ze vanaf de hemel naar beneden?

Geplaatst door echnaton


De Arabische landen trouwens wel, in 1948.
In de tweede plaats heb ik je in het verleden wel eens vaker historische literatuur opgenoemd. Dan zeg ik dat dat objectieve boeken zijn maar dan doe jij ze af als zionistische propaganda. Dus daar schieten we helemaal niets mee op. Dat zou ook mijn verweer zijn, als ik Israel zou verdedigen en dat die zelfde verdediging op luchtkasteel van verzinsels gebouwd is.

Dat de Arabische landen Israel in 48 zijn binnengevallen, zie ik als een nationale plicht.
Geplaatst door echnaton


Ik heb hier al diverse malen beweerd, op goede gronden, dat het de Arabieren zijn geweest die voor het eerst in Palestina een groep Joden hebben vermoord. Namelijk in 1921, in Jeruzalem, nota bene een stad waar die al lang een Joodse meerderheid had. Niemand heeft die bewering nog kunnen ontkrachten Ik ben altijd op zoek naar de waarheid en ik wil me niet laten verblinden door ideologische vooringe
nomenheid..Hoe zit het met de Joodse terreurorganisaties die duizenden Palestijnen hebben uitgemoord? Die Nazi praktijken dunnetjes overdeden. Maar daar praat onze GJ niet over.

Nee! Want hij is altijd opzoek naar waarheid zonder Ideologische vooringenomenheid en voor gemakshalve vergeet ie zijn geloof in fabeltje van diaspora.

echnaton
22-11-04, 20:12
Geplaatst door Al Sawt
Hoe zit het met de Joodse terreurorganisaties die duizenden Palestijnen hebben uitgemoord? Die Nazi praktijken dunnetjes overdeden.

Nogmaals, kom met harde gegevens. Tijden, plaatsen en aantallen wil ik hebben. Tot dan ga ik ervan uit dat de moordpartijen in 1921 begonnen zijn, door Arabieren in Jeruzalem. Daarvoor waren er geen massamoorden, door geen van beide partijen.

De rest van je bericht is herhaling van zetten.

echnaton
22-11-04, 20:16
Geplaatst door splijtstof
Dan ben je de misdaden van de eerste pioneers die onder aanvoering van baardaap Herzel vergeten!

Om maar te zwijgen wat er met de Kanaanieten is gebeurd, zelfs de vee
is afgeslacht zo dat niemand het na kan vertellen.

Echnaton je kan blijfen verdedigen wat je maar wilt.
de dag dat israel onder haar misdaden gaat bezwijken is aanstaande.

Noem mij die misdaden van de eerste pioniers. Dat kun je niet omdat ze er niet zijn!

De Kanaänieten zijn afgeslacht in Bijbelse tijden. daar baseer ik me echt niet op als ik het recht van Israël verdedig.

Jij zou die beloften in de bijbel wel serieus moeten nemen want dat is voor moslims een heilig boek. In de koran wordt trouwens nog eens bevestigd dat het heilige land aan de kinderen van Israël gegeven is. (Soera 5, vers 20 en 21)

Al Sawt
22-11-04, 20:20
Geplaatst door echnaton
Nogmaals, kom met harde gegevens. Tijden, plaatsen en aantallen wil ik hebben. Tot dan ga ik ervan uit dat de moordpartijen in 1921 begonnen zijn, door Arabieren in Jeruzalem. Daarvoor waren er geen massamoorden, door geen van beide partijen.

Daarvoor was er geen invasie van uitschot uit alle delen van de wereld.

echnaton
22-11-04, 21:01
Geplaatst door Al Sawt
Daarvoor was er geen invasie van uitschot uit alle delen van de wereld.

Ale mensen zijn schepsels van God. Je mag ze dus geen uitschot noemen.

Ourzazate
22-11-04, 21:03
Geplaatst door echnaton

Jij zou die beloften in de bijbel wel serieus moeten nemen want dat is voor moslims een heilig boek. In de koran wordt trouwens nog eens bevestigd dat het heilige land aan de kinderen van Israël gegeven is. (Soera 5, vers 20 en 21)

20. En toen Mozes tot zijn volk zeide: "O, mijn volk, herinner u Gods gunst aan u, toen Hij profeten onder u aanstelde en u koningen aanwees en Hij u gaf, wat Hij aan niemand onder de volkeren heeft gegeven."

21. "O, mijn volk, gaat het heilige land binnen dat God voor u heeft bestemd en keert het niet de rug toe, anders zult gij verliezers worden."

Hier spreekt God dus over Mozes die zijn mensen aanspoort om terug te keren naar het Heilige Land...:). Het is dus van toepassing in de tijd van Mozes en in die context moet je die verzen ook lezen en niet anders...:).

Kinderen van Israel (Bani Israel) wil trouwens niet zeggen joden en zeker niet zionisten...:). De naam 'jood' ontstond na de geboorte van Juda, de achterkleinzoon van Abraham. Jij weet volgens mij niet waar de naam 'Israel' vandaan komt dus laat mij toe;

Lees Genesis 32:28 wat er met de naam van Jacob gebeurde nadat hij met een engel had geworsteld; 'Toen zeide hij; Uw naam zal niet meer Jacob luiden maar Israel, want gij hebt gestreden met God en mensen, en gij hebt overmocht...'

De afstammelingen van Jacob waren de Israelieten en bestonden uit de 12 stammen. Juda had als bijnaam 'jood' dus alleen de afstammelingen van Juda werden oorspronkelijk joden genoemd. Zo was Mozes absoluut geen jood (maar een leviet) en Abraham al helemaal niet...:).

Kinderen van Israel wil dus niet per definitie zeggen joden.

ps: In de joodse geschriften waar jij zo aan hangt staat letterlijk dat de joden pas terug mogen naar het beloofde land nadat zich een bepaald aantal gebeurtenissen heeft voltrokken. Dat was noch in 1948 het geval noch is dat vandaag het geval...:).

echnaton
22-11-04, 21:28
Geplaatst door Ourzazate
20. En toen Mozes tot zijn volk zeide: "O, mijn volk, herinner u Gods gunst aan u, toen Hij profeten onder u aanstelde en u koningen aanwees en Hij u gaf, wat Hij aan niemand onder de volkeren heeft gegeven."

21. "O, mijn volk, gaat het heilige land binnen dat God voor u heeft bestemd en keert het niet de rug toe, anders zult gij verliezers worden."

Hier spreekt God dus over Mozes die zijn mensen aanspoort om terug te keren naar het Heilige Land...:). Het is dus van toepassing in de tijd van Mozes en in die context moet je die verzen ook lezen en niet anders...:).

Kinderen van Israel (Bani Israel) wil trouwens niet zeggen joden en zeker niet zionisten...:). De naam 'jood' ontstond na de geboorte van Juda, de achterkleinzoon van Abraham. Jij weet volgens mij niet waar de naam 'Israel' vandaan komt dus laat mij toe;

Lees Genesis 32:28 wat er met de naam van Jacob gebeurde nadat hij met een engel had geworsteld; 'Toen zeide hij; Uw naam zal niet meer Jacob luiden maar Israel, want gij hebt gestreden met God en mensen, en gij hebt overmocht...'

De afstammelingen van Jacob waren de Israelieten en bestonden uit de 12 stammen. Juda had als bijnaam 'jood' dus alleen de afstammelingen van Juda werden oorspronkelijk joden genoemd. Zo was Mozes absoluut geen jood (maar een leviet) en Abraham al helemaal niet...:).

Kinderen van Israel wil dus niet per definitie zeggen joden.

ps: In de joodse geschriften waar jij zo aan hangt staat letterlijk dat de joden pas terug mogen naar het beloofde land nadat zich een bepaald aantal gebeurtenissen heeft voltrokken. Dat was noch in 1948 het geval noch is dat vandaag het geval...:).

Dit is draaierij Ourzate.

Er staat dat Mozes zei dat God het land voor de kinderen van Israël had bestemd. Mozes is een profeet en spreekt de woorden van God. Als hij woorden van God in de koran spreekt dan zijn dat de woorden van Allah. Te meer daar deze woorden niet ontkend worden maar duidelijk voor waar worden gehouden.

Context in de tijd van Mozes: dit is een van de eerste keren dat ik een moslim hoor zeggen dat bepaalde woorden in de koran alleen in een bepaalde tijd gelden. Juist nu het gaat over uitspraken over Israël die hem niet aanstaan. Big deal hoor. Maar zo gemakkelijk kom je er niet onderuit. Anders ben je ook niet zo vlot met het in twijfel trekken van de woorden van de koran.

Jouw verhaal over Joden en Israëlieten is niet relevant. Kinderen van Israël hoeven niet altijd Joden te zijn maar alle Joden zijn wel kinderen van Israël.

Siah
22-11-04, 21:44
Geplaatst door Al Sawt
Het gaat over sluipschutters! En niet over soldaten die eerst een training in een similator afwerken. Jouw vergelijkingen met piloten, slaat nergens op.

pffffffffff
die privé uitzendburos zijn varierend en afhankelijk van hun vermogen doen bijna alles; maar vooraal aan urban warfare . :boos:
ze kopieren bijna de israelische soldaten (wel in sommige gevallen iets moderner); :boos:
voor een deel werden(en worden) zelfs getraind door israelische soldaten; virtually dezelfde tactieken worden in irak gehanteerd;
incl. het opblazen van huizen en slopen met ongeveer dezelfde huge caterpillars die in bezette palestina gebruikt worden. :boos:

een kleine deel van de bezetting-soldaten in irak, zijn van die "soldaten".
de bedrijven als Bravo, Charlie, Black Water..
je kan ff hun sites bekijken.

Ourzazate
22-11-04, 21:51
Geplaatst door echnaton

Context in de tijd van Mozes: dit is een van de eerste keren dat ik een moslim hoor zeggen dat bepaalde woorden in de koran alleen in een bepaalde tijd gelden. Juist nu het gaat over uitspraken over Israël die hem niet aanstaan. Big deal hoor. Maar zo gemakkelijk kom je er niet onderuit. Anders ben je ook niet zo vlot met het in twijfel trekken van de woorden van de koran.

Jouw verhaal over Joden en Israëlieten is niet relevant. Kinderen van Israël hoeven niet altijd Joden te zijn maar alle Joden zijn wel kinderen van Israël.

