PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Ik zal alles doen om Bousakla politieke schade toe te brengen'



Marsipulami
22-11-04, 21:50
'Ik zal alles doen om Bousakla politieke schade toe te brengen'

Broer van dader: 'Hopelijk krijgt hij een eerlijk proces'

door Ruud Goossens

'Ik wil ook mijn verhaal doen. Het beeld dat van mijn broer geschetst wordt, is niet correct.' De broer van Philippe D.C., de man die donderdagavond werd gearresteerd, belde gisteren op eigen initiatief naar de redactie. Volgens Dyab Abou Jahjah is hij zelf AEL-lid. We geven u zijn versie van de feiten.


"Na de uitspraken van mevrouw Bousakla over de moslimexecutieve hebben we daarover gediscussieerd. We waren het totaal niet met haar eens. We vonden inderdaad dat ze opruiende dingen zei. De moslims worden al zo geviseerd en dan gaat zij er nog een schepje bovenop doen. Indien Patrick Dewael zoiets gezegd zou hebben: oké. Maar bij Bousakla is het nog veel erger, het is een soort verraad.

"Mijn broer was uit op een politieke discussie met haar. Hij heeft naar de SP.A gebeld, maar haar niet aan de lijn gekregen. Misschien heeft hij dan iets gezegd dat niet door de beugel kan. Hij heeft een fout gemaakt, waarvoor hij eerlijk bestraft moet worden. Alleen denk ik dat dat niet zal gebeuren. Dit wordt een politiek proces. Dat voel je. Er moet blijkbaar een voorbeeld gesteld worden, het land staat in rep en roer. De afgelopen dagen voelde ik dat hij met schrik zat. Hij wist dat hij iets verkeerds had gedaan. Hij is een modelvader met een vrouw en twee kinderen. Blanco strafblad.

"Er worden tal van onwaarheden verteld. Philippe heeft zich niet tot de islam bekeerd. Onze vader is Algerijns, we zijn dus gewoon moslims van bij onze geboorte. Onze moeder is Belgische, wij hebben altijd in Gent gewoond. Hij is geen fanatieke gelovige en spreekt zelfs geen Arabisch. Hij doet wel mee aan de ramadan en hij was erg begaan met de Palestijnse kwestie. Een paar jaar geleden is hij daarom naar die AEL-betoging in Antwerpen geweest. Wellicht heeft hij daar een aantal AEL-mensen leren kennen. Maar hij was zeker niet actief bezig met die organisatie. Hij was wél echt links. Hij sympathiseerde bijvoorbeeld met de Farc-rebellen in Colombia. Hij was tegen onrecht.

"Ik zal sowieso in de tegenaanval gaan. Ik zal Mimount Bousakla niet fysiek bedreigen, maar ik zal wel alles doen om haar politieke schade toe te brengen. Zij is de oorzaak van al deze ellende."

(RG)

De Morgen

ZbaqZbaq
22-11-04, 22:16
Geplaatst door Marsipulami
'Ik zal alles doen om Bousakla politieke schade toe te brengen'

Broer van dader: 'Hopelijk krijgt hij een eerlijk proces'

door Ruud Goossens

'Ik wil ook mijn verhaal doen. Het beeld dat van mijn broer geschetst wordt, is niet correct.' De broer van Philippe D.C., de man die donderdagavond werd gearresteerd, belde gisteren op eigen initiatief naar de redactie. Volgens Dyab Abou Jahjah is hij zelf AEL-lid. We geven u zijn versie van de feiten.


vreemd ... op www.arabeuropean kwam ik deze tekst tegen...

AEL en associaties met extremisme: wanneer leert Vlaanderen haar les?


AEL wordt weer in verband gebracht met bedreigingen. De criminalisering doet het nog goed. Uit de inbeslagname van onze boekhouding ten tijde van de arrestatie van Dyab Abou Jahjah blijkt opeens een stok om het doodgelopen onderzoek nieuw leven in te blazen. De bedreiger van Bousakla zou een lid zijn van ael. We herinneren ons nog goed de bedreigingen die Bousakla van een SP.a partijgenoot kreeg en dat op de AEL werd afgeschoven. Zo ook nu, de man is geen lid van de AEL. De broer schreef zich in 2002 in.

Buiten het feit dat vele AEL'ers en vele politici altijd al en regelmatig doodsbedreigingen krijgen is het bijzonder laag om de recente bedreigingen weer aan de AEL te linken. AEL houdt zich niet bezig met dergelijke zaken maar probeert integendeel een stem te betekenen voor de Arabisch-islamitische minderheden in dit land.

De aangehouden man is een bekeerde Vlaming en zoals gezegd geen AEL lid. Wat nog altijd niets betekent, zijn gedrag keurt de AEL af maar dienen we te plaatsen in de hutsepot die onze samenleving maakt met termen als moslimfundamentalisme, moslimextremisme, terrorisme, islam, moskee en ga zo maar door... mensen kunnen zich hieraan doodergeren, sommigen kunnen verkeerde zaken uithalen wat nog altijd niets gevaarlijks hoeft in te houden.

Wat wel gevaarlijk is is het amalgaan dat steeds gemaakt wordt door de media, het establishment en hun onbekwame producten waaronder Bousakla zelf. Ze leveren de samenleving geen goede dienst met de criminalisering die moslims dag na dag ervaren. Of zal deze bekeerde Vlaming met de bekende maatregelen de nationaliteit ontnomen worden en terug gestuurd worden naar …

België creëert met dit soort onbekwaam handelen simpelweg een zichzelf-waarmakende voorspelling.

De AEL is alleszins geamuseerd door deze zoveelste onterechte associëring waar weer uit blijkt dat Vlaanderenland niet beter weet.

Tegelijkertijd analyseert de staatsveiligheid op tv en in navolging hiervan premier Verhofstadt de afwezigheid van moslimterrorisme in Belgie. Dat dit bij henzelf en bij de Vlaamse media en intelligentia toch geen reflex tot gevolgtrekking tot stand brengt al is het maar om zelf niet te vervallen in bot extremisme is armoe troef.

Het is duidelijk dat Vlaanderen een snelcursus nodig heeft inzake definities en hantering van terminologie. De AEL beraadt zich over het organiseren hiervan.

Bar
22-11-04, 22:17
Geplaatst door Marsipulami
maar ik zal wel alles doen om haar politieke schade toe te brengen. Zij is de oorzaak van al deze ellende."

(RG)

De Morgen

Het slachtoffer als oorzaak van de eigen bedreiging......

Waar hebben we dat ook al eerder gehoord?

observer
23-11-04, 08:11
De aangehouden man is een bekeerde Vlaming en zoals gezegd geen AEL lid in het eerste artikel spreekt de broer al tegen dat hij bekeerd was