PDA

Bekijk Volledige Versie : "Mocro: Shur"



Orakel
21-11-04, 22:38
Mocro: Shur

door Hasna El Maroudi
stuur artikel door -- 29 reacties

Terwijl ik mijn hond Dinah probeer beet te houden, gluur ik door mijn kamerraam. Ik zie een vrouw liggen maar hoor een man. Ik hoor hem angstaanjagend schreeuwen en ik krijg er kippevel van. Zijn geschreeuw doet mijn hond als een gek tekeer gaan. Het ene moment blaft en springt hij tegen het raam op, dan weer kruipt hij piepend als een pup in een hoekje van de kamer. Dan krijg ik hem te pakken en gluur ik weer door mijn kamerraam. De vrouw ligt op de grond, nog geen vijf meter van mijn raam vandaan.

Twee politieagenten in militaire uniform houden haar stevig op de grond gedrukt. Een derde man houdt haar hoofd omhoog en giet een beetje water over haar heen. Het lijkt te werken en ze houdt op met schreeuwen. Zodra de politieagenten haar echter loslaten begint mijn hond weer te blaffen en nog geen twee seconden later hoor ik die ijzingwekkende schreeuw weer. Ik zie hoe haar ogen naar achteren draaien en hoe ze wild met haar handen om zich heen slaat. De derde man rent de politiepost in. Hij komt naar buiten met in zijn linkerhand de koran. Hij plaatst zijn rechterhand op haar voorhoofd en leest een vers op. Onmiddelijk kalmeert ze. Dinah houdt op met blaffen en loopt de kamer uit. Langzaam draai ik me om en loop hem achterna.

Trillend op mijn benen sta ik in de huiskamer. Noem het voodoo, winti of zwarte magie. Noem het zoals je wilt, het komt uiteindelijk allemaal op hetzelfde neer. Het is hekserij, vaak voortgekomen uit jaloezie of onmacht. Al eeuwenlang wordt er in de Arabische samenleving gebruik gemaakt van dit soort enge rituelen. Mensen krijgen verkeerde dingen zoals hagedissengif voorgeschoteld. Onwetend dat dit goedje in hun eten zit, smullen ze van hun zogenaamde koningsmaaltijd om vervolgens met spoed te worden opgenomen in het ziekenhuis. De klinische diagnose luidt voedselvergiftiging, de spirituele luidt shur.

Wanneer ik op vakantie ben in Marokko en mijn tante vraagt of ik blijf eten, zie ik mijn moeder panisch uit haar ooghoeken kijken. Door middel van acrobatische oogbewegingen probeert ze mij duidelijk te maken dat ik niet mee mag gaan. Gauw verzin ik een smoes en maak me uit de voeten. Wanneer een nichtje de volgende dag tijdens het avondeten vraagt of ik blijf slapen roep ik enthousiast: "Ja, leuk!" Direct voel ik mijn moeders voet, die zich onder de tafel door een weg heeft gebaand naar de mijne. Een harde stamp op mijn voet en het is mij duidelijk. "Sorry, ik had eigenlijk al met mijn buurmeisje afgesproken", excuseer ik mezelf.

Wanneer de visite is verdwenen en mijn moeder vraagt of ik wil helpen afruimen snauw ik haar af. Ik voel me schuldig omdat ik dankzij mijn moeders hysterische waanideeën tegen mijn nichtje heb moeten liegen. Zwarte magie is kant-en-klare bullshit.

Mijn moeder is bang, doodsbang. Dankzij de verhalen van kennissen wordt mijn moeder elk jaar banger. Vroeger bleef ik dagenlang bij nichtjes slapen en at ik wekelijks bij mijn tantes. Helaas hebben verhalen over bezeten mensen haar gezonde verstand overgenomen. Elke uitnodiging accepteert ze dankbaar, maar zelden leeft ze ze na. Op bezoek gaan bij kennisen en vrienden doen we alleen als zij niet weten dat we komen. Zo hebben ze niet de tijd om iets voor te bereiden. Het gevolg is alleen ook dat we vaak voor een gesloten deur staan.

Trillend op mijn benen sta ik in de huiskamer. Kwispelend loopt Dinah de achtertuin in en ik loop haar snel achterna. Ik zie hoe de vrouw door de politieagenten in een auto wordt gedragen en meegenomen. Terwijl de auto wegrijdt staart ze me aan. Ze legt een hand op het raam en heel snel, in een flits van een seconde zie ik hem. In een flits van een seconde zie ik wat er in haar zit. Een slechte geest.