Jij spreekt blijkbaar niet veel moslims over de Koran. Als dat zo zou zijn dan zou je namelijk weten dat de Koran stelt dat je joden en christenen niet als vrienden moet nemen, terwijl de profeet Mohammed zowel joodse als christelijke vrienden had. De verzen die bespreken dat je als moslim geen joden en christenen tot vrienden moet nemen staan in de context Mekkaanse/Medinaase joden en christenen die samenzweerden met de veelgodenaanbidders van Mekka...:).

De oproep tot het doden van ongelovigen in de Koran waar Wilders zo'n ophef over maakt is ook een vers dat in een bep. context moet worden gelezen; God spreekt de moslims daar toe tav de ongelovigen van Mekka die in strijd waren met de moslims. Die verzen zijn vandaag absoluut niet relevant ook al ontlenen tal van onwetende imbecielen er hun wangedrag aan (zie Algerije, Bin Laden)...:).

Vergeet niet dat God ook in het OT en NT de mensen aanspoort tot geweld, moord etc. Maar ook die verzen moet je in een bepaalde context lezen...:).

Wat ik bedoel te zeggen met wat ik zeg over joden en Israelieten is dat Mozes die wordt aangehaald in Koranverzen 20 en 21 hoofdstuk 5 geen jood was. En niet alle 'joden' zijn Israelieten zoals jij aangeeft. De joden van Abessinie bijv. waarvan een gedeelte nu in Israel woont zijn geen Kinderen van Israel...:).

echnaton
22-11-04, 22:48
Geplaatst door Ourzazate
Jij spreekt blijkbaar niet veel moslims over de Koran. Als dat zo zou zijn dan zou je namelijk weten dat de Koran stelt dat je joden en christenen niet als vrienden moet nemen, terwijl de profeet Mohammed zowel joodse als christelijke vrienden had. De verzen die bespreken dat je als moslim geen joden en christenen tot vrienden moet nemen staan in de context Mekkaanse/Medinaase joden en christenen die samenzweerden met de veelgodenaanbidders van Mekka...:).

De oproep tot het doden van ongelovigen in de Koran waar Wilders zo'n ophef over maakt is ook een vers dat in een bep. context moet worden gelezen; God spreekt de moslims daar toe tav de ongelovigen van Mekka die in strijd waren met de moslims. Die verzen zijn vandaag absoluut niet relevant ook al ontlenen tal van onwetende imbecielen er hun wangedrag aan (zie Algerije, Bin Laden)...:).

Vergeet niet dat God ook in het OT en NT de mensen aanspoort tot geweld, moord etc. Maar ook die verzen moet je in een bepaalde context lezen...:).

Wat ik bedoel te zeggen met wat ik zeg over joden en Israelieten is dat Mozes die wordt aangehaald in Koranverzen 20 en 21 hoofdstuk 5 geen jood was. En niet alle 'joden' zijn Israelieten zoals jij aangeeft. De joden van Abessinie bijv. waarvan een gedeelte nu in Israel woont zijn geen Kinderen van Israel...:).

De kern van wat jij hier beweert onderschrijf ik.

taouanza
23-11-04, 22:37
Geplaatst door echnaton
Je klinkt een beetje opgezwollen maar ik begrijp heel goed wat je zegt. Maar ik hoop dat je ook kunt begrijpen dat de Israëli's er de voorkeur aan geven zich tegen deze gang van zaken te verzetten. Daarbij zetten ze een reeks militaire middelen in die heel normaal zijn voor oorlogvoerende naties. Een van die middelen is sluipschutters. Daar is helemaal niets moreel verwerpelijks aan. Alle oorlogvoerende landen hebben zich daar in het verleden van bediend, ook de Arabische.

poeh poeh poeh je moest hem horen briezen over de dapper Joost.

Qwertyno
23-11-04, 22:43
Geplaatst door EdV
Ligt Israel in Nederland? Ligt Palestina in Nederland? Waarom zou het mensen dan interesseren? Voor het door China bezette Tibet is de interesse op dit forum toch ook nulkommanul?
Waarom zouden Israel en Palestina belangrijker zijn dan Tibet? Daar zijn absoluut geen redenen voor. Geen objectieve redenen tenminste.
Maar misschien wel een paar subjectieve redenen......?

Hmmmmmmmmmmmmm?

Kan het zijn dat je als Tibetaan door een zeker slag mensen op dit forum totaal niet belangrijk wordt gevonden omdat je, hoe zal ik het zeggen, een niet zo aansprekende blauwdruk hebt?


EdV

Edv,
Niet zo vreemd doen..

Ligt Irak dan in Nederland?...bijvoorbeeld hoor.

Al Sawt
23-11-04, 22:46
Geplaatst door EdV
Ligt Israel in Nederland? Ligt Palestina in Nederland? Waarom zou het mensen dan interesseren? Voor het door China bezette Tibet is de interesse op dit forum toch ook nulkommanul?
Waarom zouden Israel en Palestina belangrijker zijn dan Tibet? Daar zijn absoluut geen redenen voor. Geen 9 objectieve redenen tenminste.
Maar misschien wel een paar subjectieve redenen......? Je hebt gelijk. Aanslagen in Madrid, 11-9 en alle andere voorvallen, zijn oninteressant.

Geplaatst door EdV

Hmmmmmmmmmmmmm?

Kan het zijn dat je als Tibetaan door een zeker slag mensen op dit forum totaal niet belangrijk wordt gevonden omdat je, hoe zal ik het zeggen, een niet zo aansprekende blauwdruk hebt? Waarom gaan we het zo ver zoeken, terwijl we ook dichter bij huis een voorbeeld kunnen vinden. Waarom is de genocide op zigeuners ondergeschikt aan een andere slachtoffers? Even erg toch?

Al Sawt
23-11-04, 22:50
Geplaatst door Siah
pffffffffff
die privé uitzendburos zijn varierend en afhankelijk van hun vermogen doen bijna alles; maar vooraal aan urban warfare . :boos:
ze kopieren bijna de israelische soldaten (wel in sommige gevallen iets moderner); :boos:
voor een deel werden(en worden) zelfs getraind door israelische soldaten; virtually dezelfde tactieken worden in irak gehanteerd;
incl. het opblazen van huizen en slopen met ongeveer dezelfde huge caterpillars die in bezette palestina gebruikt worden. :boos:

een kleine deel van de bezetting-soldaten in irak, zijn van die "soldaten".
de bedrijven als Bravo, Charlie, Black Water..
je kan ff hun sites bekijken. Siah, jouw bovenstaande schets onderschrijf ik helemaal. Maar we zatten toch te discussieren over trainingsmethodes van sluipschutters?

echnaton
24-11-04, 15:37
Geplaatst door taouanza
poeh poeh poeh je moest hem horen briezen over de dapper Joost.

Begrijp ik hier iets van?

Al Sawt
24-11-04, 16:22
Geplaatst door EdV
De enige reden dat sommigen hier zo'n belangstelling hebben voor Palestina is dat er zo veel Moslims wonen en veel last hebben van Joden uit Israel. Anders had Palestina hen geen bal kunnen schelen.
En net dat durft men niet toe te geven.


EdV Volgens jouw gehandicapte en misvormde wereldbeeld, draait het inderdaad alleen maar om Joden.


Als jij geen oogkleppen aan had dan had je geweten dat het niet om joden, maar om rechtvaardigheid en streven van zelfbeschikkingrecht voor de Palestijnen.

Zaken die door jouw anti-Islamitische haat onderbelicht raken.

echnaton
24-11-04, 17:29
Geplaatst door Al Sawt
Volgens jouw gehandicapte en misvormde wereldbeeld, draait het inderdaad alleen maar om Joden.


Als jij geen oogkleppen aan had dan had je geweten dat het niet om joden, maar om rechtvaardigheid en streven van zelfbeschikkingrecht voor de Palestijnen.

Zaken die door jouw anti-Islamitische haat onderbelicht raken.

Bij jou gaat het om de overwinning van de islam op het Jodendom. Dat verwar je met rechtvaardigheid.

Al Sawt
24-11-04, 17:36
Geplaatst door echnaton
Bij jou gaat het om de overwinning van de islam op het Jodendom. Dat verwar je met rechtvaardigheid. Echnaton, hoe kan je zoiets beweren?

Ik als moslim heb geen wroeging tegenover mijn Joods medemensen. Voor zoiets moet je bij je eigen geloof gaan zoeken. Of heb je geen argumenten meer die jouw Israel verdedigen, waardoor je het op religieuze toer gooit?

Bar
24-11-04, 22:43
Geplaatst door EdV
Tibetanen interesseren jou niet omdat ze geen Moslims zijn. Jouw gevoel voor rechtvaardigheid blijft beperkt tot Moslims en buiten de Ummah bestaan voor jou geen mensen die de moeite waard zijn om je voor te interesseren.
Dat is de trieste waarheid van sommige Moslims Nederland: ze geloven niet in de mensheid maar alleen in hun eigen groepje.


EdV

En dan moeten ze het ook niet wagen om negroïde te zijn, die kunnen net als joden en kafir rustig over de kling worden gejaagd.......

Al Sawt
24-11-04, 22:47
Geplaatst door Bar
En dan moeten ze het ook niet wagen om negroïde te zijn, die kunnen net als joden en kafir rustig over de kling worden gejaagd....... Kling is humaner dan gaskamers van Auschwitz en andere concentratiekampen.

echnaton
24-11-04, 22:49
Geplaatst door Al Sawt
Echnaton, hoe kan je zoiets beweren?

Ik als moslim heb geen wroeging tegenover mijn Joods medemensen. Voor zoiets moet je bij je eigen geloof gaan zoeken. Of heb je geen argumenten meer die jouw Israel verdedigen, waardoor je het op religieuze toer gooit?

Je bent een fanatiek partijganger voor één partij, namelijk de Palestijnen. Informatie die de andere kant ook belicht doe je meteen af als propaganda. Objectiviteit is bij jou dus ver te zoeken. Daaruit leid ik af dat je religieus geïnspireerd bent. Het gaat om de overwinning van de islam.

Al Sawt
24-11-04, 22:54
Geplaatst door EdV
Tibetanen interesseren jou niet omdat ze geen Moslims zijn. Jouw gevoel voor rechtvaardigheid blijft beperkt tot Moslims en buiten de Ummah bestaan voor jou geen mensen die de moeite waard zijn om je voor te interesseren.
Dat is de trieste waarheid van sommige Moslims Nederland: ze geloven niet in de mensheid maar alleen in hun eigen groepje.


EdV Nee. Als ik geen interesse voor Tibetanen had omdat ze geen Moslims zijn, waarom heb ik ook geen interesse voor Ugyuren of te wel Chinese moslims?

