PDA

Bekijk Volledige Versie : Hebben de Berbers daarom een minderwaardigheids complex???



Afrux
23-11-04, 11:33
Syrische cultuurfilosoof Sadik Jalal Al-Azm

...Zij gelden als het kerngebied van de islamwereld. Arabieren beschouwen niet-Arabische moslims een beetje als tweederangs. Als reactie daarop stellen islamisten uit die landen zich nog radicaler op. In de Rushdie-affaire was het opvallend dat de meest extremistische reacties zich niet voordeden in de Arabische wereld, wel in Iran, Pakistan of India. Triest hoogtepunt was de raid op een bijeenkomst van schrijvers in het Turkse Sivas in 1992, waarbij bijna veertig doden vielen.’’

Het volledige artikel is te lezen op www.abin.nu

Willen soimmige extremistische ighyar Imazighen daarom zich bewijzen en hun minderwaardigheid complex compenseren door zich als achterlijke en onbeschaafde mensen te gedragen????

NIS
23-11-04, 11:38
Afrux, ik mag jou wel!:duim:

Afrux
23-11-04, 11:41
Geplaatst door NIS
Afrux, ik mag jou wel!:duim:

zoals je ziet, ik ben weer terug, al zouden velen hier niet er blij mee zijn. Bovendien verwacht ik ieder moment strafpunten, simpel weg omdat je niet voor je mening mag uit komen, vooralk als anderen een ander visie erop nahouden...

Al Sawt
23-11-04, 12:01
Geplaatst door Afrux
zoals je ziet, ik ben weer terug, al zouden velen hier niet er blij mee zijn. Nee hoor, ik ben er wel blij mee met je terugkomst! Al was het maar omdat jouw 'meningen' makkelijk te weerleggen zijn.

Goodnight
23-11-04, 12:04
Afrux, vriendelijk verzoek het woord ezels (yghiar) weg te laten.Je gaat hiermee zeer provocerend te werk.


groet,
Een Tamazight zonder minderwaardigheidscomplex!

Ansari
23-11-04, 12:17
Geplaatst door Afrux
Syrische cultuurfilosoof Sadik Jalal Al-Azm

...Zij gelden als het kerngebied van de islamwereld. Arabieren beschouwen niet-Arabische moslims een beetje als tweederangs. Als reactie daarop stellen islamisten uit die landen zich nog radicaler op. In de Rushdie-affaire was het opvallend dat de meest extremistische reacties zich niet voordeden in de Arabische wereld, wel in Iran, Pakistan of India. Triest hoogtepunt was de raid op een bijeenkomst van schrijvers in het Turkse Sivas in 1992, waarbij bijna veertig doden vielen.’’

Het volledige artikel is te lezen op www.abin.nu

Willen soimmige extremistische ighyar Imazighen daarom zich bewijzen en hun minderwaardigheid complex compenseren door zich als achterlijke en onbeschaafde mensen te gedragen????

JIj bent diegene met een minderwaardigheidscomplex. Iemand die hoogstwaarschijnlijk op een of andere manier een trauma heeft opgelopen.

Verder is dat artikel klinkklare bullshit. Mensen zoals yusuf qaradawi en hasan al turabi worden als 'fundamentalisten' bestempeld, terwijl ze vanuit islamitische hoek een tikkeltje modernist worden gezien. Dat is het punt nou wanneer je met subjectieve termen als fundamentalist/orthodox gaat smijten.

Ook zie ik Sadik er los op speculeren terwijl hij niet naar de feiten kijkt.

Miloudx
23-11-04, 12:31
Geplaatst door Afrux
Syrische cultuurfilosoof Sadik Jalal Al-Azm

...Zij gelden als het kerngebied van de islamwereld. Arabieren beschouwen niet-Arabische moslims een beetje als tweederangs. Als reactie daarop stellen islamisten uit die landen zich nog radicaler op.

Is dat zo?? Binladen....Alqa3ida.....Azarqawi(als deze bestaat tenminste)....De 19 kapers.......

Miloudx
23-11-04, 12:33
Geplaatst door Ansari
.

Verder is dat artikel klinkklare bullshit. Mensen zoals yusuf qaradawi en hasan al turabi worden als 'fundamentalisten ' bestempeld, terwijl ze vanuit islamitische hoek een tikkeltje modernist worden gezien. Dat is het punt nou wanneer je met subjectieve termen als fundamentalist/orthodox gaat smijten.

.

Juist!

Siah
23-11-04, 12:36
Geplaatst door Afrux


Arabieren beschouwen niet-Arabische moslims een beetje als tweederangs.


niet gezien en meegemaakt; noch elders noch hier.


Als reactie daarop stellen islamisten uit die landen zich nog radicaler op.

In de Rushdie-affaire was het opvallend dat de meest extremistische reacties zich niet voordeden in de Arabische wereld, wel in Iran, Pakistan of India.

dat was zeker niet de reactie van wat jij daar boven net noemde!
..
en het voorbeeld van rushdie is ook hier niet passend denk ik.
en dat dat vanuit iran begon, wil niet zeggen ..;

dat heeft met andere factoren te maken;


Willen soimmige extremistische ighyar Imazighen daarom zich bewijzen en hun minderwaardigheid complex compenseren door zich als achterlijke en onbeschaafde mensen te gedragen????

ik denk dat je hier een paar dingen door elkaar haalt;
als je in je text (de laatste stuk die ik net geciteerd heb), 'ighyar Imazighen' weghaalt en 'moslims' daar in de plaats zet,
zou men dan denken dat dat de citaat van Rumsfeld of theo is.

de zogenoemde "minderwaardigheid" complex is voornamelijk een (media-)projectie; een deel van aanhoudende aanval; er zitten verschillende doelstellingen erachter.
..

compenseren??

ik zou maar meer over gaan nadenken!
je schrijft:
compenseren door zich als achterlijke en onbeschaafde mensen te gedragen

dit komt vooraal uit de "koken"-hoek van Westerse-orientalisten; :bril:

chliha
23-11-04, 13:37
Geplaatst door Afrux
Syrische cultuurfilosoof Sadik Jalal Al-Azm

...Zij gelden als het kerngebied van de islamwereld. Arabieren beschouwen niet-Arabische moslims een beetje als tweederangs. Als reactie daarop stellen islamisten uit die landen zich nog radicaler op. In de Rushdie-affaire was het opvallend dat de meest extremistische reacties zich niet voordeden in de Arabische wereld, wel in Iran, Pakistan of India. Triest hoogtepunt was de raid op een bijeenkomst van schrijvers in het Turkse Sivas in 1992, waarbij bijna veertig doden vielen.’’

Het volledige artikel is te lezen op www.abin.nu

Willen soimmige extremistische ighyar Imazighen daarom zich bewijzen en hun minderwaardigheid complex compenseren door zich als achterlijke en onbeschaafde mensen te gedragen????


Wat is de oorsprong van de Berbers? Komen zij niet uit Jemen?
En wie zijn Berbers? Sousi's, Rifi's, Atlas?

Even voor mijn duidelijkheid hoor

Zwarte Schaap
23-11-04, 15:16
.

Zwarte Schaap
23-11-04, 15:16
Een Amazigh gaat zijn identiteit niet gelijk stellen aan de Arabieren- en/of moslimhaat. Als je trots op jezelf wilt zijn moet je dat zijn op je eigen ''prestaties''.

Je houdt je meer bezig met de arabieren dan met jezelf. Zo ben je dubbel gekoloniseerd en zul je een levenslange trauma meedragen en kun je niet echt genieten van je leven.

Wil je dat je ogen opengaan en snappen in welke ideologische valstrik je bent geraakt, lees dit boek: IMPERIAL IDENTITIES Stereotypering, Prejudice an Race in Colonial Algeria van Patricia M.E.Lorcin.

Daar staat goed beschreven hoe de Fransen systematisch racisme en haat in de Algerijnse samenleving injecteerden om het volk tegen elkaar uit te spelen om zo het land makkelijker te kunnen uitzuigen.