Nooit geloofde ik in voodoo, of winti, of zwarte magie. Noem het zoals je wilt, het komt toch allemaal op hetzelfde neer. Nooit geloofde ik in slechte geesten, maar tegenwoordig geloof ik in alles.

http://www.nrc.nl/scholieren

brrrr...

Ourzazate
22-11-04, 21:03
En of shur bestaat...:). Een neef van mij studeerde ooit toegepaste wiskunde en natuurkunde op uni niveau in Marokko. Gezonde mooie jongen met een stralende toekomst. Op 1 dag kreeg hij ook wat toegediend (van 2 vrouwen uit jaloezie) en hij werd gek, ziek, mager. Geen dokter die wist wat er aan de hand was. Hij ging enkele keren te voet van Zagora naar Casablanca en terug...:confused:.

Zo'n 5tal jaren terug ging een vrouw op bedevaart en toen zij in SA aankwam raakte ze haar groepje kwijt maar verrichtte wel alle rituelen in haar eentje. Toen ze aankwam in SA ging ze naar een imam om te vragen of het geen probleem was dat ze haar eigen mensen had verloren en dat ze alles zelf had gedaan. Hij vroeg haar of ze er zorg voor had gedragen dat ze alle mensen die ze ooit in haar leven tekort heeft gedaan (geld schuldig, ruzie etc.) had gevraagd om vergiffenis alvorens op bedevaart te gaan. Ze zei dat er 2 meisjes waren waar ze ooit shur op heeft uitgevoerd; dat ze nooit zouden trouwen. De imam zei tegen haar dat ze die 2 meisjes moest opzoeken en moest vragen om vergiffenis anders zou de bedevaart noch haar gebed haar geen hulp bieden op de dag des oordeels. Ze zocht ze op en 1tje bleek dood te zijn en het andere meisje (vrouw op dat moment) zei:'Ik vergeef jou niet, zoals je mijn leven en dat van mijn zus hebt vergiftigd zal ik jou jouw hiernamaals tot hel maken insha'Allah...'

Shur bestaat trouwens ook als tovermiddel. David Copperfield bijv. maakt daar handig gebruik van. Hij maakt gebruik van 3 shurboeken; 2 joodse en 1 arabische. Joodse shur schijnt de gevaarlijkste te zijn. In Marokko heb je een underground shur boek genaam 'Tsghayr Shayatien' wat zoiets wil zeggen als 'Laten lukken door de Duivelen'. In dat boek staat van alles op het gebied van tovenarij; hoe je een pakje kaarten tegen een raam aan kan gooien waarna er 1 kaart opeens tegen het raam is geplakt, maar dan aan de binnenkant...:). Of hoe je een rijksdaalder in een bierflesje krijgt, hoe je dingen werkelijk kunt laten zweven, zelfs hoe je kan vliegen zoals Copperfield en Blaine (streetmagic) doen...:). Je kan zelfs bepaalde dingen doen in de moskee/synagoge en als je naar buiten loopt dan staat de rode man met hoorntjes op je te wachten om te doen wat je wil...:).

Alles draait om het pleasen van de duivel, je doet wat voor hem en hij doet wat voor jou...:). Ik zelf heb te veel gezien en meegemaakt om het niet te geloven. Shur staat overigens ook vermeld in de geschriften van God (Thora, Evangelie, Koran).

~Panthera~
22-11-04, 21:12
Of een ouija bord......... :schok:

Jimmy Bora
22-11-04, 21:26
Jullie zien spoken!! :student:


Zei de :duivel: zelf


Zijn grootste truc was: "Mensen doen geloven dat hij niet bestond..." :duivels:

Ourzazate
22-11-04, 21:39
Geplaatst door ~Panthera~
Of een ouija bord......... :schok:

Ouija...?

ps: Hij bestaat toch Jimmy...?

Orakel
22-11-04, 21:43
Geplaatst door Ourzazate
En of shur bestaat...:). Een neef van mij studeerde ooit toegepaste wiskunde en natuurkunde op uni niveau in Marokko. Gezonde mooie jongen met een stralende toekomst. Op 1 dag kreeg hij ook wat toegediend (van 2 vrouwen uit jaloezie) en hij werd gek, ziek, mager. Geen dokter die wist wat er aan de hand was. Hij ging enkele keren te voet van Zagora naar Casablanca en terug...:confused:.

Zo'n 5tal jaren terug ging een vrouw op bedevaart en toen zij in SA aankwam raakte ze haar groepje kwijt maar verrichtte wel alle rituelen in haar eentje. Toen ze aankwam in SA ging ze naar een imam om te vragen of het geen probleem was dat ze haar eigen mensen had verloren en dat ze alles zelf had gedaan. Hij vroeg haar of ze er zorg voor had gedragen dat ze alle mensen die ze ooit in haar leven tekort heeft gedaan (geld schuldig, ruzie etc.) had gevraagd om vergiffenis alvorens op bedevaart te gaan. Ze zei dat er 2 meisjes waren waar ze ooit shur op heeft uitgevoerd; dat ze nooit zouden trouwen. De imam zei tegen haar dat ze die 2 meisjes moest opzoeken en moest vragen om vergiffenis anders zou de bedevaart noch haar gebed haar geen hulp bieden op de dag des oordeels. Ze zocht ze op en 1tje bleek dood te zijn en het andere meisje (vrouw op dat moment) zei:'Ik vergeef jou niet, zoals je mijn leven en dat van mijn zus hebt vergiftigd zal ik jou jouw hiernamaals tot hel maken insha'Allah...'

Shur bestaat trouwens ook als tovermiddel. David Copperfield bijv. maakt daar handig gebruik van. Hij maakt gebruik van 3 shurboeken; 2 joodse en 1 arabische. Joodse shur schijnt de gevaarlijkste te zijn. In Marokko heb je een underground shur boek genaam 'Tsghayr Shayatien' wat zoiets wil zeggen als 'Laten lukken door de Duivelen'. In dat boek staat van alles op het gebied van tovenarij; hoe je een pakje kaarten tegen een raam aan kan gooien waarna er 1 kaart opeens tegen het raam is geplakt, maar dan aan de binnenkant...:). Of hoe je een rijksdaalder in een bierflesje krijgt, hoe je dingen werkelijk kunt laten zweven, zelfs hoe je kan vliegen zoals Copperfield en Blaine (streetmagic) doen...:). Je kan zelfs bepaalde dingen doen in de moskee/synagoge en als je naar buiten loopt dan staat de rode man met hoorntjes op je te wachten om te doen wat je wil...:).

Alles draait om het pleasen van de duivel, je doet wat voor hem en hij doet wat voor jou...:). Ik zelf heb te veel gezien en meegemaakt om het niet te geloven. Shur staat overigens ook vermeld in de geschriften van God (Thora, Evangelie, Koran).

Ik heb er 'nooit' in geloofd, maar dat kwam ook omdat ik er lange tijd helemaal geen weet van heb gehad dat het bestond.
Tot me broer uit Algerije terug kwam en zo'n stuk gevouwen koper had met daarin bepaalde Koranspreuken.

Toen ik na dik 20 jaar weer es naar Marokko ging, werd ik gewaarschuwd dat ik niet bij anderen thuis moest eten. Ze zouden via shur kunnen proberen mij te lijmen aan een toekomstige vrouw.
Ze beseften niet dat die aspirant-vrouwen beter shur konden toepassen om te voorkomen dat ik voor ze zou vallen, maar da's een ander verhaal.

Maar is de vatbaarheid hiervoor niet afhankelijk van de mate waarin je
ervoor openstaat?

Dutchguy
22-11-04, 21:48
Geplaatst door Orakel

Maar is de vatbaarheid hiervoor niet afhankelijk van de mate waarin je
ervoor openstaat?

Ik zie mezelf als een nuchter mens maar iets dergelijks heb ik ook meegemaakt, dat ik een gezicht achter een gezicht zag. Zeer angstige ervaring. Het betrof hier iemand die automutuleerde. Ik weet voor mezelf in ieder geval dat er meer is tussen hemel en aarde en dat is voor mij genoeg.

~Panthera~
22-11-04, 21:49
Geplaatst door Ourzazate
Ouija...?

-----------

Dat is een bord met letters, waarop je een voorwerp plaatst (meestal een glas) en dan via vragen probeert in contact te komen met geesten.
De "geest" antwoord dan door het glas te verschuiven naar de letters, die dan woorden vormen.

Schijnt nogal eens "kwade" geesten op te roepen.

:nerveus:

BiL@L
22-11-04, 21:51
“They followed what the Shayaateen (devils) gave out (falsely of the magic) in the lifetime of Sulaymaan (Solomon). Sulaymaan did not disbelieve, but the Shayaateen (devils) disbelieved, teaching men magic and such things that came down at Babylon to the two angels, Haaroot and Maaroot, but neither of these two (angels) taught anyone (such things) till they had said, ‘We are for trial, so disbelieve not (by learning this magic from us).’ And from these (angels) people learn that by which they cause separation between man and his wife, but they could not thus harm anyone except by Allaah’s Leave. And they learn that which harms them and profits them not. And indeed they knew that the buyers of it (magic) would have no share in the Hereafter. And how bad indeed was that for which they sold their ownselves, if they but knew. And if they had believed and guarded themselves from evil and kept their duty to Allaah, far better would have been the reward from their Lord, if they but knew!” [al-Baqarah 2:102-103]

In these verses, Allaah clearly states that witchcraft (sihr) is kufr and that it is from the teachings of the devils. Allaah has condemned them for that, and they are our enemies. And He has stated that teaching witchcraft is kufr and that it is harmful and not beneficial, so we must beware of it.