Vertel me eens? Wat voor visie ga je nu weer tegenaan gooien? Nu je Umma gefaald heeft als een verwijt.

Orakel
24-11-04, 22:56
Israel en Palestina zijn niet te vergelijken met Tibet en China, in die zin dat er geen westerse mogenheden zijn die China ondersteunen en faciliteren in haar onderukking van Tibet en het onthouden van mensenrechten en onafhankelijkheid.
D'r is ook niemand die China voor een democratie zal uitmaken.
Bij Israel-Palestina is de verontwaardiging niet gestoeld op religie, maar op (het gebrek aan) morele en ethische beginselen, welke zelfs ondanks het feit dat ze vervat zijn in internationale wetgeving en resoluties, met voeten getreden worden en de wereldgemeenschap wegkijkt.

Al Sawt
24-11-04, 23:00
Geplaatst door echnaton
Je bent een fanatiek partijganger voor één partij, namelijk de Palestijnen. Informatie die de andere kant ook belicht doe je meteen af als propaganda. Objectiviteit is bij jou dus ver te zoeken. Tja, GJ. Als er ook rechtvaardigheid aan de kant van de Israeliers te bespeuren was, dan zou ik de middenweg bewandelen. Maar rechtvaardigheid is geheel aan de kant van de Palestijnen.


Geplaatst door echnaton

Daaruit leid ik af dat je religieus geïnspireerd bent. Het gaat om de overwinning van de islam. O. Bedankt voor je analyse, want ik wist echt niet wat mijn motivatie was.

Al Sawt
24-11-04, 23:11
Geplaatst door Orakel
Israel en Palestina zijn niet te vergelijken met Tibet en China,
in die zin dat er geen westerse mogenheden zijn die China ondersteunen en faciliteren in haar onderukking van Tibet en het onthouden van mensenrechten en onafhankelijkheid.
D'r is ook niemand die China voor een democratie zal uitmaken. Orakel,

Mensen als Edv hebben daar geen oren voor. Ze worden gedrijven door Islamhaat. Door haat verblind en een gebrek aan intellecte denkvermogen om een discussie met steekhoudende argumenten te voeren, gaan ze absurde vergelijkingen trekken.

rinuz
24-11-04, 23:42
Geplaatst door Qwertyno
Indrukwekkende film.



De stenengooiers en andere gewapende strijders moeten het tegen ze opnemen.


Helaas zijn de stenen gooiers kinderen.
Als je als Ouder toch 1-verantwoording hebt is het toch jou kind beschermen.

BINNEN BLIJVEN..

Al Sawt
24-11-04, 23:59
Geplaatst door EdV
Gokje: omdat je je niet voor alle Moslims interesseert, tenzij het Joden zijn die ze onderdrukken?
Gokje 2: omdat Ugyuren niet vaak de krant halen?

EdV Je spreekt je zelf tegen. Eerst ging het om iedereen die buiten Umma woont en nu gaat het alleen om moslims die door Joden worden onderdrukt. Aangezien alleen de Palestijnen door de Joden worden onderdrukt, heb ik volgens jouw redenatie geen interesse voor overige 995.000.000 miljoen moslims. Is het correct?

Hanim2
25-11-04, 00:02
Geplaatst door Al Sawt
Je spreekt je zelf tegen. Eerst ging het om iedereen die buiten Umma woont en nu gaat het alleen om moslims die door Joden worden onderdrukt. Aangezien alleen de Palestijnen door de Joden worden onderdrukt, heb ik volgens jouw redenatie geen interesse voor overige 995.000.000 miljoen moslims. Is het correct?

man ik hoor je helemaal vanaf hier schreeuwen :hihi:

Al Sawt
25-11-04, 00:14
Geplaatst door Hanim2
man ik hoor je helemaal vanaf hier schreeuwen :hihi: Ik verhef mijn stem nooit en te nimmer. En dat moet jij als geen andere weten.

Hanim2
25-11-04, 00:17
Geplaatst door Al Sawt
Ik verhef mijn stem nooit en te nimmer. En dat moet jij als geen andere weten.

haha daarom deze oorontsteking yek :p

Julien
26-11-04, 00:22
Geplaatst door Hanim2
haha daarom deze oorontsteking yek :p

ik heb nog oordruppeltjes over van mijn laatste ontsteking. wil je ze hebben? ;)

Al Sawt
26-11-04, 00:31
Geplaatst door EdV
Nee, jij interesseert je zelf pas als er Moslims in het spel zijn. Israel en Palestina zijn hier opvallend vaak hot items die maar niet willen verdwijnen. En de enige reden waarom deze site zo vaak over dat onderwerp bezig is, is het feit dat er veel Moslims wonen in Palestina. Als het Tutsi's waren geweest, zou deze site er heel stil over zijn.


EdV Kan onze criticaster eens hard maken waarom oorden als Khasmir, Tsjetsjenie, Thailand, Oezbekistan en Kaukausus nauwelijks aandacht krijgen op Maroc. nl? Daar worden toch ook Moslims onderdrukt? Zou het niet kunnen zijn dat onze interesse voor Palestijnen, worden gemotiveerd door diverse zaken die ons met de Palestijnen kenmerkt?

Tuurlijk niet, tenminste in jouw gehandicapte wereldje. Want in jouw ogen is het doodnormaal dat een Russische jood zich kan identificeren met een Ethiopische jood in Israel, maar een identificatie tussen een Marokkaan en Palestijn is onmogelijk.

Hypocriete gedrag, EdV! Als je over Tutsi`s en Hutu`s wil discussieren, ga naar Fok. nl.
Want die hebben meer gemeen met Hutu`s en Tutsi`s, dan menig Marokkanen hier.

Al Sawt
27-11-04, 17:19
Geplaatst door EdV
Goed. Leg maar uit. Welke zaken zijn dat?

EdV Zelfde historie, zelfde cultuur, zelfde ras, zelfde taalkundige gebied, zelfde normen en waarden, etc etc, er zijn legio gemeenschappelijke kernmerken tussen de Palestijnen en Marokkanen. De Israeliers hebben alleen hun religie gemeen met elkaar.

echnaton
27-11-04, 18:35
Geplaatst door Al Sawt
Zelfde historie, zelfde cultuur, zelfde ras, zelfde taalkundige gebied, zelfde normen en waarden, etc etc, er zijn legio gemeenschappelijke kernmerken tussen de Palestijnen en Marokkanen. De Israeliers hebben alleen hun religie gemeen met elkaar.

Zelfde ras? Marokkanen zijn hamieten en Palestijnen semieten, volgens mij.
Dezelfde historie hebben ze natuurlijk ook niet.
Dezelfde normen en waarden, dat geloof ik wel.

Al Sawt
27-11-04, 18:45
Geplaatst door echnaton
Zelfde ras? Marokkanen zijn hamieten en Palestijnen semieten, volgens mij. Marokkanen worden tot Semitische ras gerekend en Hamieten vind je ook in Midden Oosten.





Dezelfde historie hebben ze natuurlijk ook niet. Wel degelijk. Afgezien van de Turkse rijk, hebben de Marokkanen en Palestijnen zelfde geschiedenis gehad.

echnaton
27-11-04, 19:23
Geplaatst door Al Sawt
Marokkanen worden tot Semitische ras gerekend en Hamieten vind je ook in Midden Oosten.



De Marokkanen van Arabische afkomst zijn natuurlijk semieten maar ik heb begrepen dat dat maar een heel klein percentage is.

Al Sawt
29-11-04, 00:52
Geplaatst door echnaton
De Marokkanen van Arabische afkomst zijn natuurlijk semieten maar ik heb begrepen dat dat maar een heel klein percentage is. Marokkanen zijn een gearabiserde volk. Net als de Egyptenaren, Syriers en Libanezen. Ze zijn door Arabische migratie geArabiseerd.

Wat betreft de Hamieten. Zijn Ethiopische Joden ook geen Semieten?

Julien
29-11-04, 01:00
Geplaatst door Al Sawt
Zelfde historie, zelfde cultuur, zelfde ras, zelfde taalkundige gebied, zelfde normen en waarden, etc etc, er zijn legio gemeenschappelijke kernmerken tussen de Palestijnen en Marokkanen. De Israeliers hebben alleen hun religie gemeen met elkaar.

al sawt, vergeet niet dat de (semitische) joden ook heel veel gemeen hebben met bijv. de Marokkanen. taal, cultuur, religie, geschiedenis, ras, normen en waarden zijn nagenoeg hetzelfde of lijken erg veel op elkaar.

@Ed.. het is toch logisch dat Marokkanen zich verbonden voelen met een ander Arabisch volk, Nederlanders voelen zich ook verbonden met de verre Amerikanen (duizenden km's hier vandaan)

Al Sawt
29-11-04, 01:03
Geplaatst door EdV
Beste Al Sawt,

Ik denk dat de gemeenschappelijk geschiedenis als onderdeel van een Arabisch rijk wellicht een band kan zijn. Nee, meer dan dat! Marokko en Palestina vormen onderdeel van de Arabische invloedsgebied en zijn op demografische en culturele vlak het zelfde.


Geplaatst door EdV

De afstand van 4000km die de Marokkanen en de Palestijnen fysiek scheidt is een afstand voor mij als Nederlander nogal fors aandoet. Je moet eens weten hoe de afstanden tussen Nederland en VS mij aandoen. Toch had het de Nederlanders niet belet, om sympahtie voor VS te hebben ten tijde van 9-11.

En dan praten we niet eens over de afstand tussen een Marokkaanse Jood en zijn 'Semitische' broeder uit Russische Toendra.

Maar nee. We laten ons verbazen over de 'on'waarschijnlijke en 'mis'plaatste sympahtie van Marokkkanen naar hun Palestijnse broeders.

Tamelijke hypocriete gedachte, beste EdV.



Geplaatst door EdV

Maar goed. Alleen jij kan oordelen welke elementen in de band tussen jou en Palestijnen doorslaggevend zijn.
Daarom neem ik terug dat het jou alleen maar om de religie te doen was.
Sportief.

Ben je dan ook met mij eens dat sympahtie van Nederlanders met Amerika, ver van mijn bed show is? Of is die geografische afstand, overbrugbaar?

Al Sawt
29-11-04, 01:07
Geplaatst door Julien
al sawt, vergeet niet dat de (semitische) joden ook heel veel gemeen hebben met bijv. de Marokkanen. taal, cultuur, religie, geschiedenis, ras, normen en waarden zijn nagenoeg hetzelfde of lijken erg veel op elkaar. Julien.

