PDA

Bekijk Volledige Versie : Doodsbrief Aboutaleb duikt weer op



NIS
23-11-04, 09:20
Amsterdams wethouder Ahmed Aboutaleb, onder meer belast met integratie en sociale zaken, wordt evenals Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali al maandenlang met de dood bedreigd. Afgelopen zondag verscheen weer een waarschuwingsbrief aan zijn adres op internet. Opvallend is dat de eerste regels van de brief exact hetzelfde zijn als die in de open brief aan Hirsi Ali die op het lichaam van Theo van Gogh werd achtergelaten.

'Open brief aan de wethouder van Amsterdam: Abou Taleb' staat er boven de brief die zondag opdook op het prikbord van onder meer de chatgroep MoslimsinNederland-deenigeechte. "Geachte Zindiq (afvallige, red), Het is uitermate verbolgend op de manier waarop u in Amsterdam uw functie bekleed. De manier waarop u zich zogenaamd als een 'seculiere moslim' (=KAFIR) presenteert is nog meer aanstootgevender", zo staat in de brief. Een kafir is een ongelovige.

Aboutaleb wordt in de brief verder duidelijk gemaakt dat hij 'geen enkel recht' heeft om zich te presenteren als vertegenwoordiger van de moslimgemeenschap: "U en zoals vele zogenaamde moslims met u, die het concept van scheiding van kerk en staat onderschrijven hebben of helemaal geen benul van het islamitische concept of zijn gewoon hardnekkige ongelovigen." Dan wordt vervolgens een uitleg gegeven van dat islamitische concept.

De opsteller van de brief refereert verderop in de brief aan enkele uitspraken van Aboutaleb die hij deed tijdens een bezoek aan de Amsterdamse Tawheed-moskee, die eerder in het nieuws was gekomen omdat het boeken verkocht waarin werd opgeroepen om homo's van hoge gebouwen te gooien. Aboutaleb sprak zich uit tegen deze uitlatingen, iets wat volgens de briefschrijver een 'ware moslim' nooit gedaan zou hebben. "U als ongelovige, neem het u echter niet zozeer kwalijk als de leiding van deze Amsterdamse moskee."

De leiding van de Tawheed-moskee nam geen afstand van het boek, maar schoof de beschuldiging af op de uitgever van het boek. Volgens de briefopsteller had de moskee echter moeten zeggen: "Het zou ons uitermate verheugen wanneer wij de Sharia zouden inluiden met het te pletter laten neervallen van meneer Wilders van de Euromast."

De brief is op het prikbord geplaatst door iemand die zich 'Bushra Lilmuminien' noemt. Eerder verscheen onder deze naam op internet de oproep tot 'de verplichting van het doden van degene die de profeet uitscheldt', doelend op onder meer Hirsi Ali. Onder de brief aan Aboutaleb heeft Bushra Lilmuminien ook het testament van 'broeder' Mohammed B. geplaatst, de vermeende moordenaar van Theo van Gogh.

Aboutaleb wordt sinds de moord op Van Gogh al streng beveiligd. Ismail A. en Jason W., die anderhalve week geleden na een belegering van het Haagse Laakkwartier werden opgepakt, zouden moordplannen hebben beraamd op Aboutaleb, Hirsi Ali, Geert Wilders en Amsterdams burgemeester Job Cohen.

NIS
23-11-04, 09:24
Wat zit ik me rot te ergeren aan die gekken, die zich zogenaamd Moslims noemen.

Ik bid, dat ze zo snel mogelijk gepakt worden.. In hun termen gesproken: De hel wacht op jullie! :regie:

et_2000nl
23-11-04, 09:27
Toch wel gek hoor. Dat boekje met de vermeende opruiende teksten lag al jaren te koop in diverse boekhandels en moskeen. Ik heb tot op de dag van vandaag niet van een incident gehoord waarbij men gepoogd heeft een homo op dergelijke wijze aan te vallen.

Zo volgzaam zijn die fundamentalistische moslims dus ook weer niet, sterker nog, ze hebben het jaren lang gewoon genegeerd....

et_2000nl
23-11-04, 09:31
Punt 2:

Wat een enorm verschil in media aandacht voor de bedreigden in Nederland. Zo'n beetje heel Nederlad mag meegenieten van de soap "De bedreigingen van Wilders en Hirschi Ali", terwijl Cohen en Aboutaleb gewoon hun werk lijken te hervatten en niet moord en brand schreeuwen dat het allemaal zo eng is....

Het zou toch niet zo zijn dat AHA en Wilders hun dreigbrieven willen exploiteren voor electorale doeleinden.... Boefjes....

Tomas
23-11-04, 09:34
Geplaatst door et_2000nl
Punt 2:

Wat een enorm verschil in media aandacht voor de bedreigden in Nederland. Zo'n beetje heel Nederlad mag meegenieten van de soap "De bedreigingen van Wilders en Hirschi Ali", terwijl Cohen en Aboutaleb gewoon hun werk lijken te hervatten en niet moord en brand schreeuwen dat het allemaal zo eng is....

Het zou toch niet zo zijn dat AHA en Wilders hun dreigbrieven willen exploiteren voor electorale doeleinden.... Boefjes....

Is het nou domheid of gewoon haat om aha te beschuldigen van overdreven reactie op haar bedreigingen? Ik kan dat niet altijd even makkelijk plaatsen.

Afrux
23-11-04, 09:35
Ik ben nooit een fan van Aboutaled geweest. de berbers beschouwen hem als een verrader en iemand zonder principes. Het is net de staart van een kip, hij gaat met alle winden mee, om het op zijn berbers uit te drukken.


Maar ik verafschuw dreigemneten aan zijn adres en die van andere Marokkanen en niet Marokkanen vanwege hun ideologie of mening.

Ik ben hier vaak voor alles en nog wat uitgemaakt, bij mijn strijd tegen deze zieke geesten. De dood van Theo van Gogh is voor mij niets meer en niets minder dan een andere slachtoffer, alleen al in Algerije hebben ze meer dan 100000 mensne vermoord (voor mij zijn deze levens net zo belangrijk als die van Van Gogh of als die van de Berber Wereldster Lunes of de Rai zanger Hosni.

taouanza
23-11-04, 09:40
Geplaatst door NIS
Amsterdams wethouder Ahmed Aboutaleb, onder meer belast met integratie en sociale zaken, wordt evenals Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali al maandenlang met de dood bedreigd. Afgelopen zondag verscheen weer een waarschuwingsbrief aan zijn adres op internet. Opvallend is dat de eerste regels van de brief exact hetzelfde zijn als die in de open brief aan Hirsi Ali die op het lichaam van Theo van Gogh werd achtergelaten.

'Open brief aan de wethouder van Amsterdam: Abou Taleb' staat er boven de brief die zondag opdook op het prikbord van onder meer de chatgroep MoslimsinNederland-deenigeechte. "Geachte Zindiq (afvallige, red), Het is uitermate verbolgend op de manier waarop u in Amsterdam uw functie bekleed. De manier waarop u zich zogenaamd als een 'seculiere moslim' (=KAFIR) presenteert is nog meer aanstootgevender", zo staat in de brief. Een kafir is een ongelovige.

Aboutaleb wordt in de brief verder duidelijk gemaakt dat hij 'geen enkel recht' heeft om zich te presenteren als vertegenwoordiger van de moslimgemeenschap: "U en zoals vele zogenaamde moslims met u, die het concept van scheiding van kerk en staat onderschrijven hebben of helemaal geen benul van het islamitische concept of zijn gewoon hardnekkige ongelovigen." Dan wordt vervolgens een uitleg gegeven van dat islamitische concept.

De opsteller van de brief refereert verderop in de brief aan enkele uitspraken van Aboutaleb die hij deed tijdens een bezoek aan de Amsterdamse Tawheed-moskee, die eerder in het nieuws was gekomen omdat het boeken verkocht waarin werd opgeroepen om homo's van hoge gebouwen te gooien. Aboutaleb sprak zich uit tegen deze uitlatingen, iets wat volgens de briefschrijver een 'ware moslim' nooit gedaan zou hebben. "U als ongelovige, neem het u echter niet zozeer kwalijk als de leiding van deze Amsterdamse moskee."

De leiding van de Tawheed-moskee nam geen afstand van het boek, maar schoof de beschuldiging af op de uitgever van het boek. Volgens de briefopsteller had de moskee echter moeten zeggen: "Het zou ons uitermate verheugen wanneer wij de Sharia zouden inluiden met het te pletter laten neervallen van meneer Wilders van de Euromast."

De brief is op het prikbord geplaatst door iemand die zich 'Bushra Lilmuminien' noemt. Eerder verscheen onder deze naam op internet de oproep tot 'de verplichting van het doden van degene die de profeet uitscheldt', doelend op onder meer Hirsi Ali. Onder de brief aan Aboutaleb heeft Bushra Lilmuminien ook het testament van 'broeder' Mohammed B. geplaatst, de vermeende moordenaar van Theo van Gogh.

Aboutaleb wordt sinds de moord op Van Gogh al streng beveiligd. Ismail A. en Jason W., die anderhalve week geleden na een belegering van het Haagse Laakkwartier werden opgepakt, zouden moordplannen hebben beraamd op Aboutaleb, Hirsi Ali, Geert Wilders en Amsterdams burgemeester Job Cohen.


Is dit nou een doodsbedreiging?
Het moet niet gekker worden zeg.
Kijkt de media wel eens op Fok.nl?

Hoe ver wil men gaan in die selectieve verontwaardiging?

et_2000nl
23-11-04, 09:40
Geplaatst door Tomas
Is het nou domheid of gewoon haat om aha te beschuldigen van overdreven reactie op haar bedreigingen? Ik kan dat niet altijd even makkelijk plaatsen.

Ik weet het ook niet, ik heb er namelijk geen waarde oordeel over. Ik kan slechts constateren dat mensen er heel anders mee omgaan. Dus geen haat noch domheid....

taouanza
23-11-04, 09:52
Geplaatst door Mark
Relax, zodra hij dood is wordt dat vast en zeker afgekeurd hier :duim:

hoewel ie het wel over zich heen heeft geroepen uiteraard :)

Ja ik vind het zeker afkeuringswaardig als malloten belangrijker worden gemaakt dan ze zijn.

Jez
23-11-04, 10:50
Geplaatst door NIS
Aboutaleb wordt in de brief verder duidelijk gemaakt dat hij 'geen enkel recht' heeft om zich te presenteren als vertegenwoordiger van de moslimgemeenschap

Cool. Aboutaleb is namelijk wethouder van Amsterdam.

En wanneer houden die doodsbedreigingen nou een keer op? Moeten we er werkelijk elke keer aan herinnerd worden dat we met de immigranten ook de barbaarse middeleeuwen in ons land hebben gekregen? Dat was al duidelijk met de islamitische slachting van Van Gogh midden op straat.

et_2000nl
23-11-04, 11:03
Geplaatst door Jez
Cool. Aboutaleb is namelijk wethouder van Amsterdam.

En wanneer houden die doodsbedreigingen nou een keer op? Moeten we er werkelijk elke keer aan herinnerd worden dat we met de immigranten ook de barbaarse middeleeuwen in ons land hebben gekregen? Dat was al duidelijk met de islamitische slachting van Van Gogh midden op straat.

Toch wil ik je er op wijzen dat de meeste mensen in de middeleeuwen nauwelijks konden lezen en schrijven. Dreigbrieven zijn om die rede slechts van deze en de vorige eeuw.

Voorts wil ik je op wijzen dat hoe slecht de dreigbrieven ook zijn en hoe erg de moord op van Gogh ook, je vergelijking raakt kant noch wal. Emotie gewauwel.

Er zijn wel een aantal plekken op deze aardkloot die een vergelijking met de middeleeuwen rechtvaardigd, Palestina en Irak.

GroteWolf
23-11-04, 11:13
Is dit nou een doodsbedreiging?
Het moet niet gekker worden zeg.
Kijkt de media wel eens op Fok.nl?

Hoe ver wil men gaan in die selectieve verontwaardiging?


Wees blij dat je niet in zijn schoenen staat. Toon een beetje respect voor deze man en zijn moed.
Wat wil jij nu eigenlijk? In ieder geval niet samenleven met Koefaar, dat is inmiddels wel duidelijk.