Learning witchcraft is all kufr, hence He stated that the two angels did not teach it to people until they had told them, “We are for trial, so disbelieve not (by learning this magic from us).” Then He says, “but they could not thus harm anyone except by Allaah’s Leave” so it is known that it is kufr and misguidance, and that the practitioners of witchcraft cannot harm anyone except by Allaah’s Leave. What is meant is His universal qadari will (i.e., things that He decrees should happen even though He may dislike them), not His religious shar’i will (i.e., that which He prescribes and which pleases Him) – because Allaah has not prescribed this and has not given permission for it in His sharee’ah; rather He has forbidden it and stated that it is kufr and is from the teachings of the devils. And He has stated that whoever buys it – i.e., learns it – will have no share in the Hereafter. This is a serious warning. Then Allaah says: “And how bad indeed was that for which they sold their ownselves, if they but knew” – what is meant is that they have sold themselves to the devils for this witchcraft. Then Allaah says, “And if they had believed and guarded themselves from evil and kept their duty to Allaah, far better would have been the reward from their Lord, if they but knew!” – this indicates that learning witchcraft and using it is the opposite of faith and piety. There is no power and no strength except with Allaah.


Majmoo’ Fataawa wa Maqaalaat Mutanawwi’ah li’l-Shaykh Ibn Baaz, 6/371

Jimmy Bora
22-11-04, 21:53
Geplaatst door Ourzazate
Ouija...?

ps: Hij bestaat toch Jimmy...?


Ouija...??


Geen idee of hij bestaat, maar ik geloof in de strijd tussen 'goed en kwaad', omdat wij niet kunnen zien of vat op hebben, geven wij aan deze dingen de naam van 'God of Duivel'.

Volgens mij is het universum opgebouwd uit elementen van het 'Goede' en het 'Kwade'. Ze houden elkaar in evenwicht...


Het is een eeuwenoude vraag voor filosofen, theologen,...

Zoals het zin van het leven, of misschien weet je het al wat de zin ervan is? :p

Orakel
22-11-04, 21:53
Geplaatst door Dutchguy
Ik zie mezelf als een nuchter mens maar iets dergelijks heb ik ook meegemaakt, dat ik een gezicht achter een gezicht zag. Zeer angstige ervaring. Het betrof hier iemand die automutuleerde. Ik weet voor mezelf in ieder geval dat er meer is tussen hemel en aarde en dat is voor mij genoeg.

Brrr, een gezicht achter een gezicht? Een soort real-life alter-ego? Wast geen grimas?
Alter-ego's komen vaak voor bij mensen die auto-mutuleren, sexueel misbruikt zijn, of anderszins een dermate zware psychische last moeten dragen, dat ze uiteindelijk een soort "innerlijke vriend of beschermer" creëren om de last zeg maar te delen.
Dat is althans de westerse en 'empirische' lezing.
Vroeger heette zo iemand bezeten te zijn.

Jimmy Bora
22-11-04, 21:53
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

Dat is een bord met letters, waarop je een voorwerp plaatst (meestal een glas) en dan via vragen probeert in contact te komen met geesten.
De "geest" antwoord dan door het glas te verschuiven naar de letters, die dan woorden vormen.

Schijnt nogal eens "kwade" geesten op te roepen.

:nerveus:

Al geprobeerd? :p

Dutchguy
22-11-04, 21:55
Geplaatst door Orakel
Brrr, een gezicht achter een gezicht? Een soort real-life alter-ego? Wast geen grimas?
Alter-ego's komen vaak voor bij mensen die auto-mutuleren, sexueel misbruikt zijn, of anderszins een dermate zware psychische last moeten dragen, dat ze uiteindelijk een soort "innerlijke vriend of beschermer" creëren om de last zeg maar te delen.
Dat is althans de westerse en 'empirische' lezing.
Vroeger heette zo iemand bezeten te zijn.

Laat ik het zo zeggen, ik hoop maar dat ik het fout had maar ik krijg er nog kippevel aan als ik er aan denk.