Marokkaanse Joden zijn haast niet te onderscheiden van Marokkaanse moslims. Hun normen en waarden zijn nagegenoeg het zelfde.

Maarten
29-11-04, 01:34
Geplaatst door NLvrouw
Ga door jongenz........ ga doooooooooor!!
Meer haat in de wereld, yessssssssss!!!!!!!!!!!!!! Heerlijk, fijn!!!!!!!!
Ga door, open nieuwe topics, maak mekaar af!!!!!! Go, go, go!
:kotsen: x 1.000000000
Over mn nek ga ik hiervan.

Was het niet een bedrijf in Delft wat die nachtkijkers leverde, waar die extreem-rechtse israeli's vrijelijk hun gang mee kunnen gaan? Of was dat weer een ander verhaal?

Bleek tijdens de Bijlmerramp niet, dat Israel bepaalde facilliteiten op Schiphol heeft, en dat bepaalde vliegtuigen niet gecontroleerd worden, en dat daarmee een doorvoer van allerlei wapentuig plaats heeft?

Of dat er nog nooit een probleem van gemaakt is dat Nederlanders deelnemen in het Israelische leger?

Ik vermoed dat de militaire steun die Nederland aan Israel levert, momenteel een van de best bewaarde geheimen- en het grootste taboe is.
Ik heb een keer kamervragen daar over willen laten stellen, maar ik durf niet.

Nederland steunt al heel lang een land, dat helemaal geen boodschap aan de VN-regels heeft, waar Nederland altijd zo graag over roept.

En tot slot hebben we nog een NLvrouw die vind dat niet dít haat zaait, maar het commentaar daar op! :hihi:
En dat komt hier nog de moraaltante uithangen! :D
Alweer een NL-er die niet rijp voor de kwestie Israel is, en hier komt bijscholen!
Welkom!!..

Gezien die docu? Zeker ook niet he?..

Maarten
29-11-04, 02:22
Geplaatst door echnaton

Jij zou die beloften in de bijbel wel serieus moeten nemen want dat is voor moslims een heilig boek. In de koran wordt trouwens nog eens bevestigd dat het heilige land aan de kinderen van Israël gegeven is. (Soera 5, vers 20 en 21)
:hihi:
Bijbel??..
Zei je Bijbel??!...
Dat boek dat je klaarblijkelijk niet leest, bedoel je??!.....
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!......

Ik bedoel, dat je voor Israel bent dat mag hoor.. Dar kunnen vele redenen voor zijn, en supporter zijn is geen misdaad, wel?...
Maar de Bijbel???..
Die is Falikant tegen Israel!!!
Die is niet alleen tegen de praktijken van israel in de bezette gebieden, die sowieso voor 100% tegen christendom zijn,
maar de hele STAAT is in strijd met de Bijbel!!!!!!.... OOK 100% !!!

Ik leg het nog één keer uit!
Niet eens voor jou hoor, want jij bent gewoon een onverbeterlijk leeghoofd, maar voor wie het wil lezen.

God's hulp aan de joden begint al in Egypte.. de uittocht enzo..
Dan krijgen we Mozes en de belofte van het "Beloofde Land Israel"..
Dan krijgen we het hele verhaal van het Oude Testament, dat een bloemezing is van het falen der Joden (niets nieuws overigens. De hele mensheid faalt), waarna God het verbond (tijdelijk) verbrak, en de joden als straf over de wereld verspreidde..
Intussen hadden de joden al de profetie, dat de verlosser zou komen. (Christus erkennen zij als zodanig niet.) Hun positie in Diaspora is dus zo, dat zij op hun verlosser wachten!
Aanvullende teksten zijn nog veel explicieter: De Talmud bevat passages waar uitdrukkelijk in staat, dat het de joden streng verboden is terug te keren voor de tijd is aangebroken, en er worden zelfs grote rampen voorspeld, als zij dat wél doen!!

Dan het Nieuwe Testament. Dat is nog veel explicieter. De Heere zal het initiatief nemen. De verlosser (Christus) zal komen. De joden zullen zich tot Christus bekeren. En de bekroning is dan de terugkeer naar het Beloofde Land!!!!

Zijn we al zo ver??!..
Niet echt he??...
Al Goddelijk initiatief gezien? Christus al zien rondlopen? Al bosjes bekeerde joden gezien? Niet echt he?.. Intussen doet dat land alles wat Christus en God verboden hebben!
No Way, dat zich hier een Goddelijke belofte aan het waarmaken is he?!....

Maar goed, Nederland heeft vooral achterlijke christenen, die de klok wel hebben horen luiden, maar niet meer weten waar de klepel hangt! Die kijken dromerig naar hun kerstkrib, en komen niet verder, dan dat de joden toch eigenlijk in Israel thuis horen! Past mooi bij de verhalen in de kerk!
Maar dat die voortijdige terugkeer een vloek voor de Bijbel is, daar denkt geen kíp van die schapen aan!

Het staat er állemaal hoor!
ónweerlegbare feiten, zoals jij dat noemt!
De Christenen staan een volk te steunen, dat uitdrukkelijk in strijd met de Bijbel handelt!
Er wordt wel gefluisterd, dat er ook "andere visie's" op de Bijbel zijn, maar er is weer geen kíp die dat kan uitleggen!

We hebben hier ook zo'n kip op maroc.nl: "Opmerker"! Die is van die "Christenen voor Israel"! Die heb ik dit al víer keer staan uitleggen!
De ene keer heeft hij het "Niet gezien". Keer daana "begrijpt hij niet waar het over gaat". Derde keer negeert hij het gewoon! En de vierde keer zegt ie ineens "Oh.. je bedoelt dat de tijd nog niet aangebroken zou zijn?", en doet verder over alles het zwijgen toe!
Dérgelijke leeghoofden hebben wij hier onder de christenen!
Staan gewoon over de Bijbel te pissen! Verachtelijk volk!
Dit is wat ik nou echte "Godslastering" noem! Mensen die met een hooghartig beroep op de Bijbel totaal geen boodschap hebben wat daar in staat! En die dan ook nog denken dat het niet opvalt!

Ben jij ook zo'n overtuigd christen?
Beschouw het bovenstaande dan maar als op jou van toepassing!

Al Sawt
29-11-04, 10:54
Geplaatst door Maarten



En tot slot hebben we nog een NLvrouw die vind dat niet dít haat zaait, maar het commentaar daar op! :hihi:
En dat komt hier nog de moraaltante uithangen! :D
Alweer een NL-er die niet rijp voor de kwestie Israel is, en hier komt bijscholen!
Welkom!!..

Gezien die docu? Zeker ook niet he?.. Tuurlijk, niet! Ze is overtuigd van haar ethische gelijkheid.

Al Sawt
29-11-04, 10:58
Geplaatst door Maarten
:hihi:
Bijbel??..
Zei je Bijbel??!...
Dat boek dat je klaarblijkelijk niet leest, bedoel je??!.....
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!......

Ik bedoel, dat je voor Israel bent dat mag hoor.. Dar kunnen vele redenen voor zijn, en supporter zijn is geen misdaad, wel?...
Maar de Bijbel???..
Die is Falikant tegen Israel!!!
Die is niet alleen tegen de praktijken van israel in de bezette gebieden, die sowieso voor 100% tegen christendom zijn,
maar de hele STAAT is in strijd met de Bijbel!!!!!!.... OOK 100% !!!

Ik leg het nog één keer uit!
Niet eens voor jou hoor, want jij bent gewoon een onverbeterlijk leeghoofd, maar voor wie het wil lezen.

God's hulp aan de joden begint al in Egypte.. de uittocht enzo..
Dan krijgen we Mozes en de belofte van het "Beloofde Land Israel"..
Dan krijgen we het hele verhaal van het Oude Testament, dat een bloemezing is van het falen der Joden (niets nieuws overigens. De hele mensheid faalt), waarna God het verbond (tijdelijk) verbrak, en de joden als straf over de wereld verspreidde..
Intussen hadden de joden al de profetie, dat de verlosser zou komen. (Christus erkennen zij als zodanig niet.) Hun positie in Diaspora is dus zo, dat zij op hun verlosser wachten!
Aanvullende teksten zijn nog veel explicieter: De Talmud bevat passages waar uitdrukkelijk in staat, dat het de joden streng verboden is terug te keren voor de tijd is aangebroken, en er worden zelfs grote rampen voorspeld, als zij dat wél doen!!

Dan het Nieuwe Testament. Dat is nog veel explicieter. De Heere zal het initiatief nemen. De verlosser (Christus) zal komen. De joden zullen zich tot Christus bekeren. En de bekroning is dan de terugkeer naar het Beloofde Land!!!!

Zijn we al zo ver??!..
Niet echt he??...
Al Goddelijk initiatief gezien? Christus al zien rondlopen? Al bosjes bekeerde joden gezien? Niet echt he?.. Intussen doet dat land alles wat Christus en God verboden hebben!
No Way, dat zich hier een Goddelijke belofte aan het waarmaken is he?!....

Maar goed, Nederland heeft vooral achterlijke christenen, die de klok wel hebben horen luiden, maar niet meer weten waar de klepel hangt! Die kijken dromerig naar hun kerstkrib, en komen niet verder, dan dat de joden toch eigenlijk in Israel thuis horen! Past mooi bij de verhalen in de kerk!
Maar dat die voortijdige terugkeer een vloek voor de Bijbel is, daar denkt geen kíp van die schapen aan!

Het staat er állemaal hoor!
ónweerlegbare feiten, zoals jij dat noemt!
De Christenen staan een volk te steunen, dat uitdrukkelijk in strijd met de Bijbel handelt!
Er wordt wel gefluisterd, dat er ook "andere visie's" op de Bijbel zijn, maar er is weer geen kíp die dat kan uitleggen!

We hebben hier ook zo'n kip op maroc.nl: "Opmerker"! Die is van die "Christenen voor Israel"! Die heb ik dit al víer keer staan uitleggen!
De ene keer heeft hij het "Niet gezien". Keer daana "begrijpt hij niet waar het over gaat". Derde keer negeert hij het gewoon! En de vierde keer zegt ie ineens "Oh.. je bedoelt dat de tijd nog niet aangebroken zou zijn?", en doet verder over alles het zwijgen toe!
Dérgelijke leeghoofden hebben wij hier onder de christenen!
Staan gewoon over de Bijbel te pissen! Verachtelijk volk!
Dit is wat ik nou echte "Godslastering" noem! Mensen die met een hooghartig beroep op de Bijbel totaal geen boodschap hebben wat daar in staat! En die dan ook nog denken dat het niet opvalt!

