PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Hard optreden tegen 'lage uitingen' gewenst'



Mark
22-11-04, 10:09
'Hard optreden tegen 'lage uitingen' gewenst'

Bron: De Telegraaf


Tijdens een groot publieksdebat onder de titel 'Maastricht na Theo van Gogh' heeft de Maastrichtse burgemeester Gerd Leers (CDA) gezegd dat het Openbaar Ministerie veel sneller moet optreden tegen uitingen ''die voor bepaalde groeperingen in de samenleving onacceptabel zijn''. ''Mensen wegzetten als achterlijk en hun god een varken noemen, daarop had een reactie van het OM moeten volgen, en dat is niet gebeurd. Als dat over mijn geloof gezegd was, had ik dat niet gepikt'', aldus de burgervader.

Volgens Leers is er van alles mis met de Nederlandse mentaliteit van ''alles moet kunnen.'' Nederland had al jaren geleden duidelijk moeten maken dat niet elk vrij woord acceptabel is, zo zei het voormalige CDA-Kamerlid. Leers voegde daar aan toe: ''Als dat was gebeurd, had de moslimgemeenschap het gevoel gehad er nog bij te horen.'' Wat Nederland volgens de CDA'er nodig heeft is leiderschap ''om grenzen op te leggen''. Het OM moet verder meer doen om de grenzen van de vrijheid van meningsuiting te bewaken.

Aan het publieksdebat namen buiten Leers ook andere vertegenwoordigers van het Maastrichtse gemeentebestuur deel en leden van de Marokkaanse gemeenschap. Bestuurslid Hassan Es-Sadhi van de El Fahdmoskee in Maastricht vuurde zijn pijlen af op het journaille: ''De media zijn erop uit de islamitische gemeenschap in een kwaad daglicht te stellen.'' Hij kreeg bijval van autochtonesprekers, die de journalistiek verweten de stemmingmakerij door een klein en verwaarloosbaar deel van de samenleving onder een vergrootglas te leggen.

Volgens een autochtone spreker in de zaal staat de meerderheid van de Nederlanders ''niet achter Wilders, Fortuyn of anti-islamuitingen; De meerderheid wil gewoon vreedzaam met iedereen samenleven in dit land.''

Ron Haleber
22-11-04, 10:45
Het goede werk van onze Maarten die wij vanuit Maroc.nl als missionaris naar Limburg hebben heengezonden, heeft nog geen vrucht afgeworpen zoals we weer zien! :D :D :D

Wizdom
22-11-04, 11:55
Geplaatst door Mark
'Hard optreden tegen 'lage uitingen' gewenst'

Bron: De Telegraaf


Tijdens een groot publieksdebat onder de titel 'Maastricht na Theo van Gogh' heeft de Maastrichtse burgemeester Gerd Leers (CDA) gezegd dat het Openbaar Ministerie veel sneller moet optreden tegen uitingen ''die voor bepaalde groeperingen in de samenleving onacceptabel zijn''. ''Mensen wegzetten als achterlijk en hun god een varken noemen, daarop had een reactie van het OM moeten volgen, en dat is niet gebeurd. Als dat over mijn geloof gezegd was, had ik dat niet gepikt'', aldus de burgervader.

Volgens Leers is er van alles mis met de Nederlandse mentaliteit van ''alles moet kunnen.'' Nederland had al jaren geleden duidelijk moeten maken dat niet elk vrij woord acceptabel is, zo zei het voormalige CDA-Kamerlid. Leers voegde daar aan toe: ''Als dat was gebeurd, had de moslimgemeenschap het gevoel gehad er nog bij te horen.'' Wat Nederland volgens de CDA'er nodig heeft is leiderschap ''om grenzen op te leggen''. Het OM moet verder meer doen om de grenzen van de vrijheid van meningsuiting te bewaken.

Aan het publieksdebat namen buiten Leers ook andere vertegenwoordigers van het Maastrichtse gemeentebestuur deel en leden van de Marokkaanse gemeenschap. Bestuurslid Hassan Es-Sadhi van de El Fahdmoskee in Maastricht vuurde zijn pijlen af op het journaille: ''De media zijn erop uit de islamitische gemeenschap in een kwaad daglicht te stellen.'' Hij kreeg bijval van autochtonesprekers, die de journalistiek verweten de stemmingmakerij door een klein en verwaarloosbaar deel van de samenleving onder een vergrootglas te leggen.

Volgens een autochtone spreker in de zaal staat de meerderheid van de Nederlanders ''niet achter Wilders, Fortuyn of anti-islamuitingen; De meerderheid wil gewoon vreedzaam met iedereen samenleven in dit land.''


:lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole: :lole:


Dit zijn uitingen waar we wat aan hebben....

Die extreme uitingen van een Verdonk of Wilders daar komt Nederland geen mm verder mee...

Tomas
22-11-04, 12:03
Geplaatst door Mark
Volgens een autochtone spreker in de zaal staat de meerderheid van de Nederlanders ''niet achter Wilders, Fortuyn of anti-islamuitingen; De meerderheid wil gewoon vreedzaam met iedereen samenleven in dit land.''

De autochtone limbabwanen kruipen door het stof voor de extremisten.

Wizdom
22-11-04, 12:05
Geplaatst door Tomas
De autochtone limbabwanen kruipen door het stof voor de extremisten.

Alleen extremisten denken in een 'tit for tat' logica Miauw... Dat zou jij toch moeten weten...