~Panthera~
22-11-04, 21:55
Geplaatst door Jimmy Bora
Al geprobeerd? :p
---------

Nee, dank u.
Ik ga liever gewoon dood. :moe:

~Panthera~
22-11-04, 21:57
Geplaatst door Dutchguy
Laat ik het zo zeggen, ik hoop maar dat ik het fout had maar ik krijg er nog kippevel aan als ik er aan denk.
------

Ben wel eens in een kamer geweest, waarin iemand dood had gelegen.
Het was er heel koud, en je kreeg er kippenvel.
Vond het behoorlijk creepy. :moe:
De sfeer was gewoon niet goed.

Orakel
22-11-04, 21:58
Geplaatst door BiL@L
it is known that it is kufr and misguidance, and that the practitioners of witchcraft cannot harm anyone except by Allaah’s Leave., 6/371

Dit zou dus betekenen dat de mensen die tot nu toe vatbaar zijn geweest voor practitioners of witchcraft.....

Dutchguy
22-11-04, 22:00
Geplaatst door ~Panthera~
------

Ben wel eens in een kamer geweest, waarin iemand dood had gelegen.
Het was er heel koud, en je kreeg er kippenvel.
Vond het behoorlijk creepy. :moe:
De sfeer was gewoon niet goed.

Er was een tijd dat ik heel bevattelijk was voor dat soort sferen maar ook dingen waarnam die ik zelf niet kon verklaren. Zat toen ook in een periode dat er veel met me gebeurde. De laatste tijd is het veel minder maar ik ben er voor mezelf van overtuigd dat er meer tussen hemel en aarde is.

~Panthera~
22-11-04, 22:00
Geplaatst door Dutchguy
Laat ik het zo zeggen, ik hoop maar dat ik het fout had maar ik krijg er nog kippevel aan als ik er aan denk.
--------

Creepy :schok:

~Panthera~
22-11-04, 22:01
Geplaatst door Dutchguy
Er was een tijd dat ik heel bevattelijk was voor dat soort sferen maar ook dingen waarnam die ik zelf niet kon verklaren. Zat toen ook in een periode dat er veel met me gebeurde. De laatste tijd is het veel minder maar ik ben er voor mezelf van overtuigd dat er meer tussen hemel en aarde is.
---------

Zeker weten ja.

Dutchguy
22-11-04, 22:01
Geplaatst door ~Panthera~
--------

Creepy :schok:

Ik zal nu wel voor gek verklaard worden. :nerveus:

~Panthera~
22-11-04, 22:03
Geplaatst door Dutchguy
Ik zal nu wel voor gek verklaard worden. :nerveus:
------------

Waarom ?
Er zijn volgens mij veel meer mensen die dingen meemaken, die niet te verklaren zijn.

Dutchguy
22-11-04, 22:04
Geplaatst door ~Panthera~
------------

Waarom ?
Er zijn volgens mij veel meer mensen die dingen meemaken, die niet te verklaren zijn.

Dat denk ik dus ook, ik hoor veel verhalen van mensen maar bijna iedereen houdt het voor zich uit angst om voor gek versleten te worden.

~Panthera~
22-11-04, 22:06
Geplaatst door Dutchguy
Dat denk ik dus ook, ik hoor veel verhalen van mensen maar bijna iedereen houdt het voor zich uit angst om voor gek versleten te worden.
----------------------

Schijt aan.
Iedereen denkt maar wat ie wil, ik WEET wat ik gezien en gevoeld heb.

En denken doen "ze" toch wel. :D

Dutchguy
22-11-04, 22:08
Geplaatst door ~Panthera~
----------------------

Schijt aan.
Iedereen denkt maar wat ie wil, ik WEET wat ik gezien en gevoeld heb.

En denken doen "ze" toch wel. :D

Da's waar.

BiL@L
22-11-04, 22:09
Geplaatst door Orakel
Dit zou dus betekenen dat de mensen die tot nu toe vatbaar zijn geweest voor practitioners of witchcraft.....
De profeet, vrede en zegeningen zij met hem, is ook slachtoffer geweest van sihr. Dit was hem aangedaan door een Jood die Labeed ibn al-A’sam heette, wat te vinden is de twee Sahiehs (Boekhaarie & Moesliem).

Ibn al-Qayyim said: The witchcraft which can cause sickness, lethargy, mental sickness, love, hatred and delusions is something that does exist and is known by the masses. Many people know it from experience.

Al-Tafseer al-Qayyim, p. 571

---

There are many kinds of witchcraft, including illusions and deceiving the eyes. But not all sihr is like that. Some of the scholars listed different kinds of witchcraft, and counted eight kinds, the most well known of which are:

1. Knots and incantations

i.e., reciting words and mumbo-jumbo by means of which the witch is able to use the devils to do what he wants of harming the person being bewitched. But Allaah says (interpretation of the meaning):

“… but they could not thus harm anyone except by Allaah’s Leave” [al-Baqarah 2:102]

2. Sleight of hand.

They become skilled in this by means of practice and training to do things quickly, and bring out something hidden.