Ben jij ook zo'n overtuigd christen?
Beschouw het bovenstaande dan maar als op jou van toepassing! Maarten,

Ik wil je bedanken voor je uitstekende uitleg over de relatie tussen Joden en Christenen en de bijbel als een heersende factor

Miloudx
29-11-04, 13:32
Geplaatst door Maarten


Of dat er nog nooit een probleem van gemaakt is dat Nederlanders deelnemen in het Israelische leger?



Echt?....

NLvrouw
29-11-04, 15:37
Alweer een NL-er die niet rijp voor de kwestie Israel is, en hier komt bijscholen! Gezien die docu? Zeker ook niet he?..
Je lult.

echnaton
29-11-04, 16:16
Geplaatst door NLvrouw
Je lult.

Hij overschreeuwt zich weer.


Mensen die met een hooghartig beroep op de Bijbel totaal geen boodschap hebben wat daar in staat!

Wij hebben vooral geen boodschap aan wat hij zegt.

Al Sawt
29-11-04, 20:01
Geplaatst door echnaton
Hij overschreeuwt zich weer.



Wij hebben vooral geen boodschap aan wat hij zegt. Waarom kan je geen inhoudelijke reactie geven op Maarten?

Al Sawt
29-11-04, 20:08
Geplaatst door EdV
Als je zo'n 60 jaar geleden door Amerikanen bent bevrijd, hun Marshallhulp hebt ontvangen en ze als bondgenoot had tegen het "Rode Gevaar", terwijl veel Amerikanen van Nederlandse afkomst zijn, Roosevelt een Nederlandse naam is en omdat Amerika nog steeds duidelijk sporen draagt van het feit dat het voornamelijk een puur Europese experiment is, tja, dan voel je wel enige band.
Geen band voel ik met de Bible Belt en Bush en Hollywood sentiment is mij vreemd.

Hoe intensief zijn de contacten de afgelopen decennia geweest tussen Palestijnen en Marokkanen?


EdV Precies het zelfde, EdV. Veel Palestijnen zijn woonachtig in Marokko. Ze dateren ten tijde van de Naqba en van vroeger. Door de eeuwen heen heeft Palestina als een brug gefungeerd tussen MO en N-Afrika. Het was een kruispunt van culturele en demografische verkeer.


En mijn slotsom: Als een Nederlandse Jood zich kan veereenzelvigen met een Israel, wie ben ik dan, EdV, om geen sympahtie te hebben voor Palestijnen?

echnaton
29-11-04, 20:16
Geplaatst door Al Sawt
Waarom kan je geen inhoudelijke reactie geven op Maarten?

Omdat hij niet luistert.

Maarten
30-11-04, 04:03
Geplaatst door echnaton
Hij overschreeuwt zich weer.

:hihi:
Die Echie!...
Ik hou een heel verhaal... góed verhaal!...
NLvrouw-commentaar: "Je lult."
En bij dit non-commentaar voegt zich Echie, die al evenmin wat te melden heeft.
Vraagt Sawt, of er misschien een antwoord is?...
En dat zegt Echie dat Maarten "NIET LUISTERT"!!
HAHAHAHAHA :hihi: HAHAHAHA.. :hihi: hahahahahaAAAAA!....
Alsof er hier wat te luisteren valt op dit schriftelijke forum!!!

Die kutchristenen hebben nooit wat te melden, als het hier over gaat!
De ene rotsmoes na de andere!
Ik schaam me dood zelf een overtuigd christen te zijn,
want wat ik mée maak in dit land over dit onderwerp daar lusten de honden geen kaviaar van!

Daar zitten die christenen - nota bene op een Marokkaaans forum - zeg maar op een moslimforum voortdurend de moraalridder uit te hangen (en schrijven dat kunnen ze, en denken over de Bijbel ook), en dan gaat het over zó'n onderwerp, war de Bijbel zó duidelijk over is, en dan hebben ze géén van alle nog en zinnig woord te melden, en gaan dan alleen nog oer de manier van doen zeiken!

Generáties van die christenen heb ik hier al voorbij zien trekken! De éen met nóg smakelozere ontwijkingen dan de ander! Ze gebruiken die Bijbel nog liever als plépapier, dan dat ze hun lieve israelletje moeten opgeven! Absoluut verachtelijk volk!

Sawt jongen,
het spijt me dat die christenen inderdaad zo in elkaar zitten! Tuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar als het in het openbaar gaat, dan is de naam altijd ineens Haas, en weet niemand nog van niks!
Dat verhaal over die joden, en hoe zij wachten op hun Verlosser, en op de hereniging in het beloofde land, dat is echt een van de eerste standaardverhalen die je hier over joden leert. Die christenen hier kennen dat állemaal! En dan zwijg ik maar over het Nieuwe Testament, dat nog veel duidelijker is, en de joden in feite oplegd om chrísten te worden!! Van mij hoeft dat niet eens, maar dit is wél de christelijke leer!
Maar al die geluiden worden tegenwoordig in de kiem gesmoord! Helemaal níemand hoor je daar nog over!
En ántwoord komt er natuurlijk óok nooit! Niet alleen hier niet, of van NL-dinges niet, of van Echie, of van die mallote "Christen voor Israel" niet (2 maanden geleden op dit forum), maar helemaal nérgens meer!!
Volstrekt taboe geworden! Bestaat gewoon ineens niet meer!
En dat spul komt hier de moraal en de normen en waarden verkondigen!
Noem de kwestie Israel gerust het ábsolute dieptepunt in Christendom van járen!!
Maakt niet uit of het die Amerikaanse fundies zijn, of de mildere christenen hier: állemaal dragen ze bij aan het volkomen onbegrijpelijke kleuterschoolniveau, dat hier in de zaak heerst! Te wágelijk voor woorden!..

Maarten
30-11-04, 04:33
Geplaatst door EdV

Hoe intensief zijn de contacten de afgelopen decennia geweest tussen Palestijnen en Marokkanen?



Je kunt je beter afvragen waarom de klachten en de woede van de marokkanen, en de motieven daarvoor zo sprekend lijken op de geluiden, zoals je die tegenwoordig uit alle hoeken en gaten van de hele wéreld hoort komen!
En weet je wel hoe groot de berg Autochtonen hier is, die razend over de zaak is?!
En hoe lang die al bestaat?!
Waarom probeer je eigenlijk een Marokkanse kwestie van de zaak te maken?!
De marokkaanse klachten lopn ook helemaal synchroon met de schendingen van het Internationale recht, waar het Westen ooit zo trots op was!
Prima wereldburgers, die Marokkanen!
Maar hoe dat bij jou zit, dat moet ik eerst nog zien!
Die zaak Isael is een prima maatlat voor de vraag in hoeverre mensen de VN-regels eigenlijk nog steunen?!
We hebben hier een normen- en waardenprobleem, vriend!
En niet een kleintje ook!
En het Nederlandse elftal der moraal, zie ik inzake Israel alleen maar wedstrijden verliezen!
Zelfs van het Marokkaanse jeugd-elftal verliezen we nog! Die hebben vaak nog een beter verhaal dan onze spreekbuizen voor TV!!

NLvrouw
30-11-04, 09:49
Beste Maarten,
Mijn reactie ''gelul'' sloeg op het feit dat je aannam dat ik de doku niet gezien heb.
Mijn eerste posting werd me ingegeven door het feit dat er in mijn ogen weer eens een heleboel shit aangewakkerd werd.
Naar mijn mening kunnen we beter de overeenkomsten dan de verschillen zoeken.
Over dit onderwerp op zich heb ik geen mening toe te voegen.
Je kunt er wel van uitgaan dat ik de Palestijnse zaak een warm hart toedraag en zeker niet de Israelies ga verdedigen.

Maarten
30-11-04, 16:32
Geplaatst door NLvrouw
Beste Maarten,
Mijn reactie ''gelul'' sloeg op het feit dat je aannam dat ik de doku niet gezien heb.
Mijn eerste posting werd me ingegeven door het feit dat er in mijn ogen weer eens een heleboel shit aangewakkerd werd.
Naar mijn mening kunnen we beter de overeenkomsten dan de verschillen zoeken.
Over dit onderwerp op zich heb ik geen mening toe te voegen.
Je kunt er wel van uitgaan dat ik de Palestijnse zaak een warm hart toedraag en zeker niet de Israelies ga verdedigen.

Overeenkomsten zoeken zei je??! :hihi:
Madam krijgt een inleiding onder haar neus over de Nederlandse bijdrage aan de Israelische misdaad, en haar commentaar luidt dan: “Je Lult!”

Madam is bang voor het aanwakkeren van shit, en gaat dan inzake Israël niet de waakhond spelen over de kwaliteit van de Nederlandse Politiek, de journalistieke integriteit van de Nederlandse media, het verval van de VN, of de ideologisce corruptie in Christendom, of de stelselmatige onderdrukking van het hele onderwerp in de terrorismedebatten, de normen- en waardendebatten, of de intergratiedebatten, neeeee…
Sesamstraat!!! Mevrouw komt hier juffrouw Oóievaar spelen! Tuttut jongens!... rustig he?!... Die vraagt zich bij de docu vooral af, of uitzending eigenlijk wel wenselijk is, en gaat dan vooral proberen de commentaren er op te controleren! Díe zijn namelijk “Het Probleem”!!

Trek het je niet persoonlijk aan hoor, want je bent gewoon exemplarisch voor Nederland.
Ik kan me goed voorstellen, dat een aantal Arabieren het juist om díe reden voor gezien houdt, en de zwaarden gaat slijpen!! Die zijn kotsziek van wat ze hier meemaken! Reken maar dat dat een neiging tot isolatie aanwakkert, en een goede voedingsbodem voor radicalisering oplevert!

Wou je overeenkomsten?
Begin maar met de regels van de VN. Die vormen toch de basis van onze samenleving, en het fundament van het westerse denken? En erg vrijblijvend is dat niet! Ze hebben een tegenkant: Staten die ze voortdurend aan hun laars lappen, lopen het risico op “Shit”! Dat is de aard van het beestje. En landen die dat steunen, of mede mogelijk maken lopen dus óok de kans op shit!