Overigens bijt er niemand door het stof want fatsoen heeft niets met door het stof bijten te maken... Of ben je dat voor het gemak vergeten...?

Mark
22-11-04, 12:08
Geplaatst door Tomas
De autochtone limbabwanen kruipen door het stof voor de extremisten.

Ik neem het ze niet kwalijk, ze leven in een dictatuur.

Wizdom
22-11-04, 12:09
Geplaatst door Mark
Ik neem het ze niet kwalijk, ze leven in een dictatuur.

Heeft dat weer iets te maken met de Protestant/Khatoliek tegenstelling...?

Mark
22-11-04, 12:09
Geplaatst door Mark
Wat Nederland volgens de CDA'er nodig heeft is leiderschap ''om grenzen op te leggen''.

Ik heb al een goed idee welke kant die grenzen gaan opschuiven onder leiding van de christen fundamentalist Leers.....

Mark
22-11-04, 12:10
Geplaatst door Wizdom
Heeft dat weer iets te maken met de Protestant/Khatoliek tegenstelling...?

nee het was een minder geslaagde parodie op een andere topic :argwaan:

Tomas
22-11-04, 12:12
Geplaatst door Mark
nee het was een minder geslaagde parodie op een andere topic :argwaan:

Ik vond die van mij wel aardig.

Wizdom
22-11-04, 12:12
Geplaatst door Mark
Ik heb al een goed idee welke kant die grenzen gaan opschuiven onder leiding van de christen fundamentalist Leers.....

Ik vind dat Leers volkomen gelijk heeft... Waar anarchie dreigt is de grenzen opleggen geen optie maar een plicht...

Wie moet anders de orde herstellen... Dat is toch de taak van de overheid... Je kan toch niet Jan en Alleman alles over iedereen laten roepen...

Dat is toch pure verkrachting van de openbare orde...

Mark
22-11-04, 12:13
Geplaatst door Tomas
Ik vond die van mij wel aardig.

Ja na dat literaire hoogtepuntje was het onvermijdelijk dat de mijne in het water zou vallen

Tomas
22-11-04, 12:14
Geplaatst door Wizdom
Ik vind dat Leers volkomen gelijk heeft... Waar anarchie dreigt is de grenzen opleggen geen optie maar een plicht...

Wie moet anders de orde herstellen... Dat is toch de taak van de overheid... Je kan toch niet Jan en Alleman alles over iedereen laten roepen...

Dat is toch pure verkrachting van de openbare orde...

Je kan die kinderen wel uit een dictatuur halen, maar hoe haal je de dictatuur uit de kinderen?

Mark
22-11-04, 12:14
Geplaatst door Wizdom
Ik vind dat Leers volkomen gelijk heeft... Waar anarchie dreigt is de grenzen opleggen geen optie maar een plicht...

Wie moet anders de orde herstellen... Dat is toch de taak van de overheid... Je kan toch niet Jan en Alleman alles over iedereen laten roepen...

Dat is toch pure verkrachting van de openbare orde...

Ik durf te wedden dat ie alleen de ongelovigen aan gaat pakken, de gelovigen mogen alles roepen en wij niets.

Tomas
22-11-04, 12:14
Geplaatst door Mark
Ja na dat literaire hoogtepuntje was het onvermijdelijk dat de mijne in het water zou vallen

Je moet ook aanknopingspuntjes geven zodat we uren door kunnen gaan. Vinden de mensen leuk.

Tomas
22-11-04, 12:15
Geplaatst door Mark
Ik durf te wedden dat ie alleen de ongelovigen aan gaat pakken, de gelovigen mogen alles roepen en wij niets.

Religie kopen?

Bij de kvk kan je nu naast bv nv etc ook religies deponeren.

Wizdom
22-11-04, 12:16
Geplaatst door Tomas
Je kan die kinderen wel uit een dictatuur halen, maar hoe haal je de dictatuur uit de kinderen?

Maak je maar niet druk over die kinderen... Daar komt het wel goed mee...

De volwassenen dat is het probleem... Hoe krijg je moreel besef in de "grote mensen" is voor mij soms de grote vraag...

Mark
22-11-04, 12:17
Geplaatst door Tomas
Je moet ook aanknopingspuntjes geven zodat we uren door kunnen gaan. Vinden de mensen leuk.

Nou Wizdom had hem al niet door en dan is de lol eraf voor mij

De enige die het altijd gelijk doorheeft is Taouanza en die is niet online :(

Tomas
22-11-04, 12:18
Geplaatst door Wizdom
Maak je maar niet druk over die kinderen... Daar komt het wel goed mee...

De volwassenen dat is het probleem... Hoe krijg je moreel besef in de "grote mensen" is voor mij soms de grote vraag...

Hoe oud ben jij dan?

Mark
22-11-04, 12:18
Wizdom: die Leers is totaal niet geintereseerd in het feit of jij wel of niet beledigd bent maar is gewoon een opportunist die dit moment aagrijpt om zijn christelijke waarden aan ons op te leggen.

Tomas
22-11-04, 12:18
Geplaatst door Mark
Nou Wizdom had hem al niet door en dan is de lol eraf voor mij

De enige die het altijd gelijk doorheeft is Taouanza en die is niet online :(

Wiz, heeft 'm wel door, allen snap jij zijn parodie niet.

Bar
22-11-04, 12:19
De zijige limbabwe-katholieken willen eerst de ongelovigen weer in het vijftigerjaren hok terugkrijgen en dan gaan ze verder met de moslims.

Ik zou oppassen wie je als bondgenoot kiest......