PDA

Bekijk Volledige Versie : OM ziet af van vervolging vermeende terroristen



Marsipulami
22-11-04, 18:19
OM ziet af van vervolging terreurdreiging Vierdaagse

Uitgegeven: 22 november 2004 18:07

ARNHEM - Het Openbaar Ministerie stelt geen verdere vervolging in tegen de 37-jarige Syriėr Gaffar H. uit Beek-Ubbergen, die werd verdacht van het beramen van een gewelddadige actie tegen militaire deelnemers aan de Vierdaagse in juli. Een 33-jarige Libanees die werd verdacht van bedreiging wordt ook niet vervolgd. Het OM heeft onvoldoende belastend bewijs tegen de twee kunnen verzamelen, zo liet een woordvoerster maandag weten.

De politie begon 15 juli een onderzoek nadat ze informatie over een ophanden zijnde actie had binnengekregen. De Libanees zou zijn benaderd met de vraag een handgranaat tussen Amerikaanse militairen te gooien die deelnamen aan de Vierdaagse. Na onderzoek, waar 270 rechercheurs aan meewerkten, werd hij en de Syriėr aangehouden.


Uitgezet

De Libanees die illegaal in Nederland verbleef, is inmiddels uitgezet. H. werd op 23 juli door de rechter-commissaris op vrije voeten gesteld. Het onderzoek van het OM hield hier echter niet mee op. Er zijn getuigen gehoord en telefoons afgeluisterd. Daarbij is nauw contact geweest met de Nationale Recherche en het landelijk parket. Dit heeft echter niet geleid tot voldoende belastend materiaal om de man voor de rechter te kunnen brengen.

(c) ANP

ZbaqZbaq
22-11-04, 19:39
270 rechercheurs.....

:maf3:

Rabi'ah.
22-11-04, 20:08
En ik maar denken dat er sprake was van onderbezetting. :moe:

~Panthera~
22-11-04, 20:14
Geplaatst door Rabi'ah.
En ik maar denken dat er sprake was van onderbezetting. :moe:
------------

Tja......... :moe:

Ourzazate
22-11-04, 20:14
Ik vraag me af hoveel geld dit de belastingbetaler heeft gekost...:).

Als er amateurs zijn op het gebied van Openbaar Ministerie, Politie en Nationale Recherche dan is het hier in Nederland wel. Zoveel mankracht zet je toch alleen in als er sprake is van een kans op vervolging...?

~Panthera~
22-11-04, 20:17
Geplaatst door Ourzazate
Ik vraag me af hoveel geld dit de belastingbetaler heeft gekost...:).

Als er amateurs zijn op het gebied van Openbaar Ministerie, Politie en Nationale Recherche dan is het hier in Nederland wel. Zoveel mankracht zet je toch alleen in als er sprake is van een kans op vervolging...?
-----------

Hier dus niet. :moe:

TonH
23-11-04, 00:14
Hoeveel vermeende terroristen zijn er nu nog over?

Straks blijkt zelfs Van Gogh nog door een malloot om het leven te zijn gebracht :moe:

Marsipulami
23-11-04, 00:24
Geplaatst door TonH
Hoeveel vermeende terroristen zijn er nu nog over?

Straks blijkt zelfs Van Gogh nog door een malloot om het leven te zijn gebracht :moe:

Het is soms wel moeilijk om existentiele angsten, hersenschimmen en hallucinaties voor een rechtbank te laten veroordelen. Het recht leent zich daar niet echt toe.

TonH
23-11-04, 00:30
Geplaatst door Marsipulami
Het is soms wel moeilijk om existentiele angsten, hersenschimmen en hallucinaties voor een rechtbank te laten veroordelen. Het recht leent zich daar niet echt toe.

http://www.cosgan.net/images/midi/muede/p040.gif

taouanza
23-11-04, 08:29
Geplaatst door Ourzazate
Ik vraag me af hoveel geld dit de belastingbetaler heeft gekost...:).

Als er amateurs zijn op het gebied van Openbaar Ministerie, Politie en Nationale Recherche dan is het hier in Nederland wel. Zoveel mankracht zet je toch alleen in als er sprake is van een kans op vervolging...?

De criminelen schijten in hun broek................................van het lachen.

Ik denk dat je zowiezo niet kan werken met zulke aantallen.
Het kost alleen maar tijd en geld doordat iedereen langs mekaar heen gaat werken.

taouanza
23-11-04, 08:33
Geplaatst door TonH
Hoeveel vermeende terroristen zijn er nu nog over?

Straks blijkt zelfs Van Gogh nog door een malloot om het leven te zijn gebracht :moe:

Bedoelen je mannen die met hun vrouwen gaan winkelen of hun vrouwen opbellen om te zeggen dat ze later komen?
Ondanks dat mannen niet graag winkelen met hun vrouwen en ze ook niet echt attent zijn zullen er toch een hele hoop overblijven. Zelfs bij moslims. Dus je bent nog niet veilig.

et_2000nl
23-11-04, 08:46
Zo, laat dit een voorbeeld zijn voor vermeende terroristen. "In Nederland word er niet met je gesold!!!!."

taouanza
23-11-04, 08:49
Geplaatst door et_2000nl
Zo, laat dit een voorbeeld zijn voor vermeende terroristen. "In Nederland word er niet met je gesold!!!!."

He maar het is wel een voordeel voor mannen.
Nu hoeven jullie je vrouwen niet meer op te bellen als je later komt.
Je hoeft ook niet meer met ze te gaan winkelen: Sorry schat anders krijg ik de AIVD achter me aan.http://www.smilieportal.de/img/verwirrt/1/13.gif

et_2000nl
23-11-04, 08:55
Geplaatst door taouanza
He maar het is wel een voordeel voor mannen.
Nu hoeven jullie je vrouwen niet meer op te bellen als je later komt.
Je hoeft ook niet meer met ze te gaan winkelen: Sorry schat anders krijg ik de AIVD achter me aan.http://www.smilieportal.de/img/verwirrt/1/13.gif

Seksist.... Alsof de AIVD jou niet in de gaten houd. Leuke afleidingsmanouvre....

taouanza
23-11-04, 08:59
Geplaatst door et_2000nl
Seksist.... Alsof de AIVD jou niet in de gaten houd. Leuke afleidingsmanouvre....

Oja mischien zit er wel een leukerd tussen die met mij wil winkelen.:denk: