PDA

Bekijk Volledige Versie : Comming soon in Den Haag: Little Marakesh & Little Ankara



ZbaqZbaq
22-11-04, 23:47
China Town Den Haag wordt meer zichtbaar gemaakt. Dit gebeurt door de openbare ruimte in Chinees-Aziatische sfeer in te richten en winkels en restaurants in het gebied een meer Chinese uitstraling te geven. Doel is het toerisme naar het gebied te bevorderen en het ondernemerschap ter plekke te stimuleren. Bij de inrichting wordt gedacht aan toepasselijk straatmeubilair, Chinese gevelbeelden, reclame en een herkenbare toegang. Voor het verder ontwikkelen van China Town hebben burgemeester en wethouders een bedrag van € 1,1 miljoen uitgetrokken.


Naar verwachting zal de gemeenteraad binnenkort de Gedempte Gracht tussen Spui en Paviljoensgracht en de Wagenstraat tussen Grote Markstraat en Amsterdamse Veerkade officieel aanwijzen als China Town Den Haag. De inrichting van de openbare ruimte in dit gebied zal in overleg met de bewoners, ondernemers en vastgoed-eigenaren plaatsvinden. Voor de Gedempte Gracht geldt hierbij, dat de Chinees-Aziatische inrichting moet passen in de plannen van de Spuimarkt.

China Town Den Haag maakt deel uit van City Mondial.
In het Haagse China Town zijn veel Aziatische restaurants. Daarnaast is er een Chinees Business Centre en een grote Aziatische meubelzaak. Ook hebben zich Aziatische kappers, kledingreparatie-bedrijven, supermarkten, kadoshops en een Chinese boekwinkel in het gebied gevestigd.


Met de ontwikkeling van China Town Den Haag wordt een groot aantal doelen nagestreefd. Het gaat onder meer om:

het aantal bezoekers aan het gebied met 4% per jaar te laten groeien
het gebied leefbaarder en veiliger te maken
de werkgelegenheid in China Town met 4% te laten groeien
de verblijfsduur van bezoekers aan de binnenstad te verlengen
de voorzieningen voor de Chinese gemeenschap uit te breiden
het aantal Chinese/Aziatische bedrijven in het gebied met 10% te laten toenemen
het aantal evenementen in het gebied uit te breiden
Een herkenbaar China Town kan in de toekomst ook een rol spelen bij de werving van Aziatische bedrijven en instellingen voor de stad.
---------------------------------------------------------------


uhhh.... segregratie ? integratie ? spreiding ? Nederlandse taal ? aanpassen ?

zelfs de straatnaam bordjes zijn inmiddels in het chinees en NL's

Mark
23-11-04, 06:57
Geplaatst door ZbaqZbaq

uhhh.... segregratie ? integratie ? spreiding ? Nederlandse taal ? aanpassen ?

zelfs de straatnaam bordjes zijn inmiddels in het chinees en NL's

sssttttt niet verklappen dat we ze alvast verzamelen voor transport ;)

et_2000nl
23-11-04, 07:55
Ik gebruik zelf ook China-Town in de US altijd als voorbeeld voor goed segregatie beleid. Zelfs taal is daar geen probleem, zat Chinezen spreken geen woord engels en toch voelen die zich en worden ze behandeld als amerikaan.

De nederlandse 'tolerantie' gaat zo ver als dat alleen een andere huidskleur in principe kan worden getolereerd, maar voor de rest moet je vooral leven als een voorbeeldige kaaskop.

Fuck de integratie.

taouanza
23-11-04, 08:05
Tja als je mobieltjes wil verkopen mogen hoofddoekjes ook opeens wel.:rolleyes:

observer
23-11-04, 08:09
Geplaatst door et_2000nl
Ik gebruik zelf ook China-Town in de US altijd als voorbeeld voor goed segregatie beleid. Zelfs taal is daar geen probleem, zat Chinezen spreken geen woord engels en toch voelen die zich en worden ze behandeld als amerikaan.

De nederlandse 'tolerantie' gaat zo ver als dat alleen een andere huidskleur in principe kan worden getolereerd, maar voor de rest moet je vooral leven als een voorbeeldige kaaskop.

Fuck de integratie. ik weet niet hoe het in den haag is maar china town ideeen in rotterdam zijn mee voor het gezicht dan voor de segregatie, ja de chinezen zijn een aparte groep en de 1e generatie spreekt slecht of geen nederlands maar de huidige generatie die hier geboren is haalt bv op school betere resultaten dan gemiddeld

er zijn ook nooit of zelfden problemen met chinese nederlanders

ze hebben gewoon zelf hun eigen plek gevonden

daar kan islamitisch nederland nog wat van leren

et_2000nl
23-11-04, 08:19
Geplaatst door observer
ik weet niet hoe het in den haag is maar china town ideeen in rotterdam zijn mee voor het gezicht dan voor de segregatie, ja de chinezen zijn een aparte groep en de 1e generatie spreekt slecht of geen nederlands maar de huidige generatie die hier geboren is haalt bv op school betere resultaten dan gemiddeld

er zijn ook nooit of zelfden problemen met chinese nederlanders

ze hebben gewoon zelf hun eigen plek gevonden

daar kan islamitisch nederland nog wat van leren

Dus 'problemen' zijn de maatstaf of je moet integreren of MAG segregeren. Wie bepaalt dat?

Overigens is het zo dat er wel degelijk chinees specifieke criminaliteit en zelfs mafia is, ook in Nederland. Hun doelen zijn vnl Chinees. Lees rapport comissie van Traa.

Als je je dus met de in Nederland getolereerde vormen van criminaliteit bezig houd, afpersing, mensensmokkel, drugs smokkel, enz, is segregatie in ene een toegestaan fenomeen.

Dit alles in een schraal contrast met de integratie discussie of we wel een hoofddoek moeten tolereren als "symbool van vrouwen onderdrukking"....

Beetje selectief wel, vind jezelf ook niet?

observer
23-11-04, 10:06
Geplaatst door et_2000nl
Dus 'problemen' zijn de maatstaf of je moet integreren of MAG segregeren. Wie bepaalt dat?

Overigens is het zo dat er wel degelijk chinees specifieke criminaliteit en zelfs mafia is, ook in Nederland. Hun doelen zijn vnl Chinees. Lees rapport comissie van Traa.

Als je je dus met de in Nederland getolereerde vormen van criminaliteit bezig houd, afpersing, mensensmokkel, drugs smokkel, enz, is segregatie in ene een toegestaan fenomeen.

Dit alles in een schraal contrast met de integratie discussie of we wel een hoofddoek moeten tolereren als "symbool van vrouwen onderdrukking"....

Beetje selectief wel, vind jezelf ook niet? nu had ik het woord criminaliteit niet gebruikt maar problemen
maar goed op zich is het niet zo vreemd als autochtonen daar wel iets van maken

immers 80% van de slachtoffers van zeg maar marokkaanse criminaliteit is autochtoon, dat men daar dus meer ophef over maakt dan wat er in de chinese gemeenschap gebeurd is logisch

overigens heeft zowel de politie in rotterdam als amsterdam speciale teams die zich met chinese criminaliteit bezighouden zonder dat iemand dat ooit discriminatie heeft genoemd

en ik denk dat het geen kwestie is van integreren of segregeren

in rotterdam heeft een aantal chinese ondernemers een soort chinatown gemaakt van het gebied rond de kop van de kruiskade, met winkels en cultuur etc

gericht op zowel de chinees als de rest van de bevolking is dat integratie of segregatie?

feit is dat met behoud van identiteit men toch succesvol deel is van de samenleving

zonder ooit veel subsidie of speciale scholen of wat dan ook (er is pas 2 jaar geleden een organisatie opgericht om de belangen van nederlandse chinezen te behartigen)

kan jij me uitleggen hoe het komt dat als men gaat vergelijken op bv schoolprestaties aziatische kinderen in nederland extreem hoog scoren (hoger dan "blanke" kinderen) en marokkaanse kinderen veel lager

zelfde problemen zelfde kansen verschillende resultaten

ZbaqZbaq
23-11-04, 11:34
Geplaatst door et_2000nl
Ik gebruik zelf ook China-Town in de US altijd als voorbeeld voor goed segregatie beleid. Zelfs taal is daar geen probleem, zat Chinezen spreken geen woord engels en toch voelen die zich en worden ze behandeld als amerikaan.

De nederlandse 'tolerantie' gaat zo ver als dat alleen een andere huidskleur in principe kan worden getolereerd, maar voor de rest moet je vooral leven als een voorbeeldige kaaskop.

Fuck de integratie.

hehehe...cool man.... je ogen zijn geopend.

chliha
23-11-04, 14:29
Geplaatst door observer
nu had ik het woord criminaliteit niet gebruikt maar problemen
maar goed op zich is het niet zo vreemd als autochtonen daar wel iets van maken

immers 80% van de slachtoffers van zeg maar marokkaanse criminaliteit is autochtoon, dat men daar dus meer ophef over maakt dan wat er in de chinese gemeenschap gebeurd is logisch

overigens heeft zowel de politie in rotterdam als amsterdam speciale teams die zich met chinese criminaliteit bezighouden zonder dat iemand dat ooit discriminatie heeft genoemd

en ik denk dat het geen kwestie is van integreren of segregeren

in rotterdam heeft een aantal chinese ondernemers een soort chinatown gemaakt van het gebied rond de kop van de kruiskade, met winkels en cultuur etc

gericht op zowel de chinees als de rest van de bevolking is dat integratie of segregatie?

feit is dat met behoud van identiteit men toch succesvol deel is van de samenleving

zonder ooit veel subsidie of speciale scholen of wat dan ook (er is pas 2 jaar geleden een organisatie opgericht om de belangen van nederlandse chinezen te behartigen)

kan jij me uitleggen hoe het komt dat als men gaat vergelijken op bv schoolprestaties aziatische kinderen in nederland extreem hoog scoren (hoger dan "blanke" kinderen) en marokkaanse kinderen veel lager

zelfde problemen zelfde kansen verschillende resultaten


Misschien omdat ook dat geld van de maffia daarin geinvesteerd wordt? En dat daar niet naar word omgekeken?

Inderdaad, autochtonen zijn selectief waar het om mensenrechten gaat, als je anderen smokkelt, onderdrukt, gebruikt, mag dat wel, zolang het maar niet om witte burgertjes gaat.

Ikhziyytttt!
(marokkaanse voor FUCK)

observer
23-11-04, 16:15
Geplaatst door chliha
Misschien omdat ook dat geld van de maffia daarin geinvesteerd wordt? En dat daar niet naar word omgekeken?

Inderdaad, autochtonen zijn selectief waar het om mensenrechten gaat, als je anderen smokkelt, onderdrukt, gebruikt, mag dat wel, zolang het maar niet om witte burgertjes gaat.

Ikhziyytttt!
(marokkaanse voor FUCK)

lees het goed

als je iets ziet of meemaakt is het altijd belangrijker voor je

chinese misdaad vind plaats buiten zichtveld van de rest van de samenleving dus zal ook niet als erg ervaren worden door de rest van de samenleving

kijk bv naar het loverboy probleem dat werd in marokkaanse kringen ook altijd beetje lacherig overgedaan tot bleek dat ze tegenwoordig juist marokaanse meisjes als doelwit nemen

wat heeft maffiageld met scholieren te maken?

leg mij nu eens uit hoe het kan dat een kind uit somalie! vietnam of china het veel beter doen dan marokkaanse kinderen

die uit vietnam en china zelf beter dan blanke kinderen, er zijn ook geen speciale scholen en de meesten zitten niet eens op zwarte scholen waar per leerling veel meer geld is.

enne Ikhziyytttt!
(marokkaanse voor FUCK) you to!

et_2000nl
23-11-04, 16:57
Geplaatst door ZbaqZbaq
hehehe...cool man.... je ogen zijn geopend.

Mijne altijd al geweest, nu de jouwe nog....

et_2000nl
23-11-04, 17:12
Geplaatst door observer
nu had ik het woord criminaliteit niet gebruikt maar problemen
maar goed op zich is het niet zo vreemd als autochtonen daar wel iets van maken

immers 80% van de slachtoffers van zeg maar marokkaanse criminaliteit is autochtoon, dat men daar dus meer ophef over maakt dan wat er in de chinese gemeenschap gebeurd is logisch

overigens heeft zowel de politie in rotterdam als amsterdam speciale teams die zich met chinese criminaliteit bezighouden zonder dat iemand dat ooit discriminatie heeft genoemd

en ik denk dat het geen kwestie is van integreren of segregeren

in rotterdam heeft een aantal chinese ondernemers een soort chinatown gemaakt van het gebied rond de kop van de kruiskade, met winkels en cultuur etc

gericht op zowel de chinees als de rest van de bevolking is dat integratie of segregatie?

feit is dat met behoud van identiteit men toch succesvol deel is van de samenleving

zonder ooit veel subsidie of speciale scholen of wat dan ook (er is pas 2 jaar geleden een organisatie opgericht om de belangen van nederlandse chinezen te behartigen)

kan jij me uitleggen hoe het komt dat als men gaat vergelijken op bv schoolprestaties aziatische kinderen in nederland extreem hoog scoren (hoger dan "blanke" kinderen) en marokkaanse kinderen veel lager

zelfde problemen zelfde kansen verschillende resultaten

De marokkaanse gemeenschap is vele malen groter dan de chinese. Zonder het goed te praten, crimineel gedrag van marokkanen, net zoals van autochtonen is dus niet selectief. Als men crimineel is, word men in eens marrokkaan. Beetje raar niet. Deze mensen zijn toch al zo'n 30 jaar hier, sommige 3e generatie hier.....

Elke criminoloog kan je vertellen dat bij bepaalde sociale klasse bepaald crimineel gedrag hoort. Da's slechts een constatering, geen waarde oordeel. Marokkanen en Tokkies behoren grotendeels tot de sociale onderklasse, vandaar.... Ik vind het ook niet leuk, maar ja, sommige dingen zijn nou eenmaal zoals ze zijn. In amerika zie dat om die reden afro amerikanen ook in grote getalen de gevangenissen bezetten. De tijd van hun huidskleur de schuld geven zijn ze ook in de US al lang voorbij. De KKK is een leuke persiflage van zichzelf. Nu Nederland nog met z'n marokkanen, ik denk dat het nog wel 2 decennia gaat duren voordat dat besef er is. Dat chinezen alleen chinezen lastig vallen en daarom getolereerd worden, besef dat die chinezen ook nederlander zijn. Dat men dat maatschappelijk tolereerd is us op zijn minst rascistisch.

Gelul over eigen identiteit is er al veel langer. Hoofddoek, moskee, enz. Behalve als je mobieltjes verkoopt. Ze zullen wel gejat zijn, maar ja, als ze goedkoop zijn hebben we niet zoveel principes toch....

Islamitische scholen in Adam, ook in west, hebben de beste resultaten van de buurt. Idd ze doen maar. k zal mijn kinderen er niet naar toe sturen. Maar het is toch wel een beetje gelul allemaal, niet waar?

observer
23-11-04, 22:30
Dat chinezen alleen chinezen lastig vallen en daarom getolereerd worden, besef dat die chinezen ook nederlander zijn. Dat men dat maatschappelijk tolereerd is us op zijn minst rascistisch. zeg ik niet er zijn zelfs speciale teams in amsterdam bv omdat het moeilijk is info vergaren

en ik zeg ook niet dat het getollereerd moet worden of wordt, het valt alleen niet op weinig in zicht ook weinig aangifte

overigens zijn er meen ik 340000 marokkanen in nederland
maar 150000 chinezen en 30000 vietnamezen

dus toch ook een groot aantal meen wel dat er 5x zoveel chinese ondernemers zijn dan marokkaanse

in rotterdam wonen de chinezen nu ook niet in villawijken dus het moet meer zijn dan alleen sociale omstandigheden

weet dat in chinese families gezag van ouderen sterk telt

ZbaqZbaq
23-11-04, 22:32
Geplaatst door et_2000nl
Mijne altijd al geweest, nu de jouwe nog....

ik heb me vergist... anders had je het wel gezien