Nederland plaatst zichzelf in de risicosfeer hoor. Destijds hielden we pas op het apartheidsregime in Z.A. te steunen, toen de rest van de wereld om ging. Het was ver weg, en we hadden de shit niet. We steunden de Junta in Argentinie. Daar zit een zee tussen, en we hadden de shit niet. En nou hebben we Israël, en dat is dichterbij, én veel meer aan de westerse verantwoordelijkheid gebonden, enz enz.. en nóu krijgen we de “Shit”! Gewoon een wet van Meden en Perzen hoor! Ik heb daar helemaal geen medelijden mee, zolang Nederland zich niet 10x beter bezint op wat het doet. We steunen geweld in de marge, en krijgen dan ook marginaal geweld. Rechtstreeks is dat verband (nog) niet, maar we dragen aardig bij aan de onderstroom van onvrede, die het kan veroorzaken.

Het is al net als met die Israëli's: die hebben absoluut geen recht op vrede in hun achtertuin, zolang ze hun enorme rotzooi niet staken. De VN-regels zijn daarvoor gewoon de maatstaf, en wie aan de verkeerde kant daavan zit, hoeft zich helemaal nergens over te beklagen! En zoiets geldt voor Nederland óok een kléin beetje.. Wij steunen dat, en krijgen onze portie. Die hebben we al lang in de vorm van een enorme splijtzwam hier over de zaak. Veel mensen zijn al jaren echt woest over politiek, media, en het hele denken hier over de zaak. Dat interesseert niemand een hol. Maar nou loop je de kans op echte slachtoffers en grote schade. Als dat gebeurt, zet ik de TV uit. Ik kan het gelul over terrorisme absoluut niet meer aanhoren.

Onze slachtoffers zullen al net zo onschuldig zijn, als de Palestijnse, die dagelijks vallen. Het onrecht zal net zo groot zijn, als daar. Maar zo omvangrijk als onze normen- en waardendebatten dan zullen zijn, zo zwijgzaam zijn we over Israël, en de Nederlandse steun daar aan. Hoog tijd dat we wat “overeenkomsten gaan zoeken.”. Doe je al mee, of blijft het bij gelul?..

NLvrouw
30-11-04, 21:29
Ik ben geen madam en geen juffrouw ooievaar. Heb je wel gelezen wat ik schreef? Ik heb niet gezegd dat het verhaal gelul was, wel het feit dat je er zonder meer van uitging dat ik de doku niet gezien heb. Voor de rest kan ik me bij je aansluiten wat rederatie betreft. Ik zie dat je heel erg boos bent over de situatie maar dat hoeft niet te betekenen dat je mij daarmee afmaakt toch?
In principe zijn we het eens lijkt me.

Maarten
01-12-04, 00:24
Geplaatst door NLvrouw
Ik ben geen madam en geen juffrouw ooievaar. Heb je wel gelezen wat ik schreef? Ik heb niet gezegd dat het verhaal gelul was, wel het feit dat je er zonder meer van uitging dat ik de doku niet gezien heb. Voor de rest kan ik me bij je aansluiten wat rederatie betreft. Ik zie dat je heel erg boos bent over de situatie maar dat hoeft niet te betekenen dat je mij daarmee afmaakt toch?
In principe zijn we het eens lijkt me.

Nee, we zijn het helemaal niet eens. En ik vertel je precies waarom! Je maakt geen geluid tegen de Nederlandse steun aan de Israelische misdaad! En je primaire reactie is, dat je mensen zit tegen te houden, die dat wél doen! Die mensen worden sowieso niet gehoord. Geen krant plaatst wat ze schrijven. Geen medium houdt een interview. Zelfs Gretta Duisenberg wordt nog de mond gesnoerd door ministers (maar liefst 3 die haar meningsuiting onwnselijk genoemd hebben!) wanneer ze gewoon de waarheid over de situatie daar zegt!
En nou kom jij weer met de primaire reactie dat hier "Haat gezaaid" wordt!

Nou, DAT zaait haat! Er zijn veel teveel mensen, die als secundaire reactie in de marge zeggen, dat ze óok niet voor Sharon zijn enz.. Zelfs degenen die op hem gestemd hebben daar, zeggen dat! Nog even in de schaduw laten zien, dat ze ook mensen zijn, bla bla.. Maar de primaire reactie, wanneer het er op aan komt, die is anders! En dát veroorzaakt de steun aan Israel!
Knevel bijvoorbeeld ook. Die snapt al lang hoe het zit, en die zal je buiten beeld ook wel gelijk geven, maar die blijft maar gewoon doorgaan.

Je maakt geen geluid! Je staat niet voor waar je achteraf voor zegt te staan! Je steunt niet, wat in deze tijd van normen er waarden gesteund moet worden! Je bekent geen kléur! Heel nederland doet dat niet. Die zijn heel druk met de Arabieren de les lezen, maar steunen ze niet waar ze gelijk hebben! Noem dat gerust een gemiste kans op eenheid. De kwestie Israel had een enorm bindmiddel kunnen zijn, maar in plaats daarvan houden we er een voedingsbodem voor terrorisme aan over! Knap werk!

Ik heb er geen probleem mee om dit op een maroc-site te schrijven. Mij is ook al verweten, dat ik haat zaai, antisemitisch ben, e.a. flauwe kul. Maar het is gewoon tijd om kleur te bekennen, en te laten zíen waar je staat! En waarom! DAT schept eenheid. En dan mag Nederland keuzes maken.. Hoog tijd om te laten zien dat er risico's aan die keuzen zitten, en dat er prijskaartjes kunnen hangen aan slordigheid met de fundamenten van het westerse denken. Zo langzamerhand begin ik af en toe te twijfelen, of die fundies niet ergens gelijk hebben, en het hier écht niet deugt. Zo ver is het al gekomen met het "genuanceerde" Nederland...

PS: wie leest er niet? Ik had niet gezegd, dat je de docu niet gezien had, maar er een rethorische vraag van gemaakt, met cynische ondertoon. En die verdien je volop, want dit was een zeer indrukwekkende docu, terwijl je daar geen woord aan besteedt.

Maarten
01-12-04, 03:23
Geplaatst door EdV
Israel noch Palestina kunnen mij warm of koud maken. Laat ze elkaar maar afmaken, die idioten. Net zoals de Turken en Grieken of de Tutsies en de Hutu's. Schiet mekaar maar overhoop, tribaal denkende klootzakken.
Als ik de God-verhoede-het macht had dan zou ik een grote bom boven Tel Aviv hangen met de boodschap dat hij afgaat als Sharon de nederzettingen op de Westoever niet onmiddelijk laat ontruimen en zo zou ik ook een bom boven Ramallah laten hangen als de opvolgers van de Arafat in Arabische traditie ook alleen maar in termen van "ikke en mijn familie" denken.
Al Sawt zal dus ook begrijpen dat ik met de normen en waarden van de Palestijnen mijn reet afveeg.


EdV

Als 90% van de Nederlanders eerst naar Denemarken verdreven werd, en 30 jaar later ook nog eens bezet werden gedurende 35 jaar lang, en in die tijd niks kan opbouwen, om maar te zwijgen van de honger, vernederingen, enz enz, dan kun je met de Nederlandse moraal je reet afvegen, denk je ook niet?

En het verhaal van "laat ze elkaar maar afmaken", alsof daar een gelijkwaardigheid in gewelddadigheid is zit, dat is een totale ontkenning van de bijzonderheid van de zaak: de militaire macht, het doel van de uitbreiding, die vraag wie de VN-regels eigenlijk schendt, en vooral de vraag wat het westerse aandeel daarbij is. Jouw visie, daar delete je in een klap een enorm zwartboek mee. En in dat boek staat niet erg veel over Palestijnen, ook al zijn het niet altijd lekkere jongens.
En wat verwijt je ze hierboven nou? De family-values van Bush? Daar had ik je nog geen tirade tegen horen houden! Laat staan die als oorlogsmisdaad opvoeren. :D
Of bedoel je de corruptie? (alsof dat het is waardoor ze in de shit zitten..)

Maarten
02-12-04, 02:13
Geplaatst door EdV
Ze interesseren me allemaal niet echt. Er zijn meer plekken op aarde waar dingen tussen mensen al decennia mis gaan.
Het zou goed zijn als de Palestijnen hun eigen staat krijgen en de hele Westoever ontruimd wordt van die nederzettingen vol religieuze klootzakken.
Maar ik laat er ook geen traan om als dat niet gebeurt want ik heb niks met Palestijnen.


Ik snap het. Kolonien, ach.... Apartheid, ach... Israel, ach... gaat allemaal om lui die ruzie maken he? Maakt ook geen donder uit of de Nederlandse handel de Israeli's de centen oplevert, waarmee ze maar door kunnen gaan he? Nog een Opa bij de VOC gehad?..

echnaton
02-12-04, 08:56
Geplaatst door Maarten
gaat allemaal om lui die ruzie maken he?

Je begint er eindelijk iets van te begrijpen.

Maarten
03-12-04, 06:07
Geplaatst door echnaton
Je begint er eindelijk iets van te begrijpen.
Wordt tijd dat ze jou naar Luxemburg trappen.
Dan begin je eindelijk wat te begrijpen.
En wij hebben het dan enkel nog over hoe vervelend en agressief Luxemburgers eigenlijk zijn,
en dat er een hek om Luxemburg moet.
Want dat is wat we uit jouw wijze lessen en moraal geleerd hebben.

Maarten
03-12-04, 22:59
Geplaatst door EdV
De Palestijnen interesseren me niet meer zo. Laat Israel ze maar uitroeien als het wil. Dat is niet rechtvaardig maar zo is het dan maar.
De tijd dat ik me nog echt over Israels gedrag in de bezette gebieden ergerde is allang voorbij. De houding van de moderators van sites als maroc.nl hebben daaraan ook bijgedragen.
Als Palestijnen en de beheerders en posters hier culturele banden hebben (zoals Al Sawt beweert), dan moet ik tot de conclusie komen dat religieuze intolerantie, eng groepsdenken en achterlijkheid blijkbaar waarden zijn die in Palestina in hoge eer worden gehouden. In dat geval is er niets aan verloren als Palestina verdwijnt.


EdV

Een fraai staaltje van autochtone achterlijkheid ..