TonH
23-11-04, 11:44
Geplaatst door Tomas
Is het nou domheid of gewoon haat om aha te beschuldigen van overdreven reactie op haar bedreigingen? Ik kan dat niet altijd even makkelijk plaatsen.

Zoiets vraag ik me nou ook af over reacties zoals bijvoorbeeld deze die vandaag in Trouw een bericht van de zelfde strekking stond:


Dat Hirsi Ali bedreigd wordt is duidelijk, maar bij Aboulateb en Cohen kan ik mij daar niet zo veel bij voorstellen. Cohen die zei te worden bedreigd stond zondag gewoon tussen de menigte bij dat opgeklopte popconcert in Amsterdam. Dat had Hirsi Ali dus nooit gekund. Dus wat Cohen valt die bedreiging wel mee zo te zien. Meer de boel opkloppen van kijk mij eens. En Aboulateb is een trouw moslims die de islam nog steeds boven alles plaatst, dus ook hij kan niet echt worden bedreigd, lijkt mij, want hij levert geen echte islam-kritiek. Alleen islam-kritici worden volgens mij echt bedreigd en dat lijkt mij bij Aboulateb en Cohen niet het geval. Laten we door al dat geroep van jan en alleman die zegt te worden bedreigd niet die personen vergeten die wel echt gevaar lopen. De echte moedige personen, zoals de heldin van het vrije woord Hirsi Ali. Noch Aboulateb noch Cohen voldoen aan deze laatste categorie, want zij zijn geen helden en niet moedig.
r. cogito (23-11-2004, 00:32:44 uur)

Naast het wij/zij onderscheidt dat momenteel zo populair is om 1 miljoen Nederlanders die moslim zijn in een hoek te zetten, hanteert r.cogito ook nog een wij/zij tussen, in zijn ogen, goeden en slechte Nederlanders. De goeden zijn hijzelf, Hirsi Ali en de zelfbenoemde ‘vrienden van Ayaan’. Ik neem aan dat de Wildersen en aanverwanten in de politiek er ook bij horen.
Zij worden bedreigt en strijden moedig voor Volk en Vaderland. De rest is een stelletje opgeklopte aanstellende lafaards die krijgen wat ze verdienen.

Tomas
23-11-04, 11:49
Geplaatst door TonH
Zoiets vraag ik me nou ook af over reacties zoals bijvoorbeeld deze die vandaag in Trouw een bericht van de zelfde strekking stond:



Naast het wij/zij onderscheidt dat momenteel zo populair is om 1 miljoen Nederlanders die moslim zijn in een hoek te zetten, hanteert r.cogito ook nog een wij/zij tussen, in zijn ogen, goeden en slechte Nederlanders. De goeden zijn hijzelf, Hirsi Ali en de zelfbenoemde ‘vrienden van Ayaan’. Ik neem aan dat de Wildersen en aanverwanten in de politiek er ook bij horen.
Zij worden bedreigt en strijden moedig voor Volk en Vaderland. De rest is een stelletje opgeklopte aanstellende lafaards die krijgen wat ze verdienen.

Daar zit in ieder geval een domme circelredenering in. Dat is tenminste duidelijke domheid. Of er ook haat inzit valt weer moeilijk te beoordelen vind ik. Om aha van valse sentimenten te beschuldigen is beyond domheid. Zo dom is niemand.

NIS
23-11-04, 11:51
Geplaatst door TonH
Zoiets vraag ik me nou ook af over reacties zoals bijvoorbeeld deze die vandaag in Trouw een bericht van de zelfde strekking stond:



Naast het wij/zij onderscheidt dat momenteel zo populair is om 1 miljoen Nederlanders die moslim zijn in een hoek te zetten, hanteert r.cogito ook nog een wij/zij tussen, in zijn ogen, goeden en slechte Nederlanders. De goeden zijn hijzelf, Hirsi Ali en de zelfbenoemde ‘vrienden van Ayaan’. Ik neem aan dat de Wildersen en aanverwanten in de politiek er ook bij horen.
Zij worden bedreigt en strijden moedig voor Volk en Vaderland. De rest is een stelletje opgeklopte aanstellende lafaards die krijgen wat ze verdienen.