For example, the magician may bring a dove and strange it in front of the audience, then he hits it with his hand and it gets up and flies.

But in fact there was a kind of anaesthetic in his hand and he made it smell it and made the audience think that he had strangled it and killed it, then when he hits it, he wakes it up from that stupor.

3. Bewitching the eyes.

This is very common among the liars; the magician does not really put a sword in his body, rather he bewitches the eyes of the audience, and puts the sword by his side, but the bewitched people think that he puts it through his middle.

These tricksters have become well known among us, because among the audience there are those who protected themselves with Qur’aan and dhikr, and remembered Allaah a great deal whilst sitting in the gathering watching the magician, so they saw what really happened, unlike what those who were bewitched saw.

4. Using chemicals

This is done well by those who know how substances react with one another, thus producing a substance that is not affected by some other substances, such as the Sufi Rifaa’iyyah who make people think that they are not affected by fire, when in fact they coat themselves with some fireproof substances. Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah (may Allaah have mercy on him) challenged them to wash with hot water before entering the fire and they refused because this would have exposed their deceit.

And there are many other things that the practitioners of witchcraft do, which could not happen unless Allaah decreed it.

See Tafseer Ibn Katheer, 1/146; Majmoo’ Fataawa al-Shaykh Ibn ‘Uthaymeen, 2/178; al-Sihr by Shaykh ‘Umar al-Ashqar.

~Panthera~
22-11-04, 22:09
Geplaatst door Dutchguy
Da's waar.
-------

:D

Ourzazate
22-11-04, 22:12
Geplaatst door Orakel

Maar is de vatbaarheid hiervoor niet afhankelijk van de mate waarin je
ervoor openstaat?

Nee, want ik stond er vroeger ook niet voor open. Totdat ik oog in oog stond met een rode man die mij vertelde dat er over 3 dagen iemand zou doodgaan hetgeen ook gebeurde...:). En toen ik op het Jamaa Lfna plein liep enkele jaren terug werd mij verteld dat ik een meisje (naam, geb. datum, woonplaats werd mij gegeven) tegen zou komen in 2003 met een bepaalde bedoeling. Dat gebeurde ook. En ik heb onlangs gezien hoe je gist, eitjes en suiker in een lege doos kan doen, doos dicht doen, het een en ander zeggen, doos open en een slagroomtaart zit er in en het gist, eitjes en suiker is foetsie. Oh ja, ik heb zelf gezorgd voor de doos en de ingredienten...:).

Jimmy Bora
22-11-04, 22:14
Geplaatst door Ourzazate
En ik heb onlangs gezien hoe je gist, eitjes en suiker in een lege doos kan doen, doos dicht doen, het een en ander zeggen, doos open en een slagroomtaart zit er in en het gist, eitjes en suiker is foetsie. Oh ja, ik heb zelf gezorgd voor de doos en de ingredienten...:).


Zeker zelf opgegeten :p

Ourzazate
22-11-04, 22:16
Geplaatst door ~Panthera~
-----------

Dat is een bord met letters, waarop je een voorwerp plaatst (meestal een glas) en dan via vragen probeert in contact te komen met geesten.
De "geest" antwoord dan door het glas te verschuiven naar de letters, die dan woorden vormen.

Schijnt nogal eens "kwade" geesten op te roepen.

:nerveus:

Oh dat. Die geesten zijn trouwens geen geesten van dooie mensen zoals bijv. Char ons wil doen geloven, maar geesten in de zin van djinns...:). Best leuk, maar ook gevaarlijk; je moet altijd op een nette manier afscheid met ze nemen...:).

Ourzazate
22-11-04, 22:17
Geplaatst door Jimmy Bora
Zeker zelf opgegeten :p

Jazekers, smaakte gewoon als een goedkope Hema taart...:).

BiL@L
22-11-04, 22:19
Geplaatst door Ourzazate
Nee, want ik stond er vroeger ook niet voor open. Totdat ik oog in oog stond met een rode man die mij vertelde dat er over 3 dagen iemand zou doodgaan hetgeen ook gebeurde...:).

And it was narrated by the authors of al-Sunan and by al-Haakim, who classed it as saheeh, that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Whoever goes to a soothsayer and believes what he says has disbelieved in that which was revealed to Muhammad.”