~Panthera~
03-12-04, 23:30
Geplaatst door EdV
De Palestijnen interesseren me niet meer zo. Laat Israel ze maar uitroeien als het wil. Dat is niet rechtvaardig maar zo is het dan maar.
De tijd dat ik me nog echt over Israels gedrag in de bezette gebieden ergerde is allang voorbij. De houding van de moderators van sites als maroc.nl hebben daaraan ook bijgedragen.
Als Palestijnen en de beheerders en posters hier culturele banden hebben (zoals Al Sawt beweert), dan moet ik tot de conclusie komen dat religieuze intolerantie, eng groepsdenken en achterlijkheid blijkbaar waarden zijn die in Palestina in hoge eer worden gehouden. In dat geval is er niets aan verloren als Palestina verdwijnt.
EdV
-----------


Genocide dus.
Stakker.

Maarten
04-12-04, 10:05
Het begint toch wel op te vallen, dat hopen autochtonen, die hier kritisch komen zijn, en beschaving komen laten zien, dat die dus volkomen in het stof bijten als het over Israël gaat. Die blijven nergens. Die laten dus vooral barbarij zien. Misschien hadden ze ooit gedacht hier wat bij te dragen, maar het einde van het liedje is dat ze het érger maken!
Ik heb ook echt medelijden met maroc.nl vanwege de hoeveelheid bagger die je kunt lezen.
Als dit hier de ontmoetingsplek moet zijn? Ik ga bijna denken dat maroc.nl een gevaar voor de samenleving kan zijn, maar dan vanwege wat autochtonen laten zien over Israel. Dat vraagt alleen maar om bommen.

Al Sawt
05-12-04, 01:05
Geplaatst door EdV
De Palestijnen interesseren me niet meer zo. Laat Israel ze maar uitroeien als het wil. Dat is niet rechtvaardig maar zo is het dan maar.
Als je een Israelische genocide op Palestijnen goedpraat, dan kan ik jouw ethische betoog over onderdrukte Tibetanen, met een korreltje zout nemen.


Geplaatst door EdV

De tijd dat ik me nog echt over Israels gedrag in de bezette gebieden ergerde is allang voorbij. De houding van de moderators van sites als maroc.nl hebben daaraan ook bijgedragen.
Wat triest, EdV

Hoe kunnen moderators van een nederlandstalige website, iemands kijk op een conflict beinvloeden? Dan moet je intellectueel heel erg zwak staan.



Geplaatst door EdV

Als Palestijnen en de beheerders en posters hier culturele banden hebben (zoals Al Sawt beweert), dan moet ik tot de conclusie komen dat religieuze intolerantie, eng groepsdenken en achterlijkheid blijkbaar waarden zijn die in Palestina in hoge eer worden gehouden. In dat geval is er niets aan verloren als Palestina verdwijnt. Palestina zal nooit verdwijnen, het feit dat het nu nog voorbestaat is een bewijs ervan.


Voorts is jouw conclusie over religieuze en culturele banden, gebaseerd op vooroordelen. Want jij ziet alleen wat jij wilt zien. Voor jouw is het heel normaal dat een Nederlander religieuze of culturele banden met VS heeft of een Nederlandse Jood met Israel. Maar het is ondenkbaar dat een Marokkaan die banden heeft met een Palestijn.

Al Sawt
05-12-04, 01:08
Geplaatst door EdV
Maroc.nl heeft de Palestijnse zaak beslist geen goed gedaan. Dat zou alleen maar gelukt zijn als de moderators zich op alle fronten totaal onbevooroordeeld hadden opgesteld. Op het gebied van de Islam is dat niet gelukt want die open zenuw wordt met ontkennend conformisme behandeld. Ik vind maroc.nl een site met een griezelig Arabisch smaakje en als men hier de vrienden van de Palestijnen aantreft, tja, dan beoordeel ik de Palestijnen daar ook een beetje op.



EdV Ga naar sites van JDL of een andere zionistische organisatie`s en effe kijken of je ze griezelig vindt. Ik vraag mij af of je Israel op die waarneming gaat (voor)(be)oordelen.

Maarten
05-12-04, 16:18
Geplaatst door EdV
Maroc.nl heeft de Palestijnse zaak beslist geen goed gedaan. Dat zou alleen maar gelukt zijn als de moderators zich op alle fronten totaal onbevooroordeeld hadden opgesteld. Op het gebied van de Islam is dat niet gelukt want die open zenuw wordt met ontkennend conformisme behandeld. Ik vind maroc.nl een site met een griezelig Arabisch smaakje en als men hier de vrienden van de Palestijnen aantreft, tja, dan beoordeel ik de Palestijnen daar ook een beetje op.



EdV

Je hebt hier gefaald, EdV!
Dankzij geluiden zoals de jouwe wordt alles erger.
De kwestie Israel was een prachtgelegenheid om normatieve eenheid met die arabieren te krijgen, gewoon door het belang van de VN-beginselen veel steviger te onderstrepen, en ons doen en laten daar op af te stemmen.
En dat doen we niet. Teveel mensen zoals jij die er een rotzooi van maken.

Maroc.nl leverde het beste bewijs van autochtoon onvermogen en onwil.
De feiten over Israel, en het complete normatieve palet waarmee de zaak beoordeeld kan worden, zijn hier vaak genoeg ter sprake geweest. Dat helpt hier geen donder. De Nederlander kiest blijkbaar niet voor moraal, of voor de bereidheid daar over na te denken, en al helemaal niet om iets de doen om het Nederlandse beleid te veranderen.
Een prima wegbereider voor aanslagen!
Jij beschouwt jezelf als onschuldig omdat je niets deed?
Ik beschouw je als (mede-)schuldig, omdat je niets deed! Plus voor wat je hier post!

Als Nederland niet openlijk gaat staan voor die beginselen, dan valt het mogelijk ten prooi aan de barbarij, die deze beginselen proberen te bestrijden. Zo simpel ligt dat. Nederland steunt Israel ondanks diens barbarij, en dus neemt het deel aan de barbarij. Daar kunnen prijskaartjes aan gaan hangen. Daar heb ik geen medelijden mee. Spelen met die VNbeginselen is spelen met vuur.

S@deeQ
05-12-04, 20:58
Geplaatst door EdV
Ik mag Palestijnen gewoon nog veel minder dan Israeliers sinds ik op deze site ben komen kijken. Ze hebben gewoon de verkeerde vriendjes en maroc.nl zit vol met die vriendjes.
En jouw beroep op mijn geweten doet me niets. Zeker niet op een site als deze.

Pas op de dag dat op deze site de religie Islam echt mag worden bekritiseerd zonder dat ik er weer uitvlieg op basis van die typisch Arabische perceptie van wat "respect tonen" zou moeten betekenen, zal ik mijn oordeel wijzigen.


EdV

:wohaa: we liggen echt helemaal wakker van wat een zionistishe hond van jou kaliber wel of niet vindt .

Al Sawt
06-12-04, 01:09
Geplaatst door EdV
Ik mag Palestijnen gewoon nog veel minder dan Israeliers sinds ik op deze site ben komen kijken. Ze hebben gewoon de verkeerde vriendjes en maroc.nl zit vol met die vriendjes.
En jouw beroep op mijn geweten doet me niets. Zeker niet op een site als deze.

Pas op de dag dat op deze site de religie Islam echt mag worden bekritiseerd zonder dat ik er weer uitvlieg op basis van die typisch Arabische perceptie van wat "respect tonen" zou moeten betekenen, zal ik mijn oordeel wijzigen.


EdV Je hoeft geen Arabische perceptie van respect te tonen. Westerse perceptie is al ruimschoots genoeg.

Al Sawt
06-12-04, 01:30
Geplaatst door 151 Nobelprizes


Voor wat mij betreft zag ik de joden liever vandaag dan morgen vertrekken uit die contreien. Veel te veel talent dat daar verloren gaat danwel moet fungeren als soldaat. Ze worden daar toch nooit met rust gelaten. Ik bewonder ze dat ze dit weten te bewerkstelligen, maar oh Lord, haal hen daar weg en geef ze terug aan Europa of laat ze in het westen elders een plekkie zoeken. Dan kunnen de Arabieren weer een volgende vijand zoeken. Dit gaat niet om mensenrechten, Maarten. Believe me. Dit gaat ook niet om land. Dit gaat om domme mensen die een vijand nodig hebben. Is het niet elkaar, dan zijn het wel de joden of de westerlingen.
Haal de joden daar weg en dan is het nog steeds een focking teringzooi. Groot gelijk, Nobelientje!

Haal het top van de beschaafheid der mensheid uit die leeuwenkuil en laat ons beesten ons elkaar afmaken.

Maarten
06-12-04, 01:41
Geplaatst door EdV
Ik mag Palestijnen gewoon nog veel minder dan Israeliers sinds ik op deze site ben komen kijken. Ze hebben gewoon de verkeerde vriendjes en maroc.nl zit vol met die vriendjes.
En jouw beroep op mijn geweten doet me niets. Zeker niet op een site als deze.

Pas op de dag dat op deze site de religie Islam echt mag worden bekritiseerd zonder dat ik er weer uitvlieg op basis van die typisch Arabische perceptie van wat "respect tonen" zou moeten betekenen, zal ik mijn oordeel wijzigen.


EdV

Ik heb vanavond met genoegen gekeken naar een docu over o.a. Palestijnse jongetjes van 12, die over Allah lopen te gillen, en met geweren zwaaien! En weet je waarom? Dan hebben die jongens tenminste wat om hun strijd aan op te hangen! Ik ben blij voor die jongetjes!

Waar ik niet blij mee ben, dat is met die moralisten hier, die vinden dat Hamas kinderen voor hun strijd gebruikt. Dat vind ik valse propaganda, en uitest misselijk, omdat misbruik van kinderen een zeer ernstige zaak is.
Die kinderen hebben namelijk legitieme redenen voor hun strijd zat, wat het zijn de Israeli's die de omstandigeden creeeren zodat geen van die kinderen een toekomst heeft. Het is niet de godsdienst die ze ophitst (zoals o.a. Knevel ons graag wil doen geloven) maar het zijn de lévensomstandigheden die dat doen, en de aanhoudende Israelische misdaden.

Reden voor mij om te kotsen van de Nederlandse moralisten.

850
06-12-04, 02:07
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Voor wat mij betreft zag ik de joden liever vandaag dan morgen vertrekken uit die contreien. Veel te veel talent dat daar verloren gaat danwel moet fungeren als soldaat. Ze worden daar toch nooit met rust gelaten. Haal de joden daar weg en dan is het nog steeds een focking teringzooi.