Die r. cogito is een extremist! :jumping: Die gozer of gozerin (!) snapt er de ballen niet van..

taouanza
24-11-04, 13:00
Geplaatst door GroteWolf
Wees blij dat je niet in zijn schoenen staat. Toon een beetje respect voor deze man en zijn moed.
Wat wil jij nu eigenlijk? In ieder geval niet samenleven met Koefaar, dat is inmiddels wel duidelijk.

Kijk nu doe je het weer. Jij projecteer jouw haat en vooroordelen op mij.
Jij wil niet met moslims leven.

an3sdej
24-11-04, 13:29
Geplaatst door et_2000nl
Punt 2:

Wat een enorm verschil in media aandacht voor de bedreigden in Nederland. Zo'n beetje heel Nederlad mag meegenieten van de soap "De bedreigingen van Wilders en Hirschi Ali", terwijl Cohen en Aboutaleb gewoon hun werk lijken te hervatten en niet moord en brand schreeuwen dat het allemaal zo eng is....

Het zou toch niet zo zijn dat AHA en Wilders hun dreigbrieven willen exploiteren voor electorale doeleinden.... Boefjes....

AHA exploiteert deze situatie niet, ik denk dat zij oprecht zeer aangeslagen is door de rituele slachting van Theo.
Dat Wilders hier garen bij spint is evident, en dat hij er op sommige momenten gebruik/misbruik van maakt ook. Het laatste openbare optreden van hem in NOVA kwam echter zeer authentiek bij mij over.

GroteWolf
24-11-04, 14:01
Kijk nu doe je het weer. Jij projecteer jouw haat en vooroordelen op mij.
Jij wil niet met moslims leven.

Eigenlijk was Lonsdale een gewoon sportmerk, boxkleding. Gedragen door Engelse boxers, maar ook door Muhammed Ali, een zwarte Amerikaanse Moslim. En Mike Tyson.
Omdat die Engelse boxers meestal uit arbeiders kringen kwamen zal het wel zo zijn dat ze meededen aan de arbeidersstroming die Ska heette en ze dat merk hebben meegenomen. Net als Fred Perry (een working class hero, omdat hij Wimbledon won als gewone jongen) en Ben Sherman door anderen zijn aangedragen.
Je hoorde ook een ruime zwarte broek te dragen, en zwart/witte schoenen (de muziek heette ook wel two-tone, net als die schoenen).
Ska is zwarte muziek, gespeeld door vaak gemixte bandjes. Dus zwart en wit samen. Eigenlijk ging die stroming niet veel verder dan muziek, uitgaan, dansen en plezier maken. Omdat de dagelijkse werkzaamheden zwaar en saai waren en er weinig kans bestond (voor deze jongeren) op een mooie toekomst. Bijna iedereen was werkeloos.

Hoe kan het toch zijn dat juist dat merk een symbool is geworden voor racistische jongeren? Nu krijgen de makers ten onrechte een geheel verkeerd imago opgespeld. Die hebben daar niks mee te maken maar niemand zal die kleding nu nog gewoon dragen. Dus terwijl ze er niks aan kunnen doen wordt hun merk langzaam maar zeker vernield door een groepje rare extremisten.

mark61
24-11-04, 14:07
Geplaatst door Mark
Relax, zodra hij dood is wordt dat vast en zeker afgekeurd hier

hoewel ie het wel over zich heen heeft geroepen uiteraard

Das gek, je post is weg maar het citaat staat er wel. Wat is er eigenlijk nou weer mis met deze post?

mark61
24-11-04, 14:08
Geplaatst door taouanza
Ja ik vind het zeker afkeuringswaardig als malloten belangrijker worden gemaakt dan ze zijn.

Hoe weet je dat zo zeker? Jij kan aan een brief zien of daar moord en doodslag van komt of niet? Gezien de gebeurtenissen van de laatste weken is het misschien verstandig tot nader order alle bedreigingen even serieus te nemen. Al lees ik hier ook geen directe bedreiging. Ik lees wel een onhygiënische geest.