Shaykh ‘Abd al-‘Azeez ibn Baaz said:

Given that there are so many charlatans lately, who claim to be doctors and to treat people by means of magic and witchcraft, and they have become widespread in some countries and they exploit the naïveté of the ignorant, I thought that in the spirit of sincerity towards Allaah and His slaves, that I should explain the grave danger that this poses to Islam and the Muslims, because it involves dependence on something other than Allaah and going against His command and the command of His Messenger (peace and blessings of Allaah be upon him), so I say, seeking the help of Allaah:

It is permissible to seek treatment according to scholarly consensus. The Muslim may go to a doctor to seek treatment for internal diseases, injuries, nervous complaints, etc, so that he can identify the disease and treat it in an appropriate manner, using medicines that are permissible according to sharee’ah, based on his knowledge of medicine, because this comes under the heading of using the ordinary means, and it is not contrary to the idea of putting one's trust in Allaah. Allaah has sent down the disease but He has also sent down with it the cure; those who know it know it and those who do not do not. But Allaah has not created the healing for His slaves in that which He has forbidden to them, so it is not permissible for the sick person to go to a soothsayer who claims to know the unseen, in order to find out from them what is wrong with him. And it is not permissible for him to believe what they tell him, because they speak of the unseen without knowledge, or they summon the jinn and seek their help in doing what they want. The ruling on these people is that they are kaafirs and misguided, because they claim to have knowledge of the unseen. Muslim narrated in his Saheeh that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Whoever goes to a fortune-teller and asks him about something, his prayer will not be accepted for forty days.” And it was narrated from Abu Hurayrah (may Allaah be pleased with him) that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Whoever goes to a soothsayer and believes what he says has disbelieved in that which was revealed to Muhammad (peace and blessings of Allaah be upon him).” Narrated by Abu Dawood and by the four authors of al-Sunan; classed as saheeh by al-Haakim who narrated that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Whoever goes to a fortune-teller or soothsayer and believes what he says has disbelieved in that which was revealed to Muhammad (peace and blessings of Allaah be upon him).” And it was narrated that ‘Imraan ibn Husayn (may Allaah be pleased with him) said: The Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “He does not belong to us who observes bird omens or has that done for him, or who seeks divination or who has that done for him, or who practices witchcraft or has that done for him. Whoever goes to a soothsayer and believes what he says has disbelieved in that which was revealed to Muhammad (peace and blessings of Allaah be upon him).” Narrated by al-Bazzaar with a jayyid isnaad.

These ahaadeeth demonstrate that it is forbidden to go to soothsayers, fortune-tellers, witches and the like, and ask them questions and believe them, and a warning is issued to those who do that. Community leaders and those in positions of power and authority must forbid going to fortune-tellers, soothsayers and the like, and not allow anyone who deals in such things to operate in the marketplaces or elsewhere. They should denounce them emphatically, and denounce those who go to them. We should not be deceived by the fact that they may get things right sometimes, or by the fact that many people go to them, because they are ignorant and the people should not be deceived by them. The Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) forbade going to them, asking them questions and believing them, because that is a great evil, a serious danger and leads to bad consequences, and because they are immoral liars. These ahaadeeth also indicate that soothsayers and witches are also kaafirs, because they claim to have knowledge of the unseen, which is kufr, and because they only reach their goals by serving the jinn and worshipping them instead of Allaah, which is kufr or disbelief in Him and associating others with Him (shirk). The one who believes them and their claims to have knowledge of the unseen is like them. Everyone who goes to these people and deals with them, is disowned by the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him). It is not permissible for the Muslim to accept what they claim is a kind of treatment, such as their muttering mumbo-jumbo or pouring lead and other kinds of nonsense that they do. This is a kind of sorcery and deception of the people. Whoever accepts that is helping them in their falsehood and kufr.

Majmoo’ Fataawa al-Shaykh Ibn Baaz, 3/274-281

Jimmy Bora
22-11-04, 22:19
Geplaatst door Ourzazate
Jazekers, smaakte gewoon als een goedkope Hema taart...:).


Dat is een satanische truc: een slechte smaak bezorgen... :p

~Panthera~
22-11-04, 22:19
Geplaatst door Ourzazate
Oh dat. Die geesten zijn trouwens geen geesten van dooie mensen zoals bijv. Char ons wil doen geloven, maar geesten in de zin van djinns...:). Best leuk, maar ook gevaarlijk; je moet altijd op een nette manier afscheid met ze nemen...:).
---------------

Hebben sommige duidelijk niet gedaan.
Zijn behoorlijk doorgeflipt, heb ik begrepen. ;)
Denk dat "Toedels" niet op prijs gesteld werd. :hihi:

Orakel
22-11-04, 22:21
[QUOTE]Geplaatst door BiL@L
De profeet, vrede en zegeningen zij met hem, is ook slachtoffer geweest van sihr. Dit was hem aangedaan door een Jood die Labeed ibn al-A’sam heette, wat te vinden is de twee Sahiehs (Boekhaarie & Moesliem).[quote]