:haha: Talent dat daar verloren gaat.........
Ja das niet zo raar met die smeerlap van een Sharon aan het roer. Die draait vlijtig de economie de nek om.
Dat is het leuke van die vent: Niet alleen maakt ie het de Palestijnen onmogelijk, ook de joden zit ie dwars........
Die lui maken het zichzelf nodeloos moeilijk.
Geef ze een paradijs en ik garandeer het je dat er binnen no time stront aan de knikker is.
Joden zijn namelijk net mensen en mensen verknallen het nu eenmaal altijd............Jaja zelfs gods uitverkoren kinderen


:wtf: Btw bedoel je met talent een buldozer-bestuurder die in 1x zowel een huis als een oude vruchtenboom omver walst?

Maarten
06-12-04, 04:00
Geplaatst door 151 Nobelprizes Gelul. Je hebt ook helemaal geen toekomstvisie, Maarten.
VN-mandaten zijn in dezen geen mandaten die hout snijden.
Mensen volgen hun eigen agenda. En dan kun jij 'mensenrechten' kwaken wat je wilt, zolang de arabieren schaamteloos pootjelichten met mensenrechten maar alleen de Israeliers erop aanspreken, hebben ze geen fucking poot om op te staan.


A. Als het westen wat moeite had gedaan om die VN-regels op Israël toe te passen, hadden we zelfs geen 911 gehad, en al helemaal die wereldwijde splijtzwam niet. Israël dat is de misser van de eeuw. Die onvoorwaardelijke steun daar aan ondergraaf de héle westerse boodschap. Die lijkt namelijk te luiden: eigen volk eerst, en fuck the rest, VN-regels of niet. De hele opkomst van het Fundamentalisme wordt erdoor gesteund. Think twice! En geen kip interesseert het of jij dat hypocriet vindt.

B. Arabieren zijn niet heilig, maar de volledige puinhoop die jij ervan maakt, zijn ze ook niet. Wereldwijd gaat het om het ontwikkelen van normbesef, en dus om groeiende steun voor die VN-beginselen. Daar zijn ze voor gemáakt. En onder Arabieren vind je daar net zo goed steun voor. Dat merk je gewoon aan de manier van denken. Maar in plaats van die mensen aan onze kant te trekken, plaatsen we ze in een onmogelijke positie, zowel door de westerse geluiden over Islam, als door een buitenlandpolitiek, die totaal in strijd met de VN-regels is.
Als wij die Arabieren éen ding leren, dan is het wel dat macht alles bepaalt, en die VN-regels in feite een wassen neus zijn! Tel uit je winst! Die gematigde en weldenkende moslims staan in eigen kring met hun mond vol tanden tegenover de fundies, onder verwijzing naar Israël en Irak. DAT is wat we produceren! Nou, mij best hoor, dan wordt alles weer een kwestie van macht! Beklaag je dan ook maar nergens over,


Dan mogen de mocro's eerst 's beginnen met de Westelijke Sahara in hun eigen focking achtertuin. Daar hoor ik je nooit over.

Dan heb je ‘m postings daarover gemist. Wat landrechten betreft is de zaak volstrekt vergelijkbaar. Maar de israelische kwestie is veel ernstiger. Daar gebeurt veel meer, en wat erger is, is dat enkel de westerse steun dat mogelijk maakt. En wat het nóg erger maakt : Het westen is normatief. Wat Marokko doet niet. Wat wij in feite doen is een moraal inzake internationale politiek introduceren, die barbarij legitimeert, en waar nog veel dictators hun voordeel mee zullen gaan doen. En dankzij het westen ligt de hele VN plat, en heft de moraal daarin een ernstige deuk gekregen. Corruptie heeft er alle kans. Dat begon al bij de Amerikanen in 1947 inzake het verdelingsplan voor Israel.


Jij vergift de talk alleen maar met die onbedwingbare joden.
Die laten zich inderdaad door niemand wat gelegen liggen. Leef ermee. Netzomin als jij vrouwen kan bedwingen. Wen eraan dat je niet alles op deze aarde kunt regelen.


O, met die barbarij van de joden, daar kan ik mee leven. Ik vind inmiddels dat ze een A-bom verdienen, sinds ik echt kijk naar wat ze zoal doen, maar ze zijn niet het enige foute volk op aarde. Waar ik niet mee kan leven, dat is dat het westen er zijn eigen beginselen voor vergooit. Die kwestie Israel corrumpeert echt vanalles.

Ik heb hier nog een leuk stukje liggen over hoeveel normenstelsels er eigenijk naar de klote dreigen te gaan door dat israel.. Die lijst is indrukwekkend. Dat gaat via de VN, die door Israel zijn faillissement beleeft, langs de integriteit der Europese besturen, inclusief de Nederlandse regering, het gat in de journalistieke integriteit, tot aan de enorme hypocrisie in Christendom. Er is werkelijk geen groter gat in de normen en waarden, dan rond de kwestie israel. Dat corrumpeert hier alles.


Voor wat mij betreft zag ik de joden liever vandaag dan morgen vertrekken uit die contreien. Veel te veel talent dat daar verloren gaat danwel moet fungeren als soldaat.

Levert anders en aardige volwassenheidstraining op, dat schieten op die Palestijnen he? Die worden daar een echte vent van, als ze samen met die rechts-extremisten opgroeien, en helemal duidelijk gemaakt krijgen wie de vijand is. Zou jammer zijn, als die racismescholing verdween he?


Ze worden daar toch nooit met rust gelaten.

Het blijft raar volk, die Arabieren. Hoe langer je ze bezet, hoe bozer ze worden. Je kunt ze jarenlang boven de afgrond van het bestaansminimum houden, en dan nóg worden ze niet lief ! Dat moet in hun Volksart zitten.


geef ze terug aan Europa of laat ze in het westen elders een plekkie zoeken

Dan wordt ik accuut lid van een Eigen Volk Eerst-partij ! En dat is ínclusief de hier levende Arabieren ! Maar geen Gajus uit Israel zeg ! Racisten genoeg hier ! Ik heb geen zin om achter elke jood te moeten gaan denken, dat het hier misschien om een moordenar gaat. 60% Stemde Sharon. En dat was ná dat duidelijk was wat Sharon deed ! Géén Israeli’s hier ! Het spijt me van de goeie, maar er komt teveel rotzooi binnen.


Dan kunnen de Arabieren weer een volgende vijand zoeken.
HAHAHAHAHAHAHAHAAAA !!!.... :hihi:
Als er ook maar EEEEEEN groepering is, die dat in zijn statuten heeft staan, (zelfs als beginselverklaring ! :hihi: ), dan zijn het wel de oprichters van de staat Israel !! Of was je Herzl alweer kwijt ?! Was de hele wereld niet inherent Antisemitisch ?!!! Behoorde niet iedereen tot de vijand ?! Geen kernpunt van de hele Zionistische ideologie ?! :hihi: (niet gezegd dat iedereen daar er zo over denkt, maar uitvlaken doe je dit niet, dame !) Luister anders maar naar de veelvuldige beschuldigingen van Antisemitisme naar iedereen met kritiek op Israel !! Dit lééft, Dame !



Dit gaat niet om mensenrechten, Maarten. Believe me. Dit gaat ook niet om land. Dit gaat om domme mensen die een vijand nodig hebben. Is het niet elkaar, dan zijn het wel de joden of de westerlingen.
HAHAHAHAHA!... Ga een weekje in Gaza leven of op de Westbank, dan ben je in éen klap van dit soort buitenissig gepsychologiseer af! Ga anders fijn dagelijks bij moslims naar Al Jazeera kijken, eens zien of je die kerstkoekjes nog binnen houdt!

Maar wat je helemaal zit te ontkennen, dat is dat het zionisme deze strijd nodig heeft. Zelfs Herzl noemde de bezette gebieden al! En die vurige wens is blijven leven, en Sharon doet al tientallen jaren niets anders dan proberen het te verwezenlijken!! Verder zijn die gebieden de speeltuin van de rechts-extremen. Die neem je het speeltje echt niet zomaar af hoor! En als uitlaatklep voor de haat en de wraakzucht en het eergevoel is het ook al prima!

Maar die Westbankstrijd is vooral een cultúúr, die het héle israel aan de gang houdt! Mensen balen er natuurlijk ook van, mar het schept eenheid, en de sfeer van agitatie en gevaar drijft de boel voort! En het zondebokeffect maakt de mensen daar sterk. Ze kunnen alle rotzooi op de Palestijnen afwentelen. En ze krijgen steun, en er komt emplooi, staan in het centrum van de belangstelling, krijgen centen, kunnen klagen wat ze willen, krijgen voorang op veel plaatsen enz enz.. Dat is allemaal afgelopen als er een keer een hek om Israël staat! Goede kans dat de zaak implodeert, en dat de bevolkingstegenstellingen ineens een veel groter probleem worden.
Israël heeft ronduit báát bij de aanhoudende strijd! (ook al zijn de nadelen er ook) Dan zwijg ik nog over de geluiden over een burgeroorlog, als de gebieden ontruimd zouden worden!

En over dit alles vind je in onze media: NIETS!


Haal de joden daar weg en dan is het nog steeds een focking teringzooi.

Ja, dat is de erfenis van die oorlogen, en 37 jaar van bezetting, die vreselijke toestanden veroorzaakt, óok intern ! Israel, bedankt ! ZO help je dus een compleet volk naar de klote !

Maarten
06-12-04, 04:09
Geplaatst door S@deeQ
:wohaa: we liggen echt helemaal wakker van wat een zionistishe hond van jou kaliber wel of niet vindt .

Nou, ik lig er dus WEL wakker van! Ik schrik me echt rot van wat ik al die medelanders hoor produceren. Ik wordt echt ziek van al die leugens op TV. Hele bergen lui, die allemaal staan te rotzooien met de waarheid en de beginselen van onze samenleving. Vooral die bergen leugens door lui, die daar goed voor betaald worden.

Maarten
06-12-04, 04:19
Geplaatst door 151 Nobelprizes
Veel te veel talent dat daar verloren gaat ...

Daar zeg je wat hoor. Het effect is waarschijnlijk groter dan je denkt. Ook een aantal joden zegt doodziek te worden van die gigantische berg leugens en geschiedvervalsing. Dat moet zijn weerslag op een heel volk hebben. Die groeien állemaal op met dezelfde puinverhalen. En als leugen de norm wordt, dan kan dat straks bij allerlei interne conflicten gaan doorvreten. En wat de gekweekte agressie gaat doen, als er straks geen Palestijnen meer zijn om op af te reageren, dat weet ik ook niet. Dit kon nog wel eens slecht gaan aflopen.