Ik bemerk dat er amazighbewegingen zijn die hier het product van zijn. Veel weten niet eens in welke ideologische val ze zitten en dat eigenlijk het product van Franse haat propageren.


Een Vrije Riffijn.

Zwarte Schaap
23-11-04, 15:23
Geplaatst door chliha
Wat is de oorsprong van de Berbers? Komen zij niet uit Jemen?
En wie zijn Berbers? Sousi's, Rifi's, Atlas?

Even voor mijn duidelijkheid hoor

Imazighen zijn zo oud dat men niet met zekerheid kan vaststellen waar ze vandaan komen. Ze zijn in iedere geval ouder dan de meeste volkeren op aarde.

Sommigen gaan zelfs zo ver dat ze denken dat de Amazighen afstammelingen zijn van Atlantis.

criminar
23-11-04, 20:00
Geplaatst door Afrux


Willen soimmige extremistische ighyar Imazighen daarom zich bewijzen en hun minderwaardigheid complex compenseren door zich als achterlijke en onbeschaafde mensen te gedragen???? minder waardigheids complex?hmmm....dat dit woord uit de mond komt van een antropomorfistisch wezen... :cheefbek:

Afrux
23-11-04, 20:02
Geplaatst door Al Sawt
Nee hoor, ik ben er wel blij mee met je terugkomst! Al was het maar omdat jouw 'meningen' makkelijk te weerleggen zijn.

dit is typisch voor je. Je hebt het over alles behalve een reactie op het ondwerp. Misschien weerleg je veel in je dromen. Verder kan het me geen worst schelen wat jij vindt van mijn terugkomst.

Afrux
23-11-04, 20:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Imazighen zijn zo oud dat men niet met zekerheid kan vaststellen waar ze vandaan komen. Ze zijn in iedere geval ouder dan de meeste volkeren op aarde.

Sommigen gaan zelfs zo ver dat ze denken dat de Amazighen afstammelingen zijn van Atlantis.

Het is niet relevant. Niemand vraagt zich af waar de chinezen in china vandaan komen. Of de arabieren in Arabia. Vast staat is dat Imazighen langer wonen in Noord Afrika (of wat we noemen Tamazgha). Strikt van Egypte tot kanarische eilanden en van middenlandse zee tot diep in sub-saharan afrika. Denk aan de landen Guinee, Ghana, Mauritania, Senegal. Sengal = senaga (berbers stam), guinee - ghana - agnaw - iemand die een andere taal spreekt (letterlijk stom) (zie site van Ghana). Mauritania, oude berbers koningkrijk, etc, etc, In Mali en Senegal zijn de enige twee landen (naast Catalonie) waar tamazight een officiele taal is.

Pasgeleden is door een Marokkaanse tv 2m een oude amazigh stad ontdekt aghilas (panter) van 20.000 jaar oud.

Zwarte Schaap
23-11-04, 20:16
Geplaatst door Afrux
Het is niet relevant. Niemand vraagt zich af waar de chinezen in china vandaan komen. Of de arabieren in Arabia. Vast staat is dat Imazighen langer wonen in Noord Afrika (of wat we noemen Tamazgha). Strikt van Egypte tot kanarische eilanden en van middenlandse zee tot diep in sub-saharan afrika. Denk aan de landen Guinee, Ghana, Mauritania, Senegal. Sengal = senaga (berbers stam), guinee - ghana - agnaw - iemand die een andere taal spreekt (letterlijk stom) (zie site van Ghana). Mauritania, oude berbers koningkrijk, etc, etc, In Mali en Senegal zijn de enige twee landen (naast Catalonie) waar tamazight een officiele taal is.

Pasgeleden is door een Marokkaanse tv 2m een oude amazigh stad ontdekt aghilas (panter) van 20.000 jaar oud.

Niet relevant? Waarom reageer je er dan op? Wat is dan mijn standpunt waar je het niet mee eens bent?