Maar de profeet was toch niet verlaten door Allah? Want:

[b]“… but they could not thus harm anyone except by Allaah’s Leave” [al-Baqarah 2:102]

Less trouwens net op een andere site:

Haroet en Maroet zijn de twee engelen die op bevel van Allah de mens sihr, zwarte magie leerden, als een beproeving van de gehoorzaamheid van de mensen. (Al-Baqarah 2:102) (http://members.lycos.nl/assiraat/artikelen/Aqiedah/imaan/engelen.htm)

Die zit er wel erg ver naast.

Ourzazate
22-11-04, 22:24
Geplaatst door BiL@L
And it was narrated by the authors of al-Sunan and by al-Haakim, who classed it as saheeh, that the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Whoever goes to a soothsayer and believes what he says has disbelieved in that which was revealed to Muhammad.”


Die hadiths ken ik...:).

Maar het enige dat ik verkeerd heb gedaan is waarzegsters bezoeken op pleintjes. Ik doe er verder niets mee. Moge God ons vergeven...:D.

Jimmy Bora
22-11-04, 22:24
Had Mohammed geen rib aan de duivel verkocht om een geit te krijgen? :p

BiL@L
22-11-04, 22:26
Geplaatst door Orakel
De profeet, vrede en zegeningen zij met hem, is ook slachtoffer geweest van sihr. Dit was hem aangedaan door een Jood die Labeed ibn al-A’sam heette, wat te vinden is in de twee Sahiehs (Boekhaarie & Moesliem).

Maar de profeet was toch niet verlaten door Allah? Want:

“… but they could not thus harm anyone except by Allaah’s Leave” [al-Baqarah 2:102]
De profeet, vrede en zegeningen zij met hem, was inderdaad niet verlaten. Maar de mens wordt beproeft, zowel met het goede als met het slechte.


Lees trouwens net op een andere site:

Haroet en Maroet zijn de twee engelen die op bevel van Allah de mens sihr, zwarte magie leerden, als een beproeving van de gehoorzaamheid van de mensen. (Al-Baqarah 2:102) (http://members.lycos.nl/assiraat/artikelen/Aqiedah/imaan/engelen.htm)

Die zit er wel erg ver naast.
Waarom? Ik zie niet waarom die er naast zit? :confused:

BiL@L
22-11-04, 22:28
Geplaatst door Ourzazate
Die hadiths ken ik...:).

Maar het enige dat ik verkeerd heb gedaan is waarzegsters bezoeken op pleintjes. Ik doe er verder niets mee. Moge God ons vergeven...:D.
Amien.

Maar er is veel onwetendheid omtrend dit onderwerp. En onwetendheid is altijd gevaarlijk. Ik kan dat weten, als onwetende. :)

Orakel
22-11-04, 22:39
Geplaatst door BiL@L

Waarom? Ik zie niet waarom die er naast zit? :confused:

Uhmm, in jouw soerat Al Baqarah staat dat de Shayateen de mensen shur leerden en in hun soerat Al Baqarah staat dat de engelen dat deden op bevel van Allah.
Terwijl:


In these verses, Allaah clearly states that witchcraft (sihr) is kufr and that it is from the teachings of the devils.
Allaah has condemned them for that, and they are our enemies. And He has stated that teaching witchcraft is kufr and that it is harmful and not beneficial, so we must beware of it.

Heb er wat moeite mee als er gesteld wordt dat Allah iets veroordeelt dat Hij zelf in het leven geroepen zou hebben.
Maar me Engels is niet je van het, dus kzal 't nog es goed doorlezen.

Bofko
22-11-04, 22:40
Geplaatst door BiL@L
Amien.

Maar er is veel onwetendheid omtrend dit onderwerp. En onwetendheid is altijd gevaarlijk. Ik kan dat weten, als onwetende. :)

Tussen al die koran-recitaties krijg je dan zo´n reaktie voorgeschoteld. :lol:

Btw ik zie dat je een Deense site in je signature hebt. Spreek je Deens ?

BiL@L
22-11-04, 23:38
Geplaatst door Bofko
Tussen al die koran-recitaties krijg je dan zo´n reaktie voorgeschoteld. :lol:

Btw ik zie dat je een Deense site in je signature hebt. Spreek je Deens ?
Klik er eens voor de gein op :knipoog:. Ik lees vooral Engels, daar het na het Arabisch de meeste gebruikte taal is bij vertalingen van Islamitische manuscripten en boekwerken, hier in het Westen.